Puhutaan, ettei mene kaupaksi, mutta mistä sitä edes saisi? Miksei tuoda marketteihin - itse ainakin kokeilisin pyöräyttää vaikka ponipyöryköitä, tammapataa tai oripihvejä.
Mistä hevosen lihaa?
25
5825
Vastaukset
- isoa lihaa
Hevosen lihaa saa vaikka ilmaiseksi, jos ottaa koko hevosen elävänä.
Jos osaa itse teurastaa ja on paikka missä roikuttaa ruppia, niin hevosta saa.
Ongelma on vain siinä, että lääkekuureista ei tahdo saada luotettavaa tietoa.
hevosen omistajat helposti juksaavat, koska hevosen hävittäminen maksaa tuhansia, joten halvaksi tulee pikkasen valehdella, että pääsee hevosesta ilmaiseksi eroon. - halliin mars!
"Puhutaan, ettei mene kaupaksi, mutta mistä sitä edes saisi?"
Oman paikkakunnan kauppahallista minä olen hevosenlihapihvejä ostanut. Oikein maukkaita ja hallissa myytävä liha on aina valmiiksi raakakypsytetty toisin kuin prismoissa yms., joista ostettua (pihvi)lihaa joutuu usein säilyttelemään jääkaapissaan jonkun aikaa ennen kuin se paistokelpoista.- Katinaa
Sellon Prismassa
- iupouioupo
Meillä ainakin on löytynyt hevosenlihaa ihan cittarin lihatiskistä paloina myytynä.
- ½½½½½½½½
Riippu vähän missä asut? Meillä on tässä 3 km päässä erinomainen lihakauppa, jossa myydään mm. hevosenlihaa.
- Mr. Cheval
Hepan ulkofileepihvi nopeasti käännettynä kuumalla pannulla, päälle voita ja puristettua valkosipulia. Siitä ei makkara parane!
Ai kun saisikin tuota herkkua.... - lihatyttö81
Onko hepan ulkofilee hyvää?
- kaikkea kuulee
Niinpä, ei taida suolaakaan kaivata, kun hevosen kupeet ovat niin hikisen suolaiset, että niissä säilöttiin (ja maustettiin) lihaa jo Napoleonin aikaan.
- Nr. Normi
Nyt löysin cittarista erillis- lihatiskiltä heppaleikkelettä. Oli todella hyvää.
- iltaravit
Menehän iltaraveihin johonkin niin saat heppasen kylkeä.
- ilkimys!
Hyi!!!! Te jotka syötte hevosta ootte kauheita!! Eiks possu ja nauta riittäis!!?? Miks hevosii pitää tappaa jonku lihan vuoks!!? Hevoset eivätkä muutkaan eläimet ole syötäväksi tarkoitettuja!! Ihminen pärjää ilman lihansyöntiä, joten miks te syötte sitä!!!??
- Metwurstius
Eiköhän ne konit laiteta lihoiks vasta, kun käyttötunnit on loppu...
- 35
Hevonenkin kuolee uransa lopulla. Miksi se pitäisi laittaa maahan mätänemään, kun se voidaan syödäkin?
Ja on muuten hyvää! Samaa sanovat ne, jotka ovat Etelä-Amerikassa syöneet marsua. - Anonyymi
Ku on nälkä. Siksi.
- Anonyymi
Ihan vaan sen vuoksi, että teillä riittää maristavaa ja kauhisteltavaa!
Miksi te syötte kasviksia ja juureksia. Eikö kaurapuuro riitä ja ehkä nokkoset. T tosi kyllästynyt toisten ruokavalioiden arvostelemiseen. Sekaruokavalio ts monipuolinen ruokavalio kunniaan. Niin riittää ruokaa kaikille ps. jokaiselle jotakin!
- Micco Juvonen
Citymarketista ja Prismasta saa ainakin pääkaupunkiseudulla hevosenlihaa palana. Ja kun ajattelee, että 30 000 lasta kuolee Afrikassa nälkään joka ikinen päivä, niin olisi todella törkeää ja ajattelematonta tuhlata tätä herkullista lihaa...
- mistä aihiot pk-seut
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hevosenliha
http://www.makuhaku.fi/mh/app/search.html?q=hevosen liha resepti
ja vain Tampereella osataan
http://www.salud.fi/fi/a-la-carte/liha-ja-linturuokia - MietisVähän
Kun kauramoottorin käyttötunnit on täytetty, niin se kuolee. Silloin se kannattaa syödä.
Ja sitten tälle krisitoijalle. Itse kannatat varmaan sitä ravia, missä hepat pakotetaan juoksemaan RAHASTA ihmisten turhamaisuuden takia. Useat konit kuolevatkin radalle mm. sydänkohtaukseen.
Ravi on epäeettinen laji, kuten muutkin lajit, joissa kiusataan eläimiä ja hyödytään rahallisesti. Kuten härkätaistelut ja koiratappelut. - polleaPöytään
"Suomessa lopetetaan vuodessa nelisentuhatta hevosta, mutta niistä vain noin tuhat päätyy hyötykäyttöön. Hevosenlihaa tuodaan kuitenkin Suomeen miljoona kiloa vuodessa.
Raviurheilun keskusjärjestö Hippos on kampanjassaan korostanut, että kotimainen hevosenliha on eettisesti hyvä valinta. Hippoksessa uskotaan, että tunteellinen suhtautuminen hevosteurastuksiin on vähenemässä." pk-seudulla hevosta on tainnut olla jokaisella lihatiskilla josta olen katsonut..
- lavi1
Turusta ainakin k-supermarket Manhattanilta.
- toni4444
En ole itse koskaan pitänyt hevosen lihasta.Joskus ostin vahingossa sitä metukkaa joka on punaisessa paketissa ja lihassa maistuu hevonen vaikka se on vahvasti suolattua.
Esim snelmannin meetwurstissa ei ole hepan lihaa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123710MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721944Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421598Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin821243Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671057Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33998Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778