KUKA NEUVOISI?

rasva sulamaan

Auttakaa! Olen päättänyt muuttaa elämäni ihan uuteen uskoon. Siis ruokailu täysremonttiin, tupakka ja alko pois ( nämä jätin jo vuoden alusta). Ja hitosti liikuntaa ja lihaksia. Mutta jotenkin nyt hukassa miten pitäisi toimia?

Olen jo 46-vuotias nainen mutta suhtkoht kivassa kunnossa kunnossa. Moni ikäiseni paljon raihnaisempi ja lihavempi ( ei nyt tietysti paljon kerro). Terveys ok eikä vaivoja ole. Nuorempana paljon harrastanut liikuntaa, nyt vuosikausien katkos.

Jotain kymmenen kiloa haluaisin painoa pois.
Ja lihaksia ei voi olla liikaa...

Hankkinut olen nyt kuntopyörän, soutulaitteen, stepperin, käsipainoja kymmenee kiloon asti, nilkkapainot, pari kahvakuulaa, hulahulavanteen, kuntopallon ja joitain muita välineitä. Vaatteet jotka sopivat liikuntaan. Pyörä löytyy samoin kävelysauvat. Proteiinijauhe ja patukat, ateriakorvikkeet, tehosekoitin, riisikeitin ja wokkipannu. Mitä vielä puuttuu?

Tämän kaiken keskellä olen innokas aloittamaan jaa täydellä teholla. Olen sellainen ihminen joka tekee kunnolla sen minkä aloittaa.

Kuka neuvoisi? Personal traineriin ei ole varaa. Jään ensi kuun alusta vuoden lomalle jonka omistan vain itselleni, joten aikaa löytyy.

Siis harjoittelu kotona, ei juoksulenkkejä. Saa olla tehokas ja kova kuuri. En pelkää treenejä. Saa olla pari harjoitusta päivässä. Salille en halua.

Nyt teen viisi kertaa viikossa reippaan kävelylenkin metsässä kestää 1,5 tuntia sekä kahdesti viikossa stepperillä tunnin harjoittelun lisäksi pyöräilen päivittäin työmatkat, noin tunnin yhteensä, ne eivät ole hikisiä. Joten tälläistä alkuvaiheen tunnustelua nyt tehty kuukausi ja kohta pitäisi täysillä.

Neuvokaa, joku kiltti ihminen, joka ymmärtää miten tuloksia saa aikaiseksi?

1

72

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --..--

Nyt täytyy sanoa että on himpun verran vaikee lähtee neuvomaan kotitreeniä, mutta muutaman viisauden sanan voisin silti antaa.
      Vaikka intoa on ja halua tehdä täysillä niin muista antaa keholle lepoa riittävästi tai treeni ei mene perille ja ennemmin tai myöhemmin tulee ylirasitustila josta palautuminen voi kestää kauan ( en halua pelotella tällä mutta maltti on valttia).
      Kerran 5 viikkoon pidä ainakin sellanen palautus viikko jolloin et harrasta mitään sykkeen nostoa. Kävely lenkit ok ja lihashuolto esim venytykset.
      Netistä kyllä löytyy varmasti treeni ohjeita kun vähän etsit.
      Tässä kuitenkin hieman runkoa lihaskunnolle:
      Lähes kaikki liikkeet voit suorittaa rungolla 3-4 sarjaa ja 10-12 toistoa. Riittävän isoilla painoilla eli nuo eivät saa mennä helposti ylös.
      Vatsalihaksia voit tehdä enemmän kuin nuo toisto määrät mutta sarjat samoina.
      Toivottavasti lontoo sujuu niin tästä linkistä on varmasti apua, täältä löytyy kaikki treeni ohjeet ja kuvat miten joku liike tehdään (valitettavasti nyt suuri osa kuntosali liikkeitä laitteilla) .
      http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Ruokapuolesta sen verran että heittäisin nuo aterian korvikkeet pois.
      Hyvää runsas proteiinista ruokaa vedät niin hyvä tulee. Kana, kala, maitorahka, kalkkuna, maito, kananmunat. ovat hyviä proteiinin lähteitä.
      Itse tykkään wokkiruoista ja sopivat hyvin dieetti ruoaksi paljon kasviksia ja lihaa niihin saa makua helposti.

Peruskunto sulla on selkeesti ihan hyvässä kunnossa kun noin pitkiä lenkkejä teet ja hyötyliikuntaa, jos juoksemista pelkäät niin käy välillä vaikka sillä polkupyörällä ajamassa maantiellä vauhdikkaammin pitkiäkin lenkkejä, ne käy aerobisesta treenistä erittäin hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      123
      7120
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      122
      4928
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      66
      4256
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3463
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2261
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      273
      1681
    7. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      67
      1465
    8. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1418
    9. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      22
      1386
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      58
      1384
    Aihe