Erittäin halpaa ruokaa?

Sillanallaonmörkö

Juu... mulla on käytettävissä 20 euroa ja ne pitäisi riittää aika monellekin päivälle. Tuleeko kellekään mieleen jotain tooooodella halpoja ruokia, jotka riittäisi pitkäksi aikaa? Ja nyt ei auta nirsoilla, joten kaikki käy. Paitsi eläintenruat. Ja uloste ja virtsa.
Ja tiedän, Lidl on myös olemassa mutta nyt kaipaisin jotain ruokaohjeita.

17

13774

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Panhandle

Juurekset, kaali ja sipuli. Pataa tai keittoa, sekaan tarjousjauhelihaa tai pakastekalaa. Kokonaisista ohraryyneistä uunissa haudutettu puuro itse tehdyn mehukeiton kanssa (tai valmiin, jos ei ole marjoja omasta takaa).

Ohjeita saat vaikka Marttojen keittokirjasta:

http://www.martat.fi/neuvot_arkeen/ruoka/reseptit/

• Erilaiset keitot

Makkarakeitto,nakkikeitto,kaalikeitto,jauhelihakeitto,kalakeitto,pinaattikeitto ja kasvissosekeitto.

• 410

Kesäkeitto, hernekeitto (itse tehty tai purkista), makaronilaatikko, perunamuusi ja uunilenkki, pinaattilätyt (eines), muusi ja kalapuikot/itsetehdyt lihapullat, peruna/spagetti ja jauhelihakastike, kaalipata. Kyllähän parilla kympillä ostaa perusaineksia sen verran että niistä piisaa helposti ruokaa moneksi päivää.

• Sillanallaonmörkö

Kiitos hyvistä vastauksista. Ainakin kasvissosekeittoa aion tehdä, olen syönyt sitä ennenkin äidin tekemänä ja herkullista sekä täyttävää on.

• laskelmia

Toivottavasti rahatilanne on parantunut, mutta laskin vähän aikaa sitten perus-jauhelihamakaroonilaatikon tarvikkeet tehtyäni sitä ison vuokallisen josta söi 8 henkeä ja pakkaseen laitettiin vielä 4 annosta. Hintaa tuli n. 5 e. Hinta vaihtelee tietenkin sen mukaan mitä jauhelihaa käytät ym, mutta kuitenkin. Annoksen hinnaksi jää alle 40 senttiä. Voi sen rahan huonomminkin käyttää

• shokkikokki

Löysin äskettäin hyvän kasvisruokaohjeen.

Kesäkurpitsapaistos

400 g sipulia
      400 g perunaa
      400 g kesäkurpitsaa
      n. ½ dl oliiviöljyä

suolaa ja jotakin yrttimaustesekoitusta.

Sipulit kuoritaan, viipaloidaan ja paistetaan kevyesti pannulla oliiviöljyssä. Perunat kuoritaan ja viipaloidaan. Kesäkurpitsa viipaloidaan. Itse käytin viipaloinnissa sellaista vanhanaikaista raastemyllyä jossa on myös rauta viipalointia varten.

Sitten kun kaikki ainekset on viipaloitu ja sipulit paistettu, ladotaan nämä viipaleet voideltuun vuokaan kerroksittain, väliin ripotellaan vähän suolaa ja yrttimausteseosta ja valutetaan ohuena nauhana oliiviöljyä päälle. Vuoka uuniinn. 200 asteeseen ja saa olla siellä noin tunnin. Itse siinä paistamisen puolivälissä sekoitin paistosta että ei pääse pinnalta palamaan.

Tuo on aika hyvää esim. tomaattiviipaleiden kanssa. Laitan tomaattiviipaleiden päälle Herbamarea, mutta varmaan tomaattiviipaleiden kanssa kävisi hyvin myös ripaus sokeria ja suolaa.

Aika halpoja hyviä ruokia mielestäni ovat myös perunasose-jauhelihalaatikko, perunasose-tonnikalalaatikko, perunasose-sienilaatikko. Mutta niihin tarvitaan vanhoja perunoita, saattavat kohtapuoleen loppua kaupoista?

Uudet perunat on hyviä vaikka voin kanssa. Pidän myös juustokastikkeesta spagetin kanssa.

Aika hyvää ohutta juustokeittoa saa kun sulattaa lihaliemeen Koskenlaskija-juustoa, mutta varmaan muutkin juustomerkit käy tai lihaliemen sijasta kasvisliemi.

Joskus syön puuroja: ohrasuurimopuuro ja ruismarjapuuro tai grahammustikkapuuro. Tai neljän viljan velliä. Joskus teen pelkästään ruispuuroa tai grahampuuroa, minusta ne ovat hyviä ruokia. Minulla on haudutusastia, mutta olen lukenut jostakin että myös kylmälaukku sopii hauduttamiseen.

• Nam?
    • no...,,..

Opiskelijan herkkukaapista löytyi tänään punasipulia ( ne on ahneiden kauppojen mielestä pakko ostaa säkeissä), murunen aurajuustoa, puolivanhaa babysalaattia salaattipakkauksesta yksi kuudesosa, kuuden munan kananmunapakkaus ja murunen aurajuustoa, plus kaksi tomaattia ja voirasia, sekä yksi alle euron maksava pakastevalkosipulivoipatonki ja pakkaus ranskalaista salaatinkastiketta. Laitoin sitten kolmen kananmunan munakokkelin, johon tungin reeiiiilusti voita, pilkoin jäljellä olevat tomaatit ja sipulin ja salaatin sekaan, pippurila ja hienoisesti suolalla ryyditettynä ja salaatinkastiketta vielä paiskattun kokkelin päälle, ja lisäksi paistoin sen valkosipulivoipatongin. Muuta ruokaa en päivälle sitten tarvitsekaan, eikä minulla olisi sellaiseen syömiseen edes varaa, koska aamulla olin jo juonut kahvit ja syönyt pari appelsiinia. Yleensä ei ole varaa ostaa edes salaattia,mutta eilen herkuttelin pekonivuoren kanssa - varmaan monen päivän jälkeen kauheassa vitamiininpuutoksessa, kun tuli kauhea lihanhimo - ja siihen ostin babysalaattia, ihania tuoreita tomaatteja ja kauheesti rasvaa koko annoksessa - luultavasti rasvaista, mutta vähemmän, kuin niillä, joilla on varaa ostaa joka päivä leipää. Tai lihaa tai kalaa.

Jos voisin joka päivä syödä terveellisesti, niin tietäisin mitä ostaa ruokakaupassa ja söisin joka päivä kalaa ta lihaa ja paljon proteiineja, mutta ne tuotteet on usein mulle liian kalliita - katsos, kun en ole ns. sosiaalitukielätti, en kovasti töitä kerryttääkseni verokertymääni elämässäni tehnyt palkkatyöläinen, en rikas ihminen, enkä edes vaihtoehtoisesti synnyttämisestä etuuksien muodossa laajoja sosiaalietuuksia saava pienlapsiperheellinen.

• 3 pv ruoka alle 1 e

Nokkosletut. Kerää litra nokkosen lehtiä, kiehauta, valuta vesi pois ja hakkaa hienoksi silpuksi. Valmista lettutaikina: 1 muna ja 1/2 litraa maitoa, tai 1 dl maitojauhetta ja 1/2 litraa vettä, ripaus sokeria, 1 tl suolaa, 2 dl jauhoja, nokkoset ja loraus öljyä. Paista pannariksi, lettusiksi tai isoiksi ohukaisiksi. Tästä annoksesta tulee peltillinen ohutta pannaria tai vähän toistakymmentä isoa lättyä tai pikkulettusia aika pino.

• Et pey

Kokeile tätä:

600 g poron ulkofileetä
      4 dl kermaa
      4 cl konjakkia
      pippuria,suolaa,riistafondia
      150 g punajuuria
      150 g punasipulia
      50 g aurinkokuivattuja tomaatteja
      150 g porkkanaa
      5 cl balsamicoa
      rakuunaa ,suolaa, pippuria
      Ohje

Puhdista fileet ja leikkaa n. 150g:n pihveiksi.
      Kuumenna pannu ja paista pihvit molemmin puolin. mausta.
      Lisää kerma ja konjakki sekä mausteet pannulle - kiehauta.
      Keitä punajuuret suolalla maustetussa vedessä, jäähdytä, kuori ja kuutioi.
      Kuutioi muut kasvikset.
      Freesaa kaikki kasvikset kevyesti ja lisää balsamiko, rakuuna, suola ja pippurit.
      Tarjoile keitettyjen perunoiden kanssa,

• Tässä muutama

Jauhelihaperunasoselaatikko, perunavelli, riisipuuro ja rusinasoppa,

kaalipiirakka: (250g marg, n. 3dl vehnäj., purkki rahkaa=taikina, keitettyä kaalia ja riisiä kananmunaa sitkokseksi)

• LHH

Muista PUUROT: kaurapuuro isoista hiutaleista on paljon parempaa kuin tavallisista ja ihan eri planeetalta kuin pikaryyneistä tehty

• puurot kunniaan

ruispuuro kiehautetaan illalla ja pannaan heinälaatikkoon = sturox laatikkoon sanomalehtiin käärittynä. Aamulla pikalämmitys tai paisto !
        Ruis pitää nälän loitolla pidempään kuin muut puurot .

http://fi.wikipedia.org/wiki/Puuro

• penninvenyttäjän

• Tiskin tällä puolen

Aloittajan tilanteessa olevilla on vain kaksi vaihtoehtoa: Puuro ja makarooni. Päälle sitten vaikka ketsuppia tai voita.

Jos joku väittää, että 20 eurolla voi syödä hyvin useamman viikon, niin hän valehtelee.

• kokemusta on

Kyllä yksi ihminen, varsin opiskelija syö vähintään viikon tai puolitoista 20eurolla. Suurin osa opiskelijoista saa yhden aterian koulusta, välipalaksi puuroa, iltapalaksi vaikka makaronilaatikkoa. Yksin asuva opiskelija syö makaronilaatikkoa useamman päivän, mulla riitti n.3-4pv ja hinta kokonaisuudessaan oli noin 2-3eur riippuen ostinko lihaa vai käytinkö soijarouhetta.Tarjousjauhelihoja saa usein 2eur/400g, soijarouhetta saa ison paketillisen samaan hintaan. Kananmunia saa noin 1,5eur/10kpl. Maito maksaa alle euron litralta. Makaronipussi ei maksa paljon mitään, suola ja pippuri riittää hätätilanteessa mausteeksi. Jos ostaa järkevästi, ei rahaa tarvitse tuhlata kymppikaupalla tehdessä ostoksia. Terveellistä ei ole pidemmän päälle, mutta pelastaa pahasta tilanteesta ;)

• ghdmghjgdjghjg
        kokemusta on kirjoitti:

Kyllä yksi ihminen, varsin opiskelija syö vähintään viikon tai puolitoista 20eurolla. Suurin osa opiskelijoista saa yhden aterian koulusta, välipalaksi puuroa, iltapalaksi vaikka makaronilaatikkoa. Yksin asuva opiskelija syö makaronilaatikkoa useamman päivän, mulla riitti n.3-4pv ja hinta kokonaisuudessaan oli noin 2-3eur riippuen ostinko lihaa vai käytinkö soijarouhetta.Tarjousjauhelihoja saa usein 2eur/400g, soijarouhetta saa ison paketillisen samaan hintaan. Kananmunia saa noin 1,5eur/10kpl. Maito maksaa alle euron litralta. Makaronipussi ei maksa paljon mitään, suola ja pippuri riittää hätätilanteessa mausteeksi. Jos ostaa järkevästi, ei rahaa tarvitse tuhlata kymppikaupalla tehdessä ostoksia. Terveellistä ei ole pidemmän päälle, mutta pelastaa pahasta tilanteesta ;)

jauhelihakeitto on hyvä ja halpa

2kg perunoita n.1,5e
        jauheliha 400g 1,7e(prismasta rainbow)
        keitttojuureksia 2pss 0,6e
        lihaliemikuutio pkt 1e(x-tra, ja näitähän ei tartte ostaa jos löytyy jo kaapista, tää pkt on vielä melko iso, riittää moneen keittoon. itse käytän tähän määrään 3kuutiota)
        vesi 3litraa 0e

yhteensä n.4,8e ja tätä syö meillä 3henkinen perhe 3-4pvää, joten riittää moneksi päiväksi yhdelle opiskelijalle. kaveriksi sopii näkkäri tai ruisleipä(halvimmat ruisleivät taitaa maksaa jotain 60senttiä s-kaupoista).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      195
      1687
    2. Martinan firma haastettiin käräjille

Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      248
      1521
    3. Miksi haluat satuttaa

Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      28
      1081
    4. Toivotko vielä et

Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      79
      1057
    5. Miksi ette halua kaivattuanne

Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      74
      1040
    6. Ketä sinä

Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      117
      1000
    7. Oletko kaivattusi

Mielestä hyvä sängyssä🤔
      Ikävä
      86
      991
    8. Martina makkarankuori päällä

Voi hyvää päivää minkä asun oli valinnut Emma gaalaan, ei jäänyt kenellekään epäselväksi, minkälaiset rinnat on naikkose
      Kotimaiset julkkisjuorut
      158
      875
    9. Hindujen rukous ei auta

Rukoilu hindulaisuuden tapaan ei voi missään tapauksessa tuottaa hyviä tuloksia. Ja miten joku epäjumala voisikaan mihin
      Hindulaisuus
      353
      866
    10. Tykkäätkö kuinka

Paljon kaivatustasi?
      Ikävä
      55
      831
    Aihe