Oon ratsastanut ehkä n. 5 vuotta, yhdellä tallilla, ja luulin osaavani "perusjutut".. Mutta nytkun on oma hevonen, olen huomannut etten tiedä miten tehdään pohkeenväistöt ja, etu-ja taka osalla kääntymiset! Kun tarkemmin muistelen, ei niitä ole kuin parikertaa tunnilla menty, tietenkin kun ryhmässä oli eri tasoisija ratsastajia. Muuten on osunut hyvä hevonen, tosi kiltti ja herttainen hoitaa, mutta ratsastaessa on hyvin paljon haastetta, minulle ehkä liikaakin, mutta olen jo liian kiintynyt "vaihtaakseni" heppaa.. Niin eli voisiko joku selittää yksinkertaisesti aiemmin mainitut termit? Ja jos joku tietää hyvää valmentajaa Pirkanmaan seudulta, niin vinkkailkaa, Ois tosi kova tarve! Tiedän että hätiköin vähän tässä oman hevosen hankinnassa, muttakun hevoskärpänen puree niin....
Vihdoin uusi hevonen.
3
133
Vastaukset
- hfdhnh
Hmmmm... ei kaikkea tarvitse osata, kunhan sinulla on hauskaa, mutta turvallisesti!
Annan sulle ohjeet: rupeat vaikka väistämään keskihalkaisijalla.
Reipas käynti pitkällä sivulla kun olet keskihalkaisijalla G-kirjaimen ja I-kirjaimen jos haluat mennä pohkeen oikealle teet pidätteen ja vasenpohje vähän taakse ja painat hetken jatkat tätä niin kauan kun haluat hevosen väistävän. Älä kuitenkaan paina kokoajan. Itse muistan tehdä nämä kaikki asiat kun hoen päässäni ;: pidäte,pohje,pidäte,pohje......
Kun haluat mennä vasemmalle teet pidätteen ja oikea pohje taakse ja painat hetken :))) Toivottavasti tajusit, itsestäni aika epäselvä teksti. - --------------
Hyvä että tiedostat sen :)
Kuten edellinen sanoi, ei kaikkea tarvii osata, kunhan te molemmat nautitte siitä, ja teillä on hauskaa. Pyydä joku, joka osaa esim. sen pohkeenväistön katsomaan kun teet. Sitte se voi aina huutaa ku menee väärin tai oikein ja korjata virheitä.
Ite ajattelen entisen valkkuni kentän laidalle huutamaan "pohja, puolipidäte,pohje,puolipidäte" :D - :)
okei! kiitos vinkeistä, täytyy kokeilla(:
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89934- 95932
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25887Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat293770- 95748
- 109656
- 34648
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet134579