Oon ratsastanut ehkä n. 5 vuotta, yhdellä tallilla, ja luulin osaavani "perusjutut".. Mutta nytkun on oma hevonen, olen huomannut etten tiedä miten tehdään pohkeenväistöt ja, etu-ja taka osalla kääntymiset! Kun tarkemmin muistelen, ei niitä ole kuin parikertaa tunnilla menty, tietenkin kun ryhmässä oli eri tasoisija ratsastajia. Muuten on osunut hyvä hevonen, tosi kiltti ja herttainen hoitaa, mutta ratsastaessa on hyvin paljon haastetta, minulle ehkä liikaakin, mutta olen jo liian kiintynyt "vaihtaakseni" heppaa.. Niin eli voisiko joku selittää yksinkertaisesti aiemmin mainitut termit? Ja jos joku tietää hyvää valmentajaa Pirkanmaan seudulta, niin vinkkailkaa, Ois tosi kova tarve! Tiedän että hätiköin vähän tässä oman hevosen hankinnassa, muttakun hevoskärpänen puree niin....
Vihdoin uusi hevonen.
3
128
Vastaukset
- hfdhnh
Hmmmm... ei kaikkea tarvitse osata, kunhan sinulla on hauskaa, mutta turvallisesti!
Annan sulle ohjeet: rupeat vaikka väistämään keskihalkaisijalla.
Reipas käynti pitkällä sivulla kun olet keskihalkaisijalla G-kirjaimen ja I-kirjaimen jos haluat mennä pohkeen oikealle teet pidätteen ja vasenpohje vähän taakse ja painat hetken jatkat tätä niin kauan kun haluat hevosen väistävän. Älä kuitenkaan paina kokoajan. Itse muistan tehdä nämä kaikki asiat kun hoen päässäni ;: pidäte,pohje,pidäte,pohje......
Kun haluat mennä vasemmalle teet pidätteen ja oikea pohje taakse ja painat hetken :))) Toivottavasti tajusit, itsestäni aika epäselvä teksti. - --------------
Hyvä että tiedostat sen :)
Kuten edellinen sanoi, ei kaikkea tarvii osata, kunhan te molemmat nautitte siitä, ja teillä on hauskaa. Pyydä joku, joka osaa esim. sen pohkeenväistön katsomaan kun teet. Sitte se voi aina huutaa ku menee väärin tai oikein ja korjata virheitä.
Ite ajattelen entisen valkkuni kentän laidalle huutamaan "pohja, puolipidäte,pohje,puolipidäte" :D - :)
okei! kiitos vinkeistä, täytyy kokeilla(:
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760