REFLEX EVO 28" 24 VAIHTEINEN

KuntoKerkko62

55

818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tjeu.
      • difjo

        Tourney etuvaihtaja, ei jumalauta. Ja siinä 21 pakka, ihan paska, hajoo silmissä. Ja samat levyjarrut kuin aloittajan ehdotuksessa. Hinta korkeempi. Aloittajalle hyvä Evo.


    • Joo, siis ei
    • inssi'

      On oikein hyvä ja edullinen pyörä kuntoiluun. Et ehkä pääse Suomen maantiepyöräilymaajoukkueeseen, mutta jos se ei ole tavoitteesi, niin tämä on passeli. Ominaisuudet riittävät tuollaisesta metsäpolusta maantielle. Tuolla ajat sellaisen 6000-8000 km ennen isompaa huoltoa. Siihen asti vain putsailua ja voitelua.

      Ja takuulla kunto nousee, kun poljet 3-4 kertaa viikossa noin 45-60 minuutin lenkkejä. Aluksi hissutellen ja kunnon noustessa vauhti alisää. Yksinkertaista.

      • Joo, siis ei

        Tuollaisen pomppukeppihybridin ajo-ominaisuudet ovat niin surkeat, ettei kukaan viitsi sellaisella ajaa 3 - 4 kertaa viikossa 45 - 60 min. Tosin tuossa ohjeessakin on hieman viilattavaa.

        Hanki Pyöräilijän käsikirja tms, jossa on selkeät ohjeet miten kilometrit nostetaan ylös.

        http://www.bookplus.fi/kirjat/hewitt,_ben/pyöräilijän_käsikirja-4345940

        On erittäin yleinen virhe aloittaa liian lujaa. Tärkeää on aloittaa hallitusti mutta päämäärätietoisesti.

        Lenkit eivät myöskään saa olla saman pituisia koko ajan. Yksinkertaistaen yksi pidempi lenkki viikossa, pääosin juuri tuollaisia, mistä inssi' kirjoitti ja yksi lyhyt kovavauhtinen.


      • inssi'
        Joo, siis ei kirjoitti:

        Tuollaisen pomppukeppihybridin ajo-ominaisuudet ovat niin surkeat, ettei kukaan viitsi sellaisella ajaa 3 - 4 kertaa viikossa 45 - 60 min. Tosin tuossa ohjeessakin on hieman viilattavaa.

        Hanki Pyöräilijän käsikirja tms, jossa on selkeät ohjeet miten kilometrit nostetaan ylös.

        http://www.bookplus.fi/kirjat/hewitt,_ben/pyöräilijän_käsikirja-4345940

        On erittäin yleinen virhe aloittaa liian lujaa. Tärkeää on aloittaa hallitusti mutta päämäärätietoisesti.

        Lenkit eivät myöskään saa olla saman pituisia koko ajan. Yksinkertaistaen yksi pidempi lenkki viikossa, pääosin juuri tuollaisia, mistä inssi' kirjoitti ja yksi lyhyt kovavauhtinen.

        Kun poljen omalla hybridilläni 16 km:n työmatkaani päivittäin, näen jopa sellaisia, jotka ajavat mummopyörällä 10 km:n matkaa. Kyllähän hybridillä nyt sen matkan tuplaa helposti. Minä olen polkenut pisimmillään noin 60 km:n lenkkejä, eikä tuntunut missään, paitsi hengityselimistössä.

        Kun ajaa suurin piirtein samoja lenkkejä, näkee kuntonsa kehityksen mainiosti, kun katsoo kellosta ajan. Mitään ihmeellisiä rytmi- tai pituusvaihteluita ei tarvita. Pääasia on, että polkee säännöllisesti.


      • Joo, siis ei kirjoitti:

        Tuollaisen pomppukeppihybridin ajo-ominaisuudet ovat niin surkeat, ettei kukaan viitsi sellaisella ajaa 3 - 4 kertaa viikossa 45 - 60 min. Tosin tuossa ohjeessakin on hieman viilattavaa.

        Hanki Pyöräilijän käsikirja tms, jossa on selkeät ohjeet miten kilometrit nostetaan ylös.

        http://www.bookplus.fi/kirjat/hewitt,_ben/pyöräilijän_käsikirja-4345940

        On erittäin yleinen virhe aloittaa liian lujaa. Tärkeää on aloittaa hallitusti mutta päämäärätietoisesti.

        Lenkit eivät myöskään saa olla saman pituisia koko ajan. Yksinkertaistaen yksi pidempi lenkki viikossa, pääosin juuri tuollaisia, mistä inssi' kirjoitti ja yksi lyhyt kovavauhtinen.

        Reilu viikko sitten pistin tilaukseen tuon Pyöräilijän käsikirjan. Nyt tuli postia että toimitusaika ei ole tiedossa. Kaiketi joskus tulee, kun julkaisupäivä on merkattu toukokuulle 2012.

        Mikä sitten on alkuperäisen kysyjän tavoite kuntoilussa? Samoin mikä on siihen _hyvä_ pyörä. Kysyjä ei pyytänyt arviota kuntoiluun välttävästä pyörästä (eli sellaisesta jonka kanssa kunto kasvaa ja hiki tulee...).

        Näitäkin ohjeita voisi katsoa http://kuntoplus.fi/treeni/lihaskunto/treeniohjelmat/pyorailyohjelma-vasta-alkajalle jos hakee mielikuvaa harjoittelusta. On siellä pidempienkin matkojen ohjelmat. Ilmeisesti tylsiä (sanoi enemmän ajanut kaveri), mutta jotain suuntaa ainakin saa. Tylsän kaavan mukaan ei kannata mennä -- kuntoilu jää lyhyeksi?


      • Selle Italia
        inssi' kirjoitti:

        Kun poljen omalla hybridilläni 16 km:n työmatkaani päivittäin, näen jopa sellaisia, jotka ajavat mummopyörällä 10 km:n matkaa. Kyllähän hybridillä nyt sen matkan tuplaa helposti. Minä olen polkenut pisimmillään noin 60 km:n lenkkejä, eikä tuntunut missään, paitsi hengityselimistössä.

        Kun ajaa suurin piirtein samoja lenkkejä, näkee kuntonsa kehityksen mainiosti, kun katsoo kellosta ajan. Mitään ihmeellisiä rytmi- tai pituusvaihteluita ei tarvita. Pääasia on, että polkee säännöllisesti.

        Aloittaja kertoi ostavansa pyörän kuntoilutarkoituksen, ei työmatkapyöräilyyn lyhyille matkoille. 10 km matkat menee vaikka potkulaudalla jos niikseen tulee, mutta kuntoiluun käyvät ihan eri välineet. Hybridi käy sekalaiseen ajoon, mutta kuntoiluun painava ja yksipuolinen.


      • Joo, siis ei
        Selle Italia kirjoitti:

        Aloittaja kertoi ostavansa pyörän kuntoilutarkoituksen, ei työmatkapyöräilyyn lyhyille matkoille. 10 km matkat menee vaikka potkulaudalla jos niikseen tulee, mutta kuntoiluun käyvät ihan eri välineet. Hybridi käy sekalaiseen ajoon, mutta kuntoiluun painava ja yksipuolinen.

        Nimimerkki inssi' on ostanut itselleen jonkun romupyörän ja nyt hän vaahtoaa täällä, ettei kukaan muukaan saa ajaa mukavammalla polkupyörällä. :D


      • Aabbcc1a2a
        Joo, siis ei kirjoitti:

        Nimimerkki inssi' on ostanut itselleen jonkun romupyörän ja nyt hän vaahtoaa täällä, ettei kukaan muukaan saa ajaa mukavammalla polkupyörällä. :D

        Joo, siis sinähän täällä vaahtoat ja luulet tietäväsi kaikesta kaiken. Inssi sentään perustelee kommenttinsa, toisin kuin sinä.


      • Joo, siis ei
        Aabbcc1a2a kirjoitti:

        Joo, siis sinähän täällä vaahtoat ja luulet tietäväsi kaikesta kaiken. Inssi sentään perustelee kommenttinsa, toisin kuin sinä.

        Inssi'n perustelut ovat luokkaa "koska itse ajan surkealla pyörällä, on muidenkin ajettava". Hän jankkaa samoja virheitä, vaikka ne on jo monta kertaa oiottu perustellusti. Hänellä vain ei ole riittävää kokemusta.


      • inssi'
        Joo, siis ei kirjoitti:

        Inssi'n perustelut ovat luokkaa "koska itse ajan surkealla pyörällä, on muidenkin ajettava". Hän jankkaa samoja virheitä, vaikka ne on jo monta kertaa oiottu perustellusti. Hänellä vain ei ole riittävää kokemusta.

        Minusta "perustelluksi oikomiseksi" ei riitä se, että sanoo 1500 euron maantiepyörän olevan esim. minun tarkoituksiini parempi. Minä olen ajanut sillä hyppykepilläni nyt tyytyväisenä ja mukavasti 5 vuoden aikana noin 8000 km. Miksi se ei silloin sovellu tarkoituksiini?

        Tänä keväänä kilometrejä on tullut vajaa 1000. Laskin juuri, että keskinopeus on ollut 23,5 km/h vaihtelevilla teillä. Pyörä oli halpa (500 euroa), mutta mitään siitä ei ole hajonnut noiden kilometrien aikana. Kulumista on tapahtunut, kuten tapahtuu kalliissakin pyörissä. Mikään paikka minulla, yli 5-kymppisellä ukolla, ei ole tullut kipeäksi. Ei ole niska- hartia- tai selkävaivoja. Kädet eivät puudu, jalat pelaavat. Tänä keväänä olen ajanut reilun kuukauden työmatkaa (16 km suuntaansa) ja ajoajat ovat pudonneet vajaalla 5 minuutilla samalla rasituksella. Lähtötasoni ei ollut huono, koska hiihdän talvella. Kuntoni on siis noussut.

        Miksi hybridi ei sovellu tähän tarkoitukseen? Mikä on sen arvosana koulunumeroissa, jos maantiepyörä olisi 10? Oiopa nyt perustellusti. Minä en ole missään vaiheessa vaatinut ketään ajamaan millään pyörällä. Mutta olen tuonut teidän friikkien jankkaamiseen vähän oikeaa kokemusta ja maalaisjärkeä.


      • Pomppukeppi
        inssi' kirjoitti:

        Minusta "perustelluksi oikomiseksi" ei riitä se, että sanoo 1500 euron maantiepyörän olevan esim. minun tarkoituksiini parempi. Minä olen ajanut sillä hyppykepilläni nyt tyytyväisenä ja mukavasti 5 vuoden aikana noin 8000 km. Miksi se ei silloin sovellu tarkoituksiini?

        Tänä keväänä kilometrejä on tullut vajaa 1000. Laskin juuri, että keskinopeus on ollut 23,5 km/h vaihtelevilla teillä. Pyörä oli halpa (500 euroa), mutta mitään siitä ei ole hajonnut noiden kilometrien aikana. Kulumista on tapahtunut, kuten tapahtuu kalliissakin pyörissä. Mikään paikka minulla, yli 5-kymppisellä ukolla, ei ole tullut kipeäksi. Ei ole niska- hartia- tai selkävaivoja. Kädet eivät puudu, jalat pelaavat. Tänä keväänä olen ajanut reilun kuukauden työmatkaa (16 km suuntaansa) ja ajoajat ovat pudonneet vajaalla 5 minuutilla samalla rasituksella. Lähtötasoni ei ollut huono, koska hiihdän talvella. Kuntoni on siis noussut.

        Miksi hybridi ei sovellu tähän tarkoitukseen? Mikä on sen arvosana koulunumeroissa, jos maantiepyörä olisi 10? Oiopa nyt perustellusti. Minä en ole missään vaiheessa vaatinut ketään ajamaan millään pyörällä. Mutta olen tuonut teidän friikkien jankkaamiseen vähän oikeaa kokemusta ja maalaisjärkeä.

        Ajaahan voi ajaa millä tahansa pyörällä jos se tuntuu itselle sopivalta ja sillä saavuttaa tavoitteensa.
        Maantiepyörän valtti on minusta se että sillä on helppo nostaa keskituntinopeutta ja/tai ajettujen matkojen pituuksia. Tämä taas laajentaa lenkkimahdollisuuksia reilusti kun tulee käytyä yhä kauempana ja uusilla reiteillä. Myös mahdollisuus osallistua pidempii kuntoajoihin parantuu ja harrastus voi kehittyä tätä kautta. Näin olen asian ainakin itse kokenut. Maantiepyörän myötä on tullut kierrettyä monta sellaista hienoa paikkaa jonne ei olisi ennen tullut eksyttyä.
        Mutta kuten sanoin, jokainen ajaa sillä mikä tuntuu hyvältä ja pyöräily on kuitenkin se pääasia, ei pyörä.


      • inssi'
        Pomppukeppi kirjoitti:

        Ajaahan voi ajaa millä tahansa pyörällä jos se tuntuu itselle sopivalta ja sillä saavuttaa tavoitteensa.
        Maantiepyörän valtti on minusta se että sillä on helppo nostaa keskituntinopeutta ja/tai ajettujen matkojen pituuksia. Tämä taas laajentaa lenkkimahdollisuuksia reilusti kun tulee käytyä yhä kauempana ja uusilla reiteillä. Myös mahdollisuus osallistua pidempii kuntoajoihin parantuu ja harrastus voi kehittyä tätä kautta. Näin olen asian ainakin itse kokenut. Maantiepyörän myötä on tullut kierrettyä monta sellaista hienoa paikkaa jonne ei olisi ennen tullut eksyttyä.
        Mutta kuten sanoin, jokainen ajaa sillä mikä tuntuu hyvältä ja pyöräily on kuitenkin se pääasia, ei pyörä.

        No joo. Nämä ovat niitä "perusteltuja oikaisuja".

        Mutta kun minä en pyri jokaisella lenkilläni saavuttamaan aina uutta ennätystä. Minä en osallistu joukkotapahtumiin. Haluan polkea omia reittejäni omilla ehdoillani ja omalla vauhdillani. Ja kunto kasvaa sekä maisema vaihtuu. Minulle pyöräily ei ole harrastus, vaan tapa siirtyä mukavasti, halvalla ja ekologisesti paikasta toiseen. Sen pystyy helposti tekemään halvalla hybridillä jopa vähän vaikeammassa maastossa. En ymmärrä "harrastajia", joilla on 3-4 eri tyyppistä pyörää varaston täytteenä. Minulla on yksi, joka on liikkeellä aina kun pyöräilen. Tosin varastosaa on 80-luvun Helkama reliikkinä.

        Saapa nähdä, mitä "perusteltuja oikaisuja" seuraavaksi tulee. Tosin kaikki on jo nähty ja torpattu perusteellisesti.


      • Joo, siis ei
        inssi' kirjoitti:

        No joo. Nämä ovat niitä "perusteltuja oikaisuja".

        Mutta kun minä en pyri jokaisella lenkilläni saavuttamaan aina uutta ennätystä. Minä en osallistu joukkotapahtumiin. Haluan polkea omia reittejäni omilla ehdoillani ja omalla vauhdillani. Ja kunto kasvaa sekä maisema vaihtuu. Minulle pyöräily ei ole harrastus, vaan tapa siirtyä mukavasti, halvalla ja ekologisesti paikasta toiseen. Sen pystyy helposti tekemään halvalla hybridillä jopa vähän vaikeammassa maastossa. En ymmärrä "harrastajia", joilla on 3-4 eri tyyppistä pyörää varaston täytteenä. Minulla on yksi, joka on liikkeellä aina kun pyöräilen. Tosin varastosaa on 80-luvun Helkama reliikkinä.

        Saapa nähdä, mitä "perusteltuja oikaisuja" seuraavaksi tulee. Tosin kaikki on jo nähty ja torpattu perusteellisesti.

        Se, että on tehnyt virheen eikä pysty myöntämään sitä, osoittaa jotain. Mitä maantiepyörän hintaan tulee, niin varmasti joku pari tonnia on se järkevä panostus, mutta aloita nyt ensin vaikka 500 eurolla, niin ymmärrät eron.


      • 14+7
        Joo, siis ei kirjoitti:

        Se, että on tehnyt virheen eikä pysty myöntämään sitä, osoittaa jotain. Mitä maantiepyörän hintaan tulee, niin varmasti joku pari tonnia on se järkevä panostus, mutta aloita nyt ensin vaikka 500 eurolla, niin ymmärrät eron.

        Vaan nytpä ei puhuta maantiepyörästä.


      • Ihanainen.
        Joo, siis ei kirjoitti:

        Inssi'n perustelut ovat luokkaa "koska itse ajan surkealla pyörällä, on muidenkin ajettava". Hän jankkaa samoja virheitä, vaikka ne on jo monta kertaa oiottu perustellusti. Hänellä vain ei ole riittävää kokemusta.

        Sinun perustelusi puolestaan on, koska minä ajan maantiepyörällä, on muidenkin ajettava maantiepyörällä tai ainakin minun "hyväksymällä" merkillä.

        Ja muutenkin tehtävä kaikki juuri niinkuin minä sanon, ainakin mitä pyöräilyyn tulee.


      • Joo, siis ei kirjoitti:

        Se, että on tehnyt virheen eikä pysty myöntämään sitä, osoittaa jotain. Mitä maantiepyörän hintaan tulee, niin varmasti joku pari tonnia on se järkevä panostus, mutta aloita nyt ensin vaikka 500 eurolla, niin ymmärrät eron.

        Jos hybridi ja maantiepyörä on samaa tasoa laadultaan, niin hinnassakaan ei ole merkittävää eroa. Voiko niitä suoraan verrata toisiinsa on toinen asia kun vaatimukset on erilaisia.

        Sanoisin aloittelijan pärjäävän paremmin halvemmalla maantiepyörällä maantiellä kuin vastaavasti hybridillä sekalaisessa maastossa. -- Tasaisella asfaltilla menee raskaampikin pyörä. Epätasaisessa maastossa keveyden edut tulee nopeammin esille pyöräkin joutuu kovemmalle rasitukselle. _Hyvä_ hybridi ei ole halpa... eli mieluummin 500e maantiepyörä kuin 500e hybridi.

        Toinen sitten on että maastopyörä tai hybridi voi olla toisilla paras valinta kuntoiluun, jos olosuhteet on sen tasoisia. Jälkimmäinen vain selvästi helpompaan maastoon.


      • inssi'
        Joo, siis ei kirjoitti:

        Se, että on tehnyt virheen eikä pysty myöntämään sitä, osoittaa jotain. Mitä maantiepyörän hintaan tulee, niin varmasti joku pari tonnia on se järkevä panostus, mutta aloita nyt ensin vaikka 500 eurolla, niin ymmärrät eron.

        Omituista on kyllä tuo jankkaaminen. Mikähän virhe minun pitäisi myöntää? Kun minulla hybridi toimii kuin unelma.

        Oletko ostanut liian kalliin pyörän ja yrität saada kohtalotovereita, vai mistä ihmeestä on kysymys. Sinä saat puhua vaikka mitä, mutta hybridi on paras ja edullisin vaihtoehto minun pyöräilyyni. Minulla on siitä kokemusta, sinulla ei.


      • Pomppukeppi
        inssi' kirjoitti:

        Omituista on kyllä tuo jankkaaminen. Mikähän virhe minun pitäisi myöntää? Kun minulla hybridi toimii kuin unelma.

        Oletko ostanut liian kalliin pyörän ja yrität saada kohtalotovereita, vai mistä ihmeestä on kysymys. Sinä saat puhua vaikka mitä, mutta hybridi on paras ja edullisin vaihtoehto minun pyöräilyyni. Minulla on siitä kokemusta, sinulla ei.

        Ei kukaan väitä että joku pyörä, vaikka hybridi, ei voisi olla sinulle hyvä pyörä ja täyttää tarpeesi. Mutta itse tunnut olevan sitä mieltä että kukaan muukaan ei voi hyötyä vaikka maantiepyörästä ja se ei vain voi olla kenellekään hyvä vaihtoehto.
        Ei kannata olla liian kapeakatseinen ja kuvitella että se oma nykyinen kokemusmaailma on koko totuus kaikille ja yleisesti. En minäkään aikaisemmin ollut kiinnostunut pidemmistä maantielenkeistä ja ajoin melkein pelkästään maastossa. Nyt olen myös löytänyt maantien ja se antaa uusia puolia harrastukseen. Ja joku toinen löytää sitten oman tapansa. Mutta kannattaa kokeilla avoimin mielin. Minäkin lainasin ensin maantipyörän tutulta kun en ollut varma onko se minun juttuni. Sitten vasta ostin kun tajusin mikä on sen viehätys.
        Sinun harrastuksesi voi näyttää kymmenen vuoden päädtä ihan erilaiselta tai sitten ei ja kumpikin on ihan ok.


      • inssi'
        Pomppukeppi kirjoitti:

        Ei kukaan väitä että joku pyörä, vaikka hybridi, ei voisi olla sinulle hyvä pyörä ja täyttää tarpeesi. Mutta itse tunnut olevan sitä mieltä että kukaan muukaan ei voi hyötyä vaikka maantiepyörästä ja se ei vain voi olla kenellekään hyvä vaihtoehto.
        Ei kannata olla liian kapeakatseinen ja kuvitella että se oma nykyinen kokemusmaailma on koko totuus kaikille ja yleisesti. En minäkään aikaisemmin ollut kiinnostunut pidemmistä maantielenkeistä ja ajoin melkein pelkästään maastossa. Nyt olen myös löytänyt maantien ja se antaa uusia puolia harrastukseen. Ja joku toinen löytää sitten oman tapansa. Mutta kannattaa kokeilla avoimin mielin. Minäkin lainasin ensin maantipyörän tutulta kun en ollut varma onko se minun juttuni. Sitten vasta ostin kun tajusin mikä on sen viehätys.
        Sinun harrastuksesi voi näyttää kymmenen vuoden päädtä ihan erilaiselta tai sitten ei ja kumpikin on ihan ok.

        Onko suomen kieli sinulle vaikeaa? Oletko saanut jo peruskoulun päättötodistuksen? Veikkaan, että ensimmäiseen tulee myönteinen ja jälkimmäiseen kielteinen vastaus.

        Sinä olet omien sanojesi mukaan jo useasti "perustellusti oikaissut". Miksi sitten et ymmärrä, että EN HARRASTA pyöräilyä. Minä kuljen sulan maan aikaan työmatkani polkupyörällä, koska siinä on paljon positiivisia puolia. Mutta siinä "harrastukseni" sitten onkin. En lue erilaisia testejä, kuten sinä teet. En selaa nettiä etsiäkseni, mikä on tämän kevään muotiväri pyöräilypaidassa, kuten sinä teet. . En kierrä pyöräkauppoja hiplaamassa 6 tonnin hiilikuitupyöriä, kuten sinä teet. Minä vain pyöräilen.

        En ole tuputtanut omia kokemuksiani ainoana totuutena, kuten sinä ja muutama muu tekee. Mutta tuon vähän järkeä tuohon hirveään maantiepyörän hypettämiseen. 500 euron hybridillä polkee ihan mukavasti tuhansia kilometrejä. Siihen ei tarvita maantiepyörää.


      • Joo, siis ei
        inssi' kirjoitti:

        Onko suomen kieli sinulle vaikeaa? Oletko saanut jo peruskoulun päättötodistuksen? Veikkaan, että ensimmäiseen tulee myönteinen ja jälkimmäiseen kielteinen vastaus.

        Sinä olet omien sanojesi mukaan jo useasti "perustellusti oikaissut". Miksi sitten et ymmärrä, että EN HARRASTA pyöräilyä. Minä kuljen sulan maan aikaan työmatkani polkupyörällä, koska siinä on paljon positiivisia puolia. Mutta siinä "harrastukseni" sitten onkin. En lue erilaisia testejä, kuten sinä teet. En selaa nettiä etsiäkseni, mikä on tämän kevään muotiväri pyöräilypaidassa, kuten sinä teet. . En kierrä pyöräkauppoja hiplaamassa 6 tonnin hiilikuitupyöriä, kuten sinä teet. Minä vain pyöräilen.

        En ole tuputtanut omia kokemuksiani ainoana totuutena, kuten sinä ja muutama muu tekee. Mutta tuon vähän järkeä tuohon hirveään maantiepyörän hypettämiseen. 500 euron hybridillä polkee ihan mukavasti tuhansia kilometrejä. Siihen ei tarvita maantiepyörää.

        Väärin jälleen! Hybridillä ei polje mukavasti. Sen tietää jokainen, jolla on kokemusta useista polkupyörätyypeistä. Oikein säädetyllä maantiepyörällä ja esimerkiksi nojakilla polkee mukavasti.


      • Joo, siis ei kirjoitti:

        Väärin jälleen! Hybridillä ei polje mukavasti. Sen tietää jokainen, jolla on kokemusta useista polkupyörätyypeistä. Oikein säädetyllä maantiepyörällä ja esimerkiksi nojakilla polkee mukavasti.

        Harva täällä on maastopyörääkään sanonut mukavaksi. Hyvien maasto-ominaisuuksien ja mukavuuden ei tarvitse tulla yhtäaikaa. Hybridi ja 29" maastopyörä saattaa olla lähellä toisiaan (ainakin periaatteessa).

        Hybridin mukavuus verrattuna maantiepyörään taitaa näkyä poluilla -- siellä maantiepyörä ei ole enää mukava. Hybridin mukavuus maantiepyörään näkyy ehkä esim talvella. Itse ajelin silloin 2.1" leveillä nastarenkailla maastopyörän kanssa. Se oli vähän toisenlaista mukavuutta...

        Mitä mukavuutta Inssi tavoittelee?


      • inssi'
        Joo, siis ei kirjoitti:

        Väärin jälleen! Hybridillä ei polje mukavasti. Sen tietää jokainen, jolla on kokemusta useista polkupyörätyypeistä. Oikein säädetyllä maantiepyörällä ja esimerkiksi nojakilla polkee mukavasti.

        Mukavuus on täysin subjektiivinen ominaisuus. Sitä ei voi millään mitata. Jos minä sanon, että poljen hybridilläni mukavasti, niin silloin se on totta. Etkä sinä voi sitä millään kumota.

        Asumme maalla 80-luvun talossa pellon reunassa. Pinta-ala on 120 m2. Talo ei varmasti ole maailman mukavin, mutta meidän perheellemme se on ollut maailman mukavin asunto jo 20 vuotta. Joku muu siellä keskellä ei mitään ei varmaan viihtyisi viikkoakaan. Se ei kuitenkaan poista sitä faktaa, että talo on meidän tarkoituksiimme juuri passeli.

        Miksi muuten olet vaihtanut nimimerkkiäsi. Olisi reilua pitää sama nimimerkki, niin kaikki näkisivät, että ei täällä ole kuin yksi wanna be-maantiepyöräilijä.


      • Pomppukeppi
        inssi' kirjoitti:

        Onko suomen kieli sinulle vaikeaa? Oletko saanut jo peruskoulun päättötodistuksen? Veikkaan, että ensimmäiseen tulee myönteinen ja jälkimmäiseen kielteinen vastaus.

        Sinä olet omien sanojesi mukaan jo useasti "perustellusti oikaissut". Miksi sitten et ymmärrä, että EN HARRASTA pyöräilyä. Minä kuljen sulan maan aikaan työmatkani polkupyörällä, koska siinä on paljon positiivisia puolia. Mutta siinä "harrastukseni" sitten onkin. En lue erilaisia testejä, kuten sinä teet. En selaa nettiä etsiäkseni, mikä on tämän kevään muotiväri pyöräilypaidassa, kuten sinä teet. . En kierrä pyöräkauppoja hiplaamassa 6 tonnin hiilikuitupyöriä, kuten sinä teet. Minä vain pyöräilen.

        En ole tuputtanut omia kokemuksiani ainoana totuutena, kuten sinä ja muutama muu tekee. Mutta tuon vähän järkeä tuohon hirveään maantiepyörän hypettämiseen. 500 euron hybridillä polkee ihan mukavasti tuhansia kilometrejä. Siihen ei tarvita maantiepyörää.

        "Onko suomen kieli sinulle vaikeaa? Oletko saanut jo peruskoulun päättötodistuksen? Veikkaan, että ensimmäiseen tulee myönteinen ja jälkimmäiseen kielteinen vastaus."

        No älä laita elämääsi loton varaan :)
        Olen kyllä ylioppilas ja arvosanakin oli (hyvin kauan sitten) L. Mutta se ei liene se pointti...

        "Sinä olet omien sanojesi mukaan jo useasti "perustellusti oikaissut"."

        Nyt kyllä olet joko lukenut toisen ihmisen viestejä tai sitten vastannut väärään viestiin. En ole omissa vastauksissani koskaan "perustellusti oikeissut" vaan ainoastaan kertonut minkä takia olen itse kokenut maantiepyöräilyn mielekkääksi ja samaan hengenvetoon aina todennut että jokainen ajaa sillä millä haluaa. Keskustelun tarkoitus lienee että jokainen pääsee kertomaan omia kokemuksiaan ja mielipiteitään?

        "Mutta tuon vähän järkeä tuohon hirveään maantiepyörän hypettämiseen"

        Onko sinusta hypettämistä jos kertoo että sillä voi halutessaan tehdä pidempiä lenkkejä tai osallistua pyörätapahtumiin? Jos ei noita halua harrastaa, ne argumentit eivät tietenkään silloin puolla tuon pyörätyypin valintaa.


      • Joo, siis ei
        inssi' kirjoitti:

        Mukavuus on täysin subjektiivinen ominaisuus. Sitä ei voi millään mitata. Jos minä sanon, että poljen hybridilläni mukavasti, niin silloin se on totta. Etkä sinä voi sitä millään kumota.

        Asumme maalla 80-luvun talossa pellon reunassa. Pinta-ala on 120 m2. Talo ei varmasti ole maailman mukavin, mutta meidän perheellemme se on ollut maailman mukavin asunto jo 20 vuotta. Joku muu siellä keskellä ei mitään ei varmaan viihtyisi viikkoakaan. Se ei kuitenkaan poista sitä faktaa, että talo on meidän tarkoituksiimme juuri passeli.

        Miksi muuten olet vaihtanut nimimerkkiäsi. Olisi reilua pitää sama nimimerkki, niin kaikki näkisivät, että ei täällä ole kuin yksi wanna be-maantiepyöräilijä.

        Ihan oikeasti inssi'. Mukavuustekijät voidaan analysoida helposti. Tärkeitä ovat mm. ajoasento, sen muunneltavuus ja rungon tärinänabsorbointikyky. Hybridi ei ole mukava. Voit väittää niin vain, jos et ole koskaan ajanut kelvollisella polkupyörällä. Kokeile hyvälaatuista kuiturunkoista maantiepyörää, niin et enää kirjoittele täällä ihan pehmeitä.


      • Joo, siis ei
        Ihanainen. kirjoitti:

        Sinun perustelusi puolestaan on, koska minä ajan maantiepyörällä, on muidenkin ajettava maantiepyörällä tai ainakin minun "hyväksymällä" merkillä.

        Ja muutenkin tehtävä kaikki juuri niinkuin minä sanon, ainakin mitä pyöräilyyn tulee.

        Kokeile, niin ymmärrät ;) Me, joilla on kokemusta erilaisista pyörätyypeistä ja eri hintaisista pyöristä yritämme auttaa. Halvalla ei saa mukavaa eikä hybridistä edes rahalla.


      • wwwwwwwwwwwwwwwwww
        Joo, siis ei kirjoitti:

        Ihan oikeasti inssi'. Mukavuustekijät voidaan analysoida helposti. Tärkeitä ovat mm. ajoasento, sen muunneltavuus ja rungon tärinänabsorbointikyky. Hybridi ei ole mukava. Voit väittää niin vain, jos et ole koskaan ajanut kelvollisella polkupyörällä. Kokeile hyvälaatuista kuiturunkoista maantiepyörää, niin et enää kirjoittele täällä ihan pehmeitä.

        Sinun mielestäsi ne tulee analysoida niin että olemme samaa mieltä sinun kanssasi koska sinun itsetuntosi ei kestä että joku on eri mieltä. Kirjoitat usealla nimellä ä ja toistelet joka ketjussa samaa, tämä ei viittaa kovin tasapainoiseen henkilöön. Säästät vaivaa kun jatkossa laitat jonkun nimistäsi niin voimme jo siitä päätellä mitä olet sanomassa.


    • 22

      Minulla on sellainen, eikä ole valittamista. Ihan on hintansa väätti.

      • 22

        PS:
        Varmuuden vuosi, etten kirjoita palturia, kävin heittämässa 45 km lenkin, johon sisältyi asfalttia, mukulakiveä, ja hiekkaisia metsäväyliä aika jyrkkine nousuineen ja laskuineen.
        Joo, kyllä se on hintansa värtti.


      • Heh heh
        22 kirjoitti:

        PS:
        Varmuuden vuosi, etten kirjoita palturia, kävin heittämässa 45 km lenkin, johon sisältyi asfalttia, mukulakiveä, ja hiekkaisia metsäväyliä aika jyrkkine nousuineen ja laskuineen.
        Joo, kyllä se on hintansa värtti.

        Tuollaiseen romuun voi olla tyytyväinen lenkkipyöränä vain, jos ei ole koskaan ajanut kelvollisella polkupyörällä. Minusta onnistunut vertaus on Pohjois.Korea. Pohjois-Korea on hieno maa, jos ei koskaan ole asunut muualla.


      • 22
        Heh heh kirjoitti:

        Tuollaiseen romuun voi olla tyytyväinen lenkkipyöränä vain, jos ei ole koskaan ajanut kelvollisella polkupyörällä. Minusta onnistunut vertaus on Pohjois.Korea. Pohjois-Korea on hieno maa, jos ei koskaan ole asunut muualla.

        Kun on vähän jäykkä ja raskas pyörä, niin ei tartte ajaa niin pitkää matkaa ja kovaa, kun jo saavuttaa kuntoilijalle tarpeellisen liikuntasuoritteen.
        Se on kyllä totta, että jos ei paremmasta tiedä, niin ei sitä osaa toivoakkaan.
        On myös totta, että ei sellaisen kannata ostaa Ferraaria, jonka ajotaidot eivät riitä edes Ladan nopeuksille.
        Minkäs jatkeeksi sellaisen miehen ureiluautoa sanotaankaan?


      • 36
        22 kirjoitti:

        Kun on vähän jäykkä ja raskas pyörä, niin ei tartte ajaa niin pitkää matkaa ja kovaa, kun jo saavuttaa kuntoilijalle tarpeellisen liikuntasuoritteen.
        Se on kyllä totta, että jos ei paremmasta tiedä, niin ei sitä osaa toivoakkaan.
        On myös totta, että ei sellaisen kannata ostaa Ferraaria, jonka ajotaidot eivät riitä edes Ladan nopeuksille.
        Minkäs jatkeeksi sellaisen miehen ureiluautoa sanotaankaan?

        "Kun on vähän jäykkä ja raskas pyörä, niin ei tartte ajaa niin pitkää matkaa ja kovaa, kun jo saavuttaa kuntoilijalle tarpeellisen liikuntasuoritteen.
        Se on kyllä totta, että jos ei paremmasta tiedä, niin ei sitä osaa toivoakkaan.
        On myös totta, että ei sellaisen kannata ostaa Ferraaria, jonka ajotaidot eivät riitä edes Ladan nopeuksille.
        Minkäs jatkeeksi sellaisen miehen ureiluautoa sanotaankaan?"

        Tuolla idealla juoksijankin kannattaisi juosta turvasaappailla, koska saisi jo kilometrin matkalla tarpeellisen liikuntasuoritteen tai sitten voisi pyörän perään sitoa narulla Caterpillarin renkaan ja vedellä sitä pitkin raitteja.


      • Pomppukeppi
        22 kirjoitti:

        Kun on vähän jäykkä ja raskas pyörä, niin ei tartte ajaa niin pitkää matkaa ja kovaa, kun jo saavuttaa kuntoilijalle tarpeellisen liikuntasuoritteen.
        Se on kyllä totta, että jos ei paremmasta tiedä, niin ei sitä osaa toivoakkaan.
        On myös totta, että ei sellaisen kannata ostaa Ferraaria, jonka ajotaidot eivät riitä edes Ladan nopeuksille.
        Minkäs jatkeeksi sellaisen miehen ureiluautoa sanotaankaan?

        "Kun on vähän jäykkä ja raskas pyörä, niin ei tartte ajaa niin pitkää matkaa ja kovaa, kun jo saavuttaa kuntoilijalle tarpeellisen liikuntasuoritteen."

        Itse kyllä pyöräilen hyvin pitkälle pyöräilyn ilosta, en vain liikuntasuoritteen saamiseksi. Raskaalla pyörällä tulee vain kierrettyä ne samat kotikulmat ja lyhyet reitit. Kevyemmällä pyörällä taas pääse katselemaan ihan uusia reittejä ja tutustuu helposti ympäröiviin seutuihin 50-100 kilomertin säteellä. Minun lähiseudun tuntumeukseni on ainakin parantunut huimasti ja olen löytänyt paljon hienoja paikkoja kun on tullut kierreltyä ristiin rastiin maaseutua.


      • 22
        36 kirjoitti:

        "Kun on vähän jäykkä ja raskas pyörä, niin ei tartte ajaa niin pitkää matkaa ja kovaa, kun jo saavuttaa kuntoilijalle tarpeellisen liikuntasuoritteen.
        Se on kyllä totta, että jos ei paremmasta tiedä, niin ei sitä osaa toivoakkaan.
        On myös totta, että ei sellaisen kannata ostaa Ferraaria, jonka ajotaidot eivät riitä edes Ladan nopeuksille.
        Minkäs jatkeeksi sellaisen miehen ureiluautoa sanotaankaan?"

        Tuolla idealla juoksijankin kannattaisi juosta turvasaappailla, koska saisi jo kilometrin matkalla tarpeellisen liikuntasuoritteen tai sitten voisi pyörän perään sitoa narulla Caterpillarin renkaan ja vedellä sitä pitkin raitteja.

        "Tuolla idealla juoksijankin kannattaisi juosta turvasaappailla, koska saisi jo kilometrin matkalla tarpeellisen liikuntasuoritteen tai sitten voisi pyörän perään sitoa narulla Caterpillarin renkaan ja vedellä sitä pitkin raitteja."

        Niinhän juuri huippu-urheilijat tekevätkin. Suolla juoksua, ylämäkijuoksua ja jopa sitä renkaan vetoa harrastetaan ja kukapa sitä puntttisalillakaan käsiään pelkästään nostelee.

        Kun nyt kuitenkin aloitus koski tuota Reflex Evoa, niin kyllä sen kanssa ympäristöt ovat tullee ihan hyvin tutuiksi.


    • Absi

      Yleisesti sanottuna, miten helvetin vaikeeta se on tajuta, et toiselle sopii maantiepyörä ja toisille ei. Mulle ei maantiepyörä sovi, mutta hybriti on PASSELI. Koittakaa nyt hyvät AIKUISET olla asiallisesti, tehän tappelette ku 11 vee karvattomat.

      • Joo, siis ei

        Aloittaja kysyi kuntoiluun tielle sopivaa polkupyörää, eli maantiepyörää. Jos halutaan nastat talveksi, on ostettava crossari.

        Jos liike tarjoaa pomppukeppihybridiä, kannattaa kiittää ja kääntyä pois. Tuollainen ei kelpaa mihinkään, ei varsinkaan kuntoiluun. Verrattuna kuntoiluun sopiviin pyöriin tuollaisen ajoasento ja -ergonomia on erittäin heikko.


      • ihanainen.
        Joo, siis ei kirjoitti:

        Aloittaja kysyi kuntoiluun tielle sopivaa polkupyörää, eli maantiepyörää. Jos halutaan nastat talveksi, on ostettava crossari.

        Jos liike tarjoaa pomppukeppihybridiä, kannattaa kiittää ja kääntyä pois. Tuollainen ei kelpaa mihinkään, ei varsinkaan kuntoiluun. Verrattuna kuntoiluun sopiviin pyöriin tuollaisen ajoasento ja -ergonomia on erittäin heikko.

        Hemmetti. Lopetetaan nyt tämä palstaa huonontava jatkuva vänkääminen samoista asioista.

        Eikös olisi hyvä idea, että jos ei ole mitään uutta sanottavaa, niin ollaan hiljaa.

        Mukavaa keskiviikkoa kaikille!!!!


      • Joo, siis ei
        ihanainen. kirjoitti:

        Hemmetti. Lopetetaan nyt tämä palstaa huonontava jatkuva vänkääminen samoista asioista.

        Eikös olisi hyvä idea, että jos ei ole mitään uutta sanottavaa, niin ollaan hiljaa.

        Mukavaa keskiviikkoa kaikille!!!!

        Jos jotain on kusetettu pyöräkaupassa, niin siitä ei saisi varoittaa muita? Eikö kannata kuunnella niitä, joilla on monipuolisempi kokemus?


      • kittitakki
        Joo, siis ei kirjoitti:

        Jos jotain on kusetettu pyöräkaupassa, niin siitä ei saisi varoittaa muita? Eikö kannata kuunnella niitä, joilla on monipuolisempi kokemus?

        Lopeta jo.


      • Joo, siis ei
        kittitakki kirjoitti:

        Lopeta jo.

        Eli mielestäsi on ihan oikein, että täällä mainostetaan pyöriä aloitteleville kuntoilijoille, jotka eivät sovi ollenkaan siihenkään käyttöön.

        - tielle maantiepyörä
        - maastoon maastopyörä
        - kaupunkiin mummis, Jopo tai fixi


      • kittitakki
        Joo, siis ei kirjoitti:

        Eli mielestäsi on ihan oikein, että täällä mainostetaan pyöriä aloitteleville kuntoilijoille, jotka eivät sovi ollenkaan siihenkään käyttöön.

        - tielle maantiepyörä
        - maastoon maastopyörä
        - kaupunkiin mummis, Jopo tai fixi

        Taisi kolahtaa.


      • wwwwwwwwwwwwwwwww
        Joo, siis ei kirjoitti:

        Eli mielestäsi on ihan oikein, että täällä mainostetaan pyöriä aloitteleville kuntoilijoille, jotka eivät sovi ollenkaan siihenkään käyttöön.

        - tielle maantiepyörä
        - maastoon maastopyörä
        - kaupunkiin mummis, Jopo tai fixi

        koitahan nyt tajuta että täällä ei mainosteta vaan keskustellaan, sinä et osaa keskustella muiden kanssa joten aloita ketju missä keskustelet nimimerkkiesi kanssa.


    • 37män

      Tästä kirjoittelusta innostuneena lainasin suunnilleen kolme kertaa kalliimman maantiepyörän pariksi viikoksi ja ajelin sillä ihan tosissani siellä missä myös REFLEX EVO 28" 24 VAIHTEINEN oli ollut käytössäni.

      Sanoisin nyt kokeneena, että kyllä se maantiepyörä on kevyempi ajella hyvällä pohjalla, mutta heti, kun menin sorapintaisille ja epätasaisille pohjille, niin tärinät ja käsille iskut huomasi selvästi. Ainkain minun sormeni alkoivat turtua.
      Varmaan Evon etujousitus ja nuo mainiot ergonomiseti muotoillut kädensijat auttava tuohon ongelmaan, koska turtumista ei sen kanssa esiinny.
      Myös Evon monivaihteisuus on huonoilla teillä mannaa. (Siinä maantiepyörässä oli vain 18 vaihdetta eli pienet puuttui.)

      Loppulausuntona sanoisin, että ostaisin ehkä maantiepyörän, jos innostuisin tuohon pitkien hyvien teiden ajeluun, mutta minun käytössäni Evo on selvästi monipuolisempana minulle sopivampi.
      Se muuten toimii myös nastarenkaillakin talvella ihan hienosti.
      Vikoja halvasta hinnastaan huolimatta siinä ei ole ollut. Kuluvia osia on tietysti vaihdettu, olenhan ajanut sillä jo suunnilleen 10000 km.

      Minun ajeluihini maantiepyörä ei sovellu.

      • Sanoisin että:

        Valehtelet tietoisesti! Tuon ymmärtää jokainen oikeasti kokenut pyöräilijä.


      • WWWWWWWWWWWWWWWWW
        Sanoisin että: kirjoitti:

        Valehtelet tietoisesti! Tuon ymmärtää jokainen oikeasti kokenut pyöräilijä.

        saako sinulta tilata näitä sertifikaatteja kuten "oikeasti kokenut pyöräilijä"


      • 37män
        Sanoisin että: kirjoitti:

        Valehtelet tietoisesti! Tuon ymmärtää jokainen oikeasti kokenut pyöräilijä.

        Kaipa sitten on niin, sillä en ole mikään "oikeasti kokenut pyöräilijä", minä vaan ajelen paikasta toiseen ja nautin siitä.
        Eikä minua haitta, jos joku ohittaa minut kalliilla pyörällään upeissa pyöräilykuteissaan. Siitä vaan.


      • absi

        Nyt tuli oikeesti asiallista tekstiä. Täällä hifistelijät haukkuvat aina hybridiajelijat. Jos sinulla on hybridi ja se sopii sinulle, täällä väitetään, että se ei voi kerta kaikkiaa sopia sinulle, sinulla täytyy olla ehdottomasti väh. 1000€ pyörä.
        Jos kaupassa tarjotaan työajeluusi hybridiä, olet tyhmä jos et edes kokeile sitä. Aluksi kiersin hybridit kaukaa, mutta huomasin niiden hyvät ajo-ominaisuudet omassa käytössä. Tämä vain siksi, että kokeilin niitä. Ja en kadu ostopäätöstäni. Kokeilin kumminkin maantiekiitureita ja cyclocrossareita monissa liikkeissä eikä oikeen sopinut ajooni ja käyttööni.
        Evosta:
        Muuten etuiskarista ei ole hyötyä, mutta talviajossa se on hyödyllinen ainakin minulla johtuen epätasaisuudesta. Se myös säästää etuvannetta.
        Alivio takavaihtaja on ihan jees, mutta myöhemmin vaihdetaan loppuunkuluessa väh. Deoreksi. Äärettömän vittumainen on takavaihtajan korvake, sen huomaa sen kanssa peuhatessa, tosin monissa muissakin Inseran malleissa on samanlainen. Ja istuinkannatin meni ainakin minulla vaihtoon, ei pysy satulat paikallaan. Vaanteet ovat kevyet ja hienommat kuin normaalit harmaat saman hintaluokan pyörissä.
        Loppujenlopuksi pyörä, jota suosittelen edes koeajamaan, jos tarkoituksena työajelut ja budjetti alhainen. Napojen vaseliinit kandee vaihtaa vuoden sisään, minulla oli toinen puoli kuivana (!).

        2011 vuoden Evon omistaja, joka ei kadu ostopäätöstään.


      • Joo, siis ei
        WWWWWWWWWWWWWWWWW kirjoitti:

        saako sinulta tilata näitä sertifikaatteja kuten "oikeasti kokenut pyöräilijä"

        Jokainen, jolla on kokemusta erityyppisistä pyöristä, näkee, että valehtelet. Teknisesti kirjoituksessasi ei pidä mikään paikkansa.


      • Herää pahvi!!!!
        absi kirjoitti:

        Nyt tuli oikeesti asiallista tekstiä. Täällä hifistelijät haukkuvat aina hybridiajelijat. Jos sinulla on hybridi ja se sopii sinulle, täällä väitetään, että se ei voi kerta kaikkiaa sopia sinulle, sinulla täytyy olla ehdottomasti väh. 1000€ pyörä.
        Jos kaupassa tarjotaan työajeluusi hybridiä, olet tyhmä jos et edes kokeile sitä. Aluksi kiersin hybridit kaukaa, mutta huomasin niiden hyvät ajo-ominaisuudet omassa käytössä. Tämä vain siksi, että kokeilin niitä. Ja en kadu ostopäätöstäni. Kokeilin kumminkin maantiekiitureita ja cyclocrossareita monissa liikkeissä eikä oikeen sopinut ajooni ja käyttööni.
        Evosta:
        Muuten etuiskarista ei ole hyötyä, mutta talviajossa se on hyödyllinen ainakin minulla johtuen epätasaisuudesta. Se myös säästää etuvannetta.
        Alivio takavaihtaja on ihan jees, mutta myöhemmin vaihdetaan loppuunkuluessa väh. Deoreksi. Äärettömän vittumainen on takavaihtajan korvake, sen huomaa sen kanssa peuhatessa, tosin monissa muissakin Inseran malleissa on samanlainen. Ja istuinkannatin meni ainakin minulla vaihtoon, ei pysy satulat paikallaan. Vaanteet ovat kevyet ja hienommat kuin normaalit harmaat saman hintaluokan pyörissä.
        Loppujenlopuksi pyörä, jota suosittelen edes koeajamaan, jos tarkoituksena työajelut ja budjetti alhainen. Napojen vaseliinit kandee vaihtaa vuoden sisään, minulla oli toinen puoli kuivana (!).

        2011 vuoden Evon omistaja, joka ei kadu ostopäätöstään.

        Et kadu, koska et tiedä paremmasta. Nuo EVO:t ovat sunnittelultaan täysin ala-arvoisia pomppukeppihybridejä. Myös samalta merkiltä löytyy parempia pyöriä, toki sillä varauksella, että täyttä kokojakaumaa ei niistäkään ole.


      • kagsoisbisdedee
        Herää pahvi!!!! kirjoitti:

        Et kadu, koska et tiedä paremmasta. Nuo EVO:t ovat sunnittelultaan täysin ala-arvoisia pomppukeppihybridejä. Myös samalta merkiltä löytyy parempia pyöriä, toki sillä varauksella, että täyttä kokojakaumaa ei niistäkään ole.

        Herää ite jo kusipää. Kuten Absi sanoi, on clossareita ja maantiepyöriäkin kokeiltu. Nyt tää menee tähän impossible juttuun.


      • 1+9=kymppi
        Joo, siis ei kirjoitti:

        Jokainen, jolla on kokemusta erityyppisistä pyöristä, näkee, että valehtelet. Teknisesti kirjoituksessasi ei pidä mikään paikkansa.

        Joo, siis ei tekniikkaa.
        Eihän 37män:in tekstissä ollut tekniikkaa ollenkaan.
        Teksti käsitteli vain pyörän ominaisuuksia.
        Eipä taida olla kaikki tallella sinullakaan, jos nyt joskus on kalloos joain laitettu.
        Tyhjät tynnörit kolisee jne.


      • YLLÄPITO!!!!!!!
        kagsoisbisdedee kirjoitti:

        Herää ite jo kusipää. Kuten Absi sanoi, on clossareita ja maantiepyöriäkin kokeiltu. Nyt tää menee tähän impossible juttuun.

        Miksi täällä saa yksi henkilö haukkua muita keskustelijoita.


      • !!!!!
        YLLÄPITO!!!!!!! kirjoitti:

        Miksi täällä saa yksi henkilö haukkua muita keskustelijoita.

        Entä huonojen pyörien jatkuva mainostaminen???


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        !!!!! kirjoitti:

        Entä huonojen pyörien jatkuva mainostaminen???

        Teveyspalstalla voi käsitellä vainoharhaisuutta.

        Ja tämäkin taitaa mennä poistoon. Sinulla on selkeästi fani tai ystävä ylläpidossa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      203
      4902
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      288
      3019
    3. 134
      1787
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      228
      1607
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1431
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1206
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1164
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1149
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1109
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1107
    Aihe