Ohjeita skeittauksen aloittelijalle

TulevaSkeittari

Moi kaikki!

Olen 14-vuotias, n.156cm pitkä ja kenkänumeroni on 40 (kerron tietoni, jotta kysymyksiini olisi helpompi vastata). Kannattaako minun enään aloittaa skeittausta, ikäni takia? Olen aina ollut kiinnostunut skeittauksesta, mutten ole ikinä aloittanut sitä.

Minkä kokoinen dekki, trukit ja renkaat minun kannattaisi ostaa ja mitä merkkiä suosittelet? Mitä kaikkea tarvitsen skeittauksen aloittamiseen? Voit laittaa jonkun sivuston/kaupan, josta saisin kätevästi ostettua kaiken tarvittavan samasta paikasta (varsinkin dekin, trukit, renkaat jne.) skeittausta varten. Jos laitat kaupan, niin asun Tampereella.

Mistä löytäisi (ilmaisia) videoita/ohjeita temppujen opettelemiseen ja muihin tarvittaviin asioihin/tietoihin? Ja mitä temppuja aloittelijan tulisi aluksi opetella ja mihin temppuihin siirtyä sitten kun osaa perustemput? Mitä temppuja olisi hyvä osata?

Pistäkää tulemaan myös linkkejä!!! Jos haluatte… Esim. eri skeittilaudoista; dekeistä, trukeista ja renkaista jne., tempuista, skeittisivustoista ja muusta tarvittavasta…

Ja mitä/missä on hyviä skeittiparkkeja, –ramppeja, skeittauspaikkoja on Tampereella (minne pääsee helposti busseilla)?

Kiitos kaikille vastanneille ja auttajille!!! :) :) :)

21

4329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fhnnnbfjerkku

      No ite en skeittaa mut scoottaaan kyllä :D mutta sun kannattaa ostaa ihan aluks jostain prismasta joku lauta vaikka duutsonit :) sitte jos skeittaus tuntuu hyvältä ni tilaa jostain. Kirjota vaikka gooigleen et skeittilautoja :) sitte temput... Harjottele eka pysymään lauan päällä : D siite opettele ollie elikkä temppu jossa hypätään. Sitte vaan kahtomaa you tubest skeitti temppuja. Kirjota you tubeen vaikka ollie ni tulee ohjeita siihen :) onnee vaan skeittaukseen :D ps. Oon tyttö ;)

    • Poju45

      Itse olen veljeni dekillä skeittaillut silloin tällöin ihan vaan huvikseni mutta omaa lautaa ei ole. Ajattelin tosin ostaa stereon vinyylicruiserin, joka ei ole normaali skeittilauta, vaan muovinen ja hyvin pieni sellaimen. Ensiksi kannattaisi ostaa jokin halvempi complete (eli skeittilauta joka on valmiiksi koottu) jos kiinnostut skeittaamisesta enemmän ja alat tekemään sitä päivittäin, haluat oppia kaikki maailman temput jne, niin sitten kannattaisi ehkä ostaa hieman laadukkaampi skeittilauta. Jos aiot ostaa paremman skeittilaudan ja perehdyt skeittaamiseen enemmän, kannattaa myös ostaa skate-tool, jolloin voit ostella eri renkaita, laakereita, dekkejä ja trukkeja ja myös vaihtaa ne helposti kotona. Itse olen jo aloittelijaa parempi skeittaamaan. Minulla ei ole varsinaisia skeittikenkiä, (jotka sinun kannattaisi ehkä ostaa) mutta kunhan kenkäsi pohjat ovat mahdollisen suorat, niin kyllä ne aluksi kelpaavat). Ensiksi selvitä, oletko regular vai goofy (eli kumpi jalka on edessä/takana). Jos etujalkasi on vasen, olet regular mutta jos etujalkasi on oikea, olet goofy (niin kuin minä). Sen jälkeen kannattaa opetella ihan vain laudalla pysyminen, vauhdin ottaminen, kääntyminen ja laudan hallitsiminen. Jos tasapainosi ei ole kovin hyvä, suosittelen sitä jollain tavalla kehittämään. Kun osaat kaikki perusasiat mukavasti ja huoletta, opettele ollie (eli miten saat laudan ilmaan pelkästään jalkojasi käyttäen). Itse opin tuon tempun noin tunnissa. Riippuu tosin henkilöstä. Sen osattuasi lähes kaikki muut temput tulevat olemaan paljon helpompia, esim: poppari, kickflip ja heelflip. Itse osaan jo kickflipin ja popparin. Ohjeet lähes kaikkiin temppuihin löytyy youtubesta, josta minäkin ne opin. Skeittipuistoista en oikein tiedä, koska itse asun helsingissä. Ps. Olen 13-v poika. Pps. Sori helvetin pitkä viesti :)

    • TulevaSkeittari

      Kiitos molemmista vastauksista!! :)
      PS.Pitkät viestit ei haittaa yhtään ;)

      Ja olen regular, kuten monet muutkin.........

    • jonnejeelandiasta
      • TulevaSkeittari

        Kiitos. Opettelin tämän avulla juuri ollien, front side ja back side ollien


    • gjfgjfjfggfj

      jotkuthan on alottanu skeittauksen tyyliin vasta 18-vuotiaana, nii et tosiaankaan oo liian vanha. Ite alotin kans 14 vuotiaana. Tampereel skeittikauppoja on ainaki koskarissa Cartel, sielt ostin mun ekan laudan.

    • TulevaSkeittari

      Juu, monet on kehunu Cartelia, mut onks se kallis?

    • minä :)

      temppujen opetus videoita löytyy YouTube:sta.

    • lippa taakse

      Ensimmäinen ohje käännä lippalakki niin että lippa osoittaa taakse. siitä se lähtee.

      • TulevaSkeittari

        Joo, lippa taakse ja temputkin luistaa!!! ;D ;) ;D ;)


      • eieiei duudsonia
        TulevaSkeittari kirjoitti:

        Joo, lippa taakse ja temputkin luistaa!!! ;D ;) ;D ;)

        Älä vaa osta duudsonii!!! D: ponkes kiittää! :D


      • TulevaSkeittari
        eieiei duudsonia kirjoitti:

        Älä vaa osta duudsonii!!! D: ponkes kiittää! :D

        Joo sitä mokaa en kyllä tee!! Sen verran järkeä on viä päässä.. :DDD


      • eieiei. duudsonia
        TulevaSkeittari kirjoitti:

        Joo sitä mokaa en kyllä tee!! Sen verran järkeä on viä päässä.. :DDD

        Hyvä!! :D


      • anonyymi391
        eieiei. duudsonia kirjoitti:

        Hyvä!! :D

        Laminast vaa joku complete


    • CRAZY123

      no itse sanoisin et osta aluksi joku aste painter complete ja temppuihin se et älä ihmettele itse olen skeitannut vasta 2vuotta ja kenkiä on kulunut puhki jo 7paria :D

    • Anonyymi

      Mimmoiset kengät parhaat?

      • Anonyymi

        Nike sb, Adidas tai vans


    • Anonyymi

      Osta skatepro tai boarwillage

    • Anonyymi

      Mäki oon tyty. Ja aloitin surkealla laudalla niikun 15euron lauta. Sillä on vaikea skeitata. Mulla on kohta synttärit ja ajattelin että jos toivoisin uutta skeittilautaa. Mutta en ole varma onnistuuko sitten skeittaus. :(

      • Anonyymi

        Suosittelen toivoo, ellet saanu jo. Ei niit temppuja voi paskal laudal tee itte pirukaa, ainakaa onnistuneesti :D


    • Anonyymi

      Ite oon 13v poika aloittamassa skeittaamisen. Tilasin skateprosta ihan vaa Santacruzin completen iha nyt näin aluksi. Skeittikengät mulla on Nike sb carge.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      92
      4350
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4275
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4006
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2877
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2551
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2118
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2104
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      195
      2023
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1675
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1442
    Aihe