Moi kaikki!
Olen 14-vuotias, n.156cm pitkä ja kenkänumeroni on 40 (kerron tietoni, jotta kysymyksiini olisi helpompi vastata). Kannattaako minun enään aloittaa skeittausta, ikäni takia? Olen aina ollut kiinnostunut skeittauksesta, mutten ole ikinä aloittanut sitä.
Minkä kokoinen dekki, trukit ja renkaat minun kannattaisi ostaa ja mitä merkkiä suosittelet? Mitä kaikkea tarvitsen skeittauksen aloittamiseen? Voit laittaa jonkun sivuston/kaupan, josta saisin kätevästi ostettua kaiken tarvittavan samasta paikasta (varsinkin dekin, trukit, renkaat jne.) skeittausta varten. Jos laitat kaupan, niin asun Tampereella.
Mistä löytäisi (ilmaisia) videoita/ohjeita temppujen opettelemiseen ja muihin tarvittaviin asioihin/tietoihin? Ja mitä temppuja aloittelijan tulisi aluksi opetella ja mihin temppuihin siirtyä sitten kun osaa perustemput? Mitä temppuja olisi hyvä osata?
Pistäkää tulemaan myös linkkejä!!! Jos haluatte… Esim. eri skeittilaudoista; dekeistä, trukeista ja renkaista jne., tempuista, skeittisivustoista ja muusta tarvittavasta…
Ja mitä/missä on hyviä skeittiparkkeja, –ramppeja, skeittauspaikkoja on Tampereella (minne pääsee helposti busseilla)?
Kiitos kaikille vastanneille ja auttajille!!! :) :) :)
Ohjeita skeittauksen aloittelijalle
21
4565
Vastaukset
- fhnnnbfjerkku
No ite en skeittaa mut scoottaaan kyllä :D mutta sun kannattaa ostaa ihan aluks jostain prismasta joku lauta vaikka duutsonit :) sitte jos skeittaus tuntuu hyvältä ni tilaa jostain. Kirjota vaikka gooigleen et skeittilautoja :) sitte temput... Harjottele eka pysymään lauan päällä : D siite opettele ollie elikkä temppu jossa hypätään. Sitte vaan kahtomaa you tubest skeitti temppuja. Kirjota you tubeen vaikka ollie ni tulee ohjeita siihen :) onnee vaan skeittaukseen :D ps. Oon tyttö ;)
- Poju45
Itse olen veljeni dekillä skeittaillut silloin tällöin ihan vaan huvikseni mutta omaa lautaa ei ole. Ajattelin tosin ostaa stereon vinyylicruiserin, joka ei ole normaali skeittilauta, vaan muovinen ja hyvin pieni sellaimen. Ensiksi kannattaisi ostaa jokin halvempi complete (eli skeittilauta joka on valmiiksi koottu) jos kiinnostut skeittaamisesta enemmän ja alat tekemään sitä päivittäin, haluat oppia kaikki maailman temput jne, niin sitten kannattaisi ehkä ostaa hieman laadukkaampi skeittilauta. Jos aiot ostaa paremman skeittilaudan ja perehdyt skeittaamiseen enemmän, kannattaa myös ostaa skate-tool, jolloin voit ostella eri renkaita, laakereita, dekkejä ja trukkeja ja myös vaihtaa ne helposti kotona. Itse olen jo aloittelijaa parempi skeittaamaan. Minulla ei ole varsinaisia skeittikenkiä, (jotka sinun kannattaisi ehkä ostaa) mutta kunhan kenkäsi pohjat ovat mahdollisen suorat, niin kyllä ne aluksi kelpaavat). Ensiksi selvitä, oletko regular vai goofy (eli kumpi jalka on edessä/takana). Jos etujalkasi on vasen, olet regular mutta jos etujalkasi on oikea, olet goofy (niin kuin minä). Sen jälkeen kannattaa opetella ihan vain laudalla pysyminen, vauhdin ottaminen, kääntyminen ja laudan hallitsiminen. Jos tasapainosi ei ole kovin hyvä, suosittelen sitä jollain tavalla kehittämään. Kun osaat kaikki perusasiat mukavasti ja huoletta, opettele ollie (eli miten saat laudan ilmaan pelkästään jalkojasi käyttäen). Itse opin tuon tempun noin tunnissa. Riippuu tosin henkilöstä. Sen osattuasi lähes kaikki muut temput tulevat olemaan paljon helpompia, esim: poppari, kickflip ja heelflip. Itse osaan jo kickflipin ja popparin. Ohjeet lähes kaikkiin temppuihin löytyy youtubesta, josta minäkin ne opin. Skeittipuistoista en oikein tiedä, koska itse asun helsingissä. Ps. Olen 13-v poika. Pps. Sori helvetin pitkä viesti :)
- TulevaSkeittari
Kiitos molemmista vastauksista!! :)
PS.Pitkät viestit ei haittaa yhtään ;)
Ja olen regular, kuten monet muutkin......... - jonnejeelandiasta
osta asteen complete laminasta, ja tässä linkki skeittitemppujen opetteluihin suomeksi: http://www.hangup.fi/dc_skeittikoulu.php
- TulevaSkeittari
Kiitos. Opettelin tämän avulla juuri ollien, front side ja back side ollien
- gjfgjfjfggfj
jotkuthan on alottanu skeittauksen tyyliin vasta 18-vuotiaana, nii et tosiaankaan oo liian vanha. Ite alotin kans 14 vuotiaana. Tampereel skeittikauppoja on ainaki koskarissa Cartel, sielt ostin mun ekan laudan.
- TulevaSkeittari
Juu, monet on kehunu Cartelia, mut onks se kallis?
- minä :)
temppujen opetus videoita löytyy YouTube:sta.
- lippa taakse
Ensimmäinen ohje käännä lippalakki niin että lippa osoittaa taakse. siitä se lähtee.
- TulevaSkeittari
Joo, lippa taakse ja temputkin luistaa!!! ;D ;) ;D ;)
- eieiei duudsonia
TulevaSkeittari kirjoitti:
Joo, lippa taakse ja temputkin luistaa!!! ;D ;) ;D ;)
Älä vaa osta duudsonii!!! D: ponkes kiittää! :D
- TulevaSkeittari
eieiei duudsonia kirjoitti:
Älä vaa osta duudsonii!!! D: ponkes kiittää! :D
Joo sitä mokaa en kyllä tee!! Sen verran järkeä on viä päässä.. :DDD
- eieiei. duudsonia
TulevaSkeittari kirjoitti:
Joo sitä mokaa en kyllä tee!! Sen verran järkeä on viä päässä.. :DDD
Hyvä!! :D
- anonyymi391
eieiei. duudsonia kirjoitti:
Hyvä!! :D
Laminast vaa joku complete
- CRAZY123
no itse sanoisin et osta aluksi joku aste painter complete ja temppuihin se et älä ihmettele itse olen skeitannut vasta 2vuotta ja kenkiä on kulunut puhki jo 7paria :D
- Anonyymi
Mimmoiset kengät parhaat?
- Anonyymi
Nike sb, Adidas tai vans
- Anonyymi
Osta skatepro tai boarwillage
- Anonyymi
Mäki oon tyty. Ja aloitin surkealla laudalla niikun 15euron lauta. Sillä on vaikea skeitata. Mulla on kohta synttärit ja ajattelin että jos toivoisin uutta skeittilautaa. Mutta en ole varma onnistuuko sitten skeittaus. :(
- Anonyymi
Suosittelen toivoo, ellet saanu jo. Ei niit temppuja voi paskal laudal tee itte pirukaa, ainakaa onnistuneesti :D
- Anonyymi
Ite oon 13v poika aloittamassa skeittaamisen. Tilasin skateprosta ihan vaa Santacruzin completen iha nyt näin aluksi. Skeittikengät mulla on Nike sb carge.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281498- 371411
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818