Voiko pyöräillessä saada vatsalihakset kuntoon?

pyöräilijä_qq

Eli pääosinhan pyöräily vaikuttaa vain reisilihaksiin mutta pystyykö pyöräillessä treenata vatsalihaksia?

19

12351

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 25

      Tuskin vatslihasten "trenaamisesta" voidaan puhua pyöräilyssä. Vatsaan kohdistuu lähinnä staattista voimaa, mutta ei pyöräilemällä vatsalihakset parane, Jollain muulla tavalla vatsaa on treenattava,

    • ma-vic

      Kyllähän nekin siinä vahvistuu, mutta ei tarpeeksi. Keskivartalon lihakset ovat melkein tärkeimmät pyöräilyssä vaadittavat lihakset, ehkäpä kaikkein tärkeimmät. Niitä on treenattava heti pienestä, jos haluaa edetä huipulle.
      ...siis ei pelkät vatsalihakset, vaan kaikki keskivartalon lihat eikä saa unohtaa käsivarsien ja hartioiden seudun lihasten kestävyyttä.
      Talvella ne on treenattava, eli uintia paljon ja kuntosalia paljon ja irtorullia se väliaika. Herkkuva!!

    • Jeggy

      Pyöräily on muutakin kuin polkemista. Ylämäissä kannattaa hakea voimaa koko kropasta.

      Vaikka pyöräily ei varsinaisesti treenaa vatsalihaksia, se kuluttaa paljon kaloreja. Kun haluat rantakuntoon, pyöräily auttaa paljastamaan lihaksesi.

    • pyöräilijä_qq

      pyöräilykö vain kiinteyttää mutta silläkö ei saa mahaa pienemmäksi?

    • Alkup. Maantiepyöräi

      Kaljamaha kyllä sulaa pyöräilemällä pitkiä matkoja alhaisella sykkeellä tehokkaasti, mutta pelkkä pyöräily ei kehitä kekivartalon lihaksia riittävästi kuten "ma-vic" kirjoitti. Kuntosalitreeni, uinti, pilates ja hiihto ovat hyviä oheistreenejä, jotka auttavat. Kanattaa kiinittää huomiota liikunnan monipuolisuuteen. Triathlon ei turhaan ole suosittu liikuntamuoto.

    • pyöräilijä_qq

      kiitoksia neuvoista

      • Pyöräilijätär 51

        Jaa, vähän kaksipiippuinen juttu tämä. Itse en ole tehnyt vatsalihaksia enää vuosiin - laiskuuttani. Mutta silti jos kokeilen sormin onko vatsan seutu pehmeä niin ei todellakaan - se on kivikova.
        Olen päälle 50-v nainen ja pyöräilen tuhansia kilometrejä vuodessa, huvikseni tai sitten hyötypyöräillen.
        Pyöräily vaikuttaa todella hyvin vatsalihaksiin jos pidät vatsan seudun lihakset kokoajan hieman jännittyneenä tukien selkää. Vedät tavallaan niinkuin vatsaa kokoajan sisäänpäin. Samoin kylkiä. Itse saan helposti sellaisen sisäisen puristuksen aikaiseksi. Johtuen siitä, että sisimmätkin vatsalihakseni ovat todella hyvässä kunnossa - kiitos pyöräilyn!
        Myös kaikki aivan alakerran lihakset ovat olleet hyvässä kunnossa. Ei ole virtsan karkailua, ei kohdun laskeumaa koska myös ne lihakset ovat töissä pyöräillessäni - melkein päivittäin!


      • Anonyymi
        Pyöräilijätär 51 kirjoitti:

        Jaa, vähän kaksipiippuinen juttu tämä. Itse en ole tehnyt vatsalihaksia enää vuosiin - laiskuuttani. Mutta silti jos kokeilen sormin onko vatsan seutu pehmeä niin ei todellakaan - se on kivikova.
        Olen päälle 50-v nainen ja pyöräilen tuhansia kilometrejä vuodessa, huvikseni tai sitten hyötypyöräillen.
        Pyöräily vaikuttaa todella hyvin vatsalihaksiin jos pidät vatsan seudun lihakset kokoajan hieman jännittyneenä tukien selkää. Vedät tavallaan niinkuin vatsaa kokoajan sisäänpäin. Samoin kylkiä. Itse saan helposti sellaisen sisäisen puristuksen aikaiseksi. Johtuen siitä, että sisimmätkin vatsalihakseni ovat todella hyvässä kunnossa - kiitos pyöräilyn!
        Myös kaikki aivan alakerran lihakset ovat olleet hyvässä kunnossa. Ei ole virtsan karkailua, ei kohdun laskeumaa koska myös ne lihakset ovat töissä pyöräillessäni - melkein päivittäin!

        Onko ollut tuntoaistin kanssa ongelmia?


      • Anonyymi
        Pyöräilijätär 51 kirjoitti:

        Jaa, vähän kaksipiippuinen juttu tämä. Itse en ole tehnyt vatsalihaksia enää vuosiin - laiskuuttani. Mutta silti jos kokeilen sormin onko vatsan seutu pehmeä niin ei todellakaan - se on kivikova.
        Olen päälle 50-v nainen ja pyöräilen tuhansia kilometrejä vuodessa, huvikseni tai sitten hyötypyöräillen.
        Pyöräily vaikuttaa todella hyvin vatsalihaksiin jos pidät vatsan seudun lihakset kokoajan hieman jännittyneenä tukien selkää. Vedät tavallaan niinkuin vatsaa kokoajan sisäänpäin. Samoin kylkiä. Itse saan helposti sellaisen sisäisen puristuksen aikaiseksi. Johtuen siitä, että sisimmätkin vatsalihakseni ovat todella hyvässä kunnossa - kiitos pyöräilyn!
        Myös kaikki aivan alakerran lihakset ovat olleet hyvässä kunnossa. Ei ole virtsan karkailua, ei kohdun laskeumaa koska myös ne lihakset ovat töissä pyöräillessäni - melkein päivittäin!

        Minullakaan ei ole ongelmia kohdun laskeutumisen kanssa. T. Pena


    • Anonyymi

      Ihan itsekö päättelit, että mihin lihaksiin pyöräily vaikuttaa? Kyllä siinä voi käyttää ihan kaikkia lihaksia, kun vaan ottaa sen asenteen.

    • Anonyymi

      Tottakai.

    • Anonyymi

      Mulla on lihasheikkopyörä,sillä ei saa sixbackii

      • Anonyymi

        Ei sillä saa paljon muutakaan.


    • Anonyymi

      Pyöräily ei laihtuta,, vaan paini ja piereminen auttavat!

      • Anonyymi

        Ennen vanhaan painin pieruääniä peiteltiin hanurinsoitolla. Miten tämä on mahdollista? On siinä vinha perä kun miettii tarkemmin. Näin kesäisin polkupyöräilen vähintään viisituhatta kilometriä. Laihdun kyllä mutta hitaasti koska ruokahalukin lisääntyy samaa vauhtia vauhdikkaan pyöräilyn kera.


    • Anonyymi

      Tuossa se taisi jo tullakin. Pyöräily kehittää kestävyyskuntoa, mutta keskivartalo tukee tarvittaessa ja sitä saa aktivoitua mukaan (muu kuin aivan matalatehoinen) ja kiinteyttää hyvin osana muuta harjoittelua. Keskivartalo vaatis päälle lihaskuntoharjoittelua, niin alkaa näkyä. Kokonaisuuteen löytyy kivoja treenisovelluksia, millä itse hanskannut juttua.

    • Anonyymi

      No lukkopolkimia jos käyttää se auttaa istumaan nousu vatsatestin suoritusta

    • Anonyymi

      Pyöräillä voi niin monella tapaa eikä se välttämättä kehitä mitään, jos se ei ole edes tavoitteena, mutta kyllä maastossa taiteilemalla ja mäkiä kavutessa joutuu myös vatsalihakset töihin.

      • Anonyymi

        Jep. Se on nimenomaan se pointti, että pyöräillä voi nimenomaan niin monella eri tapaa. Joskus ei tule edes hiki, kun polkee hiljaa terassille kaljalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe