Pomo painostaa palkattomaan ylityöhön

yrittäjän remmissä

Mikä on mielipiteenne, saako näin tehdä, ja mitä minun pitäisi tehdä?

Olen ollut 7kk nykyisessä työpaikassa, ja pomo edellyttää tulemaan joka päivä hyvissä ajoin työpaikalle (n. 15-20 min ennen työajan alkua). Lisäksi lähes joka päivä venähtää iltapäivällä vähintään saman verran, kun pitää sopia seuraavan päivän asioista jne. Pomo tuntuu selvästi kiukkuiselta silloin harvoin, kun lähden työpaikalta työsopimuksessa sovittuna aikana. Hän itse tekee tosi pitkää päivää (yrittäjä) ja näyttää edellyttävän samaa muilta. Karkeasti laskettuna teen viikossa palkatonta ylityötä n. 3,5 tuntia. Vuodessa niistä kertyy jo hyvä potti.

En ole vielä tähän mennessä saanut yhtään ylityökorvauksia, joskaan en ole paljon hakenutkaan, kun pomo on vaan naureskellut, kun olen yrittänyt puhua työajan puitteissa työskentelystä. Muuten oon ok väleissä pomon kanssa ja teen hyvin työni.

No, mitäs tekisin: Tiukkaa linjaa, lisää liksaa vai vaan tyytymistä siihen, että sentään on työpaikka?

7

402

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monoa tai liksaa

Mikäli olet korvaamaton: Pyydä lisää liksaa. Sitten tiedät oletko, jos tulee monoa.

• voi silti tulla monoa, ja haetaan toinen työntekijä halvemmalla..

• älä ala siihen

Tunnit ylös! ota joka toinen viikko perjantaipäivä vapaaksi.

• Tuttua juttua

No tuo 15-20 minuuttia ennen vuoron alkua on aika yleistä muissakin paikoissa, esim 5min ennen vuoron alkua ei passaa.... ja sama homma vuoron loppuessa.

Eräs näistä paikoista oli 24h liikenneasema ja esimiehenä yhen sortin narsistipaska. Ilmapiiti koko työyhteisössä muutenkin mätä, joten tuommoseen ei kannata jäädä, vaan koeaikana voi lähteä millon vaan....

• Oma elämä rules

Minä otan aina töissä 5min alusta firman aikaa, eli puen työajalla, ja karkaan paria tuntia aiemmin tehtyäni työni urakalla mutta hyvin.
        – Ja sekös kateellisia vtuttaa!!

• kansalaispalkka

Ei kannata jäädä, jos pomo ei ota kuuleviin korviinsa. Tarvii heti alusta pitää tiukka linja, käy helposti niin että joudut aikaa myöten tekemään vaan enemmän ja enemmän ylitöitä.. Kokemusta on.. Tein eräällä maatalousalan yrittäjällä yhteensä parisen vuotta kausitöitä.Lähes joka päivä pari tuntia ylitöitä, pomo jopa naljaili, kun teinkin välillä vaan normipäivän,"eikö työt maita". Viime hetken ilmoituksia "tarttis vielä puolituntia olla", töihin soitettiin vapaapäivinä, k*setusta palkka-asioissa, pelottelua työpaikan menettämisellä ja karenssilla ym. Loppujen lopuksi alkoi hermot mennä ja lähdin kävelemään. En ole sitä päätöstä katunut, vaikka työttömänäkin jonkin verran olen ollut.

Jos tarvii työvaatteet vaihtaa ennen töiden alkua, voisi ajatella että ne muutama minuutti etuajassa voisi tulla, koska työajan alkaessa pitää olla valmiina hommiin.

• hurh

Mountplan Oy

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      98
      4852
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3962
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      211
      3870
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2265
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1386
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1354
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      170
      1343
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1259
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1145
    Aihe