Kuinka hoidat homman..ostatko päältä ajettavan leikkurin?
Kun naapurillakin on.
Entä jos siihen päälle pitäisi kääntää maata kukkapenkeille....tilaatko kaivinkoneen?
Nurmikkoa 50-100 m2 hoidettavana...
78
78
Vastaukset
Minulla oli aikoinaan, rivitaloasujana, samanlainen piha. Kävin myös katselemassa päältäajettavia ruohonleikkureita, mutta niiden kääntösäde oli suurempi kuin pihani. Eikä ne olisi mahtuneet portista ilman, että olisin purkanut aidan. Niinpä tyydyin moottorittomaan, työnnettävään, leikkuriin.
Kaivinkonettakaan tuskit tarvitset, ellet aio laajentaa naapurin tontille.Jos olis vain 100 m2 nurmikkoa niin ostaisin robottileikkurin. Kukkapenkin kääntäisin puurtahajyrsimellä.
- Teijo T
Eikö kukaan enään käytä pistolapiota....ihan manuaalihommana, täh!
Teijo T kirjoitti:
Minä en tee mitään sellaista lihasvoimalla mikä on mahdollista tehdä koneella, vaikka siihen menis koneella kauemman aikaa. Minä oon manuaalia käyttäny ihan tarpeeksi.
- Teijo T
relaxed_eyes kirjoitti:
Minä en tee mitään sellaista lihasvoimalla mikä on mahdollista tehdä koneella, vaikka siihen menis koneella kauemman aikaa. Minä oon manuaalia käyttäny ihan tarpeeksi.
Mietippä kuinka koomiselta tuo konejyrääminen näyttäis; persuksen kokoisella läntillä....jaa että ilman hikeä pitäis homman hoitua???
Teijo T kirjoitti:
Mulla on pistolapio ollut hommissa mukana. :-)
Käsipelillä olen kukkapenkit yms tehnyt. Joskus on kaivettu jopa autotallin perustat käsin, vesiputket 150 m matkalta käsin ylös.- Teijo T
teevadit kirjoitti:
Mulla on pistolapio ollut hommissa mukana. :-)
Käsipelillä olen kukkapenkit yms tehnyt. Joskus on kaivettu jopa autotallin perustat käsin, vesiputket 150 m matkalta käsin ylös.Olet sinä rivakka;)
Onkohan sitä ihmisiltä karannu taju...kun aina pitää olla joku kone?
Vai onko kyseessä kilpailu naapurin kanssa....kummalla hienommat vehkeet:(( Teijo T kirjoitti:
Olet sinä rivakka;)
Onkohan sitä ihmisiltä karannu taju...kun aina pitää olla joku kone?
Vai onko kyseessä kilpailu naapurin kanssa....kummalla hienommat vehkeet:((No toki helpommalla pääsee, jos on aina varaa hommata kaikki vermeet. Mut kun ei ole ollut, niin käsipelillä sitten. Ei se homma siihin saa tyssätä, ettei ole rahaa hommata vehkeitä. :-)
Pistolapio on koko edullinen.- Teijo T
teevadit kirjoitti:
No toki helpommalla pääsee, jos on aina varaa hommata kaikki vermeet. Mut kun ei ole ollut, niin käsipelillä sitten. Ei se homma siihin saa tyssätä, ettei ole rahaa hommata vehkeitä. :-)
Pistolapio on koko edullinen.Minusta se on perin koominen näky....aina jollain moottorikoneella.
Siinä saa hyötyliikuntaa kun pistolapiolla laittaa hihat heilumaan;)
Oisko kyseessä sittenkin peräti laiskuus:(( Teijo T kirjoitti:
Minusta se on perin koominen näky....aina jollain moottorikoneella.
Siinä saa hyötyliikuntaa kun pistolapiolla laittaa hihat heilumaan;)
Oisko kyseessä sittenkin peräti laiskuus:((Niinno, toiset on mukavuudenhaluisia. Mä taas nautin kun saa vähän heilua ja hikoilla. Tuntuu et on tehnyt jotain. :-)
Alaselkä sit kyllä itkasee sen jälkeen pitkän porun, mutta josku se hinta pitää maksaa.- Teijo T
teevadit kirjoitti:
Niinno, toiset on mukavuudenhaluisia. Mä taas nautin kun saa vähän heilua ja hikoilla. Tuntuu et on tehnyt jotain. :-)
Alaselkä sit kyllä itkasee sen jälkeen pitkän porun, mutta josku se hinta pitää maksaa.Just joo. No kun ottaa sen siltä kannalta ettei jokapäivä sitä tee...niin homma etenee.
Mun mielestä se että manuaaalisesti tekee ja sitten istuttaa kukat...sitä on niinkun mukavampi kattella töittensä tuloksia;)
Ja esim. kahvit tuommosen fyysisen huhkimisen jälkee/ohessa maistuu paremmalta:) Teijo T kirjoitti:
Just joo. No kun ottaa sen siltä kannalta ettei jokapäivä sitä tee...niin homma etenee.
Mun mielestä se että manuaaalisesti tekee ja sitten istuttaa kukat...sitä on niinkun mukavampi kattella töittensä tuloksia;)
Ja esim. kahvit tuommosen fyysisen huhkimisen jälkee/ohessa maistuu paremmalta:)Niin asenteella se etenee. ;-)
- Teijo T
teevadit kirjoitti:
Niin asenteella se etenee. ;-)
Silleen kun asennoituu....että tässä tehhään kaunis lopputulos;)
Useelta vaan puuttuu se oikea asenne:(( Teijo T kirjoitti:
Silleen kun asennoituu....että tässä tehhään kaunis lopputulos;)
Useelta vaan puuttuu se oikea asenne:((No nii, en tiedä sitten onko oikea vai väärä asenne kyseessä. Mutta joku tykkää tehdä mahdollisimman paljon itse ja tuntea sen tekemisen ilon silleen vähän rasittumallakin. Joku sitten katselee mielummin vierestä kun muut tekee.
Mä olen aina mennyt eteenpäin asenteella, että ittellenihän mä tätä teen, joten sen eteen kannattaa nähdä vähän vaivaakin. :-)
Mitä enemmän ite osaa ja kykenee, sen parempi. Tai sanotaanko, että säästöä.Teijo T kirjoitti:
Mietippä kuinka koomiselta tuo konejyrääminen näyttäis; persuksen kokoisella läntillä....jaa että ilman hikeä pitäis homman hoitua???
Monesti koneiden kanssa hikoilee enemmän kuin ilman niitä.
- Teijo T
teevadit kirjoitti:
No nii, en tiedä sitten onko oikea vai väärä asenne kyseessä. Mutta joku tykkää tehdä mahdollisimman paljon itse ja tuntea sen tekemisen ilon silleen vähän rasittumallakin. Joku sitten katselee mielummin vierestä kun muut tekee.
Mä olen aina mennyt eteenpäin asenteella, että ittellenihän mä tätä teen, joten sen eteen kannattaa nähdä vähän vaivaakin. :-)
Mitä enemmän ite osaa ja kykenee, sen parempi. Tai sanotaanko, että säästöä.Juu ja kun ryhtyy tekemään vaikkei osaiskaan alussa....niin työ tekijäänsä opettaa:)
Joillakin on sellainen asenne, että jotain hommaa tehään tänään 1 h ja huomenna 1 h...jne. Ite tykkään ainaskin tehä niin kun kerralla loppuun sen minkä aloittaa:) Teijo T kirjoitti:
Juu ja kun ryhtyy tekemään vaikkei osaiskaan alussa....niin työ tekijäänsä opettaa:)
Joillakin on sellainen asenne, että jotain hommaa tehään tänään 1 h ja huomenna 1 h...jne. Ite tykkään ainaskin tehä niin kun kerralla loppuun sen minkä aloittaa:)Juu, riippuu urakasta ja muista velvollisuuksista. Mut yleensä joku kukkapenkki tms. ei aikaa kauheesti vaadi. :-)
- Teijo T
teevadit kirjoitti:
Juu, riippuu urakasta ja muista velvollisuuksista. Mut yleensä joku kukkapenkki tms. ei aikaa kauheesti vaadi. :-)
Vissiin oon "urakkaihmisiä".....no eihän sitä millään hirveellä vauhdilla kuiteskaan tartte tehä:) Välistä kun pitää "kahvitaukoja"...kahvikin maistuu paremmalta tommoisen huhkimisen välillä:)
- Nasdaq
Hieman omituisen leveä tuo sun haarukkasi. Viidenkymmenen neliön heitto on mielestäni aika suuri..
- Kake R
5x10m tai 10x10m.....ei paljon?
Mulla oli vielä pari vuotta sitten nurmikkona noin 1700 m2. Suurin osa tontista. Ja se ajettiin käsin työnnettävällä leikkurilla vuosia, kunnes hommattiin päältä ajettava. Tuollasta 100 m2 määrää varten en hankkis päältä ajettavaa. Naurettavan pieni pläntti nurmea.
- Teijo T
No olihan täällä sentään yhdellä järki päässä;) Hyvä teevadit:)
Suomessa monet eivät enää lyki manuaalikoneella ko. kokoista länttiä....huvittavaa kun tollaseen länttiin hommataan päältä ajettava kone:))
Milläs olisit kukkapenkit kääntänyt? - Nasdaq
Teijo T kirjoitti:
Suomessa monet eivät enää lyki manuaalikoneella ko. kokoista länttiä....huvittavaa kun tollaseen länttiin hommataan päältä ajettava kone:))
Milläs olisit kukkapenkit kääntänyt?No mutta onhan siinä sitten se vuokrausmahdollisuus. Minusta leikkuri pitäisi nähdä investointina, ei turhakkeena ja ylellisyystuotteena.
- Teijo T
Nasdaq kirjoitti:
No mutta onhan siinä sitten se vuokrausmahdollisuus. Minusta leikkuri pitäisi nähdä investointina, ei turhakkeena ja ylellisyystuotteena.
Mietippä kun kääntelisit ko.läntillä pältä ajettavaa konetta....sissos mikä näky:DD
Teijo T kirjoitti:
Milläs olisit kukkapenkit kääntänyt?Pistolapiolla mä olen kukkapenkit ja kasvimaatakin myllännyt. Kottikärryt ja pistolapio on semmoset millä homma kulkee.
- Nasdaq
Teijo T kirjoitti:
Mietippä kun kääntelisit ko.läntillä pältä ajettavaa konetta....sissos mikä näky:DD
Sehän on hienoa. Kaikenlainen päristely maatalouskoneilla on hauskaa. Ulkonäköseikoista huolehtivat vain konsultit ja muut meikkaajat, heikkolahjaiset.
- Teijo T
teevadit kirjoitti:
Pistolapiolla mä olen kukkapenkit ja kasvimaatakin myllännyt. Kottikärryt ja pistolapio on semmoset millä homma kulkee.
Sinä luotat manuaalisiin:)
Noilla vehkeillä ei tule vahigossa rouhastua väärästä paikasta ja manuaalivehkeet ei tartte niin paljoa jälkihuoltoa kuin koneet....tai jos jättää koneen terät siivoamatta jne.....tulee hiukkasen maksamaan jatkossa:(( - Teijo T
Nasdaq kirjoitti:
Sehän on hienoa. Kaikenlainen päristely maatalouskoneilla on hauskaa. Ulkonäköseikoista huolehtivat vain konsultit ja muut meikkaajat, heikkolahjaiset.
On siinä nautintonsa sullakin;)
Ihanko tosissas meinasit? Teijo T kirjoitti:
Sinä luotat manuaalisiin:)
Noilla vehkeillä ei tule vahigossa rouhastua väärästä paikasta ja manuaalivehkeet ei tartte niin paljoa jälkihuoltoa kuin koneet....tai jos jättää koneen terät siivoamatta jne.....tulee hiukkasen maksamaan jatkossa:((Mjoo, ymmärrän jos on iso alue maata myllättävänä tai nurmea ajettavana, että on koneet sitten helppimässä. Mutta kuka mitäkin isona alueena pitää.
Oli mullakin käsintyönnettävässä ruohonleikkurissa tietty moottori, ei ihan niin alkeellinen, että käsivoimilla pelkästään. Ylämäkeä ja alamäkeä. Se oli hyötyliikuntaa kun pari tuntia teputteli ruohonleikkurin kanssa ristiin rastiin. :-)Nasdaq kirjoitti:
No tosta olen samaa mieltä, härveleillä ajelu on kivaa vaikkei niillä töitä tekiskään.
:-)- Teijo T
teevadit kirjoitti:
Mjoo, ymmärrän jos on iso alue maata myllättävänä tai nurmea ajettavana, että on koneet sitten helppimässä. Mutta kuka mitäkin isona alueena pitää.
Oli mullakin käsintyönnettävässä ruohonleikkurissa tietty moottori, ei ihan niin alkeellinen, että käsivoimilla pelkästään. Ylämäkeä ja alamäkeä. Se oli hyötyliikuntaa kun pari tuntia teputteli ruohonleikkurin kanssa ristiin rastiin. :-)Minen oikein ymmärrä tätä nykysuomalaisen asennetta tähän asiaan:
aina pitää olla joku härveli ja mielummin suurempi kuin naapurilla. Teijo T kirjoitti:
Minen oikein ymmärrä tätä nykysuomalaisen asennetta tähän asiaan:
aina pitää olla joku härveli ja mielummin suurempi kuin naapurilla.Se on kulutusjuhlaa. Ostetaan vaikkei tarvittaskaan, kun rahaa on. ;-)
- Nasdaq
Teijo T kirjoitti:
On siinä nautintonsa sullakin;)
Ihanko tosissas meinasit?Kyllä joo. Itse hurmaannuin kyseiseen laitteeseen ja ajelin sillä kyläkauppaan pitkin hiekkatietä mailla. Siis siinä menossa oli tyyliä.
- Teijo T
teevadit kirjoitti:
Se on kulutusjuhlaa. Ostetaan vaikkei tarvittaskaan, kun rahaa on. ;-)
No meikäläinen kyllä on sitten tipahtanut "tästä kulutusjuhla junasta".....
Kuule kun kysäsin yhdeltäkin kaverilta jolla on n.50 m2 nurmikko...et kai vaan hankkinut päältä ajettavaa konetta....hää vastas et just ostin...sanoin siihe, että tollaselle läntille....rupes kaveriakin naurattamaan oma hankintansa:)) - Nasdaq
teevadit kirjoitti:
No tosta olen samaa mieltä, härveleillä ajelu on kivaa vaikkei niillä töitä tekiskään.
:-)Juuri näin. Härvelin päällä hymyilevä ihminen ei voi olla paha.
- Teijo T
Nasdaq kirjoitti:
Kyllä joo. Itse hurmaannuin kyseiseen laitteeseen ja ajelin sillä kyläkauppaan pitkin hiekkatietä mailla. Siis siinä menossa oli tyyliä.
No mahto olla kyllä näky:))
- Teijo T
teevadit kirjoitti:
:-)En minäkään sitä täysin vastaan oo, mutta pikkasen jotain suhteellisuuden tajua hankintoihin ei ois pahasta monellekkaan.
- Nasdaq
Teijo T kirjoitti:
No mahto olla kyllä näky:))
Valitettavasti minulla on vain näitä sisäisiä kuvia tänään tarjolla. Mutta kai niilläkin pärjää.
Nasdaq kirjoitti:
Juuri näin. Härvelin päällä hymyilevä ihminen ei voi olla paha.
Heh, mun isä hakee postitkin ajettavalla ruohonleikkurilla. Oli onnellinen kun lahjoitin sen heille, koska nyt on yksi lelu jolla leikkiä. ;-) Nooh se ajelee mun mp:kin joten pääasia että sillä on kivaa.
Täs meni viime kesänä yks ukko kauppaan ajettavalla ruohonleikkurilla. Hivitti kun näin, että semmonen menee ohi. Meinasin et ajelee johonkin naapuriin ajamaan nurmen, mutta kohta se tulikin kauppakassi kyydissä takasin. :-)Teijo T kirjoitti:
En minäkään sitä täysin vastaan oo, mutta pikkasen jotain suhteellisuuden tajua hankintoihin ei ois pahasta monellekkaan.
Nii, kunhan omillaan sit ostas ettei muitten. Niinkun nää herrat.
- Teijo T
Nasdaq kirjoitti:
Valitettavasti minulla on vain näitä sisäisiä kuvia tänään tarjolla. Mutta kai niilläkin pärjää.
Mahto siinä joku kuule ajolles hymyilläkkin...toitko oikeen kauppa-asiat tullessas?
Teijo T kirjoitti:
No meikäläinen kyllä on sitten tipahtanut "tästä kulutusjuhla junasta".....
Kuule kun kysäsin yhdeltäkin kaverilta jolla on n.50 m2 nurmikko...et kai vaan hankkinut päältä ajettavaa konetta....hää vastas et just ostin...sanoin siihe, että tollaselle läntille....rupes kaveriakin naurattamaan oma hankintansa:))Joo, no se on kyllä jo melko laiskaa tai sitten vaan ei oo rahalle parempaa käyttöä. x-D
- Nasdaq
Teijo T kirjoitti:
Mahto siinä joku kuule ajolles hymyilläkkin...toitko oikeen kauppa-asiat tullessas?
Kyllä toin. Ostin lähes ilmaisia luomumunia ja luomumaitoa. Olin sinä iltana hyvin luomu.
- Teijo T
teevadit kirjoitti:
Nii, kunhan omillaan sit ostas ettei muitten. Niinkun nää herrat.
Pisto lapio, harava ja manuaali leikkuri....niiihin luotan....ihan omalla fysiikalla toimivat....
- Nasdaq
teevadit kirjoitti:
Heh, mun isä hakee postitkin ajettavalla ruohonleikkurilla. Oli onnellinen kun lahjoitin sen heille, koska nyt on yksi lelu jolla leikkiä. ;-) Nooh se ajelee mun mp:kin joten pääasia että sillä on kivaa.
Täs meni viime kesänä yks ukko kauppaan ajettavalla ruohonleikkurilla. Hivitti kun näin, että semmonen menee ohi. Meinasin et ajelee johonkin naapuriin ajamaan nurmen, mutta kohta se tulikin kauppakassi kyydissä takasin. :-)Mä arvasin että tämä on yleisempi trendi kuin ensin ajattelinkaan. Pitää perustaa Facebook-ryhmä.
- Teijo T
teevadit kirjoitti:
Joo, no se on kyllä jo melko laiskaa tai sitten vaan ei oo rahalle parempaa käyttöä. x-D
Et oo kuule aatellu ostaa sellaista lehtipuhallinta....vai onko sulla jo sellainen....tunnusta pois ....siellä se on varastossa;)
- Teijo T
Nasdaq kirjoitti:
Mä arvasin että tämä on yleisempi trendi kuin ensin ajattelinkaan. Pitää perustaa Facebook-ryhmä.
Juu lisää teille teiden tukkoja;)
Ei siinä enempää taia saada tuotua kuinn jäätelötötterön? Nasdaq kirjoitti:
Mä arvasin että tämä on yleisempi trendi kuin ensin ajattelinkaan. Pitää perustaa Facebook-ryhmä.
On se. Miehen yks tuttava harrastaa samaa. ;-)
Tulee oikeen kerho. Pitäskö liivitkin hommata MC Puutarhatraktorit? :-)- Nasdaq
teevadit kirjoitti:
On se. Miehen yks tuttava harrastaa samaa. ;-)
Tulee oikeen kerho. Pitäskö liivitkin hommata MC Puutarhatraktorit? :-)(reps)
Teijo T kirjoitti:
Et oo kuule aatellu ostaa sellaista lehtipuhallinta....vai onko sulla jo sellainen....tunnusta pois ....siellä se on varastossa;)
En. Kokolailla turha vekotin. :-) Tuuli puhaltaa ja mä sitten siivoan ne mistä viitsin.
x-D
Loput menee leikkurilla silpuksi. Trimmeri mulla on. Pääsen sellasiinkin paikkoihin mihin ei taloyhtiön ruohonleikkurilla pääse.- Teijo T
Nasdaq kirjoitti:
Kyllä toin. Ostin lähes ilmaisia luomumunia ja luomumaitoa. Olin sinä iltana hyvin luomu.
Olisit ollut täysin luomu....jos oisit mennyt jalan....munat korissa ja maito tonkassa;)
- Nasdaq
Teijo T kirjoitti:
Ei siinä enempää taia saada tuotua kuinn jäätelötötterön?Mulla on Fjellun Abisko selässä kun lähden kanalaan. Sitten niitä munia mahtuu tiu ja muutama tusina päälle.
Teijo T kirjoitti:
Pisto lapio, harava ja manuaali leikkuri....niiihin luotan....ihan omalla fysiikalla toimivat....
Joo, niillä ennenkin pärjättiin. :-)
Nasdaq kirjoitti:
(reps)
Voi siinä sitten reteesti parkissa syleskellä rattiin nojaten ja kattoa halveksuen kaikkia mopoautoilijoita. ;-)
Hurja!Teijo T kirjoitti:
Ei siinä enempää taia saada tuotua kuinn jäätelötötterön?Saahan niihin peräkärryn. :-)
- Nasdaq
teevadit kirjoitti:
Voi siinä sitten reteesti parkissa syleskellä rattiin nojaten ja kattoa halveksuen kaikkia mopoautoilijoita. ;-)
Hurja!Ihailtavan epäyhteiskunnallista. Lähes idyllistä siinä lehmänlannan hajussa sirkkojen sirityksessä.
Näin sitä Suomi-kuvaa markkinoidaan maailmalle. - Nasdaq
teevadit kirjoitti:
Saahan niihin peräkärryn. :-)
Tässä mallissa ei ole tuota koukkua, johon voisi laittaa tennispallon. Mulla taitaa olla käytössä riisuttu malli.
- Teijo T
teevadit kirjoitti:
En. Kokolailla turha vekotin. :-) Tuuli puhaltaa ja mä sitten siivoan ne mistä viitsin.
x-D
Loput menee leikkurilla silpuksi. Trimmeri mulla on. Pääsen sellasiinkin paikkoihin mihin ei taloyhtiön ruohonleikkurilla pääse.Nyt taisit hööpöttää...ei vai.... tykkäät harava hommista...näkkeehän siinäkin aina työn etenemisen...kun kyhää lehtiä kokoon:)
Ootko ees kokeillu puhallinta? Koomisen näköinen heittää semmoinen värkki selkään...jossain vanhassa leffassa oli joku vastaava puhallin...ghostbusters leffa....kirjotinkohan oikein - Teijo T
teevadit kirjoitti:
Joo, niillä ennenkin pärjättiin. :-)
Ja ovat vielä luontoystävällinen valinta.
Ei pala bensaa, öljyä, ei tule pakokaasuja.... Nasdaq kirjoitti:
Tässä mallissa ei ole tuota koukkua, johon voisi laittaa tennispallon. Mulla taitaa olla käytössä riisuttu malli.
Oijoi. No mut sovella. :-)
Nasdaq kirjoitti:
Ihailtavan epäyhteiskunnallista. Lähes idyllistä siinä lehmänlannan hajussa sirkkojen sirityksessä.
Näin sitä Suomi-kuvaa markkinoidaan maailmalle.Avot. Tää on ihan painokelpoista tekstiä maailman markkinoille. ;-)
Teijo T kirjoitti:
Ja ovat vielä luontoystävällinen valinta.
Ei pala bensaa, öljyä, ei tule pakokaasuja....Muutama pieru korkeintaan. :-)
- Teijo T
teevadit kirjoitti:
Oijoi. No mut sovella. :-)
Juu. Mielikuvitusta peliin;)
Teijo T kirjoitti:
Nyt taisit hööpöttää...ei vai.... tykkäät harava hommista...näkkeehän siinäkin aina työn etenemisen...kun kyhää lehtiä kokoon:)
Ootko ees kokeillu puhallinta? Koomisen näköinen heittää semmoinen värkki selkään...jossain vanhassa leffassa oli joku vastaava puhallin...ghostbusters leffa....kirjotinkohan oikeinEn oo kokeillu, mutta näyttää ihan ajanhaaskaukselle. Saako sillä naapurin autosta kylet naarmuille, kun puhaltaa kaikki hiekotushiekatkin sinne autoa päin?
En muista oliko?Teijo T kirjoitti:
Juu. Mielikuvitusta peliin;)
Tai hitsausvehkeet ja metallia, hitsaa koukun. :-)
- Nasdaq
teevadit kirjoitti:
Tai hitsausvehkeet ja metallia, hitsaa koukun. :-)
Taidan ostaa uuden. Olen kulutushysteerikko, enkä voi sietää vajaita tai puutteellisia tapauksia.
- Teijo T
teevadit kirjoitti:
En oo kokeillu, mutta näyttää ihan ajanhaaskaukselle. Saako sillä naapurin autosta kylet naarmuille, kun puhaltaa kaikki hiekotushiekatkin sinne autoa päin?
En muista oliko?Se vois olla tehokas peli tuohon mainitsemaas hommaan:) Vois naapuri tykätä kyttyrää:(
Mistähän näitä älyttömiä laitteita tulee.....esim. limsakone....ootko tavannut sitä? - Teijo T
teevadit kirjoitti:
Muutama pieru korkeintaan. :-)
Tuskin siinä äänivalli murtuu....
- Teijo T
teevadit kirjoitti:
Avot. Tää on ihan painokelpoista tekstiä maailman markkinoille. ;-)
Ja eikun lanseeraamaan maailmalle:)
- Teijo T
Nasdaq kirjoitti:
Taidan ostaa uuden. Olen kulutushysteerikko, enkä voi sietää vajaita tai puutteellisia tapauksia.
"Kaikilla mausteilla"....istuin lämmittimelläkin:)
- Teijo T
Teijo T kirjoitti:
Tuskin siinä äänivalli murtuu....
Jos oikeen hätä tulee; niin penemmän kuin suuremman hädän voi lannoitustarkoituksessa laskea penkkiin.....siis jos tulee tosihätä:)
Ota tästä mallia, ei tarvita yhtään mitään.
Etenkin ne unikot on päässeet kauniisti villiintymään ja luonto rehoittaa vapaasti.
Keiarinkukka taitaa säilyä elossa, en voinut ottaa nurmikosta kunnon kuvaa, kun olisn kompastunut ruohikkoon, siinä meinaan kasvaa jo puu.
http://aijaa.com/0040110343983Hyi, oikeesti alkaa hävettää, onneksi kaikki naapurit ei näe tuonne.
Toi on nyt päässyt tollaseksi ja kunnolla, työvälineet mulla on se ruohotrimmeri ja muita kaivonlapioita, mutta se alotus on aina vaikeeta.
Etupiha on siisti, koska se on julkinen ns. edusta.
- kundi.kundine
Lykättäväl päristimel tekis noi nurtsit ja sit noi kääntöhommat ihan talikkopelil tai jollai lapiol. Kun ei olis niinku ton enepää tota hoidettavaa.
- määmy
Ku kerran laiskotta, tilaa jostain vuokratyöfirmasta tekijä.
Ihan tuollainen äänetön, moottoriton ruohonleikkuri olis tuolle alueelle sopiva..
Eipä ole tullut ajettua eikä tarvittua päältäajettavaa, vaikka olis nurmikkoa ollut 5000m2.. Paitsi että ei sitä tarvi kaikkea tasaiseksi amerikka-nurmeksi leikata. Lemmikit ja muut luonnonkukat pitää säästää ja käyttää esim. osassa puutarhaa viikatetta. Käsikäyttöinen moottorileikkuri on ihan sopiva, sen minkä tasaiseksi nurmeksi haluaa.
Muutenkin kaiken maailman pöristimet häiritsee. Lehtipuhaltimet ja muut. Harava on ihan kelpo haravoimiseen. Autotkin sais pikkuhiljaa muuttua sähköiseksi ja äänettömiksi..Meillä on tuon 50-100m2 kukkapenkkejä ja hyvin näkyy anopilta kääntyvän ihan lapiolla sen mitä niitä tarvii kääntää. Kaivonkoneella ne tosin tehtiin silloin, kun peltoa pihaksi muutettiin.
Tulihan toi 4000-5000m2 nurmikkoa leikattua lykättävällä muutaman vuoden ajan. Ihan hyvää kuntoilua tällaiselle sohvaperuna konttorirotalle. Viime kesänä tuli kuitenkin mitta täyteen ja hommasin ajettavan, ku sattui oleen kohtuuhintaan kaupan. Jos tässä joskus rahatilanne merkittävästi paranee, niin hommaan robottileikkurin.
Perunamaa on jotain 50m2 sen oon pehmittänyt traktorikäyttöisellä jyrsimellä.- TAPAN KAIKEN:.!1%#++
.
"TAPAN KAIKEN ELOLLISEN ROUNRUPILLA"
HAR!
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2092708
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo521906Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4071518Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1531483Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3621389Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641278Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen251266Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H141196- 591046
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S23938