Makroevoluutiosta

Koska mainion aloitukseni linkit eivä toimi, teen uuden toimivilla linkeillä:

Evoluutiobiologiassa makroevoluutiolla tarkoitetaan evolutiivista muutosta lajitasolla tai sitä ylemmällä tasolla. Uusien lajien, sukujen, heimojen ja sitä korkeampien eliöluokkien synty on makroevoluutiota. Ja tästä meillä on toki runsaasti todisteita. Kreationistit väittävät kuitenkin, että makroevoluutio on uusien elimien, uusien 'systeemien ja rakenteiden' syntyä, johon on tarvittu 'uutta' informaatiota.

Sitten kun heille antaa esimerkin jopa kaikki nuo heidän omat määritelmänsä täyttävästä makroevoluutiosta, kuten nämä kasvit:

Hawaiian Silversword Alliance:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Dubautia_linearis_Kalopa.jpg

http://www.botany.hawaii.edu/faculty/carr/images/acal_pop_fl.jpg

http://www.botany.hawaii.edu/faculty/carr/images/acal_fl.jpg

http://www.botany.hawaii.edu/faculty/carr/images/acal_frw_mid.jpg

http://www.botany.hawaii.edu/faculty/carr/images/agra_bog2.jpg

http://www.botany.hawaii.edu/faculty/carr/images/agra_veg.jpg

http://www.botany.hawaii.edu/faculty/carr/images/agra_art.jpg

http://www.botany.hawaii.edu/faculty/carr/images/agra_unk.jpg

http://www.botany.hawaii.edu/faculty/carr/images/agray_tall.jpg

http://www.botany.hawaii.edu/faculty/carr/images/agra_fl.jpg

http://www.botany.hawaii.edu/faculty/carr/images/akau_pop.jpg

http://www.botany.hawaii.edu/faculty/carr/images/akau_mouf.jpg

http://www.botany.hawaii.edu/faculty/carr/images/akau_wdub.jpg

http://www.botany.hawaii.edu/faculty/carr/images/akau_lani.jpg

http://www.botany.hawaii.edu/faculty/carr/images/ass_cliff.jpg

http://www.botany.hawaii.edu/faculty/carr/images/ass_seedling.jpg

http://www.botany.hawaii.edu/faculty/carr/images/ass_fl_pt.jpg

http://www.botany.hawaii.edu/faculty/carr/images/arg_san_mac_639.jpg

http://www.botany.hawaii.edu/faculty/carr/images/asm_aibscov.jpg

joista voidaan risteytyskokein ja DNA-analyyseillä päätellä, että ne ovat kaikki peräisin tällaisesta yksinkertaisesta kasvista:

http://www.botany.hawaii.edu/faculty/carr/images/rail_muir.jpg

niin jostakin syystä nämä kaikki uudet elimet, systeemit ja rakenneratkaisut, uusi informaatio, eivät ilmeisesti kelpaakaan todisteeksi makroevoluutiosta, vaikka tuon kantalajin DNA:n on täytynyt rikastua huomattavasti erilaisilla mutaatioilla, jopa kromosomitason duplikaatioilla, jotta nuo kaikki erilaisiin ympäristöihin sopeutumisessa auttavat rakenneratkaisut voisivat rakentua. Kysymyksessä on selkeästi mutaatioiden ja luonnonvalinnan aiheuttama geneettisen informaation lisääntyminen, koska nyt nuo kasvit pystyvät näillä uusilla mutaatioiden tuottamilla rakenteilla sopeutumaan sademetsistä aavikkojen olosuhteisiin, rannikkovyöhykkeisiin ja jopa vuoristoon, niistä on tullut mitä monimuotoisimpi pensaita, puita, liaaneja, "kaktuksia" ym. Ja kaikki tämä on toki vaatinut pari miljoonaa vuotta, koska kasvit eivät voisi mitenkään kestää niin suurta mutaatiovauhtia, mitä tuollaisen monimuotoisuuden tuottava mutaatiomäärä vaatii, jos ne olisivat lajiutuneet muutamassa tuhannessa vuodessa.

Joten jokainen, joka tällä palstalla tästä lähtien väittää, ettei makroevoluutiota ole havaittu, valehtelee.

6

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ógfcvghbjklnnnnnnnnn

      Huomasitkos että kierrätit palstalle niin moneen kertaan kierrätettyä p******* ettei ketään kiinosta?

      • "Huomasitkos että kierrätit palstalle niin moneen kertaan kierrätettyä p******* ettei ketään kiinosta?"

        Toki huomasin, ettei kreationisteilla ole enää järkevää syytä kieltää makroeovluutiota.


      • Epäjumalankieltäjä

        "Huomasitkos että kierrätit palstalle niin moneen kertaan kierrätettyä p******* ettei ketään kiinosta?"

        Selkosuomella: jauhot on niin pahasti suussa, että ei voi kuin pärskiä.


      • moloch_horridus kirjoitti:

        "Huomasitkos että kierrätit palstalle niin moneen kertaan kierrätettyä p******* ettei ketään kiinosta?"

        Toki huomasin, ettei kreationisteilla ole enää järkevää syytä kieltää makroeovluutiota.

        Kiitos uusista linkeistä. Jotenkin tuo aikaisempi avaus on mennyt ohi.


      • Heh !

        Mitä pas.kaa tuossa oli ? Siis onko sitä kasvilajit ? Vai nuo risteytymiset ?

        Vai tuliko paskamainen olo siitä, että tuossa romutettiin koko uskomuksesi, joka nojasi siihen, ettei makroevoluutiota olisi ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe