Ratsastusta KOKKOLASSA

RatsastajaKokkolassa

Haeskelen tietoa Kokkolassa toimivista ratsastustalleista. Etsin netistä Kokkolan ratsastustalleja ja löysin nämä tallit:
-Isojärven Ratsastuskoulu (http://www.aramararatsutila.fi/kokkola/index.html)
-Stall Classic (http://www.stallclassic.net/page0.php)
-Muhosen Talli (http://personal.inet.fi/yritys/muhosentalli/index.html)

Onko joku käynyt ratsastamassa noilla talleilla? Jos on, toivoisin kommenttia (kerro myös paljonko olet siellä ratsastanut). Entä onko Kokkolan seudulla muita toimivia ratsastustalleja? Kiitos pikaisista vastauksista (:

35

4432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RatsastajaKokkolassa

      Onko kellään tietoa noista? (:

    • HeponenPBO

      Noh, olen itse ratsastanut Muhosen tallilla, ja Isollajärvellä.

      Muhosen talli on varmasti paras vaihtoehto.

      Stall Classic sopii vähän napakammille.

      Isojärvi on parhain , mutta silti suosittelen Muhosen tallia, sillä
      Isollajärvellä on kesäaikaan hyvin täyttä , ja ratsastuskoulun ponit ja hevoset
      ovat välillä vähän pököjä, ja pari ponia on villiä, ja saattaa näppästä.


      Muhosella olen itse ratsastanut ponilla Fia. Iso työhevonen.
      Ja ikää oli minkä verran? Aloittavalle Muhonen!

      #HeponenPBO

      • HeponenPBO

        & Itse muutin Jyväskylään ratsastamaan , kun itsekin ostin oman hevosen.


    • RatsastajaKokkolassa

      Hei ja kiitos vastauksestasi HeponenPBO! Olen pari vuotta ratsastanut, mutta ottaisin mukaan tallille pikkusiskoni (yläasteella), joka on ratsastanut puoli vuotta. Muhosen talli kuullostaa kyllä sopivalta, Isojärvikin tuntuu mukavalta, Stall Classic ei sitten ehkä ole minua varten, en pidä liian tiukasta opetuksesta (:

    • RatsastajaKokkolassa

      Onko muilla kokemuksia noista?

      • joanna1234567890

        muhonen onkyllä paras vaihto ehto itse olen käynyt noilla kaikilla talleilla ja stall classic ei ole hyvä paikka. Ja Aramaraa ei enään ole. ja isojärvelläon hyvin pieni määrä poneja joten muhonen on paras vaihtoehto


    • RatsastajaKokkolassa

      Aika hiljaista on :)

    • helltkkkii

      mUlla on ootaa

      • Ratsataja,,

        Itse suosittelen stall classikkia jos haluaa oppia jotain. Classikilla on hyviä poneja ne ei ole auto maatteja ja tuunneilla on tilaa jos kysyy. Muhosella laitetaan teinejä opettaan ja muutenkaan laatu ei ole parhain. Kaverini oli ratsastanut muhosella 4vuotta ja päätti kokeilla classikkia niin hän ei osanut mitään joten siinä huomaa että ne 4 vuotta meni hukkaan muhosella. JOTEN JOS HALUAT OPPIA MENE CLASSIKILLE. siellä on hyvät kentät ja maastot maneesi. Opettaja voi ehkä olla melestäni vähän ankarampi mutta se takoo asiat sinulle jos e mitään muuta kiitos siitä.


      • Anonyymi
        Ratsataja,, kirjoitti:

        Itse suosittelen stall classikkia jos haluaa oppia jotain. Classikilla on hyviä poneja ne ei ole auto maatteja ja tuunneilla on tilaa jos kysyy. Muhosella laitetaan teinejä opettaan ja muutenkaan laatu ei ole parhain. Kaverini oli ratsastanut muhosella 4vuotta ja päätti kokeilla classikkia niin hän ei osanut mitään joten siinä huomaa että ne 4 vuotta meni hukkaan muhosella. JOTEN JOS HALUAT OPPIA MENE CLASSIKILLE. siellä on hyvät kentät ja maastot maneesi. Opettaja voi ehkä olla melestäni vähän ankarampi mutta se takoo asiat sinulle jos e mitään muuta kiitos siitä.

        Siin on totuus


    • Isojärvi On Paras!

      Ratsastuskoulu Isojärvi on paras Kokkolan talleista. Hevoset on mukavia. Pari saattaa näykkästä jos niitä häiritsee ruoka-aikaan mut kaikki on peruskilttejä muuten. Opetus on laadukasta ja hevoset ja ponit osaavia. On monipuolisesti este koulu ja maasto tunteja.
      Alotin ratsastuksen Stall Classicilla mutta en tykänny ku on eri tasoset ryhmät (alottelioita ja hyviä ratsastajia samassa (opettaja opetti parempia ratsastajia paljon enemmän ja sano: "ne ketkä ei osaa ravata voi kävellä ympyrällä....") Ja lisäks poettaja huutaa joskus oppilaille.
      Muhosella oon käyny vaa kerran enkä osaa sanoo onks se hyvä vai huono. Hevoset ja ponit ainaki iha kivoja.

    • Isojärvelle tai öjaa

      Muhosella on kiltit hevoset, mutta auttamattoman ahdas maneesi. Siinäpä sitten kierrät ympyrää, kun tehtävään harjoitukseen pääset osallistumaan ehkä vain kerran. Laukka on malliin 10 laukka-askelta ja käynti - kun ei vaan mahdu. Lisäksi tähän pikkukoppiin laitetaan vielä joku talutettava aloittelija tai sitten Sirpa tai joku tulee sinne vielä väisteltäväksi. Kävin sitkeästi pari vuotta, ja sitten totesin, etten saa rahalleni vastinetta.

      Stall Classic on napakka, ja opettaa kovin omalla tyylillään. Hevosista osa osoittautui ehkä ei niin sopiviksi opetuskäyttöön. Mutta jos et herkästi pelkää, niin ihan hyvä.

      Isojärvellä on erittäin osaavat opettajat ja hyvät hevoset

      Ja sitten on vielä ihan huippupaikka: Issikkatalli Cavalon Öjassa - mukavia maastoretkiä ihanilla issikoilla - ihan paras jos haluaa nauttia olostaan.

    • ihhahhaa

      isojärven nettisivut ovat tässä: www.ratsastuskouluisojarvi.fi (omistaja ehtinyt vaihtua monesti, mutta nyt pysyvä!)
      Ja ehdottomasti kokkolan talleista parhain on isojärven ratsastuskoulu . Opettajat (huom, uusi ope maken lisäksi) ovat osaavia ja ystävällisiä. Hevoset osaavia ja sopivat sekä aloittelijoille että kokeneille. Ja opettaja kyllä jakaa hevosen kokemuksen ja sopivuuden perusteella ratsastajalle. Monipuolista ratsastusta, on lapsille ja aikuisille, koulu- este- ja maasto tunteja, sekä kilpailuja kokkolan ratsastajien järjestämänä isojärven tilalla. monta vuotta jo ollut kyseisen tallin omistajien ja hevosten opetuksessa joten, hyvä valinta on!

    • Joo!

      Kyllä mä menisin Stall Classicille. Ehdottomasti, muut ei yllä puolikskaan Lipan tallin tasolle. :) Mahtava paikka.

    • Tätiratsastaja

      Sanoisin, että Stall Classic on paras. Opetus on erinomaista, hevoset ovat äärimmäisen hyvin koulutettuja. Hevosista ja tallista huolehditaan hyvin ja mikä tärkeintä, ilmapiiri tallilla on hyvä. Isollajärvellä opettaja on hyvä, mutta kaikki muu on valitettavasti vähän niin ja näin. Hintataso molemmissa paikoissa on suurinpiirtein sama, mutta Classicilla saat vastinetta rahoillesi. Muhosesta ei ole kokemuksia.

    • Itse suosittelisin Muhosta tai Isojärveä. Kaikilla noista kolmesta tallista olen ratsastanut, Muhosella pisimpään. Hevostelua takana nyt kymmenen vuotta, ja Muhosella olen oppinut kaikkein parhaiten, Isojärvellä oli taitojen hiomista.

      Muhosella on kiltit hevoset, jotka sopivat mille tahansa tasolle, ihan aloittelijoista monta kymmentä vuotta ratsastaneisiin. Ainoa miinus on tosiaan hiukan ahdas maneesi, mutta sitä on opittu hyödyntämään todella tehokkaasti. Opetus on asiantuntevaa eikä ketään jätetä yksin.

      Isojärvi on myös hyvin ihana paikka, hevoset ovat hyvätapaisia, mutta ratsastaessa ehkä vähän hankalampia kuin Muhosen. Opetus on hyvää, mutta tunnit ehkä vähän yksipuolisia.

      Stall Classic....oikeastaan kaikki siellä ratsastavat/ratsastaneet(ja tunnen heitä TODELLA paljon) ovat sanoneet, että opetus on hieman "hevospainotteista", eli asenne on "joko tiedät kaiken tai sitten et voi ratsastaa". Minä sain tarpeekseni, kun hevosmääräys ei koskaan osunut kohdalle. Eikös ratsastajalle pitäisi antaa hänen tasoaan vastaava hevonen? Minä en saanut, vaan minulle annettiin aina hevonen, jolle en pärjännyt, ja minun olisi pitänyt kai vain opetella pärjäämään sille. Viimeinen niitti oli, kun minut haukuttiin opettajan puolesta asennevammaiseksi. Olinkohan täyttänyt juuri kymmenen, ja minua harmitti kun en saanut ponia tottelemaan ja pyysin, että saisin mennä jollakin muulla hevosella.

      Mutta Stall Classicilla todella opetetaan tehokkaasti. Ongelma vain on se, ettei ratsastajan heikkouksia oteta huomioon ollenkaan. Kaiken pitäisi toimia vain sormen napsautuksella.

      • Mammaratsastaja

        Mahtaisikohan tätiratsastaja pärjätä lainkaan Stall Classicilla? Onko kuulolla vanhempaa väkeä? Kiinnostaisi lämmittää uudelleen vanha harrastus, mutten kaipaa tyttövuosien rähjääviä opettajia tai pukittelevia villiponeja 80- ja 70-luvun malliin.


    • fhjsdkl

      Mammaratsastaja// Kannattaa mennä isojärvelle siellä on paljon eri tasoisia aikuisyen ryhmiä, hevoset on mukavia ja opettaja ei todellakaan rähjää.

    • love7

      ei kanata menä isojärvelle se ei olle hyvä talli suositellen muhosen tallia

    • Nea H

      Mun mielestä isojärven talli on paras! Make joka on siellä opettajana on hyvin ystävällinen ja mukava. Aluksi siellä ei ollut poneja mutta nyt niitä tulee. Shettlanninponeja siellä on nyt 3! vaikka jotkut hepat onkin vähän hurjia niin suosittelen isojärventallia. kaikki ponit siellä on Lumikki,Enjoy,Nalle,Bemari ja Väiski ja lisää kyllä tulee! :)

      • Isojärvi i miss you

        Mää kävin isojärvellä kunnes se loppu mää rakastin mennä kaikista isoimmilla make oli kiltti ja sai toivoo kenellä halus ratsasta


    • Heppafani4ever

      Itse suosittelen Stall Classicia koska sopivan tiukka opetus(itse ainakin pidän siitä että kehityn) Oma ratsastukseni on parantunut about puolessa vudessa ihan hirvesäti! (classicilla käyn itse) En tietenkään voi sanoa kokemuksia muista talleista, mutta en oikein pitänyt isojärven opetustyylistä.... Ja muhosen maneesi on aika pieni...

    • muuallakin käynyt

      Ja sitten jos haluaa, ettei nurkat ole täynnä porukkaa, voi mennä www.ratsutallirida.fi ja siellä muuten oikeesti oppii!

    • Roso

      Olen käynyt kerran stall classicilla. Oma mielipiteeni oli tämmöinen:

      Talli ihan mukava, ja yleis-siisti. Karsinat ihan normaalin kokoisia. Tallissa haisi ammoniakki todella ikävästi, mutta se johtui ilmeisesti siitä, että karsinoita putsattiin juuri silloin. Turvaliivivuokra oli ikävä yllätys, sillä tunneilla oli pakko käyttää sitä. Kokoa minulle ei löytynyt, joten jouduin ottamaan ohjaajan liivin.
      Kypäriä sensijaan oli paljon. Hevoset olivat oikein mukavia, tunnilla ei ilmennyt minkäänlaista temppuilua. Phjaaja tuli vähän myöhässä tunnille, mutta opetus tehokasta. Katsomossa sai meluta ja käyttää puhelinta=tunnin häirintää, eikä ohjaaja siihen puuttunut, siitä pieni miinus. Maneesi oli hyvän kokoinen, ja tuntia ei oltu ahdettu täyteen ratsastajia. Tallitytöt neuvoivat, jos kysyi. Kaikille oli yhteiset harjat. Se oli hiukan outoa, kun siellä, missä ratsastan, jokaiselle hevoselle on omat. Kokonaisuudessaan ihan mukava paikka.

    • Muhosentalli on hyvä

      Muhonen on näistä ehdottomasti paras vaihtiehto ! Siellä autetaan,jos tarvii apua ja jos joku ei saa esim.suitsia niin AINA autetaan !Tunneilla mahtuu hyvin ,ja ei siellä koskaan ole kuin max.8 ratsastajaa (kerran kuukaudessa ehkä !!) .Jokaista neuvotaan ,ja olen käynyt jo pitkään Muhosella 4 kertaa viikossa ,enkä ole näitten 6 vuoden aikana nähnyt ja kuullut kuin ehkä 10 tippumista ! Kerran olen kuullut ,KERRAN ,että hevonen kompastui ja nainen tippui ja mursi jalkansa . Aloittelijoilla on KOKENUT taluttaja ,joka neuvoo ratsastajaa,sen lisäksi ,että opettaja neuvoo . Säikyillä hevosilla on korvahuput,eli kaikki otetaan varman päälle . Jokaiselle on varmasti omaan tasoon sopiva hevonen . Ja jos joku tippuu,hevonen pysähtyy ,eikä lähde esim.laukkaamaan . Ja omistaja tai opettaja tarkistaa AINA ,että hevosille on laittaja ,ja että kaikki pääsevät ajoissa tunnille . Este/maasto tunneilla PITÄÄ olla turvaliivi . Turvaliivejä ja kypäröitä saa lainata tallilta . Tallissa on myös sisävessa ,taukotupa jossa on mikro ja jääkaappi! Suosittelen !!!:)

    • I love muhonen

      Muhosen tallilla olen käynyt joka viikko siellä on tosi kilttejä opettajia ja annetaan kommentti ratsastuksen jälkeen se on hyvä koska sitähän oppii virheistä :)

      • Buuu stall classik

        Mää en menis ainakaan stall classikille mää kävin sielä pari kertaa ja lippa vaan huus mulle naama punasena. Suosittelen muhosta ja isojärveä


    • Kaikki tallit

      Isojärvellä ei ole enään ratsastuskoulua! Muhosella on tosi hyviä ja kivoja hevosia ja opettajia. Stall Classic on enemmän este ratsastusta ja tavoitteellista valmentautumista jossa on tavoite. Ja vielä lisäksi kaikki on kilpahevosia tai läheskaikki eli tosi kuumia/kuumuvia. Kaikille olen ratsastanut ja pidän muhosentallin sirpan tunneista! :)

    • Kaikissa käynyt

      Itsekin olen ratsastanut kaikilla ed.main. talleilla. Kallistun itse kans eniten Muhosen puoleen. Classicilla kävin alkuun 5 vuotta ja sieltä aloitin koko ratsastusharrastuksen mutta nykyään olen käynyt Muhosella jo 7-8v. ja olen todellakin tykännyt!! Siellä kyllä oppii ja saa vastinetta rahoilleen. Opetus ja hevoset on tosi hyviä. :)))

    • sipsukkalollipop

      isojärvihän on nyt taas ratsastuskoulu. siellä opetetaan maastakäsittelyä,valjastusta,ajoa,este- ja kouluratsastusta ja kaikkea muuta mutta heppa valikoima on huono. ja joutuu aloittaa maastakäsittelyllä joka on tylsää :( Stall classic on hyvä ja suuri heppa valikoima,pienestä ponista b-poniin ja suurempiin :))

    • Tallit

      Meillä on kokemusta Stall Classicista. Valitettavasti negatiivista, sillä opettaja ei osannut lainkaan pedagogisia taitoja. Hän ei osaa ottaa huomioon yksilöiden persoonaa eikä ikätasoa. Opettajan kuuluisi neuvoa asiallisesti, ei huutaen ja piikitellen. Katselin muutamia tunteja sivussa, kun hän opetti ryhmää, jossa oli mukana myös noin kymmenvuotiaita. Ajattelin tuolloin, että tietävätköhän lasten vanhemmat, miten tuolla ohjataan ja puhutaan lapsille asiattomasti mm. matkien ym.
      Muilla talleilla emme ole törmänneet tuollaiseen opetustyyliin.

    • Vannujavennu

      Olen ratsastanut muhosella 10 vuotta tykkään todella paljon sielä on mukavia hevosia sopivia aloittelioille sielä on 22 hyvin koulutettua hevosta iso maneesi ja kenttä. Tallin henkilökunta on mukava jos sielä tarvitsee apua niin sitä saa ja tallissa on ylensä kokenut tallityttö. Minä itse olen ratsastanut paljon mokalla se on ihana. Sielä on estetunteja, pienryhmä, normi. Sielä on myös kesä leirejä. Sielä on 7 hyvää opettajaa. Itse käyn normi tunneilla ja joskus pienryhmä tunneilla

    • 123456789

      Itse käyn tällä hetkellä stall classicilla. olen ratsastanut noin neljä vuotta ja edellisellä tallilla oppiminen vähän loppui joten siirryin sitte stall classicille. siellä kyllä löytyy kaiken ikäisille poni tai heppa. Ja siellä myös oppii. Muhosella enkä isolla järvellä ole käynyt mutta paras mielestäni on stall classic.

    • Anonyymi

      Stal klassic on ainaki Hyvä talli oon ite ratsatanu siellä vuoden😀👍

    • Anonyymi

      Kun.. Hevosien kanssa ollut nuoruus elämä. Ihnettelen tässä.. Naapurina kattonua....!!! Hevoset ulos.. 7.00 haku 00 15..
      Viisvailla. Tämmöistä. En todella siedä... Torstaina 23 20....ois edes kesä... Mutta talvena.. N 18 ulkona. Pilkkopiimeessä
      Oli firma tau mikää n.. Hevosista.. Koirista pitää huolehtia. Yx kerta vielä... Näen tän.. Ilmiannan teidät. Olitte kukaan tanhanssa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe