Omista biisi mutsilles.

30

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HÄHÄÄÄH!

• kesäyö.
    • Janyy

Axel Rudi Pell - Forever Angel
      Danzig - Mother

• Teijo T

• Teijo T

• Teijo T kirjoitti:

Näitä kuuntelee ihan mielellään:) Hyviä kappaleita, jotka ei kuuntelemalla kulu:)

Eikö nää ole hittejä suomalaisille? Onhan ne ajattomia. Muistan kyllä kuinka isää ei paljoa kotona koskaan näkynyt. Aina oltiin tienpäällä työssä. Sieltä ne on meidänkin perheen markat tiestä revitty ja isän selkänahasta. :-)

Ei ole helppoa rahansaantia sekään. Näyttää elokuvissa niin helpolle. Eipä ollut piirtureista paljon iloa siihin aikaan. Konstit oli monet millä valvojaa juksattiin ja samat ukot veti peräsuoli pitkänä viikonkin parin tunnin yöunilla putkeen.

• Teijo T
        teevadit kirjoitti:

Eikö nää ole hittejä suomalaisille? Onhan ne ajattomia. Muistan kyllä kuinka isää ei paljoa kotona koskaan näkynyt. Aina oltiin tienpäällä työssä. Sieltä ne on meidänkin perheen markat tiestä revitty ja isän selkänahasta. :-)

Ei ole helppoa rahansaantia sekään. Näyttää elokuvissa niin helpolle. Eipä ollut piirtureista paljon iloa siihin aikaan. Konstit oli monet millä valvojaa juksattiin ja samat ukot veti peräsuoli pitkänä viikonkin parin tunnin yöunilla putkeen.

Hittejä just:) Antoivat varmasti voimia jaksaa tehä työtä.
        Siinä ei mittailtu oliko arki vai viikonloppu. "Tuhansia töitä valvottuja öitä"...kappaleen sanoin. Arvostan tuollaista asennetta. Perhe kuitenkin tärkein:)
        Olikko kyyvissä monesti?

• Teijo T kirjoitti:

Hittejä just:) Antoivat varmasti voimia jaksaa tehä työtä.
        Siinä ei mittailtu oliko arki vai viikonloppu. "Tuhansia töitä valvottuja öitä"...kappaleen sanoin. Arvostan tuollaista asennetta. Perhe kuitenkin tärkein:)
        Olikko kyyvissä monesti?

Olin ja onneksi pääsinkin mukaan. muuten mulla ei olis isää ollutkaan oikeen ollenkaan. Jos en olis saanut olla hänen mukanaan. :-)

Oltiin usein koko perhe isän kyydissä ja kierrettiin millon missäkin suomea. Olihan meistä iskälle seuraakin, joskus ihan pyysi muakin mukaansa että joku juttelee vieressä ja jaksaa valvoa. Pysyy hereillä, kun välillä oli niin väsynyt ettei tajunnut enää mitä ympärillä tapahtuu. Tai saanut sanaa suustaan. Saatettiin yhdellä reisulla ajella 3000 km niinkun vuorokaudessa. Näkipä siinä ainakin suomea. :-)

Hän kun ei ollut mikään lähetti joka ajaa yhtä reittiä. Vaan siis rahtia ja polttoaineita. On sitä joskus soramontuillakin oltu ja betoniautossa. Aika monessa mukana. :-)

Soramontulla teki itse koneen kanssa hiekkakuormia, niin oli kivaa istuskella välillä koneenkin kyydissä. :-) Tai kokeilla ajaa kasettiautolla.

• Teijo T
        teevadit kirjoitti:

Olin ja onneksi pääsinkin mukaan. muuten mulla ei olis isää ollutkaan oikeen ollenkaan. Jos en olis saanut olla hänen mukanaan. :-)

Oltiin usein koko perhe isän kyydissä ja kierrettiin millon missäkin suomea. Olihan meistä iskälle seuraakin, joskus ihan pyysi muakin mukaansa että joku juttelee vieressä ja jaksaa valvoa. Pysyy hereillä, kun välillä oli niin väsynyt ettei tajunnut enää mitä ympärillä tapahtuu. Tai saanut sanaa suustaan. Saatettiin yhdellä reisulla ajella 3000 km niinkun vuorokaudessa. Näkipä siinä ainakin suomea. :-)

Hän kun ei ollut mikään lähetti joka ajaa yhtä reittiä. Vaan siis rahtia ja polttoaineita. On sitä joskus soramontuillakin oltu ja betoniautossa. Aika monessa mukana. :-)

Soramontulla teki itse koneen kanssa hiekkakuormia, niin oli kivaa istuskella välillä koneenkin kyydissä. :-) Tai kokeilla ajaa kasettiautolla.

Siinä annoitte toisillenne voimaa jaksaa:)
        Oli varmasti mukavaa päästä sun pienenä tyttönä mukaan kattomaan mitä iskä tekee...nii ja vielä kokeilemaankin noita eri koneita;)
        Minu isä oli tvh:lla raivaustraktorinkuljettajana...maailmalla töissä....näitä maanteitä tekivät silloin.
        Taijat olla vissiin ittekkin hyvätaitoinen noissa autohommissa?

• Teijo T kirjoitti:

Siinä annoitte toisillenne voimaa jaksaa:)
        Oli varmasti mukavaa päästä sun pienenä tyttönä mukaan kattomaan mitä iskä tekee...nii ja vielä kokeilemaankin noita eri koneita;)
        Minu isä oli tvh:lla raivaustraktorinkuljettajana...maailmalla töissä....näitä maanteitä tekivät silloin.
        Taijat olla vissiin ittekkin hyvätaitoinen noissa autohommissa?

Niin, mitä sitä ei perheen takia tekis. Meillä se on niin, että perhe ensin ja vasta sitten kaikki muut. Pätee vielä tänäänkin. :-)

Oli ihan kivaa olla tienpäällä ja iskän kanssa. olen muutenkin ollu aina isän tyttö. Isä on mulle ollut kauhean tärkeä mies aina. Tietysti äitikin on tärkeä, mutta oli sellanen vaihe kun iskä iskä iskä...aina iskän perään. oonhan mäkin sitten kyllä ollut aina iskän prinsessa ja silmäterä. :-)

Paljon on iskän kanssa maalimaa nähty ja ajatuksia jaettu.

Nojaa, hyvä? Sanotaanko etten ainakaan arka kokeilemaan ajokkeja.

• Teijo T
        teevadit kirjoitti:

Niin, mitä sitä ei perheen takia tekis. Meillä se on niin, että perhe ensin ja vasta sitten kaikki muut. Pätee vielä tänäänkin. :-)

Oli ihan kivaa olla tienpäällä ja iskän kanssa. olen muutenkin ollu aina isän tyttö. Isä on mulle ollut kauhean tärkeä mies aina. Tietysti äitikin on tärkeä, mutta oli sellanen vaihe kun iskä iskä iskä...aina iskän perään. oonhan mäkin sitten kyllä ollut aina iskän prinsessa ja silmäterä. :-)

Paljon on iskän kanssa maalimaa nähty ja ajatuksia jaettu.

Nojaa, hyvä? Sanotaanko etten ainakaan arka kokeilemaan ajokkeja.

prinsessa ja silmäterä...eivät yhtään varmaan liikasanoja.
        Et sitten tehny mitään kepposia koskaan?
        prinsessa ...pätee sen eilisen kuvan perusteella vieläkin....prinsessathan on aina kauniita:)
        No tohon arvojärjestykseen; oma perhe se on aina tärkein ja kun sen kuulee, jonkun sanovan...ihan sydämessä lämmittää.

• Teijo T kirjoitti:

prinsessa ja silmäterä...eivät yhtään varmaan liikasanoja.
        Et sitten tehny mitään kepposia koskaan?
        prinsessa ...pätee sen eilisen kuvan perusteella vieläkin....prinsessathan on aina kauniita:)
        No tohon arvojärjestykseen; oma perhe se on aina tärkein ja kun sen kuulee, jonkun sanovan...ihan sydämessä lämmittää.

Heh, no niin se isä aina sanoo. Ettei minusta tule koskaan niin vanhaa ettenkö olis hälle rakkain ja tärkein ihminen. Vaan niinpä se äitikin sanoo.
        Teotkin puhuu sen kaiken puolesta. Ei vain sanat. :-)

Kyllä mä kepposiakin olen tehnyt. Vesseli kun olen luonnoltani. ;-)

No kauneus nyt tuskin on se jippo. Ehkä se vaan on niin kun kuuluukin olla, vanhemmille oma lapsi on tärkein ja rakkain olento maan päällä. Näin minä sen ainakin ajattelen ja koen.

Juu, joskus harmittaa kun näkee ihmisiä joille perhe ei ole voinut olla se rakkain, vaikka niin olis ehkä lapsena tai vanhempana halunnutkin asian olevan. Toisaalta on niinkin, että jos ei biologinen perhe ole se rakkain ja tärkein, voi muodostaa itse perheen ihmisistä jotka on rakkaita ja tärkeitä. Jotka on aina sun puolella ja tukee sua.

Ei niiden pakko ole olla samaa verta sun kanssa. Se me henki ja yhteenkuuluvuus luo sen ilmapiirin tässäkin kohtaa. Vieraat ihmiset voi olla tärkeämpiä, kun oma perhe ja siihin voi olla ihan pätevät syytkin olemassa.

Niin lämmittää mullakin, kun nään ylipäänsä ihmisiä jotka välittää toisistaan ja pitää huolta toisistaan. Siinä on aina se tunne, se arvokas tunne mukana. Että sinä olet toisella tavattoman tärkeä ja toisinpäin. :-)

• Teijo T
        teevadit kirjoitti:

Heh, no niin se isä aina sanoo. Ettei minusta tule koskaan niin vanhaa ettenkö olis hälle rakkain ja tärkein ihminen. Vaan niinpä se äitikin sanoo.
        Teotkin puhuu sen kaiken puolesta. Ei vain sanat. :-)

Kyllä mä kepposiakin olen tehnyt. Vesseli kun olen luonnoltani. ;-)

No kauneus nyt tuskin on se jippo. Ehkä se vaan on niin kun kuuluukin olla, vanhemmille oma lapsi on tärkein ja rakkain olento maan päällä. Näin minä sen ainakin ajattelen ja koen.

Juu, joskus harmittaa kun näkee ihmisiä joille perhe ei ole voinut olla se rakkain, vaikka niin olis ehkä lapsena tai vanhempana halunnutkin asian olevan. Toisaalta on niinkin, että jos ei biologinen perhe ole se rakkain ja tärkein, voi muodostaa itse perheen ihmisistä jotka on rakkaita ja tärkeitä. Jotka on aina sun puolella ja tukee sua.

Ei niiden pakko ole olla samaa verta sun kanssa. Se me henki ja yhteenkuuluvuus luo sen ilmapiirin tässäkin kohtaa. Vieraat ihmiset voi olla tärkeämpiä, kun oma perhe ja siihin voi olla ihan pätevät syytkin olemassa.

Niin lämmittää mullakin, kun nään ylipäänsä ihmisiä jotka välittää toisistaan ja pitää huolta toisistaan. Siinä on aina se tunne, se arvokas tunne mukana. Että sinä olet toisella tavattoman tärkeä ja toisinpäin. :-)

Tuo kauneus oli vaan semmoinen....sivuraiteelle sujuvasti;)
        Pysyit sie aina "ruodussa" vai lipesikkö joskus omille teille?
        Jotenkin kun tallustelee ja kattelee ympärilleen niin huomaa, että kyllä monessa perheessä toisesta ihmisestä välittäminen on kadonnut. Jopa niin että ettei omista vanhemmista välitetä; ei käydä, soitetaan kerran vuoteen, joulukortti laitetaan jne. :((

• Teijo T kirjoitti:

Tuo kauneus oli vaan semmoinen....sivuraiteelle sujuvasti;)
        Pysyit sie aina "ruodussa" vai lipesikkö joskus omille teille?
        Jotenkin kun tallustelee ja kattelee ympärilleen niin huomaa, että kyllä monessa perheessä toisesta ihmisestä välittäminen on kadonnut. Jopa niin että ettei omista vanhemmista välitetä; ei käydä, soitetaan kerran vuoteen, joulukortti laitetaan jne. :((

Aijai, lipesipä hyvinnii. :-)

Yritän sujuvasti ohitella nuo. ;-)

Kyllä mä olen ollut lapsena villikko ja mahanalunen jalkoja täynnä, kovin omapäinen ja uhmakas ipana. Kerkiävä ja utelias. Mutta murkkuna ja teininä ei olis voinut kuuliaisempaa mukulaa olla, kun minä. Mulla onkin nyt sitten ikuinen uhmaikä päällä. ;-) En tosin uhmaa vanhempiani.

Niinpä, pahalle se tuntuu kun ihmiset pitää perhettä asiana joka on ittestään selvyys. Ikään kun ei tajuttais ettei se siinä ikuisesti ole ja se eltty aika on arvokasta aikaa. Jos mielii joskus tuntea ja välittää toisistaan, niin se on käytettävä eläessä se aika hyväksi. Myöhästä se on mennä haudalle ruikuttamaan, oltaspa joskus oltu läheisempiä. :-/

Ei tässä elämässä kuitenkaan paljoa ole asioita, joista kiinni voi pitää. Tää on läpikiitävä hetki vaan kehdosta hautaan. Itelle nuo tunnepuolen asiat on ainakin arvokkaimpia mitä elämästä voin irti saada. :-)

• Teijo T
        teevadit kirjoitti:

Aijai, lipesipä hyvinnii. :-)

Yritän sujuvasti ohitella nuo. ;-)

Kyllä mä olen ollut lapsena villikko ja mahanalunen jalkoja täynnä, kovin omapäinen ja uhmakas ipana. Kerkiävä ja utelias. Mutta murkkuna ja teininä ei olis voinut kuuliaisempaa mukulaa olla, kun minä. Mulla onkin nyt sitten ikuinen uhmaikä päällä. ;-) En tosin uhmaa vanhempiani.

Niinpä, pahalle se tuntuu kun ihmiset pitää perhettä asiana joka on ittestään selvyys. Ikään kun ei tajuttais ettei se siinä ikuisesti ole ja se eltty aika on arvokasta aikaa. Jos mielii joskus tuntea ja välittää toisistaan, niin se on käytettävä eläessä se aika hyväksi. Myöhästä se on mennä haudalle ruikuttamaan, oltaspa joskus oltu läheisempiä. :-/

Ei tässä elämässä kuitenkaan paljoa ole asioita, joista kiinni voi pitää. Tää on läpikiitävä hetki vaan kehdosta hautaan. Itelle nuo tunnepuolen asiat on ainakin arvokkaimpia mitä elämästä voin irti saada. :-)

Ossaat sitten pysyä pääraiteella;)
        Joskushan se uhmaikä tullee:) Ja kannattaa rajoja kokeilla.
        Aattelis sitten myöhemmin, että jäi tuokin homma yrittämättä kokeilla;)

Nuo yhteiset hetket perheen kanssa jäävät elämään; niin ne hyvät, hauskat ja vähemmän hauskat. Ne on semmoista mitä ei voi mitata rahalla.
        Istahtaa alas ja muistella vaikka lapsuutta:)

• Teijo T kirjoitti:

Ossaat sitten pysyä pääraiteella;)
        Joskushan se uhmaikä tullee:) Ja kannattaa rajoja kokeilla.
        Aattelis sitten myöhemmin, että jäi tuokin homma yrittämättä kokeilla;)

Nuo yhteiset hetket perheen kanssa jäävät elämään; niin ne hyvät, hauskat ja vähemmän hauskat. Ne on semmoista mitä ei voi mitata rahalla.
        Istahtaa alas ja muistella vaikka lapsuutta:)

Jonkunhan se tarttee osata. ;-)

Mää oon silleen vielä säyseä rajojen kokeilija, ettei muille tuu juuri kipiää mun kokeiluista. Myönnän kyllä, että joskus on lähellä ollut, että olen ollut lähellä satuttaa muitakin rajojeni hakemisella.

Sit on aina jotenkin joku jarru päässä survonut hihnoja kiinni ja tullu ajatus, että pitää hillitä ittensä jottei tää asia koske vain mua.

Siitä seuraa muillekin ikävyyksiä ja sitä en minä tahdo. En läheisilleni.

Ei oo mitä muistella, jos ei niitä muistoja tehdä yhdessä. :-)

• Teijo T
        teevadit kirjoitti:

Jonkunhan se tarttee osata. ;-)

Mää oon silleen vielä säyseä rajojen kokeilija, ettei muille tuu juuri kipiää mun kokeiluista. Myönnän kyllä, että joskus on lähellä ollut, että olen ollut lähellä satuttaa muitakin rajojeni hakemisella.

Sit on aina jotenkin joku jarru päässä survonut hihnoja kiinni ja tullu ajatus, että pitää hillitä ittensä jottei tää asia koske vain mua.

Siitä seuraa muillekin ikävyyksiä ja sitä en minä tahdo. En läheisilleni.

Ei oo mitä muistella, jos ei niitä muistoja tehdä yhdessä. :-)

Muistot on kivoja. Varsinkin ne yhteiset;)

• Teijo T

Tykkäsin

• Kyöstix

Reiska vetää oikeen tunteella:)

• Kyöstix kirjoitti:

Reiska vetää oikeen tunteella:)

Meidän mutsikin sanoo niin.

Reiska rules! ;)

• Kyöstix
        tosi..typy kirjoitti:

Meidän mutsikin sanoo niin.

Reiska rules! ;)

Oikeeta tangon tulkintaa:)

• Elävä kuollut

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2513
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      237
      1774
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      320
      1415
    4. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      58
      1022
    5. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      64
      979
    6. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      55
      870
    7. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      854
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      37
      786
    9. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      37
      717
    10. Sinulle vain

Kirjoitan sinulle, koska sydämeni on niin täynnä asioita, joita en ole voinut sanoa ääneen. Tämä ei ole kirje, jossa pyy
      Ikävä
      45
      698
    Aihe