-47kg

help for me

Hei, olisi tarkoitus saada pois 47kg. Aika huima määrä, ja en tahdo pysyä ruodussa ja mm.grilliruokaa tulee syötyä hyvin paljon.Nyt haluaisinkin joitakin tukemaan ja jakamaan kokemuksia ja tavoitteita kanssani. :)
ps.Vinkkejä laihdutuksen suhteen saa myös jakaa :)

10

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alkupaino please.

      Ei tuo -47 kg ole paljon jos painat nyt 230 kg! Mutta jos painat nyt 85 kg niin sitten on hurja pudotus!

      • help for me

        Alkupaino on huima määrä, ei 85 kiloa lähelläkään. yli 140kg.


    • toinenlaihduttaja

      -47 kg on huima määrä joka tapauksessa jokaiselle alkupainosta riippumatta mikäli ylipainoa on todella niin paljon.
      Suosittelen ottamaan rauhassa, grilliruokaa voi syödä vaikka laihduttaisikin. Eri asia on sitten, että mitä grillaa. Kannattaa grillata kasviksia, kanaa ja kalaa!
      Ruokien määriä tietysti pitää alkaa katsomaan kriittisesti, koska todennäköisesti olet syönyt tarpeettoman paljon liian pitkään. Laihduttamisen ei tarvitse olla itsensä kiduttamista, vaan mukavaa uusien elämäntapojen opettelua. Syö säännöllisesti 3-4h välein, pienennä annoskokojasi, lisää ruokavalioon paljon kasviksia ja jätä rasvaiset ruuat (erityisesti pikaruuat) pois. Kannattaa itse tehdä ruokansa, jolloin tietää tasan tarkkaan paljonko ruuassa on kaloreita ja täten pystyy tarkkailemaan päivittäistä kaloreiden saantiaan. Myös sokeriset mehut ja limpparit sekä alkoholi kannattaa jättää pois.
      Liikunnan lisääminen on ehdottomasti suositeltavaa, mutta pääpointti on todella siinä, kuinka paljon syö. Kesällä on mukava käydä kävelyillä, pyöräillä, uida, pelata esimerkiksi sulkapalloa, tennistä tai pallolajeja.

      Mutta koska aiot pudottaa noinkin paljon painoa, niin kannattaa ehkä käydä lääkärin tai muun ammattilaisen luona, joka pystyy sinua parhaiten tukemaan ja auttamaan. Onnea kovasti urakkaasi!

    • kolmas pyörä

      Moi!
      Mulla olisi kans samanmoinen urakka, n. 40-45 kiloa pitäsi saada pois. Alotin jo vuosi sitten ja sainkin pois 17 kiloa, mutta syksyllä tyssäs ja paino on jumittanut samassa n. 110 kilossa. Ajattelin jos pudottaisi painoa aina 5 kilon etapeissa, ja se on mahdollista 6 viikossa. Toki jos on ahkera ja tällä määrällä siihen ei varmasti mene edes niin kauaa.
      Mutta olisin mielelläni mukanas ja tukenas tässä urakassa. (:

    • kyllä se lähtee

      Moikka!
      Onnea kovasti urakkaasi. Kyllä ne kilot siitä lähtevät, kun olet päättäväinen ja määrätietoinen. Ja annat anteeksi myös satunnaiset lipsahdukset :) Itse aloitin laihdutuksen keväällä, pari kolme kuukautta sitten, ja nyt on lähtenyt 10-11 kiloa. Seuraava etappi on toiset 10 kiloa, sen jälkeen ehkä vielä 5. Katsotaan nyt :)

      Olen opetellut kokonaan uuden elämäntavan. Iltanapostelu telkkarin ääressä on saanut jäädä, tai lähinnä se on vaihtunut terveellisempään naposteluun. Kuitenkin olen nyt huomannut, ettei enää edes tee samalla lailla mieli napostella, kuin ennen. Käyn kuntosalilla (lähinnä crossailua, eli aeropista treeniä) viitisen kertaa viikossa ja tästä uudesta tavasta olen kovin ylpeä! :) Ennen ei liikunta kauheesti kiinnostanut, nykyään on päinvastoin.

      Eli kyllä se elämäntapamuutos onnistuu, kunhan antaa itselleen aikaa. Ei se mullakaan hetkessä tapahtunut, ja toki välillä vieläkin tekee mieli mässytellä ym. Mutta näillä mennään ja toivotaan, että tuo toinen kymmenen mokoma tipahtaa kyydistä kesän aikana ;)

      Pidän peukkuja sun urakalle!

    • Itse oonj 23-vuotias ja painan 120kiloo et oon aatellu et jos pystyis laihduttaa jouluun mennessä joku 20-30kiloo, mut haaveeks jää... Ku ensimmäinen kuukaus voi olla mahollista et laihtuu just toi 10 kiloo mut oon pessimistinen... Et en kummiskaa laihdu vaikka laihduttaisin...

      • äi-ty-li

        ei noin tiukkaa aikataulua missään nimessä. Puoli kiloa viikossa on realistinen tavoite, nopeampi painonpudotus ei ole hyvä. Tsemppiä.


    • eräs vaan

      laurannn kalorejalaskemalla tiedät missä mennään ja voit olla varma että nyt tippuu kun näät että pysyt vajeessasi, eikö olekin kannustavaa. Sillä 1000 kcal vajeella laihtuisit seuraavan viiden kuukauden aikana 5*4=20 kiloa. Laihduttamisessa pahinta on se että on epävarma että laihtuuko ja sen takia minullakin on aikaisemmin monesti mennyt luottamus heti alkuunsa ja olen taas jatkanut syöpöttelyä, mutta kalorinlaskenta on varmaa ja siten kannustavaa, se on yksi syy suositella sitä. Se on hyvin vaivatona. Hommaat vaan digitaalisen ruokavaa'an ja sillä pääset jo hyvään alkuun kohti tavoitettasi. Älä nyt sillä tiukkuudellasi pilaa laihtumismahdollisuutta, ei sitä ole pakko heti ekana kuukautena 10 kg tiputtaa, laihduttamisesi kaatuu siihen muuten etkä laihdu kilon kiloa 5 kuukauden aikana. Pitää olla joustava ja valmis muuttamaan suunnitelmia.

    • help for me

      Kuinka on mennyt laihdutukset täällä porukassa?

    • punnitsija

      Alotin kaksi viikkoa sitten laihduttamaan ja olen laihtunut 2,4 kg kaloreita laskemalla, tonnin vajeella oon mennyt joka päivä. Jos et ole vielä tullut tuonne suurin pudottaja ryhmään niin liity pudottajiin http://keskustelu.suomi24.fi/node/10776985 , huomenna alkaa punnitukset siellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      76
      1372
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1205
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      934
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      91
      887
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      804
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      803
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      776
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      774
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      685
    Aihe