Esitän ajatuksen Mies1985-henkisesti

sillitrooli

Piirtämistä/ maalamista harrastavat tai niihin liittyvää työtä tekevät miehet lumoutuvat naisen muodoista. Naisvartalon kuvaaminen on visuaalisia töitä/ harrastuksia tekevien miesten suuri innostuksenaihe. Ja naisen ei tarvitse olla mikään teinikaunotar, miehet arvostavat kyllä vähän ikääntyneempääkin mallia. Saada se kauneus ja ne kaaret tallennettua paperille tai tietokoneen ruudulle. Itsekin olen ajatellut kokeilla croquis-tunteja.

Visuaalisilla aloilla työskenteleville tai jotain visuaalista harrastaville naisille taas miesvartalon kuvaaminen ei anna mitään kiksejä. Poikkeukseksi luettakoon rokkarien ja leffatähtien (=arkkityyppisten YTM:ien) tarkka piirustelu valokuvista. Näissä nainen ei kuitenkaan ihaile miehen vartalon muotoja, vaan sitä että sai itse luotua YTM:n paperille, ihan ikiomaksi.

8

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entäs se

miesten miniyksinäisyys?

• sillitrooli

No minun yksinäisyyteni on ainakin maxiyksinäisyyttä. Että kerrankin joku asia, jossa meikäläinen on suuri ja mahtava.

• piirtäjä

Heh.. Tavallaan totta. Naisen vartalo on muotoineen paljon mielenkiintoisempi piirrettävä/maalattava. Miehen vartalo on vain tasainen pötkylä, jonka piirtämisessä ei ole oikein mitään mielenkiintoista.

Mutta.. Miesten kasvoja tykkään mäkin piirrellä elävästä mallista.

• Miehen silmät

Homotaiteilijat kuten Michelangelo ja Magnus Enckell on tästä toista mieltä. En tiedä onko miesten visuaalisuudella sitten joku fyysinen perusta, joka naisilta puuttuu, koska itse ainakin tunnen kaunista naista katsellessani kuin silmämunaani pumpattaisiin heroiinia.

• piirtäjä
        Miehen silmät kirjoitti:

Homotaiteilijat kuten Michelangelo ja Magnus Enckell on tästä toista mieltä. En tiedä onko miesten visuaalisuudella sitten joku fyysinen perusta, joka naisilta puuttuu, koska itse ainakin tunnen kaunista naista katsellessani kuin silmämunaani pumpattaisiin heroiinia.

"En tiedä onko miesten visuaalisuudella sitten joku fyysinen perusta, joka naisilta puuttuu, koska itse ainakin tunnen kaunista naista katsellessani kuin silmämunaani pumpattaisiin heroiinia."

Tuskin, koska sama tunne täälläkin, ja olen siis nainen.

• sillitrooli
        piirtäjä kirjoitti:

"En tiedä onko miesten visuaalisuudella sitten joku fyysinen perusta, joka naisilta puuttuu, koska itse ainakin tunnen kaunista naista katsellessani kuin silmämunaani pumpattaisiin heroiinia."

Tuskin, koska sama tunne täälläkin, ja olen siis nainen.

Vahvistat siis omalta kohdaltasi Mies1985:n väittämän, että naiset ovat luonnostaan biseksuaalisia ja kiihottuvat enemmän omasta vartalostaan ja miehen siihen kohdistamasta ihailusta kuin miehen vartalosta?

• piirtäjä
        sillitrooli kirjoitti:

Vahvistat siis omalta kohdaltasi Mies1985:n väittämän, että naiset ovat luonnostaan biseksuaalisia ja kiihottuvat enemmän omasta vartalostaan ja miehen siihen kohdistamasta ihailusta kuin miehen vartalosta?

I hope not. Puhuin vain piirtämisestä. Miehen vartalo ei mielestäni ole samalla tavalla esteettinen kuin naisen, mutta ei se sitä tarkoita etteikö se voisi olla kiihottava.

Niin ja olen "oikeastikkin" biseksuaali joten sikälikään en voi ehkä vahvistaa Mies1985:n väittämää.

• Piirtoniekka

Minä olen piirtänyt aika monta kertaa alastonmallia, sattumalta aina miestä. Kyllä siinä on välillä hiilenpätkä unohtua, kun tarkastelee mittasuhteita, valoa ja varjoja. Eritoten on mieleen jäänyt muuan valokuvauksen opiskelija, joka oli oikein miellyttävä piirrettävä lumoavine muotoineen. Kasvoja en muista enkä, mutta se kehon muoto, voi pojat!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      98
      4842
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3962
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      211
      3860
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2265
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1386
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1344
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      170
      1333
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      583
      1253
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1135
    Aihe