En tiedä kuuluuko tälläiset tälle palstalle mutta onko vaarallista syödä raakaa pekonia? Vai onko pekoni jo jollain tavalla kypsennetty. Söin tänään savustettua pekonia(en paljoa) ja myöhemmin huomasin että siinä on kypsennysohje eli söin raakana. Ainakaan vielä ei maha ole ilmotellut mitään epämääräisestä ruuasta. Olis kiva tietää et miten vaarallista tuo raa'an sianlihan syönti on???
Raaka pekoni??
7
20566
Vastaukset
- Syöppö
Itse tapaan myös syödä pekonia raakanakin. Useasti olen syönyt eikä minkäänlaista vaikutusta ole näkynyt.
- Savu
Vai onko se jotenkin "puolikypsää", siis tämä pekoni? Luulisi sen huomaavan jos liha on raakaa? Epäilenpä siis ettei se ole raakaa ainakaan siinä mielessä, että siitä mitään eläintautia voisi saada?
- -H-
Niin minäkin ajattelin että se kypsää on mut en tiedä, paketissa kuitenkin lukee kypsennysohje. No eipä ainakaa mitää tauteja näyttäny viäl tulevan. Eikä se mun mielest ees raa'alle maistunu, hyvää oli. =)
- jone
-H- kirjoitti:
Niin minäkin ajattelin että se kypsää on mut en tiedä, paketissa kuitenkin lukee kypsennysohje. No eipä ainakaa mitää tauteja näyttäny viäl tulevan. Eikä se mun mielest ees raa'alle maistunu, hyvää oli. =)
raakaa se on. Tavallinen tapa saada yersinia-infektio ( raju bakteeriperäinen vatsatauti ) on syödä kypsentämätöntä lihaa, kesäisin aina ilmenee näin grillikautena. Voipi aiheuttaa jälkeenpäin ikävää niveltulehdusta.
- -H-
jone kirjoitti:
raakaa se on. Tavallinen tapa saada yersinia-infektio ( raju bakteeriperäinen vatsatauti ) on syödä kypsentämätöntä lihaa, kesäisin aina ilmenee näin grillikautena. Voipi aiheuttaa jälkeenpäin ikävää niveltulehdusta.
No eipä tässä vielä mitään ole ilmennyt että tuskinpa se enää näin pitkän ajan jälkeen tulee. Itse kyllä ajattelin että savustettu ja vieläpä suolainen pekoni olisi jo melkeinpä kypsää.
- Anj
-H- kirjoitti:
No eipä tässä vielä mitään ole ilmennyt että tuskinpa se enää näin pitkän ajan jälkeen tulee. Itse kyllä ajattelin että savustettu ja vieläpä suolainen pekoni olisi jo melkeinpä kypsää.
Itsekin olen miettinyt, että voisiko filebekonia syödä parmankinkun sijasta, jos vaikka suolaisi sitä vähän lisää, tulisi halvemmaksi. Trikiinistä en vain tiedä, senhän voi saada sianlihasta, jos on huonosti kypsennettyä. Suomessa kaikki liha tarkastetaan trikiinin varalta, mutten tiedä, kuinka varmaa se on. Trikiini on jonkinlainen mato tms, jonka saaminen on erittäin vakavaa, koska se menee sisäelimiin.
- Anonyymi
Mie syön raakana. On raakakypsää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1697001
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes622633- 562168
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se641321Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3561279- 561254
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l151158Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä17990Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384978Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79970