Perseenhoitoohjeita

ei vielä känsiä

Mikä olisi sopiva voide ottaa pitemmälle pyöräretkelle mukaan ajatellen takapuolen hiertymiä, joita ainakin meikälle näyttää vääjäämättä tuleva?

4

1931

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Takapuoli kuntoon

Vaihdoin Brooksin nahkasatulan, ei ole tullut enää hiertymiä. Takapuoli kylläkin niin kipeeksi, ettei istua voinut kun ajoin kolmene peräkkäisenä päivänä 70 km/pv. Aijon lähteä heinäkuun puolivälissä useamman tuhannen kilometrin reissuun. Pakko vaan koittaa saada takapuoli tottumaan. Mulla ainakin joka kesän alkuongelma on toi takapuoli. Pitää varmaan alkaa ajelemaan myös talvisin, niin säilyy tuntuma. Viimekesänä poljin hiukan yli 5000 km ja vasta loppukesästä takapuoli oli oireeton. Saa nähdä vaikuttaako tuo satulan vaihto, toivottavasti auttaa. Olen nyt vasta tänäkesänä polkenut vajaa 600 km, eikä ainakaan vielä hiertymää tullut.

Hiertymiin en ole laittanut mitään rasvaa, olen kuvitellut rasvan vaan pahentavan ja hidastavan parkkiintumista. Pessyt vaan hyvin ja vähän talkkia peliin.

• 23

Kunnolliset pyöräilyhousut ! Ei varmasti tule hiertymiä ! Olen ajanut 365 km yhteen putkeen nousematta satulasta. 540 km 2 kusitauolla, eikä ole tullut hiertymiä tai muitakaan ongelmia.

• 37män

Pyörän satulan säätö: (Armeijan jääkäripataljoonan polkupyöräkomppaniassa.)

Ensin säädetään pyörän satula päin per***tä ja ajetaan niin kauan kuin suinkin voidaan.
      Sitten satula säädetään niin että pyörällä taas voidaan ajaa.

Siinä se on, ei siinä muuta tarvita.

• Laakasuo

Ehdotan, että tarkistutat ajoasentosi. Esimerkiksi voisit koittaa laskea satulaa. Muista, pyöräillessä jalat liikuvat, takapuoli ei.

Myynnissä on myös pehmustettuja pyöräilyhousuja. Niiden pitäisi auttaa. Jos et innostu pyöräilyasuista, tarkistuta kuitenkin housujesi istuvuus.

Olen myös kuullut puhuttavan vaseliinin tai muun voiteen käytöstä ajon aikana. Sopii kokeilla.

Kannattaa myös olla hygienian kanssa tarkka. Muista, että haarojenvälisi on kuuman hikinen koko urheilusuorituksen ajan, joten vaatteet pesuun ja mies suihkuun heti session jälkeen. Pyöräily ei ole harrastus, jossa pätee 60-vuotiaiden sääntö: kerran viikossa saunaan. Itse asiassa suosittelen saippuaa, jossa mukana on maitohappobakteereja. Löytyy edullisesti monista kaupoista.

Ja, koska karvojen ajelu ei ole vitsi, mainittakoon se tässä. Ajellut alueet vaativat hyvää hygieniaa, mutta ajelulla on myös vaikutus hiertymiin. Karvoitus on iholla tarkoituksella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4028
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2891
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      844
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe