Jalustimet tippuu :-/

I need help

Elikkäs ongelmani on että jalustimet tippuu jalasta tosi helposti joten en pysty keskittyyn ratsastukseen ku laitan aina jalustimia takasin. Kantapäät koitan pitää alhaalla mutta on tullut huomattua että olen suhtkoht jäykkä (harrastan voimistelua enkä pääse spakuja) joten voisko johtua siitä että on jäykät kantapäät?

Yleisleirille oon menossa enkä koe olevani mikään aloittelija :) Tokihan se harjoitusravi vähän pomputtaa.

16

3294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jalustimet

      mulla on sama juttu, en tiedä mistä johtuu :( mulla on myös ongelmaa siinä, et jalustimet ei meinaa pysyä omalla paikallaan (päkiän kohdalla) ://

    • -anna-

      Moi! Onko sulla oma hevonen vai joku muu? koska jos oma niin neuvon hankimaan kaupasta Matrix toe caget ne estää jalan luisumisen liian syvälle jalustimeen. kannattaa myös venytellä ja pyöritellä nilkkoja joka päivä tai ainakin joka toinen. Minulla auttoi ainakin.

      • asdfghjklöä

        tai sitten kannattaa säästää rahansa vaikkapa hevosen ruokkimiseen ja opetella pitämään ne jalat oikein. ei noista jalustimista ole kuin haittaa, kun ei siinä itse mitään opi. jos jalustimet ei pysy, istunta on huono joltain osin ja se vaikuttaa ratsastukseen. joten ei kannata huijata itseään tuommoisilla vekottimilla.


    • :)

      Onko sopivan pituset jalustimet?

    • ennenjajälkeen

      Puristat polvilla? koitappa seuraavalla kerralla ratsastaessasi olla puristamatta polvilla ja katso pysyykö jalustimet paremmin jalassa? Itselläni oli aikoinaan myös tämä sama ongelma (varsinkin esteillä) Jossakin vaiheessa se sitten loppui ja tajusin, että puristin silloin polvilla että '' pysyn paremmin kyydssä'' :D

    • xx

      pidä jalat rentona, niin pysyy jalustin paikallaan. Jos jalkoja jännittää, lähtee jalustinkin helposti.

    • ox

      Jalustimet ovat todennäköisesti liian pitkät..

    • lyhemmmmmmät

      Yrität pittää kantapäät alhaalla ja polvet kiinni satulassa, jos ei auta, niin kannattaa koittaa lyhyemmillä jalustimilla:)

    • neuvoja!!

      Älä pidä jalkaa liian syvällä jalustimessa vain vaan ihan vähän eli 'päkijällä'. Kantapäät alhaalla ja huomioi ettei ole EDES reikää liian pitkät. Tärkein, ei edes "puolessa välin" jalustinta kengässå. If u know what I mean..

    • villenvuokraaja

      no tossa aiemmin on tullu hyviä neuvoja toho jalustimien kaa ja mulla on aika neuvo toho pompottavaan harjotusraviin, eli kannattaa hengittää syvään ja rentoutua nii sitten se alkaa mennä paremmin :)

      • marzutus

        Nilkka rennoksi ja jalka maanpinnantasoon, ei kantapäitä alas. Alkaa jalustimet pysymään paikoilla.


    • moii

      pidä jalat rentoina älä purista polvilla ja ei kantapäitä alas, sillä muuten koko jalka jännittyy lukkiutuu lonkasta asti(:

    • 15+17

      Paranna istuntaasi harjoituksilla ilman jalustimia. Nosta jalustimet vaikka hihnoistaan ristiin satulan eteen ja sitten ravia pääty-ympyröille ja siirtymisiä käynti-ravi-käynti. Kun opit olemaan jännittämättä jalkaa niin koko istuntasi paranee ja sitten pysyy jatkossa jalustinkin paikallaan.

    • anonyymi6

      Minulla oli sama ongelma alussa, se tuli kyllä kun aivot tajusivat :D Älä pidä jalkoja jäykkinä, meinaan minulla käy aina sillon että jalustimet tippuvat herkemmin, mutta jalat eivät saa kuiteinkaa hakata hevoste koko aikaa. Voit myös mahdollisesti puristaa polvista minkä takia jalustimet tippuu

    • venkkuuuuu

      Jalustin pysyy jalassa jos pidät ne päkijällä. Jos jalusti luisii syvälle jalkaan. PAINA JALOILLAS VÄHÄ NINKU SEISOSIT. MUTTA ISTUT PIDÄ POLVET KIINNI.


      paina päkijällä ni ei irtoo

    • Anonyymi

      Niille jotka viel lukee tätä nii ittellä oli sama ongelma mutta ratkes ku ajattelinki lantiota ja annoin jalkojen rentoutua. Näin sain painon jakautumaan paremmin joka ittellä autto. Kun painon laittaa lantiolle ja istuinluille, ja antaa jalkojen rentoutua, jalkojen oma paino ns pitää ne jalustimissa. Kun koitin pitää jalkkareita väkisin jalkoja jännittämällä, ja vaikeutin vaa tilannetta.
      Ittellä toimi mut ei välttist kaikil.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      218
      1852
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1689
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      68
      1485
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1162
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1080
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1055
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1046
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      2
      970
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      940
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      871
    Aihe