Elikkäs ongelmani on että jalustimet tippuu jalasta tosi helposti joten en pysty keskittyyn ratsastukseen ku laitan aina jalustimia takasin. Kantapäät koitan pitää alhaalla mutta on tullut huomattua että olen suhtkoht jäykkä (harrastan voimistelua enkä pääse spakuja) joten voisko johtua siitä että on jäykät kantapäät?
Yleisleirille oon menossa enkä koe olevani mikään aloittelija :) Tokihan se harjoitusravi vähän pomputtaa.
Jalustimet tippuu :-/
16
3805
Vastaukset
- jalustimet
mulla on sama juttu, en tiedä mistä johtuu :( mulla on myös ongelmaa siinä, et jalustimet ei meinaa pysyä omalla paikallaan (päkiän kohdalla) ://
- -anna-
Moi! Onko sulla oma hevonen vai joku muu? koska jos oma niin neuvon hankimaan kaupasta Matrix toe caget ne estää jalan luisumisen liian syvälle jalustimeen. kannattaa myös venytellä ja pyöritellä nilkkoja joka päivä tai ainakin joka toinen. Minulla auttoi ainakin.
- asdfghjklöä
tai sitten kannattaa säästää rahansa vaikkapa hevosen ruokkimiseen ja opetella pitämään ne jalat oikein. ei noista jalustimista ole kuin haittaa, kun ei siinä itse mitään opi. jos jalustimet ei pysy, istunta on huono joltain osin ja se vaikuttaa ratsastukseen. joten ei kannata huijata itseään tuommoisilla vekottimilla.
- :)
Onko sopivan pituset jalustimet?
- ennenjajälkeen
Puristat polvilla? koitappa seuraavalla kerralla ratsastaessasi olla puristamatta polvilla ja katso pysyykö jalustimet paremmin jalassa? Itselläni oli aikoinaan myös tämä sama ongelma (varsinkin esteillä) Jossakin vaiheessa se sitten loppui ja tajusin, että puristin silloin polvilla että '' pysyn paremmin kyydssä'' :D
- xx
pidä jalat rentona, niin pysyy jalustin paikallaan. Jos jalkoja jännittää, lähtee jalustinkin helposti.
- ox
Jalustimet ovat todennäköisesti liian pitkät..
- lyhemmmmmmät
Yrität pittää kantapäät alhaalla ja polvet kiinni satulassa, jos ei auta, niin kannattaa koittaa lyhyemmillä jalustimilla:)
- neuvoja!!
Älä pidä jalkaa liian syvällä jalustimessa vain vaan ihan vähän eli 'päkijällä'. Kantapäät alhaalla ja huomioi ettei ole EDES reikää liian pitkät. Tärkein, ei edes "puolessa välin" jalustinta kengässå. If u know what I mean..
- villenvuokraaja
no tossa aiemmin on tullu hyviä neuvoja toho jalustimien kaa ja mulla on aika neuvo toho pompottavaan harjotusraviin, eli kannattaa hengittää syvään ja rentoutua nii sitten se alkaa mennä paremmin :)
- marzutus
Nilkka rennoksi ja jalka maanpinnantasoon, ei kantapäitä alas. Alkaa jalustimet pysymään paikoilla.
- moii
pidä jalat rentoina älä purista polvilla ja ei kantapäitä alas, sillä muuten koko jalka jännittyy lukkiutuu lonkasta asti(:
- 15+17
Paranna istuntaasi harjoituksilla ilman jalustimia. Nosta jalustimet vaikka hihnoistaan ristiin satulan eteen ja sitten ravia pääty-ympyröille ja siirtymisiä käynti-ravi-käynti. Kun opit olemaan jännittämättä jalkaa niin koko istuntasi paranee ja sitten pysyy jatkossa jalustinkin paikallaan.
- anonyymi6
Minulla oli sama ongelma alussa, se tuli kyllä kun aivot tajusivat :D Älä pidä jalkoja jäykkinä, meinaan minulla käy aina sillon että jalustimet tippuvat herkemmin, mutta jalat eivät saa kuiteinkaa hakata hevoste koko aikaa. Voit myös mahdollisesti puristaa polvista minkä takia jalustimet tippuu
- venkkuuuuu
Jalustin pysyy jalassa jos pidät ne päkijällä. Jos jalusti luisii syvälle jalkaan. PAINA JALOILLAS VÄHÄ NINKU SEISOSIT. MUTTA ISTUT PIDÄ POLVET KIINNI.
paina päkijällä ni ei irtoo - Anonyymi
Niille jotka viel lukee tätä nii ittellä oli sama ongelma mutta ratkes ku ajattelinki lantiota ja annoin jalkojen rentoutua. Näin sain painon jakautumaan paremmin joka ittellä autto. Kun painon laittaa lantiolle ja istuinluille, ja antaa jalkojen rentoutua, jalkojen oma paino ns pitää ne jalustimissa. Kun koitin pitää jalkkareita väkisin jalkoja jännittämällä, ja vaikeutin vaa tilannetta.
Ittellä toimi mut ei välttist kaikil.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2056468Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442887- 442347
- 962161
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382051Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311467- 781432
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131366Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j71315Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä3871256