Jumalaa ei ole - ateismi todistettu

Jumalaa EI ole.

http://www.hs.fi/kirjat/artikkeli/Usko ei ole tiedon väärti/HS20101205SI1KU02fxt

Teologi Ilkka Pyysiäinen todistaa uudessa kirjassaan Jumalaa ei ole Jumalan olemassaolon mahdottomaksi. Ateismi on todistettu oikeaksi uskomukseksi.

19

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AnniHuttila

      Puolet meni oikein. Ateismi on tietysti todistettu uskomukseksi. Niin että mihin oikein pyrit?

    • ompa

      Mutta kun Raamatussa lukee että Jumala on. Se kumoaa kaikki muut "todisteet".
      Sen lisäksi kaikki mitä maailmassa on, on todiste Jumalasta.

      • >>Sen lisäksi kaikki mitä maailmassa on, on todiste Jumalasta.

        Todista, että näin on.


      • Pakstori
        kekek-kekek kirjoitti:

        >>Sen lisäksi kaikki mitä maailmassa on, on todiste Jumalasta.

        Todista, että näin on.

        Lainaa: kekek-kekek
        >>Sen lisäksi kaikki mitä maailmassa on, on todiste Jumalasta.
        Todista, että näin on.

        Esim. laitteemme... Jos laite keksitään, SE ON LUOTU, siis LAITTEILLA ON JOKAISELLA LUOJANSA, samoin on kaiken muun laita maailmankaikkeudessa, vaikka Jumala rakastaa myös "villejä" muotoja, selllaisia, joihin ei ihmiskäsi ja "taltta" tai "kaivinkone" ole koskenut....


      • kr
        Pakstori kirjoitti:

        Lainaa: kekek-kekek
        >>Sen lisäksi kaikki mitä maailmassa on, on todiste Jumalasta.
        Todista, että näin on.

        Esim. laitteemme... Jos laite keksitään, SE ON LUOTU, siis LAITTEILLA ON JOKAISELLA LUOJANSA, samoin on kaiken muun laita maailmankaikkeudessa, vaikka Jumala rakastaa myös "villejä" muotoja, selllaisia, joihin ei ihmiskäsi ja "taltta" tai "kaivinkone" ole koskenut....

        Niinkin yksiskertainen laite kuin mutteri on jokaisen loogisen ajattelijan mielestä jonkun valmistama.

        Nyt koko luomakunta on täynnä paljon monipuolisempia rakenteita. Siis loogisesti ajatellen ne ovat jonkun tekemiä.

        Aivopieruilla täytyy jotta saisi toisenlaisen loppupäätelmän.
        Joten ei ihme että evoluutioteoria haisee.


      • LaD
        Pakstori kirjoitti:

        Lainaa: kekek-kekek
        >>Sen lisäksi kaikki mitä maailmassa on, on todiste Jumalasta.
        Todista, että näin on.

        Esim. laitteemme... Jos laite keksitään, SE ON LUOTU, siis LAITTEILLA ON JOKAISELLA LUOJANSA, samoin on kaiken muun laita maailmankaikkeudessa, vaikka Jumala rakastaa myös "villejä" muotoja, selllaisia, joihin ei ihmiskäsi ja "taltta" tai "kaivinkone" ole koskenut....

        Kuka luo Pyörremyrskyn? Salaman? mikä tietoinen ajattelija aiheuttaa Tähden synnyn?


      • Heh !
        Pakstori kirjoitti:

        Lainaa: kekek-kekek
        >>Sen lisäksi kaikki mitä maailmassa on, on todiste Jumalasta.
        Todista, että näin on.

        Esim. laitteemme... Jos laite keksitään, SE ON LUOTU, siis LAITTEILLA ON JOKAISELLA LUOJANSA, samoin on kaiken muun laita maailmankaikkeudessa, vaikka Jumala rakastaa myös "villejä" muotoja, selllaisia, joihin ei ihmiskäsi ja "taltta" tai "kaivinkone" ole koskenut....

        >

        No, mietitään kiveä: tulivuori sylkäisee laavaa, josta jähmettyy kivi. Merivesi hioo kiveä, joka sitten sopii vaikka lapsen käteen heittokiveksi. Jumalako tuon heittokiven loi ? Onko juuri tuolla kivellä luojaa vai syntyikö se luonnonprosessin tuloksena ?


    • Älä viitsi valehdella, koska Pyysiäinen ei todellakaan pyri tuollaista todistamaan.

    • Pakstori

      Skeidaa, ihan sama kuin todistaisi: "Jumisevaa alaa ei ole olemassa!", eli Jumaluuden panteistista näkökohtaa... Daavid sanoi:"Mieletön se, joka sanoo, ei ole Jumalaa!" Vanha käännös sanoi suorastaan:"hullu se joka sanoo, ei ole Jumalaa!"
      EI Jumalaa voi todistaa olemattomaksi, vaan ateismin kannattaisi keskittyä sellaiseen jota EI OIKEASTI ole olemassa, eikä vain valehdella....

      Hertgos Lebasgoore fakhj Delomes....
      Jos tuolla ei ole "merkitystä", niin siitä saisi ateistit sanoa, "sitä ei ole olemassa!"

    • kvasi

      Onko muita kuin zombieita olemassa? Voisiko joku zombie valistaa minua, koska en ole zombie?

    • kvasi

      Hetkinen ..., lukaisin tekstiä:

      "Yhdysvaltain uuskonservatiivien järjettömät ja vainoharhaiset maailmanvalloitussuunnitelmat tuskin olisivat olleet mahdollisia ilman uskoa toiminnan jumalalliseen oikeutukseen."

      Mihin ihmeen maailmanvalloitussuunnitelmiin hän viittaa?

    • kvasi

      Suunnittelivatko Yhdysvaltain uuskonservatiivit todellakin joskus maailmanvalloitusta vai on Pyysiäinen itse hullu? Siis myös Kiinan valloitusta? Tämähän on vakavaa!

    • jk

      Ateismin todistamiseen ei tarvita jumalan olemassa olemattomuuden todistamista. Riittää, että löytyy vähintään yksi henkilö, joka ei usko niitä olevan olemassa. Ei kannata tehdä asiaa liian monimutkaiseksi.

      • Pakstori

        Lainaa: jk
        Ateismin todistamiseen ei tarvita jumalan olemassa olemattomuuden todistamista. Riittää, että löytyy vähintään yksi henkilö, joka ei usko niitä olevan olemassa. Ei kannata tehdä asiaa liian monimutkaiseksi.

        Jos Jumalaa ei ole olemassa, ei ole mitään hänen luomistyötäänkään, eli maailmankaikkeutta, eikä edes ihmistä ei ole olemassa.... Repikää siitä....
        Jos pystytte jotakin selittämään ilman henkistä vaikuttajaa, tai pystytte todistamaan sen, miksi "maa pysyy", materia, ei varmaan Jumalaa enää tarvittaisi....
        Ja ettehän pysty sitä selittämään, koska sekin olisi "henkinen vaikutus":-)
        Eli teidän teoriallenne on sopivampaa, ettette pysty selittämään mistään yhtään mitään?


      • jk
        Pakstori kirjoitti:

        Lainaa: jk
        Ateismin todistamiseen ei tarvita jumalan olemassa olemattomuuden todistamista. Riittää, että löytyy vähintään yksi henkilö, joka ei usko niitä olevan olemassa. Ei kannata tehdä asiaa liian monimutkaiseksi.

        Jos Jumalaa ei ole olemassa, ei ole mitään hänen luomistyötäänkään, eli maailmankaikkeutta, eikä edes ihmistä ei ole olemassa.... Repikää siitä....
        Jos pystytte jotakin selittämään ilman henkistä vaikuttajaa, tai pystytte todistamaan sen, miksi "maa pysyy", materia, ei varmaan Jumalaa enää tarvittaisi....
        Ja ettehän pysty sitä selittämään, koska sekin olisi "henkinen vaikutus":-)
        Eli teidän teoriallenne on sopivampaa, ettette pysty selittämään mistään yhtään mitään?

        "Jos Jumalaa ei ole olemassa, ei ole mitään hänen luomistyötäänkään"

        Ei olekaan. On vain luomiskertomus. Tarkemmin sanottuna useita luomiskertomuksia. Raamatussa kaksi ja Kalevalassa yksi.


      • Krevo
        jk kirjoitti:

        "Jos Jumalaa ei ole olemassa, ei ole mitään hänen luomistyötäänkään"

        Ei olekaan. On vain luomiskertomus. Tarkemmin sanottuna useita luomiskertomuksia. Raamatussa kaksi ja Kalevalassa yksi.

        Lainaa: jk
        "Jos Jumalaa ei ole olemassa, ei ole mitään hänen luomistyötäänkään"
        Ei olekaan. On vain luomiskertomus. Tarkemmin sanottuna useita luomiskertomuksia. Raamatussa kaksi ja Kalevalassa yksi.

        Kyllä Raamattu on riittävän "kauniisti" painettu kansiensa väliin, että sen voi uskoa olevan Jumalan sanaa, ja riittävän laajalti tunnettu ja luettu, että siitä voi saada jotakin osviittaa, miten maailmaa on luotu....
        Mutta se on tietysti totta, että ei Mooses kun Eenokilta luomiskertomuksensa ilmeisesti itse luki, paljoa kertonut luomisesta, eikä todellakaan kovin yksityiskohtaisesti, siksi on uuttakin Jumalan sanaa kaikki se, missä on tiedetty OIKEIN, maailman syntymiseen liityviä näkökohtia.....
        Älkää kretskut siihen ansaan menkö, että luulette Mooseksella luomiskertomuksessaan vielä olleen kovin tarkkoja tietoja luomisesta, vaikkapa ei Jumala, puhuessaan _VAIN_ seitsemästä luomispäivästä, suoranaisesti Moosekselle ja Eenokille valehdellutkaan....
        Kalevalan käsitys mm. Sotkasta, joka muni munan, josta kaikki syntyi, ei tietysti ota kantaa siihen, mistä se SOTKA sitten tupsahti.... Mutta tietysti sama ongelma Raamatussakin, emme tiedä, miten Jumala on alkunsa saanut, paitsi tietysti silmä tietää, että jostakin olemassaolevuuteen pyrkivien partikkeleiden kombinoitumisesta.....
        Ja se "toinen" luomiskertomus siis menee toisen luomisviikon tapahtumiin, ei 1. välttämättä, tai ainakin Mooseksen apokryfit näin ilmaisivat.... Eli oli jo luotu maata ja kasveja, ja Ihminen, eli Aadam oli siellä ollut jo 6. päivän olentona, jotenkin olemassa, ja Eeva siis tuotiin Aadamin luokset TOISELLA viikolla, näin Mooseksen apokrfit(Googlea Tuomas Levänen) - kertovat....


      • LaD
        Krevo kirjoitti:

        Lainaa: jk
        "Jos Jumalaa ei ole olemassa, ei ole mitään hänen luomistyötäänkään"
        Ei olekaan. On vain luomiskertomus. Tarkemmin sanottuna useita luomiskertomuksia. Raamatussa kaksi ja Kalevalassa yksi.

        Kyllä Raamattu on riittävän "kauniisti" painettu kansiensa väliin, että sen voi uskoa olevan Jumalan sanaa, ja riittävän laajalti tunnettu ja luettu, että siitä voi saada jotakin osviittaa, miten maailmaa on luotu....
        Mutta se on tietysti totta, että ei Mooses kun Eenokilta luomiskertomuksensa ilmeisesti itse luki, paljoa kertonut luomisesta, eikä todellakaan kovin yksityiskohtaisesti, siksi on uuttakin Jumalan sanaa kaikki se, missä on tiedetty OIKEIN, maailman syntymiseen liityviä näkökohtia.....
        Älkää kretskut siihen ansaan menkö, että luulette Mooseksella luomiskertomuksessaan vielä olleen kovin tarkkoja tietoja luomisesta, vaikkapa ei Jumala, puhuessaan _VAIN_ seitsemästä luomispäivästä, suoranaisesti Moosekselle ja Eenokille valehdellutkaan....
        Kalevalan käsitys mm. Sotkasta, joka muni munan, josta kaikki syntyi, ei tietysti ota kantaa siihen, mistä se SOTKA sitten tupsahti.... Mutta tietysti sama ongelma Raamatussakin, emme tiedä, miten Jumala on alkunsa saanut, paitsi tietysti silmä tietää, että jostakin olemassaolevuuteen pyrkivien partikkeleiden kombinoitumisesta.....
        Ja se "toinen" luomiskertomus siis menee toisen luomisviikon tapahtumiin, ei 1. välttämättä, tai ainakin Mooseksen apokryfit näin ilmaisivat.... Eli oli jo luotu maata ja kasveja, ja Ihminen, eli Aadam oli siellä ollut jo 6. päivän olentona, jotenkin olemassa, ja Eeva siis tuotiin Aadamin luokset TOISELLA viikolla, näin Mooseksen apokrfit(Googlea Tuomas Levänen) - kertovat....

        Nää juipithan on ihan seinähulluja...


      • kr
        jk kirjoitti:

        "Jos Jumalaa ei ole olemassa, ei ole mitään hänen luomistyötäänkään"

        Ei olekaan. On vain luomiskertomus. Tarkemmin sanottuna useita luomiskertomuksia. Raamatussa kaksi ja Kalevalassa yksi.

        Raamattua on painettu kaksi miljardia viidelläsadalla kielellä. Se on käytännössä kaikkien luettavissa. Netti tekee sen mahdolliseksi myös pakanamaissa.
        Kalevala on ihan yhtä tunnettu, niinhän?


        Voisiko Jumalan sanalta odottaa laajempaa levikkiä?
        Jos Raamattu olisi yhtä suppeasti saatavissa kuin Kalevala niin voisi jopa herätä kysymys siitä että onko se jumalallista alkuperää, Nyt ei tarvitse Raamatun suhteen moista epäillä.


    • leipäpappien aatelia

      Minulla tulee vain mieleen, että Pyysiäinen on tehnyt pappisvalan ja toimii täysin valansa vastaisesti.
      Tällaisia miehiä kutsutaan meilläpäin säälittäviksi pettureiksi tai huijareiksi.

      Tullee myöskin mieleen, että miksi mies on pyrkinyt teologiseen tiedekuntaan, koska on täydellinen ateisti, koska kieltää kaikki uskontunnustuksen keskeiset asiat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe