Tämä keskustelupalstahan mielstäni käsittelee uskon "uskonnollisuutta" käsitteleviä asioita jos kerran ihminen ei usko Jumalan olemassaoloon niin miksi sellaista ihmistä kuitenkin kiinnostaa tällaiset sivustot.
Minua ihmetyttää "ateistit"
90
137
Vastaukset
- antaa olla vaan
No nää on kato tämmösii Jumalariippuvaisia "ateisteja"
Entisiä seurakuntajotain, jotka on nokkiintuneet ja nyt roikkuvat palstoilla kostamassa.- riittää jo.
missxcessive kirjoitti:
Huti. Saat vielä yhden mahdollisuuden. :)
Eiköhän tätä ateisti / homo keskustelua ole tällä palstalla ollut jo tarpeeksi, vois keskustella jo tärkeimmistä asioista !
- Surullista
Ehkä jopa kaikki tai ainakin useimmat ateistit ovat sellaisia.
No ihmetellään nyt yhdessä :D. On outoa että vielä vuonna 2012 on ihmisiä, aikuisia ihmisiä jotka uskovat 2000 vuotta vanhaan paimentolaistarinaan. Onneksi teitä on aika harvassa enään mutta silti ihmettelen ja ällistelen.
Ai niin, luehan palstaesittelystä mitä tämän palstan tarkoitus olisi käsitellä ettei tarvitse mutuilla.
- voi sinnuu
Siinä sitä onkin sulla ällisteltävää. Niitä kuule taitaa olla paljon paljon paljon paljon enemmän kuin ateisteja. Ateistit on kuule sie tyttöhupakko kovin pieni vähemmistö maalimassa.
voi sinnuu kirjoitti:
Siinä sitä onkin sulla ällisteltävää. Niitä kuule taitaa olla paljon paljon paljon paljon enemmän kuin ateisteja. Ateistit on kuule sie tyttöhupakko kovin pieni vähemmistö maalimassa.
Uskoon hurahtaneita ei ole kuin kourallinen. Sori.
- Koti-isä
voi sinnuu kirjoitti:
"Niitä kuule taitaa olla paljon paljon paljon paljon enemmän kuin ateisteja. Ateistit on kuule sie tyttöhupakko kovin pieni vähemmistö maalimassa."
Satatuhatta kärpästä ei voi olla väärässä!
P*ska on hyvää!
kotiäiti85, sitten kun Suomessa ovat ihmisoikeusloukkaukset, h*lvetillä pelottelu ja rahan kerääminen uskonnon varjolla loppuneet, poistun täältä palstoilta teitä häiritsemästä.
Nuo asiat jotka mainitsin ovat edelleen huonolla tolalla, ja siksi olen ateistina täällä niistä keskustelemassa.- toivo elää
Joo ei olla vielä Pohjois_koreassa, eikä vanhassa Neuvostoliitossa. Mutta josko kohta Venäjä-poikke tuolta rajan takaa porskuttaa, niin sittenhän ateistella riemun aika koittaa. Sillon vois olla vaikka saumaa perustaa ateistinen valtio. Oi mikä riemun ja hyrske.
toivo elää kirjoitti:
Joo ei olla vielä Pohjois_koreassa, eikä vanhassa Neuvostoliitossa. Mutta josko kohta Venäjä-poikke tuolta rajan takaa porskuttaa, niin sittenhän ateistella riemun aika koittaa. Sillon vois olla vaikka saumaa perustaa ateistinen valtio. Oi mikä riemun ja hyrske.
Arvoisa toivo elää,
minun toiveenani ei ole ateistinen valtio, koska tahdon, että jokaisella on oikeus uskoa mihin haluaa ja tuntee tarvetta. Ole ystävällinen ja lue uudelleen viestini. Toivon, että ihmisoikeusloukkaukset uskonnon varjolla lopetetaan, ihmisten pelotteleminen h*lvetillä uskonnon varjolla lopetetaan ja rahan kerääminen verotuksen yhteydessä uskonnon varjolla lopetetaan. Uskontoa harjoittakoon kuka haluaa; ajatelkoon jokainen miten haluaa, kunhan ei vahingoita muita eikä riko lakia.
Minä en toivo Pohjois-Koreaa enkä Neuvostoliiton mallia; totalitarismi ja henkilönpalvonta ovat olleet näissä maissa kurjuuden aiheuttajia, ei ateismi sinänsä.- joops,,
iaurwen kirjoitti:
Arvoisa toivo elää,
minun toiveenani ei ole ateistinen valtio, koska tahdon, että jokaisella on oikeus uskoa mihin haluaa ja tuntee tarvetta. Ole ystävällinen ja lue uudelleen viestini. Toivon, että ihmisoikeusloukkaukset uskonnon varjolla lopetetaan, ihmisten pelotteleminen h*lvetillä uskonnon varjolla lopetetaan ja rahan kerääminen verotuksen yhteydessä uskonnon varjolla lopetetaan. Uskontoa harjoittakoon kuka haluaa; ajatelkoon jokainen miten haluaa, kunhan ei vahingoita muita eikä riko lakia.
Minä en toivo Pohjois-Koreaa enkä Neuvostoliiton mallia; totalitarismi ja henkilönpalvonta ovat olleet näissä maissa kurjuuden aiheuttajia, ei ateismi sinänsä.No voi tokkiisa ku ei ollu parempaa esimerkkiä ateismin vaikutuksista.
No onhan se joku vanha Albaania. joops,, kirjoitti:
No voi tokkiisa ku ei ollu parempaa esimerkkiä ateismin vaikutuksista.
No onhan se joku vanha Albaania.joops,, en toivo Albaniankaan mallia; ole ystävällinen ja lue edelliset viestini.
- pässitutka
iaurwen kirjoitti:
Arvoisa toivo elää,
Minä en toivo Pohjois-Koreaa enkä Neuvostoliiton mallia; totalitarismi ja henkilönpalvonta ovat olleet näissä maissa kurjuuden aiheuttajia, ei ateismi sinänsä.Sekularismin tie on totalitarismin tie. Jokainen sekulaari yhteiskunta korvaa ikuiset arvot joiksikin muiksi, jolloin lopputulos on yhteiskunnan rappio ja sitä seuraava romahdus. Samalla se näyttää koko kehityskaarellaan islamilaiselle maailmalle miten rappeutunutta länsimainen elämäntapa on. Kristilliset kirkot katoavat, tilalle tulevat moskeijat. Osaltaan tästä kehityksestä kiitos kuuluu sinulle ja kaltaisillesi.
- qsetus jatq
pässitutka kirjoitti:
Sekularismin tie on totalitarismin tie. Jokainen sekulaari yhteiskunta korvaa ikuiset arvot joiksikin muiksi, jolloin lopputulos on yhteiskunnan rappio ja sitä seuraava romahdus. Samalla se näyttää koko kehityskaarellaan islamilaiselle maailmalle miten rappeutunutta länsimainen elämäntapa on. Kristilliset kirkot katoavat, tilalle tulevat moskeijat. Osaltaan tästä kehityksestä kiitos kuuluu sinulle ja kaltaisillesi.
Haluaisiko pässilutka yrittää uudestaan? Mieti vähän aikaa sekulaariutta yleisesti ja sekulaareja valtoita, ja sen jälkeen sitä, miten niiden yhteiskunnat ovat romahtaneet ja miten totalitarismi niissä jyllää.
Sitten tulet tänne häntä koipien välissä syömään sertiä ja uikuttamaan, kiitos. - pässitutka
qsetus jatq kirjoitti:
Haluaisiko pässilutka yrittää uudestaan? Mieti vähän aikaa sekulaariutta yleisesti ja sekulaareja valtoita, ja sen jälkeen sitä, miten niiden yhteiskunnat ovat romahtaneet ja miten totalitarismi niissä jyllää.
Sitten tulet tänne häntä koipien välissä syömään sertiä ja uikuttamaan, kiitos.Ajattelemisen aihetta:
Islam in Europe
95% (Turkey
Kuvana:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Islam_in_Europe-2010.svg
Ateisteille ei ole sijaa islamilaisissa maissa. toivo elää kirjoitti:
TOIVO ELÄÄ. Ateismi ei tarkoita diktatuuria. Mutta valtio, missä ei olisi uskontoja, olisi kyllä houkutteleva. Onhan nykyään valtiot lähinnä uskontojen mukaisesti menneet. Ja onko se onnea tuonut kaikkialle?
- 92
toivo elää kirjoitti:
Venäläisetkin ovat kyllä tätä nykyä uskonnollisempia kuin suomalaiset.
- Pässiputka
pässitutka kirjoitti:
Ajattelemisen aihetta:
Islam in Europe
95% (Turkey
Kuvana:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Islam_in_Europe-2010.svg
Ateisteille ei ole sijaa islamilaisissa maissa.80%-90% (Albania)
Aina aikaisemmin on Albania täällä esitetty oikein malliesimerkkinä maailman ehkä kaikkein ateistisimmasta valtiosta?
Nyt se onkin yhtäkkiä muuttunut 90-prosenttisesti muslimivaltioksi?
Koittaisitte nyt päättää. Pässiputka kirjoitti:
80%-90% (Albania)
Aina aikaisemmin on Albania täällä esitetty oikein malliesimerkkinä maailman ehkä kaikkein ateistisimmasta valtiosta?
Nyt se onkin yhtäkkiä muuttunut 90-prosenttisesti muslimivaltioksi?
Koittaisitte nyt päättää.Kuka on esittänyt?
- Pässiputka
gloriana_demeter kirjoitti:
Kuka on esittänyt?
No en nyt enempää jaksa kaivella, tuossa pari esimerkkiä:
Uaaaah
25.4.2012 19:25
USA ja Ranska ja useimmat länsimaat kannattavat uskonnonvapautta.
Ateismiin tähtäävät kommunistivaltiot kuten Kiina, Albania ja Pohjois-Korea pyrkivät hävittämään uskonnon.
jeremissa
25.4.2012 15:19
Albania oli näitä saarekkeita. Silloin 1980-luvulla julistettiin jopa ensimmäiseksi ateistiseksi valtioksi. Kaikki ristit ja symbolit, myös ei kristilliset julistettiin täysin pannaan ja jopa kuolemantuomio tuli näiden halluspidosta.Sitten poliitinen järjestelmä romahti ja sinne alkoi heti virtaamaan lähetystyöntekijöitä. Nyt on kirkkoja. Ja voi julistaa evankeliumia.
silleen just
8.4.2012 21:46
Entinen Albanian sosialistinen kansantasavalta. Virallisesti ateistinen valtio .
Erityisesti vuosien 1967 ja 1976 uskonnonvastaisissa kampanjoissa hyökkäykset järjestäytynyttä uskontoa ja uskovaisia vastaan olivat brutaaliuudeltaan ja fanaattisuudessaan vertaansa vailla missään sosialistisessa valtiossa. Imaameja, pappeja ja munkkeja sekä nunnia teloitettiin ja vangittiin laajasti.
Joten Albania on siis ensimmäinen täysin ateistinen valtio, jossa kaikki uskonnot ovat kiellettyjä, paitsi että nyt siellä kuulemma onkin kirkkoja ja sinne virtaa lähetystyöntekijöitä (?) ja voi vapaasti julistaa evankeliumia, paitsi että onkin 90-prosenttisesti islamilainen muslimivaltio? Jokin tuossa ei nyt kyllä ollenkaan täsmää.
- qsetus jatq
Kopioin ihan sinua varten tuosta ylhäältä, kun sinä et varmaan osaa -nöyränä Jumalan lapsena- nostaa katsettasi niin ylös.
>Kirkko kuulolla-palsta on kaikille avoin keskustelupalsta, jossa voit kysyä uskoon ja elämään liittyvistä asioista. >
Tämä palsta ei siis ole videolinkityksiä, julistusta ja muuta sellaista shaibaa varten mitä sinä olet tänne hurmahengessä näpyttänyt. Ateistialoitustenkin arvo on vähäsen kärsinyt inflaatiota tässä aikojen saatossa, mutta ovat ilmeisen kiinnostavia nekin. - mieti tätä(se aito)
kotiäiti85 4.7.2012 23:02
Onpa sinulla ihmetyksen aiheet.
Ihmisen ei tarvitse uskoa Jumalaanne vaikka juttelee täällä. Ei siinä ole mitään piilovaikuttimia ( niinkuin nähtävästi haluat ajatella) vaan sama ajatustenvaihtopyrkimys niinkuin aina toisenlaisen kulttuurin kanssa. Olisi kapeaa olla vain samoin ajattelevien seurassa. Luulen myös että te puolestanne saatte pajon niiltä jotka eivät usko kuten te, kuten ateisteilta. - Humanistisest
Veikkaisin asiaan vaikuttavan sen, että kyseessä ei ole ihan "tavallinen" suomi24.fi keskustelupalsta, vaan rahalla suhteiden ensimmäiseksi ostettu markkinointipalsta, johon on resurssoitu palkallisesti toimivia pappeja osallistumaan keskusteluun.
Markkinointi herättää kuluttajasuojelullisia vaikuttimia. Monista kirkon ainutlaatuiset myyntiväittämät (USP) iankaikkisesta elämästä ja sanktionomaiset "kadotukseen joutumisen" varoittelut herättävät filantrooppis-humanistis-rationaalista motivaatiota puuttua keskusteluun - titityytitityyy
Joku siellä ei tykkää paimentolaisista mutta haluaisin muistuttaa, että suomalaiset olivat siihen aikaan mehtäläisiä, jotka asuivat maakuopissa
- tyytyytititi
Mehtäläisiä nämä palstan ateistit ovat vieläkin.
titityytitityy, olivatpa hyvinkin, mutta maakuopissa asuvien mehtäläisten perinteisiä viisauksia ei opetetakaan koulun uskonnonopetuksessa ja kirkon rippikouluissa täytenä totena.
Tämä palsta käsittelee esittelynsä mukaan "uskoon ja elämään liittyviä asioita".
Mutta siitä riippumatta, minua kiinnostaa usko sinänsä. Ei välttämättä juuri kristinusko, mutta tällä sivustolla on suht kiinnostavaa ja vilkasta puhetta uskon ympärillä.
Ateismi ei mitenkään ole ristiriidassa sen kanssa että uskon asiat kiinnostavat. Ateismi on vain uskon tila, ei asenne.- Minuakin ihmetyttää
Tuolla ateistipalstalla suuren osan avauksista tekevät hihhulit, jotka suoltavat sinne raamatunlauseita ja ateistivihaansa.
Miksi sinä et ihmettele niitä? No et tietenkään, sehän on sinusta ihan normaalia ja erittäin kannatettavaa suoltaa raamatunlauseita ateistipalstalle.
Mutta ateisteilla ei tietenkään saa eikä voi olla samaa vastaavaa oikeutta kirjoittaa ateismista kirkon palstalle, eihän? Tasa-arvo, sananvapaus ja yhtäläiset oikeudet eivät ole koskaan kuuluneet uskovien kristittyjen suosimiin käsitteisiin, mistä sinäkin olet taas kerran niin hyvä esimerkki.
Vain teillä on oikeus tehdä mitä vaan missä vaan, mutta muilla ei saa eikä voi olla samaa oikeutta. Oikein hieno näkemys, joka oli erittäin suosittu pimeällä varhaiskeskiajalla. Valitettavasti tuo uskonpimeyden aika oli ja meni jo, tervetuloa nykyaikaan.- Jumala vastaa
Nim.Minuakin ihmetyttää. Tiedoksi sinulle "ihmettelijä", että se on meidän velvollisuus, jotka saamme olla Jumalan armosta uskossa, kertoa evankeliumin sanomaa Jeesuksesta Kristuksesta. Jumala tahtoo kaikkien ihmisten kerran pelastuvan Taivaan kotiin. En usko siihen, että kukaan uskova vihaa ketään, kuten en minäkään, eikä me myöskään voida tuomita ketään täällä ajassa. Ainoa tuomitsemisvalta kerran on Jeesuksella. On huomattavaa sekin,että Jumala ei pakota ketään mihinkään, vaan ratkaisu on kaikilla itsellään. Minä ainakin voin sanoa sen omalta kohdaltani, että nyt saan elää valossa ja uskossa saan turvata Jeesukseen pelastajaani. Koen olevani turvassa tässä alati muuttuvassa maailmassa, jossa kovuus ja itsekkyys sekä Jumalan tahdon vastainen elämisen muoto ovat vallalla. Ollaan valmiit hyväksymään kaikki, ikäänkuin se olisi jokin buumi.
- miss ei kirj.
Kysymys sinulle kotiäiti85.
Miksi sinä teet aloituksia kun et kykene aiheesta mitä kirjoitit keskustelemaan etkä kommentoimaan ainoatakaan vastausta? Sen sijaan suollat aloituskaupalla lisää aloituksia raamatunjakeineen. Tämä on keskustelupalsta joss olisi tarkoitus keskustella. Eikö sinulla ole mitääm ajatuksia mielessä?- mieti tätä(se aito)
miss ei kirj.5.7.2012 00:50
Luulen että hän uskoo sanamagiaan: kun suoltaa tänne Raamatus tekstejä, niin ne vaikuttaa ihmeellisesti lukijoihin. Ehkä niistä erittyy jonkinlaista Jumalan voimaa niinkuin eetteriiin kastetusta pimpulista.
Jos hän uskoo noin, niin se selittää paljon. - miss ei kirj.
mieti tätä(se aito) kirjoitti:
miss ei kirj.5.7.2012 00:50
Luulen että hän uskoo sanamagiaan: kun suoltaa tänne Raamatus tekstejä, niin ne vaikuttaa ihmeellisesti lukijoihin. Ehkä niistä erittyy jonkinlaista Jumalan voimaa niinkuin eetteriiin kastetusta pimpulista.
Jos hän uskoo noin, niin se selittää paljon.Voipi olla noinkin, mutta eikö hän osaa keskustella, sitä minä ihmettelen. Kyllä hän juttelee varmasti asioista ystäviensä ja tuttujen kanssa netin ulkopuolellakin. Ei tämä sen ihmeellisempää ole. :o
- mieti tätä(se aito)
miss ei kirj. kirjoitti:
Voipi olla noinkin, mutta eikö hän osaa keskustella, sitä minä ihmettelen. Kyllä hän juttelee varmasti asioista ystäviensä ja tuttujen kanssa netin ulkopuolellakin. Ei tämä sen ihmeellisempää ole. :o
miss ei kirj.5.7.2012 09:30
Oletan, että kultasuu on neuvonut häntä suoltamaan tänne noita Raamatunlauseita jotta sitäkin täällä näkyisi. Noin tehtiin Juutalaispalstallakin:
Yksi sanoi: tuodaan tänne jumalansanaa ja täytetään palsta Jeesuksella...ja niin kävi. Varsinaisia häiriköitä. Mistään ei voinut keskustella kun joku laukaisi kouristuksenomaisen jeesustekstin. Huvittavin oli, kun eräs kysyi tekstissä olevasta "kilpi"-sanasta.Siitä seurasi kyynärän pituinen selitys kuinka Jeesus on kilpi ja sitä rataa. Jos puheessa olisi tullut esiin makkara-sana, olisiko siitä seurannnut sama huuto: "Jeesus on makkara", ihmettelen minä.
- luetaan Raamattua
Usko tulee Jumalan Sanan kuulemisesta. Näin lukee Raamatussa
- outoa on
Suomessa kirkkoonkuulumattomien ja kristinuskoon ainakaan luterilaisella tavalla uskomattomien määrä kasvaa koko ajan. Kuitenkaan Jumalan sanalta ja Raamatun teksteiltä ei taatusti nyky-Suomessakaan vielä ole voinut välttyä. Kaikki sitä ovat jossain kuulleet jollain tavalla. Miten siis on mahdollista, että jos usko tulee sanan kuulemisesta, uskomattomien määrä koko ajan vaan kasvaa?
- miss ei kirj.
Senkus luette, mutta kesustelua ja mielipiteitä minä peräänkuulutan. Aloituksessaan kotiäiti85 ihmettelee miksi ihmiset jotka eivät usko keskustelevat uskovaisten kanssa. Hän sai paljon vastauksia sekä kysymyksiä, mutta ei itse avaukseensa osallistu. Noh kai vastaukset sitten tyydyttivät tai kissa vei kielen, en tiä.
- näin on
Odota vielä hetki. Kun lama pahenee, Jumala tulee monen mieleen
- outoa on
Ai se usko ei siis tulekaan sanan kuulemisesta, kuten edellä kerroit. Se tuleekin siitä, että oma tilipussi kapenee. Varsin maallista uskoa, sanoisin. Ja todennäköisesti tuolla perusteella uskoa, joka häviää seuraavalla nousukaudella.
Lukenut aloittajan juttuja, niin en usko tämän asian olevan ainoa asia mikä hän ihmetyttää...
Ihmettelysi liityy siihen, ettet ole vielä oivaltanut kysessä olevan keskustelupalstan?
- 3 + 1
Eikö täällä keskustella enää mistään muusta kuin ateismista?
Luin tätä palstaa ensimmäisen kerran muutama kuukausi sitten ja täytyy sanoa, että käsitykseni ateisteista on muuttunut näiden kuukausien aikana erittäin paljon. Ennen suhtauduin ateismiin myönteisen välinpitämättömästi, mutta tämän palstan perusteella olen kyllä saanut ateisteista todella inhottavan ja epämiellyttävän käsityksen. Ateismi ja narsismi näyttävät liittyvän kiinteästi yhteen. Johtopäätökseni onkin:
Umpi-itsekkyys perusturvattomuus perusilottomuus => ateismi- outoa on
Mielenkiintoista tosiaan, että tämänkin ketjun ateismiin liittyen on aloittanut itsensä perin uskovaiseksi mieltävä henkilö. Mikähän häntä ateismissa niin kiinnostaa. Tai sinuakin, että halusit kommentoida juuri ateismia ja ateismiketjua. Vaikka oliko sittenkään ainoa kommenttisi aiheesta?
- 3 + 1
outoa on kirjoitti:
Mielenkiintoista tosiaan, että tämänkin ketjun ateismiin liittyen on aloittanut itsensä perin uskovaiseksi mieltävä henkilö. Mikähän häntä ateismissa niin kiinnostaa. Tai sinuakin, että halusit kommentoida juuri ateismia ja ateismiketjua. Vaikka oliko sittenkään ainoa kommenttisi aiheesta?
Olen ollut kiinnostunut ateismista, mutta kuten sanoin, tämä palsta on muuttanut käsitykseni ateisteista kielteiseksi.
- outoa on
3 + 1 kirjoitti:
Olen ollut kiinnostunut ateismista, mutta kuten sanoin, tämä palsta on muuttanut käsitykseni ateisteista kielteiseksi.
Olet ollut kiinnostunut ateismista, johon olet suhtautunut myönteisen välinpitämättömästi? Millaista mahtaisikaan olla kiinnostuksesi asiaan, johon suhtautuisit ei-välinpitämättömästi.
Väärin.
ei omaa jumaluskoa => ateismi
Jos olisin yhtä iljettävä kuin sinä, niin minäkin voisin tehdä järjettömän ja perusteettoman yleistyksen, että teistit ovat murhaajia, lastenraiskaajia, itsekkäitä ja empatiakyvyttömiä. Yleistykset ovat kivoja, jee!- Satukulkija
Luin tätä palstaa ensimmäisen kerran muutama kuukausi sitten ja täytyy sanoa, että käsitykseni teisteistä on muuttunut näiden kuukausien aikana. Ennen suhtauduin teisimiin välinpitämättömästi, mutta tämän palstan perusteella olen kyllä saanut teisteistä todella inhottavan ja epämiellyttävän käsityksen. Teisimi ja narsistinen persoonallisuushäiriö näyttävät liittyvän kiinteästi yhteen. Johtopäätökseni onkin:
Umpi-itsekkyys perusturvattomuus perusilottomuus perusaggressiivisuus => teismi
Huomasitko aloitukseni? Se oli osoitettu juuri tuon kaltaisia höpertäville henkilöille.
Sinusta on outoa olla kiinnostunut muiden uskomuksista, uskonnoista jotka vaikuttavat meidän kaikkien elämään tai kirkosta jolla on erityisasema maassamme?
Taidat olla itse "kristitty" kun sinua näkyy kiinnostavat ateisteista kirjoittaminen.- 3 + 1
Olen ollut agnostikko, mutta en ateisti.
- 3 + 1
" ... tuon kaltaisia höpertäville henkilöille"
Voi että osaat olla inhottava! 3 + 1 kirjoitti:
Olen ollut agnostikko, mutta en ateisti.
Uskoit siis johonkin jumalaan samalla ymmärtäen ettei sinulla ollut tietoa jumalista?
3 + 1 kirjoitti:
" ... tuon kaltaisia höpertäville henkilöille"
Voi että osaat olla inhottava!Puhuu läpiä päähänsä=höpertämistä.
Minun vastuuni ei ole paapoa minua loukkaavia ihmisiä, sori.- 3 + 1
Puhuu läpiä päähänsä=höpertämistä.
Minun vastuuni ei ole paapoa minua loukkaavia ihmisiä, sori.Eikä minun tehtäväni ole tukea sinun olematonta itsetuntoasi.
3 + 1 kirjoitti:
Eikä minun tehtäväni ole tukea sinun olematonta itsetuntoasi.
Tuoko on sinun paras comebackisi :D
En ole pyytänyt sinua tukemaan itsetuntoani, sellaista en edes kaipaa.
Sinä taas rupesit lässyttämään kun käytin sanaa höpertää vastatessani asiattomalle aloittajalle.- 3 + 1
Tuoko on sinun paras comebackisi :D
En ole pyytänyt sinua tukemaan itsetuntoani, sellaista en edes kaipaa.
Sinä taas rupesit lässyttämään kun käytin sanaa höpertää vastatessani asiattomalle aloittajalle.Onko sinulla töitä?
3 + 1 kirjoitti:
Onko sinulla töitä?
Olen kesälomalla. Yritätkö tuoda ilmi ajatustasi, että työttömät olisivat huonompia ihmisiä kuin muut?
- 3 + 1
Olen kesälomalla. Yritätkö tuoda ilmi ajatustasi, että työttömät olisivat huonompia ihmisiä kuin muut?
Onpa ollut pitkä kesäloma ...
3 + 1 kirjoitti:
Onpa ollut pitkä kesäloma ...
Miten niin? Onko töissä käyviltä kielletty palstalle kirjoittaminen?
Mitenkän oma "kesälomasi"?
kotiäiti85 sanoi :
niin miksi sellaista ihmistä kuitenkin kiinnostaa tällaiset sivustot.
miljardia vuotta niin sieltä kömpii ylös juttuseuraa heille :-)"
Eivätpä taida juurikaan uskoa noin. Tiedätkö muuten miksi? Onko hajuakaan?Väärin. Ateismille on aukottomat perusteet. Tiedätkö mitä ne ovat?
Teismistä uupuvat perusteet. Sinä pidät epäilyttävänä sitä, ettei omaksu perusteettomia uskomuksia ja loppuun latasit olkinuken evoluutiosta. Evoluutiolla ei edes ole mitään tekemista ateismin kanssa.- ?
Väärin. Ateismille on aukottomat perusteet. Tiedätkö mitä ne ovat?
Teismistä uupuvat perusteet. Sinä pidät epäilyttävänä sitä, ettei omaksu perusteettomia uskomuksia ja loppuun latasit olkinuken evoluutiosta. Evoluutiolla ei edes ole mitään tekemista ateismin kanssa.Puhuu läpiä päähänsä=höpertämistä
? kirjoitti:
Puhuu läpiä päähänsä=höpertämistä
Minäpä en puhunut läpiä päähäni. Jos sinulla on todisteet jostain jumalasta, niin ole hyvä ja jaa ne.
- Vinkki
Teismistä uupuvat perusteet. Sinä pidät epäilyttävänä sitä, ettei omaksu perusteettomia uskomuksia ja loppuun latasit olkinuken evoluutiosta. Evoluutiolla ei edes ole mitään tekemista ateismin kanssa.Jos käyttäisit yhtä paljon aikaa työnhakuun kuin tällä palstalla pörräämiseen, niin elämäsi saattaisi saada paremman suunnan.
Vinkki kirjoitti:
Jos käyttäisit yhtä paljon aikaa työnhakuun kuin tällä palstalla pörräämiseen, niin elämäsi saattaisi saada paremman suunnan.
Laitoin ilmeisesti väärälle henkilölle. Minulla kun on töitä.
Mutta kiitos kun vastasit kysymykseeni:
Olen kesälomalla. Yritätkö tuoda ilmi ajatustasi, että työttömät olisivat huonompia ihmisiä kuin muut?Olet itse painottanut subjektiivisten kokemustesi merkitystä todisteena Jumalasta. Sitä ne varmasti ovatkin. Sinulle, eivät tietenkään kenellekään muulle.
Eikö subjektiivisten jumala-kokemusten puute ole myös vahva todiste jumalien olemattomuudesta niin kuin omat subjektiiviset kokemuksisi ovat todiste Jumalan olemassaolosta sinulle?
Kun ei ole hajuakaan näkynyt niistä jumalien tai Jumalanne olemassaoloon viittaavista sadoista tai tuhansista merkeistä ja todisteista joita väitätte olevan olemassa niin ymmärrät kai, että skeptisyys, jopa ateismi on varsin luonnollinen, omien havaintojen pohjalta tehtävä seuraus.- Vinkki
Laitoin ilmeisesti väärälle henkilölle. Minulla kun on töitä.
Mutta kiitos kun vastasit kysymykseeni:
Olen kesälomalla. Yritätkö tuoda ilmi ajatustasi, että työttömät olisivat huonompia ihmisiä kuin muut?Millä työpaikalla katseltaisiin tuollaista tappelupukaria, joka roikkuu päivät pitkät netissä?
Ei kuule tasan millään. a-teisti kirjoitti:
"He uskovat siihen , että kun istuvat lammen rannalla ja odottavat muutaman
miljardia vuotta niin sieltä kömpii ylös juttuseuraa heille :-)"
Eivätpä taida juurikaan uskoa noin. Tiedätkö muuten miksi? Onko hajuakaan?a-teisti sanoi :
Eivätpä taida juurikaan uskoa noin. Tiedätkö muuten miksi?
Entäs sinä?
Oletkos jo purkanut omat aggressiosi vai haluatko vielä lässyttää?pertsa2012 kirjoitti:
a-teisti sanoi :
Eivätpä taida juurikaan uskoa noin. Tiedätkö muuten miksi?
Ovat sitten varmaan löytäneet perimmäisen totuuden lähteelle :-)Tuskin ainakaan monet niin uskovat. Ateismi ja tieteellinen maailmankuva kulkevat kyllä usein käsikädessä ja silloin kun kulkevat jokainen ateisti tietää ettei omaa perimmäistä totuutta.
Ainoa Oikea Totuus on uskontoihin liittyvät käsite, niissähän Totuus rakennetaan pyhien kirjoitusten ja tulkintojen asettamaan viitekehykseen ja se on muuttumaton.
Tieteessä taas havainnot ohjaavat totuuskäsitystä mutta se ei siltikään ole ehdoton ja ei missään tapauksessa muuttumaton.a-teisti kirjoitti:
Olet itse painottanut subjektiivisten kokemustesi merkitystä todisteena Jumalasta. Sitä ne varmasti ovatkin. Sinulle, eivät tietenkään kenellekään muulle.
Eikö subjektiivisten jumala-kokemusten puute ole myös vahva todiste jumalien olemattomuudesta niin kuin omat subjektiiviset kokemuksisi ovat todiste Jumalan olemassaolosta sinulle?
Kun ei ole hajuakaan näkynyt niistä jumalien tai Jumalanne olemassaoloon viittaavista sadoista tai tuhansista merkeistä ja todisteista joita väitätte olevan olemassa niin ymmärrät kai, että skeptisyys, jopa ateismi on varsin luonnollinen, omien havaintojen pohjalta tehtävä seuraus.a-teisti sanoi :
________
Jos jotakin asiaa ei tapahdu sinulle niin se vain todistaa ettei sitä tapahtunut sinulle.
Johanneksen evankeliumi:
14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
Kun ei ole hajuakaan näkynyt niistä jumalien tai Jumalanne olemassaoloon viittaavista sadoista tai tuhansista merkeistä ja todisteista joita väitätte olevan olemassa niin ymmärrät kai, että skeptisyys, jopa ateismi on varsin luonnollinen, omien havaintojen pohjalta tehtävä seuraus.
_________
Et ole etsinyt.
Mitä itse ajattelisit syyksi sille "kokemattomuudellesi"???
Matteuksen evankeliumi:
7:8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
Luukkaan evankeliumi:
11:10 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.gloriana_demeter kirjoitti:
Teismistä uupuvat perusteet. Sinä pidät epäilyttävänä sitä, ettei omaksu perusteettomia uskomuksia ja loppuun latasit olkinuken evoluutiosta. Evoluutiolla ei edes ole mitään tekemista ateismin kanssa.gloria sanoi :
Evoluutiolla ei edes ole mitään tekemista ateismin kanssa.
gloria sanoi :
Evoluutiolla ei edes ole mitään tekemista ateismin kanssa.
Teismin perusteettomuus on ainoa tarpeellinen peruste ateismille. Kaikki muu on vain kermaa.
Se että useat ateistit hyväksyvät evoluution, ei tarkoita, että evoluutioteoria olisi ateismin peruste. Ateismi pysyy perusteltuna, vaikka evoluutioteoria kumottaisiin. Se ei siis liity ateismiin.gloriana_demeter kirjoitti:
Lue loppuun, niin siellä lukee mitkä ne perusteet ovat.
Teismin perusteettomuus on ainoa tarpeellinen peruste ateismille. Kaikki muu on vain kermaa.
Se että useat ateistit hyväksyvät evoluution, ei tarkoita, että evoluutioteoria olisi ateismin peruste. Ateismi pysyy perusteltuna, vaikka evoluutioteoria kumottaisiin. Se ei siis liity ateismiin.Ja varsinkaan sinun olkinukkesi evoluutiosta, ei liity millään tasolla ateismiin...ennemminkin kreationismiin.
Vinkki kirjoitti:
Millä työpaikalla katseltaisiin tuollaista tappelupukaria, joka roikkuu päivät pitkät netissä?
Ei kuule tasan millään.Arvoisa Vinkki
gloriana ei ole tappelupukari. Hän sanoo asiansa selvästi ja rehellisesti. En usko että hän aiheuttaa minkäänlaisia vaikeuksia työpaikallaan. Olisi mukavaa, jos et nimittelisi henkilöä vain siksi, että hän ajattelee asioista eri tavalla kuin sinä. Esität nimittelysi vielä kertanikin suojista sitoutumatta kiinteään keskusteluhahmoon. Omassa moraalissasi voisi olla siten tarkistamisen varaa.pertsa2012 kirjoitti:
a-teisti sanoi :
________
Jos jotakin asiaa ei tapahdu sinulle niin se vain todistaa ettei sitä tapahtunut sinulle.
Johanneksen evankeliumi:
14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
Kun ei ole hajuakaan näkynyt niistä jumalien tai Jumalanne olemassaoloon viittaavista sadoista tai tuhansista merkeistä ja todisteista joita väitätte olevan olemassa niin ymmärrät kai, että skeptisyys, jopa ateismi on varsin luonnollinen, omien havaintojen pohjalta tehtävä seuraus.
_________
Et ole etsinyt.
Matteuksen evankeliumi:
Luukkaan evankeliumi:
11:10 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan."Jos jotakin asiaa ei tapahdu sinulle niin se vain todistaa ettei sitä tapahtunut sinulle."
Kyllä. Samoin kuin se että sinulle on tapahtunut jotain, vain todistaa, että sinulle on taphtunut jotain. Henkilökohtaiset kokemukset eivät todista niiden mahdollisista lähteistä.gloriana_demeter kirjoitti:
"Jos jotakin asiaa ei tapahdu sinulle niin se vain todistaa ettei sitä tapahtunut sinulle."
Kyllä. Samoin kuin se että sinulle on tapahtunut jotain, vain todistaa, että sinulle on taphtunut jotain. Henkilökohtaiset kokemukset eivät todista niiden mahdollisista lähteistä.minulle todistavat
pertsa2012 kirjoitti:
a-teisti sanoi :
________
Johanneksen evankeliumi:
_________
Et ole etsinyt.
Matteuksen evankeliumi:
Luukkaan evankeliumi:
11:10 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan."14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
Mielenkiintoista.... Pitäisi siis uskoa Jumalan olemassaoloon ennen kuin edes uskoo siihen? Jälleen ns. uskislogiikkaa. Tosin tällä kertaa suoraan Raamatusta.
"7:8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
Luukkaan evankeliumi:
11:10 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan."
Ei onnistu. Usko Jumalan olemassaoloon tarvittaisiin tässäkintapauksessa ennen aneluja. Etsiminenkin on mahdottomuus ellei uskoa ole.
Summarum: jakeesi eivät toimi ellei ensin ole uskoa Jumalaan ja sitä minulla ei ole piirunkaan vertaa. Raamatun lukeminen ja uskovien raamatunselitykset, jotka sotivat kaikkea logiikkaa vastaan ovat vieläpä lisänneet epäuskoani :)pertsa2012 kirjoitti:
minulle todistavat
Yleisellä tasolla päteviksi todisteiksi niistä ei kuitenkaan taida olla, ne kun ovat nimenomaan omakohtaisia kokemuksia joita ei voida mitata, ei kunnolla edes verrata, eikä missään tapauksessa todistaa totuudeksi?
a-teisti kirjoitti:
Yleisellä tasolla päteviksi todisteiksi niistä ei kuitenkaan taida olla, ne kun ovat nimenomaan omakohtaisia kokemuksia joita ei voida mitata, ei kunnolla edes verrata, eikä missään tapauksessa todistaa totuudeksi?
a-teisti sanoi :
Todisteita ne eivät silti ole, vaikka olisitkin itse niistä vakuuttunut.
- *
Minua ihmetyttää kotiäidit
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012070415798357_ul.shtml - kotiäiti85
Anteeksi. Tarkoitukseni ei ollut arvostella ateisteiksi itseään ilmoittaneita. Tottakai kaikilla on yhtäläinen oikeus osallistua ja keskustella ja uskoa miten haluaa. Pohdin viestissäni vain lähinnä sitä että jos ei usko jonkin asian olemassa oloon niin miksi sellainen asia kuitenkin niin kiinnostaa. Pidän sitä tietenkin hyvänä asiana että ihmisiä kiinnostaa uskon asiat. Haluan tälle sivustolle lähinnä tuoda sitä raamatussa ilmoitettua Jumalan sanaa. Monet uskonnot kyllä ilmoittavat noudattavansa raamatun opetusta mutta ovat muuttaneet käsityksiään/oppejaan, jotka eivät ole enää raamatun mukaisia.
Saatoin olla hieman ajattelematon kun laitoin tuon ajatuksen ateismista. Koska viestejä lukiessani huomasin että siihen monet suhtautuvat siten että haluan arvostella... Tarkoitukseni ei todellakaan ole arvostella se oli vain minun oma ajatukseni.. Tästälähtien pyrin pysyttelemään raamatun totuudessa ja siitä kirjoittamisessa.kotiäiti85 sanoi :
Anteeksi. Tarkoitukseni ei ollut arvostella ateisteiksi itseään ilmoittaneita.
He eivät tunnu olevan oikein itsekään selvillä siitä keitä he ovat.Esim. minulla on sellaisia kokemuksia, jotka eivät sovi tuntemiini materialistisiin maailman selityksiin. Vaikka lähtökohtani on materialistinen maailmankuva, en yritä väkisin tunkea niitä asioita materialismin selityksiin, jotka eivät sinne luontevasti taivu. Toisaalta, kokemukseni eivät oikein istu tuntemiini uskonnollisiin käsityksiin. Ei synny uskoa.
Kuitenkin uskon rajapinta on kiinnostava. Keskusteluista saan murusia, joiden varassa rakennan omaa maailmankuvaani, vaikka se ei liene kovin kristillinen.
Jotkut muut ateistit taas kokevat jonkunlaiseksi missiokseen uskontojen vastustamisen, ainakin nettipalstoilla.
Tuossa kaksi aika erilaista tapaa olla ateisti ja kaksi erilaista syytä osallistua keskusteluihin. Varmasti noiden lisäksi löytyy muitakin motiiveja, jokaisella omansa.Hyvä, että tarkensit mitä olit tarkoittanut. Itse reagoin kärkkäästi, siksi että olen niin monesti saanut tästä kyseistä puukosta. Se on järjettömän loukkaavaa ja itsensä ylentämistä.
Minä en kuitenkaan ymmärrä hämmennystäsi. Eikö sinua tosiaan kiinnosta lainkaan muiden uskomukset ja niiden syyt?
Minua ei kiinnosta jumalideat varsinaisesti, vaikka voin niistäkin keskustella, jos ne tulevat esiin. Minua kiinnostaa itse usko ja sen olemassa olo on hyvin selkeää.
Miksi ihmiset uskovat? On hyvin mielenkiintoinen kysymys.
Minusta on hauskaa argumentoida täysin erillaiset ideat omaavien ihmisten kanssa, puhumattakaan siitä että tällä palstalla puhutaan isoksi osaksi yhteiskunnallisista asioista, jotka koskevat kaikkia.- Kiinnostavaa on
"jos ei usko jonkin asian olemassa oloon niin miksi sellainen asia kuitenkin niin kiinnostaa"
Uskovat ovat ehtymätön kiinnostuksen lähde sellaisille, joita yleensä kaiken maailman asiat kiinnostavat. Onhan se ilmiönä hirmu kiinnostava kun ihminen saa järkensä sillä tavalla solmuun että pelaa ihan oman päänsä sisällöllä niin ettei sitä mikään reaalimaailman ilmiö hetkauta.
- Humanistisest
Kristinoppiin kuuluu ns. lähetyskäsky ("menkää ja tehkää kaikki...). Sen muista toimintaa pyritään hieman naamioimaan, mutta tämän palstan perustaminen on kuitenkin os tuon käskyn toteuttamista, ja työtä tehdään myös palkallisesti. Löähetyskäskystä on aihteutunut valta- ja hegemoniapyrkimyksiåä alkaen päivähoidosta ja koulusta niin, että se häiritsee uskonnottomien ja ei-skonnollisten ihmisten omantunnon vapauta ja aiheutaa syrjintää yhdenveraien kohtelun sijaan. Tämä motivoi monia ihmisiä uskontojen hegemoniapyrkimysten vastustamiseen.
- KAIKILLe
Evankeliumi eli ilosanoma kuuluu KAIKILLE
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle523365Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472796Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1482600Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572311Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3572023- 1511644
- 761485
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231308Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.381283- 241164