Felt QX70 Lady -11

Pyäräilijä

Kannattaako ostaa Felt QX70 Lady-11 pyörää? Olis tarjouksessa. Onko kellään kokemusta kyseisestä pyörästä? Entä tarakka ja lokasuojat, saako jostain yhteensopivat halvemmalla?

http://www.bikeshop.fi/Felt_QX_70_L_AlpineWhite_49cm/ekauppa/pF11QX70L/
http://www.bikeshop.fi/Tavarateline_BA_527_musta/ekauppa/p550114/
http://www.bikeshop.fi/First_Gear_Lokasuojasarja/ekauppa/pTARV000001611310/

Kannattaisko mun ostaa 44cm vai 49 cm malli? Oon 168 cm pitkä. Selkä on melko pitkä verrattuna jalkojen pituuteen. Jalan sisäpituus on n. 75 cm.

Paketille tulis kotiinkuljetuksineen 517,21 euroa hintaa. Vai suosittelisko joku jotain muuta pyörää? Hintaa sais olla n. 500 euroa, kalliimpaan ei ole varaa. Pyörä tulisi ensisijaisesti kaupunkipyöräksi, mutta myös maastopyöräily kiinnostaa paljon!

Antakaahan asiallisia kommentteja, jättäkää toisten turha mollailu toiseen ketjuun :) Kiitän jo etukäteen! Ois jo hirvee hinku päästä pyöräileen!

67

3074

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyäräilijä
    • Joo, siis ei

Ei kannata. Pyörään on kerätty kaikki typerän hyppykeppihybridin heikkoudet. Mihin käyttöön olet pyörää ostamassa? Kun kerrot käyttötarkoituksen, niin saat parempia neuvoja. Joka tapauksessa vältä noita hyppykemmpihybrideitä. Ne eivät kelpaa mihinkään.

• Korjaan

Ei ihan kaikkia heikkouksia sentään samassa pyörässä. Stemmi näyttää kuvassa kiinteältä, joten jotain on tehty oikeinkin. Loput onkin sitten sitä itseään: runko, keula, satula, vaihteet jne.

• Alkup. lukutaidoton

"ensisijaisesti kaupunkipyöräksi"

• Joo, siis ei
        Alkup. lukutaidoton kirjoitti:

"ensisijaisesti kaupunkipyöräksi"

"...ensisijaisesti kaupunkipyöräksi, mutta myös maastopyöräily..."

Tuo ei ole mahdollinen yhtälö. Kun siihen lisätään vielä hinta, niin se ei yksinkertaisesti ole mahdollista.

Halvimmat, toimivat maastopyörät maksavat luokkaa 1500€. Aavistuksen halvemmalla saa syys tarjouksista.

Joten tarvitaan lisää tietoa, järkevän neuvon antamiseksi. Käytetty maastopyörä voi olla yksi vaihtoehto, mutta se ei ole kovin kiva kaupungissa. Kaupunkiin taas tuosta hintaluokasta on vaihtoehto: Jopo.

• Pyäräilijä

En ole mikään ammattipyöräilijä enkä ole semmoseksi alkamassa. Näin ollen en ole vaatimassa pyörältä mitään huippuominaisuuksia. Esim. painon ei tartte olla kevyin mahdollinen eikä ajo-ominaisuudet muutenkaan. Annan suurimman painoarvon kestävyydelle. Mutta on otettava huomioon että en tosiaan ole Pyöräilijä isolla peellä eikä pyörä näin ollen joutuisi niin paljolle käytölle. Ihmettelen, jos tämmöselle tavalliselle tallaajalle ei löydy peruspyörää n.500-600 euron budjetilla. Pitäis kait tuolla rahalla ainaki saaha parempi vaihtoehto jollekki tuommoselle 3-vaihteiselle perusmarkettipyörälle, jolla oon nyt teitä ja mettiä yrittänyt koluta :D

Tiedän kyllä että parasta olisi hankkia maastoajoon maastopyörä, maantieajoon maantiepyörä jne., mutta sellaiseen mulla ei ole varaa. Enkä oo vielä niin pahasti pyöräilyyn hurahtanut :)

Mitä nyt oon näitä pyörätutkailuja tehny niin oon tullu siihen lopputulokseen, että joustoja en pyörään halua. Pitäs satsata huomattavasti enemmän, jotta sais kestävän keulan. Alussa ehodttamani pyörävaihtoehdot karsiutuu siis pois.

Onko kellään kokemusta tuosta Felt QX-60:stä? Siinä näyttäs olevan kiinteä keula.

Pakkomielteisesti hybrideitä vastustavat, älkää vaivautuko vastaamaan. Kiitän :)

• Joo, siis ei

Kaupunkiin tuossa hintaluokassa on esimerkiksi Konan Paddywagon ihan ok, jos kertaalleen ehdottamani Jopo ei ole oikea ratkaisu. Paddywagoniin saa mahtumaan lokarit.

http://www.konaworld.com/asphalt_simplicity.cfm?content=paddy_wagon

Jos maastopyöräily on kuitenkin otettava huomioon, niin täysjäykkä maasturi olisi mahdollinen vaihtoehto. Niitä en ole nänyt hyllytavarana Suomessa. Tuostakaan ei ole kokoa.

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=66792

Halvin crossari pikaisella haulla, joka muuten on tuollaisessa yleiskäytössä, menee yli budjettisi.

http://www.evanscycles.com/products/norco/ccx-3-compact-2012-cyclocross-bike-ec031686

Nettiostoksessa on suurehkot riskinsä, jos et osaa itse mitoittaa pyörää.

• LZ 127

Ne niinsanotut naisten rungot kannattaa myös unohtaa missään vähänkin vakavammassa käytössä. Ne ovat veltompia, heikompia ja painavampia.

Olisi varmasti mahdollista tuoda markkinoille tuohon hintaluokkaan hyvinkin maastokelpoinen pyörä, mutta silloin siinä ei olisi juurikaan mitään ”hienouksia”. Siinä voisi käydä niin, että juntit ostaisivat mieluummin ”kivan näköisen” mutta teknisesti huonomman pyörän ja harrastajat kumminkin suosisivat kalliimpia malleja.

Maastopyörä soveltuu kohtuullisesti myös kaupunkiajoon mikäli siihen laitetaan slicksit alle.

• Joo, siis ei
    • jhfjfgjhf
    • Pyäräilijä

Kiitos vastauksistanne!

Joo, siis ei: Haluan nimenomaan hybridin - en maantiepyörää, maastopyörää tai crossaria. Ehdotuksesi eivät siis oikeen kiinnosta. Käsittääkseni hybrideissä voi olla kuitenkin painotuseroja. Haluaisin enemmän kaupunkiajoon kuin maastopyöräilyyn tarkoitetun pyörän, jos täydellistä sekoitusta ei voi saada :)

Ja kyllä, jalkani mitta on 75 cm ja oon 167,5 cm pitkä. Eli minulla on lyhyet jalat ja pitkä selkä. Oon itse ajatellu jotakin 48-51 cm pyörää... Nettishoppailussa on kyllä riskinsä, siks oonkin lykännyt tätä pyörän ostoa jo aivan liian kauan. Ei oikeen ole nyt mahdollisuutta päästä kokeileen pyöriä liikkeisiin.

LZ 127: En halua suoratankoista pyörää, vaikka se olisikin kestävämpi ja muutenkin parempi. Pyörä ei ole tulossa kovin vakavaan käyttöön :)

jhfjfgjne: Onko tuosta olemassa naisten runkoista versiota?

Kylläpä tämä onkin vaikeaa!

• Joo, siis ei

Ei tämä ole vaikeaa ;)
        - hybridit voi unohtaa, eivät toimi missään
        - ns. naisten rungot voi unohtaa, turhaa painoa ja heikompia

Esitetty Konan Dew on halpa mutta siedettävä fitnesspyörä, eli Amerikan murteella asphalt. Katsopa vielä vaikka Evansilta ihan perinteisiä retkipyöriä (touring). Fitness- tai retkipyörällä ei mennä maastoon (vrt. esim. 26" tai 29" maasturi) mutta sellainen voisi muuten sopia käyttöösi.

• LZ 127

”LZ 127: En halua suoratankoista pyörää, vaikka se olisikin kestävämpi ja muutenkin parempi. Pyörä ei ole tulossa kovin vakavaan käyttöön :)”

Ööh, siis tanko viittaa polkupyörän yhteydessä ohjaustankoon. Hybridit ja maastopyörät ovat suoratankoisia erotuksena käyrätankoisista maantie- ja cyclocross-pyöristä.

Jos ihan oikeasti metsäpoluilla on tarkoitus ajaa, niin kyseessä on sen verran vakava käyttö ettei ihan tyhjänpäiväisesti kannata rakenteita heikentää.

”jhfjfgjne: Onko tuosta olemassa naisten runkoista versiota?”

Ei tuosta ole, mutta sen vaakaputki on muutenkin melko voimakkaasti ”sloupattu” joten ero läpiastuttavaan runkoon voi jäädä ihan kohtuulliseksi kuitenkaan turvallisuudesta ja kestävyydestä tinkimättä.

Dew-sarjasta varmaan kannattaa ottaa hiukan parempi versio, vaikkapa Dew Plus, niin saa paremmat osat. Dew Cityn osat ovat melkoista halpakuraa jota näkyy esimerkiksi Bilteman pyörissä.

Kuvailemaasi käyttöön Dew Plus voisikin olla ihan hyvä.

• Pyäräilijä

Joo, siis ei: Kyllähän tämä on vaikeaa kun haluan nimenomaan hybridin naisten rungolla :)
      Eli Konan Dew City tai Dew Plus ei käy. Sorry vaan.

Mitä ootte mieltä näistä, mikä ois vähiten huono vaihtoehto?

Vita Sport Step-Through: http://specialbike.fi/tuotteet.html?id=61/237

Felt Qx-60 Lady: http://www.polkupyorakauppa.fi/felt-qx60-lady-alpine-white-49cm-p-3083.html

Felt Qx-70 Lady (2011): http://www.bikeshop.fi/Felt_QX_70_L_AlpineWhite_49cm/ekauppa/pF11QX70L/

Felt QX-70 Lady Race Red: http://www.polkupyorakauppa.fi/felt-qx70-lady-race-red-p-3089.html

Felt QX-75: http://www.pyorakeskus.fi/1-Pyorat/41-Naisten-pyorat/18-Naisten-hybridi-pyorat/Felt-Qx-75-2012/flypage.tpl.html (menee jo ehkä liian kalliiksi)

Felt QX-85 vois olla jo hyvä mutta hintaa näyttäs olevan 799,-. Luin jostakin että joku oli saanu 649 eurolla uutena. Varmaan ollu edellisvuoden malli... Jos nyt sais noin halvalla, ostaisin heti.
      http://www.pyorakeskus.fi/1-Pyorat/41-Naisten-pyorat/18-Naisten-hybridi-pyorat/Felt-Qx-85-2012-naisten/flypage.tpl.html?pop=0

Nishiki Hybrid 301: http://nishiki.fi/mallisto/hybrid-city-trekking/hybrid-301

Ehdotuksia saa laittaa edelleen :)

• Pyäräilijä

• Joo, siis ei
        Pyäräilijä kirjoitti:

Löysin vielä muutaman.

Nishiki 401: http://www.urheilupajala.fi/nishiki-401-p-2498.html?manufacturers_id=157

2012 Nishiki INTRO DISC F28 Alivio 21: http://www.huh.fi/cat/product_details.php?p=14685

Jätetään heti nuo pomppukeppikauhistukset pois (Felt QX-70 S Lady ja Felt QX70 Lady -11). Muuten pyörät ovat hyvin samanlaisia.

Omakohtaista kokemusta on vain tuosta Nishikin 301:n naisten versiosta. Erehdyin kerran ostamaan sellaisen tyttärelle. Pyörä on aivan kamala. Se on tolkuttoman painava ja hirveän kankea. Täysin kelvoton. Edustaa siis hyvin kaikkia noita linkittämiäsi pyöriä.

Katsele pyörien painoja! Ne ovat säännöstään melkein 15 kg!!! Ainoastaan tuo miesten malli vähän kevyempi. Kun polkupyörä painaa yli 10 kg, on sen käsittely hankalaa. Erityisen hankalaa se on kaltaisellesi pienikokoiselle ihmiselle.

• Joo, siis ei
    • LZ 127

Tämä taitaa olla taas niitä tapauksia jotka kysyvät vaikka muiden mielipiteet eivät oikeasti kiinnosta.

• minäminäminäminä

Aloittaja haluaa ehdottomasti naisten rungolla olevan hybridin. Jos teillä ei ole sellaista suositella, niin miksi yritätte väkisin tarjota omia mieltymyksiänne.

Minä en voi ottaa kantaa, kun minulle riittää 7-vaihteinen citypyörä.

• LZ 127
        minäminäminäminä kirjoitti:

Aloittaja haluaa ehdottomasti naisten rungolla olevan hybridin. Jos teillä ei ole sellaista suositella, niin miksi yritätte väkisin tarjota omia mieltymyksiänne.

Minä en voi ottaa kantaa, kun minulle riittää 7-vaihteinen citypyörä.

”Aloittaja haluaa ehdottomasti naisten rungolla olevan hybridin. ”

Miksei aloittaja sitten ole jo ostanut sellaista? Kaupasta niitä saa eikä täältä. Onko aloittaja trolli?

• apina?
        LZ 127 kirjoitti:

”Aloittaja haluaa ehdottomasti naisten rungolla olevan hybridin. ”

Miksei aloittaja sitten ole jo ostanut sellaista? Kaupasta niitä saa eikä täältä. Onko aloittaja trolli?

No katsos, kun hän halusi vinkkejä pyörän valintaan mutta eihän täällä nyt ollut vastaamassa kuin kaksi hybridivihaajaa.

Ei vaikuttanut trollilta.

• LZ 127
        apina? kirjoitti:

No katsos, kun hän halusi vinkkejä pyörän valintaan mutta eihän täällä nyt ollut vastaamassa kuin kaksi hybridivihaajaa.

Ei vaikuttanut trollilta.

Tuo hybridivihaaja on kätevä olkiukko jolla voi yrittää halventaa huonojen teknisten ratkaisujen arvostelua. Valitettavasti et ole läheskään ensimmäinen joka tuon on keksinyt.

Aloittaja sai täältä vinkkejä pyörän valintaan. Se on sitten hänen oma päätöksensä, haluaako hän ottaa ne huomioon vai meneekö alkuperäisellä suunnitelmalla.

• apina?
        LZ 127 kirjoitti:

Tuo hybridivihaaja on kätevä olkiukko jolla voi yrittää halventaa huonojen teknisten ratkaisujen arvostelua. Valitettavasti et ole läheskään ensimmäinen joka tuon on keksinyt.

Aloittaja sai täältä vinkkejä pyörän valintaan. Se on sitten hänen oma päätöksensä, haluaako hän ottaa ne huomioon vai meneekö alkuperäisellä suunnitelmalla.

Enpä olekaan mutta et sinäkään antanut yhtäkään hybridivinkkiä aloittajalle. Niitä hän kaipasi.

• LZ 127
        apina? kirjoitti:

Enpä olekaan mutta et sinäkään antanut yhtäkään hybridivinkkiä aloittajalle. Niitä hän kaipasi.

Valehtelet taas tapasi mukaan. Minä olen antanut seuraavia hybridivinkkejä aloittajalle:

- Ns. naisten rungot kannattaa unohtaa
        - Pomppukepit kannattaa unohtaa
        - Dew on todennäköisesti ihan kelvollinen vaihtoehto.

Sinä et ole tässä ketjussa antanut ainoatakaan hyödyllistä vinkkiä yhtään kenellekään ja nyt projisoit sen muihin. Yhdessä toisessa ketjussa taas projisoit nimimerkin vaihtelusi minuun.

• apina?
        LZ 127 kirjoitti:

Valehtelet taas tapasi mukaan. Minä olen antanut seuraavia hybridivinkkejä aloittajalle:

- Ns. naisten rungot kannattaa unohtaa
        - Pomppukepit kannattaa unohtaa
        - Dew on todennäköisesti ihan kelvollinen vaihtoehto.

Sinä et ole tässä ketjussa antanut ainoatakaan hyödyllistä vinkkiä yhtään kenellekään ja nyt projisoit sen muihin. Yhdessä toisessa ketjussa taas projisoit nimimerkin vaihtelusi minuun.

Pyydän anteeksi. Luulin sinua yhdeksi toiseksi, joka muuttaa nikkiään jatkuvasti. Anteeksi väärä väitteeni.

En ole antanut vinkkejä, kun en ole kuin kokeillut hybridiä. Olen kuitenkin melko varma, että 500-600 euroa riittää
        kelvollisen hybridin hankintaan.

• Joo, siis ei
        apina? kirjoitti:

Pyydän anteeksi. Luulin sinua yhdeksi toiseksi, joka muuttaa nikkiään jatkuvasti. Anteeksi väärä väitteeni.

En ole antanut vinkkejä, kun en ole kuin kokeillut hybridiä. Olen kuitenkin melko varma, että 500-600 euroa riittää
        kelvollisen hybridin hankintaan.

Koko pyörätyyppiä kannattaa välttää. Se ei sovi alkuperäisen kysyjän tarpeisiin.

Kelvollinen vaihdepyörä on noin 1000€ ja kun siihen lisätään maastopyörässä etujousto, niin ollaan pyöreästi hintaluokassa 1500€. Eli yhtälö 600€ käyttökelpoinen vaihdepyörä uutena ei ole mahdollinen kuin sattumalta jostain isolla alennuksella.

• apina?
        Joo, siis ei kirjoitti:

Koko pyörätyyppiä kannattaa välttää. Se ei sovi alkuperäisen kysyjän tarpeisiin.

Kelvollinen vaihdepyörä on noin 1000€ ja kun siihen lisätään maastopyörässä etujousto, niin ollaan pyöreästi hintaluokassa 1500€. Eli yhtälö 600€ käyttökelpoinen vaihdepyörä uutena ei ole mahdollinen kuin sattumalta jostain isolla alennuksella.

Minä en vastannut sinulle vai vastasinko?????

• Pyäräilijä
      • Pyäräilijä

LZ 127: Emmä kysyisi jos mielipiteet eivät kiinnostaisi :) Mut mua ei kiinnosta miesten runkomalliset pyörät, eikä myöskään muut kuin hybridipyörät. Jos inhoat naisten runkomallisia pyöriä ja hybridejä niin melko hankala tykätä sun mielipiteistä :)

Mä vaan nyt haluan tämmösen pyörän, vaikka ammattilaiset pitää mua varmaan melko tyhmänä. Katsotaan jos itsekin joskus innostun pyöräilystä enemmän niin minäkin varmaan nauran sit itselleni :D

• Joo, siis ei

Juuri se Dew, jota ei kannata ostaa. ;) Tuon pyörän hinta on pienempi kuin kelvollisen joustokeulan. Ei siis joustokeulaa. (Miksiköhän se on mennyt alennukseen? ;) )

Dew fitnesspyörät ovat sinänsä ok. Ainoita kelvollisia halpiksia, koska niitä tehdään täydellinen kokojakauma. Itse ostaisin sen kaikkein halvimman perus Dew:n. Siihen naisten satula ja tangon kavennus sopivaksi, niin se voisi pelittää.

http://www.konaworld.com/asphalt_commuter.cfm?content=dew

Varusteiksi tarvitset: U-lukon, vaijerin, pikakiinitteiset lokarit, pikakiinitteisen tarakan, satulalaukun jossa on pumppu, rengasraudat, yleistyökalu ja paikkarasia sekä led valo eteen ja taakse.

Jos ajat yli 10 km pätkiä, niin vaihda polkimet sellaisiksi, missä toisella puolella on lukot ja toisella puolella flätit sekä osta pyöräilykengät.

Sinulla ei sitten ole oikeutta tulla vuoden päästä valittamaan tänne, että ostit vääränlaisen pyörän ja nyt haluaisit maasturin, cyclocrossarin tai jopa maantiepyörän.

• xzcxzv
        Joo, siis ei kirjoitti:

Juuri se Dew, jota ei kannata ostaa. ;) Tuon pyörän hinta on pienempi kuin kelvollisen joustokeulan. Ei siis joustokeulaa. (Miksiköhän se on mennyt alennukseen? ;) )

Dew fitnesspyörät ovat sinänsä ok. Ainoita kelvollisia halpiksia, koska niitä tehdään täydellinen kokojakauma. Itse ostaisin sen kaikkein halvimman perus Dew:n. Siihen naisten satula ja tangon kavennus sopivaksi, niin se voisi pelittää.

http://www.konaworld.com/asphalt_commuter.cfm?content=dew

Varusteiksi tarvitset: U-lukon, vaijerin, pikakiinitteiset lokarit, pikakiinitteisen tarakan, satulalaukun jossa on pumppu, rengasraudat, yleistyökalu ja paikkarasia sekä led valo eteen ja taakse.

Jos ajat yli 10 km pätkiä, niin vaihda polkimet sellaisiksi, missä toisella puolella on lukot ja toisella puolella flätit sekä osta pyöräilykengät.

Sinulla ei sitten ole oikeutta tulla vuoden päästä valittamaan tänne, että ostit vääränlaisen pyörän ja nyt haluaisit maasturin, cyclocrossarin tai jopa maantiepyörän.

Sinulla ei sitten ole oikeutta.... Huhhuh.

• Joo, siis ei
        xzcxzv kirjoitti:

Sinulla ei sitten ole oikeutta.... Huhhuh.

Täällä on useampi yrittänyt neuvoa, ettei aloittelija tee ihan hukkahankintaa. ;)

• xzcxzv
        Joo, siis ei kirjoitti:

Täällä on useampi yrittänyt neuvoa, ettei aloittelija tee ihan hukkahankintaa. ;)

Jep, peräti kaksi hybridivihaajaa. Oikeutta Sinä et vie keneltäkään. Yritä pysyä asiallisena.

• Joo, siis ei
        xzcxzv kirjoitti:

Jep, peräti kaksi hybridivihaajaa. Oikeutta Sinä et vie keneltäkään. Yritä pysyä asiallisena.

Asiallista on plokata pois pahimmat virheet: hybridit, "naistenrungot" ja pomppukepit. Oikea naistenrunko näyttää samalta kuin miestenrunkokin, mutta on suhteessa lyhyempi, koska naisilla on keskimäärin pidemmät jalat ja lyhyempi yläkroppa kuin miehillä.

Nyt on kuitenkin kyseessä selvästi sellaiset mittasuhteet, että pyörä kannattaa sovittaa miestenpyörästä (pitkä yläkroppa). Sen vuoksi esimerkiksi minä en ole suositellut varsinaisia naisten malleja, joita on mm. Spessulla, Bianchillakin ja TREKillä.

• Pyäräilijä

Naistenrunkoinen hybridi 500-600 euron hintaan = sula mahdottomuus. Onko tämä juurikin totta? Ei varmaan auta ku haudata pyöräilyharrastushaaveet...... Harmittaa, vaikuttais niin kivalta hommalta. Tämäkin sinne "sit kun..." - listaan (eli ei koskaan).

En ois arvannu että pyöräilykin voi olla näin kallis ja vaikeasti aloitettava harrastus jopa aloittelijalle joka ei tosiaan ole vaatimassa mitään huippukamaa!

Kiitos, anteeksi ja näkemiin.

(ehkä siirryn toiselle palstalle)

• Joo, siis ei

Ei se ole vaikeaa. Täytyy vain ymmärtää joitakin perusjuttuja.

http://readme.fi/product.php?isbn=9789525592771

Koita löytää tuo kirja jostain lainaksi. Painos ja uudempikin painos on valitettavasti loppu. Siinä on hyvä oma lukunsa aiheesta naisten pyörän valinta.

• Tämä on valitettavasti palstan meininki. Täällä jaettavat vinkit annetaan tyyliin "voit unohtaa sen ja sen" jonka jälkeen linkki tällä kertaa johonkin sinkulaan ja neuvottiinpa hankkimaan vielä eri irtovälityksiä. Harva yleispyörää hakeva miettii ennen kauppareissua että mitkäs välitykset laittaisi kiinn mutta sitähän nämä tyypit eivät sisäistä. Mene suoraan pyöräkauppaan katsomaan noita mistä olit kiinnostunut. Joustokeulan jättäisin itsekin pois koska se on aika turha yleispyörässä. Kalliimmat keulat ovat tietysti parempia mutta tarviitko oikeesti jos vedät satunnaisesti jonku pikku juurakon läpi.

"Sinulla ei sitten ole oikeutta tulla vuoden päästä valittamaan tänne, että ostit vääränlaisen pyörän ja nyt haluaisit maasturin, cyclocrossarin tai jopa maantiepyörän" ...tämä on paras pitkään aikaan.

• wstewetwet

http://www.bike-discount.de/shop/k1829/a60324/qx75-lady-anthracite-green.html

Tuo vaan tilaukseen. Postikuluja ei tule. Ei turhaa pomppukeulaa painoa lisäämässä. Osasarjat eivät tietysti huippulaatua, mutta eiköhän niillä normaali tallaaja pärjäilee ja aina voi päivittää.

Tietysti suuremmalla budjetilla suosittelisin käyttötarkoituksista riippuen 29er, cycloa tai maantiepyörää, mutta tuo on hintansa puolesta erinomainen valinta jos tilaat tuolta.

• Joo, siis ei

Mietityttää vain yhä mitoitus. Jos runko on oikein mitoitettu naisten runko, niin se on kyllä liian lyhyt alkuperäiselle kysyjälle. Tietysti stemmiä vaihtamalla sitä saa korjattua. Samoin painoa on minusta tuossa yhä liikaa.

• ?????
        Joo, siis ei kirjoitti:

Mietityttää vain yhä mitoitus. Jos runko on oikein mitoitettu naisten runko, niin se on kyllä liian lyhyt alkuperäiselle kysyjälle. Tietysti stemmiä vaihtamalla sitä saa korjattua. Samoin painoa on minusta tuossa yhä liikaa.

Jos ei ole hintakattoa, niin löytyykö yhtään kelvollista naisten rungolla olevaa hybridiä?

• LZ 127
        ????? kirjoitti:

Jos ei ole hintakattoa, niin löytyykö yhtään kelvollista naisten rungolla olevaa hybridiä?

Mahdollisesti. Suomessakin on muutama paja, jotka tekevät polkupyörän runkoja mittatilauksena. Mixte-mallinen runko on paljon jäykempi ja kestävämpi kuin perinteinen ”naistenrunko”

http://en.wikipedia.org/wiki/Step-through_frame#Mixte

Tuollaisia näkyy nykyisin valitettavan harvoin sarjavalmisteisissa pyörissä.

• tyurtuyt
      • Joo, siis ei

Vielä pari kolme kiloa pois, niin ollaan oikealla hehtaarilla.

• ghhdrht

juu juu kiloo tai kahta ei edes kuntoilia huomaa. kun se viellä menee valitettavasti niin että mitä kevyempi niin sitä nopeemmin alkaa kiertojäykkyys suurenemaan käytössä.

• Kysyn vain?

Oletko koskaan ajanut polkupyörällä?

• 13+6
        Kysyn vain? kirjoitti:

Oletko koskaan ajanut polkupyörällä?

Aika outo kysymys pyöräilypalstalla. Ajan päivittäin.

• örgndöfljndföjln

Kylläpä on taas "asiantuntevia" vastauksia! Ihan toimivan hybridin saa varmasti alle 500 euron!
      Sikäli huvittavia vastauksia myöskin, että te pyörien suurkuluttajat, siis ainakin omasta mielestänne aktiiviharrastajat, vaihdatte kuitenkin sen pyöränne muutaman vuoden päästä. Mitä hyötyä on siis satsata jotain puolitoistatuhatta ja enemmänkin vain harrastusmielessä?

• LZ 127

Luitko ollenkaan keskustelua?

• Pyäräilijä

Tappelulta ei näemmä voi välttyä. No ei se mitään. Kiitokset vinkeistä kuitenkin teille jotka tunnette ne ansaitsevan!! Ehkä mun pyöräilyharrastusinto elpyy sittenkin... :)

Onko kukaan tilannu mitään tuolta mainitulta sivustolta? www.bike-discount.de/ Onko tuo luotettava sivusto ja onko tosi ettei tuu postimaksuja tms. kuluja? En osaa saksaa, uskallanko silti tilata? :D

Onko noissa Felt QX-60 ja Felt QX-75 suurta eroa? Jos mamiksena tilaisin kuitenkin Suomesta... Niin jos tulee jotakin ongelmia nii ois helpompi selvittää ne.

Mielipiteitä lisää :) Kiitän. Ja ei tappeluita, korkeintaan perusteltuja väittelyitä asiasta :D

• waetawyae

Hei, tuo kertoo postikuluista, mutta tuon http://www.bike-discount.de/shop/k1829/a60324/qx75-lady-anthracite-green.html pyörän kun tilaa niin ei tule postikuluja, koska tuossahan lukeekin: "International free dispatch".

Normaalisti ilman tuota leimaa tuossa postikulut olisivat tuossa pyörässä 20 euroa.

Asiointi ja tilaaminen onnistuu englanninkielen taidolla. Käy jossain kaupassa kokeilemassa noita kahta kokoja ja se mikä sopii sinulle paremmin niin sen tilaat tuolta niin säästät kivasti.Luulen, että 44 koko tuosta on sulle sopiva.

• Pyäräilijä

Harmi vain, kun en oikein pääse nyt liikkeisiin kokeilemaan. Mietin tässä pitäisikö vielä odotella että pääsen koeajolle vai uskallanko tilata riskillä. Itse olen kyllä miettinyt tuota 49 senttistä... Pitää vielä selvitellä kumpi ois sopivampi. Oon siis 168 cm pitkä ja jalan sisämitta on 75 cm.

Miten se muuten on, jos rungon pituudessa on kaks vaihtoehtoa, 44 cm tai 49 cm, niin onko noissa sitten erikokoiset renkaatkin?

Hieno juttu jos saa ilman postikuluja, kun on muutenkin noin halpa!

• Pyäräilijä

Onko jommassa kummassa koossa pystympi ajoasento vai onko noilla runkokorkeuksilla mitään merkitystä sen suhteen?

• ketjua seurannut

Minusta teet nyt pyörän hankinnasta aivan liian vaikeaa. Mikä estää sinua menemästä lähimpään polkupyöräliikkeeseen ja ostamaan haluamasi hybridin?

• Pyäräilijä

Asun tällä hetkellä liian kaukana sivistyksestä :D Sori jos sua haittaa. Pitäisi ehkä vaivata jotakin pyöräilevää tuttua tai soittaa suoraan liikkeeseen tms. eikä kiusata tyhmillä kysymyksillä kaikkia palstalaisia.

Toinen syy on ettei mulla opiskelijana oo varaa tuhlata rahaa ihan mihin vain ja haluaisin saada rahoilleni edes suurinpiirtein sopivan vastineen. Siks oon niin tarkka :) Ssorry!

• ihanainen.

Höpöhöpö. Miten sitten saisit pyörän postitse kotiisi?

Jotenkin tuntuu, että kaikki nämä pyörävinkkejä haluavat ovat provoja.

• joustokeulattrek

Minusta tuntuu että suurin osa teistä "asiatuntijoista" on niitä provoilijoita, jotka yritätte saada aloittajan ostamaan jonkin julmetun kalliin pyörän!

Miksi ei voitaisi kuitenkin lähteä olettamuksesta, että jos tosiaan pyörä tulee ihan peruskäyttöön eikä sillä ajella metsässä kuin satunnaisesti ja silloinkin vain tasaisia polkuja pitkin, riittää aloittajalle aivan varmasti hybridi!

Minä ajan kaikki työmatkani pyörällä, noin kolme kilometriä per suunta, lisäksi harrastuksiin noin 30 kilometriä viikossa ja nämä sii vuoden ympäri. Tähän saakka minulle on riittänyt aivan hyvin perus-hybridi, joustokeulalla ja -satulalla, säädettävällä stemmillä. Mikään ei ole rikkoutunut vielä neljässä vuodessa, vaikka en ole pyörän suhteen mitenkään himoputsaaja.

Näitä linkkejä voisit aloittaja katsella. Jos tiedät suunnilleen, minkä runkokorkeuden haluat, voin suositella sinulle tuota R-Techiä, sieltä minäkin omani tilasin, pyörää näkemättä!

http://www.huh.fi/cat/ Helsingin Urheiluvälinehuolto
      http://www.rtechsuspension.fi/index.php?cPath=219
      http://www.pyorakeskus.fi/
      http://www.polkupyorat.fi/trek-polkupyorat-2012-trek-naisten-hybridi-c-80_33_41.html

Vaimolleni olen harkinnut ostaa Trekin hybridiä, samaa voin aloittajallekin suositella! Ja lähtee alle 500!

• LZ 127

”Minusta tuntuu että suurin osa teistä "asiatuntijoista" on niitä provoilijoita, jotka yritätte saada aloittajan ostamaan jonkin julmetun kalliin pyörän!”

Olkiukko ja ad hominem. Oikein suunnitellun ja turvallisen pyörän saa ihan yhtä halvalla tai oikeastaan halvemmalla koska rakenne on yksinkertaisempi.

• eryeyr
      • Pyörää etsivä

Voisin kuvitella että tavallinen pyöräilijä haluaa myös pakkarin ja lokasuojat pyöräänsä. Kannattaa huomioida, että ne pitää ostaa tähän lisäksi.

• Nice polkija

Itse olen kanssa katsellut pyörää hyvin samanlaisilla käyttötarkoituksilla kuin ap. Tosin työmatkoihin aion edelleen käyttää mummomallia, uusi pyörä tulisi kuitenkin enemmän varta vasten tehtyihin kuntoilureissuihin. Tänään tein lopullisen päätöksen (mm. tämän ketjun inspiroimana), ja valinta on tässä:

http://www.polkupyorakauppa.fi/felt-qx75-disc-anthracite-p-3096.html

Päädyin miesten runkomalliin, sillä pitkällisen harkinnan tuloksena naisten 44 cm tuntui liian pieneltä ja 49 cm taas ehkä hieman yläkantissa olevalta. Miesten malli 48 cm vaikutti olevan juuri hyvä kompromissi minulle. Olen 163 cm pitkä ja jalan sisämitta on 73 cm. Itselleni ei ole niinkään merkitystä, että onko se yksi tanko nyt suorassa vai vähän vinossa. Pääasia minulle olisi, että pyörällä on hyvä ajaa.

Polkupyöräkaupassa kyseisen fillarin kohdalla ihan ok tarjous. Pianhan se selviää, että tuliko ostettua hyvä vai huono sika säkissä!

• Joo, siis ei

Luokassaan ilmeisesti yksi parhaista. Toivottavasti koko sopii.

Muutama juttu kannattaa katsoa. Vaihdatithan polkimet lukkiksiksi heti? Satula on miesten satula, joten joutunet vaihtamaan sen muutaman millin leveämpään ja ehkä myös kovempaan. Kolmanneksi kannattaa tarkastaa ohjaustangon leveys niin, että se on noin hartioiden levyinen. Leveän tangon voi kaventaa itse sopivaksi tai hankkia uuden kapeamman.

Jos etupää tuntuu liian kovalta (aluhaarukka suora tanko) niin tuon laatuiseen pyörään kannattaa jo harkita kuituhaarukan vaihtamista.

Sitten ei muuta kuin kovaa ajoa.

• Nice polkija
        Joo, siis ei kirjoitti:

Luokassaan ilmeisesti yksi parhaista. Toivottavasti koko sopii.

Muutama juttu kannattaa katsoa. Vaihdatithan polkimet lukkiksiksi heti? Satula on miesten satula, joten joutunet vaihtamaan sen muutaman millin leveämpään ja ehkä myös kovempaan. Kolmanneksi kannattaa tarkastaa ohjaustangon leveys niin, että se on noin hartioiden levyinen. Leveän tangon voi kaventaa itse sopivaksi tai hankkia uuden kapeamman.

Jos etupää tuntuu liian kovalta (aluhaarukka suora tanko) niin tuon laatuiseen pyörään kannattaa jo harkita kuituhaarukan vaihtamista.

Sitten ei muuta kuin kovaa ajoa.

Kiitokset vinkeistä!

Pakko myöntää, että polkimet tulevat ihan originelleina. Koko touhu on vielä niin alussa, että hankitaanhan ensin persii kipeeksi pari kertaa ja alan sitten miettiä tuunausta. ;)

Nyt kun näin mainitsit, niin tuo satula-asia alkoi vähän harmittaa. En nimittäin tullut ajatelleeksi, että tosiaan miesten mallissa satula on luonnollisesti erilainen. (Olenhan senkin useasti lukenut.) Se on pyöräilyssä kuitenkin melkoinen mukavuustekijä. Noh, odotellaan fillari kotiin ja katsellaan sitten toimenpiteitä.

Hartiat on itsellä onneksi suhteessa leveät (monasti oikeankokoiset takit kinnaa juuri sieltä), joten toivoa saattaa, että ohjaustankoa ei tarvitsisi kaventaa. Eniten lähinnä toivon, että ajoasento ei menisi liian etukenoksi. Tähän on varmaan joku hieno termi, mutta opettelen senkin jos ja kun harrastus etenee. Asiaan vaikuttanee stemmi ja sen pituus? Vaakaputken pituus tuossa 48 cm miesten mallissa ei pitäisi kuitenkaan olla liian pitkä.

• Vilkaise tuota
    • Jokuvain

Tuo Felt qx 75 vaikuttas muuten ihan hyvältä, mutta onko tuohon saatavissa paksumpia renkaita? Pystyykö noilla ohuilla ajella talvella?

• Joo, siis ei

Kapein markkinoilla oleva nastarengas on Suomi Tyres A10 32mm.

http://www.suomityres.com/specs.htm

Evansin sivujen mukaan Feltissä olisi ensiasennuksina 32mm renkaat. Tuo täytyisi kokeilla, meneekö nasta ja lokari yhtä aikaa. Oma veikkaukseni on, että onnistuu.

Mitä taas tuohon Feltiin tulee, niin se ei ole suinkaan penaalin tylsin kynä. Mutta kun katsoo osaeritelmää, niin on se aikamoinen kootut kertomukset sieltä halvimmasta päästä. Kovin pitkää ikää ei voi povata.

http://www.evanscycles.com/products/felt/qx-75-2012-hybrid-bike-ec032672#features

Halvimmat crossarit ovat kuitenkin ihan samassa hintaluokassa, mutta kyllä niidenkin osavalinnat ovat aika mielenkiintoisia.

http://www.evanscycles.com/products/norco/ccx-3-compact-2012-cyclocross-bike-ec031686

Joku Genessiksen teräsrunkoinen olisi jo pykälää molempia noita parempi vaihtoehto. Siinä on kuitenkin pääosin Soraa osasarjana, eikä ihan halvinta mahdollista.

http://www.evanscycles.com/products/genesis/cdf-2012-cyclocross-bike-ec033946#features

Tuosta kannattaa ennakkoon tarkastaa, mikä rengas siihen mahtuu lokarin kanssa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      229
      1420
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      995
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe