polkupyörän ajotietokone (matkamittari)

hanne55

Onko kellään kokemusta Clas Ohlsonin Asakliff merkkisestä pyöränmittarista?
Kannattaako hankkia?

18

5955

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

Ihan hyvin se on minulla toiminut (vajaan parin kuukauden ikäinen). Anturin etäisyys pinnaan kiinnitettävästä magneetista on tosin tämän kanssa tarkempaa puuhaa kuin entisillä mittareilla - halpiksia tosin nekin.

• retkipyöräilijä

Pari kesää toimi hyvin, sitten alkoivat ne pulmat, joista "Älä osta" kirjoittaa. Toisaalta hinta on halpa.
        Harkitsen tutustua Bilteman vielä halvempaan laitteeseen.
        Näissä halpiksissa on se etu, että uuden voi ostaa, jos vanha lakkaa toimimasta ja katoaa...

• suositukseni

Jättäkää halpikset kauppaan ja ostakaa samantien vaikka edullisin Sigman mittari, ei maksa kuin 15 euroa ja toimii takuulla pitkään.

• Alkup. Maantiepyöräi

Vilkaisin Askliffia, mutta niissä ei ollut kadenssianturia, joten jäi ostamatta. Kadenssiksi on kuitenkin perus kuntoilijalke se tärkein tieto.

• Älä osta

Huono kokemus. Heitteli ihan ihmeellisesti nopeutta oikeasta lukemasta 30-35 lukemiin parin sekunnin välein. Mitään selitystä en tähän keksinyt eikä muilla mittareilla ole moista esiintynyt. On Lidl-mittaria ja sitten noita halvempia Sigmaa ja Cat Eyeta. Asaklitt oli langaton malli.

• Alkup. Maantiepyöräi

Viittaisi siihen, että yhteys on analoginen, ei digitaalinen. On ottanut lukemat jostain häiriöstä, jota ei ole pystynyt sulkemaan pois. Samaa esiintyi vanhoilla sykemitareilla.

Kannattaa muutenkin harkita, mitä tietoa oikeasti tarvitsee. Nopeustieto ei ole kovinkaan relevantti ainakaan kuntoilijalle. Halvan "nopeusmittarin" sijasta kannattaa harkita joko kelvollista sykemittaria (Polar, Garmin, Suunto jne) tai sopivia antureita puhelimeen. Nokian käyttäjille on useita vaihtoehtoja. Yksi harvoja iPhonen heikkouksia on minimaalinen urheilusensoreiden tarjonta.

• Anonyymi

En ole vielä löytänyt langatonta mittaria joka toimisi sähköpyörässäni.
        Olen kokeillut useita merkkejä.Mittarit mykistyvät kun kytkee sähköavusteen päälle.

• 37män

Olen kokeillut usean merkkisiä mittareita ja kaikki ovat toimineet varsin kohtuullisesti, kunhan asennus on tehty oikein.
      Hintaa mittareille kertyy yleensä siksi, että niiden ominaisuuksia lisätään.
      Minun mielestäni ominaisuuksista tärkeimpiä ovat kokonaismatka, trippi, nopeus ja keskinopeus.
      Nuo ominaisuudet ovat kaikissa halvoissakin mittareissa

Lohtua, viihtyvyyttä, kannustusta, turvallisuutta.

Lohtua nopeusmittari luo, kun esimerkiksi ajan jonkin tutun pitkän mäen ylös ja pystyn pitämään nopeuden koko ajan vähintäänkin samana, kuin viime vuonna. Kuntoni ei ole ainakaan rapistunut.
      Viihtyvyyttä mittari luo kun seuraan ajamaani nopeutta, keskinopeutta ja päivittäistä km-kertymää.
      Matkamittari kannustaa toteuttamaan asetettuja tavoitteita ja kertoo tavoitteesta jäämisestä.
      Turvallisuutta mittari voi antaa kertomalla huollon tarpeesta. Esim. vaikkapa ketjujen vaihtotarpeesta, vaikka korva ei sitä kenties kerrokaan.
      On minulla tuolla kaapissa Polarin sykemittarikin, mutta harvoin sitä nykyään tulee mukaan otettua.

• guattro

Ostakaa kunnon mittari, esim. Sigma 1200 plus langaton. Toimii ongelmitta ja näyttää nopeuden ja avg:n tarkasti.

• etsin-edelleen

Onko olemassa sellaista matkamittaria jossa valot pysyisi aina päällä?

• JokohanOppisi

On se vain fakta, että halvalle ei hyvää saa. Kokeilin Halpahallin halpaa mittaria....ei vain anturi ja vastaelementti toimi yhteen. Kele....

• kdkdkkdkd

Miksi valot pitäisi olla aina päällä? Kuluttaa pariston loppuun nopeasti.

• 37mäni

Kypärävalo on siitä hyvä, että sillä voi valaista myös mittarin tarvittaessa.
        Sen lisäksi pyörässä pitäisi mielestäni olla myös kiinteävalo, vaikka kypärävalo nykyisin kai yksinkin riittää.

• AntiikkiaTaasKäsitelly
        kdkdkkdkd kirjoitti:

Miksi valot pitäisi olla aina päällä? Kuluttaa pariston loppuun nopeasti.

Paristoista sen verran, että eilen otin taskulaskimesta takakannen irti ja vaihdoin paristot. Joulukuussa 1996 olen ostanut ko. funktiolaskimen ja siinä oli yhä ne samat patterit, kaksi 1,5 V AA-paristoa, mitkä ostohetkelläkin! Hieman niissä näkyi vielä virtaa olevan, kun päälle laittaessa näytölle ilmestyi himmeästi näkyvä nolla. Jumalauta, että mä en ole eläissäni nähnyt saati pitänyt kädessäni niin vanhoja paristoja. Jos mä olisin pentuna, vuonna 1981, sattunut löytämään jostakin yhtä vanhat patterit, niin ne olisivat olleet peräisin vuodelta 1960. Niin se aika vaan menee.

• cycloman7878
      • HyvähänTuo

Mulla on Bianchissa tuollainen, valkoisena. Se pelaa. Lenkeillä huomasin, että entinen paskamittari meni välillä nollille. Nopeudeksi alkoi näyttää nollaa reilun kolmenkympin vauhdissa ja ajanotto pysähtyi. Vähän ajan päästä jatkoi pelaamista. Teki sitä, ihme ja kumma, aina samoissa paikoissa, että ehdin jo epäillä jotain maastossa olevaa häiriöntuottajaa. Mutta paskat. Tämä Sigma BC 8.12 on pelannut häiriöttömästi. Langaton on, kuten se entinenkin oli. Sulla on langallinen, mikä on näköjään puoli-ilmainen. En nyt muista, mitä mä silloin kevättalvella tästä langattomasta valkoisesta maksoin, mutta ei se nyt 20 eurolla lähtenyt kaupasta mukaan. Langallisen etu on siinä, että selvitään yhdellä paristolla. Langaton vaatii kaksi paristoa; toinen mittariin ja toinen sinne lähetinpäähän. Langattomassa hyvä on se, ettei tartte viritellä johtoa. Peruspyörässä mulla on Sigman langallinen mittari, jossa on pari metriä turhaa ylimääräistä johtoa, mitä on pitänyt sitten kääriä ja sitoa sinne etuhaarukan ja ohjustangon välille, ettei se perkele lepata tuulessa ja jää vielä johonkin väliin. Se tietäisi uuden ostoa.

• OstaaAsiantuntevasta

Ei siihen mittariin tartte ihmeitä sijoittaa, kun saa jo tarpeeksi hyvän. Ihan alan liikkeestä kannattaa hakea, eikä mistään Lidleistä sun muista halpamarketeista. Jos Lidlistä jotain ostan, niin ruokaa. Ei sieltä kannata mitään muuta ostaa.
      Kerran ostin Lidlistä semmoset ledlamput, joita oli paketissa kolme. Semmoset pyöreät harmaat, joiden keskellä oli viisi lediä. Kun painoi kuvusta kerran, syttyi kolme lediä ja kun painoi toisen kerran, syttyivät kaikki viisi. Kolmannesta painalluksesta se sammui. No, alkuun ne paloivat ihan hyvin, mutta pian ne himmenivät melkein pimeiksi. Mitään valaissut. Kolmella AAA patterilla ne pelasivat, ja vaikka laitoin uudet paristot tilalle, niin ne teki sitä samaa, että hetken paloivat ja sitten hyytyivät. Ihan sutta ja sekundaa. Lidl on ruokakauppa siinä missä Bilteman fillarit ovat kuraa.

• Anonyymi

Meikäläisellä on ollut halpamittareita. Ovat toimineet aikansa ja sitten on tullut hankaluuksia. Enää en tuhlaa mokomiin rahaa. Jos kunnollisen mittarin hinta on 25 euroa, niin joutaa jäämään kauppaan.
      Kartasta näkee etäisyydet ja kellosta tai puhelimesta ajan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4666
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3105
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2400
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2328
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1539
    Aihe