En koe hoivaavan isän roolia omakseni

Mies_7921

Myönnän tämän suoraan: en koe lapsen jatkuvaa hoivaamista, vaipanvaihtoa yms. tärkeää omakseni, vaikka rakastan muutaman kuukauden ikäistä lastamme yli kaiken.

Hoivaava rooli, jota yleensä nykyisältä odotetaan, ei ainakaan vielä istu ajatteluuni. Luulen käyttäytymismallin kumpuavan lapsuudestani ja vanhakantaisesta kasvatuksestani, mieshän oli ennen lähinnä kurinpitäjän roolissa. Ehkä kypsyn siihen hiljalleen, koska tiedostan asian olevan ongelman.

Jostakin sisältäni kumpuaa, että miehen tulee hoitaa työnsä, pitää huolta asunnosta, kulkupeleistä ja tuoda elanto pöytään. Lasten hoivaaminen on tärkeää, mutta kuuluu pääasiassa naiselle. Tätä ajattelumallia on vaikea äkkiseltään rikkoa, kun on sen lapsuudessaan oppinut.

Nyt tietysti moralisoijat lyttäävät mut nurkkaan, mutta toivon joukossa olevan myös rakentavia kommentteja.

223

4664

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajhldjlkhsajhasjä

Tuolla perinteisellä mallilla äiti uupuu helposti, jos ei ole muuta verkostoa auttamassa. Elämänne on vielä helppoa yhden pienen kanssa, mutta jos hankkii enemmän lapsia muutaman vuodenkin ikäerolla, toisen panosta vaan tarvitaan. Itselläni on kaltaisesi mies ja olen ollut välillä todella uupunut, harkinnut eroakin, jotta edes joskus olisi hetki hengähdysaikaa. Olen ollut todella katkera omasta osastani, kun katson kavereideni osallistuvia hoivaavia puolisoita. Katkera puoliso ei ole mukavaa seuraa.

Kaikella on hintansa, ymmärrät varmaan.

• Uskomatonta!!!!!

Voi pyhä Jeesus mikä provo taas.

• tosimuija75
        Uskomatonta!!!!! kirjoitti:

Voi pyhä Jeesus mikä provo taas.

Ei oo mitää pyhäjeesuksia, kyllä tosi on näin. Moni nainen ajattelee urheasti alkuun että kyllä minä teen ja kestän, lupaa mitä vain että mies suostuu lapsentekoon ja sitten kun ollaan tositoimissa, ei se yhtäkkiä olekaan niin helppoa. "Perinteinen" isärooli oli metsällä kalassa ja maata viljelemässä, mutta nämä nykyset iltapäivä-vkl-soffapotut ei meinaisi pyykki- ja tiskivuoria muka noteerata ja vaipanvaihtokin haisee ja ällöttää, varsinaisia äitin pikkuneitejä ovat.

• Keskity hyvään
        tosimuija75 kirjoitti:

Ei oo mitää pyhäjeesuksia, kyllä tosi on näin. Moni nainen ajattelee urheasti alkuun että kyllä minä teen ja kestän, lupaa mitä vain että mies suostuu lapsentekoon ja sitten kun ollaan tositoimissa, ei se yhtäkkiä olekaan niin helppoa. "Perinteinen" isärooli oli metsällä kalassa ja maata viljelemässä, mutta nämä nykyset iltapäivä-vkl-soffapotut ei meinaisi pyykki- ja tiskivuoria muka noteerata ja vaipanvaihtokin haisee ja ällöttää, varsinaisia äitin pikkuneitejä ovat.

Sehän taas on täysin sinun oma asiasi jos vihaat miehiä. Itse en vihaa naisia, tosin sinunlaisen kanssa en jaksaisi olla.

Mutta sinuakaan en vihaisi, menisin vain pois, pysyvästi.

Se mitä tuosta aloituksesta haluan kertoa on se, että se on täysi provo.

• aika Provo.

"Itselläni on kaltaisesi mies ja olen ollut välillä todella uupunut, harkinnut eroakin, jotta edes joskus olisi hetki hengähdysaikaa."

Eli se mies siinä on mikä uuvuttaa,se mies siinä on se perkele joka vie voimat???
        Hengähdysaikaa jos eroaa,en ymmärrä,sillonhan sulla ei todellakaan ole enään hengähdysaikaa jos hoidat kaiken itse...mieti mitä se mies siinä tekee...lähes kaikenmuun mutta ei välttämättä koske lapseen....elämässä omuutakin kuin se lapsi ja miehe tehtävä on pitää kaikki kasassa...jos ja kun ei lapsia synnytä!

• ...
        Keskity hyvään kirjoitti:

Sehän taas on täysin sinun oma asiasi jos vihaat miehiä. Itse en vihaa naisia, tosin sinunlaisen kanssa en jaksaisi olla.

Siinähän sitten vain hankit orjanaisen itsellesi, niin ei tarvi sun koskaan tehdä mitään, mikä ei nappaa. Itse en moiseen rooliin suostuisi.

• maanpakolainen

Kummallista. kun olin mielestäni hyvä isä ja autoin vaimoa lasten hoidossa ja kaikissa kotitöissä se ei ollutkaan hyvä! osakseni tuli mm vauvan vaippojen vaihto, koska se yökötti vaimoani. Siitä oli tuloksena, että sosaaliviranomaiset väittivät minua pedofiiliksi, koska heidän mielestään kukaan normaali mies ei lääpi edes pesutilanteessa lasten peppuja. Nyt siis olen ilman tutkintaa ja oikeudenkäyntejä maanpaossa elävä sosiaalikoneiston vainoama ja kiusaama " pedofiili", koska autoin vaimoani synnytyksen jälkeisinä raskaimpina kuukausina. Turha kai mainitakaan, että myös lapsen elämä pilattiin, koksa hänet huostaanotettiin avohoidon toimenpitein ilman asianmukaisia päätöksiä.
        Poliisi ja oikeuslaitos ei tee mitään, vaikka po lapsi jätettiin huostanoton jälkeen heitteille, eikä saanut edes nähdä isäänsä.
        Kun isä ulkomailta tuli katsomaan lastaan, niin hänet ajettiin perheryhmäkodin ovelta ulos ja uhattiin poliisilla ja vankilalla, jos yrittää nähdä tytärtään.
        PITÄKÄÄ MIEHET SIIS PUOLENNE älkääkä koskeko lapsiinne, vaan antakaa heidän elää ilman huolenpitoanne, sillä muuten olette Suomessa rikollinen!

Jos vaimonne ja viranomaiset eivät tyydy päätöksiinne, niin rajat ovat auk i- Tervetuloa meidän 1, 3 miljoonan jo muuttaneen suomalaismiehen joukkoon. Täällä teitä arvostetaan ja saatte ottaa lapsen syliinkin ilman pedofiilisyytöksiä!

Kummallista , että täällä ulkomailla eivät ketkään äidit "väsy" lastenhoitoon samoin kuin Suomessa!

• MUSLIMIT VALTAAN
        aika Provo. kirjoitti:

"Itselläni on kaltaisesi mies ja olen ollut välillä todella uupunut, harkinnut eroakin, jotta edes joskus olisi hetki hengähdysaikaa."

Eli se mies siinä on mikä uuvuttaa,se mies siinä on se perkele joka vie voimat???
        Hengähdysaikaa jos eroaa,en ymmärrä,sillonhan sulla ei todellakaan ole enään hengähdysaikaa jos hoidat kaiken itse...mieti mitä se mies siinä tekee...lähes kaikenmuun mutta ei välttämättä koske lapseen....elämässä omuutakin kuin se lapsi ja miehe tehtävä on pitää kaikki kasassa...jos ja kun ei lapsia synnytä!

Toivon hartaimmin akkavallan väärinkäytösten takia maanpakoon joutuneena, että Suomen valta siirtyisi muslimeille!
        Saisivat naiset , mitä ovat pyytäneet. Voisi tulla pian ikävä sitä "hiveätä" suomimiestä!

• 23ergf
        Keskity hyvään kirjoitti:

Jos se on täysi provo niin osoita vastauksesi sille, äläkä siihen tulleille kommenteille. Ei tämä noin vaikeata voi olla.

• tosimuija75
        tosimuija75 kirjoitti:

Katohan mokomaa kun löytyykin monta soffapottua. Miten niin vihaan miehiä, etkö oikein ymmärtänyty lukemaasi? Montaa naistakin taitaa tämä totuus kirpaista, mukaan luettuna itseäni. Nyt koettuani 2 lapsen yksinhuoltajuuden parisuhteessa tiedän totisesti mistä puhun, mutta en mene pois vaan taistelen hamaan loppuun saakka - lasteni vuoksi. Kokemuksen ja niiden kasvamisen myötä kyllä helpottaa, mutta vähän sääli käy tuota isäsuhteen puutteellisuutta koska se on molemmilta pois sekä lapsilta että niiden tekijältä. Aloitus ei tod. ole provo, sillä näitähän on.
        Kunnioitan niitä naisia jotka tyytyvät uraan ja sinkkuelämään, itse en osannut olla yksin ja jäädä lapsettomaksi kun niitä tarvitsin että oma moka vai mitä? Voiton puolella kuitenkin olen, lapset on parasta mitä on tässä elämässä kohdalleni osunut.

• lalalajajaja

Vai harkinnut eroa tuon takia, pelle akankänttyrä! Joo joo ruoho on niin niin niin niin niin paljon vihreämpää aidan toisella puolella kunnes sille puolelle putoaa. Pelle akankänttyr! Tee hommasi!

• ajhldjlkhsajhasjä
        aika Provo. kirjoitti:

Ei mies sinällään uuvuta, mutta arki kahden pienen tenavan kanssa töissä käyden ja huushollia pyörittäen. Miehellä oli tuossa kausi, jolloin hän ei osallistunut meidän arkeen yhtään. Silloin ajattelin että edes viikonloppu kuussa omaa aikaa riittäisi. Toinen ongelma osallistumattomuuden lisäksi on ollut työmääräni lisääminen, joten todellakin hetkittäin olisin päässyt helpommalla vain lasten kanssa 24/7/kk/a. Mies on onneksi parantanut käytöstään kotona, auttaa kotitöissä ja lastenhoidossa, joten enää en harkitse eroa.

• ajhldjlkhsajhasjä
        lalalajajaja kirjoitti:

Vai harkinnut eroa tuon takia, pelle akankänttyrä! Joo joo ruoho on niin niin niin niin niin paljon vihreämpää aidan toisella puolella kunnes sille puolelle putoaa. Pelle akankänttyr! Tee hommasi!

Ole hiljaa ymmärtämätön typerys, hanki elämä ja tule sitten uudelleen kommentoimaan. Viimeinen asia mielessäni oli jonkun toisen ukonrohjakkeetn ottaminen vaivoikseni. Parisuhteessakin nainen voi olla kolmen lapsen yh, vaikka lapsia olisi vain kaksi. Se isoin lapsi yleensä on kaikkein hankalin.

• maailmaa katseleva
        MUSLIMIT VALTAAN kirjoitti:

Toivon hartaimmin akkavallan väärinkäytösten takia maanpakoon joutuneena, että Suomen valta siirtyisi muslimeille!
        Saisivat naiset , mitä ovat pyytäneet. Voisi tulla pian ikävä sitä "hiveätä" suomimiestä!

Muslimimiehiä näkee paljon lastensa kanssa ulkoilemassa, puistoissa yms. Minun tuntema muslimimies tekee perheessä kaikki ruoat, käy kaupat ja siivoaakin. Enkä ole liiaksi kuullut että muslimit olisivat lyönteet edes vaimojaan niinkuin suomipoika tekee tavan takaa. Lestat sikiävät kymmenlapsisten perheidensä kanssa, useimmilla muslimimiehillä on lapsi pari tehtyinä eivätkä lisää tahdo. Asioita voi tarkastella suunnasta sun toisesta... väitän kuitenkin tosissani että suomalainen mies on yksi maailman väkivaltaisimmista "roduista".

• provo mikä provo
        23ergf kirjoitti:

Jos se on täysi provo niin osoita vastauksesi sille, äläkä siihen tulleille kommenteille. Ei tämä noin vaikeata voi olla.

Sama se mihin sen osoittaa, provo se on siitä huolimatta.

• pois muuttanut mamu
        tosimuija75 kirjoitti:

Katohan mokomaa kun löytyykin monta soffapottua. Miten niin vihaan miehiä, etkö oikein ymmärtänyty lukemaasi? Montaa naistakin taitaa tämä totuus kirpaista, mukaan luettuna itseäni. Nyt koettuani 2 lapsen yksinhuoltajuuden parisuhteessa tiedän totisesti mistä puhun, mutta en mene pois vaan taistelen hamaan loppuun saakka - lasteni vuoksi. Kokemuksen ja niiden kasvamisen myötä kyllä helpottaa, mutta vähän sääli käy tuota isäsuhteen puutteellisuutta koska se on molemmilta pois sekä lapsilta että niiden tekijältä. Aloitus ei tod. ole provo, sillä näitähän on.
        Kunnioitan niitä naisia jotka tyytyvät uraan ja sinkkuelämään, itse en osannut olla yksin ja jäädä lapsettomaksi kun niitä tarvitsin että oma moka vai mitä? Voiton puolella kuitenkin olen, lapset on parasta mitä on tässä elämässä kohdalleni osunut.

Kyllä oman kokemukseni (65v) mukaan nykyisen Suomen ongelma on enemmänkin se, että maa on täynnä ns kapakka yh-äitejä, joilla ei ole väliä, kuka lapsen isä on, vaan pääasia on, että saa elää sosiaalitukien varassa ja haukkua nettipalstoilla kaikkia miehiä juopoiksi.
        Sitten varmistetaan se, että juoppogeenit ei lisäänny sillä, että valitaan mieheksi musta musulmaani, niin samalla on varmistettu myön sosiaalijärjestelmässämme se, että toimeentulo ei vaarannu. Eläköön Suomi ja suomalaisnainen! Ettekö yhtään häpeä!

• Aivotutkija
        maailmaa katseleva kirjoitti:

Muslimimiehiä näkee paljon lastensa kanssa ulkoilemassa, puistoissa yms. Minun tuntema muslimimies tekee perheessä kaikki ruoat, käy kaupat ja siivoaakin. Enkä ole liiaksi kuullut että muslimit olisivat lyönteet edes vaimojaan niinkuin suomipoika tekee tavan takaa. Lestat sikiävät kymmenlapsisten perheidensä kanssa, useimmilla muslimimiehillä on lapsi pari tehtyinä eivätkä lisää tahdo. Asioita voi tarkastella suunnasta sun toisesta... väitän kuitenkin tosissani että suomalainen mies on yksi maailman väkivaltaisimmista "roduista".

Jaa, mutta kun todelliset naisten käskystä salatut tutkimukset osoittavatkin, että se maailman väkivaltaisin ja raain otus on valkoihoinen nainen! Tämä samainen otus on vaan niin kiero luonteelttaan että valtakoneistojen ja lakipykälien avulla piilottaa oman pahuutensa!
        Avioeroissakin kaivetaan esiin oikean mantelitumakkeen alueelle vuosien ajalta kostoa odottamaan talletetut kielteisten asioitten yksityiskohdat, mitkä rätkäistään pöytään sitten naispuoliselle tuomarille oikeudessa, mikä takaa sen, että kaiken pahan alku ja juuri on mies, vaikka se todellisuudessa onkin pahansuopa nainen!

Totuus on totuus, eikä se pala tulessakaan, ja tulee myös feministinaisiamme vastaan!

• mamulla kaljaa pääss
        pois muuttanut mamu kirjoitti:

Kyllä oman kokemukseni (65v) mukaan nykyisen Suomen ongelma on enemmänkin se, että maa on täynnä ns kapakka yh-äitejä, joilla ei ole väliä, kuka lapsen isä on, vaan pääasia on, että saa elää sosiaalitukien varassa ja haukkua nettipalstoilla kaikkia miehiä juopoiksi.
        Sitten varmistetaan se, että juoppogeenit ei lisäänny sillä, että valitaan mieheksi musta musulmaani, niin samalla on varmistettu myön sosiaalijärjestelmässämme se, että toimeentulo ei vaarannu. Eläköön Suomi ja suomalaisnainen! Ettekö yhtään häpeä!

kuulehan pois muuttanut mamu: aukaise silmäsi ennen kuolemaa ja näe, että ruskeat ja mustat ja keltaiset ovat kaikki kauniita ihmisiä. Ei ole mitään hävettävää siinä, jos ottaa puolison muista maanosista. Ja useimmat heistä eivät juopottele, ovat uskovaisia kuka minkäkin uskon mukaan. Johon heillä on täysi oikeus.

Eikä sellaisen avioparin elämää sinun tarvitse tehdä vielä masentavammaksi kuin se Suomessa jo useimmille ulkomaalaisille on.

Yritä sitten kuoltuasi paasata enkeleille, että sinä kuulut valkoisiin, jotka ovat parempia kuin kaikki muut. Pääset silloin varmaan paikkaan, missä on lämmintä.

• Musujen naapuri
        lalalajajaja kirjoitti:

Joo! Ota se naapurissa olevan vuokratalon muslimiukko omaksesi, niin saat nauttia naiseuden ihanuuksista äänestämässäsi feministi-Suomessa!

• Pois muuttanut mamu
        mamulla kaljaa pääss kirjoitti:

kuulehan pois muuttanut mamu: aukaise silmäsi ennen kuolemaa ja näe, että ruskeat ja mustat ja keltaiset ovat kaikki kauniita ihmisiä. Ei ole mitään hävettävää siinä, jos ottaa puolison muista maanosista. Ja useimmat heistä eivät juopottele, ovat uskovaisia kuka minkäkin uskon mukaan. Johon heillä on täysi oikeus.

Eikä sellaisen avioparin elämää sinun tarvitse tehdä vielä masentavammaksi kuin se Suomessa jo useimmille ulkomaalaisille on.

Yritä sitten kuoltuasi paasata enkeleille, että sinä kuulut valkoisiin, jotka ovat parempia kuin kaikki muut. Pääset silloin varmaan paikkaan, missä on lämmintä.

EN minä ole mamuja haukkunut tai edes arvostellut, vaan sitä, että suomalaisnaiset käyttävät sosiaalikoneistoa suomalaismiehiä syyllistämällä hyväkseen ja pesevätr kärtensä muodin mukaisesti ja jatkaakseen hyväksikäyttöä naimalla tummaihoisen mamun!
        Se syrjintätoiminta, minkä kohteeksi suomalaiset valkoihoiset miehet joutuvat , ei voi kauaa jatkua ilman vakavia seurausvaikutuksia niin yksittäisille naisille, kuin koko yhteiskunnalle!
        En muuten käytä lainkaan päihdyttäviä aineita, joten mielikuvitusarviosi meni taas siinäkin hutiin suomalaisnaisten tapaan.
        Sain tarpeekseni niistä, kun yritin pärjätä päihdevaimon kanssa 25 v aviossa (lasten takia). Olet siis jälleen yksi suomalainen mätäpaise muitten kohtaamieni naisidioottien joukossa!

• ihmettelevä mamu

Mitäs, jos se suomalaisäiti olisi ystävällisempi ja tosivaimo omalle miehelleen, niin voisi elämä olla monessa tilanteessa helpompaa, kuin tuo äärifeminismin miesvihan imeminen itseensä!
        Sitten , kun suomi nainen nai ulkomaalaisen, on heti toinen ääni puheessa - miksi??!!

• aomxdud
        Aivotutkija kirjoitti:

Jaa, mutta kun todelliset naisten käskystä salatut tutkimukset osoittavatkin, että se maailman väkivaltaisin ja raain otus on valkoihoinen nainen! Tämä samainen otus on vaan niin kiero luonteelttaan että valtakoneistojen ja lakipykälien avulla piilottaa oman pahuutensa!
        Avioeroissakin kaivetaan esiin oikean mantelitumakkeen alueelle vuosien ajalta kostoa odottamaan talletetut kielteisten asioitten yksityiskohdat, mitkä rätkäistään pöytään sitten naispuoliselle tuomarille oikeudessa, mikä takaa sen, että kaiken pahan alku ja juuri on mies, vaikka se todellisuudessa onkin pahansuopa nainen!

Totuus on totuus, eikä se pala tulessakaan, ja tulee myös feministinaisiamme vastaan!

Miettikaa naiset ja miehet! ennen kun haukutte tässä palstalla ja väheksytte toinentoista. Mitä h........ teitä vaivaa?

• 8945625874

Ei mies tunnu olevan tyytyväinen omaan käyttäytymiseen; lapsuudessa isä ollu samanlainen kuin hän tänäpäivänä. Niinkö se menee? Annetaan lapselle sitä mitä itse kokenut. ¨

Isä on yhtä tärkeä kuin äiti. Kehittyykö vauvan ja isän välille suhdetta jos hoitamista ei ole?

• ymmärrän sinua
        ... kirjoitti:

Siinähän sitten vain hankit orjanaisen itsellesi, niin ei tarvi sun koskaan tehdä mitään, mikä ei nappaa. Itse en moiseen rooliin suostuisi.

"Hoivaava rooli, jota yleensä nykyisältä odotetaan, ei ainakaan vielä istu ajatteluuni. Luulen käyttäytymismallin kumpuavan lapsuudestani ja vanhakantaisesta kasvatuksestani, mieshän oli ennen lähinnä kurinpitäjän roolissa. Ehkä kypsyn siihen hiljalleen, koska tiedostan asian olevan ongelman."

Minusta sinä olet hyvin rehellinen ja tiedostava ongelman suhteen ja se on hyvä alku mennä asiassa eteenpäin.

Itse olen lähtöisin samanlaisesta perheestä, jolla oli hyvin selkeät ja vanhakantaiset roolijaot.
        Itse en niitä purematta niellyt kotonakaan, mutta minkäs teet äiti "passasi " isän ja teki kaikki kotityöt, (meidän lasten avustuksella kun olimme isompia eli 9v > ) hoiti lapset silloin kun me olimme pieniä ja hoiti vielä navettatyöt. koska meillä oli myös maanviljelystä.Isä kävi kodinulkopuolella töissä.
        Se oli sinänsä vielä huvittavaa, että äiti odotti minulta tyttäreltä isompaa ja parempaa työpanosta, kuin veljiltäni kotiaskareissa, kuitenkin heinäpellolla olimme samanarvoisia. En todellakaan niellyt sitä purematta ja asiasta "otettiin yhteen " aika usein, miksi pojilta ei vaadita samaa kuin tytöiltä tyyliin.

"Jostakin sisältäni kumpuaa, että miehen tulee hoitaa työnsä, pitää huolta asunnosta, kulkupeleistä ja tuoda elanto pöytään. Lasten hoivaaminen on tärkeää, mutta kuuluu pääasiassa naiselle. "

Itse kyllä nyt aikuisena kunnioitan tuota ajatusta, kun ja jos se on molempien toive. Mutta ilmeisesti ei ole koska kirjoitat tänne.

Kummallisinta oli minulle se omassa suhteessani, että alitajunnassani, kuitenkin odotin, että se mies ois mies ! Eli juuri kaltaisesi joka pitää huolen juuri noista mitä luettelit. Eli sitkeässä ne kasvatus tyylit ovat.
        Mutta ei, mieheni oli juuri päinvastainen, eihän kotitöitä tehnyt mutta ei juuri muitakaan töitä..!

Mutta kuten sanoin, kaikkea voi oppia jos haluaa mutta se hienoa, että rakastat lastasi ja olet hänelle hyvä isä.
        Koska isä suhde on se mikä kantaa hedelmää vielä aikuisenakin. Totta kai äitikin.

• ymmärrän sinuatäysin
        tosimuija75 kirjoitti:

" Voiton puolella kuitenkin olen, lapset on parasta mitä on tässä elämässä kohdalleni osunut. "

Tuosta olen 100% samaa mieltä. Miehen suhteen ei mullakaan ole tuuria ollut ja sikäli poltin siipeni, että uutta ei tee mieli hankkia ihan noin vain.Luottamus meni yhden " mätämunan" takia.

• mikisnäin ?
        ihmettelevä mamu kirjoitti:

Mitäs, jos se suomalaisäiti olisi ystävällisempi ja tosivaimo omalle miehelleen, niin voisi elämä olla monessa tilanteessa helpompaa, kuin tuo äärifeminismin miesvihan imeminen itseensä!
        Sitten , kun suomi nainen nai ulkomaalaisen, on heti toinen ääni puheessa - miksi??!!

" Mitäs, jos se suomalaisäiti olisi ystävällisempi ja tosivaimo omalle miehelleen, "
        Tuo on varmaan totta, mutta molemminpuolin.

Itse olen ihmetellyt miksi nämä maahanmuuttaja naiset ovat niin töykeitä ja puhumattomia esim. Kaupungilla, torilla, kaupoissa ? Torillakin törkeästi tungetaan vain toisen eteen vaikka ei olisi oma vuorokaan.

He eivät katso silmiin vaan tuijottavat jonnekkin maahan ja posmittavat sitä omaa kieltään ! Onko se heidän uskontoonsa liittyvä vai, kielitaidotomuus vai sivistyksen puute vai mikä ?

Miehet taas ovat suht ystävävällisiä.

• kirjautunut
        ajhldjlkhsajhasjä kirjoitti:

Ei mies sinällään uuvuta, mutta arki kahden pienen tenavan kanssa töissä käyden ja huushollia pyörittäen. Miehellä oli tuossa kausi, jolloin hän ei osallistunut meidän arkeen yhtään. Silloin ajattelin että edes viikonloppu kuussa omaa aikaa riittäisi. Toinen ongelma osallistumattomuuden lisäksi on ollut työmääräni lisääminen, joten todellakin hetkittäin olisin päässyt helpommalla vain lasten kanssa 24/7/kk/a. Mies on onneksi parantanut käytöstään kotona, auttaa kotitöissä ja lastenhoidossa, joten enää en harkitse eroa.

Miksiköhän ylläoleva viesti on saanut 27 miinuspistettä? Onkohan se liian tylsä vai mikä?

• peukku ylös
        pois muuttanut mamu kirjoitti:

Suomalaiset miehet

1.Juopottelee
        2.Tylsiä(kimi räikkönen)
        3.Tappaa itsensä ja myös heidän lapset
        4.väkivaltaisia
        5.rumia(suurin osa)
        6.ei yhtään tyylitajua
        7.kaljuuntuu hyvin nuorena
        8. pieni... ei leikattu(yääk)

mustat miehet on aina hyvllä tuulella, huumorintajusia
        ja niillä on yleensä hyvä tyylitajua
        eivät tapa niiden lapsia(thanks god)
        eivät yleensä lyö nasia

ainoa miinus
        pettävät ja tykkävät pimpsasta todella paljon
        no mut parempi se ku että tappaa omia lapsia.

Mamu
        oot niin Rasistinen.

• ,mlgflgldmgldrkg
        maanpakolainen kirjoitti:

Kummallista. kun olin mielestäni hyvä isä ja autoin vaimoa lasten hoidossa ja kaikissa kotitöissä se ei ollutkaan hyvä! osakseni tuli mm vauvan vaippojen vaihto, koska se yökötti vaimoani. Siitä oli tuloksena, että sosaaliviranomaiset väittivät minua pedofiiliksi, koska heidän mielestään kukaan normaali mies ei lääpi edes pesutilanteessa lasten peppuja. Nyt siis olen ilman tutkintaa ja oikeudenkäyntejä maanpaossa elävä sosiaalikoneiston vainoama ja kiusaama " pedofiili", koska autoin vaimoani synnytyksen jälkeisinä raskaimpina kuukausina. Turha kai mainitakaan, että myös lapsen elämä pilattiin, koksa hänet huostaanotettiin avohoidon toimenpitein ilman asianmukaisia päätöksiä.
        Poliisi ja oikeuslaitos ei tee mitään, vaikka po lapsi jätettiin huostanoton jälkeen heitteille, eikä saanut edes nähdä isäänsä.
        Kun isä ulkomailta tuli katsomaan lastaan, niin hänet ajettiin perheryhmäkodin ovelta ulos ja uhattiin poliisilla ja vankilalla, jos yrittää nähdä tytärtään.
        PITÄKÄÄ MIEHET SIIS PUOLENNE älkääkä koskeko lapsiinne, vaan antakaa heidän elää ilman huolenpitoanne, sillä muuten olette Suomessa rikollinen!

Jos vaimonne ja viranomaiset eivät tyydy päätöksiinne, niin rajat ovat auk i- Tervetuloa meidän 1, 3 miljoonan jo muuttaneen suomalaismiehen joukkoon. Täällä teitä arvostetaan ja saatte ottaa lapsen syliinkin ilman pedofiilisyytöksiä!

Kummallista , että täällä ulkomailla eivät ketkään äidit "väsy" lastenhoitoon samoin kuin Suomessa!

Älä puhu paskaa. Yhtäkään vanhempaa ei ole ikinä syytetty pedofiiliksi sen takia että hän on joutunut näkemään ja koskettelemaan lapsensa peppua vaipanvaihdon yhteydessä.

• MUSTATMIEHET +++++++
        peukku ylös kirjoitti:

Suomalaiset miehet

1.Juopottelee
        2.Tylsiä(kimi räikkönen)
        4.väkivaltaisia
        5.rumia(suurin osa)
        6.ei yhtään tyylitajua

eivät yleensä lyö nasia

ainoa miinus

Mamu
        oot niin Rasistinen.

toi on täysin totta

puhutaan aina miten somalit raiskaa suomalaisnaisia
        entäs kaikki nää hullut suomalais miehet jotka tappaa heidän omia lapsia
        kun he ei "muka pärjää" ilman heitä
        junaraiteella lapsi sylissä
        tapetaan ensin nainen ja sitten tapetaan omat lapset

todella yleistä
        mut ketään ei kiinnosta , suomalaiset miehet on niin täydellisiä.. JA PASKAT

• SuomimiehetNAM
        peukku ylös kirjoitti:

Suomalaiset miehet

1.Juopottelee
        2.Tylsiä(kimi räikkönen)
        4.väkivaltaisia
        5.rumia(suurin osa)
        6.ei yhtään tyylitajua

eivät yleensä lyö nasia

ainoa miinus

Mamu
        oot niin Rasistinen.

Suomalainen mies ruma????!!! HÄRREGUUUD kuinka typerästi sanottu. Tai sitten katsot maailmaa sillä silmällä jonne ei aurinko paista.

• Voi teitä raukkoja
        ymmärrän sinua kirjoitti:

"Hoivaava rooli, jota yleensä nykyisältä odotetaan, ei ainakaan vielä istu ajatteluuni. Luulen käyttäytymismallin kumpuavan lapsuudestani ja vanhakantaisesta kasvatuksestani, mieshän oli ennen lähinnä kurinpitäjän roolissa. Ehkä kypsyn siihen hiljalleen, koska tiedostan asian olevan ongelman."

Minusta sinä olet hyvin rehellinen ja tiedostava ongelman suhteen ja se on hyvä alku mennä asiassa eteenpäin.

Itse olen lähtöisin samanlaisesta perheestä, jolla oli hyvin selkeät ja vanhakantaiset roolijaot.
        Itse en niitä purematta niellyt kotonakaan, mutta minkäs teet äiti "passasi " isän ja teki kaikki kotityöt, (meidän lasten avustuksella kun olimme isompia eli 9v > ) hoiti lapset silloin kun me olimme pieniä ja hoiti vielä navettatyöt. koska meillä oli myös maanviljelystä.Isä kävi kodinulkopuolella töissä.
        Se oli sinänsä vielä huvittavaa, että äiti odotti minulta tyttäreltä isompaa ja parempaa työpanosta, kuin veljiltäni kotiaskareissa, kuitenkin heinäpellolla olimme samanarvoisia. En todellakaan niellyt sitä purematta ja asiasta "otettiin yhteen " aika usein, miksi pojilta ei vaadita samaa kuin tytöiltä tyyliin.

"Jostakin sisältäni kumpuaa, että miehen tulee hoitaa työnsä, pitää huolta asunnosta, kulkupeleistä ja tuoda elanto pöytään. Lasten hoivaaminen on tärkeää, mutta kuuluu pääasiassa naiselle. "

Itse kyllä nyt aikuisena kunnioitan tuota ajatusta, kun ja jos se on molempien toive. Mutta ilmeisesti ei ole koska kirjoitat tänne.

Kummallisinta oli minulle se omassa suhteessani, että alitajunnassani, kuitenkin odotin, että se mies ois mies ! Eli juuri kaltaisesi joka pitää huolen juuri noista mitä luettelit. Eli sitkeässä ne kasvatus tyylit ovat.
        Mutta ei, mieheni oli juuri päinvastainen, eihän kotitöitä tehnyt mutta ei juuri muitakaan töitä..!

Mutta kuten sanoin, kaikkea voi oppia jos haluaa mutta se hienoa, että rakastat lastasi ja olet hänelle hyvä isä.
        Koska isä suhde on se mikä kantaa hedelmää vielä aikuisenakin. Totta kai äitikin.

Te molemmat olette roolienne orjia. Ettekö pellet tajua sitä että terve hyvinvoiva ihminen voi tehdä ihan mitä haluaa, mies voi esimerkiksi siivota koko kämpän ihan muutenvaan, nainen voi myös vaikka vaihtaa auton renkaat jos huvittaa.

Katsokaa kun normaali mies ja nainen ei kilpaile keskenään siitä että kuka mitäkin joutuu ja saa tehdä, he oikeasti tykkäävät tehdä asioita, eivätkä ole niin lapsellisen tarkkoja siitä mitä haluavat tehdä.

Te olette nimenomaan orjia.

• Älä tule takaisin

Tunnen "maanpakolaisen" puolesta suurta myötähäpeää. Mitäköhän hänen lapsensa ajattelisi isästään, jos lukisi hänen kirjoituksiaan?

• mk

Aloita jokin harrastus ja jätät lapset miehellesi siksi aikaa 2-3 kertaa viikossa muutama tunti on ihan sopiva määrä. Itse miehenä hoidin lastamme vuoden jotona 2-3 vuoden iässä kun ei ollut duunia ja naiseni meni vanhempain lomalta töihin ja kivaa oli. Sen taki on tytareeni hyvä välit ja viläkin käydää rallia jyväskylässä kettelmassa kun on laspesta saakka ollut mukana. Ei muuta kun laitat mihen tekemään eli lopetat hänen pyykkien pesut et tee ruokaa eitkä mitään muutakaan vaan pakotat miehn tekemään. Täällä keskusteluissa joku nainen lahti viikoksi lomalle ja jättä lapset miehelle niin sitten vasta mies tajusi kuinka paljon hommia lasten hoitamisessa on.

• Isäkö?

Tiedä Tunteen, itse ajattelin/ajattelen vähän samaan tapaan kun sinäkin mutta ymmärän myös naisen näkökulmaa asiassa ja auttaa on pakko jos haluaa että kodissa olisi edes jotenkin rauhallista ja mukavaa olla. Oma poikani on jo 6vuotias joten ei nyt ihan lähimuistissa ole nuo kauheat vaippahässäkät sun muut yö heräämiset eli "aika kultaa muistot" :) ja sitten tuo kurinpitäjän rooli, antaa äitien hoitaa se puoli ja ollaan me isät se jonka kanssa tehdään aina kaikkea hauskaa ja mukavaa.

• kokemusta on

Asia on oikeastaan, myös luonnollinen.
        Hyvin harvoin mikään eläinlaji hoitaa jälkikasvua, pikemminkin tapaa kaikki toisen uroksen pennut.

Joskus 1960-luvulla pyöri TV:ssä sarja Tohtori Barttonin kokeet.

Yksi tutkimus kohde oli mies ja vauvat.
        Mies otti (kokeessa) vauvan oikealle kädelle sylinsä, nainen vasemmalle. Tämä selitettiin luontaiseksi, nainen otti lapsen lähelle sydänääntä, koska luonnostaan tiesi sydämen äänen rauhoittavan lasta.
        Vauvaa rauhoittaessa mies heijasi vauvaa, mutta nainen lisäsi liikkeeseen hyys hyys äänen, joka matkii sydämen pumppaus ääntä. Tämä katsottiin luonnolliseksi taipumukseksi, naisen matkivan sydämen pumppausääntä.

Älä ota paineita.

Jos onnistuu kylvetä sinä lapsi.
        Jos vauvan kanssa puuhaaminen ei onnistu,ota joku muu kodintyö itsellesi koko vastuullisena, esimerkiksi imurointi ja mattojen tuuletus. Pyyhkikööt vaimo pölyt, sen voi tehdä useammassa erässä kun vauva nukkuu... Myös joka tiskikoneen täyttö tai tyhjennys päävastuullisena, siirtää naisen aikaa lapsenhoitoon.

Osa taloustöistä tuo lämpöä ja kosteutta parivuoteeseen.

• dfhfhbhj
        kokemusta on kirjoitti:

Hyvin harvoin mikään eläinlaji hoitaa jälkikasvua, pikemminkin tapaa kaikki toisen uroksen pennut.

Mies otti (kokeessa) vauvan oikealle kädelle sylinsä, nainen vasemmalle. Tämä selitettiin luontaiseksi, nainen otti lapsen lähelle sydänääntä, koska luonnostaan tiesi sydämen äänen rauhoittavan lasta.
        Vauvaa rauhoittaessa mies heijasi vauvaa, mutta nainen lisäsi liikkeeseen hyys hyys äänen, joka matkii sydämen pumppaus ääntä. Tämä katsottiin luonnolliseksi taipumukseksi, naisen matkivan sydämen pumppausääntä.

Älä ota paineita.

Jos vauvan kanssa puuhaaminen ei onnistu,ota joku muu kodintyö itsellesi koko vastuullisena, esimerkiksi imurointi ja mattojen tuuletus. Pyyhkikööt vaimo pölyt, sen voi tehdä useammassa erässä kun vauva nukkuu... Myös joka tiskikoneen täyttö tai tyhjennys päävastuullisena, siirtää naisen aikaa lapsenhoitoon.

Kuulostaa pilipali-tutkimukselta. Eiköhän nuo ole opittuja asioita, eikä mitään biologiaa.

• Todellakin - isäkö?

"...ja sitten tuo kurinpitäjän rooli, antaa äitien hoitaa se puoli ja ollaan me isät se jonka kanssa tehdään aina kaikkea hauskaa ja mukavaa. "

Kyllä nainen haluaa tasavertaisen kumppanin lastenhoitoon ja kasvatukseen, eikä mitään leikkikaveria lapselle. Jollet sitä eroa ymmärrä, siinä voi sitten hyvin äkkiä käydä niin, että nainen hakee itselleen tasavertaista seuraa, jonka kanssa voi tehdää "kaikkea hauskaa ja mukavaa" - aikuisten oikeasti.

• Kasari teevee
        kokemusta on kirjoitti:

Älä ota paineita.

Silloin kun minä olin ihan lapsi tuli teeveestä se Tohtori Sykerö.

Tykkäsin siitä aivan älyttömästi, jälkeenpäin mitä olen sitä nähnyt niin ei ole paljoa kehumista.

• tenkkapoota
        kokemusta on kirjoitti:

Älä ota paineita.

Ei se mitenkään harvinaista ole, että luonnonvaraiset eläimet osallistuvat poikueensa kasvattamiseen ja ruokkimiseen. Luonnossa on runsaasti isiä, jotka hoivaavat ihan yksin poikueensa aikuiseksi (merihevonen, emu, kuovi, mangusti ym.). Ja lisäksi suurin osa uroksista OSALLISTUU täysimääräisesti esim. ruokkimiseen ja huolenpitoon.

Kotieläimillä on otettu kasvatusvastuu eläimeltä ihmiselle. Ja vain pieni osa luonnonvaraisista urosnisäkkäistä ei hoivaa poikasiaan (karhu esim), joten tähän sinun on turha vedota, jos mies ei viitsi osallistua...

Tosin tekstisi lopussa oli jotain järkeä; kaikilta miehilta ei onnistu puuhailu pienen lapsen kanssa ja tuo jonkin muun homman tekeminen kokovastuullisena vaimon puolesta saa runsaat pisteet täältä...

Tiedoksi niille jotka eivät tunne sanaa kokovastuullisuus, se tarkoittaa että, vaimon ei tarvitse asiasta huomauttaa tai pyytää, vaan mies itse huomaa, milloin se vessa pitää pestä tai pyykki laittaa pyörimään ym.

• höpöhöpöhöö
        kokemusta on kirjoitti:

Älä ota paineita.

MInä jouduin päihdeäidin takia hoitamaan kotihommat ja lapset ja muistan pitäneeni aina vauvaa väittämälläsi naisten tavalla, sillä oikeakätisenä jäi silloin aina se parempi käsi vapaaksi mm lapsen pesuun tai muihin hommiin.

Kyllä se lapsi siinä vasemmassakin kainalossa ihan hyvin miehelläkin pysyi, joten ihan täyttä humpuukia tuo tutkimus, niinkuin suurin osa tämän feministipalstan keskusteluistakin.
        Mielipidehajonnasta päätellen tämä keskustelupalsta on feminististen palkannauttijoina istuvien virka-akkojen mellastuspaikka. Sheriffit ovat samaa sakkia!

• 3x isukki
        Kasari teevee kirjoitti:

Silloin kun minä olin ihan lapsi tuli teeveestä se Tohtori Sykerö.

Tykkäsin siitä aivan älyttömästi, jälkeenpäin mitä olen sitä nähnyt niin ei ole paljoa kehumista.

Lapsutesi aikana ei vielä ollutkaan feministivalta ja lastenohjelmatkaan eivät olleet sensuroidut diktatuurin aivopesumääräysten mukaan , kuten nyt!

• elettiimpä ennekin
        kokemusta on kirjoitti:

Älä ota paineita.

" Mies otti (kokeessa) vauvan oikealle kädelle sylinsä, nainen vasemmalle. Tämä selitettiin luontaiseksi, nainen otti lapsen lähelle sydänääntä, koska luonnostaan tiesi sydämen äänen rauhoittavan lasta. "

Tuo on kyllä ihan mielenkiintoinen tutkimus, onkohan siitä tehty uutta versiota.?

Tottakai äiti panee lapsen sydämelleen, koska on kantanut häntä vatsassaan ne 9kk. Kyllä isän ja äidin suhde vauvan on varmasti ihan tuo mitä kerroit.

Ja sekin miten isä on otettu mukaan jo odotusaikana,auttaa häntä kokemaan että on mukana odotuksessa ja myöh. hoitamassa häntä.

Ettei vauva ole syntyessään ihan vieras muukalainen joka vain huutaa ja vaatii huomiota, eikä vaimo jaksa seksiäkään, kun vauva on aina etusijalla !
        Moni mies kokee jäävänsä "heitteille " suhteessa silloin!

Mutta se , että jakaa ne kotityöt, mitä sitten kukakin haluaakin tehdä, auttaa sitä äitiä olemaan viriilimpi vielä peitonallakin, eikä puolikuollut univajakki.

Itse tein niin, että jos mies halusi tehdä ruokaa, minä lähdin lapsen kanssa ulos.
        Mutta me ihmiset olemme aikamme tuotteita, joillekin jokin asia on helppoa toiselle ei.

• x + y = z
        3x isukki kirjoitti:

Lapsutesi aikana ei vielä ollutkaan feministivalta ja lastenohjelmatkaan eivät olleet sensuroidut diktatuurin aivopesumääräysten mukaan , kuten nyt!

Feminismin peikkoja ympärillään näkevät vain tyhmät miehet. Niin tyhmät, että yhtä tyhmiä naisia ei ole lähimaillakaan. He tuntevat niin suurta alemmuutta, että eivät osaa hokea kuin tuota yhtä ja samaa feminismi, feministi, feministivalta.....

• 9+5

Ei kaikilla äideilläkään se lapsen hoivaaminen vaipanvaihtoineen tai edes imetys automaattisesti tunnu ns. omalta. Äideillä vain on harvemmin mitään hyväksyttävää syytä vetäytyä takavasemmalle ja jättää hoivavastuu isälle, ts. siihen omaan rooliin on vain kasvettava ja ennen pitkää se alkaakin tuntua luontevalta. Vauvan hoivaaminen ei ole vain tylsien hoitorutiinien toistamista "märkä vaippa pois, pesu, kuivaus, uusi vaippa paikoilleen", vaan juuri näissä tilanteissa luodaan lapsen ja vanhempien välistä suhdetta: hymyillään, jutellaan, hellitään, löydetään yhteys. Jos nämä tilanteet jättää yksin äidin vastuulle, menettää paljon ja myöhemmin läheisen suhteen luomiseksi saa tehdä paljon enemmän töitä eikä siltikään välttämättä pääse samaan. Toisaalta pienen lapsen hoitaminen on ympärivuorokautista työtä ja jos se jää vain toisen vanhemman harteille koska toinen "ei tunne asiaa omakseen", parisuhde kärsii taatusti. Yleensä palkkatyöltä jää kuitenkin päivittäin vapaa-aikaa, eikä asuntoa tai kulkupelejä tarvitse jatkuvasti remontoida ja huoltaa. Täten vanhankantaisen kasvatuksen omaavalla miehelläkin riittää kyllä aikaa perheelleen, mikäli vain arvojärjestys on kohdillaan.

• Mieti kannattaako?

Ei minunkaan mieheltäni lapsen hoito sujunut luonnostaan, mutta minä opetin hänelle käytännön niksit. Alussa riittää, kun pidät lasta sylissä - paljon.

Mieheni oli saanut samanlaisen kasvatuksen kuin sinä ja hänen veljensä omaksui sen täysin. Lopputulema on, että velimies ei nyt enää lasten kasvettuakaan vietä heidän kanssaan aikaa lainkaan. Hän lähtee aamuvarhaisella ja palaa kotiin myöhäisuutisten aikaan. Mitään yhteyttä isän ja lasten välillä ei ole.

Meillä mies halusi myös minusta toisen huoltajan, joka "hoitaa työnsä, pitää huolta asunnosta, kulkupeleistä ja tuo elantoa pöytään", joten luonnollisesti myös kotitöitä ja lastenhoitoa oli pakko jakaa.

Mielestäni näin on parempi. Lapsillamme on kaksi vanhempaa, joilta he ovat saaneet hoivaa ja huolenpitoa ja jotka ovat läsnä, kun tarvitaan. Lapsilla on myös isäänsä monen miehen kadehtimat erittäin läheiset välit. Käy sääliksi niitä lapsia, joilla on vain äiti, koska isää ei juuri näy maisemissa, kun hän yksin tuo leipää pöytään ja käy kotona vain nukkumassa ja jos ehtii kuria pitämässä.

• maanpaossa

OPETAT VÄÄRIN! Ei suomalaisella miehellä ole lupa pitää lastaan sylissä, koska silloin hänet tuomitaan pedofiiliksi. Näin kävi minulle, kun osallistuin lapsenhoitoon ja kotitöihi sekä pidin välillä rauhatonta lasta sylissäni!

Elän nyt 1,3 miljoonan kaltaiseni suomalaismiehen kanssa maanpaossa, minne myös ylettää tämä suomalaisfeminististen kiusakoneistojen pitkä käsi.

Sillä ei ole väliä, jos lapset kärsivät ja jäävät jopa heitteille. Pääasia on että sosiaalitantta saa näyttää ja käyttää vastuutonta valtaansa suomalaismiehen nujertamiseen! Poliisi ja oikeuslaitos on tässä toiminnassa mukana!

• Mieti kannattaako?
        maanpaossa kirjoitti:

OPETAT VÄÄRIN! Ei suomalaisella miehellä ole lupa pitää lastaan sylissä, koska silloin hänet tuomitaan pedofiiliksi. Näin kävi minulle, kun osallistuin lapsenhoitoon ja kotitöihi sekä pidin välillä rauhatonta lasta sylissäni!

Elän nyt 1,3 miljoonan kaltaiseni suomalaismiehen kanssa maanpaossa, minne myös ylettää tämä suomalaisfeminististen kiusakoneistojen pitkä käsi.

Sillä ei ole väliä, jos lapset kärsivät ja jäävät jopa heitteille. Pääasia on että sosiaalitantta saa näyttää ja käyttää vastuutonta valtaansa suomalaismiehen nujertamiseen! Poliisi ja oikeuslaitos on tässä toiminnassa mukana!

Taidat olla A. Savolainen tai hänen seuraajansa? Voi, sinua onnetonta. Sääliksi käy.

Ei ole pedofiliasyytettä vielä tuolle miehelleni mistään poikinut, vaikka onkin yhtä läheinen kolmelle tyttärelleen, kuin minäkin.

Hän kohtelee minuakin samalla kunnioituksella kuin tyttäriään, joten ei ole tullut tarvetta myöskään hänestä erota.

Sosiaalitanttojen ei ole koskaan tarvinnut puuttua meidän elämäämme.

Jo 25 vuotta yhteistä taivalta. Älykkäät naiset löytävät parhaimmat miehet ja osaavat pitää niistä kiinni.

• Eläisit ihmisiksi!!!
        maanpaossa kirjoitti:

"Maanpaossa", jos joutuu sosiaalitanttojen, poliisin ja oikeuslaitoksen kanssa tekemisiin, on syytä katsoa peiliin!!!

• pärkkkeleeee!!!

PROVO!!!!!

• Mitä se "yli kaiken rakastaminen" mukamas on, kun et halua olla mukana jokapäiväisissä käytännön hommissa. Hän joka lasta rakastaa, haluaa tehdä kaikkea lapsen kanssa. Vaipanvaihtoahan on loisto tilaisuus päästä lähelle lasta.

• maanpakolainen

VAIPAVAIHTO ON TILAISUUS SAADA PEDOFIILIN TUOMIO ILMAN OIKEUSLAITOSTA!
        ÄLKÄÄ MIEHET UNOHTAKO, ETTÄ SUOMI ON FEMINISTINEN HIRMUVALTA, missä SUOMALAISmiehellä ei ole oikeusturvaa eikä edes ihmisoikeutta!
        Naapuruastossani asuu 300 suomalaismiestä maanpaossa Suomen haloslaisten feministien vainoa ja pakomaassani meitä on 27 0000. Yhteensä meitä on jo 1,3 miljoonaa.
        Mietikääpä sosiaali ym aivottomat virka-akat, mitä tapahtuu, jos tulemme takaisin! Ja , kun tulemme, emme tule paljain käsin - luulen niin!

• justjuupatijuu

ÄLKÄÄ MIEHET UNOHTAKO, ETTÄ SUOMI ON FEMINISTINEN HIRMUVALTA, missä SUOMALAISmiehellä ei ole oikeusturvaa eikä edes ihmisoikeutta!
        Naapuruastossani asuu 300 suomalaismiestä maanpaossa Suomen haloslaisten feministien vainoa ja pakomaassani meitä on 27 0000. Yhteensä meitä on jo 1,3 miljoonaa.
        Mietikääpä sosiaali ym aivottomat virka-akat, mitä tapahtuu, jos tulemme takaisin! Ja , kun tulemme, emme tule paljain käsin - luulen niin!

Juupa juu. Suomessa myös 1,2 miljoona naista kaapataan joka vuosi Mars-planeetalle pelaamaan pesäpalloa kolmeksi päiväksi, kolmeksi tunniksi, kolmeksi sekunniksi, naisia kaapataan kerralla vain kolme, ja hekin kolmen päivän, kolmen tunnin ja kolmen sekunnin välein.

Tasan yhtä uskottavaa kuin sinun lööperisi.

• shksjhsjhj

Heti kun keskustelu nousu etusivulle, alkoi humalaiset höpöttämään hölmöyksiään.

• näin on

Ei kannata hankkia lapsia ,niistä on vain vaivaa ja huolta...

• Vaarallinen mies!

Sosiaaliviranomaiset herätkää! Mies ei ole sopiva isäksi. Nyt äkkiä huoltajuus äidille tai lapsi huostaan ennen kuin isä "kurinpitäjänä" pieksee perheensä kun äiti uupuu kodin hoitamiseen.

Seuraava perhesurma voi olla lähempänä kuin arvaattekaan :(

Isälle minulla ei ole muuta sanottavaa kuin että et ole vielä valmis isäksi. Jätä homma sikseen ja ryhdy vaikka rekkakuskiksi.

• 3. maanpakolainen

JOOO! Johan se on käytäntönä Suomessa, että lesbo on paras isä lapsille ja jonkun satunnaisen tumman mamurosvon siemenet ovat parhaita geenejä suomalaislapsille lepsojen keinohedelmöitykseen.
        Sitä se akkavalta tekee!
        Kohta ei Suomea ole olemassa kansana eikaä valtiona.

Ottakaa oppia Virosta! Sen kaduilla ei mellasta yksikään mamuelätti eikä lesboista tehdä isiä!
        Viro ei myöskään tue tai rahoita naisten käskystä mitään lusmuvaltioita.
        Siksi heillä on valtiontalouskin kunnossa ja yrityselämälläkin tulevaisuudennäkymiä!
        Eipä siellä näy Tarja Halosia presidenttinä, eikä virastovallassa saati oikeuslaitoksen ylimpinä "vartijoina"

Suomi on henkisesti fyysisesti ja taloudellisesti sairas yhteiskunta!

• rekkakuskin akka

ja mikä vika on rekkakuskissa?meillä on 4 lasta ja mies on rekkakuski,ja silti osallistuu lasten ja minun hoitoon,ei se ammatista ole kiinni,vaan siittä mitä pää pitää sisällään....

• ABCE ajokortti kans
        rekkakuskin akka kirjoitti:

ja mikä vika on rekkakuskissa?meillä on 4 lasta ja mies on rekkakuski,ja silti osallistuu lasten ja minun hoitoon,ei se ammatista ole kiinni,vaan siittä mitä pää pitää sisällään....

KIITOS HYVÄ REKKAKUSKIN AKKA!
        VOISITKO KERTOA TUON MYÖS SOSIAALIVIRANOMAISILLEMMEKIN!

• Äiti eräs

Tuo on asia, josta olisi kannattanut keskustella kumppanin kanssa aiemmin. Mutta keskustelkaa edes nyt.

Olen nainen enkä koe hoivaajan roolia mielekkääksi. Onneksi mieheni kokee. Silti teen minäkin osani ja esim. nyt on vielä pakko imettäää. Odotan aikaa kun lapsi on isompi.

• 2. maanpakolainen

Ei meillä avioparien keskustelusta ole mitään hyötyä, sillä yksityiselämänkin vahtimisvalta on annettu ulkopuolisille feministihörhöille, mitkä istuvat sosiaalitoimistoissa yms vahtimassa miestemme kuviteltuja pahoja tekoja.

Lastensuojelulainkin mukaan "pelkkä sosiaaliviranomaisen epäily" riittää lasten huostaanottoon. No näitä "epäilyjä" ilman oikeuden päätöstä on kymmeniä tuhansia, missä perheet on hajoitettu, lapset saatettu viranomaisvoimin heitteille ja isä syyllistetty vakaviin rikoksiin ilman mitään tutkintaa ja oikeuden päätöksiä!
        Se on nykypäivän tasa-arvoinen feministi-hyvinvointivaltio, missä suomalaismiehillä ei ole mitään oikeuksia.
        Sitten ihmetellään perhesurmien runsautta!!!
        Niin , minä tiedän lähes 30 000 tapausta, missä mies on joutunut maanpakoon aiheettomien epäilyjen takia ilman oikeusturvaa ja ihmisoikeuksia Suomessa.
        Pahin suomalaismiehen vihollinen on tällä hetkellä Suomen Amnesty, missä mm yksi tyttäristäni työskentelee!

Onneksi meidät on korvattu ja kansalais- ym oikeutemme on annettu naapurien muslimeille, niin ainakin naistemme elämä on heidän toiveittensa mukaista! Hölmö kiltti suomalaismies vaan puurtaa ja maksaa kaiken!

• juupsjuupatijuu
        2. maanpakolainen kirjoitti:

Ei meillä avioparien keskustelusta ole mitään hyötyä, sillä yksityiselämänkin vahtimisvalta on annettu ulkopuolisille feministihörhöille, mitkä istuvat sosiaalitoimistoissa yms vahtimassa miestemme kuviteltuja pahoja tekoja.

Lastensuojelulainkin mukaan "pelkkä sosiaaliviranomaisen epäily" riittää lasten huostaanottoon. No näitä "epäilyjä" ilman oikeuden päätöstä on kymmeniä tuhansia, missä perheet on hajoitettu, lapset saatettu viranomaisvoimin heitteille ja isä syyllistetty vakaviin rikoksiin ilman mitään tutkintaa ja oikeuden päätöksiä!
        Se on nykypäivän tasa-arvoinen feministi-hyvinvointivaltio, missä suomalaismiehillä ei ole mitään oikeuksia.
        Sitten ihmetellään perhesurmien runsautta!!!
        Niin , minä tiedän lähes 30 000 tapausta, missä mies on joutunut maanpakoon aiheettomien epäilyjen takia ilman oikeusturvaa ja ihmisoikeuksia Suomessa.
        Pahin suomalaismiehen vihollinen on tällä hetkellä Suomen Amnesty, missä mm yksi tyttäristäni työskentelee!

Onneksi meidät on korvattu ja kansalais- ym oikeutemme on annettu naapurien muslimeille, niin ainakin naistemme elämä on heidän toiveittensa mukaista! Hölmö kiltti suomalaismies vaan puurtaa ja maksaa kaiken!

Äsken niitä oli 1,3 miljoonaa?

Heitä Hermanni vaikka voltti, tai pari.

• yx maanpakolaisista
        juupsjuupatijuu kirjoitti:

Äsken niitä oli 1,3 miljoonaa?

Heitä Hermanni vaikka voltti, tai pari.

Siis Suomesta feministivallan väärinkäytöksiä on paennut kokonaisuudessaan 1,3 miljoonaa suomalaismiestä, josta suurin osa on korkeasti koulutettuja johtoasemassa olleita tai yrittäjiä.
        Feminististen sosiaaliviranomaisten väärien syytösten ja tuomioitten takia lähteneitä on osa, joista asuu n 27 -30 000 minun asuinvaltiossani ja niistä tunnen henkilökohtaisesti n 300.
        Mikähän olisi Suomen taloudellinen tilanne, jos 20v sitten EI OLISI annettu virkanaislille maamme todellista valtaa! Ehkäpä olisimme vieläkin Euroopan Japani, mutta, kun idiootit on vallan kahvassa, niin tulokset ovat sen mukaisia!

• Äiti olen minäkin

Mielestäni on ihan oikein että nainen hoitaa vauvan, hänhän on äitiyslomalla. Jos mies tekee raskaan työpäivän , hänellä on oikeus lepoon työpäivän jälkeen. Ihmettelen suuresti naisia joilla on yksi ipana hoidettavanaan ja kehtaavat kitistä että sen hoitaminen uuvuttaa.

• Ei se ole lomaa

Eikö lapsen hoitaminen ole muka työtä? Etkö ikinä väsy työhön? Jos et niin aika pakkaus olet,koska en usko että kukaan jaksaa 24/7 tehdä työtä, et edes sinä.

• Katoppa ku tosiaanki
        Ei se ole lomaa kirjoitti:

Eikö lapsen hoitaminen ole muka työtä? Etkö ikinä väsy työhön? Jos et niin aika pakkaus olet,koska en usko että kukaan jaksaa 24/7 tehdä työtä, et edes sinä.

Ihanaa!! itse olen mies ja teen raskasta työtä 8h päivässä ajot ja 3-4 päivänä viikossa hoidan lapsia tyäpäivän jälkeen klo 22.00 asti,kun rouwa on iltavuorossa. 2 ja 5 ja 7v muksut. monasti myös vkl. tykkään elämästäni,kun itse olen tämän hankkinut :)

• myös äippä

Jos et oo sattunu huomaamaan niin ÄITIYSvapaata on vaan ensimmäiset kuukaudet ja sen jälkeen muuttuu VANHEMPAINvapaaksi. Vanhempain vapaan voi pitää yhtä hyvin isä ja äiti mennä töihin! Meillä ainaki isä hoiti viikonloppu öistä toisen että äiti sai edes yhden yön viikos nukkua!

• Isi vaihteeks kotona

Lasten hoitaminen on helppoa ja mukavaa...jos ei ole taloudellisia pakotteita. Yleensä jos nainen hoitaa lapsia niitä ei ole. Jos mies hoitaa niitä on.

• lool mieheeeet

Ikävää kuulla että suomessa vielä löytyy noita miehiä jotka eivät tykkää hoitaa omaa lastaan. mieheni tulee afrikasta , maasta missä nainen on se joka hoitaa kaiken, lapset kotityöt eikä niillä oo edes sananvaltaa, siellä se on ihan normaalia, miehen rooli on vain ja ainoastaan käydä töissä ja palata kotiin milloin haluaa. Afrikassa naiset auttaa toisiaan ,, kun yks on väsynyt toinen naisista hoivaa lasta,
        suomessa taas on joku ihme ajattelutapa että nainen pitää hoitaa kaikki ilman kenenkään apua ,=sairasta.

Äitinä voin sanoa että lapsen hoivaaminen yksin on todella todella raskasta ja väsyttävää , enkä oikeesti ymmärrä että on vielä noita miehiä jotka elää vielä kiviaikana= luulee että nainen (suomessa) ei muka pärjää jos mies ei käy töissä , nyt eletään vuotta 2012 , ruokaa löytyy ihan kaupasta.. ei sitä ruokaa tarvii mistään metsästää (Huom suomessa) , ap= tuot ruuan pöytään?? käyt kaupassa? ootpas sä reipas *taputus^^* ..töissä käyminen on niiiiiiiiin paljon helpompaa kuin hoitaa lasta, tiedän sen koska olin töissä ennen kun mun tyttö synty. Töissä olet vain itsesi kanssa, Kun hoidat lasta joudut olemaan keskipisteessä 24/7 , ja lapsi tarvii huomiotasi koko ajan, sinä lepäät vain kun lapsi lepää, lapsi on se joka päättää sun elämänrutiinisi ainakin pari vuotta eteempäin. Tein kivan testin mieheni kanssa koska hänellä oli just tuollainen ajattelutapa kun ap:llä: Annoin lapsen mieheni hoiviin viikoksi, arvatkaa kestikö mies tämän? No ei Tod, laps lens mun syliin heti seuraavana päivänä, näin hän sanoi : anteeks rakas en tiennyt että lapsen hoivaaminen on noooooin raskasta (Hahhaha kesti tasan päivän ) ... mieheni on täysin muuttunu, auttaa lapsen hoivaamisessa ,jopa kokkaa kotona, hmm., taitaa mies pelätätä että joituu taas yksin hoivaamaan.

• maanpaossa kans
        myös äippä kirjoitti:

Jos et oo sattunu huomaamaan niin ÄITIYSvapaata on vaan ensimmäiset kuukaudet ja sen jälkeen muuttuu VANHEMPAINvapaaksi. Vanhempain vapaan voi pitää yhtä hyvin isä ja äiti mennä töihin! Meillä ainaki isä hoiti viikonloppu öistä toisen että äiti sai edes yhden yön viikos nukkua!

Kun olin lapsi, ei ollut mitään maksullisia vapaita tai sosiaaliturvaa, mutta eipä ollut naisillakaan mitään itsekkäitä vaatimuksia, vaan oli itsestään selvää, että äiti imetti ja hoiti lapsensa ja isä tienasi leipää pöytään niin pllajon kuin jaksoi.
        Pihalla ei vaimon vaatimuksesta seissyt mersua eikä asuttu kartanossa kaikin mukavuuksin.
        Keskinäinen rakkaus ja toisistaan huolehtiminen riitti!
        Vedet kannettiin sisään ja "laskiämpärissä" ulos takapihan tunkiolle!

Kiertäkää ämmät maailmaa turistipaikkojen ulkopuolella, niin näette, mikä on naisen asema ja työmäärä muualla!
        KAIKKIEN suomalaisakkojen olisi paras pitää typerät suunsa kiinni ja näppäimistönsä kurissa, koska eivät tunnu ymmärtävän suomalaismiesten heille antamaa etuoikeutettua asemaa kotona ja yhteiskunnassa!
        Itsekin olen maanpaossa, eikä aiketa paluusta ole, ennenkuin kaiki "tarjahaloslaiset on pudotettu vallasta maan virastoissa!
        Noo mitäs niistä 250 työpaikasta, mitkä lähti aikoinaan mukanani. Syyhän ammattiliiton mukaan oli minun ahneudessa eikä feministiakkojen rikollisuudessa , vaikka tekivätkin toistuvasti lainvastaisia veropäätöksiä yms!

Hukkukaan omaan feminismiinne koko saakelin Suomi!
        Sorry lipsahti lapsenhoidosta sivuun, mutta syy on sama eli naisten itsekäs ylivalta!

• pakosta koti-isi
        lool mieheeeet kirjoitti:

Ikävää kuulla että suomessa vielä löytyy noita miehiä jotka eivät tykkää hoitaa omaa lastaan. mieheni tulee afrikasta , maasta missä nainen on se joka hoitaa kaiken, lapset kotityöt eikä niillä oo edes sananvaltaa, siellä se on ihan normaalia, miehen rooli on vain ja ainoastaan käydä töissä ja palata kotiin milloin haluaa. Afrikassa naiset auttaa toisiaan ,, kun yks on väsynyt toinen naisista hoivaa lasta,
        suomessa taas on joku ihme ajattelutapa että nainen pitää hoitaa kaikki ilman kenenkään apua ,=sairasta.

Äitinä voin sanoa että lapsen hoivaaminen yksin on todella todella raskasta ja väsyttävää , enkä oikeesti ymmärrä että on vielä noita miehiä jotka elää vielä kiviaikana= luulee että nainen (suomessa) ei muka pärjää jos mies ei käy töissä , nyt eletään vuotta 2012 , ruokaa löytyy ihan kaupasta.. ei sitä ruokaa tarvii mistään metsästää (Huom suomessa) , ap= tuot ruuan pöytään?? käyt kaupassa? ootpas sä reipas *taputus^^* ..töissä käyminen on niiiiiiiiin paljon helpompaa kuin hoitaa lasta, tiedän sen koska olin töissä ennen kun mun tyttö synty. Töissä olet vain itsesi kanssa, Kun hoidat lasta joudut olemaan keskipisteessä 24/7 , ja lapsi tarvii huomiotasi koko ajan, sinä lepäät vain kun lapsi lepää, lapsi on se joka päättää sun elämänrutiinisi ainakin pari vuotta eteempäin. Tein kivan testin mieheni kanssa koska hänellä oli just tuollainen ajattelutapa kun ap:llä: Annoin lapsen mieheni hoiviin viikoksi, arvatkaa kestikö mies tämän? No ei Tod, laps lens mun syliin heti seuraavana päivänä, näin hän sanoi : anteeks rakas en tiennyt että lapsen hoivaaminen on noooooin raskasta (Hahhaha kesti tasan päivän ) ... mieheni on täysin muuttunu, auttaa lapsen hoivaamisessa ,jopa kokkaa kotona, hmm., taitaa mies pelätätä että joituu taas yksin hoivaamaan.

Oletpa valinnut itsellesi kyvyttömän miehen "lool miehet", ei voi muuta sanoa. Oma vikasi!
        Näinhän ne feministitkin kommentoivat!

Minä se vasta jouduin hirvittävään tilanteeseen, kun äidin ainokainen prinsessa sai lkanssani lapsen ja alkoi päihdeäidiksi.

Kaikki jäi minun huolekseni, työ, koti ja lapset, sekä sen lisäksii niskassa oli kokonainen sosiaalitanttakaarti!

Siinä sitä sitten sinniteltiin 3 lapen kanssa vihakoneisto niskassa, kunnes ajoivat konkurssiin ja muutin maasta!
        Valitettavasi pilasivat myös lasten elämän.
        Lusmu päihdeäiti elää suojeltuna sosiaalitanttojen rahakirstun ehtymättömin varoin luksuselämää ilmeisesi kuolemaansa saakka!
        Kyllä niille ja mamuille raha-arkut ovat pohjattomat!

Milloin suomalaismies löytää munansa ja tekee vastaiskun tällaisille epäoikeudenmukaisuuksille?

Se on vain ajan kysymys, mutta sitten onkinpiru irti! Ja se sitten on jo lähellä!
        Suomalaisenkaan mitta ei ole ehtymätön, vaikka maailman sietokuykyisin vieteri miehillämme onkin!

• Akat. johtaja isukki

Vaimoni väitti, että kotona lastenhoito on leikkiä työssäoloon verrattuna.

Olikohan syy siinä, että olimme vaihtaneet osia ja vaimo oli sillä hetkellä palkkatyössä ja minä hoidin YRITYKSENI OHELLA lapsia kodissa. Minun kohdallani se johti burn outiin ja eläköitymiseen, joten kummankohan osa oli raskaampi
        Sen, joka teki yrittäjän työn ohella kotityöt ja lastenhoidon vai sen vaimon, joka istui päivät konttorissa näpyttelemässä kirjotuskonetta ja pyhitti illat kaljan kittaamiselle ja huumeille!
        Suomi24 keskustelupalstan kirjoittelijoitten perusteella oletan, että syylliseksi kaikkeen tehdään minut, koska olen suomalainen mies.
        Jos olisin kouluttamaton mustanahka, minulle annettaisiin synninpäästö mistä hyvänsä!

• -Sis_

haha!

kunnon provo. no mutta kyllä nyt kaikki tietää että lapsella on äiti sekä isä joilla on ihan yhtälainen vastuu lapsesta eikä siihen vaikuta mitkään tuloerot tai muutkaan.

• maanpakolainen

Molemmilla vanhemmilla on vastuu lapsista, mutta, jos isä ei osallistu vastuuseen, niin isää haukutaan rikollisaeksi hulttioksi ja , jos isä osallistuu, niin isä leimataan rikolliseksi pedofiiliksi ilman tutkintaa ja tuomiota! SELLAINEN on HYVINVOINTISUOMI ja sitten ihmetellään, mikä miehiämme vaivaa, kun heiltä loppuu sietokyky!
        Me maanpakolaiset ennustamme, etä Suomessa on kohta sisällissota lähellä, ellei vastuutonta akka-valtaa heti hajoiteta!
        Siihen mätään akkavaltaan, kuuluu puoluepolittiset virkakoneistot, oikeuslaitos ja media! Kaikki naisvallan alla!

• näässyli

Moraalista käytäntöön; ihan niinkuin itsellesi ja vaimokkeellesi vain sopii. Täytyy kyllä muistuttaa, ettei elämä ole ennustettavissa kuten tunnut olettavan, vaan käytännön järjestelyt kyllä tuo joitakin hoitotehtäviä myös vannoutuneelle isä-roolilaiselle. Viimeistään toisen tai kolmannen lapsen jälkeen.. Siperia opettaa vaikka heikko itsetuntosi miehenä pistäisi kuinka paljon vastaan. ;)

• perrttiii

Itse olen kasvanut myös kyseisellä tyylillä. Isä opiskeli ja teki töitä siinä yhteydessä. Tai muuten vaan teki pitkiä päiviä että sai maksettua kaiken. Äiti kasvatti kolmea pientä lasta kotona ja niin kuin varmaan arvaattekin niin kurin puutetta oli. Isän tultua kotiin tuli myös päällikkö paikalle, jolloin ei paljoa riehuttu :).
      Äitini on aina ollut todella vahva nainen, eikä hän ikinä ole katkeroitunut. Hän on aina arvostanut kaikkea kokemaansa ja molemmat vanhempani on laittanut kaiken elämästään toisensa ja lastensa eteen. Siinä on jotain mitä nykysin ei kovin moni ihminen enään tee. Äidin rauhallisuus ja rakkaus, ei ikinä suuttunut. Ja isän järkyttävän kova kuri, teki minusta hyvin koulutetun ja oppivan ihmisen. Opin jo pienestä pitäen mikä on oikein ja mikä väärin. Mitä saa tehdä ja mitä ei. Mitä on viisaus ja mitä tyhmyys :)

• natural life

Kuuluuko vai eikö. Se kuuluu mikä tuntuu luontevalta. Ei kaikki naisetkaan tunne samanlaista hoiva viettiä kuin toiset. Velvollisuudet täytyy kuitenkin hoitaa. Lapsen kannalta parempi tietysti jos häntä kohdellaan rakkaudella. Jos olet nälkäinen, menet automaattisesti syömään, yhtä automaattisesti sinun pitäisi ruokkia lapsesi joos hän on nälkäinen. Vauvan voi tietysti vain nainen ruokkia mutta muuten, toimi automaattisesti kunkin tilanteen mukaan, ei siinä mitään rooleja tarvii miettiä.

• lauseen jatke

Vauvan voi vain ruokkia nainen mutta muut toimet voi hoitaa kumpikin. Se joka on joutilas kunakin hetkenä.

• kasvakaaaikuisiksi

Kyllä lapsi pitää saada hoivaa myös isaltään, se kuuluu ihan normaaliin arkeen. Mikä ihmeen lapsenhoitaja vaimo on. Yhdessä olette sen tehneet. Ei millään pahalla mutta kasvatuksella sullekin.

• aikuistukaa naisetki

MIlloin nykyiset suomalaiset NAISET kasvavat aikuiseksi ja ottavat naistenlehden sijaan sen lapsen syliinsä unohtaen edes hetkeksi sen joka tuutista syötetyn itsekkyden, missä käsketään naisen elävän vain itselleen!!

Jos ottaa raskaaksituloriskin menemällä miehen kanssa sänkyyn, pitää suomalaisnaisenkin kantaa oma vastuunsa tekemistensä seurauksista!

Nyt meillä sellainen ihmeellinen käsite kuin yhteiskunta yrittää joka käänteessä ottaa vastatakseen naisyksilöitten vastuun! Sille instanssille on annettu lakiemmekin yläpuolella oleva valta ja jälleen ilman vastuuta kuten muillekin naisillemme.
        Se on feministinaistemme "miehittämät" sosiaalitoimistot tanttoineen!

• Isi kotona vaihteeks

Ite olen ollut lasten kanssa kotona kohta kaksi vuotta. Nainen yrittää hankkia elannon. Kohta tulee konkurssi ja sitä myöten ero. Enään ei ole rahaa eikä yhteistä aikaa lasten kanssa. Naisten pitäisi ymmärtää tosiasiat paremmin.

• isi töihin vaihteeks

No, hyvänen aika. Mene töihin ja vie lapset hoitoon! Jaatte kotityö ja näin teillä on molemmilla sekä rahaa, että yhteistä aikaa olla lasten kanssa.

• Isi vaihteeks kotona
        isi töihin vaihteeks kirjoitti:

No, hyvänen aika. Mene töihin ja vie lapset hoitoon! Jaatte kotityö ja näin teillä on molemmilla sekä rahaa, että yhteistä aikaa olla lasten kanssa.

Onneks se näyttää siltä, että syksyllä muuttuu ,En tiedä onko liian myöhäistä. Minä olen ihan yhtä mielelläni kotona kuin töissä. Mutta jonkun pitää tuoda rahaa kotiin. Yleisellä tasolla.. tässähän puhuttiin lastenhoidosta kotona.

• elämä on kokemus

Siis kaikki naiset ovat vastuussa mistä? Sun vaimon surkeasta palkasta vai sun tuhlaamisesta vai siitä, että te ette taida kumpikaan osata elää tulojenne mukaan? Sori, mutta kaatakaa itsellenne vaan. Ei ole naisten tosiasioiden ymmärtämisestä kyse vaan ihan teidän itsenne! Kasva aikuiseksi, samaa suosittelen vaimollesi. Jos yhden palkka ei riitä, menee molemmat töihin. Jos menot ylittää tulot, pitää menoja pienentää.
        Perheelle riittää yhteistä aikaa kyllä, koska hassua kyllä, ne ketkä aikaa haluavat löytää, löytävät sitä aina haluamiinsa asioihin ja ne ketkä eivät eivät sitten.

Älkää kasvattako omista lapsistanne yhtä hitaita ja avuttomia.

• Isi vaihteeks kotona
        Isi vaihteeks kotona kirjoitti:

Onneks se näyttää siltä, että syksyllä muuttuu ,En tiedä onko liian myöhäistä. Minä olen ihan yhtä mielelläni kotona kuin töissä. Mutta jonkun pitää tuoda rahaa kotiin. Yleisellä tasolla.. tässähän puhuttiin lastenhoidosta kotona.

Isi, joka kokee että hänen roolinsa on työnteko saa palautteen -22. tähän mennessä. Isi vaihteeks töihin saa palautteen 5 tähän mennessä. Onko tässä jotain kummallista?

• isi vaihteeks kotona
        elämä on kokemus kirjoitti:

Siis kaikki naiset ovat vastuussa mistä? Sun vaimon surkeasta palkasta vai sun tuhlaamisesta vai siitä, että te ette taida kumpikaan osata elää tulojenne mukaan? Sori, mutta kaatakaa itsellenne vaan. Ei ole naisten tosiasioiden ymmärtämisestä kyse vaan ihan teidän itsenne! Kasva aikuiseksi, samaa suosittelen vaimollesi. Jos yhden palkka ei riitä, menee molemmat töihin. Jos menot ylittää tulot, pitää menoja pienentää.
        Perheelle riittää yhteistä aikaa kyllä, koska hassua kyllä, ne ketkä aikaa haluavat löytää, löytävät sitä aina haluamiinsa asioihin ja ne ketkä eivät eivät sitten.

Hmm. Kasva aikuiseksi??? Olen ehkä ollut aikuinen jo liian nuorena, kun olen säästänyt ja maksanut kodin ja kaiken muun... Olen myös ottanut osani lastenhoidosta. Minä tiedän miten talous pysyy kunnossa...naiseni ei. Niin, sen yhteisen ajan haluamiseen tarvitaan aina kaksi lapset.

• Hyvästi Suomi
        isi töihin vaihteeks kirjoitti:

KYllähän se muuten kävisi, mutta meidän yhteiskunnassamme päätösvalta ja lakien suojaama itsekkyysvalta on annettu naisille.

Jos nainen saa päättää perheessä, kuten em tapauksessakin on tapahtunut, niin tuloksena on AINA katastrofi, koska naisen ajatuksia ohjaa tunne eikä järki!

Kaikkein vaarallisinta on naisten valta valtiollisella tasolla, missä me nyt elämme, ja Suomea ohjataan ministeriöitten feminismin ohjauksessa täydelliseen tuhoon!
        Ei J Katainen halua muitten maitten tukemista suomalaisten rahoilla, vaan taustalla istuvat todellista valtaa feministisuojalakien kiristysvoiman avulla käskevät naisemme.
        Käykää katsomassa, montako nais"asiantuntijaa" niissä viroissa istuu! Hämmästytte, kun selviää, ketkä todellista valtaa pitävät massamme!
        Tervetuloa muslimivalta, niin maamme puhdistuu kertaheitolla!

• Oikea tasa-arvo
        elämä on kokemus kirjoitti:

EI menoja VOI pienentää, koska länsimaissa on valta annettu joka perheessä naiselle, joka vaatii komeampaa kotia ja kalliimpaa autoa, kuin naapuriolla ja sukulaisilla. Siitäjhän koko länsimaailman talousongelmat johtuvat.

• emo, ei orja

mieheni työkaveri järkyttyi syvästi tultuaan meille, kun tajusi, että hänelläkin voisi olla perhe ja että hän on haaskannut elämänsä baareissa luutuamiseen.
      Nyt on vajaa kaksivuotiaan iskä ja taatusti onnellinen. On niin ihana, kun hän sanoo, että voi sanoa iloisena, että menee kotiin rakkaan perheensä luo. Tekee kyllä kotihommia ja hoitaa vauvaa aina tilaisuuden tullen.
      Hänen isänsä asuu samassa taloudessa ja harmittelee kovasti, ettei ole älynnyt, mitä on menettänyt, kun ei ole nyt jo aikuisten lapstensa kasvua seurannut.
      Tämä pienokainen onkin hurmannut papan ihanalla luonteellaan täysin ja pappakin on saanut eläkepäiviinsä uutta iloa ja säpinää.
      Myös isällä on oikeus tutustua siihen lapseensa, ne äidit jotka omivat lapsen itselleen tekosyyllä, että äidin työ, eivät ole kummosia äitejä tosiaankaan!
      Mein lapset on aina olleet tosi paljon isänsä kanssa ja ovat nyt aikuisenakin iskälle asiansa esittämässä, sit yhessä vasta miulle! :D

• sus siunatkoon

voi hemmetin kuustoista... tulkaa immeiset jo tähän päivään... lapsi on molempien vanhempien vastuulla ja myös hoidettavana..

• S. 1991

Kyllä se vauvan hoito kuuluu molemman päivä tehtäviin:D

• Mielivaltaa vastaan

Niinhän sen lapsenhoidon pitäisi kuulua molemmille vanhemmille, mutta tekipä isä mitä hyvänsä, hänestä leivotaan vaikka väkisin ilman asioitten tutkintaa ja jopa oikeuslaitoḱsen feministisoinnin avulla jollain keksityllä syyllä rikollinen pedofiili tai jotain vastaavaa.
        Totuuden tai jopa mielipiteen sanominenkin on yhteiskunnassamme jo vankilatuomiolla rangaistavaa vain naiskoneistojen mielivallan mukaan määriteltyä "vihapuhetta".

• Eihän se vaipan vaihto nyt ihmeellinen rasti ole. Turhaa ininää.

• opaekpowkrgr

kirjottakaa välillä jotain mikä on ees totta :D

• NaimissaIsäVaimo3las

No mäkin olen vanhan ajan kasvatuksen saanut ja ei mun isä tietääkseni minua ja muita ison perheen lapsia hoitanut vaippoja vaihtamalla jne. mutta ei se minua estänt kun mun pojat oli pieniä vauvoja ja oli ihan kiva pienestä pitäen kantaa oma osansa perheen hyväksi vaihtaen myös vaipat ja syöttämällä heitä tuttipullosta ym.

Se, että isä osallistuu vauvan ja lapsien hoitoon ei tarkoita yhtään sitä, että olis ns. lässykkä isä tai muuta naurettavaa, vaikka isä osallistuu mm. vaipojen vaihtoon niin voi hyvin pitää myös sitä vanhanaikaista kasvatusta omissa toimissaan eli sopivaa kuria, rajoja ja järkevää vankaa isän otetta isolla sydämmellä ja rakkaudella.

Siitä on paljon hyötyä kun isä hoitaa lapsia:
      - vaimo saa hengähtää esim. joskus on hyvä miehenkin ruokkia pieni vauva yöllä varastoon pumpatulla rintamaidolla että äiti saa edes joskus nukkua
      Yleensäkin ädille on hyvä suoda lepoa ja tottakait isällekin, tämä myös virkistää aivan varmasti sitä parisuhteen seksuaalistakin puolta kun molemmat jaksaa paremmin.

- ja kyllä vauvan ja lapsen hoito myös tuo isää lähemmäksi lapsen sydäntä kun rooli ei ole vain ns. kuripidollinen vaan hoivaava ja rakastava monessa muussa mukana oleva rooli, isä myös luo näin tasavertaisempaa suhdetta lapsiinsa ilman että äiti olisi lähempänä lapsien sydäntä (tietysti jokainen on yksilönsä ja vaikka isä ei hoitaisi, ei se tarkoita, etteikö isä olisi lapsille tärkeä tai rakastettava) kuitenkin pelkän kurinpitäjän roolissa oleva isä ei ole se paras vaihtoehto vaan kuria pitävät yllä molemmat vanhemmat ja se kuri ja rajat ovat molemmilla samanlaiset lapseen päin, ettei lapsi sitten putoa siihe kuulisaan kuoppaan, että toinen sallii ja toinen ei.

- se, että isä hoitaa pienestä pitäen eli on mukana niin antaa isälle myös paljon ja lähentää lastaan entisestään isään, on hieno kokemus vaihtaa ne vaipat lapselle, kylvettää, antaa ruokaa ja mitata kuumetta ym. ja mikä ettei näin tekisi, onhan lapsi omaa lihaa ja verta, ainakin minä tunnen rakastavani omia lapsia ja haluan olla mukana.

Itse en enää jaksa ns. mennä vanhan ajan kasvatuksen roolijaon mukaan kun sieltä voi kuitenkin poimia ne hyvät asiat kuten rakkaus, rajat/kuri, hoivaaminen, tasapaino, vapauden antaminen tietyissa asioissa jne., mä peräänkuulutan sitä, että olipa se sukupuoli nais- tai mies niin molemmat hoitavat ja tukevat toisiaan ja myös jokainen perhe vapaasti noudattaa kuinka tarkasti pitävät roolijaosta kiinni, jos homma sopii molemmille ja lapsi voi hyvin sekä parisuhde kukoistaa niin kaikki on reilassa ja homma kuosissaan.

Tänä päivänä puhutaan paljosti siitä, että toinen osapuoli ei jaksa kiinnostua ns. petihommista ja aivan liian monesti tämä homaa voi johtua hyvinkin vain siitä, että toinen osapuoli on liian kuormittunut ja haluaa pois kotikuvioista ja perhe voi tällä tavoin myös huonommin, tätä asiaa ei kannata aliarvioida ja parisuhte vaatii joustavuutta sekä työtä ja järjenkäyttöä jossa on mukana se ISO RAKKAUS.

• petoviilihysteria

Ole onnellinen, että lapsesi olivat poikia. Jos ne olisivat olleet tyttöjä, niin sinut olisi jo ajat sitten tuomittu sosiaalitanttojen toimesta julkisuuden avulla insestiä harjoittavaksi pedofiiliksi, koska olet koskenut lapsesi kakkaiseen pyllyyn.

Sosiaaliaisten mielikuvituksen tultua lakejammekin vahvemmaksi aseeksi miehiämme vastaan, on yhteiskuntamme sairastunut virkavaltaisten naistemme mielikuvitushysterioihin ja nyt on vallalla ollut jo 10-20 vuotta pedofiilihysteria.

Soiaaliviranomaisten koulutuksessakin painotetaan, että jokainen mies on syntyperäisen sukupuolensa perusteella väkivaltainen pedofiili!

Naisvallan vastuuton asettaminen lakiemme yläpuolelle on tehnyt yhteiskunnastamme tosi sairaan!

• Eläkeläinen

Minä kans . meillä oli 4 lasta ja isä hoiti perheen elatuksen ja äiti perheen arkiaskareet lastenhoidosta pyykinpesuun. Tosin olimme ns hyvintoimeentuleva perhe, joten meillä oli jo varhain 50-luvulla vesijohto, viemäri, pesukone jne.
        En muista isäni osallistuneen lastenhoitoon kovinkaan aktiivisesti varhaislapsuudessani siitä alkaen kuin muistan. Kyllä se oli äiti, joka pyyhki pyllyn ja piti sylissä, koska isän piti vastuullisissa tehtävissä johtaa yritystoimintaa ja edustaakin tarvittaessa.
        Onneksi isäni ei käyttänyt lainkaan alkoholia!
        Isän kanssa sitten teimme kivoja asioita yhdessä. Mökillä jakotona lämmitimme saunaa, kannoimme puita, kalastimme ja grillasimme (halstaroimme) kaloja , istutimme perunoita ja hoidimme pihaa ja kasvimaata jne

Joskus kävimme saarissa syksyisin marjassa, vaikka se olikin pikkupojalle välillä tylsää puuhaa, mutta isä oli viisas ja antoi minun välillä voittaa marjankeruukilpailuissa, niin mielenkiinto säilyi!
        Äiti hoiti silläaikaa kotiasiat. Kun tulimme sovittuun aikaan paikalle, oli ruoka pöydässä ja kaikki olimme tyytyväisiä ja onnellisia! Se oli perherakkautta, missä vastoin nykyaikaa, kaikki hoitivat oman osansa turhia kitisemättä.
        Nykyisin on tärkeintä vain MINÄ_MINÄ_ MINÄ, ja siinä tuntuvat pääosaa esittävän naiset!

• Pöööööööö
        petoviilihysteria kirjoitti:

Ole onnellinen, että lapsesi olivat poikia. Jos ne olisivat olleet tyttöjä, niin sinut olisi jo ajat sitten tuomittu sosiaalitanttojen toimesta julkisuuden avulla insestiä harjoittavaksi pedofiiliksi, koska olet koskenut lapsesi kakkaiseen pyllyyn.

Sosiaaliaisten mielikuvituksen tultua lakejammekin vahvemmaksi aseeksi miehiämme vastaan, on yhteiskuntamme sairastunut virkavaltaisten naistemme mielikuvitushysterioihin ja nyt on vallalla ollut jo 10-20 vuotta pedofiilihysteria.

Soiaaliviranomaisten koulutuksessakin painotetaan, että jokainen mies on syntyperäisen sukupuolensa perusteella väkivaltainen pedofiili!

Naisvallan vastuuton asettaminen lakiemme yläpuolelle on tehnyt yhteiskunnastamme tosi sairaan!

Typerää puhetta!!!!

• MeMeMeMe

Olet luolamiehen tasolla!

• lollolloool

tää on trolli

• akka

Et ehkä olekaan valmis isäksi. Silti vastuunsa pitää kantaa. Myös mnaiset osallistuvat perheen elatukseen ja käyvät töissä.

Ennen oli maataloudesa miesten ja naisten työt. naisten työt olivat sitä lehmän lympsyä ja sisätyöt, siinä samalla hoideltiin lapset. Miehet kävivät metsätöissä ja suorittivat ulkohommia, mutta niissäkin naiset olivat monesti mukana.

Nykyisin ei voi vedota siihen että naiset tekevät kotityöt ja hoitavat lapset. Naisten työpaikat eivät vain ole enää kotona.

• Isi kotona vaihteeks

Niin, sinäkö olet sitä mieltä että naiset tekevät enimmät työt...höpö höpö..
        No, ehkä teillä.

• jep2524jep

Miksi teet lapsia jos et tahdo vaihtaa lapsesi vaippoja. Mene itseesi oikeasti...

• sdfjgnlakesjgtoesiup

Miua ärsyttää tuollanen. Mikä takia mies haluaa lapsia jos ei ole "valmis" hoitmaan tätä?! Mies käy töissä ja tuo ruuan pöytään ymym. Sitä voisin myös kysyä et jos perheen äiti käy töissä, hänkin sillo voisi ajatella et miksi hän hoitaisi lasta ku on töissä. Tottakai kummanki pitäää ottaa vastuu lapsesta ja hoitaa tätä. Joku kirjoitti että kun äiti on äitiyslomalla. Kuten itse jo kirjoitin tästä kun/jos äiti on töissä. Miten tosiaan siinä vaiheessa ku kummatkin ovat töissä? Eihän se äitikään varmaan kokoajan ole kotona.
      Vois kirjottaa viel vaikka mitä mut ei suuttumukseeltaan pysty..

• yksvastaus

Oma isäni ei kiinnittänyt minuun huomiota lapsena, ei siis hoitanut eikä leikkinyt. Lopputulos: E-rit-täin etäinen suhde. Mieti tätä.

• Stereotypiaa.

Heh, ja nyt kaikki naiset täällä alkaa heti kertomaan tarinoistaan kuinka miehet ovat sikoja. No niinpä niin. Itselläni on 3 vuotias poika; minä käyn töissä, minä teen pyykit, minä siivoan ja käyn lapsen kanssa ulkona leikkimässä kun nainen vain oleskelee ja ottaa rennosti ja nalkuttaa minulle kun asiat ei ole hyvin. Ette te ole aina niitä täydellisiä kodinhoitajia, vaikea ehkä uskoa, mutta minun talossani minä teen kaikki työnteosta siivoamiseen, ruoanlaittoon ja lapsenhoitoon. Joten jättäkää stereotypianne muualle.

• äpläröö

Ei kaikki miehet ole sikoja, mutta monta porsasta on vastaan kävellyt.

• Eläkepappara
        äpläröö kirjoitti:

Ei kaikki miehet ole sikoja, mutta monta porsasta on vastaan kävellyt.

Totta! Eivät kaikki miehet ole sikoja, mutta nykyisin kaikki naiset ovat feministiaaseja!
        Siomi vielä tukehtuu tuohon feminismin väkisintuputtamiseen joka tuutista!

• Jo 35 vuotta

Vaikka se vaippa nyt vähän haiseekin niin ei se nyt niin vaikeaa ole!

• jakkeledin1

ÄLÄ VÄLITÄ NÄISTÄ NYSVÄKKEISTÄ JOTKA VINKUVAT. NYKYMIEHET ONNETTOMIA SUKKAHOUSUMIEHIIÄ JA SUOMALAISISTA NAISISTA TULLUT PATALAISKOJA PIIPITTÄJIÄ.
      ITSE OLEN HOITANUT KAIKKI LAPSENI KUN PÖLJYYTTÄNI OTIN LAISKAN SUOMALAISEN AKAN. TYHMYYDESTÄ SAI KÄRSIÄ. HYVÄT VÄLIT KAIKKIIN LAPSIINI.
      EN SIITÄ HUOLIMATTA OLE SITÄ MIELTÄ ETTÄ KAIKKI MIEHEN TYÖT ON VAIN MIESTEN TÖITÄ JA NAISTEN TYÖT YHTEISIÄ. IHMISEN ARVOSTUS ON SE MITÄ HÄN TEKEE, JOS VOIT TODELLAKIN HUOLEHTIA NOISTA KAIKISTA MUISTA JOISTA AUKENIT NIIN JÄTÄ VAIPAT ÄIDILLE, MUTTA OPETTELE HÄTÄVARAKSI SILTI HOMMA.
      UGH!
      EN HUOLI VASTAUKSIA SUKKAHOUSUFEMINISTIOSAPÄIVÄMIEHILTÄ.

• maasta karannut

TOSIAAN ! SUOMALAISISTA MIEHISTÄ ON FEMINISTILAKIEMME TAKIA TEHTY "SUKKAHOUSUMIEHIÄ", JA SIKSI NAISEMMEKIN JUOKSEVAT MIELESTÄÄN "OIKEITTEN" MIEHIEN PERÄSSÄ, jotka nauttivat yhteiskunnassamme feminismin ulkopuolisia miehisiä erityisoikeuksia.
        Näillä miehillä on tumma ihonväri ja uskontona islam!
        En kyllä ole nähnyt yhtään muslimia vaipanvaihdossa - sorry vaan suomifeministit!
        Yhtä sukkahousumiestä naisemme tahtoivat jopa presidentiksi.

• tämän kuuluunmmolemm

tämä kuuluu molemmilleb

• ou_nou

Jos saisin nyt lapsen ja puoliso olisi sellainen, joka pääsääntöisesti hoitaisi kakkavaipat ja itkevän vauvan rauhoittamiset ym. rasittavuudet ja minä sitten saisin puhtoisen hymyilevän vauvan syliini silloin kun haluaisin/ehtisin, niin olisihan se kätevää ja tällaiselle mukavuudenhaluiselle ihmiselle oivallinen ratkaisu.

Harva mies vaan sellaiseen 24/7 hoivarooliin suostuisi, naisena joutuisin kakkapyllyn pesuun ym. takuuvarmasti ja vähintäänkin yhtä paljon kuin puoliso.

• "PETOVIILI"

MInä suostuin" ou noun" toivomaksi puolisoksi eli olin juuri sellainen "toiveisä", joka vaihtoi öisin kitisevän lapsen puhtaisiin kuiviin, annoin äidin rauhassa valmistautua yöimetykseen ja annoin sitten nälkäisen, mutta tyytyväisenä hyrisevän lapsen hänen rinnoilleen!j Sain palkinnoksi oikeudettoman syytöksen, että olen väkivaltainen pedofiili.
        Ei sosiaalitoimen naisvallan mielestä ole normaalia, että isä osallistuu lastenhoitoon ilman, että on mieleltään sairas lasten hyväksikäyttäjä.
        Sellainen on nykyinen Suomi.

• 3 lapsen äiti

Mun Isä ei vaihtanut mulle yhtään vaippaa,...vei uimaan ja retkelle, leikki, pelasi, touhusi... kävi töissä ja äiti oli kotona hoitamassa meitä...Tämä oli 70-luvulla. Mulla on tänä päivänäkin erittäiin läheiset välit isän kanssa. Mun mielestä miesten isärooli on murroksessa. Ei kaikki voi olla kakkosäitejä eikä tarviikaan..miehet on miehiä ja naiset naisia... Olleellista on muistaa, että jos molemmat käyvät töissä niin kodin hommia jaetaan tasan...niin kumpikin jaksaa...

• Mies vai Nainen

Suomessa on suomalaismieheltä kiellettyä olla Mies, mutta muslimimiehiä nimenomaa ihaillaan naistenmme keskuudessa siksi, että ovat Miehiä omassa perheessään.
        Jos suomalaismies käyttäytyisi naistemme ihannoivan muslimin tavoin, niin hän istuisi oitis vankilassa.
        Sellaista on suomalaisen naisvallan tasa-arvoisuus!

• Viron mimmi
        Mies vai Nainen kirjoitti:

Suomessa on suomalaismieheltä kiellettyä olla Mies, mutta muslimimiehiä nimenomaa ihaillaan naistenmme keskuudessa siksi, että ovat Miehiä omassa perheessään.
        Jos suomalaismies käyttäytyisi naistemme ihannoivan muslimin tavoin, niin hän istuisi oitis vankilassa.
        Sellaista on suomalaisen naisvallan tasa-arvoisuus!

Siinäpä onkin hauska ristiriita,muslimies ei osallistu millään tavoin suuren lapsilaumansa hoitoon ja herralle vielä palvellaan kaikki mahdollinen!!Miten musliminaiset JAKSAVAT kymmenenkin lapsen kasvatuksen ja hoidon kun pohjolan laiskat narisijaakat eivät kestä yhtäkään!!

• apinaaras
        Viron mimmi kirjoitti:

Siinäpä onkin hauska ristiriita,muslimies ei osallistu millään tavoin suuren lapsilaumansa hoitoon ja herralle vielä palvellaan kaikki mahdollinen!!Miten musliminaiset JAKSAVAT kymmenenkin lapsen kasvatuksen ja hoidon kun pohjolan laiskat narisijaakat eivät kestä yhtäkään!!

Muslimilapset näkyvät juoksentelevan kutakuinkin pitelemättöminä ympäriinsä, koska ei jokaisen paimentamiseen riitä aikuista eikä niillä kaikillä taida olla hankkijoilleen edes niin väliä (ainakaan tytöillä). Oman turvallisuutensa vuoksi pyrkivät sitten olemaan hyödyksi yhteisölle ja saavat paikkansa ihmisinä isoksi kasvaessaan. Onpahan siinäkin yksi tyyli kasvattaa, täällä taas vedetään curlingia tenavien edessä että niillä varmasti ois hyvä ja helppoa olla ja että oltais varmasti ja oikein näyttävästi hyviä vanhempia tuttujen ja tuntemattomien mielestä.

• isopaha soomalaisaka

sine painu sinne viro ja hankki virolaisaka, eli ei suomeen ole mitään asiaa tai ehkä tulonhankinta mielessä? Kadepuheita parhaalla anu'styylillä, kiva kiva. :)

• 11+11

provo mikä provo, älkää nyt tälläiseen uskoko.

• Kylmät kädet

Jos elätät perheesi, sinulla on oikea asenne. Mutta jos vaimosi tienaa yhtä paljon, halveksin sinua.

Mitä tulee tähän kysymykseen.

• Kardeliini

Siinäpä se onkin, rajoja tulee rikkoa. Jos voimia on sen "raskaan työpäivän" jälkeen. Minä hoisin kaksostyttäreni kouluikään asti kotona kun vaimo teki uraa, nyt on minun vuoroni ja hyvin menee. Se että olin paikalla tyttärieni ensiaskelissa ja puheenalkeissa jäi mieleeni iäksi ja se kantaa. Mutta todentotta kaikilla ei ole sitä mahdollisuutta eikä joillaan halujakaan muuttaa sukunsa historiaa, tämähän se on sitä mallistamista jälkipolville,

• Mr. X

Mikset hoida lastasi?!

• Nou Broblem

Onhan toi kurja juttu .Lapsi nimittäin .
      Lapsi kun ei kysy vanhemmiltaan .Haluavatko he hoivata lasta.
      Lapsi määrää huudollaan vanhemmat hoivaamaan .
      Rintaa et voi tarjota .Sen hoivapuolen antaa äiti.
      Tottakai voit vaihtaa vaipat ja muut lapsesi tuoman vastuun hoidossa.

Lapsen hoivaaminen ei ole aloittajan ongelmana.

Entä sitten vaikka kokisitkin lapsen hoivaamisen naisen asiana.
      Jos lapsen äiti haluaa antaa lapsellesi muun tarvittan hoivan.Ei siinäkään
      pitäisi välilllänne olla ongelmaa.
      Jos taasen haluaa sinun helpottavan lapsenhoidosta syntyvää työtakkaa.
      Aviopuolisona autat häntä lapsenne hoidossa.

Mistä ihmeen moralaisoinnista puhut ?

Tottakai hoidat omaa lastas.Jos sellainen on tarpeen .

Jättäisitkö lapsen äidin uupumuksen rajamaille?.Sellainen on suorastaan
      heitteillejättöä lapsenkin suhteen.
      Hoivaat lastasi ainakin silloin kun näet vaimosi uupuneen ja itkuisena
      valvottujen öiden seurauksena.

Kaikkea sitä lapsen isän päässä liikkuukin.
      Pitääkö minunkin hoitaa omaa lastani.En halua -).
      Siinä sitten on kasi lasta vinkumassa tahtoaan läpi.
      Kyllä sinunkin pitää tarvittaessa hoitaa omaa lastasi.

• Naisen paikka kotona

En jaksa lukea koko viestiketjua, mutta palstan aloittaja on oikeassa.

• Nou Broblem

Entäs mitäs teette siinä tilanteessa kun kumpikaan vanhempi ei koe
      hoivaavan puolison rooliaan kotoiseksi.
      Palautatte lapsen takaisin laitokselle.

Sori vaan, mut hoivaaminen ei ole mun juttu - )

• Ootko joku paskan jauhaja vai vaan eri planeetalta. Se vaipanvaihto on kestävyyslaji enkä ole ikinä itte koska ei ole lapsukaisia vaihtanu vaippaa, mut älä vitun ääliö rupee väittään et se on pelkästään äiten hommaa. pitäis upottaa sun pääs paskaan niin totut hajuun ja jos et totu niin ei ole sun laps ollenkaan!

• ihmettelijä"

Nyt eletään 2012 ja isät osallistuvat myös lapsen hoitoon. Luuletko äidin jaksavan yksin hoitaa lapsen?

• ulkomainen mies

On ne SUOMALAISisät osallistuneet ennekin kodin - ja lastenhoitoon, mutta naisemme eivät vain osaa ja halua sitä huomioida, sillä heille on tärkeämpää etsiä syitä vihata miehiään, että saisivat omalletunnolleen helpotusta tuntiessaan ulkomaalaiset miehet ihanammiksi!
        Itse olen isäni puolelta italiaano. Jos esiinnyn italialaisena, on kintereillänijoukoittain naimisissa olevia naisia, mutta jos sanion esiinnyn suomalaisena, ei minusta ole kukaan suomalaisnainen kiinnostunut, ja suomalaisnaiset suorastaan sylkevät naamalleni!Silti olen sama mies!
        Suomalaisnainen on mieleltää mätä ja pitäisi palauttaa maan tasalle omaan asmaansa!

Jokainen suomalaisakka pitäisi lähettää vuodeksi Afganiustaniin, niin oppisivat arvostamaan miehiään!

• 2012

Voihan.... Lapsia hoidetaan yhdessä !! Niin se parisuhdekin pysyy kasassa. Omat vanhempani tekivät niin, että isä toi rahan pöytään ja äiti hoiti lapset. Erohan siitä seurasi. Rakkaus, huolenpito ja välittäminen molemmilta vanhemmilta tärkeätä lapsen elämässä. Suomessa kun asutaan ei ole vaaraa juotua kadulle. Peace

• Cloetta...

Miehet ovat erilaisia, samoin naiset. Nykyään on jo paljon naisia, joilla ei ole lainkaan hoivaamisviettiä tai halua tulla äidiksi.

Jos nyt kuitenkin olet vanhempi, voit toki rakkauttasi ja läsnäoloasi osoittaa muutoinkin kuin vaippoja vaihtamalla. Isän kannustus ja rohkaisu on erityisen tärkeää lapselle. Kukaan lapsi ei traumatisoidu jos äiti hoitaa perushoivan ja isä kuitenkin on läsnä ja esim. leikkii lapsen kanssa.

Olen kolmen lapsen äiti ja mieheni on aina ollut hyvin konservatiivinen ja perinteinen mies. Aluksi se oli myös meille ongelma mutta pikkuhiljaa löysimme omat roolimme. Tosin kuopuksen, iltatähden, hoiva ja hoito kiinnosti jo miestänikin...

Kaikki lapsemme ovat erittäin fiksuja ja tasapainoisia nuoria aikuisia. Isän kanssa tehdään yhä tiettyjä asioita ja äiditä kysytään neuvoa tiettyhin asioihin. Yksi lapsistamme kerran totesi, että "teillä on aina ollut niin selkeät roolit, isä on tietynlainen ja minä toisenlainen" ja tämä kohteliaisuutena.

• Lapsensa hoitanut M

MIksi naisia ei pakoteta heidän mielestään vastenmielisiin tehtäviin , kuten miehet pakotetaan!?
        Heti naiset armeijaan ja puolustaman asein maan rajoja sekä asentanaan ja puhdistamaan viemärit ja tyhjentämään paskakaivot!
        Hitonmoista erikoisoikeusin varustettua suojeltua kitissijäsakkia koko Suomen naiskaarti tämän keskustelupalstan naiset mukaan lukien!

• surullista
        Lapsensa hoitanut M kirjoitti:

MIksi naisia ei pakoteta heidän mielestään vastenmielisiin tehtäviin , kuten miehet pakotetaan!?
        Heti naiset armeijaan ja puolustaman asein maan rajoja sekä asentanaan ja puhdistamaan viemärit ja tyhjentämään paskakaivot!
        Hitonmoista erikoisoikeusin varustettua suojeltua kitissijäsakkia koko Suomen naiskaarti tämän keskustelupalstan naiset mukaan lukien!

Sääli on että ainakin äänessa olevat naiset niin halveksivat ja väheksyvät omaan naiseuteensa liittyviä ominaisuuksia ja erityispiirteitä. Mitä lähempänä miestä ominaisuuksissaan ja oikeuksissaan suomalainen nainen on sita arvostetumpi on muiden naisten silmissä. Eurooppalaiset naiset ihmettelevät usein suomalaisten naisten maskuliinisuutta ja nailsellisuuden puutetta. On se sääli etteivät naiset pysty arvostamaan oman sukupuolensa erityispiirteitä.

• Villaparta

Hmm.Palkkaa lastenhoitaja niin säästynet monelta riesalta.

• Sairas feministimaa

Kyllähän se palkkaa, jos miehellä'on varaa, mutta, kun Suomessa eroaa ja ryhtyy yksinhuoltajaäidiksi, niin sosiaalitoimistosta ei raha lopu!

• sen kun

Ei siinä mitään hommaa leipä pöytään, vaihdavaipat, tiskaa astiat, siivoa, jottei rakkaasi rasitu liikaa

• irsku

Suomessa äitejä ei arvosteta. Miksi äidillä ja isällä on samanlaiset oikeudet vaikka miehet eivät pysty synnyttää eikä hoitaa lapsia?Miehet eivät menetä teveyttä raskauden aikana ja eivät saa riskia synnytyksessa.Yksi nainen voi saada elämässä maksimi 15 lasta, yksi mies voi tulla isäksi vaikka satoja kertoja eri naisista esim Osama Benladenin isällä oli yli 100 lasta, Osama oli yksi niistä.Näköään miehet ovat samanlaisia joka maassa koska se on miesten luonne ja se ei muutu koskaan ja ei minkäläisiä lakia pysty pakottaa miehia hoitaa omia lapsia.Se on naisten kohtalo.Miehille on mukava lastenteko naisille on ikävä lasten kasvatus.Enemmään oikeuksia naisille!

• Höhöhööö

Suomessahan ei nimenomaa suomalaisia miehiä arvosteta. Arvossaan ovat etenkin suomalaiset äidit ja heidän lemmmikkinsä eli ulkomaalaiset tummat miehet, jotka viimemainitut eivät varmasti osallistu suomalaismiehen tavoin kotihommiin ja lastenhoitoon.
        Kummallisesta satumaailmasta ovat peräisin nämä naisten kuvitelmat ja mielipiteet!

• mmo

Yksi nainen voi saada enintään 15 lasta? Minäpä tiedän naisen jolla on 20 lasta. Ihan täällä Suomessa.

• Iso-Eikka

Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Mies hoitaa ruoan pöytään ja nainen pitää kodin kunnossa

• sdasdasdasdad

Saanko kysyä miksi hankit lapsen jos ei hoivaaminen ja kasvatus yhtään kiinnosta? Mistä syistä hankit siis lapsen?

• Jos tuo rooli sopii perheelle, kannatan!

Ei hyvä isä synny pelkästään vaipanvaihdosta.

Meidän Isä on ehdoton tuki ja turva. Aina! Vaikka vaippoja ei vaihtanutkaan

Työnjako on Hyvä, ellei siihen sotketa roolipelejä ja lusmuilua. Miehen roolia kantava Mies on ihana!

Sanoo 50-kymppinen kaksi lasta kasvattanut ja Miehensä rinnalla oleva ylpeä vaimo.

• jaa...

Äläs nyt ja kohtako joku nettijulkkis menee hirmustuneeena ja suosion haun vuoksi nettiin jonkun hinttari- Facebook-kaverinsa vuoksi, että "minäkö muka huono isä?"... Toivottavasti tässä Suomi24:n kirjoittavista yhdelläkään - melkein yhdelläkään - ei ole yhtäkään lasta : ihan pässejä kasvattajia olisivat, tekstituotannon perusteella melkein kaikki, ihan vastuuttomia...

• no panic

No se ei siis sovi sun äijäimagoon. Olkoon sitten niin. Hoivaamisella luodaan sidettä lapseen alusta asti. No kyllähän ne sylissä pitämisetkin on sitä. Ehkä olet vain nirppanokka.

• MLL:n sivuilta

Ajatuksia isyydestä
      isärooleja
      Isän suhde omaan itseensä

Kun miehestä tulee isä, hänen on hyväksyttävä muutos, ehkä elämän suurin sellainen. Lapsen syntymän jälkeen elämä muuttuu, oma rooli muuttuu, ajankäyttö muuttuu, taloudellinen tilanne muuttuu, puoliso muuttuu, parisuhde muuttuu. Se voi olla ja saa olla ärsyttävää, kurjaa ja surullistakin, vaikka samalla myös mielettömän hyviä uusia asioita tulee tilalle.

Viimeistään isäksi tullessa omat vuorovaikutustaidot joutuvat koetukselle. Tarvitaan keskustelua, jakamista ja sopimuksia. On puhuttava tai muuten ilmaistava tarpeensa ja myös yritettävä asettua toisen tarpeisiin.
      Isän suhde lapsen äitiin, lapseen, perheeseen

Isän ei pitäisi pyydellä anteeksi tai kokea huonoa omaatuntoa siitä, että äiti on pidemmällä tai syvemmällä vanhemmuuteen kasvussaan raskauden vuoksi. Isän kannattaa ottaa paikkansa perheessään ja muistaa, että lapselle on vain hyväksi, että on kaksi eri tavalla toimivaa ja eri asioihin huomiota kiinnittävää vanhempaa. Toinen antaa ravinnon ja sylin eri tavalla kuin toinen ja on silti läheinen ja rakas. Se on rikastuttavaa!

Ihan jo vauvan aivojen kehityksen kannalta pienet erot hoivan annossa kehittävät. Muutenkin lapselle on vain hyvä, jos hänellä on useampia turvallisia suhteita. On mahtavaa, jos toinen vanhempi voi astua remmiin erityisesti silloin, kun toisella vanhemmista on huono olla, väsymys painaa. Jos toinen ei huomaa tai myönnä väsymystään, tarvitaan hienotunteista ”vallankaappausta” hetkeksi.

Isä osaa omalla tavallaan

Isän ei kannata eriytyä vanhemmuudestaan ajattelemalla, että en osaa, naisten juttu. Ei myöskään kannata yrittää liikaa matkia äitityyliä. Isänä voi olla omalla tavallaan isä. Tietoisesti voi päättää olla esim. joissain asioissa erilainen ja joissain asioissa samanlainen kuin lapsuudenkodin isä.

Lapsi on mielenkiintoinen ja monimutkainen, ikioma, taatusti tutustumisen arvoinen. Kyseessä ei ole vanhempien välinen kilpailu, kumpi luo paremman suhteen, äiti vai isä. Mutta on alkanut elinikäinen kilvoittelu omassa vanhemmuudessa siitä, mihin pystyy, kuinka tuttu ja läheinen suhde lapseen muodostuu, miten luotettava, herkkä ja ymmärtäväinen vanhempi osaa olla. Isä voi leikkiä ja intoilla lapsen kanssa, tehdä asioita, joista pitää, mutta käyttää myös mielikuvitusta, voisiko lapsen ottaa mukaan harrastuksiin? Usein voi.

Perheen mies, isä voi tasapainottaa, normalisoida, muistuttaa, että elämä virtaa, kaikki ei ole kiinni tästä yhdestä hetkestä. Että vaikka tänään väsyttää, mikään ei suju, koko perhe-elämä tökkii, huomenna luultavasti aurinko paistaa taas. Se ei ole vitsi, että naisen hormonivaihtelut äidiksi tulon ja vauvavaiheen yhteydessä ovat suuria ja saavat naisen ajattelemaan ja toimimaan välillä ”oudosti”.

Isä voisi yrittää rohjeta osoittaa äidille, että ailahtele vaan, ei se ole vaarallista, mutta me muut ympärilläsi elämme normaalisti. Isä saa vahvistaa suhteellisuudentajua eikä hänen tarvitse käpertyä riitelemään oikean värisistä tumpuista ja oikean mallisista potkuhousuista. Isä voi olla rennompi ja reteämpi, tuoda huumoria liian vakavaluonteiseen vauvahankkeeseen.

Tutustu myös
      Isyyden pelikentät -työkirja (pdf)

© Mannerheimin Lastensuojeluliitto

• ex MLLn jäsen

Olen itse MLLn mannerheim-mitalilla palkittu yh-isä ja uskallan sanoa, että kyseinen instanssi on yksi maamme pahimmista feminismin pesäpaikoista, missä suomalaismiehellä ja lapsella ei enää ole mitään arvoa.

Kaikessa kaikkialla nainen ja erityisesti itsekäs mätänainen haluineen ja vaatimuksineen menee kaiken muun yläpuolelle.

Suomessa ei enää kukaan, edes MLL välitä lapsesta, sillä naisen toiveitten (sekä yksilönä että sukupuolena)täyttyminen menee kaiken edelle.

• 21

Kouluttamaton, primitiivinen ja myytteihin vetoava.

• ex suomalainen

Akatemiseeti koulutettu yritysjohtaja, joka perustaa lausuntonsa ja usein mielipieensäkin todistettaviin faktoihin päinvatoin kuin tunteittensa pohjalta kommentoivat naiset!

Valitettävaa Suomelle , että kaltaiseni hyvin koulutetut ja vankan yrityskokemuksen omaavat miehet ajetaan feminismimme takia maasta ulos!
        Se on suuri häpeä ja tappio Suomelle! EI SYNNY UUSIA NOKIOITA!

• .

Käänny psykiatrin puoleen, jotta saat apua ja lääkitystä.

• eläkepappara

" . "Siinä taas kaikkitietävän erityisasiantuntijanaisen vankka lkäsitys ja ohje. Tällaisten varassa on koko maamme henkinen ja taloudellien tulevaisuus! Kukahan on enemmän sen psykiatrin tarpeessa?! Ai perusteluni?

Enemmistö maamme äänestysikäisistä on naisia, joten on oletettavaaa, että idioottimainen naisvalta jatkaa lisääntymistään, kunnes maa on tuhottu!
        Nainen ei nimittäin usko faktoja vaan toimii omien tunteittensa ja luulojensa varassa. tämä pätee myös äänestyskopissa!
        Toisaalta nainen ei ole kaveri toisen naisen kanssa, paitsi jos heillä on yhteinen vihollinen, joka on suomalainen mies. Siihen feminismimme perustuu!

Varokaa vaan, ettei Suomesta tule pohjolan Afganistan, kun miehemme alkavat puolustautua!

• 8+8

Sinut on siis kasvatettu tähän "TURPAKIINNI NAINEN" muottiin? Minua ei onneksi.
      Kakkavaipat ja lapsen ruokailut kuuluu tasapuolisesti molemmille.

"Mies kantaa ruoan pöytään" malli tarkoittaa sitä, että mies oikeasti sen sinne kantaa. Kyntää ne pellot hevosen kanssa ja sitten kerää sieltä sen ruoan. Ei se sitä tarkoita, että istutaan konttorissa 8h / 5 pv ja sitten siwan kautta kannetaan hk:n sinistä ja keskikaljaa. ;)

Minulle lapseni on hoito on yhtä tärkeätä, kuin lapseni äidille. Hoidamme molemmat vauvan askareet, jos toinen on menossa vaikka koiran kanssa, niin en minä odottele että hän sieltä tulee takaisin paskavaippoja hoitamaan. Yhtälailla se on minun tehtäväni, kuten on siivoaminen (Nainen meillä tosin ruokaa laittaa, tämä on yhdessä sovittu juttu eikä sovinistinen päähänpinttymä).

Oma isäni ajatteli juuri sinun tavoin. Äitini ponkasi hänet pois kämpästä, kun kyllästyi siihen että tämä "elättäjä" tekee pitkää päivää ja viikonloppuna on ihan umpihumalassa. Onneksi isäni on vuosien myötä viisastunut ja me lapset ei olla koskaan tarvittu mitään "oikeata" isää neuvomaan miten viinapäissään otetaan turpaan baari - kotimatka akselilla. :P

Sinulla on käsissäsi todennäköisesti loppuun palanut nainen kohtapuolin....Todennäköisesti seuraava aloituksesi tällä palstalla on, että miksi nainen on tunne- ja seksuaalielämän puolesta täysin kuollut. Sitten ylistät sovinistisia käsitteitä, että naiset vain pihtaavat ja sitten tuleekin ero...

En tiedä minkälaista kommentteja hait, toivon että edes vähän sain väännettyä sitä järkeä kohti oikean isän roolia. Kannattaa muistaa, että vaikka entisaikoina oli kaikki erillailla...Ei ne aina ollut paremmin ja mielestäni kurinpitäjä isä on yhtä hyvä asia kuin että ei olisi isää lainkaan. Ei se lapsi sinulta turpaan halua, vaan haluaa että isäkin näyttää välittävänsä lapsestaan...Oli skeidat pöksyissä tai ei.

• No huh heijaaa

Onneksi en aio hankkia lapsia.

• tieto lisää tuskaa

Ihmeellistä kitinää naisilta. Heikkoja on nykyajan ämmät jos yhen kakaran vaipan vaihto ja imettäminen aiheuttaa uupumusta. Jos mies hankkii elannon ja hoitaa muut työt, ei hän ole velvoitettu kakaran tarpeiden hoitoon ja kotitöihin. Jos taas elanto ja muut työt jaetaan tasaisesti myös mies on velvoitettu kakaran hoitoon. Vaikeaa?

Yhdyn kyllä ap:n viestiin. Tämä uusi roolijako jossa mies on yhtäkkiä vastuussa kaikesta ei ole mitenkään hyväksi. Miehet uupuvat naisten loputtomien vaatimuksien edessä ja lopulta tapahtuu jotain surullista.

Sitä paitsi, miksi riitatapauksissa lapsen ensisijainen huoltaja on nainen ja yhtäkkiä lapsen hoitaminen onkin ainoastaan naisen tehtävä? Poikkeuksetta naisen halutessa eron yhteydessä lapset jäävät naiselle.

• 54666446

Kuulostat ihmiseltä joka ei ole koskaan itse lasta hoitanut.

Lapsi jää naiselle koska nainen sitä kantoi 9kk ja vielä synnytti, todennäköisesti muutti kehonsa lopullisesti ja vaaransi myös henkensä sen lapsen myötä.

Silloin kun miehet alkavat lapsia kannattamaan ja synnyttämään, tulee miehen olla lapsen ensisijainen yksinhuoltaja.

• juuri näin
        54666446 kirjoitti:

Kuulostat ihmiseltä joka ei ole koskaan itse lasta hoitanut.

Lapsi jää naiselle koska nainen sitä kantoi 9kk ja vielä synnytti, todennäköisesti muutti kehonsa lopullisesti ja vaaransi myös henkensä sen lapsen myötä.

Silloin kun miehet alkavat lapsia kannattamaan ja synnyttämään, tulee miehen olla lapsen ensisijainen yksinhuoltaja.

Eli vaaditaan mieheltä tasavertaista osallistumista lapsen hoitoon koska muuten "uuvutaan", mutta myönnetään ensisijaisen huoltajuuden kuuluvan yksinomaan naiselle.

• 4324324
        juuri näin kirjoitti:

Eli vaaditaan mieheltä tasavertaista osallistumista lapsen hoitoon koska muuten "uuvutaan", mutta myönnetään ensisijaisen huoltajuuden kuuluvan yksinomaan naiselle.

Jos miehet ei halua niitä lapsia hoitaa niin miksi hankkivat lapsia lainkaan?

• sovittelua

Jos isästä tuntuu lastenhoito vieraalta, voihan hän muuten helpottaa arkea kotona siivoamalla, tekemällä ruokaa tai vaikka vain laittamalla likaiset astiat koneeseen. Pienikin apu voi olla suuri joskus. Useimmat isät omaksuvat roolinsa vasta myöhemmässä vaiheessa, joten ehkä ei kannata ottaa suurta stressiä vielä tästä asiasta. Voithan myöhemmin leikkiä lapsen kanssa vaikka pelaamalla jalkapalloa, jos se tuntuu luontevammalta, kuin vaipanvaihto.

• ÖnNeLliNeN

Rohkeasti puhuit "ongelmastasi". Joskun olisi varmaan hyvä ja kiva juttu että vaimosi lähtisi vaikka lenkille tms omaa aikaa viettämään ja saisitkin jäädä vauvanne kanssa ihan kahden ja saisitte rauhassa öllötellä köllötellä. Kyseesä on ensimmäinen lapsesi, joten kaikki on uutta ja ihmeellistä. Kyllä se ajan kanssa tulee se hoiva viettikin. toiset on luonteeltaan sellaisia että tykkäävät enempi touhuta isompien lasten kanssa. miten hienoa onkaan sitten kun lapsenne kasvaa ja voit mennä hänen kanssaan leikkipuistoihin yms hauskaa yhdessä oloa. Elä siis vielä masennu. Nlassakin voit kyllä puhua asiasta kun se vaivaa sinua kovin. Entä onko vaimosi huomauttanut asiasta`? vai mietitkö tätä yksiksesi. Itse olen 4 lapsen äiti ja meillä isukki hoitaa ja hoivaa/hellii lapsia ihan samalla tavalla kui minä. Sen olen huomannut että ensimmäisen lapsen kohdalla sitä oli isikin ihmeissään kaikesta uudesta ja ihmeellisestä ja helposti äiti ns."omii" lapsen itselleen, tietysti imetyksen takiakin äiti on paljon lapsen hoitajan roolissa, mutta kun vain äiti malttaa antaa isille ja vauvallekin kahden keskistä aikaa niin saa isikin varmuutta että kyllä me pärjätään hetki ilman äitiäkin:). Nyt 2, 3, 4.n kohdalla kaikki menee ihan luonnostaan. Äitiys että isyys on aluksi tutustelemsta tähän pieneen ihmeeseen jota ei voi todeksi uskoa. Toivotan isosti onnea teidän perheelle!! Muista puhua asiasta elä haudo yksin sisälläsi:)

• Kokenut äiti

Jos se sopii myös vaimollesi ja hän on tyytyväinen tuohon ratkaisuun, mikä ettei. Rakastat kuitenkin lastasi ja hänestä tulee varmasti sinulle hyvin tärkeä oma isukki. Mutta ota nyt syliisi ainakin ja leiki pienesi kanssa, siitä lapset pitää. Muista että lapsi kiintyy aina hoitajaansa, ihmiseen joka on hänen kanssaan eniten ja täyttää pienen tarpeet.

• pinkki80

Voi jestas..Ei kaikki tekstit täälä ole PROVOA!! Tällaisia tarinoita on varmasti paljon maailmassa ja täälä meillä Suomessa, että isiä ei välttämättä kiinnosta kaikki lapsenhoitoon liittyvä jne. Toki se on tosi harmillista ja kuormittaa äitiä.. Asioiden, mm. lapsen/lapsien hoidon ja kotitöiden jakaminen olisi kuitenkin hyväksi ja kannattaavaa, parisuhteen hyvinvoinnin kannalta. Ehkä se keskitie löytyy teillekin vielä, toivotaan näin! ;)

• Hyvä mies

lapsen voi viedä muualle hoitoon. Jos et halua, niin sinun täytyy vain hoitaa lapsesi. Ja lapsen äidin myös. Olette lapsen hankkinut, siitä täytyy pitää huolta

• okihguiogbbgbg

On ne akat hoitaneet kakarat kautta aikojen. Ei siinä ole miestä tarvittu koko ajan viereen kyttäämään että kumman vuoro on vaihtaa vaipat?? Nykynaiset ruikuttaa ja valittaa elämänsä piloille. Luetaan naisten lehdistä että pitää olla näin ja näin.. Antakaa miesten olla miehiä ja olkaa itse naisia niin huomaatte että hommahan onnistuu ja yhteen puhaltamalla ne muksutkin siinä menee.. Äitini hoisi 7 lasta ja siinä sivussa järjesti aikaa itselleenkin aina tarpeen vaatiessa. Mies oli mies ja teki rankkaa työtä ,elätti porukat ja kaikista lapsista tuli tasapainoisia kansalaisia..Joskus vaan kun kuuntelee noitten ämmien juttuja kun pitää päästä sinne ja tänne ja pitää olla omaa aikaa jotta voi etsiä itseänsä jne.. Minun ei ole tarvinnut lähteä itseäni etsimään kapakoista tai muista viihdepaikoista koska olen aina tiennyt kuka olen...

• Aseveli_7921

Hienoa huomata etten ole yksin tämän ongelman kanssa! Olen saanut melko samanlaisen kasvatuksen, ja nyt toista lasta odotellessa, vaimoni alkaa käydä kärsimättömäksi kun en ota osaa vielä ensimmäisen vaippaikäisen 'hoivaamiseen'! Toki nautin viettää aikaa lapseni kanssa tunnin tai pari päivässä, mutta en todellakaan koe vaippojen vaihtelua ja muuta 'naistentyötä' omakseni! Mun aikani kuluu melko arvostetussa yrityksessä vaativissa esimies tehtävissä, eikä työaikani jälkeen voimat enää riitä vauvan hoitamiseen, joka selvästi on ÄITIYSlomalla olevan naisen tehtävä!

En tarkoita, ettenkö välillä voisi vaippaa vaihtaa, mutta jatkuvana asiana se on naisten työ!

• Nou Broblem

Minusta lasten kakkavaippojen vaihtoon mitään hoivaviettiä tarvita.
      Jos vauva parkuu tarkistat vaipat ,Jos märkäinen tai vauva päästänyt
      plöröt .Vaihda vaippa !
      Vauva huutaa hoivaa itselleen .Tekee tämänkin asian vanhemmille
      helpommaksi .
      Vaihdat vaipan lapsellesi ja sillä siisti.

Kuinka noin yksinkertaisen asian saa miehen miettimään omaa itseään.

Sen kummempaa mies tai naisnäkökulmaa lapsesi ei sinulta halua.
      Hän haluaa vain isin hoitamaan hänen tarpeitaan.
      Ei vauva odota isin tai äidin kypsymistä isyyteen tai äityiteen .
      Rooleihin tai malleihin .
      Vanhemmat sitä odottavat itseltään.

Kysehän ei ole lainkaan aloittajan tarpeesta .

• uus uhri kierroksess

Nyky akat on tosiaan LAISKOJA kynsien viilaajia. Sit kun ei kaikki mee kuin Strömsöössä . Kuskataan sitä karvatoosaa mökistä mökiin. Hyvin olen kasosten kans pärjännyt vai jätkän kääntäjä läks... Talo ja MAAT säily kun oli tuo AVIOEHTO.

• ______________

lapsi ei ole mikään oikeus...

niitä ei pidä tehdä jos niiden hoitaminen tuntuu vastenmieliseltä. se on elin ikäinene risti mitä kantaa hyvässä, että pahassa

• erilainen muori

Kun luin noita mielipiteitä, en voinut kuin ihmetellä, mikä maa,mikä valuutta. Kyllä minusta onkin vaikuttanut siltä, että jossakin mättää pahasti. Naiset, älkää tehkö lapsia sellaisten miesten kanssa, jotka haluavat olla vain siitossonneja ja hotellivieraita. Ja mitä ihmeen femakko- ja muslimiskeidaa te kirjoitatte(ajattelette)? Onko nyt käynnissä sukupuolten välinen sota ja aseena ehkä vauvan kakkavaippa?

• Läheisyys tärkeää...

Ymmärrän pointtisi, mutta näin rakentavana kommenttina haluaisin sanoa, että mitä lähempänä isä on lapsiaan, sitä parempia heistä kasvaa. Lapsi tarvitsee äidin lisäksi myös isää lähelleen. Yritä hyvä mies oppia hoivaamaan lapsiasi. Tekisit varmasti siinä samassa vaimosi hyvin iloiseksi!

• suurrikollinenko?

Ymmärtäkää nyt, että suomalaismies EI SAA olla lähellä lapsiaan, sillä sairas kostonhimoinen eronnut akka sosiaalikoneistoineen käyttää sitä aseena oikeuslaitoksemme kanssa syyllistääkseen miestä pedofiiliksi.
        Olen sen itse kokenut ja minulle ilmoitettiin, että"vaikka Timbuktuun menisin, niin meistä(feministiakkakoneistosta) en eroon pääse. Totta on ollut, joten olen jatkuvan vainon(nyt jo 8 vuotta) kohteena tekemättämitään kiellettyä ja rikollista. Olen vain yrittänyt olla hyvä isä ja osallistunut tyttölasteni hoitoon SUOMESSAsuomalaisena isänä! Jos olisin muslimi, niin kaikki minusta valheellisesti syyllsitetty olisikin sallittua kulttuuriini kuuluvana! VOI PERKELE!

Suomen naiset kerjäävät selvästi verta nenästään ja tulevat sitä vielä saamaan!
        Perhe- ym joukkomurhat tulevat tätä menoa vain kiihtymään, kun miehet heräävät vaatimaan edes ihmisoikeuksiaan takaisin!
        Vaikka naiset kuinka monta miinusta klikkaavattähän kommenttiin niin tosiasioita se ei muuta. Molemmilla sukupuolilla on oma asemansa ja pitää olla myös SAMAT OIKEUDET ja VELVOLLISUUDET! Esim Hyvinkää oli tunnettu koululaitoksensa mätäfeministisistä opettajista.
        Sama oli Jokelassa. Oikeita naispuolisia kiusapiruja oli kuymmenittäin.

Kyllä kiusattukin mies herää jossain viheessa, mutta silloin jälki on verinen! EIKÖ YLIVIISAS NAINEN OPI KOSKAAN MITÄÄN!

• Nou Broblem
        suurrikollinenko? kirjoitti:

Ymmärtäkää nyt, että suomalaismies EI SAA olla lähellä lapsiaan, sillä sairas kostonhimoinen eronnut akka sosiaalikoneistoineen käyttää sitä aseena oikeuslaitoksemme kanssa syyllistääkseen miestä pedofiiliksi.
        Olen sen itse kokenut ja minulle ilmoitettiin, että"vaikka Timbuktuun menisin, niin meistä(feministiakkakoneistosta) en eroon pääse. Totta on ollut, joten olen jatkuvan vainon(nyt jo 8 vuotta) kohteena tekemättämitään kiellettyä ja rikollista. Olen vain yrittänyt olla hyvä isä ja osallistunut tyttölasteni hoitoon SUOMESSAsuomalaisena isänä! Jos olisin muslimi, niin kaikki minusta valheellisesti syyllsitetty olisikin sallittua kulttuuriini kuuluvana! VOI PERKELE!

Suomen naiset kerjäävät selvästi verta nenästään ja tulevat sitä vielä saamaan!
        Perhe- ym joukkomurhat tulevat tätä menoa vain kiihtymään, kun miehet heräävät vaatimaan edes ihmisoikeuksiaan takaisin!
        Vaikka naiset kuinka monta miinusta klikkaavattähän kommenttiin niin tosiasioita se ei muuta. Molemmilla sukupuolilla on oma asemansa ja pitää olla myös SAMAT OIKEUDET ja VELVOLLISUUDET! Esim Hyvinkää oli tunnettu koululaitoksensa mätäfeministisistä opettajista.
        Sama oli Jokelassa. Oikeita naispuolisia kiusapiruja oli kuymmenittäin.

Kyllä kiusattukin mies herää jossain viheessa, mutta silloin jälki on verinen! EIKÖ YLIVIISAS NAINEN OPI KOSKAAN MITÄÄN!

Lapset ovat viattomia aikuisten tekemisiin tai tekemättä jättämisiin.

Perhe- ym joukkomurhat tulevat tätä menoa vain kiihtymään, kun miehet heräävät vaatimaan edes ihmisoikeuksiaan takaisin

Jos sinulla on vähänkään suojelutahtoa omia lapsiasi kohtaan .
        Kerrot itse
        Olen vain yrittänyt olla hyvä isä ja osallistunut tyttölasteni hoitoon

Parhaiten tulet todistamaan syyttömyyttäsi kohtaamalla aikuisiällä
        omat lapsesi ja kertomalla heille omat kokemasi vääryydet .

Kostamalla väittämääsi syyttömyyttä
        Kostat pahat tekosi uudelleen lapsiin.Lapsesi ovat jo riittävästi kärsineet
        aikuisten tekemisistä tai tekemättä jättämisistä.
        Ei maailmaa viattomia ihmisiä surmaamalla paranneta.
        Ei lapsen etu ole lasten äidin vihaaminen.Kenties koet vihaamisen omana
        keinona selvitä jotumaasi tilaanteeseen.

Jos todella välität lapsistasi jätät kostan ja vihan mielestäsi lastesi vuoksi.
        Et itsesi.

Lapsen vika sekin .Jos isi ei halua vaihtaa vaippoja ?

• Opettele

Kuka sulle on sanonut, että hoivaaminen kuuluu pääasiassa naiselle? Jos sinä teet tänä päivänä samalla lailla kuin isät ennen vanhaan, sinä olet kalkkis pimeältä keskiajalta. Nykyisä haluaa hoitaa, hoivata, tutustua ja tuntea oman lapsensa ja se kaikki alkaa kakkavaipasta.

• totta joka sana

Älä hanki lapsia jos et ole valmis niitten hoitoon osallistumaan oot luuseri

• !!!

Ai kuin hyvältä tuntuu että joku isä pystyy avoimesti kertomaan miltä oikeasti tuntuu! Se että pienen lapsen hoiva ei tunnu itsestä läheiseltä ei mitenkään tee sinusta huonompaa isää. Hyvä artikkeli asiasta löytyy blogista autalastakasvamaan "Isä, äti ja lapsen hoiva varhaisessa vuorovaikutuksessa". Kannattaa tutustua, uskon että antaa uudenlaista näkökulmaa.

• joopasjoo..

Tietenkin tämä keskustelu saa miinuksia:

Isä ei vastaa kertaakaan koko ketjuun, koska aloittaja ei ole oikeasti isä vaan 19 vuotias jonne joka on töissä suomi24.fi:n ylläpidossa.

Tämän keskustelun tarkoitus on lisätä klikkauksia ja huomiota tälle palstalle

Toinen tarkoitus on ylittää uutiskynnys, jos joskus edes onnistuisitte niin voisitte kiskoa enemmän rahaa mainostajilta->Sivulatauksia tulee enemmän.

Tässä siis saman tason vastaus tähän turhaan aloitukseen:

Työnnä sen pennun ahteriin tulppa. Ei tarvitse vaippoja vaihdella.

• dippadai123

Meillä n vuoden ikänen napero. Joo, ei paljon alussa minuakaan innostanut vaipanvaihdot ynnä muut, ei vaan irronnut, tuntui väkinäiseltä. Nyt tilanne onkin se, että nainen töissä ja minä kotona ipanan kanssa :D Ollaan ku paita ja perse, joskus jopa ihan kivaakin yhessä. Vaipatkin tulee vaihdettua kun ei sitä hajua kukaan kestä :D yllätyin että minussa on tällainen hoivaava puolikin.

• akka_8080

Sen helpompaa se lapsen hoito on, mitä aikaisemmin siihen tartut. En sano, että olisit yhtä avuton, kuin oma mieheni. Mutta ei tuo onnistunut lapsen hoidossa eron jälkeenkään. Suhde lapseen on se, että kannetaan tavaraa. Kuria ei osata pitää ja jokaisessa ongelmatilanteessa. Äidin pitäisi jopa tapaamisessa tulla auttamaan.

Huolehtijan pääroolia ei tarvitse toki viedä, mutta mitä aiemmin olet lapsesi kansa tekemisissä. Sen vahvemman vanhemman osan lapseltasi saat. Vai haluatko olla lapsesi silmissä, pelkkä töissä juokseva isä, joka kantaa leivän pöytään. Suo aikaa lapsellesi nyt ja suo sitä myöhemmin. Sen paremman isäroolin saat. Vaikka et olisikaan 24/7 lasta hoivaamassa.

• Itse olen yksinhuoltaja ja lapseni on nyt 9 kk vanha. Lapsi on ollut aina melko helppo, mutta nyt kun lapsi konttaa, seisoo, kävelee tukea ottaen ja on todella utelias, niin perään saa kyllä katsoa jatkuvasti. Silloin kun olin lapsen isän kanssa yhdessä ja hänellä oli asenne ettei kiinnosta, niin ajattelin, että on helpompi olla lapsen kanssa vaikka kahdestaan. Jos toisesta ei ole apua, mutta tiskiä ja pyykkiä tekee kuitenkin ja vaatii, että ruoka pitäisi olla pöydässä, niin saa kyllä lähteä. Helppo oli perustella ettei ole ehtinyt sisäistää ja oppia isyyttä, mutta eipä sitä nainenkaan tiedä ennen kuin on kokeillut, että mitä se lapsen hoitaminen on. Kyllä lastenhoidonkin voi oppia, mutta se vaatii ennen kaikkea kärsivällisyyttä, yrittämistä ymmärtää ja keskinäistä yhdessäoloa ja kommunikaatiota isän ja lapsen välillä. Kaikki alkaa läheisyydestä.

• ulkomailla elävä

SUomessa kaikki alkaa naisen / naisten asenteesta. muualla maailmassa ei ole sellaisia ongerlmia, kun suomalaisnaisten kanssa on !

• hkojiohihiohihih
        ulkomailla elävä kirjoitti:

SUomessa kaikki alkaa naisen / naisten asenteesta. muualla maailmassa ei ole sellaisia ongerlmia, kun suomalaisnaisten kanssa on !

onko sinulla vaikeaa hyväksyä tasa-arvoista kumppania? vai piikaako halut?

• pinkki32

Todella hyvin ja hienosti kirjoitettu!! Noista miinuksista on turha välittää, koska ne ovat varmasti miespuolisilta, siis sellaisilta, jotka ajattelevat ja toimivat samanlailla kun exäsi! En siis tarkoita, että yleistäisin kaikkia miehiä samanlaisiksi..:))
        Voimia sinulle kovasti yksin lapsesi kanssa!

• ei ole nimimerkkiä

Toivottavasti lapsesi äiti tiesi ennen lapsen syntymää/alulle laittoa, että tulee olemaan lapsenne yksinhoivaaja. Vaikka hoivaajan osa on antoisa, se tauottomana taatusti myös uuvuttaa.

Kokeile pienin askelin. Ehkä hoivaaminen herättää sinussa sittenkin myönteisiä tunteita. Side lapseen vahvistuu joka tapauksessa.

• :)

Ugh!

• ei kaikkea tarvi

uskoa mitä netistä ja telkkarista kuulee.

Eli miksi toimiva roolijako pitäisi rikkoa? Ei kai sun tarvi suomi24:sta kysyä miten teidän perhe pyörii? Perheessä jokaiselle muodostuu joka tapauksessa omat roolinsa, ja jokaisen on tehtävä omat tehtävänsä. Onko jokaisen pakko tehdä joka asiaa? Ja vaikka koet että vaippojen vaihto yms. on naisten hommia, niin älä silti jää lapsesta etäiseksi. Hoida miten hoidat jaon, mutta muista että miehen pitää kantaa myös isompi vastuu ;) Eli miten pidät huolta vaimostasi, niin pidät huolta itsestäsi.

• dsgsgdfgdfg

Nainen voi yhtä hyvin tuoda leipää pöytään ja pitää huolta asunnosta.

Jos et osallistu lainkaan kotona lapsenhoitoon, tiskaamiseen, imuroimiseen, pyykkäämiseen, ruuanlaittoon jne, turha ihmetellä jos nainen ei ole innostunut sänkypuuhista. Pieniä lapsia joutuu muutenkin kanniskelemaan ja nostelemaan jatkuvasti, rauhoittelemaan ja nukuttamaan joten se käy ihan työstä.

• VALI VALI

SUOMI SUOMALAIISLLE.

• ulkomailla asuva

SE OLI ASIAA LYHYKÄISYYDESSÄÄN; MUTTA SUKUPUOLIROOLIT MYÖS PAIKALLEEN, MUUTEN SE EI ONNISTU!
        Äiti kotiin ja Mersu ostamatta! Siinä se! Jää aikaa lapsenhoitoonkin!
        Ulikomailla meillä on varaa ostaa se Mersukin hyvän lapsenhoidon rinnalla, koska emme ole sortuneet kateelliseen sosialistisfeministiseen akkavaltaan!

• 0069865453647568

v**** mikä juntti!!!!! Herää 2000 -luvulle! Ihmettelen että kaltaisesi on edes "saanut" naisen rinnalleen. Taidat pitää naistasi NYRKIN ja hellan välissä. LOSER!

• Eläkepappara

MItä siinä mylvit, senkin numerohirviö!
        Suurimmassa osassa maailmaa nainen on nyrkin ja hellan välissä Suomi on siinä poikkeus,mutta suomalaisnainen ei osaa sitä arvostaa, vaan haluaa nujertaa jokaisen miehen mahdollidsimman syvälle maan rakoon!
        Kunnes se mies nousee sieltä, etsii käsiinsä kättä pitempää ja tappaa kaltaisesi akkaloserit!
        NYkyinen arvomaailmasi tuo lyhyen elämän! Jos sinua ei tapa oma mies, niin naapuri tai joku maasta karkotettu !

• Nou Broblem
        Eläkepappara kirjoitti:

MItä siinä mylvit, senkin numerohirviö!
        Suurimmassa osassa maailmaa nainen on nyrkin ja hellan välissä Suomi on siinä poikkeus,mutta suomalaisnainen ei osaa sitä arvostaa, vaan haluaa nujertaa jokaisen miehen mahdollidsimman syvälle maan rakoon!
        Kunnes se mies nousee sieltä, etsii käsiinsä kättä pitempää ja tappaa kaltaisesi akkaloserit!
        NYkyinen arvomaailmasi tuo lyhyen elämän! Jos sinua ei tapa oma mies, niin naapuri tai joku maasta karkotettu !

Meinaakos papparainentätä. Jos miehestä ei ole pyydettäessä vaipanvaihtajaksi .
        Hän ei kykene muuhun kuin hirmutekoihin päästäkseen oman lapsensa
        vaipanvaihdosta .

Yleensä ottaen vaipanvaihto sujuu vaivatta suurimmalta osalla miehiä.
        Miehet myös haluavat olla mukana lapsensa hoidossa .Hyvinkin aktiivisesti
        haluavat seurata lapsensa kehitystä .
        Poikkeuksiakin löytyy .

Lapsenhoidosta miesten tulisikin keskustella naisensa kanssa etukäteen.
        Jottei tulisi ylilyöntejä hoitojärjestelmän suhteen.
        Äitikin voi sairastua lapsivuoteessa .Kuka sitä pikkuista sitten hoivaa,
        jollei äiti jaksa .Isi ei halua .Yheiskunta vai ?

.

• Miehen paikka

Jos mies hoivaa lasta, lapseen saattaa tarttua miehisiä arvoja. Lapsen kehityksen kannalta olisi kaikkein parasta, että hän kasvaisi ensimmäiset vuotensa täysin naisten hoivassa, erossa miesten arvoista.

Normaalissa heterosuhteessa tuo ei ole mahdollista, mutta siitäkin voidaan selvitä, jos mies pidetään riittävän sivussa lapsen hoidosta ja muustakin kontaktista.

Yhteiskuntamme ei ole tähän vielä täysin valmis, mutta hyvällä alulla jo ollaan. Esimerkiksi päiväkodeissa on pääsääntöisesti naisia ja väkivaltaisia leikkejä pyritään rajoittamaan ja hiljalleen tukahduttamaan. Ehkä jo seuraava sukupolvi saa nauttia pehmeämpien naisellisten arvojen mukanaan tuomasta hyvinvoinnista.

Aloittajalle sanoisin: Älä ole huolissasi, et tee mitään väärää. Lapsen hoito kuuluu naiselle, hoida sinä vaan autosi ja leipää pöytään.

• mun pesti

Sehän täysin siitä kiinni, mitä olette lapsen hoidosta ja kasvatuksesta sopineet ennen koko vauvaprojektianne. Ellet ole paapoja niin eiköhän vaimosi sen tiennyt,

• Äly hoi!!!!!!!!!!

No tottakai on isänkin hoivattava lastaan. Hölmö isä se, joka ei hoivaa.

• ---

Meillä on mieheni kanssa 3 lasta, ja täytyy sanoa, että mieheni on aivan ihana isä. Hän on osallistunut lasten hoivaamiseen siitä asti kun lapset olivat vastasyntyneitä. Hän on vaihtanut vaippoja, syöttänyt, tuudittanut. Nyt vanhin lapsemme on 9 vuotias ja nuorin taaperoikäinen, ja lapset tietävät, että niin isän kuin äidin sylit ovat aina heille avoinna. Mieheni pitää isompiakin lapsia kainalossa, ottaa syliin ja painii taaperon kanssa.

Olisi hienoa, jos sinäkin pystyisit opettelemaan tuota hoivaamista. Varsinkin kun lapsi kasvaa, ota hänet syliin, suukota ja kerro että hän on rakas. Lapsi kokee itsensä tärkeäksi ja arvokkaaksi.

• toistaiseksiLapseton

Meillä mies sanoi että ei koe tarpeelliseksi hoivata vauva-ikäistä lasta ja lapsia pitäisi kuitenkin olla 3.... Siinä on aivan liian suuri taakka äidille vielä kun lapsien pitäisi tulla pienemmällä ikäerolla.
      Varmaan tartteis miettiä kannattaako semmoisen miehen lapsia edes hankkia.

• pupujussinen

oikeesti huvittavia nössöjä valtaosa täällä kirjoittavista EI JAKSA vlittajista.

itselläni on viisi lasta ja olen ollut koti-ISÄNÄ nyt puolivuotta koska lasteni puolesta se on vaan parasta. vaimoni tekee hyväpälkkaista vuorotyötä ja itselläni työt olivat keikkaluontoisia.

ei lasten hoitaminen/vahtiminen ole niin kauhian raskasta, kunhan muistaa miksi sitä tekee.

lapsilla on vain ja ainoastaa vanhemmat keihin luottaa ja se luo niin valtavan kunnian vanhemmille ettei niitä ihania perhetöitä voi jättää tekemättä.

juu joskus haluaisi vain olla ja ihmetellä mutta sitävarten on illat ja yöt.
      niin ja tietenkin kamppailu-urheilu mihin ihmekyllä jää tarpeeksi aikaa (2-3 kertaa viikossa)

ja lisäksi tolle pellelle kuka itsensä pedoksi on leimannut, oliskohan jopa jotain syytä siihen??

itseäni on kunnioitettu niin päiväkodeissa kouluissa kuin neuvolassa roolistani isänä vaikka en oikeasti halua muuta kiitosta kuin nähdä onnellisen ja oikeamielisen lapsen kasvun.

ei valiteta enään vaan hoidetaan suomi täyteen fiksuja nuoria ♥♥♥

• what the fuck?

No vittuako siitä meille kerrot. Ole vaihtamatta.

• mietivähä

mites sitten kun vaimosi palaa työhönsä ja uupuu työtaakan alle? sitten olet täällä varmaan valittamassa mm seksin puutteesta ja haluamassa kannustusta vieraisssa käymiseen. kyllä kotityöt ja lastenhoito jaetaan tasan jos molemmat käyävät töissä. ei tarivtse ihmetellä, miksi väsyneestä vaimosta ei sitten ole iloa makuuhuoneen puolella, kun joutuu tekemään kahta työtä...

• jk

niinkö

• sd
    • Neyla86

Jos lapsia tehdään niin ne myös hoidetaan yhdessä.

• dfsljhkhsdhhfkl

Nykynainen käy töissä siinä missä mieskin, eli tuo elantoa pöytään yhtälailla. Miten se sopii vanhakantaiseen ajattelumalliisi, vai onko vaimosi harvinaisesti ihan kokonaan ja lopullisesti kotirouva?

• Tällästätääon

Minkä ihmeen takia tämä yhteiskunta tekee suomalaisesta MIEHESTÄ lässyttävän naisen kaltaisen persoonan. Ei se ihme ole että mamut viehättää kun niiden kulttuuriin kuuluu se että nainen on nainen ja toisinpäin. Nainen haluaa miehen. Heitin oman ukkoni pihalle pitkän suhteen jälkeen kun en kestänyt ettei antanut minun olla äiti ja nainen. Ei pää kestä kattella sellasta. Mitä vikaa normaaliudessa??

Mies tuo leivän pöytään ja nainen hoitaa (suurimman osan) taloudesta. Miksi pitää ängetä niin nopeasti töihin ettei jaksa hoitaa perhettään. KOSKA SE ON TÄTÄ VI... NYKYAIKAA! Ihmekkään kun porukka väsyy ja joutuu jatkuvasti miettimään tekeekö oikein, vaikka toimii aivan luontevasti. AP:lle, ole onnellinen et ole vielä muuttunut miesäidiksi, se on ällöttävää. Älkää naiset pilatko miehiänne uuvuttamalla heitä 24h vrk:ssa.

Ja se joka väitti että suomalainen mies on ruma on itse todennäköisesti niin ruma akka ettei saa kuin sen säälittävän mamun.

• Rotaryveli Amos

OIKEIN! Miehen tehtävä on tuoda perheen pöytään leipää, äiti hoivatkoon pentua!
      Ihan tarpeeksi on jo sekoitettu sukupuolten luonnollista ja Jumalan järjestämää työnjakoa!
      Hyvä että edes yksi mies uskaltaa tunnustaa olevansa MIES!

• Onko mies ihminen ?

Entä ne miehet, jotka yhä enenevässä määrin suuntautuvat työaloille, jotka perinteisesti ovat olleet naisten hallussa, terveydenhoito- ja huoltopuolella esim. Monet naisetkin tekevät työtä, joka mielletään miehiseksi. Sukupuolella ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa, mitä kukakin mieluiten tekee työkseen, muuksi puuhakseen, harrastuksekseen, ajankulukseen ...

Tällainen yksinkertainen perustotuus on selvää kaikille muille, paitsi pimeälle keskiajalle jämähtäneille mieäsihmisille. Palaa sinne, olet kehityksen este. Äläkä vedä Yläkerran Ukkoa asiaan, johon se ei mitenkään kuulu.

• molempien vastuu

Hei.

Olen 4 lapsen isä, tosin eronnut ajat sitten, mutta jos vielä joskus kohtaan sen oman rakkaani, kyllä hänelle on myös tärkeää asioiden jakaminen.
      Tein aika pitkälle kuten sinä ajattelet, mutta tein koska oli pakko. Ja vasta kun erottiin, pystyin olemaan se oikea isä.
      En enää suostuisi olemaan yksin kaiken huoltaja, kyllä se kuuluu molemmille vanhemmille. Jo tuo yhden elättäjän rooli on haavoittuva. Oletko ajatellut, jos joudut onnettomuuteen ja menetät työkykysi? Olisitte perhe, jossa ei olisi kuin yhteiskunta antamassa elantoa, jos vaimosi on kotiäitinä, ilman työtä. Hänen tilannetta et tarkemmin kerro, mutta yhden kortin varaan ei ole viisasta rakentaa nyky työyhteisön elintasoa, jossa omavaraisuutta ei enää ole.

Itse olen aina mieluusti vaihtanut vaippoja, mutta yksin elättäjänä jäi paljon lasteni ajasta pois. Vasta viime vuosina olen kun se "taakka" lähti kannettavana olemasta, nauttinut lasteni kanssa olemisesta todella paljon. Lapset myös antaa palautetta ja nauttivat myös.

• !!!

Eiköhän se äiti sovellu parhaiten kantamaan vastuuta vauvan hoivasta (ainakin tavallisesti). Lapsen kehityksenkin kannalta järkevin roolijako lapsen ollessa vielä hyvin pieni. Ei tietenkään merkitse sitä eikö isästä voisi olla apua ja että on isiä jotka lapsen hoivasta myös nauttivat mutta kaikki eivät sitä tee eikä se tee heistä huonoja isiä. Äiti joka kantanut lasta ruumissaan 9kk omaa yhteyden lapseen jota isällä ei ole siksi jos nähdään lapsen näkökulmasta tilanne niin parasta on että vanhempi joka parhaiten pystyy lapsen tarpeet tulkitsemaan on vanhempi joka kantaa ensisijaisen vastuun hoivasta. Mitäs jos olisikin niin että äidin merkitys hoivan suhteen varhaislapsuudessa olisikin isän roolista poikkeava ja että isän merkitys ja rooli tulevissa kehitysvaiheissa saa omia tärkeitä merkityksiä. Miksi tästä hoivasta nostetaan niin paljon mökää? Ymmärrettävää tietenkin että vaativaa ja rasittavaa aikaa sekä vauvalle että äidille mutta ei se isä äidiksi voi muuttua, ja huono juttu jos yrittää.. Eikö voitaisi kunnioittaa isää isänä ja äitiä äitinä omine rooleineen suhteessa lapseen ja toisiinsa

• halooaaaaa

En voinut lukea koko ketjua, kun oli niin pitkä, mutta kyllä kummankin pitäisi ottaa vastuuta tasapuolisesti. Tietysti jos asia on niin, että mies hoitaa elannon pöytään ja hoitaa raha yms. asiat ja nainen on kaiket päivät kotona lapsen kanssa, kuuluu silloin naiselle tietenkin enemmän kodin-ja lapsenhoitotöitä ja lapsen kanssa oleilua ja illalla tai kummankin kotonaollessa hoidetaan sitten lasta tasapuolisesti.

Ei se niinkään mene, että se työssäkäyvä osapuoli(mies) tekee ensin pitkän työpäivän ja kun saapuu kotiin, istuu akka siellä tumput suorina vauvan paskavaipat vaihtamatta ja koti siivoamatta ja siinä pitäisi sitten vielä koko ilta lapsi hoitaa ja siivota naisen ja lapsen päivän aikana syntyneitä jälkiä!

• Kolmen äiti

Saapiko ennustaa? Teen sen silti.

Alle kahdessa kuukaudessa vaimostasi on tullut uupunut valittaja, seksiä teillä ei ole nimeksikään,olet käynyt vieraissa, häpeät sitä ja koko elämä tökkii.

Kannattaa vaihtaa se kakkavaippa, sillä oikeasti voi suuremman sotkun ehkäistä. Usko minua.

• Erään lapsen äippä

Kyllä sun kannattaisi hoivata jo pienestä pitäen lastasi, niin teille tulisi luonnollinen ja vahva isä-lapsisuhde. Antaisit lapsellesi jo pienestä pitäen arvokkaimman lahjan elämässä. Hoivaa, läsnäoloa ja tunnetta, että hänestä välitetään. Varmasti monet ongelmatkin olis vältettävissä isompana. Mitä isommaksi hän tulee, sitä isommat ongelmatkin ovat.

• uytrdfg

Antakaa se pois. Älkää välittäkö moralistien ikävistä kommenteista. Joku lapseton jenkki pariskunta voisi maksaa siitä miljoonan.

• JK

NIINKÖ

• Nainen, erilainen?

Jokainen toteuttaa itseään, mutta onhan se hyvä huomata mitä toinen joutuu/haluaa tehdä.

Myös miehet painostavat naisia/kumppaneitaan lasten tekoon vaikka kumppani ei asiasta miellyttäisi. Ja myös jättävät lapsen vähjälle huomiolle kun ei se arki/oikea tilanne ollutkaan niin houkutteleva kun oman piirteiden yms. perintö.

Itse olen nainen, joka kokee ettei löydä ns. äidin vaistoa itsestään, eikä halua pientä lasta hoivaviettinsä kohteeksi.

"Jostakin sisältäni kumpuaa, että miehen tulee hoitaa työnsä, pitää huolta asunnosta, kulkupeleistä ja tuoda elanto pöytään." Teen tuon ja odotan mieheni olevan enemmän sitten kiinnostuneempi jälkikasvun hoidosta, jos hän itse sitä haluaa. Tosin valmis olen auttamaan kunhan lapsi olisi vanhempi (puhe, leikkiä ei vaippaikäinen).

Tämän vuoksi uskon parhaimmaksi meille kummallekin säästää jälkikasvun ajattelu myöhemmälle tai sitten jos sitä adoptoisi ihan rehellisesti jo vähän vanhempaa, esim. kouluikäistä lasta niin ei tarvitsi kummankaan "laistaa kasvatusvastuusta"

Sitä olen vakavissani aina ihmetellyt, miksi minulle pari kymppisenä erityisesti moni mies ilmaisi haluavansa AUTTAA "lapsenteko" asiassa, vaikka hyvin selkeästi olin ilmaisut kantani omatahtoiseen biologiseen lapsettomuuteeni (eli en halua lapsia, enkä niitä toisten hoivata) Eikä tämä tarkoita sitä ettei ns. oma huvi seksuaalisesti kelvannut.

• Nalle Ballswoosh

Ei sinun ole pakko hoitava lastasi mitenkään ja jos haluat niin voit vaikka palkata lastenhoitajan. Sitten voit tehdä töitä niin paljon kuin haluat ja nautit lapsestasi vapaa-ajalla sen verran kuin haluat (eli ei vaipanvaihtoja tai puklujen pyyhintää).

• hjhihjjijijknjbh

Kannattaako niitä kakaroita hommata, jos ei niitä jaksa hoitaa?

• onnellinen isä

olen vanhan kansan mies, ikä 55v. kun sain -83 ekan lapseni, jäin ilman muuta isyyslomalle hoitamaan häntä, silloin en tiennyt kenenkään muun käyttävän tuota 4 kk mahdollisuutta. Olen insinööri ja pomoni selvästi ärsyyntyi(sen huomasin mm palkassani) tuosta ratkaisustani. Ikinä en vaihtaisi pois sitä kokemusta jonka sain ollessani kotona lapseni kanssa. nyt lapseni on 29v ja tiedän ratkaisuni olleen oikean. elämä on tärkeintä, työt on leivän hankkimista varten. mulla oli yhtenäkin maanantaina 2 markkaa taskussa koko viikon ruokaostoksia varten, ne samat oli vielä perjantaina kun päivärahat tuli. eläkää hyvät miehet ja unohtakaa roolit ja tittelit, ei sitten tarvi katua ettei ole aikaa omalle lapselle ollut, vuodet kuluu niin nopsaan :)

• pese se kakka

aikuinen mies joka jauhaa sitä mitä minun äitee ja isä teki joskus vuonna 1 ja 2 . Eikö omat aivot ole alkaneet vieläkään toimia? Mikä nahjus! Voi kun isä ja mamma teki niin ja noin, niin mun on vaikeeta........BLAAH! Kato sitä kehittymistä kutsutaan evoluutioksi. Jos isäs teki veropetksia, niin tarkoittaako se sinun mielesi sisällä että sunkin pitää toimia niin kun faija teki muuten pääsi sekoaa tai jotain??? outo aikuinan ihminen joa ei erota vanhempiensa virheitä oikeasta tavasta toimia-ja tee sitten niin kun pitäisi. tämmösiä tosin on paljon.Mikä on maailman tulevaisuus. Miehet toistaa vanhempiensa vääriä tottumuksia, kun ei itse osaa tehdä mitään. Pyyhi se vauvas perse ja sillä siisti! Ei siinä jotain nyyhkysentimentaalista tunnelmaa tarvita!

• mieti sitä

Mitä jos lapsesi äidille sattuu joskus jotain. Jos hän vammautuu, sairastuu vakavasti.. kuolee.... Osaatko silloin hoitaa itse lapsesi?

• v.aimo

Meillä on suunnilleen samanlainen tilanne kuin aloittajalla, ja hyvin on toiminut.

En voisi kuvitellakaan vaihtavani renkaita samalla, kun mies vaihtaa vaippoja. Mutta jos naapurissa näin tehdään, ei se minua haittaa.

Kukin tyylillään, mikä ei sovi yhdelle, sopii toiselle.

• 1+12

Kannattaa nyt kuitenkin opetella se renkaiden vaihtaminen. Sitten naurattaa, kun olet yksin tai kahdestaan tenavan kanssa autolla liikenteessä, rengas pamahtaa etkä pääse minnekään jos ei apua satu paikalle. Tuo nyt on kuitenkin sellainen perusasia, joka autolla liikkuvan ehdottomasti kannattaa hallita.

• f

Miksi miehet edes haluavat lapsia, kun eivät kuitenkaan viitsi viettää niiden kanssa aikaa tai hoitaa niitä? Suurin osa kotitöistä ja lastenhoidosta jää naisten kontolle, kun mies humputtelee harrastuksissa ja ties missä. Valtaosa miehistä on kypsymättömiä, lapsellisia ja epäluotettavia. Pitää päästä jatkamaan sukua, jotta tulisi miehekäs olo. Ja sitten vielä kehtaavat valittaa lastensa äidin raskauskiloista.

• kokemus

jos minulla olisi ollut edes puoliso, joka hoitaisi nuo sinun "miehen tehtävä", minun ex jätti kaiken vastuun kodista, lapsista, taloudesta, laskuista... minulle, koskaan ei nousut yöllä vapaaehtoisesti, tai hoitanut hetken ilolla jasitten valitti kun en jaksa täyttää hänen seksuaalisia tarpeitaan.
      jos hoiva ei ole sinun juttu niin rakasta lapsiasi, kehu vaimoasi, hanki hänelle joku joka auttaa kotitöissä, jotta hän jaksaa. Ei kaikki ole samanlaisia.

• Monimutkanen

Oma isä teki aikoinaan aina töitä ja äiti oli aika pitkään kotona kuten silloin oli usein tapana. En muista kovinkaan montaa kertaa tehneeni lapsena isän kanssa mitään sillä hän teki iltaisinkin usein vielä kotona töitä. Ihan mukava mies isä on mutta kovin etäiseksi hän jäi enkä usko että hän on minuakaan oppinut koskaan oikeasti tuntemaan. Ihan hyvissä väleissä ollaan vieläkin mutta mitään läheisiä ei olla. E voisi kuvitellakaan uskoutuvani hänelle jostain ongelmistani enkä koe edes saaneeni häneltä mitään "miehen mallia" vaikka periaatteessa hän oli juuri sellainen mies jota täällä pidetään "oikeana" miehenä, siis paljon työtä tekevä, kuria pitävä ja perheen pää. Mutta miksi haluaisin itse olla kuten joku jota en edes oikeasti tunne?

Omien lasteni kanssa päätin kyllä olla ihan toisenlainen isä. Otin heti alusta saakka paljon vastuuta ja hoidin aina kuin voin ja ehdin. Vaihdoin vaippoja, nukutin ja syötin. Toki äitikin teki oman osansa. Mutta koskaan en ajatellut että äiti olisi joku "päävanhempi" jolla olisi jotenkin erityisesti läheisempi suhde lapsiin. Ja vauvavaiheen jälkeenkin olen leikkinyt ja oleillut lasten kanssa paljon. On retkeilty, juteltu ja harrastettu, tehty yhdessä ruokaa ja tavallisia kotihommia..
      Ja tästä kaikesta olen saanut "palkaksi" aivan erilaisen suhteen lapsiini kuin minulla on omaan isääni ollut. Aika isot pojat tulevat vieläkin mielellään syliin ja halivat, puhuvat kaikki asiansa minulle jne. Toki välillä otetaan yhteenkin ja rajoja asetetaan, kuten vanhemman pitääkin. Mutta silti koen että nimenomaan se että otin heti vauvasta asti osaa lasten hoitoon, on luonut sellaisen läheisyyden lasten ja minun välille jota en olisi voinut saada jos olisin tullut heidän elämäänsä vasta kun he olisivat olleet niin isoja että heidän kanssaan voisi tehdä jotain "oikeita" juttuja. Näin valitettavasti usein käy ja silloin monet huomaavat että lapsen kanssa ei olekaan niin helppo olla jos ei todella tunne lasta eikä lapsi ole tottunut isän läsnäoloon. Silloin isästä tulee helposti se vähän etäinen vanhempi joka välillä velvollisuudesta ottaa lapsen mukaan johonkin aina silloin tällöin ja muuten on läsnä vain etäisenä töitä tekevänä hahmona.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4681
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2638
    3. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2493
    4. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2445
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1827
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1641
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      50
      1335
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1304
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82