Oon teinityttö ja haluan laihtua kahdessa viikossa 9kg. Oon 169cm pitkä ja 49kg painava. En voi rajottaa ruokailuani radikaalisti vanhempien takia ... Onko olemassa jotain erityisesti auttavia ruokia tai urheilumuotoja ? Auttakaa mua, paras kaverikaa ei ota mua tosissaa ko sanon et haluun laihtuu. Tää olis mulle tosi tärkeetä. Ja oon sit pesco ovo vegetaristi eli syön vaa kalaa.
APUA LAIHDUTUKSEEN !?
8
256
Vastaukset
- Kyllä niin tarvitset
Olin itse parikymppisenä sentin sinua pidempi (170cm) ja painoin 48-52 kg eikä minulla ollut mitään tarvetta laihtua - päinvastoin!
Painaessani 30-vuotiaana 58 kg, minua sanottiin vielä hoikaksi, joten arvelen, että sinun kannattaisi mennä tohtorille? - höh!!!
Taitaa olla pila koko viesti. Tai sitten kirjoittaja on tosi kipee.
- Iwanna_be_skinny
oon iha tosissani ... Ja saan lähes joka päivä kuulla "hyi mite ohuet käet sulla on" tai "hyi ko sun luut näkyy läpi" yms, mut kaikki tollaset kääntyy mu pään sisällä iha vastakkaiseks. En oo pitkään aikaa nauttinu ruuasta ko mietin vaa mite se ruoka lihottaa mua. Tarviin oikeesti vinkkejä mite laihtuu !!
- tosi kysymyksessä
Iwanna_be_skinny kirjoitti:
oon iha tosissani ... Ja saan lähes joka päivä kuulla "hyi mite ohuet käet sulla on" tai "hyi ko sun luut näkyy läpi" yms, mut kaikki tollaset kääntyy mu pään sisällä iha vastakkaiseks. En oo pitkään aikaa nauttinu ruuasta ko mietin vaa mite se ruoka lihottaa mua. Tarviin oikeesti vinkkejä mite laihtuu !!
et ole tosissasi, vaan sairastumassa anorexia nervosaan tai ilmeisesti sinulla se dignoosi jo on. Jos ei ole, keskustele vanhempiesi kanssa ja varatkaa pikaisesti aika lääkäriltä. Tarvitset hoitoa.
- sdfasdf
Iwanna_be_skinny kirjoitti:
Apua todellakin tarvitset, psykiatrista apua. Hanki sitä, nopeasti.
- notskinnyanymore
Heippa. Ilmeisesti ainakin vanhempasi tietävät syömishäiriöstäsi, mutta mitenkäs jos menisit vielä kouluterveydensoitajalle ja kertosit hänelle noista ajatuksistasi?
- morttis
Pitäisi ensin harkita tuon laihdutuksen syy. Me miehet ja miehenpuolet emme muuten oikeasti tykkää halata luurankoja.
Kaikissa ikäryhmissä on omat sosiaaliset kilpailunsa ja teinien iässä se saattaa sellaisia muotoja että sanotaan vaikka lihavaksi, kun ei muuta keksitä, syynä kateus taikka oma paha mieli muuten. Taikka kehutaan omilla mitoilla, jotka on kuin sen ja sen laulajattaren (jätetään sanomatta että hän on anorexia-hoidossa).
Liikunnassa tuolla motiivilla on omat riskinsä, se kun vaatii kulutuksen ja kulumisen vastapainoksi rakennusaineita, kalkkia ja proteiineja, vitamiineja ihan terveysopin kirjan täydeltä.
Ainakin on varottava yksipuolisuutta, tarkoittaen juuri että että vaikkapa akillesjänne kulutettuna ja rasitettuna ilman huoltotankkausta voi vähintäänkin kipeytyä. Punttisali on sinänsä nopea ja tehokas. Jos hauiksilla pystyy vääntämään vaikka 20 kg, niin 50 % kert 20 = 10 kg ja otetaan 10 toistoliikettä, menee nopeasti, vastaavasti ojentajat, jne, jalkakyykky (ja polvet suorana eikä heivausta polvet yhteen noston alussa, sitä polvet ei kestä) ja vatsalihakset lattialla jollei vielä mene vinolla laudalla, hölkkälenkki on voinut olla jo pohjustuksena. Sitten kehonrakentajat ottavat saman tien proteiinia, mutta ota Sinä piimää soijajauhotettuna ja maun mukainen marja- / hedelmäsose, kalaa, tonnikalapurkki edes, kokojyväleipää juusto ja omenamehua, pähkinöitä pureksit, banaani yms
Joku vuosi sitten kertoi tv:ssä kilpaurheiluna juoksua harrastanut tyttö, että menetti nopeutensa anoreksian vuoksi - Ei h-i !
Äkkiä flikka lääkäriin tai seuraava osoitteesi on hauta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?
Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt741862Taas poistuu ABC, nyt Salossa
Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on1131732Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236942531310Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä2421283Millainen luonne sinä olet?
Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä1851236Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen
kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.451117- 2121064
Vasemmistoliiton Minja Koskela lyttäsi Halla-ahon...
...arvion Usan presidentin vaalien voiton syistä, ja löi pöytään täsmälleen oikean arvion. Koskelan arviota tukevat myös293942Aina vaan kalliimmaksi tulee NATO Suomelle
"Kaikkonen ja Kopra: Nato vaatii pian lisää panostusta jäsenmailtaan" https://www.is.fi/politiikka/art-2000010824365.htm221920- 56807