Huonoa palvelua, kusetusta ja ...

RaGe

Ostin n.viikko sitten 05 vuosimallin auton, annoin vaihdossa saman ikäisen samanverran ajetun mutta halvemman ja "heikkokuntoisemman" auton.
Vaihdokissani ei ilmennyt mitään vikaa koeajossa, eikä myyjä luonnollisesti kertonut mitään mistään vioista. Hankaluudet alkoivat melkotarkalleen tunti kaupanteon jälkeen jolloin 80 km ajettuani moottorin vikavalo syttyi -> vein seuraavana päivänä auton kauppaan takaisin ja sain erittäin ystävällistä palvelua ja laina-auton. Viaksi paljastui kaasuläpän asentotunnistin joka vaihdettiin uuteen liikkeen toimesta. Sain auton takaisin ja minulle luvattiin sen olevan toimintakunnossa. Taas ehdin ajaa joitakin kilometrejä, ehkä 130 km kunnes valo syttyi jälleen -> vein huoltoon seuraavana arkipäivänä ja viaksi paljastui EGR-venttiili. Sama homma toistui, erittäin ystävällistä palvelua ja laina-auto käyttöön. Olen nyt hakenut auton taas takaisin ja se ei vieläkään ole siinä kunnossa että voisi väittää toimivaksi käytetyksi autoksi. Tyhjäkäynti seilaa ja saattaa jopa tukehtua liikennevaloissa -> AUTOKAUPPA EI SUOSTU PURKAMAAN KAUPPOJA! Vaan ryhtyivät hyvinkin v-mäisiksi ja epäasiallisiksi.Maanantaina vasta saan kuluttajavirastoon yhteyden mutta kaipaisinkin nyt mielipiteitä ihmisiltä.
Käytetyn auton kaupassa harvemmin menetellään kaupan purkamisella mutta mielestäni tämä auto ja kauppa on nyt osoittautunut erittäin huonoksi joten purkamien kuulostaa ainoalta vaihtoehdolta. Ja lisäksi liikkeen antamassa laina-autossa syttyi myös vikavalo. Herää kysymys minkälainen liike mahtaa olla kyseessä. Ulkopuolelle näyttää hyvältä mutta sisältä on täysin mätä.

54

1653

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autokauppias-xxzzcxx

Lueppas nyt vaikka tuo ja harkitseppas nyt uudelleen.

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2012/07/1577579/kaytetyn-auton-ostajat-naita-vikoja-myyjat-eivat-korvaa

Lopeta itku, aikuinen mies... kuvailemasi vika ei ole vakava ja autoliike on todella hienosti yrittänyt vikaa korjata.
      Tuollainen moottorinhäiriö joskus vaan on niin erikoinen, että vikakoodilaitteillakaan ei tule heti se oikea vika esiin, vaan joudutaan ehkä 1-5 kertaa kuittaamaan ja jopa turhaan vaihtamaan joitain releitä/antureita tmsv. jotka vikavalon/-koodin antavat.

HUOMASITKO muuten? Yrittivät parhaansa ja muuttuivat v-mäisiksi VASTA KUN MENIT HULLUJA PUHUMAN, eli kaupan purkuja ehdottelemaan.
      Näin se menee; V-ttuile autoliikkeelle niin loppuu ylimääräiset "goodwill"-hengessä teetettävät korjaukset.

Nyt olet omillasi, autoliike ei enää huvikseen korjaile SINUN AUTOASI, vaan kuluttajalakien mukaan sinä korjaatkin autosi ihan itse ja ihan omilla rahoillasi.
      Mitäs vttuilit.

• autokauppias-xxzzcxx

Jatkanpa hieman...
        Tässäkin tapauksessa autoliike on pyrkinyt hienosti toimien asiakastyytyväisyyteen. (Vaikka kyseiselle vialle olisivat voineet hyvinkin sanoa heti; Ei kuulu virhevastuiden piiriin, maksa itse ja korjauta missä haluat.)

VASTA kun asiakas muuttui hulluksi vaatien kaupan purkua (=asiakastyytyväisyys tässä kohtaa jo jokatapauksessa menetetty, kuten tästä keskustelunavauksestakin näkyy...) laittoivat stopin turhille kuluille ja korvauksille. Tätä asiakasta ei saa tyytyväiseksi millään.

JOS asiakas olisi jatkanut sovittelevassa hengessä autonsa vian diagnosointia ja korjausta (HUOM! liikkeen piikkiin!) olisi tuo vika varmasti aikanaan kuntoon tullut ja liikkeen piikkiinkin vielä.
        Nyt asiattomalla asenteella asiakas tilasi itselleen kuluja ja ongelmia, eli varmasti korjauttaa autonsa omalla kustannuksellaan.

Tätä tulee kuluttaja-asiamieskin suosittelemaan, olettaisin. Tai max. jollain %:lla autoliike ottaa osaa kuluihin... sitten kun asiakas on autonsa korjauttanut.

• auto kuntoon....

Autoliike on vastuussa auton toimivuudesta ainakin puoli vuotta. Ei siinä mitään goodwill henkeä tarvita.

• virhevastuu vain
        auto kuntoon.... kirjoitti:

Autoliike on vastuussa auton toimivuudesta ainakin puoli vuotta. Ei siinä mitään goodwill henkeä tarvita.

Mihin perustat väitteesi?

Autoliikkeellä on kyllä myymästään autosta kuluttajasuojalain mukainen virhevastuu, mutta se ei kyllä ole läheskään sama asia kuin että liike "vastaisi auton toimivuudesta".

• Tärkeää muistaa
        virhevastuu vain kirjoitti:

Mihin perustat väitteesi?

Autoliikkeellä on kyllä myymästään autosta kuluttajasuojalain mukainen virhevastuu, mutta se ei kyllä ole läheskään sama asia kuin että liike "vastaisi auton toimivuudesta".

Kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu koskee VAIN VIKOJA, JOTKA OVAT OLLEET AUTOSSA JO KAUPANTEKOHETKELLÄ..

• Voisit lisätä
        Tärkeää muistaa kirjoitti:

Kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu koskee VAIN VIKOJA, JOTKA OVAT OLLEET AUTOSSA JO KAUPANTEKOHETKELLÄ..

Virhevastuu EI KOSKE normaali kulumisesta johtuvia vikoja, ei sellaisia vikoja jotka ostajan olisi pitänyt NORMAALI TARKASTUKSEN puitteissa itse huomata.

• ryhtryt

jos autossa on useita vikoja, ja liike on niitä jo kahteen otteeseen korjannut, tuskin tulet enää saamaan mitään. riippumatta siitä, paljon autolla on ajettu, liikkeen osuus korjauksesta on varmasti jo ylittynyt em. korjauksilla.

• RaGe

Hommahan on siten että autoliike tarjoutui vielä kaupanpurku ehdotuksen jälkeenkin korjaamaan vian ja kertoivat että ensisijaisesti he eivät purkaa kauppaa ennen kuin kulut menevät kohtuuttomiksi auton arvoon verraten.

Ja kuvailemani vikako ei ole vakava? ehkä ei mutta jos ostan toimivan auton jota tarvitsen työssäkäymiseen ja liikkumiseen niin haluan silloin että auto toimii ja on luotettava, eikä siten että omistan auton 7 vrk joista se on pajalla 5 ja minulla rikkinäisenä 2 vrk.

Taidat itse olla myös "automiehiä" tai suoraan sanottuna Jobbari.

• autokauppias-xxzzcxx

"Taidat itse olla myös "automiehiä" tai suoraan sanottuna Jobbari. "

Ei, en ole "automiehiä" enkä jobbari.
        Olen autoliikkeen omistava yrittäjä ja vastailin mielestäni varsin asiallisesti keskustelunavaukseesi.

On näet niin, että jokainen autoliike joutuu joskus virhevastuu korjauksia hoitamaan ja varmasti suurin osa autoliikkeistä tietää miten asiat "aikuisten oikeesti" lain mukaan menevät ja pääsääntöisesti tietävät kuluttaja-asiamiehen kannan asioihin.
        Kuten sanoin; ovat jo hienosti yrittäneet ongelmaasi hoitaa.
        Uskon myös tietäväni kuluttaja-asiamiehen kannan kyseisen kaltaiseen ongelmaan.

Onhan se harmillista, että juuri hankittua autoa joudutaan useita kertoja kunnostelemaan. Olet kuitenkin saanut laina-auton, eli mikä hätänä?

Ajele sillä laina-autolla niin kauan, että sinun autosi tulee kuntoon... mikäli siis vielä haluavat autosi korjata omalla kustannuksellaan, etkä täysin ole asiattomalla asenteellasi pilannut mahdollisuuksiasi krjautella autoasi liikkeen piikkiin.

• RaGe
        autokauppias-xxzzcxx kirjoitti:

"Taidat itse olla myös "automiehiä" tai suoraan sanottuna Jobbari. "

Ei, en ole "automiehiä" enkä jobbari.
        Olen autoliikkeen omistava yrittäjä ja vastailin mielestäni varsin asiallisesti keskustelunavaukseesi.

On näet niin, että jokainen autoliike joutuu joskus virhevastuu korjauksia hoitamaan ja varmasti suurin osa autoliikkeistä tietää miten asiat "aikuisten oikeesti" lain mukaan menevät ja pääsääntöisesti tietävät kuluttaja-asiamiehen kannan asioihin.
        Kuten sanoin; ovat jo hienosti yrittäneet ongelmaasi hoitaa.
        Uskon myös tietäväni kuluttaja-asiamiehen kannan kyseisen kaltaiseen ongelmaan.

Onhan se harmillista, että juuri hankittua autoa joudutaan useita kertoja kunnostelemaan. Olet kuitenkin saanut laina-auton, eli mikä hätänä?

Ajele sillä laina-autolla niin kauan, että sinun autosi tulee kuntoon... mikäli siis vielä haluavat autosi korjata omalla kustannuksellaan, etkä täysin ole asiattomalla asenteellasi pilannut mahdollisuuksiasi krjautella autoasi liikkeen piikkiin.

Asenteeni ei mieltestäni ole ollut asiaton, vai onko jos olen tiedustellut että mitäs asian kanssa tehdään? Auto osoittautui pommiksi ja epäluotettavaksi. Tästä myyjä suivaantui kun ehdotin että puretaanko kauppa vai mitä tehdään? Tämän jälkeenkin myyjä kertoi että täytyy olla KAM:iin yhteydessä ja tarjoutui kuitenkin korjaamaan auton firman piikkiin.

Mielestäni minulla on oikeus kuluttajana kysyä eri vaihtoehtoja tässä tilanteessa.
        Virheen myyjä teki kuitenkin siinä että otti ja suuttui. Ymmärrän että kyse on hänen leipätyöstä, mutta yhtälailla tarvitsen itse toimivan auton jotta saan itse työni tehtyä.

"Olen autoliikkeen omistava yrittäjä" kansan sanoin Jobbari

• autokauppias-xxzzcxx
        RaGe kirjoitti:

Asenteeni ei mieltestäni ole ollut asiaton, vai onko jos olen tiedustellut että mitäs asian kanssa tehdään? Auto osoittautui pommiksi ja epäluotettavaksi. Tästä myyjä suivaantui kun ehdotin että puretaanko kauppa vai mitä tehdään? Tämän jälkeenkin myyjä kertoi että täytyy olla KAM:iin yhteydessä ja tarjoutui kuitenkin korjaamaan auton firman piikkiin.

Mielestäni minulla on oikeus kuluttajana kysyä eri vaihtoehtoja tässä tilanteessa.
        Virheen myyjä teki kuitenkin siinä että otti ja suuttui. Ymmärrän että kyse on hänen leipätyöstä, mutta yhtälailla tarvitsen itse toimivan auton jotta saan itse työni tehtyä.

"Olen autoliikkeen omistava yrittäjä" kansan sanoin Jobbari

Ota toki yhteyttä KAM:iin ja palaa toki kertomaan heidän kantansa asiaan.

Kuten sanoin; oletan tietäväni mitä sanovat.

a)
        Ei kuulu virhevastuiden piikkiin, liikkeellä ei "pakkoa" korjailla tai korvata mitään.
        b)
        Ehdottavat, että autoliike korjaisi auton 30-50% kustannuksiin osallistumalla "goodwill"-hengessä mukana periaatteella.
        c)
        Kaupan purku -ideasi lyttäävät heti alkuunsa.

a) ja b) valinnaisia, c) varma tieto.

Onnea valitsemallasi tiellä toivoopi autoalan yrittäjä, jota juntit kutsuvat myös jobbariksi... tietämättömyyttään ja sivistymättömyyttään.

By the way...
        "...luulen että sinun kanssasi keskustelusta ei tule lasta eikä ****** koska olet itsekkin autokauppias.."

Sinulle siis alan ammattilaisen kanssa ongelmasta keskustelu tuottaa vaikeuksia ja tuskaa, kun et saa selkään taputteluja ja hyvä-hyvä-tapu-tapu kommentteja pölhöiltä, joilla ei oikeaa tietoa mistään asiaan liittyvästä?
        Ok. Edelleenkin onnea valitsemallasi tiellä.

• puuhastelijaukkeli

Kun kerran haluat toimivan ja luotettavan auton niin uusi sinun pitäisi ostaa ja vaihtaa se aina uuteen ennen takuun raukeamista.

Käytetyissä autoissa kun voi olla mitä vikoja hyvänsä jotka tulevat esiin aika ajoin.

• RaGe

Ota toki yhteyttä KAM:iin ja palaa toki kertomaan heidän kantansa asiaan.

Kuten sanoin; oletan tietäväni mitä sanovat.

a)
        Ei kuulu virhevastuiden piikkiin, liikkeellä ei "pakkoa" korjailla tai korvata mitään.
        b)
        Ehdottavat, että autoliike korjaisi auton 30-50% kustannuksiin osallistumalla "goodwill"-hengessä mukana periaatteella.
        c)
        Kaupan purku -ideasi lyttäävät heti alkuunsa.

a) ja b) valinnaisia, c) varma tieto.

Onnea valitsemallasi tiellä toivoopi autoalan yrittäjä, jota juntit kutsuvat myös jobbariksi... tietämättömyyttään ja sivistymättömyyttään.

By the way...
        "...luulen että sinun kanssasi keskustelusta ei tule lasta eikä ****** koska olet itsekkin autokauppias.."

Sinulle siis alan ammattilaisen kanssa ongelmasta keskustelu tuottaa vaikeuksia ja tuskaa, kun et saa selkään taputteluja ja hyvä-hyvä-tapu-tapu kommentteja pölhöiltä, joilla ei oikeaa tietoa mistään asiaan liittyvästä?
        Ok. Edelleenkin onnea valitsemallasi tiellä.

No voi kiitos :D Asiahan on nyt niin että todellisuudessa et todellakaan varmasti itse sulattaisi myöskään moisia vikoja autossa jonka ostat rahalla jonka eteen olet tehnyt r e h e l l i s t ä työtä! Ja kun ostan auton niin haluan myös käyttää sitä enkä matkustella 80 km per suunta takaisin toteamaan että paska mikä paska. Ja on autokaupan oma murhe jos ottavat herneen nenään siitä että kysyn vaihtoehtoja tilanteeseen jossa ollaan nyt. Ja onhan minulla kuluttajana oikeus selvittää asia jonka minua vaivaa.. Lähinnä tänne Suoli kaksnelkkuun kirjoitin läpällä ja halusin aiheesta keskustelua ja kokemuksia?

Joo, "alan ammattilaisen" kanssa keskustelu internetin keskustelupalstalla tuottaa tuskaa.. voinhan minäkin ilmoittaa olevani vaikka jeesus täällä internetissä ja kaivella tietoa googlen kautta ja jakaa "viisautta"... No mutta

Joka tapauksessa sinun kanssasi, autokauppias, asiasta on näemmä turha edes keskustella koska et siihen jostakin syystä pysty. vaan kiukuttelet kuin pikku lapsi.. joten jätänpä tämän ketjun kirjoittamisen nyt varmaankin tähän tältä erää. Voin toki tulla ilmoittamaan mitä tapahtui kun ensiviikko koittaa, jos herra autokauppias saa sillä mielenrauhan tai egoaan pönkitettyä :)))

Ja tästä kyseisestä viikon kestäneestä ruljanssista on jo koitunut kohtuuttomia menetyksiä minulle. Rahaa bensiiniin on mennyt jo melkoisesti, olen joutunut vekslaamaan työvuorojani jotta pääsen viemään autoa huoltoon tai hakemaan auton huollosta ja itse toteamaan että ei ole kunnossa. Vaikka autokauppa ja korjaamo väittävät joka kerta että " ollaan me sillä ajettu, eikä siinä nyt mitään vikaa tunnu oleva"

• autokauppias-xxzzcxx
        RaGe kirjoitti:

No voi kiitos :D Asiahan on nyt niin että todellisuudessa et todellakaan varmasti itse sulattaisi myöskään moisia vikoja autossa jonka ostat rahalla jonka eteen olet tehnyt r e h e l l i s t ä työtä! Ja kun ostan auton niin haluan myös käyttää sitä enkä matkustella 80 km per suunta takaisin toteamaan että paska mikä paska. Ja on autokaupan oma murhe jos ottavat herneen nenään siitä että kysyn vaihtoehtoja tilanteeseen jossa ollaan nyt. Ja onhan minulla kuluttajana oikeus selvittää asia jonka minua vaivaa.. Lähinnä tänne Suoli kaksnelkkuun kirjoitin läpällä ja halusin aiheesta keskustelua ja kokemuksia?

Joo, "alan ammattilaisen" kanssa keskustelu internetin keskustelupalstalla tuottaa tuskaa.. voinhan minäkin ilmoittaa olevani vaikka jeesus täällä internetissä ja kaivella tietoa googlen kautta ja jakaa "viisautta"... No mutta

Joka tapauksessa sinun kanssasi, autokauppias, asiasta on näemmä turha edes keskustella koska et siihen jostakin syystä pysty. vaan kiukuttelet kuin pikku lapsi.. joten jätänpä tämän ketjun kirjoittamisen nyt varmaankin tähän tältä erää. Voin toki tulla ilmoittamaan mitä tapahtui kun ensiviikko koittaa, jos herra autokauppias saa sillä mielenrauhan tai egoaan pönkitettyä :)))

Ja tästä kyseisestä viikon kestäneestä ruljanssista on jo koitunut kohtuuttomia menetyksiä minulle. Rahaa bensiiniin on mennyt jo melkoisesti, olen joutunut vekslaamaan työvuorojani jotta pääsen viemään autoa huoltoon tai hakemaan auton huollosta ja itse toteamaan että ei ole kunnossa. Vaikka autokauppa ja korjaamo väittävät joka kerta että " ollaan me sillä ajettu, eikä siinä nyt mitään vikaa tunnu oleva"

"...että todellisuudessa et todellakaan varmasti itse sulattaisi myöskään moisia vikoja autossa jonka ostat rahalla..."

Väärin. Ostan päivittäin autoja toisista liikkeistä ja asiakkailta ostan vaihtoautoja. 99%:sti niissä on vikoja ja ominaisuuksia, jotka kunnostan rahalla, jonka olen rehellisellä työlläni ansainnut.

"Ja onhan minulla kuluttajana oikeus selvittää asia jonka minua vaivaa.."

Tottakai on. Ja minulla asiasta tietävänä oikeus (suorastaan velvollisuudeksi koen) vastailla kysymyksiisi ja kertoa miten "aikuisten oikeesti" vastaavia asioita on käsitelty ja tullaan sinunkin kohdallasi käsittelemään, myös siellä KAM:ssa.

"Joka tapauksessa sinun kanssasi, autokauppias, asiasta on näemmä turha edes keskustella koska et siihen jostakin syystä pysty."

OK, eikä minulla ole enempää aikaakaan, myyjillä kiire ja pitää itse hoppuilla tästä autoja myymään.

"Voin toki tulla ilmoittamaan mitä tapahtui kun ensiviikko koittaa, jos herra autokauppias saa sillä mielenrauhan tai egoaan pönkitettyä :)))"

Kiitos. Ei egoni kaipaa pönkitystä. Lähinnä pyysin vastauksen tänne ilmoittelemaan, jotta vastaavassa tilanteessa olevatkin saavat oikean tilannetajun kohdalleen; käytetty on käytetty ja takuuta ei ole. Virhevastuu on, sekin varsin rajallinen ja tapauskohtainen.

Odotan innolla maanantaita, jotta saan lukea kuluttaja-asiamiehen vastauksen... jonka jo edellä arvailinkin.

• RaGe
        puuhastelijaukkeli kirjoitti:

Kun kerran haluat toimivan ja luotettavan auton niin uusi sinun pitäisi ostaa ja vaihtaa se aina uuteen ennen takuun raukeamista.

Käytetyissä autoissa kun voi olla mitä vikoja hyvänsä jotka tulevat esiin aika ajoin.

Tiedostan kyllä että käytetty on käytetty. Ja olen ennenkin ostanut useita käytettyjä autoja mutta vastaavanlaista pommia en vielä ole saanut.
        Mutta kustetuksen makua hommassa on koska myyjä jättää tosiaan kertomatta sellaisen seikan joka olisi vaikuttanut ostopäätökseen ja myyjän mukaan autossa ei myöskään ole mitään vikaa..
        Jännä homma että viat alkavat vain tunti kaupanteon jälkeen ja vikoja ei millään saada korjatuksi.
        Kovasti huudatettiin täydellistä huoltohistoriaa liekö sitten paikkaansa pitäviä merkintöjä edes nuo.
        Kuten jo aikaisemminkin mainitsin niin luottamus ko.autokauppaan meni siinä kun laina-autossakin räpsyy vikavalot ja vuotaa pakoputket yms pikkuvikaa.

• .....
        RaGe kirjoitti:

Tiedostan kyllä että käytetty on käytetty. Ja olen ennenkin ostanut useita käytettyjä autoja mutta vastaavanlaista pommia en vielä ole saanut.
        Mutta kustetuksen makua hommassa on koska myyjä jättää tosiaan kertomatta sellaisen seikan joka olisi vaikuttanut ostopäätökseen ja myyjän mukaan autossa ei myöskään ole mitään vikaa..
        Jännä homma että viat alkavat vain tunti kaupanteon jälkeen ja vikoja ei millään saada korjatuksi.
        Kovasti huudatettiin täydellistä huoltohistoriaa liekö sitten paikkaansa pitäviä merkintöjä edes nuo.
        Kuten jo aikaisemminkin mainitsin niin luottamus ko.autokauppaan meni siinä kun laina-autossakin räpsyy vikavalot ja vuotaa pakoputket yms pikkuvikaa.

Herra RaGe. Meinaatko tosiaan, että myyjä tiesi, että kun ajat 80km nin alkaa joku vikavalo palaa? Sillä varmaan on kristallipallo, josta näkyy tuollaiset asiat. Myyjä myöskin toistaiseksi tehnyt kaikkensa, että autosi tulisi kuntoon. Onko se väärin?

Eli, millä tavoin hommassa on kusetuksen makua??? Ota pää pois perseestäsi, pistä auto kuntoon ja aja sillä.

• Uutta mersua
        RaGe kirjoitti:

Uutta mersuako ootit, että antavat sulle laina-autoksi kun kumminkin vanhan kopposen ostit? Täydellinen huoltohistoria ei merkitse sitä, ettei autoon voisi tulla vikoja tai että se olisi rakennettu uuden veroiseksi, eikä muuten sillä kauppiaallakaan ole velvollisuutta rakentaa sitä sulle uuden veroiseksi. Se että viat ilmestyvät juurikin tunnin ostopäätöksen jälkeen, ihmetyttää minuakin? Et kai vain laiminlyönyt tuota kuluttajasuojalain mukaista tarkastus velvollisuuttasi vai kävikö nyt niin että vika vain sattui tulemaan juurikin pian kaupanteon jälkeen? Tuskin kauppias on sinne mitään tunnin ajastinta asettanut?? Ainakaan ennustajan lahjoja tulevien vikojen suhteen kuluttajansuojalaki ei kauppiaalta vaadi.

Kuluttajansuojalaki ei myöskään noteeraa sinun mielipahaasi tai luottamuksen tunteen puuttumista tai kuinka sinun elämäsi muut järjestelyt ovat hankaloituneen sinun tekemän käytetynauton ostopäätöksen johdosta.

P.s. Olen varma että autosi tulee vielä kuntoon (laskun maksajasta en ole varma) ja ÄLÄKÄ väitä ettei sellaisten kanssa VOI KESKUSTELLA, jos vastapuolen viesti ei SINUA MIELLYTÄ!

• RaGe
        Uutta mersua kirjoitti:

Uutta mersuako ootit, että antavat sulle laina-autoksi kun kumminkin vanhan kopposen ostit? Täydellinen huoltohistoria ei merkitse sitä, ettei autoon voisi tulla vikoja tai että se olisi rakennettu uuden veroiseksi, eikä muuten sillä kauppiaallakaan ole velvollisuutta rakentaa sitä sulle uuden veroiseksi. Se että viat ilmestyvät juurikin tunnin ostopäätöksen jälkeen, ihmetyttää minuakin? Et kai vain laiminlyönyt tuota kuluttajasuojalain mukaista tarkastus velvollisuuttasi vai kävikö nyt niin että vika vain sattui tulemaan juurikin pian kaupanteon jälkeen? Tuskin kauppias on sinne mitään tunnin ajastinta asettanut?? Ainakaan ennustajan lahjoja tulevien vikojen suhteen kuluttajansuojalaki ei kauppiaalta vaadi.

Kuluttajansuojalaki ei myöskään noteeraa sinun mielipahaasi tai luottamuksen tunteen puuttumista tai kuinka sinun elämäsi muut järjestelyt ovat hankaloituneen sinun tekemän käytetynauton ostopäätöksen johdosta.

P.s. Olen varma että autosi tulee vielä kuntoon (laskun maksajasta en ole varma) ja ÄLÄKÄ väitä ettei sellaisten kanssa VOI KESKUSTELLA, jos vastapuolen viesti ei SINUA MIELLYTÄ!

en minä mitään sympatiaa täältä tai KAM:lta haekkaan.. kunhan vaan kirjoitin ja toivoin että olisin kuullu asiaa ihmisiltä joilla on ollut samanlaisia ongelmia. Mutta ei niin ei..

Ja mersua en odottanut, olisi kuitenkin ollut suotavaa antaa edes toimiva auto, kuitenkin myyntipelistä kyse.

Ja ja... tuskin on mitään "ajastinta" asettanut... mutta herää kysymys onko vika ensisijaisesti "korjattu" poistamalla vikakoodi ja toivotaan ettei uusiudu, vai mitä on asialle tehty....

• dtfggt

"...että todellisuudessa et todellakaan varmasti itse sulattaisi myöskään moisia vikoja autossa jonka ostat rahalla..."

Väärin. Ostan päivittäin autoja toisista liikkeistä ja asiakkailta ostan vaihtoautoja. 99%:sti niissä on vikoja ja ominaisuuksia, jotka kunnostan rahalla, jonka olen rehellisellä työlläni ansainnut.

Tottakai on. Ja minulla asiasta tietävänä oikeus (suorastaan velvollisuudeksi koen) vastailla kysymyksiisi ja kertoa miten "aikuisten oikeesti" vastaavia asioita on käsitelty ja tullaan sinunkin kohdallasi käsittelemään, myös siellä KAM:ssa.

"Joka tapauksessa sinun kanssasi, autokauppias, asiasta on näemmä turha edes keskustella koska et siihen jostakin syystä pysty."

OK, eikä minulla ole enempää aikaakaan, myyjillä kiire ja pitää itse hoppuilla tästä autoja myymään.

"Voin toki tulla ilmoittamaan mitä tapahtui kun ensiviikko koittaa, jos herra autokauppias saa sillä mielenrauhan tai egoaan pönkitettyä :)))"

Kiitos. Ei egoni kaipaa pönkitystä. Lähinnä pyysin vastauksen tänne ilmoittelemaan, jotta vastaavassa tilanteessa olevatkin saavat oikean tilannetajun kohdalleen; käytetty on käytetty ja takuuta ei ole. Virhevastuu on, sekin varsin rajallinen ja tapauskohtainen.

Odotan innolla maanantaita, jotta saan lukea kuluttaja-asiamiehen vastauksen... jonka jo edellä arvailinkin.

"Väärin. Ostan päivittäin autoja toisista liikkeistä ja asiakkailta ostan vaihtoautoja. 99%:sti niissä on vikoja ja ominaisuuksia, jotka kunnostan rahalla, jonka olen rehellisellä työlläni ansainnut."

Väärin, älä sekoita liikkeen ja omia rahojasi ne kun ei ole samoja.

• Riippuu firmasta
        dtfggt kirjoitti:

"Väärin. Ostan päivittäin autoja toisista liikkeistä ja asiakkailta ostan vaihtoautoja. 99%:sti niissä on vikoja ja ominaisuuksia, jotka kunnostan rahalla, jonka olen rehellisellä työlläni ansainnut."

Väärin, älä sekoita liikkeen ja omia rahojasi ne kun ei ole samoja.

Omat ja Toiminimen rahat on aivan sama asia. Osakeyhtiössä taas on eri juttu.

• Yualle

"Kiitos. Ei egoni kaipaa pönkitystä. Lähinnä pyysin vastauksen tänne ilmoittelemaan, jotta vastaavassa tilanteessa olevatkin saavat oikean tilannetajun kohdalleen; käytetty on käytetty ja takuuta ei ole. Virhevastuu on, sekin varsin rajallinen ja tapauskohtainen."

Eli kaikkein mieluimmin myisit vain uusia autoja, joissa takuu ja silloin viulut maksaa maahantuoja?

Menikö arvaus oikein vai väärin =)

• RaGe

Seuraa viestiketjua ja lue: "Kertomatta jätetystä eli salatusta tiedosta on kyse silloin, kun myyjä ei kerro jotain tiedossaan ollutta kaupan päättämisen kannalta olennaista seikkaa." Ja tuossa on lakitekstistä kopio

• Jobbari = rikollinen

Jobbari tarkoittaa pimeää kauppaa tekevää yksityishenkilöä. Laillista kauppaa tekevä autoliike ei siis voi koskaan olla jobbari.

Jobarilta ei saa koskaan kuittia kauppahinnasta, ja jobbarin autot ovat melkein aina jonkun muun kuin jobbarin omalle nimille rekisteröityjä. Yleensä ne ovat vielä edellisten omistajien nimissä tyhjällä ilmoitusosalla tai väliluovarilla.

Jobbari ei myy autoja omalta pihaltaan, paitsi ehkä joskus jonkun ison kerrostalon pihalta. Jobbarilla ei ole kiinteää kauppapaikkaa, vaan hän myy autoja milloin missäkin.

Nettiauto:
      "Vähiten ostoturvaa tarjoavat valheellisesti tavallisina yksityisinä myyjinä esiintyvät JOBBARIT, jotka ilmoittelevat valitettavasti myös Nettiautossa. Jobbarille on tyypillistä, että hän ei suostu maksamaan ilmoittelusta mitään, ei maksa myyntivoiton veroa, eikä takuulla suostu minkäänlaisiin jälkivaatimuksiin saatuaan autosta pyydetyn hinnan. Usein yhteiskunnan reunamilla elävät jobbarit suorastaan huijaavat ihmisiä tahallisesti."

• RaGe

...ja kansankielellä Jobbari=vaihtoautomyyjä... that´s it... over n out.

• Ole varovainen

Nettiauto on Suomen suurin vaihtoautosivusto yli 10 vuoden kokemuksella. Kannattaa siis uskoa mieluummin alan todellista asiantuntijaa kuin jotakin Suomi24:n rekisteröimätöntä nimimerkkiä RaGe.

Jos haukut jotakin vaihtoautomyyjää jobbariksi eli rikolliseksi, voit joutua maksamaan hänelle isot korvaukset oikeudenkäynnissä kunnianloukkauksesta.

• SIVUSTOLLE EKSYNYT

HÖPÖN PÖPÖN JUTTU TAAS!

• RaGe

joopa joo.. edelleen mainitsisin että "kansankielellä" ja enpä ole ketään nimeltä tai muullakaan tunnistettavalla tavalla loukannut.. Mutta kuten jo aikaa sitten sanoin. Ehkä oli virhe aloittaa viestiketju tänne koska täällä tuntuu olevan vain netti vittuilijoita. :D

• autokauppias-xxzzcxx

Omasta puolestani;
        Ei tässä kukaan ole loukkaantunut, eikä kenenkään kunniaa loukattu.
        Kuten sanoin jo yllä:

"Onnea valitsemallasi tiellä toivoopi autoalan yrittäjä, jota juntit kutsuvat myös jobbariksi... tietämättömyyttään ja sivistymättömyyttään."

...eli kyllä "kansankieltä" käyttävän juntin tunnistaa jo kaukaa.

Ps.
        Tänään 5 autoa myyty, 8 ostettu... 5 toisista liikkeistä, 3 vaihdossa tulleita ja viikko taitaa mennä, ennenkuin yksikään on myyntikelpoisessa kunnossa vaikka päällisinpuolin ok-kuntoisia ovatkin ja ainakaan vielä ei pala moottorin vikavalot... vielä. Kunnostellaan ihan minun rehellisellä työllä ansaitsemilla rahoilla eikä kitistä.

Ps.Ps.
        On se vaan kumma, miten juntilla menee herne nenään, kun ei niitä selkään taputteluja saa, vaan oman mielipiteen vastaisia OIKEITA KOKEMUKSIA OIKEASTA ELÄMÄSTÄ ja tästä TODELLISUUDESTA... ei sillä liene tässä väliä, että minä edustan "pöydän toista puolta" myyjänä. Asia on täysin sama; KAM käsittelee ja KOKEMUKSESTA kerroin, miten tulee kohdallasi käymään.
        Piste.
        Over and out myös minun puolestani!

• RaGe

...juntit ja selkään taputtelut..

Asia on vain niin että sen verran olen perus rehellinen että huonoa autoa en myisi... Ja nyt on muutama ikävä asia autosta paljastunut mitkä varmasti oli myyjän tiedossa kauppaa tehtäessä mutta pitipä suunsa visusti supussa... Enpä tiedä sitten. Koeajo tilanteessa lähes mahdotonta tsekkailla moisia ja kun suoraan kysyy pitäisi vastauksenkin olla suora.

Noooo. Taidanpa jättää nyt arvoisat autokauppiaat ja muut sankarit ja pilipalikeikarit rauhaan suomi24:ssä ja keskittyä olennaiseen.

Mutta palaan asiaan kunhan tuo on selvä!

Niin joo, ja sana "jobbari" on "rööperin" slangia ja tarkoittaa jotain ihan muuta siellä kun automaailmassa. Ja automaailman slangi ja slangit nyt ylipäätään eroavat toisistaan ja ovat eri puolilla maata erilaisia.

Onnea autokauppiaalle hienosti selvitetystä rankasta työpäivästä xD jos nyt oikea autokauppias satut olemaan....

• Jobbari eli trokari

"Niin joo, ja sana "jobbari" on "rööperin" slangia ja tarkoittaa jotain ihan muuta siellä kun automaailmassa."

Tässä vähän faktaa.

Rööperin slangissa sana jobbari tarkoittaa keinottelijaa, huijaria ja hämäräperäistä välittäjää. Sanat jobbari ja trokari tarkoittavat samaa.

Esimerkki: "Se Sakke on sellainen jobbari, että älä ihmeessä osta siltä mitään."

• kuluttajavirasto.fi

Arvoisa nimimerkki RaGe.

Syytät autoliikettä huijariksi ja että tietoisesti pimittivät vikoja.
      Perustelusi:

"Ja nyt on muutama ikävä asia autosta paljastunut mitkä varmasti oli myyjän tiedossa kauppaa tehtäessä mutta pitipä suunsa visusti supussa... Enpä tiedä sitten. Koeajo tilanteessa lähes mahdotonta tsekkailla moisia ja kun suoraan kysyy pitäisi vastauksenkin olla suora."

Kuitenkin aloituksessasi itse sanot:

"Hankaluudet alkoivat melkotarkalleen tunti kaupanteon jälkeen jolloin 80 km ajettuani moottorin vikavalo syttyi..."

LUULETKO, ETTÄ AUTOLIIKKEEN EDUSTAJA ON AJANUT EDES TUOTA 80 km KOEAJOA???
      Tuskin. Ehkä 10km, ehkä jopa korjaamon tarkastuksen, pesun, puhdistuksen ja pienten kunnostuksien jälkeen auto on Sinua odottanut myynnissä.
      Mistä autoliike olisi voinut havaita, että vikavalo tulee syttymään n.100km ajon jälkeen?
      Miten voit väittää saati edes epäillä, että kyseinen vika oli "varmasti" liikkeen tiedossa?

Kuluttaja-asiamies naurahtaa sinulle, jos näin väität ja jos olet autoliikkeen edustajallekin jo näin vihjaillut, niin en yhtään ihmettele jos olet saanut pikkuisen "kylmää kyytiä" palvelussa...

"Mutta palaan asiaan kunhan tuo on selvä!"

Hyvä!
      Oppineen oloisena ja selkokieltä kirjoittavana osaat varmasti rehellisen ja ymmärrettävän selostuksen tehdä myös sinulle kielteisestä päätöksestä ja lopputuloksesta.
      Olisi niin kovasti hyötyä muillekin tämän kirjoittelun lukeville, että ymmärtäisivät käytetyn auton olevan käytetty auto jossa vikoja on varmasti. Joissain enemmän, joissain vähemmän, joissain tuskin havaittavissa olevia eli voidaan puhua lähes uudenveroisesta autosta. LÄHES, se ei ole kuitenkaan uusi, eikä siinäkään ole uuden auton TAKUUTA.

• Aina näitä...

Mistä hitsistä tälläisiä hiirulaisia oikein sikiää, jotka luulevat yli 7 vuotta vanhaa autoa uudeksi. Hankkiudu hoitoon ja lopeta koko autoilu, kun ei siitä tule kerran mitään...

• RaGe

Älä ragee.. kukaan ei luule autoa uudeksi...

• kaikki mulle heti

Niin ja itse työnsi rikkinäisen paskan vaihdossa liikkeeseen vielä. ON KYLLÄ YLIHÄRSKI MULQVIST TÄMÄ ALOITTAJA!

• kuluttajavirasto.fi

Jos ei nyt suorastaan rikkinäistä vaihdossa työntänyt, niin käytetyn auton kuitenkin ja käytetyissä autoissa on AINA vikoja ja ominaisuuksia, jotka poikkeavat uusien autojen ominaisuuksista.

Eli autoliikkeellä vastuu molemmista autoista =2:n auton vastuut ja velvoitteet.

Hommahan menee autoliikkeen kannalta niin, että nyt ovat auliistikin yrittäneet omaan piikkiinsä vikaa korjata.
        Samahan voi olla edessä nyt vaihdossa tuleessakin sitten kun se aikanaan myydään uudelle omistajalle. Se kun kuukaudenkin seisoo ajamatta, niin yllätys ylltys; sekoilee se senkin ajotietokone ja saattaa näyttää jos vaikka mitä vikakoodia ja moottorin häiriötä... niin se vaan menee. Ja tasan sata varmasti niin, ettei myyjä ole viasta myydessään tietoinen.
        ...ja taas korjaillaan ja liike maksaa.
        Voi tosin olla, että seuraavan kerran tuo omaan piikkiin korjailu ei kiinnostakaan ja ottavat itse suoraan kuluttaja-asiamiehen välimieheksi ja kulujen jakamisen tulkiksi asiakkaalle.

Nämä "goodwill" -omaan piikkiin korjailut ovat AINA tapauskohtaisia ja autoliikkeen halukkuus omaehtoisiin hyvässä hengessä korjailuihin lähtee aina asiakkaasta ja hänen käytöksestään.
        Huuda ja veetuile =et saa mitään ilmaiseksi.
        Esitä asiallinen reklamaatio =todennäköisesti lähes jokaisessa liikkeessä yrittävät vian hoitaa jopa ilmaiseksi kuntoon.
        Ehdota kaupanpurkua edes vaihtoehtona =siirtävät 99% varmasti sinut mielihyvin kuluttaja-asiamiehen kanssa keskustelemaan.

• RaGe

en mä rikkinäistä paskaa minnekkään oo työntänyt... se että autossa nyt sattuu olemaan huonommat kumitassut kuin vaihdokissa ei tee siitä paskaa... Eikä se että siinä on ulkoisia käytön jälkiä jotka asiakas kuin asiakas takuu varmasti huomaa itse.

• RaGe
        kuluttajavirasto.fi kirjoitti:

Jos ei nyt suorastaan rikkinäistä vaihdossa työntänyt, niin käytetyn auton kuitenkin ja käytetyissä autoissa on AINA vikoja ja ominaisuuksia, jotka poikkeavat uusien autojen ominaisuuksista.

Eli autoliikkeellä vastuu molemmista autoista =2:n auton vastuut ja velvoitteet.

Hommahan menee autoliikkeen kannalta niin, että nyt ovat auliistikin yrittäneet omaan piikkiinsä vikaa korjata.
        Samahan voi olla edessä nyt vaihdossa tuleessakin sitten kun se aikanaan myydään uudelle omistajalle. Se kun kuukaudenkin seisoo ajamatta, niin yllätys ylltys; sekoilee se senkin ajotietokone ja saattaa näyttää jos vaikka mitä vikakoodia ja moottorin häiriötä... niin se vaan menee. Ja tasan sata varmasti niin, ettei myyjä ole viasta myydessään tietoinen.
        ...ja taas korjaillaan ja liike maksaa.
        Voi tosin olla, että seuraavan kerran tuo omaan piikkiin korjailu ei kiinnostakaan ja ottavat itse suoraan kuluttaja-asiamiehen välimieheksi ja kulujen jakamisen tulkiksi asiakkaalle.

Nämä "goodwill" -omaan piikkiin korjailut ovat AINA tapauskohtaisia ja autoliikkeen halukkuus omaehtoisiin hyvässä hengessä korjailuihin lähtee aina asiakkaasta ja hänen käytöksestään.
        Huuda ja veetuile =et saa mitään ilmaiseksi.
        Esitä asiallinen reklamaatio =todennäköisesti lähes jokaisessa liikkeessä yrittävät vian hoitaa jopa ilmaiseksi kuntoon.
        Ehdota kaupanpurkua edes vaihtoehtona =siirtävät 99% varmasti sinut mielihyvin kuluttaja-asiamiehen kanssa keskustelemaan.

Mitä sitten? Mua kiinnostaa vaan edelleen tietää miksi eivät kertoneet sitä yhtä erityistä seikkaa joka olisi vaikuttanut auton ostoon. Tässä myyjä salasi oleellista tietoa..

Ja kaupanpurkua en ole vaatinut...Olen kysynyt että mitä vaihtoehtoja meillä on kun auto ei näytä toimivan huollon jälkeen tuntia kauempaa..

Joten arvoisat nettipeelot.. Kun teiltä ei asiallista juttua saa irti. niin lopetampa tämän tähän.

• RIP3
        RaGe kirjoitti:

Mitä sitten? Mua kiinnostaa vaan edelleen tietää miksi eivät kertoneet sitä yhtä erityistä seikkaa joka olisi vaikuttanut auton ostoon. Tässä myyjä salasi oleellista tietoa..

Ja kaupanpurkua en ole vaatinut...Olen kysynyt että mitä vaihtoehtoja meillä on kun auto ei näytä toimivan huollon jälkeen tuntia kauempaa..

Joten arvoisat nettipeelot.. Kun teiltä ei asiallista juttua saa irti. niin lopetampa tämän tähän.

Eli siis mitä seikkaa tässä ei ole kaupantekovaiheessa kerrottu?

Jos liike olisi tiennyt että autossa on vikaa ja silti myynyt sen, ei kai ne nyt yrittäisikään sitä korjata? Olisivat todennäköisesti olleet ottamatta mitään kantaa.

• RaGe
        RIP3 kirjoitti:

Eli siis mitä seikkaa tässä ei ole kaupantekovaiheessa kerrottu?

Jos liike olisi tiennyt että autossa on vikaa ja silti myynyt sen, ei kai ne nyt yrittäisikään sitä korjata? Olisivat todennäköisesti olleet ottamatta mitään kantaa.

Nooo... tänne en sattuneesta syystä kirjoita sitä. Mutta KAM:n sivuilta lakihommia ja esimerkkejä lukemalla voi itse jokainen päätellä mitä vikaa autossa oli joka olisi vaikuttanut ostopäätökseen jos sen olisin tiennyt.. Kysymällä ei selvinnyt mitään erikoista autosta...

• kerro riittävästi
        RaGe kirjoitti:

Nooo... tänne en sattuneesta syystä kirjoita sitä. Mutta KAM:n sivuilta lakihommia ja esimerkkejä lukemalla voi itse jokainen päätellä mitä vikaa autossa oli joka olisi vaikuttanut ostopäätökseen jos sen olisin tiennyt.. Kysymällä ei selvinnyt mitään erikoista autosta...

Tapaustasi on aika hankala kommentoida, koska itse annat aika epäselvästi tietoja ja et selvästikään kerro kaikkia olennaisia yksityiskohtia.

Aloitusviestissäsi mainitset ainoastaan kahdesta viasta, jotka liike on käsittääkseni jo korjannut omaan piikkiinsä vaikka auto on jo 7-vuotias, eli liike on toiminut täysin asiallisesti. Kummankin osapuolen kannalta vaan huonoa tuuria että viat tuli heti auton oston jälkeen ja vielä peräjälkeen.

Sitten vasta myöhemmin kerrot jostain piilevästä viasta, josta myyjän on näkemyksesi mukaan täytynyt tietää ja jota ei ole sinulle kerrottu. Tästä et kuitenkaan anna mitään lisätietoja (esim. millä perusteella voit osoittaa että myyjä on ollut tietoinen viasta?), mikä on aika olennaista jos pitää arvioida onko myyjä siitä vastuussa vai ei.

• autokauppias-xxzzcxx
        kerro riittävästi kirjoitti:

Tapaustasi on aika hankala kommentoida, koska itse annat aika epäselvästi tietoja ja et selvästikään kerro kaikkia olennaisia yksityiskohtia.

Aloitusviestissäsi mainitset ainoastaan kahdesta viasta, jotka liike on käsittääkseni jo korjannut omaan piikkiinsä vaikka auto on jo 7-vuotias, eli liike on toiminut täysin asiallisesti. Kummankin osapuolen kannalta vaan huonoa tuuria että viat tuli heti auton oston jälkeen ja vielä peräjälkeen.

Sitten vasta myöhemmin kerrot jostain piilevästä viasta, josta myyjän on näkemyksesi mukaan täytynyt tietää ja jota ei ole sinulle kerrottu. Tästä et kuitenkaan anna mitään lisätietoja (esim. millä perusteella voit osoittaa että myyjä on ollut tietoinen viasta?), mikä on aika olennaista jos pitää arvioida onko myyjä siitä vastuussa vai ei.

Ihan kevennyksenä, arvoisan "RaGe":n vastinetta odotellessa...

Huom! En ole roikkunut koko päivää netissä... tänäänkin kohtuullinen kauppapäivä sateiseksi päiväksi; 2myyty.

(Viime viikolla ostetut saatu myyntikuntoon, kulut muuten 8:n päällisin puolin siistin auton myyntikelpoiseksi saattamiseen 4000euroa. Eikä mitään varsinaista vikaa siis ollut yhdessäkään...)

Ai niin... se kevennyt aiheeseen "kaupanpurku ja asioiden salaus":

Paras pölhö meiltä auton ostettuaan halusi purkaa kaupan, kun oli omien sanojensa mukaan KÄNNISSÄ autokaupat tekiessään.
        (Ei kylläkään huomattu...)

No, onhan se niin, että humalaisen kanssa tehty kauppa ei ole sitova, eikä (kai) känniselle saisi autoa edes ajoon luovuttaa... syytti meitä siis rikoksesta ja uhkasi vaikka jos millä nimismiehestä lähtien.

...meiltä siihen sitten että eihän siinä, tuo auto, mutta ilmoittele kun olet tulossa, niin sovitaan poliisit paikalle kun allekirjoitat lausunnon, jossa kerrot ajaneesi auton meiltä kännissä pois.

Ei tullut, eikä kaupanpurkuakaan pyytänyt enää.

Olikohan kyseessä "piilovika ostajassa", jonka kyllä varmasti kaupat tehdessään tiesi?

• ajissun nuklip

no joko on kuluttajaasiamies kertonut mielipiteensä?

• muuan kauppias myös

Olikos kuluttaja-asiamiehillä ruuhkaa, vai etkö omilta kiireiltäsi ole vielä heidän mielipidettään ehtinyt laitella?
      Vai kävikös kuitenkin niin, että tuo autokauppias jonka kanssa tässä peitsiä kalistelit, oli kuin olikin oikeassa?

• RaGe

Muuan .... myös. Luuletko että elämäni pyörii internetin ja suomi 24:n ympärillä.

Teillä "autokauppiailla" sen sijaan näytää olevan aikaa roikkua netissä ja palstoilla :DDDD

• autokauppias-xxzzcxx
        RaGe kirjoitti:

Muuan .... myös. Luuletko että elämäni pyörii internetin ja suomi 24:n ympärillä.

Teillä "autokauppiailla" sen sijaan näytää olevan aikaa roikkua netissä ja palstoilla :DDDD

Ohoh? ei asia vielä selvinnyt?

Ja hei;
        sinä "RaGe" täällä tunnut roikkuvan. Otappa huomioon, että "meitä autokauppiaita" on muutama tuhat, sinua on yksi.
        Jos ja kun muutamasta tuhannesta kauppiaasta pari on sinulle tässä kommentoinut, ei se vaadi netissä roikkumista.
        Sitä vastoin sinä "RaGe" ehdit näköjään päivittäin höpisemään tällekin palstalle.
        "Palstalla roikkumis" -suhde siis n. 1:2000 sinun tappioksesi...

Ja vastauksistasi päätellen myyjäliikkeen hyvän tahdon eleet sen kun jatkuu. Jatkavat siis edelleen omalla kustannuksellaan sinun autosi kunnostuksia?
        Ole tyytyväinen... erittäin tyytyväinen.
        Ja jos (kun?) kulut kasvavat liikkeelle kohtuuttomiksi, ottanevat itse yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja jos vikaa vielä on, jatkat omilla rahoillasi siitä eteenpäin kunnostuksia.

Miksi et muuten uskalla kertoa piilottelemaasi "varmasti myyjän tiedossa ollutta" vikaa? Olisiko sellainen oikeasti vai mielikuvituksesiko teki tepposen?

Kerro se, niin nauretaan sillekin vialle yhdessä tai myönnetään, että sinua on yritettykin kusaista linssiin.
        Vaikka autokauppias olenkin, en missään nimessä väitä, että kaikki autokauppiaat toimisivat täysin rehellisesti; meitä(kin) on moneen junaan...

• Äikkis

Tais tulla paskasanko päähän raskaalle äijälle, kun meni noin tyhmiä kyselemään kuluttajaneuvojalta.

• RaGe

Tyhmiä kysymyksiä ei olekkaan... On vain kaltaisiasi idiootteja jotka pätee netissä. Noh, asetuppa hetkeksi kuluttajan / asiakkaan asemaan ja mieti hetki hiljaa mielessäsi, jos edes kykenet siihen.

Kiitos ajastasi...

• pekkapuup44

Ostakaa uusia autoja niin ei tartte itkeä vioista.

• kusetusmo

Onkohan se loppujen lopuksi liikkeen vika, vai auton edellisen omistajan? Tuskin kyseinen liike on autoa "rikkonut". Kyllä mielestäni myös ihmiset vie liikkeisiin viallisia autoja vaihdossa. Aina vaan puhutaan että autoliikkeet kusettaa, mutta myös asiakkaat kusettavat liikettä...

• Rehti-reiska

Tämä tuntuu olevan aika yleistä, valitettavasti. Omassa tuttavapiirissäkin ties kuin monta jotka aina sanoo kun jollain jotain vikaa autossa että "joo pistä vaan vaihtoon, VAHINKO KIERTOON JOOOO". Tuntuu olevan peräti normaali ajattelumalli kuluttajan mielessä?

Itselläkin autossa joitain vikoja, mutta tuntus etten minä sitä kehtaa liikkeeseen vaihtoon edes viedä ennenkuin edes suurimman osan niistä saanut korjattua ja loput tulee kuitenkin pakkomielteisesti pullautettua kauppiaalle. Sama kai se vaikka melkeen ilmaseksi ottavat kunhan pääsee eroon, seuraava etappi olis kuitenkin varmaan romuttamo. Jos ajattelee ihan siltä kantilta että jos kaikki tekis yhtä paskasesti niin eihän sieltä liikkeestäkään vaihdossa silloin saa kuin vastaavaa tilalle.

• RaGe

Hahah. Autokauppa korjaa auton ja sillä sipuli. KAM:iin en soittanut vaan autokaupassa sanottiin että jos ei nämä korjaukset ala riittämään niin sitten kustannukset alkavat olemaan kohtuuttomat. Ja EDELLEEN (lue:edelleen) mainitsisin että autokauppias on pimittänyt tietoja autosta jotka olisivat vaikuttaneet ostopäätökseen. No tästäkin päästiin sopuun ilman että KAM:iin tarvitsi olla yhteydessä.

Haters gonna hate -> I

• säästäkää minua...

Hohhoijaa! Tällä aloittaja RaGe:lla ei todellakaan ole kaikki uunit lämpöisenä. Oikein autoliikkeiden painajainen tuollainen naismainen silkkihinkkuri.

• RaGe

hahah.. Naismainen silkkihinkkuri xDDD no joopa joo..

Jos viesti ketju sinua häiritsee noin kovin niin ei kukaan pakota lukemaan saati kommentoimaan. Mutta jos oma mieltymyksesi on naismainen silkkihinkkuri niin sitten ymmärrän. Tosin en ymmärrä sitä millä perusteella tulet hakkumaan ihmisiä? :O

• E.Lättynen

säästäkää minua...Kannattais tulla kaapista.Mä himoitsen sua...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      185
      2680
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2407
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1122
    4. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      73
      921
    5. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      921
    6. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      810
    7. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      809
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      283
      767
    9. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      88
      759
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      708
    Aihe