vegaani, mitä syöt aamupalaksi?

edgfe

eli kirjoitan tämän vielä tänne näin. olen tottunut syömään aamiaiseksi juustoleipää, viiliä, jogurtti etc. niin millä korvaan nämä?

entä kokemuksenne, laihduttaako veganismi?

8

217

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No kokeile syödä vaikkapa kaurapuuroa. Jos kaurapuurosta et tykkää niin älä pelkää nimittäin itsekkin vihasin sitä ylikaiken ja aluksi se ei mennyt helposti alas mutta nopeasti siihen tottui ja nyt itseasiassa pidän kaurapuurosta.

    • edgfe

      joskus söin puuroja mutta lämmin ruoka heti aamusta alkoi ällöttää. voisin kyllä varmaan taas kokeilla kun syksy ja talvi koittaa.

    • en syö paljonkaan

      Itselleni ei oikein koskaan ole aamupala maistunut, silti pakotan itseni yleensä sen syömään, koska muuten energiataso aamupäivällä putoaa liikaa ja musta tulee kärsimätön, nälkäinen ja väsynyt. Joten, yleensä syön aamupalaksi lautasellisen kaurapuuroa, (veteen tai soija yms. maitoon keitetyn) ja päälle ripottelen roimasti marjoja pakastimesta. Juomaksi teetä. Siinä se, en halua olla liian ähkynä. Pyrin joka aterialla syömään mahdollisimman vähän. Kuumina hellejaksoina tai liian kiireisinä aamuina korvaan puuron esim. kipollisella yosaa, johon ripottelen sokeritonta mysliä ja/tai pähkinöitä.

    • edgfe

      nimimerkin en syö paljoakaan vinkit menevät käytäntöön. itsekin olen melko pieniruokainen.

    • ruoka on hyvää

      itse yleensä aloitan aamuni marja hedelmäsmoothiella ja menen sillä, kunnes jokin kiinteä maistuu. sillon syön pari ruisleipää hummuksella ja sekalaisella määrällä kasviksia. jogurtistahan on vaikka minkälaisia vegaanisiakin versioita, jos ei siitä halua luopua. :)

    • zenpeikko

      Itselläni on jo pitkään aamupalaan kuulunut ruisleipä tofulla, tomaatilla, pähkinälevitteellä sekä mausteilla, jotai käytän kunkin päivän fiiliksen mukaan. Nykyään sinappi on melko vakituisesti läsnä, mutta esim. mustapippuri valkosipuli on hyvä yhdistelmä, oregano toimii, jne. Santa Marian Piri Piri-maustesekoitus (kirpeää tulista, ei polttavaa) on ollut kestosuosikki pitkään, mutta nyt kesällä se on ollut tauolla. Leipähifistely

    • 54353445534

      Paras tämänhetkinen aamupala minkä olen löytänyt on.

      ½ mantelimaitoa
      ½ vettä
      2-3 banaania
      5 taatelia

      kaikki sekasin ja juot.

    • jhjhjhkhh

      Jos olet tottunut syömään jotain, niin mikset kokeile vaihtoehtoisia samoja tuotteita. kasvisjuustoleipä (juuston voi tehdä itse tai ostaa valmiina. Valmisjuustoja on montaa merkkiä ja sorttia), kaura- tai soijajugurtit jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      452
      2295
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      238
      2056
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1582
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1561
    5. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1341
    6. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      53
      1335
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      151
      1326
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      51
      1208
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      68
      1095
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      100
      1058
    Aihe