Olin aivan pöyristynyt kun aloin vertailla mehujen sokerimääriä. Olen tähän mennessä ostanut Rainbowin jne. halpojen merkkien mehuja, joissa mainostetaan olevan vain hedelmän omaa sokeria. Rainbowin appelsiinimehussa sokeria on 20 g/100 g.
No sain tossa testattavaksi Hopottajat-palvelun kautta God Morgonin Bifido-mehua eli tätä:
http://godmorgon.com/bifido/fi/
Tuon mehun pääpointti on se, että se sisältää probioottisia bakteerjea, joiden luvataan tekevän hyvää vatsalle. Vatsavaikutuksia en ole vielä huomannut, koska olen juonut vasta 1,5 purkkia eikä mulla ole mitään vatsaongelmia juuri ollut. Mutta se sokerin määrä: God Morgonissa sokeria on vain 9 g/ 100g eli yli puolet vähemmän. Maku on kuitenkin tosi hedelmäinen.
Osaako joku viisaampi kertoa, miten mehussa, jossa sanotaan olevan vain hedelmän omaa sokeria, voi olla noin paljon enemmän sokeria kuin tuossa Rainbowin mehussa on? En ole aikaisemmin omaa tyhmyyttäni katsonut noita sokerimääriä tarkkaan, koska olen luottanut siihen, että mehu ei ole mikään sokeripommi, jos siinä ei ole lisättyä sokeria, mutta erot voivat näköjään olla aikamoiset.Mutta miksi? Mitä mehuja te muuten juotte (jos siis juotte niitä).
Vähäsokerisempaa mehua
hm?_
2
385
Vastaukset
- no jummar
Miksi pitää juoda mehuja? Ei ymmärrä. Kraanasta tulee hyvää vettä.
- juissi is good
Kokeile Juissin mehuja joissa lukee sokeriton. Mulla menee hyvin alas. En oo sit siitä varma että onko oikeesti terveellisempää kun muut mutta kokeile nyt ainakin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea
Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa2788308Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita
Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat664982Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka
jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur2814340SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"
Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden542977Sara Sieppi umpirehellisenä Amazing Race -kulissien takaisesta elämästä
Sara Sieppi oli mukana Amazing Race Suomi -realityssä. Somevaikuttajalla oli takana raskasta aikaa ja isoja suruja, eikä12436Herkkua vai hötöä? Kaksi Beck-leffaa tällä vkolla tv:stä
Beck-elokuvat tuntuvat olevan suomalaisten makuun. Tällä viikolla televisiosta tulee kaksi ruotsalaista taidonnäytettä,31830Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!
Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr51697- 1101694
TTP avajaiset
Tuhannen Taalan Paikka avautuu 1.3-26. Onpa tosi mukavaa! Kiitos Jaanalle kun olet niin aktiivinen ja jaksat yrittää ja401593Tiesitkö? Tämä suomalainen keksi Elämäni biisi -sarjan - Viinin lipittely mainittu!
Tiesitkö? Elämäni biisi on suomalainen formaatti ja sen takana on Petja Peltomaa. Hänen kynästä ovat lähtöisin myös mm.01570