Antakaas mulle jotain kivoja salaatti reseptejä jotka sisältävät ainakin tonnikalaa/lohta ja makaronia...
Salaatin lehtiä olen napostellut jo niin paljon että ei väliks vaikka sen jättäisikin pois välillä "salaatista"... Eli siis ns. pastasalaattien ohjeita? -Kiitos-
Salaatti ilman salaatinlehtiä!
7
3766
Vastaukset
- Marjut
Yksi hyvä tonnikalasalaatti on kun leikka purjon renkaiksi, valutaa tonnikalan (voi vaihdella eri makuja esim. chili, tilli jne.)ja keittää makaronia (tavallista, kierre jne.) Itse olen tehnyt ja meillä siitä tykätään :-)
- Zara
Tarvitset keitettyjä perunoita, ruokajogurttia (kermaviiliä), purjosipulia tai sipulin varsia, omenaa, valkosipulia, mustapippuria, merisuolaa. Ehkä vielä suola- tai maustekurkkuja, kaprista tms. mitä löytyy. Sitten paloittelua ja sekoittamista. Voi tarjota lisukkeena tai leivän kera.
- piia
1tlk tonnikalaa
1pss herne-maissi-paprikasekoitusta (pakaste)
1 maustekurkku
1omena
pala purjoa
1½-2dl makaronia
kastike:
purkki kermaviiliä hieman etikkaa
lisäksi voit mieleisesi mukaan laittaa mausteita
keitä pasta kypsäksi ja huuhtele. kuutioi omena, kurkku ja purjo, valuta liemi pois tonnikalasta. sekoita kaikki aineet keskenään. sekoita kastikeainekset ja kaada salaatille.
sekoita ja anna vähän aikaa maun tasaantua,
koristeeksi sopii hyvin katkaravut.- Omat ohjeet
Minulla on tällainen tonnikalasalaatin ohje, josta itse pidän:
1-2 dl pitkää riisiä (keitetään)
1 pussi pakasteherneitä
2 suolakurkkua
1-2 prk tonnikalaa (vaihtoehto juustokuutiot kasvissyöjälle)
purjoa n. 10 cm viipaloituna
aromisuolaa
ranskalaista kastiketta
ja perunasalaatin:
3/4 kg keitettyjä, kylmiä perunoita
2 rkl hienonnettua sipulia
2 kovaa munaa
1 pala tuoretta kurkkua silputtuna
2 dl kermaviiliä
2 rkl sinappia
suolaa, pippuria, persiljaa, ruohosipulia, retiisiä
- xxx
Makaronia sopivasti, juustoa kuutioina, 1 prk ananasta paloina, 1-2 prk tonnikalaa, salaattia (jos haluaa), sopivasti valkosipulisalaattikastiketta ja ananaksen lientä.
- omppu
tonnikalaa
makaroonii
suolakurkkuu
tillii
tomaattii
on muuten ihan älytömän huvää ja nopeeta! - Nam!
Eli -pastaa
-kypsiä kanan/broiskunpaloja (hyvin maustettu)
-kasviksia maun mukaan...helpoimmillaan pakastealtaan löytöjä, mutta toki tuoreet aina tuoreita!
Joukkoon kastikkeeksi hyvin maustettu currymajoneesi tai joku kevyempi versio, esim. kevyt kermaviili, ruokajogurtti tms...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2434629Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763065- 472473
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 281753
- 801456
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894