Tandemeja näkyy todella harvoin liikenteessä? Niiden kai pitäisi olla todella nopeita. Millaisia kokemuksia teillä on niistä?
Onko kokemusta tandemista
9
2253
Vastaukset
- ei mulle
Minusta se on typerän näköinen kapistus. Epäkäytännöllinen.
- Alkup. Maantiepyöräi
Saatavuus on tällä hetkellä todella heikko. Suomeen tuodaan paria cruisermallia, joista täällä pyydetään ihan tolkuttomia hintoja. Perus retkimallista ja vielä kohtuuhintaista tandemia ei ole näkynyt myynnissä vuosiin.
Nyt myynnissä olevien pyörien hintaa voi verrata aikoinaan B-kaupan tänne tuomaan pyörään. Hintaa sillä oli 450€ ja poistomyynnissä reilusti alle. Nettikeskustelujen mukaan siitä pystyi pienehköllä työllä kuitenkin rakentamaan toimivan pyörän! - 2012_jussi
Moi
Maksoin 1490 eur keväällä, ostin Salosta nyt ajettu hiukan yli 500 km. Vaikea oli löytää:
Kampilaakerin kiristysmutterit muovia, laitoin etumaiseen jo uuden patruunan metalli kiristäjällä. Alkuperäinen aukesi jatkuvasti, viimeisellä kiristyskerralla väänsin muovimutterin vituks, eli ei kestänyt kiristää niin paljon että olisi pysynyt kiinni. Ihan lapsellista laittaa muovi mutteri ketjun puolelle.
Vaihteet ei ole parhjaat mahdolliset, tosin ei takimmainen polkia osaa kevittää oikeaan aikaan, niin tietysti hiukan eri asia kun yksin polkija joka itse tietää milloin vaihtaa.
Meillä naisväki tykkää kun se ei ole niin raskasta mitä yksin polkea, tosin minä poljen myös osan hänen massastaan. Itselleni on kyllä yksinpyöräily huomattavasti kevyempää, mutta jalkoihin siinä tulee kyllä voimaa.
Aijon myydä tuon pois ja ostaa 28" jos jostain vaan saan. Fiilis on kun ajaisin lasten pyörällä. Iso äijä, satulanputki loppuu hiukan kesken ym.. ym..
Ostoksena ei mikään hyvä, eli hinta laatusuhde huono. 26" vaikka Budgetsport sivuillaan väittääkin 28" laitoin sinne juuri postia.
http://madison.fi/tuotteet/tuote/45/tandem-pro-26
Ajamisen riemusta voi nauttia kahdestaan – samalla pyörällä. Madison Tandem -pyörässä hinta ja laatu ovat huippuluokkaa. Pyörän 24 Shimano Deore -vaihdetta ja laadukkaat V-jarrut ovat vaativankin pyöräilijän mieleen. Säädettävän ohjainkannattimen avulla hyvän ajoasennon löytäminen on entistäkin helpompaa. Vakiovarusteina tavarateline, lokasuojat, lukko ja napadynamovalo eteen sekä takavalo. Tällä pyörällä ajaminen on tuplasti hauskempaa!
Suositushinta 1490€
https://www.budgetsport.fi/PublishedService?pageID=9&itemcode=56418017- LZ 127
”Pyörän 24 Shimano Deore -vaihdetta”
Niin, se on taas tätä. 24-vaihteinen Deore on jo museokamaa, eli siinä on Deorea pelkästään takavaihtaja ja kaikki muut osat ovat mitä sattuu halvinta mahdollista. - tandemia hankkimassa
LZ 127 kirjoitti:
”Pyörän 24 Shimano Deore -vaihdetta”
Niin, se on taas tätä. 24-vaihteinen Deore on jo museokamaa, eli siinä on Deorea pelkästään takavaihtaja ja kaikki muut osat ovat mitä sattuu halvinta mahdollista.Mitäs sanotte Medano merkkisestä tandempyörästä? Sitä myy ainakin polkupyöräkauppa.fi jolla on myynnissä myös tuo yllä mainittu Madison merkkinen tandem. Onko tuo 26" liian pieni jos molemmat ajajat on alle 170 cm pitkiä?
- Tuosta
tandemin mitoituksesta. Noi 26" ja 28" tarkoittaa rengaskokoja, ei pyörän rungon kokoa.
Äkkinäisellä googletuksella löysin tandemin mitoitukseen sivun:
http://www.co-motion.com/index.php/tandems/general/tandem_sizing
Itteekin kiinnostaa tandemi, mutta saatavuus on Suomessa tosi huono- vai näinkö unta?
Onko sellaista tandemia olemassa, että pyörät olisivat vierekkäin? Mielestäni olen joskus sellaisen nähnyt. En löytänyt googlettamalla.
- tuleva tandemisti
Hei ihan sellaista perustandemia olen hankkimassa lähinnä sunnuntaiajeluun eli ei mihinkään kilpailu tai urheilukäyttöön. Medano, Madison tai Viking merkkisiä olen katsellut. Madison nyt ainakin on täällä haukuttu. Mutta onko jollain kokemusta tai muuten järkevää mielipidettä mihin näistä kolmesta kannattaisi päätyä?
- Alkup. Maantiepyöräi
tuleva tandemisti kirjoitti:
Hei ihan sellaista perustandemia olen hankkimassa lähinnä sunnuntaiajeluun eli ei mihinkään kilpailu tai urheilukäyttöön. Medano, Madison tai Viking merkkisiä olen katsellut. Madison nyt ainakin on täällä haukuttu. Mutta onko jollain kokemusta tai muuten järkevää mielipidettä mihin näistä kolmesta kannattaisi päätyä?
Minullakin olisi tarvetta tandemille, mutta nuo tämänhetkiset Suomi-hinnat ovat käsittämättömiä. Noilla hinnoilla pitäisi saada jo ihan toimiva retkitandem.
Googlasin vähän ja briteissä £1600 riittää teräsrunkoiseen retkivarusteltuun pyörään. Siinä on osat Tiagraa, edessä droppi- ja takana bullhorntanko. Jopa etulaukkujen telineet olivat vakiona. No viimeksimainittu taitaa maksaa £5.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241566- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761179Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865