miten pitkiä lenkkejä aloittelijalle?

kyssä:)

eli minkä pitkuset hölkkälenkit hyviä aloittelijalle? en jaksa hölkätä kerralla kovin pitkää matkaa. oisko esim. piktä lenkki matalalla temmolla hyvä? =)

6

520

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • åGe

Aloita kevyellä hölkällä-juokse vain vaikka 20 min. Ja lisää määrää joka viikko.

• sebbö<3

Niin tarkoitat varmaan, että lisää määrää joka viikko esim. 10 min, ja lopulta jaksaaki varmasti juosta hurjia määriä.:)

• eka kertoja

Lisää ensin kertoja ja vasta sitten matkaa.

Tämä siksi, että totut lähtemään lenkille
      ja että
      lihakset, nivelet ja kudokset tottuvat juuri hölkkäämiseen.

Kävele ensin lämpöä muutama minuutti ja nosta hölkkä. Hölkän sekaan reipasta ävelyä, kun voimat ehtyy. Ja taas hölkäksi. Lopuksi kannattaa myös kävellä muutama minuutti.

Täällä on tosi hyviä juoksuohjelmia ja vinkkejä http://kuntoplus.fi/aihe/juoksu
      http://kuntoplus.fi/aihe/juoksu

• Ap-

Kiitos kovasti! =)

• Rauhassa vaan

Edellisen kanssa samaa mieltä. Juoksua aloittelevalle into on usein niin suuri, että tulee treenattua liikaakin. Seurauksena jalkavaivoja, joista seuraa pakollinen tauko, jolloin into usein lopahtaa.

Vaikka tuntuisi että jaksaisi juosta enemmän kuin jonkun ohjelman ekat treenit ovat, niin on parempi juosta aluksi niitä kevyitä lenkkejä. Moni aloittaa jostain keskeltä ohjelmaa, puskee väkisin kuukauden ja kärsii seuraavan kuukauden penikkataudista, kipeästä polvesta tms.

Nivelet ym. tosiaan kehittyvät hitaammin mitä kunto antaisi aluksi periksi.

• vastapainoa

Itsellä on ylipainoa hieman, joten välillä uintia, kuntosalia, kuntopiiriä, lähinnä ettei nivelet rasitu liikaa. Juosu sujuu paremmin kun ei jalat hajoile kun on jotain muuta vastapainoksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1978
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1390
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1163
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      48
      817
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      771
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe