Onnistuuko 200m 5min rintauinnilla?
200m 5 min rintauinnilla?
9
461
Vastaukset
Riippuu uimarista (ikä, sukupuoli, kunto). Ja rintauinnista (tyyli). Pää pystyssä kuntouintitekniikalla saa tehdä töitä aikaslailla reilusti. Jos kilpauintitekniikat ovat suurin piirtein hallussa ja kunto kohtuullinen, niin ei pitäisi olla ylitsepääsemätön ongelma. Kilpauimarilla tuo pitäisi mennä alle kolmeen minuuttiin (huippumiehillä lähemmäs kahta minuuttia, naisten kärki kahteen ja puoleen).
- --..--
No meneehän tollanen jo perus vauhdilla. 20min/1km menee mulla yleensä.
- Kilpauimari ah
On mahdollista mutta ei ihan amatööreiltä onnistu (: olen kilpauimari ollut 8 vuotta ja se menee kyllä alle 5min mutta kovalla harjoittelulla se tulos on ansaittu (:
- kenellä
kenellä menisi 5 min 200 ru mulla ainaki n. 3 min olen 00
- 5un,bmbte
Vitun taukki kaikki ei oo mitää kilpauimareita. Ne jotka täällä kyselee tällasia juttuja on yleensä huonokuntosempia ja ei niin hyviä uimareita. Kiinnostaa tosi paljon et sulla menee 3min. Mullaki menee 100 vaparii vieläki 55s vaikka lopetin uinnin jo 5 vuotta sitte. Eli turha tulla kyselemää että kellä menis 5min, ite tiedän hyvin hyvin monta kuntouimaria joilla menee reilusti yli 5min.
- ihkb
Ei tuo kovin kumma vauhti ole, aika monikin näyttää vetävän vastaavaa vauhtia pidempääkin (kymmeniä minuutteja). Melkein sanoisin, että jos potku on symmetrinen ja suuntautuu taaksepäin, eikä ole jonkinlainen saksipotkusovellus, niin menee tuohon vaikkei kovokuntoinen olisikaan. Kohtuullisella tekniikalla ja kunnolla menee kyllä reilusti kovempaakin, vaikkei olisi kilpauinnista kuullutkaan.
- hdömz
Aivan helposti on mahdollista. Itsellä menee allle 3min 200m rintauintia
- 11vkilpauimarityttö
Olen 11v kilpauimarityttö, ja 200ru menee noin 3minuuttiin ja 10sekunttiin :)
- uuuu
Eli kuten todettu onnistuu.
Miten ei onnistu? Jos potkussa ei ole riittävästi tehoja. Ja jos potkun jälkeen ei liuku toimi. Pelkillä käsivedoilla ei taida onnistua. Tarvitaan siis jonkin verran oikeaa tekniikkaa. Ei riitä että reisissä on jerkkua. Joillakin on täysin tehoton rintauintipotku voimasta huolimatta. Ja myöskin liuku voi olla hyväkuntoisellakin onneton.
Miltä tuollainen vauhti sitten näyttää? On siinä tempoa ja meininkiä enemmän kuin 90 %(?) kanssakuntouimareita.
Summa summarum: 200 m alle 5 minsan rintauintia ei kerro kohtuullisella tekniikalla juurikaan uimarin kunnosta tai lihasvoimasta. Heikolla tekniikalla se kertoo jo hirmuisen kovasta kunnosta, hapenottokyvystä ja lihasvoimasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1402247
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1311568En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1501541- 631254
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1411225The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121121Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall226965- 156916
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57833Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20809