200m 5 min rintauinnilla?

polskuttaa prkl

Onnistuuko 200m 5min rintauinnilla?

9

422

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riippuu uimarista (ikä, sukupuoli, kunto). Ja rintauinnista (tyyli). Pää pystyssä kuntouintitekniikalla saa tehdä töitä aikaslailla reilusti. Jos kilpauintitekniikat ovat suurin piirtein hallussa ja kunto kohtuullinen, niin ei pitäisi olla ylitsepääsemätön ongelma. Kilpauimarilla tuo pitäisi mennä alle kolmeen minuuttiin (huippumiehillä lähemmäs kahta minuuttia, naisten kärki kahteen ja puoleen).

    • --..--

      No meneehän tollanen jo perus vauhdilla. 20min/1km menee mulla yleensä.

    • Kilpauimari ah

      On mahdollista mutta ei ihan amatööreiltä onnistu (: olen kilpauimari ollut 8 vuotta ja se menee kyllä alle 5min mutta kovalla harjoittelulla se tulos on ansaittu (:

    • kenellä

      kenellä menisi 5 min 200 ru mulla ainaki n. 3 min olen 00

      • 5un,bmbte

        Vitun taukki kaikki ei oo mitää kilpauimareita. Ne jotka täällä kyselee tällasia juttuja on yleensä huonokuntosempia ja ei niin hyviä uimareita. Kiinnostaa tosi paljon et sulla menee 3min. Mullaki menee 100 vaparii vieläki 55s vaikka lopetin uinnin jo 5 vuotta sitte. Eli turha tulla kyselemää että kellä menis 5min, ite tiedän hyvin hyvin monta kuntouimaria joilla menee reilusti yli 5min.


    • ihkb

      Ei tuo kovin kumma vauhti ole, aika monikin näyttää vetävän vastaavaa vauhtia pidempääkin (kymmeniä minuutteja). Melkein sanoisin, että jos potku on symmetrinen ja suuntautuu taaksepäin, eikä ole jonkinlainen saksipotkusovellus, niin menee tuohon vaikkei kovokuntoinen olisikaan. Kohtuullisella tekniikalla ja kunnolla menee kyllä reilusti kovempaakin, vaikkei olisi kilpauinnista kuullutkaan.

      • hdömz

        Aivan helposti on mahdollista. Itsellä menee allle 3min 200m rintauintia


    • 11vkilpauimarityttö

      Olen 11v kilpauimarityttö, ja 200ru menee noin 3minuuttiin ja 10sekunttiin :)

    • uuuu

      Eli kuten todettu onnistuu.

      Miten ei onnistu? Jos potkussa ei ole riittävästi tehoja. Ja jos potkun jälkeen ei liuku toimi. Pelkillä käsivedoilla ei taida onnistua. Tarvitaan siis jonkin verran oikeaa tekniikkaa. Ei riitä että reisissä on jerkkua. Joillakin on täysin tehoton rintauintipotku voimasta huolimatta. Ja myöskin liuku voi olla hyväkuntoisellakin onneton.

      Miltä tuollainen vauhti sitten näyttää? On siinä tempoa ja meininkiä enemmän kuin 90 %(?) kanssakuntouimareita.

      Summa summarum: 200 m alle 5 minsan rintauintia ei kerro kohtuullisella tekniikalla juurikaan uimarin kunnosta tai lihasvoimasta. Heikolla tekniikalla se kertoo jo hirmuisen kovasta kunnosta, hapenottokyvystä ja lihasvoimasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2810
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2030
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      42
      1543
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      989
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe