200m 5 min rintauinnilla?

polskuttaa prkl

Onnistuuko 200m 5min rintauinnilla?

9

461

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riippuu uimarista (ikä, sukupuoli, kunto). Ja rintauinnista (tyyli). Pää pystyssä kuntouintitekniikalla saa tehdä töitä aikaslailla reilusti. Jos kilpauintitekniikat ovat suurin piirtein hallussa ja kunto kohtuullinen, niin ei pitäisi olla ylitsepääsemätön ongelma. Kilpauimarilla tuo pitäisi mennä alle kolmeen minuuttiin (huippumiehillä lähemmäs kahta minuuttia, naisten kärki kahteen ja puoleen).

• --..--

No meneehän tollanen jo perus vauhdilla. 20min/1km menee mulla yleensä.

• Kilpauimari ah

On mahdollista mutta ei ihan amatööreiltä onnistu (: olen kilpauimari ollut 8 vuotta ja se menee kyllä alle 5min mutta kovalla harjoittelulla se tulos on ansaittu (:

• kenellä

kenellä menisi 5 min 200 ru mulla ainaki n. 3 min olen 00

• 5un,bmbte

Vitun taukki kaikki ei oo mitää kilpauimareita. Ne jotka täällä kyselee tällasia juttuja on yleensä huonokuntosempia ja ei niin hyviä uimareita. Kiinnostaa tosi paljon et sulla menee 3min. Mullaki menee 100 vaparii vieläki 55s vaikka lopetin uinnin jo 5 vuotta sitte. Eli turha tulla kyselemää että kellä menis 5min, ite tiedän hyvin hyvin monta kuntouimaria joilla menee reilusti yli 5min.

• ihkb

Ei tuo kovin kumma vauhti ole, aika monikin näyttää vetävän vastaavaa vauhtia pidempääkin (kymmeniä minuutteja). Melkein sanoisin, että jos potku on symmetrinen ja suuntautuu taaksepäin, eikä ole jonkinlainen saksipotkusovellus, niin menee tuohon vaikkei kovokuntoinen olisikaan. Kohtuullisella tekniikalla ja kunnolla menee kyllä reilusti kovempaakin, vaikkei olisi kilpauinnista kuullutkaan.

• hdömz

Aivan helposti on mahdollista. Itsellä menee allle 3min 200m rintauintia

• 11vkilpauimarityttö

Olen 11v kilpauimarityttö, ja 200ru menee noin 3minuuttiin ja 10sekunttiin :)

• uuuu

Eli kuten todettu onnistuu.

Miten ei onnistu? Jos potkussa ei ole riittävästi tehoja. Ja jos potkun jälkeen ei liuku toimi. Pelkillä käsivedoilla ei taida onnistua. Tarvitaan siis jonkin verran oikeaa tekniikkaa. Ei riitä että reisissä on jerkkua. Joillakin on täysin tehoton rintauintipotku voimasta huolimatta. Ja myöskin liuku voi olla hyväkuntoisellakin onneton.

Miltä tuollainen vauhti sitten näyttää? On siinä tempoa ja meininkiä enemmän kuin 90 %(?) kanssakuntouimareita.

Summa summarum: 200 m alle 5 minsan rintauintia ei kerro kohtuullisella tekniikalla juurikaan uimarin kunnosta tai lihasvoimasta. Heikolla tekniikalla se kertoo jo hirmuisen kovasta kunnosta, hapenottokyvystä ja lihasvoimasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      2247
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      131
      1568
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      150
      1541
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      63
      1254
    5. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      1225
    6. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      12
      1121
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      226
      965
    8. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      156
      916
    9. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      833
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      809
    Aihe