kallista mutta huonoa

kuluttajat herätkää

ruoka on sikamaisen kallista ja sikamaisen makusta leipäkin murenee käsiin ja m makkara maistuu jauhoilta kuluttajaa huiputetaan minkä keritään ja suomalainen ei uskalla valittaa vaan nielee kiukkunsa kuten alaarvoisen ruoka maksaen itsensä kipeäksi oi aikoja

62

1259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äi-ty-li

Älä osta pahaa ja kallista ruokaa.

• HAVAINTOJA EINEKSIS

SUOMALAISET SYÖVÄT VANHAA VALMISRUOKAA MAUSTETTUINA RUNSASMÄÄRÄISILLÄ KEINO- JA LISÄAINEILLA !!

NUORILLA KELIAKIA JA LAKTOORI-INTOLERANSSIVAIVOJA...KULKEVAT KOKO AJAN P-TAUDISSA KÄRSIEN SUOLISTO-ONGELMISTA...

MAITOKIN ON HOMOGENISOITU PILALLE

• hoi-ta-ja
        HAVAINTOJA EINEKSIS kirjoitti:

SUOMALAISET SYÖVÄT VANHAA VALMISRUOKAA MAUSTETTUINA RUNSASMÄÄRÄISILLÄ KEINO- JA LISÄAINEILLA !!

NUORILLA KELIAKIA JA LAKTOORI-INTOLERANSSIVAIVOJA...KULKEVAT KOKO AJAN P-TAUDISSA KÄRSIEN SUOLISTO-ONGELMISTA...

MAITOKIN ON HOMOGENISOITU PILALLE

On sinulla huono ruokavalio, jos syöt vain vanhaa valmisruokaa. Vaihda ihmeessä ruokailutapojasi.

• keinottelijat linnaa

ruualla on hyvä keinotella koska kaikkien on syötävä oli maku ja hinta mikä tahansa toivoisi valtiovallan puuttuvan tähän epäkohtaan

• herätyksen saanut

tottakai joukkoratsia vaan poliisin ja valtion toimesta jokaiseen ruokakauppaan , kauppiaat käsirautoihin ja linnaan. mitäs myyvät pahaa ruokaa. sitten niitä voisi vielä heitellä pienillä kivilläkin kun ihan ilkeyttään myyvät pahaa ja kallista ruokaa, eikä mitään muuta. sitten oltais syömättä koska ruoka on niin pahaa ja kallista, siitäs saavat.

• äi-ty-li
        herätyksen saanut kirjoitti:

tottakai joukkoratsia vaan poliisin ja valtion toimesta jokaiseen ruokakauppaan , kauppiaat käsirautoihin ja linnaan. mitäs myyvät pahaa ruokaa. sitten niitä voisi vielä heitellä pienillä kivilläkin kun ihan ilkeyttään myyvät pahaa ja kallista ruokaa, eikä mitään muuta. sitten oltais syömättä koska ruoka on niin pahaa ja kallista, siitäs saavat.

Veit jalat suustani. Kumma kun minäkin löydän kaupasta hyvää ja maukasta ruokaa, ja leipäkään ei hajoa käsiin. Vaatii tietysti pientä viitseliäisyyttä katsella ja valita.

• home leipää
        äi-ty-li kirjoitti:

Veit jalat suustani. Kumma kun minäkin löydän kaupasta hyvää ja maukasta ruokaa, ja leipäkään ei hajoa käsiin. Vaatii tietysti pientä viitseliäisyyttä katsella ja valita.

ja leipä vanhenee todella nopeasti , muistan ennen n 10v sitten viellä leipää voi syödä viikon , nyt sen päiväys jo 3 päivän päästä tai jo aikasemmin homeessa!

• äi-ty-li
        home leipää kirjoitti:

ja leipä vanhenee todella nopeasti , muistan ennen n 10v sitten viellä leipää voi syödä viikon , nyt sen päiväys jo 3 päivän päästä tai jo aikasemmin homeessa!

haluaisit siis jotain säilöntäainetta leipääsi , vai mitä tarkoitat? Minulla on aina leipää pakkasessa, otan sieltä tarpeen mukaan. Viikon sama leipä syötävänä, aika jännää.

• suomiparas

Höpölöpö.Suomalaiset arvostakaa oma maa ja oma ruoka! Suomalainen ruoka on hyvä! Asuin toisessa maassa 40 vuotta, mä tiedän.

• Missä maassa? Ruisleipä on paras Suomessa mutta muu ruoka on keskinkertaista.
        No en voi kehua Uuden-Seelannin ravintolaruokaa yleisesti. Siellä pilataan myös hyvät ruoka-aineet huonolla kokkauksella. Onneksi siellä on halvemmat ja tuoreemmat einekset joten kokkaan itse enimmäkseen.
        Suomessa ei ole varaa lomaillessani kunnon ruokaan joten tulee puutostiloja.
        Kohta pääsee takaisin nauttimaan kunnon luomulampaasta tai sitten vihersimpukoista.

• Torniolainen xxxx

Suomessa on liian kallis ruuan hinta . Siksi käynkin ostamassa kaiken ruuan Ruotsin puolelta . On hyvä käydä siellä ostoksilla kun asun lähellä rajaa . Kuukaudessa säästän ainakin 1000 kr . Sen voin käyttää muuhun tai sitten laitan säästöön .

• EI KOTIMAISTA
        heikkiwi kirjoitti:

Missä maassa? Ruisleipä on paras Suomessa mutta muu ruoka on keskinkertaista.
        No en voi kehua Uuden-Seelannin ravintolaruokaa yleisesti. Siellä pilataan myös hyvät ruoka-aineet huonolla kokkauksella. Onneksi siellä on halvemmat ja tuoreemmat einekset joten kokkaan itse enimmäkseen.
        Suomessa ei ole varaa lomaillessani kunnon ruokaan joten tulee puutostiloja.
        Kohta pääsee takaisin nauttimaan kunnon luomulampaasta tai sitten vihersimpukoista.

RUISJAUHOTKIN TULEVAT MUUALTA....

• grannen
        Torniolainen xxxx kirjoitti:

Suomessa on liian kallis ruuan hinta . Siksi käynkin ostamassa kaiken ruuan Ruotsin puolelta . On hyvä käydä siellä ostoksilla kun asun lähellä rajaa . Kuukaudessa säästän ainakin 1000 kr . Sen voin käyttää muuhun tai sitten laitan säästöön .

mitä ruotsissa on mitä ostat jos on kyse ruuasta ? kyll suomen ruoka on parempaa mutta kallista. leipä, liha ja leikkeleet ei ole verrattavissa ruotsin huonoon valikoimaan.

• okfwiwoi
        EI KOTIMAISTA kirjoitti:

RUISJAUHOTKIN TULEVAT MUUALTA....

mites polttoaineen hinta?

vaikka maailman markkina hinta putoais puoleen,niin kyllä nesteen ahneet rosvot ei alenna hintaa yhtään!!!!!!!!!!!!!!!

niille pitäis tehdä breiviikkenit...

• Tukholman läheltä...
        grannen kirjoitti:

mitä ruotsissa on mitä ostat jos on kyse ruuasta ? kyll suomen ruoka on parempaa mutta kallista. leipä, liha ja leikkeleet ei ole verrattavissa ruotsin huonoon valikoimaan.

Ruotsista voi ostaa suomalaista ruislepää . Liha on hyvää Ruotsissa . Myös kalaa on tarjolla monenlaista . Leikkeleitä löytyy monenlaisia . Vihannekset ja hedelmät on puolet halvempia mitä suomessa . Käyn usein suomessa ja vertailen hintoja . Täällä ruotsissa saa valmiin ruuan 20 kruunulla joka on noin 2 euroa . Ruoka on hyvää ja siinä on aina vihanneksia mukana . Myös kahvi on täällä halvempaa .

• grannen
        Tukholman läheltä... kirjoitti:

Ruotsista voi ostaa suomalaista ruislepää . Liha on hyvää Ruotsissa . Myös kalaa on tarjolla monenlaista . Leikkeleitä löytyy monenlaisia . Vihannekset ja hedelmät on puolet halvempia mitä suomessa . Käyn usein suomessa ja vertailen hintoja . Täällä ruotsissa saa valmiin ruuan 20 kruunulla joka on noin 2 euroa . Ruoka on hyvää ja siinä on aina vihanneksia mukana . Myös kahvi on täällä halvempaa .

valmisruuan 20 kr kenen maha siitä täyttyy ? jos on dieetillä nini ehkä silloin ei muuten.
        käyn itse suomessa joka vuosi ja myöskin vertailen hintoja. suomessa kahvi maksoi 3-5 euroa ihan saman hintaista kuin ruotsissa. mistä löydät paljon leikkeleitä verrattuna suomeen on minulle arvoitus. niin ica max kuin goop forum on suurimpia kauppoja eikä ole hääppöset valikoimat..
        aikaisemmin suomen hinnat erosi paljon ruotsin hinnoista esim. leipä mutta nykyisin ei ole yhtä suuret hintaerot.

• Suomalainen ruoka on nykyään pullamössöä! Liian paljon vehnää!
      Kunnon ruoka-aineet tietty maksaa joten ei muuta kun vehnäjauhoa joka ruokaan!
      Vehnä on nykyajan pettua.
      Jätä vehnät pois niin paranee ruoan laatu!

• mie a

Ja kallistuu.

• muori vaan......
        mie a kirjoitti:

Ja kallistuu.

Suomessa ruuan hinta kallistuu nyt syksyllä ! Oletteko valmiina siihen . Taitaa tulla köyhä talvi .

• toimeentulotuki
        muori vaan...... kirjoitti:

Suomessa ruuan hinta kallistuu nyt syksyllä ! Oletteko valmiina siihen . Taitaa tulla köyhä talvi .

joo ja toimeentulotukeen kuulin että tulis myös pieni korotus .. mietin vaan että onko se taas sen 20e

• Suomi on persreikä. Voiko persreiästä tulla hyvää ruokaa?

• Vale Eläkeläinen

Suomessa kaikki päin p--.vale lääkäreitä vale hoitajia ja vieläsuurempi määrä vale-
      potilaita ja muita laiskoja kyllä sosiaalihuolto kaikki elättää.
      Siksi yhteiskunnan pitää verotaa joka välissä,ruuastakin.

• KITISIJÄT

JA KAIKKI ON TITENKIN HUONOA ..MÄLSÄÄÄ JA KAUHEAA

JOS NIIN KARMEEAA...NIOIN MUUTTAKAA POIS

MITÄ KITISETTE ?

• HEikkiwi3
        KITISIJÄT kirjoitti:

JA KAIKKI ON TITENKIN HUONOA ..MÄLSÄÄÄ JA KAUHEAA

JOS NIIN KARMEEAA...NIOIN MUUTTAKAA POIS

MITÄ KITISETTE ?

Muutin pois 20 vuotta sitten.
        Nyt vaan lomalla täällä pullamaassa.
        Ei tarvii lukea näitä valituksia jos et voit asialle tehdä mitään vaan otaa toinen donitsi ja cokista palanpainikkeeksi!

• pensam

eihän tässä ole järkeä. ihmiset valittaa huonosta ruuasta. nyt oikeesti katse peiliin. maailma on täynnä paikkoja jossa ei ole mahdollista valita "hyvän" ja "huonon" ruuan väliltä.

• omatekemä edullista

Valmisruoista hyviä on ainoastaan Saarioisten maksalaatikko ja purkkihernekeitot. Niitä ei ole pilattu millään yrtti ym. mausteilla. Kannattaa opetella tekemään ruoka itse. Tulee erittäin edulliseksi. Hiivaleivän tekoon kannattaa myös perehtyä. Kaupan leivät on kallista mautonta "vehnähöttöä", jolla ei nälkä lähde. Kun tekee itse, saa halvoistakin raaka- aineista hyvää ja terveellistä ruokaa.

• ex-suomalainen

Asun ulkomailla . Tulin vasta suomeen lomille . Ajattelin ostaa ihanaa maksalaatikkoa ja syödä sitä . Ennen tykkäsin siitä . No miten kävikään kun söin sitä niin kohta minulla oli kova ripuli . Olen asunut jo yli 40 vuotta ulkomailla . Täällä ei löydy kaupoista maksalaatikkoa . Harvoin saan sitä kun matkustan harvoin Suomeen .

• laktoosi ei käy
        ex-suomalainen kirjoitti:

Asun ulkomailla . Tulin vasta suomeen lomille . Ajattelin ostaa ihanaa maksalaatikkoa ja syödä sitä . Ennen tykkäsin siitä . No miten kävikään kun söin sitä niin kohta minulla oli kova ripuli . Olen asunut jo yli 40 vuotta ulkomailla . Täällä ei löydy kaupoista maksalaatikkoa . Harvoin saan sitä kun matkustan harvoin Suomeen .

Siinä maksalaatikossa on aika paljon laktoosia. Johtuisiko oireesi siitä?

• Ylpeä suomalainen

Tuli pakosti semmonen "meanwhile in Africa" olo. Ihmiset valittaa kun kaupasta saa ruokaa. Jos se on elämän suurin ongelma, niin huh huh.

• omatekemä edullista

Pitää vielä lisätä aiemmin kirjoittamaani, että sitä ruokalaskua kasvattaa huomattavasti ne sipsit, limut, karkit, suklaa, leivonnaiset, mehut, keksit ym.

• koiranputkee

Suomi on ehkä Englannin jälkeen huonoin maa ruuan suhteen. Joku saariosten lätty, kenelle se on tehty?

• kysyntää riitää

Saarioisten lätty on niille, jotka ei omista vispilää, kulhoa, paistinpannua (ja hellaa). Toinen kohdeporukka on se, joka ei saa peffaa sohvasta tai "tietokonetuolista" irti kuin ruoan mikrottamisen ajaksi.

• En tiedä ostamistanne eineksistä mitään, mutta itse olen aina suuhuni pannut oikein hyvää ruokaa. Ei ole minulla mitään valittamista.

• hygieniataso?

Asun turus pizzerian naapurissa, siellä oli kesällä kebabliha pihalla sulamassa, varikset kävi näykkimässä paloja siitä, kahden tunnin jälkeen se vietiin sisälle ja pantiin pyörimään siivuautomaattiin.. olkaahyvä.. minämyydähyvähalpakepapisinulle..

• Ei enään pizzaa !

Minäkin asun yhden pizzerian vieressä . Kerran näin kun mies kantoi pellillä kotona valmiiksi tehtyä pizza taikinaa . Yhtäkkiä parkkipaikalla pizzataikina pallot putosi maahan . Mies keräsi ne maasta takaisin pellin päälle ja vei pizzeriaan sisälle . Ne myytiin varmaankin siellä . Sitten ostin toisesta pizeriasta tonnikala pizzan . Söin sen siellä pizzeriassa ruokatunnillani . Kohta oli pää ihan kipeä ja huono olo . Jouduin lähtemään bussilla kotiin . Ja heti kun tulin kotiin jouduin menemään vessaan oksentamaan . Olin koko loppupäivän ihan sairaana .

• Kokki Nelonen

Jos AP syö pahaa ruokaa, niin kannattaiskohan opetella tekemään ruokaa vähän paremmin? Itse käytän pääasiassa kotimaisia raaka-aineita ja erittäin hyvää ruokaa saan niistä aikaiseksi. Esimerkiksi juuri nyt kaupoissa myytävät marjat, kasvikset ja sienet ovat todella erinomaisia.

Esimerkiksi makkaroista ei kannata ostaa sitä halvinta mahdollista, vaan vertailla ja seurata, että mikä makkara on omaan makuun sopivaa. Toisaalta kannattaa pitää mielessä, että makkara on sen verran epäterveellistä ruokaa, että sitä ei joka viikko kannata muutenkaan syödä, vaan korvata se kasviksilla ja käsittelemättömällä lihalla.

Lihatiskistäkin kannattaa valita marinoimattomia lihoja. Me suomalaiset syömme muutenkin liikaa lihaa, joten riittää, että ostaa sitä lihaa vähän vähemmän ja laittaa siihen lautaselle enemmän kasviksia. Juuri nyt esimerkiksi porkkanoista saa makeaa raastetta. Vaikkapa parsakaalista, lantusta ja perunasta voi tehdä höystöä lihan lisukkeeksi. Tuoresalaattejakaan ei kannata unohtaa, joten tavallisella salaatti tomaatti kurkku -linjalla pysyy kulut kurissa ja vyötärö kapeana.

Valmispitsat voittaa mennen tullen itsetehdyt pitsat. Eikä mene kauan aikaa sellaisen tekemiseen. Voi tehdä kerralla useamman ja syödä siitä sitten huomennakin tai pakastaa osan. Lihapiirakoitakin voi tehdä kotona esim. levylihapiirakkana ja sen väliinkin voi "piilottaa" kasviksia esim. hienoksi silputtua kaaliraastetta.

Leivissä on myös eroja. Halvin mahdollinen ranskanleipä ei sisällä mitään kuituja. Sen sijaan hieman kalliimmalla saa vaikkapa tuoretta ohraleipää tai kauraleipää. Kannattaa joskus suosia paikallisia leipomoita ja ottaa selville, että vaikkei lähikulmilla olisi leipomoa, niin olisiko matkan varrella jossain leipomo, jossa voisi käydä ohiajaessa. Sitä leipääkin voi muuten tehdä ihan itse, jolloin ei tarvitse pelätä, että leivässä olisi liikaa lisäaineita.

Olen samaa mieltä jonkun aiemman kirjoittajan kanssa, että limut, oluet, sipsit, karkit jne tekevät yllättävän ison osan ruokalaskusta. Tavalliset perusraaka-aineet kuten jauhot, hiutaleet ja kasvikset eivät paljon maksa.

Maukasta syksyä!
      Terveisin nimimerkki "Ruokalasku 350 euroa/kk 3 hengeltä"

• kokkaavatopiskelijat

Vaikka tekstisi ihan asiaa olikin, niin no ei tuo nyt kovin pieni ruokalasku ole mielestäni 3 hengelle...

Meillä 2 hengen talous, ruokalasku vaihtelee 150-200e/kk, ja tähän samaan kuuluu yleiset hygienia tarvikkeet, kissan hiekat ja ruuat yms...joskus naposteluakin :) Ja 2metrinen mies syö paljon ja usein!

Kaikki tehdään alusta asti itse, eli ei millään ale eineksillä eletä. Paljon kasviksia ja hyviä rasvoja pitämään nälkää. Leivät teen itse. Kaupassa käydään kerran viikossa, ei tule turhia silloin osteltua. Ja viikon ruuat suunnitellaan tarjousten mukaan.

• äi-ty-li

Totta puhut Kokki Nelonen.

• abweb
        kokkaavatopiskelijat kirjoitti:

Vaikka tekstisi ihan asiaa olikin, niin no ei tuo nyt kovin pieni ruokalasku ole mielestäni 3 hengelle...

Meillä 2 hengen talous, ruokalasku vaihtelee 150-200e/kk, ja tähän samaan kuuluu yleiset hygienia tarvikkeet, kissan hiekat ja ruuat yms...joskus naposteluakin :) Ja 2metrinen mies syö paljon ja usein!

Kaikki tehdään alusta asti itse, eli ei millään ale eineksillä eletä. Paljon kasviksia ja hyviä rasvoja pitämään nälkää. Leivät teen itse. Kaupassa käydään kerran viikossa, ei tule turhia silloin osteltua. Ja viikon ruuat suunnitellaan tarjousten mukaan.

Todella kohtuullinen ruokalasku on jos 350 egellä ruokkii kolmen.

• deQ80CC

Särki säyne ahvenen kuha hauen pohjaan poltti ~];>) Harri holkeria huijas...

• gääpiö

Ai ruoka on pahaa? Ettei vaan olisi syy sitten siellä kauhan toisessa päässä. Kannattaa opetella kokkaamaan, niin ehkä se ruoka ei sitten ole pahaa.

Ei ole mikään pakko tehdä esim. makaronilaatikkoa, jos vehnämakaronit ahdistaa. Netti on reseptejä pullollaan kaiken maailman ruokia. Leivätkin voi leipoa itse.

Todella turhaa kitinää, hyvin siis menee.

• dfgh34t456

Jos ruoka on pahaa niin opetelkaa vaikka kokkaamaan, saamattomat paskakasat.

• potut ja muusi

Voihan sitä ruokaa tehdä itsekkin, niin ei tarvi ruikuttaa turhasta.

• tavarantarkastaja 76

Aika älämölö nousisi jos city marketissa olisi samanlaisia "maailman markkina" hintaisia tomaatteja kuin Argentiinalaisella torilla. Toki siellä ja muualla on jotain hyvääkin, mutta erityisesti suomessa.

• Arominvahvenne

Aloittaja on oikeassa! Kannattaa lukea Ruotsalaisen toimittajan Mats-Eric Nilssonin kirjat Petos Lautasella ja Aitoa Ruokaa,niissä tulee puistattavalla tavalla ilmi mitä elintarviketeollisuus meille ruokana yrittää myydä! Ja niin tokihan itse kannattais sapuskat tehdä,mutta monella se kaatuu kiireeseen,kädettömyyteen tai molempiin. Valmisruokakin vois olla hyvää ja terveellistä jos elintarvikejätit aattelis muutakin kun maksimaalista voittoa,mutta näinhän kaikki firmat maailmassa toimii(valitettavasti).

• ....................

Ruokalaskua pienentää huomattavasti kun jättää turhat pois esim.Olut jota näkyy lähes jokaisella nykyään olevan kärryissään.Samoin kun jättää ne viinit hakematta niin johan putoaa ruokalasku huomattavasti.Moni laskee päivittäiseen ruokalaskuunsa sen keskipökkö päkin niin varmasti on "ruoka"kallista,mutta minkäs sille juopot voivat kun kekipökköä tai viiniä on saatava päivittäin.

• gernau

Jeps, mutta mietitäänpäs mitä skeidaa jossain kreikassa ja italiassa joutuvat syömään, makaronia ja nilviäisiä, eikä ranskan neitienkään pöperöt juuri ruoan suuntaan viittaa...

• Baden-Württemberg

Asun Saksassa, täällä ruoka on selvästi maukkaampaa ja tosi halpaa Suomeen verrattuna.

Aloittaja on kyllä oikeassa; Suomen kaupoissa ruoka on kyllä melko moskaa.

• Yber Alles, ei rahaa

Minäkin asun Saksassa, täällä "ruoka" on älyttömän suolaista, kysyinkin syytä moiseen suolan käyttöön, sanottiin että siinä vanhakin liha uudistuu.

Kesällä kävin Suomessa, voi taivas kun on hyvää ruokaa, tuoretta ja muutenkin laadukasta, ei ole mausteiila vanhaa hajua peitetty niin meillä Saksassa.

• Baden-Württemberg

Et sinä missään Saksassa asu, näkee jo kirjoituksestasi. Kunhan vaan sinua vituttaa huono suomalainen ruoka ja haaveilet saksalaisesta maukkaista ja monipuolisista ruokavalikoimista.

• Yber Alles, ei rahaa
        Baden-Württemberg kirjoitti:

Et sinä missään Saksassa asu, näkee jo kirjoituksestasi. Kunhan vaan sinua vituttaa huono suomalainen ruoka ja haaveilet saksalaisesta maukkaista ja monipuolisista ruokavalikoimista.

Kyllä vaan asun, mutta sinä et, sen näkee kirjoituksestasi, no mutta kuitenkin Suomessa on erinomaisia elintarvikkeita joten otin niitä hevoskuormallisen mukaani, aah suomalaista possua ja nautaa, voita ja leipää, makkaraa (suolatonta).

• Baden-Württemberg
        Yber Alles, ei rahaa kirjoitti:

Kyllä vaan asun, mutta sinä et, sen näkee kirjoituksestasi, no mutta kuitenkin Suomessa on erinomaisia elintarvikkeita joten otin niitä hevoskuormallisen mukaani, aah suomalaista possua ja nautaa, voita ja leipää, makkaraa (suolatonta).

Taas tällainen krittiikkiä kestämätön suomalainen. Suomen kallis ja mauton ruoka ei jankkaamalla parane.

Oder wir können auch auf Deutsch reden wenn du da wohnts, gee ?

• herää itse!

"makkara maistuu jauhoilta "

Älä osta niitä halpismakkaroita! Makkarapakkauksessa on kerrottu lihapitoisuus - osta vain niitä joiden lihapitoisuus on korkea, ei koskaan campingiä yms.!

Ja kauppahalleista löydät paikallisten pienvalmistajien makkaroita eikä niissä ole jauhoja, vaam reilusti lihaa.

• adfgadgfadfg

Varsinkin saksalaisissa makkaroissa on lihaa kunnolla, suomalaisiin on pukattu jauhoa ja rustoa.

• ollapa homeessa

"ja leipä vanhenee todella nopeasti , muistan ennen n 10v sitten viellä leipää voi syödä viikon , nyt sen päiväys jo 3 päivän päästä tai jo aikasemmin homeessa!"

Jaa. Palasin tänään lomilta. Keittiön pöydälle oli unohtunut 2 leipäpussukkaa. vehnä- sekä ruisleipää. Kumpikaan ei ollut (silmämääräisesti) mennyt miksikään 6 viikossa, homeesta ei häivääkään! Ja pussin kyljessä komeilee "lisäaineeton". Puistattaa, jää kyseiset leivät jatkossa kaupan hyllylle säilymään..

• se kuivuu

Leipä ei homehdu siksi että se kuivuu kuivassa huoneilmassa. Pistäpä jääkaapiin niin varmasti homehtuu. Ei siinä siis ole lisäaineita jos niin lukee. Kuivuneet tuotteet taas ei pilaannu millään, koska ne on kuivatuotteita.

• Selitystä odotelless

Laitoin muuten valmistajalle tiedustelun miten saavat, ilman lisäaineita, leivän säilymään moitteettomana kuukausikaupalla.

• ei jummarra

Miten voi olla että leipä ei homehdu?? Mitähän ravintoaineita sellaisessa leivässä mahtaa olla edes tuoreena..?

• getsdfgsbfdgbxgbg

katso mitä syöt! kotimaisissa kaupoissahan kaikki lihatuotteet on vedellä ja pyykinpesuaineella jatkettuja nykyään. kunnollista ruokaa saa pieniltä lihajalostamoilta ja lidlin saksalaisesta valikoimasta. ei tule edes kalliimmaksi kuin tuo feikki-ruoka.
      kotimainen valikoima on lidlissäkin samaa moskaa kuin muualla.

hyvä säästöniksi on muuten jatkaa ruokia vihanneksilla. jotain wokki-vihanneksia saa parilla eurolla kilo ja niitä voi käyttää kastikkeessa niin että laittaa puolet lihaa ja puolet vihanneksia. yllättäen tuo tekee ruuasta vieläpä paljon paremman makuistakin.

• Nautiskelija...

Totta, että kotimaiset kasvikset ovat hyviä. Suomalaiset lihatkin ovat hyviä, kun ne ostaa naturellina ei siis missään liemessä. Lihat voi sitten maustaa ihan miten itse haluaa.
        Paljon luullaan tuotteita suomalaisiksi, vaikka ne eivät todellisuudessa ole. Hyvää Suomesta - joutsenmerkki takaa, että liha, kananmunat, maitotaloustuotteet ja kala ovat kotimaisia 100 %:sti
        Lihakeitostakin saa maukkaan lisäämällä joukkoon lanttua ja porkkanaa.

• fdsgsdafgasdfgasdfsd
        Nautiskelija... kirjoitti:

Totta, että kotimaiset kasvikset ovat hyviä. Suomalaiset lihatkin ovat hyviä, kun ne ostaa naturellina ei siis missään liemessä. Lihat voi sitten maustaa ihan miten itse haluaa.
        Paljon luullaan tuotteita suomalaisiksi, vaikka ne eivät todellisuudessa ole. Hyvää Suomesta - joutsenmerkki takaa, että liha, kananmunat, maitotaloustuotteet ja kala ovat kotimaisia 100 %:sti
        Lihakeitostakin saa maukkaan lisäämällä joukkoon lanttua ja porkkanaa.

>>Suomalaiset lihatkin ovat hyviä, kun ne ostaa naturellina ei siis missään liemessä>>

niitä on vain nykyään vaikeaa saada. pieniltä jalostamoilta saa, mutta kaupan "naturellit" on kaikkea muuta nykyään. suikalelihakin sisältää lihan lisäksi vettä, pyykinpesujauhetta veden sitomiseen ja ties mitä moskaa.

• puhdastaruokaa

Kaikki todellinen kilpailu on ruokamarkkinoilta kadonnut suurten yhtiöitten sopuhinnoittelulla. Todellista tositietoa elintarvikkeisiin laitetusta koostumuksesta sekä aineitten alkuperämaasta ei kukaan muu kuin jonkun tehtaan kemiallinen laboratorio tiedä yhtään mitään. Ei myöskään sitä miten lannoitetussa ja ilmansaasteisessa ympäristössä vihannekset ja hedelmät kasvavat. Ihmiset aivopestään kaupunkikeskuksiin niin ettei kukaan voi itse viljellä tai kasvattaa mitään. Kaikkien, myös oman palstan pitäjien, riesana on jatkuvasti saastuva ilma ja vesi. Olisi aika kääntyä (tai ainakn pysähtyä) puhdistamaan ilmaa ja vettä ja antaa mahdollisuus myydä ja tuottaa pienimuotoiseen myntiin lisäaineilla kyllästämättömiä elintarvikkeita. Ei luulisi että entinen maalaisliitto on ajamassa maaseutua tyjäksi pienyrittämisestä mutta sekin ihme on nyt nähty. Suuret kauppaketjut näivettävät maan elinkelpoisuuden ja pakottavat ihmiset määrättyjen tuottefirmojen kuluttajiksi. Ihmiset eivät halua elää sääntelytaloudessa he haluavat vapuden mikä nyky-yhteiskunnassa on täysin tuntematon käsite. On vapaus ostaa mutta huom. aina ennalta määrätyn kaavan mukaan. Ylipursuavat elintarvikehyllyt antavat virheellisen käsityksen terveellisen ruuan saatavuudesta. Mitä enemmän eteemme laitetaan tuotepaketteja, hedelmiä, vihanneksia jne. sitä harhaisemman käsityksen samme ruokamme todellisesta arvosta sen aitoudesta ja terveellisyydestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      84
      3422
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      25
      2023
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      194
      1931
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      342
      1319
    5. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      84
      1289
    6. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      89
      1137
    7. Varoitus kyläläisille Suomussalmella

Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo
      Suomussalmi
      12
      935
    8. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      82
      933
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      23
      855
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      61
      790
    Aihe