apua hiertäviin rullauistimiin?

mrbear72

Itselläni on k2 mach 100 luistimet ja ongelmana on niitten hiertävyys juuri tuosta nilkkojen sisäsyrjältä,kehräsluun vierestä. Täälläkin on ollut todella paljon keskustelua asiasta ja vinkkejä on moneen lähtöön =) Onko kellään kokemusta semmosista neopreenisista"sukista"? Ohessa linkki sinne nettikauppaan.http://www.ezeefitsports.com/index.htm Onkohan kyseinen nettikauppa enää"voimissaan/luotettava"?

9

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19***48***

      Jos muuta apua ei löydy, niin varmaankin suutari voi tehdä jonkin venytyksen kenkään. Yleensähän ne venytykset kohdistuvat koko kenkään, mutta kyllä asiansa osaava ammattihenkilö pystyy tekemään ihan täsmävenytyksenkin eriiaisilla lisäpaloilla jotka kohdistuvat juuri siihen kohtaan mihin halutaankin. Mutta on omakohtaisia kokemuksia on siitäkin luisteluhiihtokekenkien kohdalla että ei auta mikään muu kuin kenkien vaihto.

    • ankle booties

      Tuossa voisi olla yksi kauppa, joka löytyi ebayn kautta.
      http://stores.ebay.de/roadworx-online?_trksid=p4340.l2563
      Olen ostanut sieltä aikoinani luistelukengät, ei valittamista palvelussa.
      Olen käyttänyt noita neopreenisukkia joskus, mutta en muista että niistä olisi ollut hirveästi apua, mutta minulla oli silloin hyvin pahasti hiertävä kenkä, jonka kanssa oli jatkuvasti ongelmia. Nykyisellä kengällä en ole tuntenut tarvetta niiden käyttämiseen. Ne ovat aika arvokkaita, parikymppiä pari, mutta miksei sitä voisi yrittää.

    • SemiDP

      Mä ostin Biltemasta normaalia paksumpia puuvillasukkia työkäyttöön (sellaisia mustia/harmaita). Eri hyviä.

      Itse teippaan jalkoja juurikin noilta aroilta kohdilta.... sellaista leveämpää urheiluteippiä.

      • ankle booties

        Jos kenkä on lämpömukailtava, niin ehdottomasti hyvä ratkaisu. Se voi hyvinkin ratkaista ongelman.
        Jos kenkä muuten istuu hyvin mutta hiertää yhdestä tietystä paikasta, niin vaikka hiustenkuivaajalla antaa hieman lämpöä siihen paikkaan ja sitten laittaa luistimen jalkaan sillä sukalla, millä tavallisestikin luistelee.
        Minulla oli aikoinaan vaikeuksia yhden luistimen kanssa, koska se kenkä ei reagoinut lämmittämiseen millään tavalla, vaan palasi aina samanlaiseksi. Sitten kokeilin noita sukkia, kun en muutakaan enää keksinyt.
        Silloin kun kenkä on ollut lämpömuokattavissa, niin ongelmat ovat ennen pitkää ratkenneet, Jos ei kerta lämmittäminen auta, niin sitten kannattaa yrittää toisen kerran.


    • luistelija...

      Kuumailmapuhaltimella lämmitin sitä muovia ja taitoin varovasti ulospäin. Helpotti minulla. Tietysti monon ja sen muovin väliin pahvi ja metallilevy ettei mono turhaan kuumene. Ja se alempi muovi on hieman erilaista, ylempi pehmenee todella nopeasti.

    • hiertääää

      Taitaa olla kookakkosten yleinen ongelma. mulla sama jutttu mach 90 luistinten kanssa pidemillä matkoilla. Nilkan kohdalta aina auki. Käytössä on kylläkin tennissukka eli ehkä auttais joku tollanen muu materiaali sukassa.

      • skskkzkz

        Laadukkaisiin sykkiin kannattaa panostaa. S-marketin aletennissunat kannattaa unohtaa. Itse käytän ohuita juoksusukkia, ovat erinomaiset.


      • mrbear72
        skskkzkz kirjoitti:

        Laadukkaisiin sykkiin kannattaa panostaa. S-marketin aletennissunat kannattaa unohtaa. Itse käytän ohuita juoksusukkia, ovat erinomaiset.

        ...No niin,luistelu kausi jo pitkällä menossa ja luistimina edelleen k2 mach 100;set.. Kokeilin tuota"luistelijan"konstia.Myöskin kuumailmapuhaltimella lämmitin sitä sisäsyrjän ulko muovia ja taivutin sitä hieman ulospäin ja kyllä siitä taisi apua ollakin. Nyt ei ainakaan enää niin pahasti luistimet hierrä. Vois ehkä yrittää taivuttaa vielä lisääkin...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe