Vinyylien muuttaminen Mp3:lle

Sekaisin

Olen päättänyt muuttaa vinyylit lp muodosta mp3:lle ja sitten soittimeen olen piuhan ostanut jossa 3,5 mm liittimen laitoin tietokoneen line-in liittimeen (sin.) ja kaksi muuta (punainen musta) viritinvahvistimeen. Vanha viritin vahvistin sisälsi takaa reiät rec. ja play. laitoin johdot reciin ja äänitin levyä audacity ohjelmalla ongelmana ääni tuli mutta äärimmäisen hiljaisena enkä sitä osannut muuttaa. Olisiko apua tähän ongelmaan? Teinkö jtn väärin? voiko viritinvahvistimen äänenvoimakkuus vaikuttaa? Tai asetukset? Minulla ei tietokoneen kaiuttimista kuulunut äänityksen aikana mtn joten saattaa olla jokin väärin osaavampi taso voisi neuvoa :D

4

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Sinunhan on helppo kokeilla vaikuttaako se viritinvahvisimen volume. Kun väännät sitä volumea isommalle niin näet josko se audacityn "aalto" kasvaa isommaksi. Jos se vaikuttaa niin säädä se sillä lailla että audacityn mittarit ei ihan mene punaiselle (se "aalto" mahtuu siihen ikkunaan leikkaantumatta). Sitten siinä audacityssä on tasonsäätö sille linjatulollekin (muistaakseni) eli semmoinen liuku jossa on mikrofonin kuva vieressä. Jos mikään ei auta niin sitä äänityksen voimakkuutta pystyy säätämään vielä jälkikäteenkin mutta yleensä tämä on huono vaihtoehto. Jos taso on ollut liian alhainen alunperin niin se tasonnosto vahvistaa myös kohinaa.

    • 6+2

      Nyt ei kyllä avaudu mulle tuo sun kytkentäsi, mutta levari tarvitsee levysoittimelle tehdyn etuvahvistimen joka suorittaa RIAA-korjauksen signaalin vahvistamisen lisäksi.

      Jos tuossa viritinvahvistimessa on levysoitintulo (Phono), niin kytke levari siihen ja sitten jokin linjatason ulostulo (Line out) jonka kytket tietokoneen "Line in" tuloon.

      Toinen vaihtoehto on hakea jostain USB-levysoitin jonka saat suoraan koneeseen kiinni.

    • näin

      Levari on Phonossa viritinvahvistimen sekä sitä kautta koneen siniseen line in tuloon kaikki pitäisi sillai olla kunnossa kokeilen vielä voimakkuutta.

    • ...

      Nyt on saatu ongelma ratkastuu ja LP:stä olen laittanut tosiaa ton johdon koneeseen ja Viritinvahvistimessa kohta Tape copy 1-->2 säätämällä sain sen äänityksen toimimaan nyt audacityssa on ongelma jotta saisin ylimääräset kohinat pois. Siellä on erikseen kohinan poisto kohta mutta se ei tahdo kovin hyvin ottaa niitä pois onko jotkut arvot jotta saisin sen kuntoon?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2936
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2692
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2168
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1757
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe