Minulla on viime aikoina ollut kauhea hulluksi tulemisen pelko. Tiedän että se on ahdistusoire, mutta en pääse pelosta eroon. Yleislääkäri, psykiatri ja psykologi kaikki sanovat, etten ole psykoottinen enkä tulossa hulluksi. En pysty täysin uskomaan sitä, koska olen aina löytävinäni itsestäni uusia hulluuden oireita. Tiedän että pelko on järjetön, mutta en kai ahdistunut olisikaan, jos voisin järjelläni hallita tunteitani ja pelkojani. Onko kellään hyviä vinkkejä tällaisen pelon selättämiseen?
Miten eroon sekoamisen pelosta?
9
1231
Vastaukset
- ajattele näin
No kaatuuko tuosta maailma jos vaikka kokeilet olla hullu jonkin aikaa. Jotkut sanovat että hulluna on sairaan hauskaa. Anna vain mennä jos sikseen sattuu. Onpahn sekin sitten koettu. Älä nyt sitten pety jos tuo kokemus jää sittenkin vain haaveeksi ja älä pitkästy odottaessasi.
- naapurisiko?
Niin säähän sen hulluna tiedät,enkä ole aloittaja.
- emiliinnn
Minä aloin pelätä psykoosia tai ylipäätänsä "sekoamista" joutuessani pakkohoitoon psykoosi EPÄILYN takia. Minusta tuli neuroottisempi kuin mitä ennen olin ja aloin varmaan ensi kertaa elämässäni pelkäämään maasennustani ja itseäni.
Nykyään pelko on laantunut, mutta edelleen tulee vaikeita hetkiä ja mietin, että entä jos pimahdan lopullisesti ja joudun mielisairaalaan. Pelkään myös pakkohoitoa to-del-la paljon.
Minulle sanoi sitten yksi psykiatri, kun kerroin pelostani, että: niin kauan kuin ihminen pystyy kyseenalaistamaan oman mielenterveytensä niin EI OLE HULLU. Psykoottinen ei tunnista sairauttaan.
Tätä neuvoa tarjoan sinullekkin. Sitten vielä muita keinoja.. Jaksatko liikkua? Onko sinulla kavereita? Jos sulla on joku kiva liikunnallinen harrastus niin se voisi viedä näitä ikäviä ajatuksia pois. Yrittää pysyä liikkeessä ja nähdä tuttuja, kavereita yms. Yksin ei kannata noiden ajatusten kanssa jäädä. Pahentaa oloa vaan. - hyvä uni parantaa
Taidat nukkua Muumipeikko huonosti. Jos tätä vielä on jatkunut pitempään, uupumushan siinä tulee kelle tahansa.
Jos meikälle sattuu jostain erityisestä syystä huonosti nukuttu yö, eikä ole mahiksii päivätorkuille, olen päivän melko pihalla.
Pyydä lääkäriltä sopivaa unilääkettä ja kokeile, tulisiko parempia hetkiä enemmän päivääsi. - fdsafdsafdsa
http://www.youtube.com/watch?v=wcMRmUZve7Y&feature=plcp
mul on tällä kanavalla viedo siitä pelkojen voittamisesta yms-Saara Pelon ja ahdistuksen vähentäminen on elämänpituinen projekti. Köyhällä ja syrjäytyneellä on edessään vaan tämä hitaan oppimisen tie.
Nopeaa apua ja pikavoittoja ei monelle ahdistuneelle vaan tipu.
Käytännössä ajatuksen ohjaaminen johonkin tutttuun ja turvalliseen saattaa parhaimmillaan tuoda rauhoittavaa lämpöä ja turvallisuutta.- Haittavaikutus?
Kerroit käyneesi psykiatrilla ja psykologilla. Luultavasti syöt myös jotain lääkettä? Psykiatrilta ei koskaan pääse pois ilman reseptiä ja jos sen hakee apteekista siinä saattaa olla syy. Neuroleptit muuttavat aivojen toimintaa.
- saarasutinen
- KS
Kerro minkälaisia merkkejä huomaat itsestäsi? Olen elänyt saman pelon kanssa pian 4v ja välillä on ollut aikoja kun en ole ollut edes ahdistunut! Valitettavasti nyt tuntuu taas, että tämä tuttu juttu nostaa päätään :/ Vastailen paremmin kun olet kertonut oireistasi :) Itse olen käynyt läpi ties mitä oiretta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei81248- 891135
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1031037Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51903Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk62787- 81705
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli170667- 35659
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253656Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42603