nopea+halpa+terveellinen aamupala

Maxell

Siis haussa olisi ALLE 5min valmistettava terveellinen aamupala, jonka saisi vielä kohtuulliseen hintaan. Tuleeko yhtälöstä mahdoton, jos sen pitäisi vielä maistua hyvältä? :)

16

8657

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veldrin

      levitä kahdella leipäviipaleelle tomaattipyreetä, rasvatonta raejuustoa ja vähärasvaista leikkelettä.paahda paistinpannussa kunnes pinta on kauniin ruskea.leivät voi paahtaa etukäten paahtimessa ja levittää sen jälkeen täytteet jos ei omista paistinpannua.vaihtele ja lisää täytteitä makusi mukaan

    • miten olisi

      Neljän viljan luomupuuro, puolet nesteestä vaikka maitoa niin tulee hyvää! Lisäksi marjoja tai hedelmiä (kiiviä, banaania, mangoa...), hieman hilloa tai esim. intiaanisokeria. Jugurttikin on ihan hyvää, jos puuro ei ole kamalan kuumaa.

      Itse en syö aamupalaa, mutta syön usein lounaaksi aamupalan kaltaisen aterian. Viili, johon sekoitan mysliä (ja pellavansiemenöljyä sekä vitamiineja) on suosikkini.

    • Sissi

      Kohtuukokoinen lautasellinen mysliä tai Elovena Plus-kaurapuuro on myös terveellistä, mutta jotta kaurapuuro sulaisi hyvin se pitäisi keittää eikä tehdä vain mikrossa (tietoa lääkäriltä).

    • tex mex

      Jokainen tietysti tykkää eri asioista mutta itse ostan Lidlistä ruispaloja (muutkin käy on vaan lidlissä niin halpoja), laitan aamulla leivänpaahtimeen, otan ulos ja annan vähän jäähtyä ettei margariini sula kaikki päälle. Sitten mieluisia päällysteitä esim. leikkeleet, juusto (vain joskus kun haluan herkutella), tomaatti, kurkku, salaatti, raejuusto yms. mitä nyt milloinkin sattuu kaapista löytymään. On ainakin minulle maistunut jo vuosikaudet. Ruisleivästä tulee paahtimessa hyvän rapea, en tykkää yhtään ilman tuota paahtamisvaihetta.

    • amatörköksa

      Ruotsissa on viiliä litran tölkeissä, joten täällä oleessani syön aina aamulla viiliä. Jos ei hedelmäsalattia ole jääkaapissa, usein on, niin otan vähän jotain jogurttia mukaan.
      Suomessa olessani syön puolukka tai mustikka jogurttia.
      Lisäksi omenan. ja lasillisen mineraalivettä. Tyttäreni juo tuoremehua ja syö voileivänkin. Tuon jogurttilautasellisen lisäksi.

      • jep

        siihen tarvitaan piimää tai jugurttia, hedelmiä, marjoja, kaurahiutaleita, leseitä yms. Ota sauvasekoitin ja pyöräytä sekaisin,.. ja hyvää tulee
        jos et omista sauvasekoitinta niin hanki sellainen, halvimmillan saa alle 10 e ja tollanen riittää pirtelön tekoon ihan mainiosti


      • Liipaaapa
        jep kirjoitti:

        siihen tarvitaan piimää tai jugurttia, hedelmiä, marjoja, kaurahiutaleita, leseitä yms. Ota sauvasekoitin ja pyöräytä sekaisin,.. ja hyvää tulee
        jos et omista sauvasekoitinta niin hanki sellainen, halvimmillan saa alle 10 e ja tollanen riittää pirtelön tekoon ihan mainiosti

        pikapuuro tai mysli/murot hedelmien ja jugurtin/maidon kera:) kuppi teetä tai kahvia


    • eikämaksapaljon

      Ei mahdoton yhtälö. Kaurapuuroa mikrossa vie noin 4 minuuttia. Sen kypsentymisen aikana voi tehdä muutaman täysjyväleivän haluamillasi päällysteillä, kaataa lasiin tuoremehua ja tiputtaa teetä tai kahvia keittimestä. Tähän vielä tuore hedelmä ja terveellinen aamupala 5 minuutissa on valmis.

    • hopu-tella

      viiliä ja mysliä!
      Puuro muutamassa minuutissa.
      Leivät päällisillä.
      Karjalanpirakat juustosiivulla.
      Paistetut munat muutamassa minuutissa.
      Hedelmiä, valmiita valmistamatta.
      Tuoremehua. Jugurttia.

    • aamupalainen

      Kaurapuuro mikrossa lautasella, pakkasesta herukoita ja puolukoita päälle ja lusikallinen maapähkinävoita ja sekoitus.

    • eazypeazy

      Peruskattilakaurapuuro: 3 dl vettä, 1 dl hiutaleita, (suolaa 0,5 tl - ei välttämätön) ja kun vesi kiehuu käännä levy ykköselle, anna hautua valmiiksi silloin tällöin ohimennen sekoittaen. Puuro valmis, kun olet pessyt ja pukeutunut.

      Annos lautaselle: puuro, (jotain näistä) raejuustoa/maustamatonta jogua/jogurahkaa/rahkaa ja (sokeritonta) mehukeittoa/marjoja/banaania/omenaraastetta/ananasta omassa mehussa tai mitä sattuu kaapissa olemaan. Nam ja terveellistä on.

      • eazypeazy

        Tai tee illalla valmiiksi kauratuore/raakapuuro tekeytymään jääkaappiin. Hyvää on sekin ja valmistuu itsekseen yön aikana. Ohjeita netti pullollaan, hakusanoiksi esim. 'kauraraakapuuro jääkaapissa'.


    • tai_Maus

      viherjuoma valmiiksi jääkaappiin esim iso omena ,100 g lehtikaalia, silputtua tuoretta minttua
      iso banaani, pala nyppykurkkua, 1/2 limetin mehu, 4 dl nestettä (koivunmakla, hapankaalimehu, kirsikkanektari, kookosvesi tms, hunajaa, ruokosokeria tai Stevia-makeutusjauhetta
      Sitten puuro hautumaan, kahvi norumaan kun peseydyt - nopea tankkaus ja baanalle

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Noin nopeasti jos pitää toteuttaa, niin joutuu kyllä tekemään esivalmisteluja edellisenä iltana, kuten keittelemään kananmunat.

      Minä herään 1,5 tuntia ennen töihin lähtöä, jotta voin syödä aamupalan rauhassa. Munankeittimellä muna kypsyy vartissa, eikä sitä tarvitse vahtia sen enempää. Viitisen minuuttia menee jäähdyttelyyn.

      Munan lisäksi leipää, kinkkua, juustoa. Päälle kahvia puoli pannua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      307
      3441
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1639
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1270
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1171
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      173
      1093
    Aihe