Päivää!
Löysin tässä joku aika sitten isäni vanhan huuliharpun ja olen nyt alkanut soittelemaan sillä. Ihan korvakuulolla olen soittanut muutamia perushelppoja kappaleita kuten ukkonoa, jänis istui maassa, oli hepokatti maantillä poikittain, porilaisten marssi yms. Osaan jossain määrin soittaa pianoa sekä haitaria. Molempia olen ihan vain korvakuulolla opetellut, eli ei ammatilaisia ole ollut apuna. Niin eli nyt kysynkin jotain helppoja huuliharpulla soitettavia kappaleita, että saisin kasvatettua vähän repertuaariani, sillä alkaa käymään aika tylsäksi soittaa vain paria hassua kappaletta. Älkää vain kysykö millainen harppu minulla on, sillä en todellakaan osaa vastata kuitenkaan.
Hyviä ja helppoja huuliharppu kappaleita?
3
4344
Vastaukset
- soittaan oppii soitt
Päivä vain ja hetki kerrallansa.
Sillä taisin aloitella,hengellinen
kappale jos on a-molli ja c puoli,
se alkaa c,stä.
Kysy sävel vaariltas tai mummoltas jos ovat
vielä elossa.- Harpun soittaja
Juu, kyllä ovat hengissä ja pitää kysyä. Nimi on tuttu, mutten nyt muista suoraan säveltä kun en nyt aivan niitä kaikein uskonnolisempia ihmisiä ole. Mummu ja vaari tosin ovat hyvinkin uskonnollisia samoin isotätini joka myöskin on hengissä.
Kiitoksia.
- Anonyymi
Terve!
Innostuneena kysymuksesi . löytyyko helppoja huuliharåulla soitettavia kappaleita, tukin asiaa.
Minulla on kaikki Suuren Toivelaukirjasarjan kirjat ja satunnaisesti selasin läpi nro 3:n lauluja ja kokeilin C-viritteisellä huuliharpulla extempore ja seuraavat laulut meni läpi kertakokeilulla. Tottakai piti muuttaa sävellajia. Tässä lettelo:
Hämäläisten laulu 3/10
Keski-Suomnn kotiseutulaulu 3/12
Kunkävelin kesäillalla 3/36
Tääll' yksinäni laulelen 3/36
Tula tullallaa 3/43
Oman kullan silmät 3/44
Kun ensi kerran silmäs näin 3/45
Luullahan jotta on lysti olla 3/48
Tuoll' on mun kultani 3/49
Arvon mekin ansaitsemme 3/56
Päivä vaim 3/64
Tuo armon valkokyyhky 3/70
Oi sä riemuisa 3/71
Jänis istui maassa 3/76
Saku Smmakka 3/78
Pikku Lauri 3/81
Volga-laulu 3/95
Maljani juo'os 3/121
Oi, sä rakas Augustin 3/137
Mä ootan 3/144
Minä olen Härmän Lanlaanpäästä 3/165
Vielä niitä honkia humisee 3/183
Tytön huivi 3/192
Hyvää yötä 3/249
Ei kuin huulia kuluttamaan.
Terveisin Jyry
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1424263
Milloin nainen saan sinut?
Kanssani eroottisiin hetkiin? Tiedät ja tunnet kovan haluni, hellyyden myös. Onko vastauksesi edelleen, että en tiedä, e222395Haluan että tiedät tämän
Jos luet täällä. En ole sinulle vihainen, vaikka asiat menivät niinkuin menivät. Ajattelin, että et tykkää minusta, jonk971989Trump syyttää sodasta Ukrainaa.
Vieläkö persut jaksavat naureskella sille kun väitetään Putinin ja Trumpin olevan parhaita kavereita? https://yle.fi/a/3911615- 371475
Johanna Turja, Putinin agentti Alavudelta
Johanna Turja: Ukraina on osa Venäjää https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a4d2ab92-3cc7-41bc-9630-0b48f898e263301456Pride saapuu Iisalmeen
Miksi tällaista tapahtumaa pitää käsitellä kaupungin hallituksessa? Ihan sama kun pistäisi pystyyn umpikännimarssin ja k1771442- 2501295
- 781174
- 2781162