Kolpeneentie 61?

Piiku

Millaista porukkaa tässä talossa asustaa?

52

4981

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jantteri811

      Samanlaista rupusakkia kuin korkalovaaran/ounasrinteen kerrostaloissa..

      • 96500

        No ei Korkalovaaran/Ounasrinteen joka kerrostaloissa paska väkeä ole. Nimittäin
        Korkalovaarassa ainoastaan Sudentie 2 ja 4 asuu nistejä/humalaisia
        Ounasrinteellä Vaaranlaidan perällä ei asu nistejä/juoppoja tms. ainoastaan
        Vaaranlaidan alkupäässä. Salmenperällä suurinosa.


    • Nainen84.

      Ite kävin katsomassa kolmiota sieltä,heti rappuun astuessa kauhee jumputus(en voi sietää sellast kovaa bassojumputusta),ite asunto oli aika läävä,kuluneet muovimatot lattiassa yms.ei ihme että vuokra on edullinen:D

    • a-rapun mies

      rauhallista ainakin ittellä ollut asua mitä nyt lapset leikkii ja melua kuuluu :) eli lapsiperheitä palion

    • linnalainen

      Kait sitä kerrostalossakin asuva voi kuunnella musiikkia!Linnalla iso piha jossa lapsilla tilaa leikkiä.Lapsille löytyy kerhohuone,talossa on ilmainen pyykkitupa ja lisäksi talossamme on kuntosali.Rauhallista täällä on,ei sen kummempaa ku muuallakaan.

    • linnan asukas

      Itse olen kuukausi sitten muuttanut vaaranlaidasta enkä ole katunut! Iltaisin niin hiljaista että tekisi mieli julkaista muttei kehtaa kun on niin hiljaista! Päivällä lapset leikkii pihalla josta kuuluu ääntä mutta se kuuluu elämään :) pohjaratkaisu on hyvä, yhtään hukkaneliötä ei asunnossa ole, hyvässä kunnossa, oma iso sauna ja parveke! Tuolla asuessa ainoa miiinuspuoli on että kauppa on kaukana mutta kunto kasvaa kun ylämäkiä menee pyörällä! Tänne vaan muuttamaan, varsinkin jos on lapsia, saa varmasti paljon kavereita!

      • linnan asukas

        Siis kiljaista :D


      • vaaranlaita 8 <3

        Itse asuin Vaaranlaita 8:sissa eikä kyllä ole valittamista, Sain heti kavereita.


    • kiinnostunut.

      Onko net kassin asuntoja???

      • linnan asukas

        On nämä


    • a-rapun mies

      totta,iltaisin ei kyllä meteliä oo kuullu ja eikö tuosta pussiki mene aika ajoin

    • poke2

      niissä kämpissä asuu sosiaalitapauksia eli yhteiskunnasta tippuneita

      • linnalainen

        Eipä ole tarvinut sossunluukulla juosta.
        Talossa on rauhallista ja paljon lapsiperheitä.... lisäksi meillä toimiva talotoimikunta ja hyvä yhteishenki.... Suosittelen lämpöisesti


    • Ei ikinä!

      Kuka sinne kairaan viittii mennä asumaan? Aikamerkkikin tuodaan postiautolla sinne, ja palvelut ovat onnettomia.

    • neitoperho

      Meidän talosta lapset sentäs kävelevät omin jaloin kouluun(vaikka matkaa ei ole kuin n.1km)eipä ole tulevaa pullamössökansaa joka ei jaksa tai kehtaa kävellä.Rinteeltä löytyy kauppa,kirjasto,baari ja kioski.Loput palvelut löytyvät kaupungista jonne pääsee omalla autolla,linja-autolla tai kävellen.Lapsilla paljon kavereita,iso piha missä mahtuu pelaamaan.Tosi mahtava talo.Täältä ei koskaan pois!!!!!!!!Jokainenhan valitsee asuinpaikkansa.Talolla OLLUT huono maine,juoppoja ja huumeita.Tänne enää sellaista sakkia edes huolita!

    • Keskustan asukas

      Paljonko on matkaa Rinteenkulmaan? Olisi mukava tietää.

      • 3+6

        Oiskohan n. 5 km, miksihän tuon halusit tietää?


    • Mikä tarina niillä tyhjillä kerrostaloilla on siinä 61:n vieressä. Ovat oikeastaan nähtävyys. Esittelen niitä aina Helsingistä tulleille, siellä kun ei tyhjiä asuinrakennuksia kuulemma ole. Sanon aina, että asukastiheys on täällä napapiirillä niin pieni, ettei asukkaita riitä joka taloon yhtäaikaa. Taikka sitten kerron maanhinnan olevan niin halpaa, että maksaa vähemmän ostaa toinen tontti naapurista ja rakentaa siihen uusi talo, kuin purkaa vanha ja rakentaa sen tilalle.

      Olisi kiva kuulla talojen tarina.

      • itelläkin kiinnostaa

        Tarkoitatko niitä keltaisia taloja? Ne on Rovaharjun mielisairaalaa. 50- luvulla Muurolan keuhkoparantola tai tuberkuloosisairaala ja mielisairaala vaihtoivat paikkoja, 50-luvun lopussa keuhkoparantola siirtyi Kolpeneenlinnaan, tai silloin se on ainakin rakennettu... En tiedä enempää ovatko olleet sen jälkeen tyhjillään? Viisaampi voi kertoa!


      • anteeksi2
        itelläkin kiinnostaa kirjoitti:

        Tarkoitatko niitä keltaisia taloja? Ne on Rovaharjun mielisairaalaa. 50- luvulla Muurolan keuhkoparantola tai tuberkuloosisairaala ja mielisairaala vaihtoivat paikkoja, 50-luvun lopussa keuhkoparantola siirtyi Kolpeneenlinnaan, tai silloin se on ainakin rakennettu... En tiedä enempää ovatko olleet sen jälkeen tyhjillään? Viisaampi voi kertoa!

        Eikö anteeksi, kirjoitin mitä sattuu enkä saa sitä enää pois :(

        Vuonna 1962 Kuntayhtymä perustetaan "Kolpeneen huoltokodin kuntainliiton" nimellä. 96-paikkainen laitos nykyään tyhjillään olevissa Kolpeneentien varrella, sillloisen Rovaharjun sairaalan ja nykyisen Kolpeneenlinnan viereisissä rakennuksissa.

        70- luvulla Muurolan keuhkoparantola ja mielisairaala vaihtoivat paikkoja ja keuhkoparantola vaihtui kolpeneenlinnaan ja sen jäljeen en tiedä mitä tapahtui, jäivätkö tyhjilleen?


      • anteeksi2 kirjoitti:

        Eikö anteeksi, kirjoitin mitä sattuu enkä saa sitä enää pois :(

        Vuonna 1962 Kuntayhtymä perustetaan "Kolpeneen huoltokodin kuntainliiton" nimellä. 96-paikkainen laitos nykyään tyhjillään olevissa Kolpeneentien varrella, sillloisen Rovaharjun sairaalan ja nykyisen Kolpeneenlinnan viereisissä rakennuksissa.

        70- luvulla Muurolan keuhkoparantola ja mielisairaala vaihtoivat paikkoja ja keuhkoparantola vaihtui kolpeneenlinnaan ja sen jäljeen en tiedä mitä tapahtui, jäivätkö tyhjilleen?

        Olin jo unohtanut, että kyselin asiasta tällä palstalla. Googlettelin tänään mielisairaaloiden historiaa Lapin maakunnan alueella ja yksi linkki osoitti tänne.

        Kiitoksia vastauksestasi.


      • daaszz

        tuota on tullu itekki mietittyä kavereita aina pelottelin että niissä muka kummittelee :D yks kaveri väitti nähneensä aaveen ikkunassa. onhan nittem vieressä se pieni talo joka on myös hylätty niinnsanottu ''huvikumpu'' ikkunassa lappu että aina saa kärsiä ja kuolla :o


      • ohikulkija2
        daaszz kirjoitti:

        tuota on tullu itekki mietittyä kavereita aina pelottelin että niissä muka kummittelee :D yks kaveri väitti nähneensä aaveen ikkunassa. onhan nittem vieressä se pieni talo joka on myös hylätty niinnsanottu ''huvikumpu'' ikkunassa lappu että aina saa kärsiä ja kuolla :o

        Jokohan huvikumpu on maan tasalla?Katto oli ainakin täs yhtenä päivänä jo otettu alas.


    • 2+2

      Mä nostan tämän taas esille,ollan ihan tavallinen raitis perhe,en tiedä tehdäänkö virhe mut me muutetaan sinne kolpeneenlinnaan,kas-asuntoon.Vuokra on paaaljon pienempi ku tässä ahtaassa kaksiossa,ja täälä on niin paljon tyhjii asuntoi ettei lapsille löydy kavereita,aina ollaan ulkona ainoat ihmiset,tyhjät pihat,autiot kalliit kämpät.Sitteppä sen näkee onko se talo rauhaton ku käydään itse toteamassa se asukkaina :D

    • pullahiiri

      Tervetuloa linnaan!Milloin muutatte?Minkä ikäisiä lapsia teillä on?

    • kele1

      muuttoaikeet meni siin' ku kämppä meniki edeltävälle tsekkaajalle,mä ku olin niin varma et saap sen.kaippa sitä jostai löytyy.....

      • äkkiipois..

        nopeat syövät hitaat,on kuule niin että ne halvemmat kassin asunnot menee ku kuumille kiville ku me jokka maksamma ylikallista vuokraa,muutamma halvempaan.alkaa olla jo kokonaisia rivitaloja tyhjänä täälä nivavaarassa ku kaksiosta pitää pulittaa yli 700 e kuukaudessa...


    • muualtatuleva...

      Hei kolpeneenlinnassa asuvat,onko niissä asunnoissa erilliset lämmin/kylmä vesimittarit?ja maksetaanko vesiennakkoa vaiko kiinteää vesimaksua?entäpä onko jokaiselle huoneistolle oma varasto?kävin tsekkaan yhtä asuntoa mutta unohdin tarkistaa nuo asiat eikä se esittelijäkään mistään varastosta puhunut :(.muuten niin kiinnostava paikka olisi asua :)

    • asuja

      Hei muualtatuleva!Kuuman veden kulutuksen mukaan maksetaan ennakkoon 20e/kk/henk.Joka asuntoon kuuluu häkkivarasto.Sulle ei tietenkään näytetty kerhohuonetta eikä kuntosalia?Entä pyykkitupa?

      • muualtatuleva.

        Ei näytetty ei.


      • asuja
        muualtatuleva. kirjoitti:

        Ei näytetty ei.

        Huoltomiehillä ei ilmeisesti ole avaimia kuntosalille eikä kerhohuoneelle.Saanko kysyä,aiotko muuttaa?


    • äippä :)

      Höh,pakko oli tulla lukemaan näitä tekstejä ku sattu tuttu osoite tuossa..me muutetaan kuunvaihteessa tuonne,onkos sielä kuntosalilla kuinka paljon niitä laitteita?varmaan tulee käytyä sielä.Löytyykös teiltä "linnalaisilta"3-4v lapsia,olis kiva ku pojalle olis leikkikavereita ulkona,täällä ei ole ku isompia lapsia pihalla niin eivvät välitä leikkiä ton mejän lapsosen kanssa ku on kuulemma niin "vauva"

    • asuja

      linnasta löytyy lapsia ikähaarukalla 2-16v.kuntosalilta löytyy talja,cross trainer,kuntopyörä,painonnostopenkki,kahvakuulia,soutulaite,nyrkkeilysäkki,jumppapallo,käsipainoja,voimapallo en muista muuta.

    • narkkiperä

      Entäs subutex ruiskut. Vai onko ne vasta salin pukuhuoneissa?

      • ?????????????

        MIksi sellaisia pitäisi löytyä?


    • muualtatuleva....

      siis ymmärsinkö oikein että niissa asunnoissa on pelkkä lämminvesimittari?Onkos tullu ylisuuria tasauslaskuja?on vähän semmosta kuulunu sieltä Rollosta kassista....

    • asuja

      Vain lämminvesimittarit meillä.Pesukoneet ottaa kylmän veden.Me saatiin palautusta n.200e.

    • tuleva yh-äiti

      mahtaisko siellä asustaa minun lapsille kavereita, lapset 8,7, vajaan vuoden ikänen ja syksyllä syntyvä vauva? Olen muuttamassa toiselta paikkakunnalta ja toivoisin lasten saavan kavereita ennen koulun alkua.

      • toinen äiti

        Kavereita todellakin löytyy.Onko sul tyttöjä vai poikia?


      • Haloo ...kiva hässiä

        Ja kerrotko vielä missä olet töissä vai elätämmekö me töissäkäyvät veronmaksajat sinun perheen? Kannattaa hommata sterilisisaatio ennenkuin on 10 penskaa talossa ilman isää.


      • vihainen7
        Haloo ...kiva hässiä kirjoitti:

        Ja kerrotko vielä missä olet töissä vai elätämmekö me töissäkäyvät veronmaksajat sinun perheen? Kannattaa hommata sterilisisaatio ennenkuin on 10 penskaa talossa ilman isää.

        veroja maksaa kotiäiditkin ja tekevät arvokasta työtä!Ketkä pyyhkivät sinunkin perseen palvetutalossa?Yksinhuoltajaksi voi tulla myös puolison kuoltua,ajattele vähän,ennen kuin kirjoittelet mitä sattuu!!!!


    • äippä..

      Kyllä löytyy monenikäisiä lapsia,varmasti löytyy kavereitä sinunkin lapsille:).Ala-aste ja päiväkotikin ihan kävelymatkan päässä.Mukava paikka asua.

    • tuleva yh-äiti

      poika 8, tyttö kohta7, 8kk poika

    • höh...
    • höh höh

      Kolpeneenlinna on talosivulla joka auttaa asunnon etsijöitä tutustumaan kiinnostavaan taloon paremmin.Ei siis tarkoita et olisi myynnissä!

    • höh...

      no hyvä,ettei myydä alta!

    • asukki1111

      Kavereita talosta kyllä varmasti löytyy, paljon on 6-9v lapsia poikia ja tyttöjä

    • Miatsu29

      Minkälainen paikka kolpeneenlinna nykyään?muuttoa harkitaan

    • Tammikuu18

      Hyvä talo asua. Voin sanoa monen vuoden kokemuksella.

    • Kärsimys

      Kummallista että täällä poistetaan ihan asiallinen kommentti,totuus tulee asukkaiden suusta..

    • Talo

      Toiset tykkää, toiset ei. Me tykätään!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Merikarvian nuoriso

      taitaa olla persukasvatuksen tuotosta kun jopa kirkkoherralla palaa käämit näihin paskahousuihin :D
      Yleistä Satakunnasta
      66
      4915
    2. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      72
      3516
    3. Antaisitko mies minulle jonkun vinkin

      Että tietäisin, että minun kannattaa uskoa vielä meihin. Nyt just heikko hetki ja usko meinaa loppua. Pelkään, että tila
      Ikävä
      101
      3105
    4. Naiselle, rakkaalle!

      Pitäiskö nyt vähän jutella, on se sitten mitä tahansa. Mä oon sun puolella, hiljaisuutes aion rikkoa. Tulen vaikka karmi
      Tunteet
      42
      2821
    5. Aitolais-kirkkoherran rippileirille tyly loppu

      Merikarvian rippileiriä vetänyt kirkkoherra Tom Broberg ajautui törmäyskurssille rippileiriläisten kanssa ja ylempi taho
      Luterilaisuus
      173
      2635
    6. Kuvaile kaivattusi ulkonäköä?

      Asiallista keskustelua kiitos! Itse vastaan, naisella on isot rinnat.
      Ikävä
      112
      1849
    7. Tästä tiedämme että raamattu ON muutettu

      https://rivalnations.org/censored-bible/ Raamattusi on sensuroitu Raamattu, joka sinulla on kotonasi tai taskussasi, on
      Hindulaisuus
      618
      1768
    8. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      150
      1600
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      18
      1314
    10. Ihanaa Juhannusviikkoa kaikille

      Erityisesti eräälle erityiselle Pupuselle🥹😍🐇🌿🌼 Tämä varmaan taas poistetaan kuitenkin, mutta kokeilen onneani✌🏻
      Sinkut
      142
      1217
    Aihe