Yleisimmät pyörätelineet hajottavat pyörän vanteet ja suojelevat minimaalisesti varkailta. Oletteko löytäneet hyviä vaihtoehtoja sille? Minä kiinnitän pyörän yleensä lähimpään lyhtypylvääseen.
Pyörätelineet hajottavat pyöriä
23
635
Vastaukset
- Oma seisontatuki
on paras.
Varsinkin kauppojen edustoilla olevat telineet, joissa etupyörä työnnetää sinne kahden rautakaaaren väliin löystyttää pinnat.
Jos minä tyrkkään pyöräni sellaiseen, niin sinne isoon vappaseen välitilaan sen laitan ja omaan seisontatukeen nojaaman.
Voihan pyörän silti vaijerilukolla siihen telineeseen lukita.- teline ei hajota
Kyllä se teline on aika passiivinen näissä vikaantumisjutuissa. Ihminen on ainoa toimija ketjussa jossa ovat mukana teline, pyörä ja pyöräilijä.
Se on totta, että nykyisiin renkaasta pitäviin telineisiin ei kannata pyöräänsä laittaa. Joku kuitenkin tönii tai vääntää pyörää niin että etukiekko on ihan soikea muutaman parkkaamisen jälkeen. Kuka keksisi sellaisen telineen, joka antaa pyörälle tukea rungosta, johon saa lukituksi kunnolla ja joka ei täytä fillariparkkeja itsekseen?
- lukitsija
Pylväs tai muu kiinteä teräsaita tai kaide tms on paras ja järeä U-lukko. Ei ikinä noihin vanteentuhoajatelineisiin, eikä menisikään kun on levyjarrut.
- ssss52
Mikä niissä pinnoja löysyttäää tai hajoittaa vanteet ?
- puolukkamehu
Eipä ole ikinä pyörä hajonnut vaikka päivät majailee työpaikan pyörätelineessä. Tää on taas näitä urbaanilegendoja.
- lukitsija
Teline itsessään painaa pinnoja pyörän omalla painolla ja kun seuraavaa pyörää asetellaan viereen, saa sinun pyörä yleensä iskua ja se heiluu sivuttaissuunnassa siinä pinnojen varassa. Ei tee pitemmän päälle hyvää ja renkaasi alkaa olemaan ennenaikaista rihtausta vailla.
- lukitsija
lukitsija kirjoitti:
Teline itsessään painaa pinnoja pyörän omalla painolla ja kun seuraavaa pyörää asetellaan viereen, saa sinun pyörä yleensä iskua ja se heiluu sivuttaissuunnassa siinä pinnojen varassa. Ei tee pitemmän päälle hyvää ja renkaasi alkaa olemaan ennenaikaista rihtausta vailla.
siis vanteet rihdataan, ei renkaat.. omasta puolesta jokainen tekee kuten parhaaksi näkee. Omaani en noihin telineisiin pyörääni laita.
- ..........
lukitsija kirjoitti:
siis vanteet rihdataan, ei renkaat.. omasta puolesta jokainen tekee kuten parhaaksi näkee. Omaani en noihin telineisiin pyörääni laita.
Kannattaa laittaa seisontatuki ja tällätä pyörä kahden pyöräpaikan väliin. Ei tärise eikä pinnat joudu koetukselle.
- Alkup. Maantiepyöräi
.......... kirjoitti:
Kannattaa laittaa seisontatuki ja tällätä pyörä kahden pyöräpaikan väliin. Ei tärise eikä pinnat joudu koetukselle.
Seisontatuki on tarpeeton ja turhaa painoa polkupyörässä. Pyörä lukitaan aina johinkin tukevaan kiinteään kuten aitaan, valotolppaan tai siihen tarkoitukseen tehtyyn telineeseen.
- ........
Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
Seisontatuki on tarpeeton ja turhaa painoa polkupyörässä. Pyörä lukitaan aina johinkin tukevaan kiinteään kuten aitaan, valotolppaan tai siihen tarkoitukseen tehtyyn telineeseen.
No ehkä se on sinulle turhaa painoa mutta minun kuntoni riittää sen kuljettamiseen, samoin soittokellon ja muiden tykötarpeiden.
Lisää vaan pyöräilyä, niin sinäkin voimistut. - LZ 127
........ kirjoitti:
No ehkä se on sinulle turhaa painoa mutta minun kuntoni riittää sen kuljettamiseen, samoin soittokellon ja muiden tykötarpeiden.
Lisää vaan pyöräilyä, niin sinäkin voimistut.Ei ole kysymys siitä, riittääkö kunto sen kuljettamiseen. Se vain on yksinkertaisesti ylimääräistä painoa jolle ei ole järkevää käyttöä, sillä pyörä täytyy lukita kiinteään esineeseen. Ja kyllä, myös halpoja/vanhoja pyöriä varastetaan.
- en ole wannabe
LZ 127 kirjoitti:
Ei ole kysymys siitä, riittääkö kunto sen kuljettamiseen. Se vain on yksinkertaisesti ylimääräistä painoa jolle ei ole järkevää käyttöä, sillä pyörä täytyy lukita kiinteään esineeseen. Ja kyllä, myös halpoja/vanhoja pyöriä varastetaan.
Seisontatuelle on paljonkin järkevää käyttöä. Miksi tavallisen pyöräilijän pitäisi leikkiä kilpapyöräilijää?
Seisontatuki, lokarit, soittokello, lamppu, tarakka ja etukori. Ainakin minulla on kaikille käyttöä ja "ylimääräinen" paino ei hetkauta minua tippaakaan. - ...........
en ole wannabe kirjoitti:
Seisontatuelle on paljonkin järkevää käyttöä. Miksi tavallisen pyöräilijän pitäisi leikkiä kilpapyöräilijää?
Seisontatuki, lokarit, soittokello, lamppu, tarakka ja etukori. Ainakin minulla on kaikille käyttöä ja "ylimääräinen" paino ei hetkauta minua tippaakaan.Vaikka pyörässä on seisontatuki, sen voi silti lukita kiinteään esineeseen. Joten ei seisontatuesta ainakaan haittaa ole. Myöskään kiinteä pyöränlukko ei estä lukitsemasta kiinteään esineeseen.
- alkup.tuna
Hoh hoi!
Nimimerkki vaihtuu mutta galluppi pysyy ;-)
"Yleisimmät pyörätelineet hajottavat pyörän vanteet ja suojelevat minimaalisesti varkailta"
Ensin kirjoitetaan kaikkien jo tietävä itsestäänselvyys,
"Oletteko löytäneet hyviä vaihtoehtoja sille?"
sitten heitetään galluppia perään ;-) ja vielä lopuksi,
"Minä kiinnitän pyörän yleensä lähimpään lyhtypylvääseen."
paiskataan mukaan yksi ehkäpä yleisimmin käytetty ratkaisumalli gallup kysymykseen.
No, vastataan nyt sitten galluppiin, niin ei tule paha mieli kysyjälle. En ole vielä kertaakaan nähnyt käyttökelpoista pyörätelinettä.- Alkup. Maantiepyöräi
Olikohan Helsingissä Arcadan edessä missä näin reilun metrin korkuisia käännetyn U:n mallisia putkia tukevasti maassa kiinni reilun metrin välein. Minusta järjestely oli toimivan näköinen.
- parhautta.
Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
Olikohan Helsingissä Arcadan edessä missä näin reilun metrin korkuisia käännetyn U:n mallisia putkia tukevasti maassa kiinni reilun metrin välein. Minusta järjestely oli toimivan näköinen.
Käännettyjä u-putkia löytyy vähän sieltä sun täältä, mutta niille 5/5!
- talvipolkija
Kyllä pyörätelineen tuoma hyöty on suurempi kuin haitta. Ainakin meidän perheen pyörät on pysyneet paremmassa kunnossa kun hankin telineet joihin kaikki pyörämme mahtuvat eivätkä kaatuile itsekseen.
Satulat ja ohjaustangot ovat lapsillakin pysyneet ehjinä, eikä yhtään pinnaa tai vannetta ole mennyt rikki.
Jotenkin olisi hankala pystyttää pihaan kymmenkunta valaisinpylvästä seisontatuettomia pyöriä varten. - näin meillä
Työpaikan pyöräsuojassa tulee pidettyä pyörää keskellä lattiaa tukijalan varassa. Seinänvieruspaikat on usein jo aikaisin aamulla täynnä kilpa- ja muita harrastepyöriä. Ilman pyörän tukijalkaa pitäisi kai jättää pyörä ulkopuolelle, missä vapaata tilaa riittää. Mielummin kuitenkin pidän pyöräni lukkojen takana sekä sateelta suojassa ja kuljetan tätä "ylimääräistä" painolastia mukanani.
- werwerwerwer
takarengas on 55mm leveä, sitä kun on survottu noihin rautakaarien väliin, on renkaaseen tullut reikiä. olen paikkaillut niitä renkaan sisäpuolelta liimaamalla palan taipuisaa muovia (tuli liimaputkilon mukana) reiän päälle.
nykyään en käytä noita rautakaaripaskoja.
ikävää, kun kaupungissani ei ole muunlaisia telineitä. - LZ 127
Jos asiallista pyörätelinettä ei ole, on usein parempi vaihtoehto laskea pyörä varovasti maahan kuin jättää se seisontatuen varaan. Kun alkaa tuulla, seisontatuen varassa oleva pyörä kaatuu helposti ryminällä.
Mummopyörät, tavarapyörät ja raskaat retkipyörät ovat sitten eri asia. Niissä kunnollinen, mieluiten kaksipuolinen seisontatuki helpottaa kuormaamista.- ••••••••
Eli taas lähdetään olettamuksesta, että kaikki palstalaiset ajavat maantiepyörällä.
VÄÄRIN. Me tavikset ajamme pyörillä, joissa on seisontatuki. - LZ 127
•••••••• kirjoitti:
Eli taas lähdetään olettamuksesta, että kaikki palstalaiset ajavat maantiepyörällä.
VÄÄRIN. Me tavikset ajamme pyörillä, joissa on seisontatuki."Eli taas lähdetään olettamuksesta, että kaikki palstalaiset ajavat maantiepyörällä."
Olkiukko. Ei lähdetä. - naurettavaaaaaaaa
LZ 127 kirjoitti:
"Eli taas lähdetään olettamuksesta, että kaikki palstalaiset ajavat maantiepyörällä."
Olkiukko. Ei lähdetä.Älä jaksa tota olkijuttuasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892618Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031658- 1161590
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641212Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻75995- 56969
- 45857
- 63849
- 61835