puoloja repimää

paleltuneita musttik

taikut alkanu näläkääkö ne nyt näkenät.

30

594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeinn

      marjarosvot haravoimassa raatkin puolat . eisivät nekkin kaikki etelä suomeen.
      pönttöineen sinne siellä isännät antaneet niille lähön ja panneet koirat taikkujen perään.

    • parantaa näkyä musti

      Keltä saa ostaa Suomen mustikkaa ?

      Kaupoissa vain polakkien pensasmustikkaa, ei siinä ole kuin elintarvikeväriä.

      Taikutkin sano, että isäntä myy vain jaappanilaisille, ei anna suomen ihimiselle.

      • Antti Oksidantti

        Viinnairilla on halapoja suoria lentoja Japaniin. Paa vähä perämettää myyntiin ja käy ostamassa.

        Ja halapoja kämppiä Heltsinkin keskustassa, joilla ei ole vehkeilty.


      • tulukaa hakemman
        Antti Oksidantti kirjoitti:

        Viinnairilla on halapoja suoria lentoja Japaniin. Paa vähä perämettää myyntiin ja käy ostamassa.

        Ja halapoja kämppiä Heltsinkin keskustassa, joilla ei ole vehkeilty.

        MIekin voisin myyvä Viinairille ja Ilmariselle tämän tönön 1.8 miljuunaa ja maksaa käypää vuokraa, vaikka molemmille, Gos hivsset lea?


      • ilua helltsinkiin
        tulukaa hakemman kirjoitti:

        MIekin voisin myyvä Viinairille ja Ilmariselle tämän tönön 1.8 miljuunaa ja maksaa käypää vuokraa, vaikka molemmille, Gos hivsset lea?

        Gos hivsset lea?

        Jos tuo on Säpmiä, niin kyselet, minne täällä P askotaan.

        Vastaus:

        Menet helltsinkiin ja siihen eduskunnan etteen vaan housu kintuille vetäset mettäsemmoset


      • kenen lahkeelle ?
        ilua helltsinkiin kirjoitti:

        Gos hivsset lea?

        Jos tuo on Säpmiä, niin kyselet, minne täällä P askotaan.

        Vastaus:

        Menet helltsinkiin ja siihen eduskunnan etteen vaan housu kintuille vetäset mettäsemmoset

        Minnes tuo etulastin kaato sitten kannattaa tehä näin Häkähäkähäkämiehen toimiessa valtion omistajaohjauksesta vastaavana ministerinä tapahtuneen kuppauksen aikana


    • Toljottaja

      Sammaa se minäki kattelin keittijön pöyvän äärestä ku keppanaa vetelin Kelan rahoilla. Kaikki marjat taas veivät ettei kannattannu lähtiä ees yrittämhän mutta eipä tässä ole oikhein joutannukhan ku pitänny nestehukkaa torjuva koko suvi. Eikä kroksitossuilla viitti käyvä ku k-kaupasta kalj... evästä ja aromaa.

    • parasta viagarraa

      nyton puolot makkeemmillaan, hallan panemat.

      Kohta pannaan ethelän varesta jahka ämmit tulloo hihtohankile

    • on se niin hyvää

      NYT SE VASTA HYVVÄÄ ONKIN, kaivaa saa hangesta 12 cm syvvyyveltä

    • joooon

      vain ei oo riitan herkun ja lapin lihan .
      ei osteta niitä yhtään , menkööt myymään niitä sinne taikkulaan .

      • Kiitollinen+ahkera

        Thawatchai Wanasai (39) maanviljelijä
        Chaiyapoom maakunta, Koillis-Thaimaa:

        "Tapaamani suomalaiset ovat olleet hyvin ystävällisiä ja haluan kiittää heitä kaikkia ystävällisestä kohtelusta! Olemme Suomessa vain hyvin lyhyen ajan ja olemme iloisia siitä, että saamme poimia täällä marjoja.”

        http://www.lapinliha.fi/ajankohtaista

        OTTAKAA OPIKSENNE JA YRITTÄKÄÄ ETES !


    • asia valtuustoon!

      Meistä ei tule koskaan niin röyhkeitä kuin taikut? Pysysivät valtion mailla eikä meijän pirtin ikkunan takana!

    • vallasssaan

      Aatsingin hauassa Julumoivan puolella roskittannee joka paikan. Ja mikä parasta savuavan nuotion vieressä savuava ihka aito ihimis-paska, ei sillä, pakkohan son ko hätä iskee, mutta meiän porukka ainaki yrittää vähän sivummalle ja peittääkki pikkusen, on se sen verran härskiä ko seuraava tulee tulistelemaan ja meinaapi paistaa sen kiekuralenkin pätkänsä..

      • marjakuningas vastuu

        Velota siivous isännältä. Kutsuviisumilla kun tulevat, isäntä vastaa, jos tulee kuluja.

        Todisteet menettelystä löydät ulkoministeriön nettisivuilta tai soitat sinne.


      • tiijätkö ?
        marjakuningas vastuu kirjoitti:

        Velota siivous isännältä. Kutsuviisumilla kun tulevat, isäntä vastaa, jos tulee kuluja.

        Todisteet menettelystä löydät ulkoministeriön nettisivuilta tai soitat sinne.

        Marjakeisari on kuulemma talavet talollaan Taimaasa.

        Ei siltä mittään saa, saisko noilta ministeriön helppoheikeiltä ?


    • Toljottaja

      Olempa alkannu harjottelemmaan ens kesän marjasesonkija varten. Nesteytystä alottannu vähän enenpi kun äitille tuli lisäeläkettä. Sitte olen reenannu melkhein jokapäivä postilaatikolla asti, isävainajan latalla. lentävillä oli pellintarvetta kun kilvet vei, viekööt ,
      eipä sitä korttiakaan ole.

      • nyton kiiru

        Tuosson idiaa, punasta Laddaa, 1200l, net pelekää taikutkin. Lähen heti hakkeen, Tuusulasta löysin yhen, se pittää heti pelastaa enenko vennäin enot sen löytää. Nehän kerrää niitä jo näyttelyihin.


      • Käyttöauto -20 ->
        nyton kiiru kirjoitti:

        Tuosson idiaa, punasta Laddaa, 1200l, net pelekää taikutkin. Lähen heti hakkeen, Tuusulasta löysin yhen, se pittää heti pelastaa enenko vennäin enot sen löytää. Nehän kerrää niitä jo näyttelyihin.

        Passatti jämähti pakkasiin. Ostan sen LADAn, maksan tuplat minkä annoit tuusulaan, tuo kylälle näytille


      • kiirut on poisa
        Käyttöauto -20 -> kirjoitti:

        Passatti jämähti pakkasiin. Ostan sen LADAn, maksan tuplat minkä annoit tuusulaan, tuo kylälle näytille

        tuo latan saa tok marijatilillä, Vetelästä, mutta täälä en siitä luovu.

        hai ite, on niitä sielä valilä, talaviauton lisäks ajan taiku pihasta ko laitan Latan käyhmä


      • noopelin saisivat an
        kiirut on poisa kirjoitti:

        tuo latan saa tok marijatilillä, Vetelästä, mutta täälä en siitä luovu.

        hai ite, on niitä sielä valilä, talaviauton lisäks ajan taiku pihasta ko laitan Latan käyhmä

        Tätä pittää ehdottaa Niksi-Pirkkaan, thaikun karkotetta


      • LADA 1200s (=Stalin)
        nyton kiiru kirjoitti:

        Tuosson idiaa, punasta Laddaa, 1200l, net pelekää taikutkin. Lähen heti hakkeen, Tuusulasta löysin yhen, se pittää heti pelastaa enenko vennäin enot sen löytää. Nehän kerrää niitä jo näyttelyihin.

        Onko siinä CCCP:n aikaista hartsimuovia ne sisustuspinnoitteet, joista sitten saa sen aidon Lada tuoksun. Haju on kuin 16 neitsyttä alapesulla, ihanaa nostalgiaa, impeyden hajua togliatista !!!! Uraaa Uraa


      • poimintamerkkinä
        noopelin saisivat an kirjoitti:

        Tätä pittää ehdottaa Niksi-Pirkkaan, thaikun karkotetta

        joko on LADA tienposkessa, sielä mustikka on jo poimittavissa


    • kehitys kehottaa
      • ja heti !

        Erätulessa ja Puolukassa on ihan kotomarjaa myynnissä, mäneppä kaupoilles


      • maistaako sen
        ja heti ! kirjoitti:

        Erätulessa ja Puolukassa on ihan kotomarjaa myynnissä, mäneppä kaupoilles

        Mistä sen tiät, ettei oo thaikun poimimii?


      • Sallaisia marjoja?
        ja heti ! kirjoitti:

        Erätulessa ja Puolukassa on ihan kotomarjaa myynnissä, mäneppä kaupoilles

        Ovatko S-market Erätulen ja K-kauppa Puolukan kauppiaat ostaneet sallalaisia marjoja suoraan sallalaisilta?! Sehän on hienoa, jos näin on! Eihän sitä tehdä enää missään täällä Lapissa. "Ostotoimintaa" on, mutta rahaa marjoista ei haluta maksaa. Siksi suomalaiset käyttävät hyväkseen köyhien maiden orjatyövoimaa.


    • muuttaneet sääntöjä

      Tälle vuorelle pakottavat marijataikut vain suomessa tapahtuvaan poimintaan, ruottiin ei voi ennää mennä ja vain luonnonmarjaa saa poimija.

      Jos nyt paskovat kartanolle, laitetaan UM:n raportin liitteeksi ulosteet:

      Kausityönteko on Suomessa vain ulkomaalaislain 81§:n mukaista marjojen, hedelmien, juuresten ja vihannesten poimintaa ja kutsujaksi hyväksytään ainoastaan elintarvikealalla toimiva, vakavarainen yritys.
      Yrityksen tulee valvoa kausityöntekoa ja raportoida suurlähetystölle kulut ja ansiot kauden loputtua. Vastuuta ei saa luovuttaa ulkopuolisille toimijoille.

    • minun omaisuutta se

      Valtion maille saavat mennä melskaamaan ei minun mailla bisnestä tehdä!

      • estä orjamarkkinat

        SULLE TULEE HALVEMMAKS MAKSAA NIILLE PALKKA että pysyvät pois sinun akkunan alta ja sinun mättäiltä


    • menkää mettään

      Puolosta en tiejä vielä, mutta jo ammusta hain kotimättäältä mustiakkaa aamupuuron sekkaan, valamista, joutuu valikoimaan vielä, ettei jota raakiletta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe