Mytomaanikko ja narsimi

Kaipaisin tietoa

Olen törmännyt useampaan tekstiin, jossa puhutaan mytomaankoiden olevan ohutnahkaisia narsisteja.

Olisiko jollain lisätietoa asiasta?
Lisäksi olisin kiinnostunut siitä, että uskooko paksunahkainen narsisti mytomaanikon juttuja vai tietääkö hän ne valheeksi ja puhtaasti hyväksikäyttää?

Asia alkoi kiinnostaa minua kun tuntemani paksunahkainen narsisti meni yhteen mytomaanikon kanssa. Heidän meno on aivan villiä ja "rajatonta" (Yhteisiä kostoja, joiden laajuudella ei ole mitään rajaa, Hankintoja, jotka ovat täysin utopisia, Elämäntyyli, joka vahingoittaa läheisiä) He esimerkiksi voisivat hyvin keksiä muuttavansa Afrikkaan ja tunnin kuluttua varata lippuja (eli tätä luokkaa). En edes viitsi laittaa, mitä paksunahkaisen narsistin lapset saavat kokea heidän suhteessaan, kukaan ei uskoisi kuitenkaan.

Heidän suhteessaan mytomaanikko muuttaa jatkuvasti persoonaansa paksunahkaisen mielen mukaiseksi ja suostuu ihan kaikkeen, mitä toinen haluaa. Mytomaanikon jutut ovat pysyneet samoina "sankaritarinoina". Näihin sankaritarinoihin on paksunahkainen narsisti uinnut tärkeään osaan.
Sinänsä hassua, kun molemmat vähättelevät toisiaan muille ja nostavat itsensä sankareiksi ja toisen elämän "pelastajiksi".

35

309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ensiks tuli mieleen, että miksi kiinnostua toisten (!) elämästä noin paljon ? So what ?

Tää "mytomaanikko" tuntuu vain hakevan hyväksyntää jos on valmis muokkaantumaan siksi mitä toinen toivoo. Se on hänen tiensä, valitettavasti.
      Eiks tossa ois vähän niinkö vakka ja kansi, taas ?

• Tietoa kiitos

Hyvä Lynet
      Kyllä, siinä on alistaja ja alistuva, mutta en kysynyt tuota.

Kysyin kahta asiaa:
      1.Olen törmännyt useampaan tekstiin, jossa puhutaan mytomaankoiden olevan ohutnahkaisia narsisteja.Olisiko jollain lisätietoa asiasta?

2. Lisäksi olisin kiinnostunut siitä, että uskooko paksunahkainen narsisti mytomaanikon juttuja vai tietääkö hän ne valheeksi ja puhtaasti hyväksikäyttää?

Kiitos kuitenkin mielipiteestäsi.

• Selvä, rivissä !

1. en ole törmännyt samaan
        2. miks paksu välittäis hittoakaan jos saa mitä haluaa ?

• M.B.

Joko kuuklasit mytomanian tai mytomaanikon?

Ihmisethän nyt ovat mielenkiintoisia.

Ja jos toinen muuttuu vapaasta tahdostaan toisen mielen mukaiseksi, niin onko silloinkin alistuja?

Vakka ja kansi olisi todellakin kuvaavampi ilmaisu kuin alistaja/alistuva.

Vakka ja kansi ovat asioita, jotka yhdessä muodostavat toimivan kokonaisuuden :)

• Tarkennusta

Toimivan kokonaisuuden? ...kiihdyttävät toisiaan, ilmeisesti pahentavat toistensa "sairauksia" ja pystyvät yhdessä tekoihin, jotka hakevat kauheudessaan vertaistaan. Herätti tämänkin päivän IS muutaman kysymyksen...

Eiköhän paksunahkainen narsisti ja läheisriippuvainen ole se "pari", jos sellaisen pitää ajatella olevan olemassa. eli vakka ja kansi...
      Mytomaanikko ja paksunahkainen ovat paremminkin kaasuvuoto ja tulitikku.

Alistuja = alistuu toisen tahtoon (ja hän ei välttämättä edes tiedosta sitä)
      Alistaja = alistaa toisen omaan tahtoon (käyttää uhkailua, valehtelua, väkivaltaa...)

eli:
      alistuja/alistaja

• M.B.

Vakka ja kansi = toimiva kokonaisuus

Jos säilytät jauhoja vakassa on käytännöllistä löytää siihen sopiva kansi. Kannen tulee olla mahdollisuuksien mukaan mahdollisimman sopiva, jotta jauhot pysyy vakassa ja ylimääräiset roskat ulkona.

Hyvä kansi pysyy paikoillaan kovassakin kyydissä. Täydellistä, eikö totta?

Mutta jos vakka kantensa valitsee, niin asioissa ei pitäisi olla valittamista ainakaan vakalla, jos kansi onkin hieman ylisuuri tai muuten taipumaton, liian pieni tai muuten paikoillaan pysymätön...

• M.B.

Mutta millä tavalla mytomaanikko ja paksunahkainen olisi kaasuvuoto ja tulitikku?

• no vaikka
        M.B. kirjoitti:

Mutta millä tavalla mytomaanikko ja paksunahkainen olisi kaasuvuoto ja tulitikku?

Milläkö tavalla olisi kaasuvuot ja tulitikku?
        Onko sinulla mitään käsitystä mytomaanikon ja narsistin suhteista?
        Kaksi ihmistä, joilla ei käytännössä ole moraalia, häpeän tunnetta (niin mytomaanikko vaientaa sen pienenkin äänen narsistin seurassa) empatiakykykä...
        1. Narsismilla on näkemys fantasia yms.
        2. Hetken kuluttua se on myös mytomaanikon näkemys, jota hän alkaa ajaa (kameliontti termiä ei käytetä tästä turhaan)
        3. Narsisti saa tukea näkemykselleen, voimaa ja uskoa voivansa toteuttaa näkemys/fantasia
        4. He alkavat toteuttaa sitä vaikka se olisi kuinka älytön.
        5. Ulkopuoliset saavat kärsiä ja varsinkin lapset, jos heillä/toisella on niitä. Käsittääkseni esimerkiksi riski lasten seksuaaliseen hyväksikäyttöön on suuri tällaisilla pareilla.
        6. Heidän suhde voi kestää aika pitkäänkin, mutta sen aikana mytomaanikko sairastelee useita toistaan pahempia masennuksia ja hyvin todennäköisesti sairastuu muihin mielenterveysongelmiin.
        7. Ennemmin tai myöhemmin narsisti jättää mytomaanikon, jolloin hänen itsemurhariskinsä on äärimmäisen suuri

tarvitseeko jatkaa?

• M.B.
        no vaikka kirjoitti:

Milläkö tavalla olisi kaasuvuot ja tulitikku?
        Onko sinulla mitään käsitystä mytomaanikon ja narsistin suhteista?
        Kaksi ihmistä, joilla ei käytännössä ole moraalia, häpeän tunnetta (niin mytomaanikko vaientaa sen pienenkin äänen narsistin seurassa) empatiakykykä...
        1. Narsismilla on näkemys fantasia yms.
        2. Hetken kuluttua se on myös mytomaanikon näkemys, jota hän alkaa ajaa (kameliontti termiä ei käytetä tästä turhaan)
        3. Narsisti saa tukea näkemykselleen, voimaa ja uskoa voivansa toteuttaa näkemys/fantasia
        4. He alkavat toteuttaa sitä vaikka se olisi kuinka älytön.
        5. Ulkopuoliset saavat kärsiä ja varsinkin lapset, jos heillä/toisella on niitä. Käsittääkseni esimerkiksi riski lasten seksuaaliseen hyväksikäyttöön on suuri tällaisilla pareilla.
        6. Heidän suhde voi kestää aika pitkäänkin, mutta sen aikana mytomaanikko sairastelee useita toistaan pahempia masennuksia ja hyvin todennäköisesti sairastuu muihin mielenterveysongelmiin.
        7. Ennemmin tai myöhemmin narsisti jättää mytomaanikon, jolloin hänen itsemurhariskinsä on äärimmäisen suuri

tarvitseeko jatkaa?

Okei, kiitos.

Katsoin kerran dokkaria englannin nummimurhista. Siinä pariskunta veteli henkiä pois ihmisistä ihan urakalla. Muistaakseni siinä toinen oli se veturi ja toinen enemmänkin sellainen "huijari"..

Mutta jos haluat, jatka toki. Oma mielikuvitukseni on tällä hetkellä ihan umpijäässä väsymyksestä johtuen, joten jos lista on jatkettavissa, niin sitä olisi mukava lueskella eteenpäin ja katsoa sitten myöhemmin, onko alitajunta irrottanut mitään itse aiheesta käsiteltäväksi..

• minäminämi

Aloittaja teki kaksi kysymystä ja nyt täällä taas ***** esittää mielipiteitään vakoista ja kansista, joilla ei ole mitään tekemistä kysymysten kanssa.

Jos ei osaa vastata toisen kysymykseen, niin miksi pitää ruveta häiriköimään ja kirjoittamaan huuhaata?

Ei, en tarkoita pelkästään tätä keskustelua!

• M.B.

Ehdotus aiheen kuuklaamiseksi oli kyllä ihan vakavasti otettava ehdotus ja koska kysymykseen ei tullut vastausta, kai sitä voi jatkaa juttua sitten siitä kohtaa, että mistä jutunjuurta löytyy..

Vakka ja kansi on sanontana ihan hauska, tosin taidan olla sitä mieltä, että ei sovi narsismin yhteyteen. Ja perusteluni on tuolla ylempänä luettavissa.

Jos tekee mieli räyhätä ja olla täyskontrollifriikki.. niin.. ole :D

Omapa on ongelmas. Ja hymy päälle :)

Itse odottelen, jos vaikka aloittaja palailee palstalle esittelemään löydöksiään. Mielenkiintoinen aihe mutta laiskuus vaivaa, varsinkin tuon kuuklaamisen suhteen, ainakin minua.

• Loptr

Minusta persoonan muokkaaminen toiselle mieluisaksi ei ole niinkään alistumista kuin hyväksikäyttöä. Tai ainakaan minä en koe itseäni alistuvaksi osapuoleksi, vaikka muutan käyttäytymistäni sen mukaan mitä arvelen toisen haluavan.

Eli periaatteessa olen kyllä samaa mieltä siitä, että jonkinlaista narsismia voi mytomaanikossa havaita. Itsehän voin aivan reilusti myöntää olevani ainakin jonkinasteinen sellainen ja kun säätöä oli narsistisen ihmisen kanssa, niin enpä oikein osaa sanoa kumpi se oli joka toista käytti.

• mielenkiintoher

Jos tuo nyt on totta, niin minua kiinnostaisi kuulla siitä.

Kauan olitte yhdessä?
        Miksi hän jätti sinut? (Jos sinä jätit hänet, niin miksi kuvittelet olevasi mytomaanikko?)
        Mistä tiesit hänen olevan narsisti (olen ymmärtänyt sen tulevan lopussa yllätyksenä mytomaanikolle, koska se ei sovi hänen rakentamaansa haavekuvaan puolisosta?)
        Uskoitko eläväsi elämää suurempaa rakkaustarinaa?

• M.B.
        mielenkiintoher kirjoitti:

Kauan olitte yhdessä?
        Miksi hän jätti sinut? (Jos sinä jätit hänet, niin miksi kuvittelet olevasi mytomaanikko?)
        Mistä tiesit hänen olevan narsisti (olen ymmärtänyt sen tulevan lopussa yllätyksenä mytomaanikolle, koska se ei sovi hänen rakentamaansa haavekuvaan puolisosta?)

Keksutelua voisi myös avata kertomalla siitä, että mitä kysyjä itse tarkoittaa mytomaanikolla.

Nyt on jäänyt sellainen käsitys vähän päälle, että mytomaanikoksi kutsumiselle riittää pelkkä toisen miellyttämisenhalu, minkä ainakin itse katson jonkinlaiseksi perusinhimilliseksi tarpeeksikin jollain tapaa. Ikäänkuin varmistaa, että toinen ei ainakaan ensimmäisenä puolustusasemasta joudu katkaisemaan kaulaa.

Koska sehän poikkeuksetta taas luokitellaan aggressiiviseksi käytökseksi jos ei omaa käytöstään ikään kuin sovita siihen toiseen ihmiseen yhtään.. ??

• valehtelija vastaa
        mielenkiintoher kirjoitti:

Kauan olitte yhdessä?

Kuten sanoin, kyseessä oli säätö, eli "yhdessä" ei oltu missään vaiheessa. Kyseessä oli ehkä enemmänkin friends with benefits- tilanne, mutta sitä jatkui noin kaksi vuotta, eli ihan lyhyt se ei ollut. Missään vaiheessa emme eronneet, vaan juttu loppui koska hän muutti toiselle paikkakunnalle.

Ja tiesin hänen olevan narsisti ihan vain siitä, että hän täytti kaikki kriteerit. Ei antanut mitään jos ei siitä hyötynyt ym. Ja hieman hävettää myöntää, mutta todellakin tuli yllätyksenä kun tajusin millainen hän oikeasti olikin ollut. Olen aina ajatellut että olen hyvä lukemaan ihmisiä, mutta hänessä kyllä kohtasin vertaiseni. Eikä suhde muuttunut mitenkään kun minulle selvisi hänen olevan narsisti. Vähän ehkä aluksi häiritsi, mutta siihenkin oppi sopeutumaan.

En usko eläväni minkäänlaista rakkaustarinaa. :D

• M.B.
        M.B. kirjoitti:

Keksutelua voisi myös avata kertomalla siitä, että mitä kysyjä itse tarkoittaa mytomaanikolla.

Nyt on jäänyt sellainen käsitys vähän päälle, että mytomaanikoksi kutsumiselle riittää pelkkä toisen miellyttämisenhalu, minkä ainakin itse katson jonkinlaiseksi perusinhimilliseksi tarpeeksikin jollain tapaa. Ikäänkuin varmistaa, että toinen ei ainakaan ensimmäisenä puolustusasemasta joudu katkaisemaan kaulaa.

Koska sehän poikkeuksetta taas luokitellaan aggressiiviseksi käytökseksi jos ei omaa käytöstään ikään kuin sovita siihen toiseen ihmiseen yhtään.. ??

Tai siis miten ja millaiseksi mieltää mytomaanikon..

• Loptr

Jep. Mistäs arvasit?

• Loptr

Tyttö.

• Loptr

Eipä oikeastaan. Hänellä on joitain narsistisia piirteitä, mutta niin on melkein kaikilla muillakin.

Ja hän oli minua vuoden nuorempi.

Ja jos saan itse udella, niin miksi kyselet? :)

• mytojjjj

Eli sinä et edes tiedä, mitä mytomaanikko tarkoittaa vaikka valtaosa on sinun viestejäsi?

Patologinen valehtelija ei ole virallinen termi vaan sellaisesta ihmisestä käytetään termiä mytomaanikko (ne jaetaan kolmeen kategoriaan, mutta en avaa niitä tähän). Munchausenin syndrooma (anteeksi kirjoitusvirheet) kuuluu myös tähän.

Eli ihminen joka valehtelee jatkuvasti ilman syytä, käytännössä itsekkin uskoen juttunsa. Mytomaanikot paljastuvat yleensä hyvin nopeasti ja heillä ei käytännössä ole juuri ystäviä.Mytomaanikkuudella ja narsismilla on kirjallisuuslähteiden perusteella yhteys.

• Loptr

No nyt loukkasit tunteitani. :-D Kyllähän mytomaanikon kaverina on varmaan hankala olla, mutta ei se mikään mahdottomuus ole. Ainakaan omat kaverini eivät ole minua hyljänneet, vaikka tietävät ettei kaikkiin sanoihini ole luottamista.

• Mytojjj

Puhuin ystävistä en kavereista.
      Varsinkin naispuolisilla mytomaanikoilla voi olla paljonkin "kavereita", mutta jos heillä on ystäviä, niin nämä ystävät ovat joko narsisteja tai läheisriippuvaisia.
      Tällainen mytomaanikko on niinkutsuttu kolmostyypin mytomaanikko, joka on sisimmältään läheisriippuvainen.

Kolmostyypin mytomaanikot päätyvät enemmin tai myöhemmin paksunahkaisen narsistin puolisoiksi. Tällaista suhdetta leimaa ulkopuolisten silmillä katsottuna järjettömät teot ja ratkaisut. Siinä missä "normaali" läheisriippuvainen tuo suhteeseen pienen "järjen" äänen, niin se puuttuu tästä suhteesta. Tällainen pariskunta voi esim. hyvin syyllistyä vaikka minkälaisiin rikoksiin. (vaikka mytomaanikot ovat usein "rehellisiä" (eli korkea moraali rikollisuuden suhteen) ennen suhdetta)

Tällainen suhde päättyy kuitenkin lähes aina, vaikka se kestääkin useita vuosia.

• M.B.

Entäs ykkös ja kakkostyypin m.maanikot?

Onko tuo jokin vaikeus- ja vakavuusasteluokittelu?

• Mytojjj

Ei voida sanoa toisen valehtelun olevan toista "pahempaa", psykologinen syy, joka pakottaa valehtelemaan vain on erilainen.

Läheisriippuvaisena minua kiinnosti tuo kolmas ja en muista ulkoa niitä kahta muuta, mutta...
      esim. Paksunahkainen narsisti voi myös olla mytomaanikko (Lähes poikkeuksetta kaikki narsistit valehtelee, mutta harvalle se on sellainen pakkomielle, että kaikista tyhjänpäiväisistäkin (turhista) asioista valehdellaan) Luokittelu perustuu valehtelun syyhyn.

• 13+1=14

"Läheisriippuvaisena minua kiinnosti tuo kolmas"

Niin en ny ihan ymmärrä miten mytomania liittyy läheisriippuvaisuuteen muuten kuin siltä osin, että LR-persoona kyllä valehtelee hyvinkin monesti lähinnä itselleen...

Hän ei halua hevin uskoa, että suhde jossa on elää on tuhoon tuomittu, hänelle vahingoksi vaan elättelee varsin pitkään suuria kuvitelmia itsestään/suhteestaan ja elämästään että kaikki muuttuu hyväksi...jonain päivänä...hän jopa valehtelee itselleen,/saa itsensä uskomaan että joo, kyllä se toinen kaikesta tekemästään pahasta huolimatta varmasti rakastaa...

Että voisin ajatella, että mytomania LR-persoonassa, tarkoittaa itsepetosta ja todellisuuden kieltämistä...silloin kun hän elää ns. huonossa suhteessa...

• Mytojjj

Ymmärsit väärin!
      Läheisriippuvainen ei ole mytomaanikko!

Kolmostyypin mytomaanikot ovat (MYÖS) lähisuhderiippuvaisia ja se on yksi taustalla oleva tarve näille valehtelijoille.

Kolmostyypin ihmisille valehtelu on kehittynyt suojakeino, jolla he alitajuisesti paikkaavat huonoa itsetuntoaan. Valehtelu on saannut vallan ja he eivät pysty itse sitä rajoittamaan.
      Näille ihmisille on muutama yhteinen piirre (siis kolmosluokan mytomaanikoille, ei läheisriippuvaisille)
      - he toimivat parisuhteissa, työpaikalla... kameliontti -"efektillä", eli muuttavat jatkuvasti persoonaansa toisen tarpeita vastaavaksi.
      - he ovat työnarkomaaneja ja heillä on aivan hirveä pätemisen tarve
      - he eivät pysty hallitsemaan valehteluaan, joka saa aivan älyttömät mittasuhteet
      - He puhuvat muista pahaa selän takana ja narsistien tapaan nostavat itsensä jalustalle
      - Heillä on puheiden perusteella asiat huippu hyvin, hirveästi tosi hyviä ystäviä, tuntee kaikki "tärkeät" henkilöt, kaikki ovat palveluksen velkaa, tehnyt ihmetekoja...
      - yleensä kaikki tunnistaa valehtelijoiksi todella nopeasti, koska tekojen ja todellisuuden ristiriita on niin ilmeinen
      - Jos joku on uskovinaan juttuja, niin ne muuttuvat koko ajan enemmän ja enemmän yliampuviksi

• 20+2=22

"Ymmärsit väärin!
        Läheisriippuvainen ei ole mytomaanikko!"

Niin kuten kerroin, en pidä LR-persoonia mytömaanikkoina siten, että he kertoisivat elämästään ja itsestään pakonomaisesti valheita pönkittääkseen omaa egoaan...jos valehtelevat niin enimmäkseen itselleen...etten tiedä voiko sitä oman itsen ja elämänsä todellisuuden kieltämistä itseltään nimitää mytomaniaksi...

Mutta ihan en käsitä...yhtäältä sanot...
        "Läheisriippuvainen ei ole mytomaanikko!"

Mutta jo kohta seuraavassa sanot että ovatkin...
        "Kolmostyypin mytomaanikot ovat (MYÖS) lähisuhderiippuvaisia

Kolmostyypin mytomaanikot ovat (MYÖS) lähisuhderiippuvaisia ja se on yksi taustalla oleva tarve näille valehtelijoille.

Että ovatko vaiko eikö ole...ja mitä tarkoittaa kolmostyypin mytomaanikko...ikäänkuin ajatuksestasi voisi ajatelle, että läheisriippuvaisuus on se syy...miksi nuo kolmostyypit mytomaanikot valehtelevat/aiheuttaa tarpeen valehdella...

Millaisista asioista nuo kolmostyypit läheisriippuvaiset sitten valehtelevat...ja kenelle...kaikilleko, minkä laatuista tuo valehtelu sitten on...

• M.B.

Kolmostyyppi kuulostaa hieman myös huomiohakuiselta persoonalta..?

• Toivottavasti tämä s
        20+2=22 kirjoitti:

"Ymmärsit väärin!
        Läheisriippuvainen ei ole mytomaanikko!"

Niin kuten kerroin, en pidä LR-persoonia mytömaanikkoina siten, että he kertoisivat elämästään ja itsestään pakonomaisesti valheita pönkittääkseen omaa egoaan...jos valehtelevat niin enimmäkseen itselleen...etten tiedä voiko sitä oman itsen ja elämänsä todellisuuden kieltämistä itseltään nimitää mytomaniaksi...

Mutta ihan en käsitä...yhtäältä sanot...
        "Läheisriippuvainen ei ole mytomaanikko!"

Mutta jo kohta seuraavassa sanot että ovatkin...
        "Kolmostyypin mytomaanikot ovat (MYÖS) lähisuhderiippuvaisia

Että ovatko vaiko eikö ole...ja mitä tarkoittaa kolmostyypin mytomaanikko...ikäänkuin ajatuksestasi voisi ajatelle, että läheisriippuvaisuus on se syy...miksi nuo kolmostyypit mytomaanikot valehtelevat/aiheuttaa tarpeen valehdella...

Millaisista asioista nuo kolmostyypit läheisriippuvaiset sitten valehtelevat...ja kenelle...kaikilleko, minkä laatuista tuo valehtelu sitten on...

Eli

Sirppisoluanemiaa esiintyy afrikkalaisilla, mutta sitä ei suinkaan ole kaikilla afrikkalaisilla.

Mytomaniaa (kolmostyypin) esiintyy lähisuhderiippuvaisilla, mutta sitä ei suinkaan ole kuin MURTO-OSALLA lähisuhderiippuvaisia. EI KAIKILLA!

Käytännössä he valehtelevat kaikille. Se on heidän alitajuinen selviytymiskeinonsa.
        Heidän "tarinoidensa" punainen lanka on siinä, että he saavat nostettua itsensä jalustalle, hyvin korkealle muista.
        - Jos et tiedä, missä hän on töissä, niin hän tekee jotain mahtavaa jossain huippu työpaikassa
        - Saattaa puhelimessa väittää olevansa yksityislennolla, jonka työnantaja on järjestänyt, että hänen asiantuntijuuttansa voidaan käyttää kriisin ratkaisuun jossain (oikeasti hän voi olla talonmies ja istua kotisohvalla)
        - Telkkarissa kerrotaan ketjukolarita, niin hän voi kertoa olleensa siellä ja pelastaneensa ihmishenkiä

Valheiden laajuus vaihtelee sen mukaisesti, kuinka hyvin tunnet hänet ja esimerkiksi työkavereille (joita hän mustamaalaa pomolle) hän kertoo ihmeteoistaan kotona ja vapaalla.

• sitä ovat
        M.B. kirjoitti:

Kaikki mytomaanikot ovat huomionhakuisia oli tyyppi mikä tahansa.

• 12+18=30
        Toivottavasti tämä s kirjoitti:

Eli

Sirppisoluanemiaa esiintyy afrikkalaisilla, mutta sitä ei suinkaan ole kaikilla afrikkalaisilla.

Mytomaniaa (kolmostyypin) esiintyy lähisuhderiippuvaisilla, mutta sitä ei suinkaan ole kuin MURTO-OSALLA lähisuhderiippuvaisia. EI KAIKILLA!

Käytännössä he valehtelevat kaikille. Se on heidän alitajuinen selviytymiskeinonsa.
        Heidän "tarinoidensa" punainen lanka on siinä, että he saavat nostettua itsensä jalustalle, hyvin korkealle muista.
        - Jos et tiedä, missä hän on töissä, niin hän tekee jotain mahtavaa jossain huippu työpaikassa
        - Saattaa puhelimessa väittää olevansa yksityislennolla, jonka työnantaja on järjestänyt, että hänen asiantuntijuuttansa voidaan käyttää kriisin ratkaisuun jossain (oikeasti hän voi olla talonmies ja istua kotisohvalla)
        - Telkkarissa kerrotaan ketjukolarita, niin hän voi kertoa olleensa siellä ja pelastaneensa ihmishenkiä

Valheiden laajuus vaihtelee sen mukaisesti, kuinka hyvin tunnet hänet ja esimerkiksi työkavereille (joita hän mustamaalaa pomolle) hän kertoo ihmeteoistaan kotona ja vapaalla.

"Mytomaniaa (kolmostyypin) esiintyy lähisuhderiippuvaisilla, mutta sitä ei suinkaan ole kuin MURTO-OSALLA lähisuhderiippuvaisia. EI KAIKILLA!"

Niin jotenkin vain tuli sellaisen käsitys, että liitit ikäänkuin tuon kolmostyypin mytomanian erityisesti läheisriippuvaisiin, kuten joku jo aiemmin tiesi senkin, että läheisriippuvaisilla on taipumus useisiin rinnakkaissuhteisiin...

Toki yksittäinen läheisriippuva voi olla mytomaanikko ja hänellä voi olla useita rinakkaissuhteita, mutta mielestäni noita piirteitä eisinällään voi liittää LR-persoonaan...

Kun taas käsittääkseni pakonomainen valehtelu ja satuilu on hyvinkin liitettävissä nrsismiin...kuin myös useat rinnakkaissuhteet...syystä että narsisti on ikänkuin pakotettu etsimään sitä jatkuvaa huomiota.../ lähdettä...jolta sitä huomiota saa...

Mutta esimerkkisi valahtelu/satuilu on käsittääkseni pelkkää mytomaniaa...en vieläkään ymmärrä...noita ykkös/kakkos/kolmostyypityksiä...miten ne erovat toisistaan siten, että joku voidaan nimittää tietyn tyyppiseksi valehtijaksi/satuilujaksi...kuten sinä liitit tuon kolmostyypin nimenomaan läheisriippuvaisiin...

• cc
        M.B. kirjoitti:

Tämäkin aloitus M.B.-v v:n työpöydältä lähetetty!

• mitä välii?
        cc kirjoitti:

Jollekin pieneksi jääneelle noi kyttäyshommat on turhaakin tärkeimpiä. Joillekin taas merkkaa aihe kiinnostamatta onko se lähetetty naapurin mökistä vai presidentin kansliasta.

• M.B.
        cc kirjoitti:

Onko sulla etäyhteys mun koneeseen??

Itse en meinaan aloitusta rustannut.

• Minulle on täysin s a m a n t e k e v ä ä millä nikillä kukin kirjoittaa. Poikkeuksen tähän tekee naapurini v.v.v.

Ihmettelet miksi kirjoituksesi on helppo tunnistaa. Nettiaddikti toistaa kirjoitustyyliään, kirjoitus-asuaan, niin että kirjoittajan voi tunnistaa.
      Sekään vielä mitään, mutta meillä on kahdenkeskisiä selvittämättömiä asioita lähtien siitä presidentti Ahtisaarelle kantelusta.
      Presidentti Ahtisaaren kausi oli päättymässä lähikuukausina.

Tää ukko lähetteli nettiin häiriköiviä vihakirjoituksia. En voinut t i e t ä ä niiden lähettäjää, vain arvailla. Ukolla 70 ihme jäynä jatkui.
      7.1 2011 t u n n i s t i n viestin lähettäjän. Katkaisin oitis välit tähän patologiseen valehtelijaan, joka kirkkain otsin katsoo olevansa tässä uhrin ominaisuudessa.

Siitä on normaalia toimia selkäni takana ja hakea tukea nettiyleisöltä mielipiteilleen, - että reikimeditaatioharrastukseni on sille uhka.

Tuo kirkon mahdin aika murentui jo 1800 luvulla. Jo aikoja päiviä kansalainen on voinut osallistua tai olla osallistumatta m i h i n k ä ä n aatteelliseen tai uskonnolliseen toimintaan Suomen perustuslain mukaan.

Istuisin oikeusvaltiomme kansalaisena kirjoituksistani vesa valtteri viitasta kommentoidessani vähintään leivättömän pöydän ääressä - nyt hän on aseeton, ns omantuntonsa vanki. Arvelee, ettei pokkansa kestäisi alioikeudessa - ei uskalla tehdä rikosilmoitusta.

Toivo Lång
      Inkeroinen

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      89
      2046
    2. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      128
      1382
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1330
    4. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      28
      1282
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      67
      1206
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      337
      1018
    7. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      88
      941
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      53
      868
    9. 121
      777
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      766
    Aihe