Peugeot markkinoiden laaduttomin auto!

huono leijona

Perusteluja:

Itse omistan vielä toistaiseksi Peugeot 307Sw:n vm 06. 1.6l bensakoneella auto ostettu 2010.

Maksoin autosta n 10000e ja sillä oli 100t ajettu.

Autossa on ollut jatkuvasti lukematonmäärä vikoja, sekä pieniä, että suuria. Peugeot on jättänyt minut myös tienpäälle talvipakkasilla. Käsijarru jumittaa talvella.Minulla on mennyt autonremontteihin lähemmäs 4000e kahdenvuoden aikana. En enää koskaan osta Peugeottia, enkä ottaisi edes ilmaiseksi.

Välttäkää ostamasta Peugeottia.

Aasinsiltana - Renault ja Citroen ovat myös useiden entisten omistajien mielestä samaa kuraa.

Pysykää erossa Peugeoteista, mikäli haluatte hyvän ja toimivan auton.

108

3756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pettymyksiä.

      307 oli Peugeot laadun pohjanoteeraus.
      PSA yhytmän työntekijöillä ei ole yhtään ammatiylpeyttä jonka seurauksena tekisivät työnsä kunnolla.

      Itsellä 206 ja ongelmia on riittänyt.

      Peugeot ei luota uuteen 208 autoonsa koska antaa sille vain 3 vuoden takuun.

      Takuun tulisi olla 5 vuotta ilman kilometrirajaa.

      • NäinMeillä

        "Takuun tulisi olla 5 vuotta ilman kilometrirajaa."

        Viiden vuoden takuissa on yleensä melkoinen määrä varauksia asioista jotka eivät kuulu sen piiriin. Lisäksi pitkän takuun maksaa aina viime kädessä kuluttaja niin ostohinnassa kuin huoltojen hinnoissakin. Ilmaista lounasta kun ei ole.


    • Jean-Pierre

      Kyllä Peugeot on tunnetusti huono auto. Sen jälleenmyyntiarvo on myös mitätön. Merkkiliikkeissä, missä myydään kunnon autoja pösöä ei edes haluta ottaa vaihdossa. Myyjän ilme muuttuu vakavaksi kun tarjoaa pösöä vaihdossa esim Toyotaan.

      Kokemusta on.

      Peugeot, Renault ja Citroen ovat vikakasoja.

      • jhases

        Provoilijoiden vakio aloitus on: Peugeot/ Citroen on tunnetusti/ todistetusti/ tutkitusti huono jne.
        Kun sitten joku kyselee, mihin tämä tunnetusti/ todistetusti/ tutkitusti huonous perustuu.... syvä hiljaisuus provoilijan puolelta.
        Väite kun on valhetta.


      • oikeasti näin

        On taas aivan päin vastaista oikeaa kokemusta, viime kerralla kun olin vaihtamassa autoa Tojon kauppias olisi todella halunnut ottaa todella kovaan hintaan Pösön vaihdossa. Ei olisi ollut mitään ongelmaa. En tosiin silloinkaan sortunut Tojoon, mallivalikoima ei ollut farkkujen osalta tyydyttävä.


      • paskarottelo
        oikeasti näin kirjoitti:

        On taas aivan päin vastaista oikeaa kokemusta, viime kerralla kun olin vaihtamassa autoa Tojon kauppias olisi todella halunnut ottaa todella kovaan hintaan Pösön vaihdossa. Ei olisi ollut mitään ongelmaa. En tosiin silloinkaan sortunut Tojoon, mallivalikoima ei ollut farkkujen osalta tyydyttävä.

        sama homma oli minulla.. Olisin vaihtanut uuteen automaattivaihteiseen farkkuavensikseen ja autokauppias tarjosi niin hyvin että näin jälkikäteen vatuttaa vietävästi..se oli sen hetken mielijohde käydä näyttämässä.. Kyllä autoni ulkonäkö miellyttää,tilaa ja käytännöllisyyttä riittää..samaa toivoisi tekniikaltakin,mutta laiton työvoima valmisti näitä 307..ja laittoivat ampumaradalta keräämiään hauleja pyörän laakereihin..olen kuullut.


      • dfgdfgdfgdf

        Myyjän ilme muuttuu vakavaksi kun se ajattelee, että miten sä voit edes harkita vaihtavasi Pösön Toyotan paskaan! Ooks sä ihan hullu. Haluat luopua mukavuudesta ja ajo ominaisuuksista. Ruostuvaan riisikippoon.


      • Pökömän
        paskarottelo kirjoitti:

        sama homma oli minulla.. Olisin vaihtanut uuteen automaattivaihteiseen farkkuavensikseen ja autokauppias tarjosi niin hyvin että näin jälkikäteen vatuttaa vietävästi..se oli sen hetken mielijohde käydä näyttämässä.. Kyllä autoni ulkonäkö miellyttää,tilaa ja käytännöllisyyttä riittää..samaa toivoisi tekniikaltakin,mutta laiton työvoima valmisti näitä 307..ja laittoivat ampumaradalta keräämiään hauleja pyörän laakereihin..olen kuullut.

        "mutta laiton työvoima valmisti näitä 307..ja laittoivat ampumaradalta keräämiään hauleja pyörän laakereihin..olen kuullut."

        Tämä on juuri tätä tyypillistä "olen kuullut" tason "tietoa". Jokainen vähänkin järkevä ihminen ymmärtää että ei millään hauleilla laakereita tehdä (varsinkin pyörän laakerit ovat hieman isompia kuin nuo haulikuulat...), ne kyllä ostetaan ihan alihankkijoilta. Ei niitä laakereita siellä autotehtaalla tehdä...


      • pösilö
        Pökömän kirjoitti:

        "mutta laiton työvoima valmisti näitä 307..ja laittoivat ampumaradalta keräämiään hauleja pyörän laakereihin..olen kuullut."

        Tämä on juuri tätä tyypillistä "olen kuullut" tason "tietoa". Jokainen vähänkin järkevä ihminen ymmärtää että ei millään hauleilla laakereita tehdä (varsinkin pyörän laakerit ovat hieman isompia kuin nuo haulikuulat...), ne kyllä ostetaan ihan alihankkijoilta. Ei niitä laakereita siellä autotehtaalla tehdä...

        alihankkijoilta? Oikee ruutiukko taas asialla!


      • Pökömän
        pösilö kirjoitti:

        alihankkijoilta? Oikee ruutiukko taas asialla!

        "alihankkijoilta? Oikee ruutiukko taas asialla!"

        Luulitko sinä oikeasti että autotehtaat tekevät itse kaikki osat kuten laakerit yms.? No eivät todellakaan tee. Suuri osa autojen sähkölaitteista, laakereista yms. tulee juuri alihankkijoilta eli sieltä mistä edullisimmin saa.
        Tämä nyt on ihan perusasiaa nykyajan autonvalmistuksessa.


      • Pitentumi ukko
        oikeasti näin kirjoitti:

        On taas aivan päin vastaista oikeaa kokemusta, viime kerralla kun olin vaihtamassa autoa Tojon kauppias olisi todella halunnut ottaa todella kovaan hintaan Pösön vaihdossa. Ei olisi ollut mitään ongelmaa. En tosiin silloinkaan sortunut Tojoon, mallivalikoima ei ollut farkkujen osalta tyydyttävä.

        Kysymys on vuosimalleista ja kilometreistä. Ehkä kauppias tunsi tuotteensa, jota oli myymässä? Ja siksi ehdotti "edullista" vaihtokauppaa?


      • pösömies blue öyster
        Pökömän kirjoitti:

        "mutta laiton työvoima valmisti näitä 307..ja laittoivat ampumaradalta keräämiään hauleja pyörän laakereihin..olen kuullut."

        Tämä on juuri tätä tyypillistä "olen kuullut" tason "tietoa". Jokainen vähänkin järkevä ihminen ymmärtää että ei millään hauleilla laakereita tehdä (varsinkin pyörän laakerit ovat hieman isompia kuin nuo haulikuulat...), ne kyllä ostetaan ihan alihankkijoilta. Ei niitä laakereita siellä autotehtaalla tehdä...

        Samoja hauleja laitettu myös pösöjen etuiskareiden kääntölaakereihin: rohisevat ja jumivat heti uutena.., liekö lyijyhauleja jotka kielletty sorsametillä ?


      • kuularäpöstys
        Pökömän kirjoitti:

        "mutta laiton työvoima valmisti näitä 307..ja laittoivat ampumaradalta keräämiään hauleja pyörän laakereihin..olen kuullut."

        Tämä on juuri tätä tyypillistä "olen kuullut" tason "tietoa". Jokainen vähänkin järkevä ihminen ymmärtää että ei millään hauleilla laakereita tehdä (varsinkin pyörän laakerit ovat hieman isompia kuin nuo haulikuulat...), ne kyllä ostetaan ihan alihankkijoilta. Ei niitä laakereita siellä autotehtaalla tehdä...

        laittoi ne niitä hauleja myös iskarin yläpään ns "laakeriin" niitäkin saa vaihtaa viikottain, on se semmoinen kötöstys että ei edes areva taida osta tehdä noin heikkoa..vaikka OL3 pikkuisen myöhässä!!!! maginot linjan rakentajat samperi...


      • pöggö mania
        pösömies blue öyster kirjoitti:

        Samoja hauleja laitettu myös pösöjen etuiskareiden kääntölaakereihin: rohisevat ja jumivat heti uutena.., liekö lyijyhauleja jotka kielletty sorsametillä ?

        Syy ei ole pösön, joka ostaa osat alihankkijalta ja valvoo laatua, sekä asentaa osat pösöön. Syy on aina, jossain muualla.


      • ei pököttiä koskaan
        Pökömän kirjoitti:

        "mutta laiton työvoima valmisti näitä 307..ja laittoivat ampumaradalta keräämiään hauleja pyörän laakereihin..olen kuullut."

        Tämä on juuri tätä tyypillistä "olen kuullut" tason "tietoa". Jokainen vähänkin järkevä ihminen ymmärtää että ei millään hauleilla laakereita tehdä (varsinkin pyörän laakerit ovat hieman isompia kuin nuo haulikuulat...), ne kyllä ostetaan ihan alihankkijoilta. Ei niitä laakereita siellä autotehtaalla tehdä...

        Eikö näin muka ollutkaan minä ihan luulin????????? vai .......................oliko se vitsi ehkä????????????


      • oikeasti näin kirjoitti:

        On taas aivan päin vastaista oikeaa kokemusta, viime kerralla kun olin vaihtamassa autoa Tojon kauppias olisi todella halunnut ottaa todella kovaan hintaan Pösön vaihdossa. Ei olisi ollut mitään ongelmaa. En tosiin silloinkaan sortunut Tojoon, mallivalikoima ei ollut farkkujen osalta tyydyttävä.

        Heheeehhhheeee hooohooohehehooo.....Ja uskot itse tohon hourailuun!


      • älä jaksa
        nippondenso kirjoitti:

        Heheeehhhheeee hooohooohehehooo.....Ja uskot itse tohon hourailuun!

        Terpalla tosi hauskaa muilla merkkipalstoilla provoillessa, mutta kyllä tämän nipponin tekstin laatu muuttuu vakavaksi aina omalla tolloloota palstoillaan jos joku haukkuu tojoa..

        Tiesitkö Tero että Linea Terra tarkoittaa oikeasti suomeksi Lippis Teroa, ei olisi ainakaan kaukaa haettua ;)


    • jerkäj

      Oma 307 on on romukasa. Kaikki määräaikaishuollot on tehty ym, ja silti aina joku on rikki. En enää osta pösöä, en luota koko merkkiin.

      • Jaakko 1979

        307 kaiketi jonkin verran laatuongelmia, harmi pilaa merkin maineen. Nyt on neljäs Peugeot menossa: 205,205, 405 ja nyt 406.. 307 mm. puslat ja moottorin öljynkulutus on ollut ongelmana lähipiirissäkin 307 mallissa. Mutta aina se riippuu siitäkin mimmosen yksilön saat.


      • Sehän on sitten ihan normaali Pökötti onneks olkoon!!!!!!!!!!


    • Pösöt ovat hyviä

      Jopa on kummia ongelmia teillä ollut Pösöjen kanssa. Mulla ollut 205, 206, 307, 308 ja nyt 3008. Kaikki loistotapauksia eikä mitään ihmeellistä ollut minkään auton kanssa. Huollot teetän kun niiden aika on. Ehkä huoltamattomuus on ollut teidän ongelmien syy ?

      Tai kenties että ette ole yhtään Pösöö koskaan omistaneet. Kosteissa unissa olette ajanneet Pösöllä korkeintaan.

      • NäinMeillä

        Ihan samaa olen ihmetellyt. Itsellä ollut 205 ja 306 aikoinaan sekä nyt 3008. Välissä sitten ihan muita merkkejä. Ja kaikissa on ollut ihan samalla tavalla kuluvien osien vaihtamisia (paitsi 3008 joka vasta reilun vuoden ikäinen) mutta ei muuten mitään ihmeellistä. Eri merkkien väliset järisyttävät laatuerot untuvatkin olevan enemmän noita "Esson baarin juttuja".


      • 70000 vuositulot

        näyttää siltä että herra on ajanut kaikki merkit sisään ja vaihtanu seuraavaan malliin. Uskon itsekin että pösö kestää uutena ne ekat kymppitonnit.. Sinä rahamies olet juuri se kuka saa ne laatukilometrit ja olennaisen ajonautinnon. Sitten sinä rahamies viet juuri oikealla hetkellä koslan vaihtoon ja seuraava saa kaiken paskan ilman minkäänlaista nautintoa.. Kaikki osat hajoo. :D


      • NäinMeillä
        70000 vuositulot kirjoitti:

        näyttää siltä että herra on ajanut kaikki merkit sisään ja vaihtanu seuraavaan malliin. Uskon itsekin että pösö kestää uutena ne ekat kymppitonnit.. Sinä rahamies olet juuri se kuka saa ne laatukilometrit ja olennaisen ajonautinnon. Sitten sinä rahamies viet juuri oikealla hetkellä koslan vaihtoon ja seuraava saa kaiken paskan ilman minkäänlaista nautintoa.. Kaikki osat hajoo. :D

        No se on suhteellista mikä on sisäänajoa mutta olen uusilla aina ajanut 60000-90000 ja ekä käytetty Pösö oli minulla välillä 65000-135000km.
        Eivätkä ne mitään loppuun ajettuja silloinkaan olleet. Tuo vanhin meni minulta vielä sukulais miehelle joka ajoi sillä vielä monta vuotta ja ainoa isompi vika oli yksi vetonivel joka piti uusia. Mutta tuskin teitä kukaan saa vakuuttuneeksi kun te olette vain päättäneet että Pösö on p**** auto eikä vain voi kestää.


      • ei pököttiä

        Onneksi en ole koskaan omistanut ja näin jälkeenpäin, kun olen nähnyt ja kuullut kavereilta millaisia pökötti katiskoja heillä heidän kavereillaan on ollut Esim: Valot vilkkuu kun vilkku kytketään sateella päälle takana tuleva joutuu kolikolla heittään että mihin toi pököttikuski meinaa kääntyä kun koko katiska vilkkuu kun discossa olis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Pösöö 406
        ei pököttiä kirjoitti:

        Onneksi en ole koskaan omistanut ja näin jälkeenpäin, kun olen nähnyt ja kuullut kavereilta millaisia pökötti katiskoja heillä heidän kavereillaan on ollut Esim: Valot vilkkuu kun vilkku kytketään sateella päälle takana tuleva joutuu kolikolla heittään että mihin toi pököttikuski meinaa kääntyä kun koko katiska vilkkuu kun discossa olis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Näitähän täälä pastoilla riittääki niin kuin tämä : "Onneksi en ole koskaan omistanut ja näin jälkeenpäin, kun olen nähnyt ja kuullut kavereilta millaisia pökötti katiskoja heillä heidän kavereillaan on ollut" eli silkkaa automaattista leimaamista p*skaksi automerkiksi pelkkien kuulemien ja juttujen perusteella puhumattakaan tilastoista:D Todella järkevää jatkakaa samaan malliin provopellet ;DD


      • Jos alan nähdä Pökötistä kosteita unia hakeudun heti lääkärin vastaanotolle koska silloin on jo kysymys vakavasta ongelmasta!


      • PSA10
        nippondenso kirjoitti:

        Jos alan nähdä Pökötistä kosteita unia hakeudun heti lääkärin vastaanotolle koska silloin on jo kysymys vakavasta ongelmasta!

        Eiköhän kannatas jo tilailla aikaa?


      • älä jaksa
        nippondenso kirjoitti:

        Jos alan nähdä Pökötistä kosteita unia hakeudun heti lääkärin vastaanotolle koska silloin on jo kysymys vakavasta ongelmasta!

        Hoito tekisi Terolle kyllä ihan hyvää, painuisit takaisin sinne riisikippopalstoille kukaan ei tollaasta yksinäistä Teroa pösöpalstoille kaipaa piipittämään joka lisäilee vain itselleensä ihan varmasti vielä plussiakin, v*ttu oot kyllä naurettava ja todellinen tojoterojen esikuva loistossaan ja tyhmyydessään..


        Tojon katiskoistako sitten näkee kosteita unia ? korkeintaan painajaisia tojon ruosteongelmista, köyhistä ajomukavuuksista/ominaisuuksista, loputtomista takaisinkutsuista ym.


    • communatsi

      Merkeissä on valtavia eroja. Ennenkaikkea pitää muistaa, että läheskään kaikki automerkit/mallit eivät loppupelissä sovellu suomen ilmastoon.

      Kyllä sillä pösöllä ihan mukavasti lämpimässä ilmastossa ajelee. Mutta jos on kuukausi tolkulla pakkasta, yöllä välillä jopa 40c, niin eipä sovellu pösö tänne.

      Lada on hyvä auto vaikka onkin venäläinen ja haukuttu, mutta se kestää. Siperiassa nillä pärjää...

      • NäinMeillä

        "Merkeissä on valtavia eroja."

        Valtava on hyvin laaja käsite. On olemassa keskimäärin luotettavampia automalleja ja -merkkejä ja sitten epäluotettavampia. Mikä sitten on todellä kestävä auto onkin sitten ihan eri asia. Yksi iso ja kallis vika autossa voi olla auton omistajan kannalta paljon harmillisempi kuin pari kolme pientä harmittomampaa ja halvempaa vikaa.

        "Kyllä sillä pösöllä ihan mukavasti lämpimässä ilmastossa ajelee. Mutta jos on kuukausi tolkulla pakkasta, yöllä välillä jopa 40c, niin eipä sovellu pösö tänne."
        Kummasti on kulkenut oma 3008 nämä kaksi viimeistä kovaa talvea ihan ilman ongelmia... Hyvä kun en tiennyt että ei sovi talveen :)

        "Lada on hyvä auto vaikka onkin venäläinen ja haukuttu, mutta se kestää. Siperiassa nillä pärjää..."

        Lada ei maineestaan huolimatta ole mitenkään kauhean kestävä auto. Se on kuitenkin yksinkertainen ja helppo korjata vaikka itse ja sopii siksi hyvin kovempiinkin oloihin.


      • vai ei sovellu
        NäinMeillä kirjoitti:

        "Merkeissä on valtavia eroja."

        Valtava on hyvin laaja käsite. On olemassa keskimäärin luotettavampia automalleja ja -merkkejä ja sitten epäluotettavampia. Mikä sitten on todellä kestävä auto onkin sitten ihan eri asia. Yksi iso ja kallis vika autossa voi olla auton omistajan kannalta paljon harmillisempi kuin pari kolme pientä harmittomampaa ja halvempaa vikaa.

        "Kyllä sillä pösöllä ihan mukavasti lämpimässä ilmastossa ajelee. Mutta jos on kuukausi tolkulla pakkasta, yöllä välillä jopa 40c, niin eipä sovellu pösö tänne."
        Kummasti on kulkenut oma 3008 nämä kaksi viimeistä kovaa talvea ihan ilman ongelmia... Hyvä kun en tiennyt että ei sovi talveen :)

        "Lada on hyvä auto vaikka onkin venäläinen ja haukuttu, mutta se kestää. Siperiassa nillä pärjää..."

        Lada ei maineestaan huolimatta ole mitenkään kauhean kestävä auto. Se on kuitenkin yksinkertainen ja helppo korjata vaikka itse ja sopii siksi hyvin kovempiinkin oloihin.

        Itellä 206 , 1,9 diesel ja sanoisin että tämä, jos mikään sopii talven koviin pakkasiin, nimittäin polttoaine suodin on koneen päällä.
        Siinä se lämpiää koneen lämmittyä ja toimii varmuudella. Tietty nokkaa pitää kovissa keleissä tukkia ettei pakkasviima jäähdytä liiaksi.

        Kannattaa lukea esim 406 koskeva ketju. Ranskan dieselit toimineet yleisesti ottaen hyvin.
        Lisäksi käy diesel osastolla ,jossa uusien dieseleitten omistajat haikailevat näiden vanhempien 1,9 perään.Sanovat että ovat varmoja ja kestäviä.
        Yksi Citroen kuski kertoo ajaneensa 900 tkm juuri tällä 1,9 dieselillä ja hyppää kuin jänis liikennevaloista.


      • Pösöt ovat hyviä

        *Kyllä sillä pösöllä ihan mukavasti lämpimässä ilmastossa ajelee. Mutta jos on kuukausi tolkulla pakkasta, yöllä välillä jopa 40c, niin eipä sovellu pösö tänne*

        Hyvin on minunkin 3008 lähtenyt käyntiin. Viime talvena, vaikka oli pakkasta 35 astettta, niin hyvin lähti käyntiin ilman piuhassa oloa.


      • Ranskalainen
        Pösöt ovat hyviä kirjoitti:

        *Kyllä sillä pösöllä ihan mukavasti lämpimässä ilmastossa ajelee. Mutta jos on kuukausi tolkulla pakkasta, yöllä välillä jopa 40c, niin eipä sovellu pösö tänne*

        Hyvin on minunkin 3008 lähtenyt käyntiin. Viime talvena, vaikka oli pakkasta 35 astettta, niin hyvin lähti käyntiin ilman piuhassa oloa.

        Mikä ylpeilyn aine se on että lähtee käyntiin ilman esilämmitystä ? Lähtee varmaankin, mutta on kyllä hölmöä touhua. Noin juuri se moottori rikotaan. Kyllä jo kaikkien pitäisi ymmärtää mitä kylmäkäynnistys tekee moottorille.


    • tasapuolisuutta...

      tojo palstalla tämmöiset kommentit poistetaan heti,tataa vavojakin olla tojo...

    • paljon parantamista.

      Autobild juuri kertoi disel Peugeot 307 kestotestistä, joss pösötä hajosi lähes kaikki. Tämän jälkeen autobild ei ole Peugeotia 100 000 km koeajoon saanut.

      Tuulilasin tutkimuksessa Suomessa Peugeot on keskivertoa huonompi auto.

      Samoin katsastustilastot kertovat samaa asiaa. Viimeksi 206 pääsi parhaiden joukkoon. Eli Peugeotilla on kestänyt reilusti yli 10 vuotta saada malli kuntoon ja sitten poistetaan tuotannosta.

      Kyllä Peugeotin laadunvalvonnassa on jotain pahasti pielessä, kun Turkissa tai Intiassa tehdyt autot kestävät enemmän kuin Ranskassa tehty.

      Itse aijemmin kirjoittelin, että Peugeotin syylari ei kestä edes 100 000 km ajoa ja sain vastaukseksi, että kun syylarissa on muovipäädyt niin sen takia ei kestä.

      Veljellä tosi vanha Corolla jolla ajettu yli 300 000 ja syylarissa muovipäädyt eivätkä ole pettäneet.

      • NäinMeillä

        Nuo luotettavuus- ja katsastustilastot ovat juuri sellaisia joita pitää lukea vähän otsikoita pidemmälle. Täytyy katsoa mitä ne erot ovat ja ovatko ne käyttäjän kannalta merkittäviä. Jos jossain viassa keskimääräinen esiintyvyys on vaikka kaksi vikaa sataa autoa kohti ja Pösössa 2,3 vikaa niin onko se ero merkittävä vaikka Pösö olisikin keskimääräistä vikaherkempi? Eri asia on jos vikatiheys olisi vaikka kymmenen sataa kohti.
        Katsastustilastotkaan eivät kerro ollenkaan mikä on ollut hylkäyksen syy, mikä on siihen johtanut ja kuinka kallista on korjaus. Jossain autossa yksi halvalla uusittava nivel voi aiheuttaa hylkäyksiä, toinen malli taas ruostuu niin että korjaus on hankalaa ja kallista.
        En minä väitä että Pösössä ei olisi vikoja, joissain yksilöissä ehkä jopa keskimääräistä enemmän. Mutta on aika lapsellista jatkuvasti jauhaa näitä "Peugeot on pelkkä romu josta hajoaa kaikki" juttuja joista jokainen järkevä ymmärtää että ne ovat vain ennakkoluuloja eivätkä vastaa todellisia käyttäjien kokemuksia. Ja sitten vielä laitetaan perään näitä "Toyota kestää 300000 km ja siutä ei hajoa mikään" hehkutuksia.


      • Pitentumi ukko

        Toi on just se ongelma, että katsastusmiehet on erityisesti pösöjen ongelmien kimpussa. Ja siten pösöt saa erityistarkastuksen, joka kerta ja uusinta katsastukehotuksia. Ja se ei oo asiakkaalle mitenkään mukavaa vaihtaa kokoajan autoon erilaisia kalliita osia.


      • edgegegeg

        Opettele vaikka kirjoittaan eka!


    • Pösöt ovat hyviä

      No johan teillä on kokemukset. Omat autoni olen ajanut kaikki vähintään 150 000 kilsaan eikä mikää syylari ole hajonnut. Jokainen Pösöni on lähtenyt vaikka missä pakkasessa käyntiin ilman esilämmitystä. Työpaikkani pihaan jäi viime talvena (pakkasta välillä 35 asetta) volkkareita ja toitsuja.

    • pesöö

      Autobild kehuu maasta taivaaseen vain Saksalaisia autoja.

    • Plösö

      Meillä oli 407 -06,Laiska 1.8 bensamoottorilla.Etupään olkatapit menivät väl,jäksi 18000 kn kohdalla.KOrjaamolla auyo seisoi 3 oäivää.Autossa oli myös useita kertoja kaasupokimen pohjaan juuttunisia.Onnwksi ei aiheuttanut jolareita.Etupää on myös liian alhaalla, se ottaa helposti rotvalliin kiinni.

      • Kummastus-71

        No minulta meni ns. koiranluu Skodasta väljäksi alle 30000 km ja aika uudessa Toyotassa oli sähkövikoja mutta olivat ne minusta silti keskimäärin laadukkaita autoja. Yksi yksittäinen ongelma vähän liian aikaisin ei tee autosta vielä laadutonta.


    • Komsikomsa

      Täytyy sanoa että itsellä aivan päinvastaisia kokemuksia Peugeotista (-07 307SW, 1.6 bensa, ajettu nyt 115tkm).

      Tuo käsijarrun jumittaminen on tunnettu vaiva ja sen vuoksi huolto-ohjelmassa on takajarrujen herkistely. Sitä vain eivät kaikki merkkinyrkkipajat jaksa ja viitsi tehdä ahneuksissaan, seurauksena jarrujen jumiminen ja "huono laatu"-juttujen leviäminen. En tiedä miten nykyinen maahantuoja on asiaan reagoinut, merkkihuollot hoitaa kuitenkin esim. Keski-Pohjanmaalla edelleenkin huolloissa huonoa jälkeä tehnyt osuuskauppaliikkeen Peugeot-myyjä.
      Autot itsessään ovat hyviä. Ei facelift-mallin leijonaan siirtyminen vuosien japanilaisautoilla ajelun jälkeen ole ollut mitenkään traumaattinen kokemus. käyttökatkoksia ei ole ollut.

    • vioissa löytyy.
      • Komsikomsa

        Todella hyvä paikka tiedon hakuun, keskustelu osioitu hyvin, aktiivista keskustelua, asiantuntevia vastauksia, mutta ei tarkoita sitä että Peugeotit olisivat vika-alttiimpia.
        Aivan kuten Toyota, Honda, Kia, VAG ym keskustelufoorumeilla, vioista kyseleminen on pääosassa.

        Autot pysyvät kunnossa kun ne huolletaan huolella. Nykyisenä rahastuksen aikana tahtoo vain olla, että merkkihuollot tekevät työnsä hutiloiden. Varsinkin, jos kyseessä on autotalolle taloudellisesti ei niin tärkeä merkki, jonkun toisen automerkin ollessa päätuote.

        Edelleenkin, jos Peugeotista hajoaa osa jossa lukee vaikkapa Bosch, onko kyseessä ranskalaisauton huono laatu vaiko saksalaisen osatoimittajan? Jos Turkissa kootusta saksalais- tai japanilaisautosta löytyy vika, onko kyseessä saksalaisen opelin tai japanilaisen toyotan huono laatu?
        Jos autonomistaja ei pidä huolta autostaan, onko vika autossa? Jos merkkihuolto tekee ala-arvoista työtä, onko vika autossa?

        Peugeotin ongelma on ollut maahantuojan (miten on sitten nykyisen kanssa?) ja myyjäliikkeiden asenne, ei itse tuotteet.

        Lukemattomia määriä vikoja ei Peugeoteista eikä Citroeneista löydy niistäkään kuten ei muistakaan automerkeistä jos autoista on pidetty huolta eli huollettu. Auto tykkää uusista öljyistä ja maalipinnan pesusta, auton alusta rakastaa ehjiä renkaita joissa oikea määrä ilmaa sisällä.


        http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=11314.0

        Toisaalta, niin kauan kuin näitä provoja Peugeotin huonosta laadusta riittää, niin kauan saa erinomaisia käytettyjä autoja halvalla. :-)


      • Pösö ovat hyviä
        Komsikomsa kirjoitti:

        Todella hyvä paikka tiedon hakuun, keskustelu osioitu hyvin, aktiivista keskustelua, asiantuntevia vastauksia, mutta ei tarkoita sitä että Peugeotit olisivat vika-alttiimpia.
        Aivan kuten Toyota, Honda, Kia, VAG ym keskustelufoorumeilla, vioista kyseleminen on pääosassa.

        Autot pysyvät kunnossa kun ne huolletaan huolella. Nykyisenä rahastuksen aikana tahtoo vain olla, että merkkihuollot tekevät työnsä hutiloiden. Varsinkin, jos kyseessä on autotalolle taloudellisesti ei niin tärkeä merkki, jonkun toisen automerkin ollessa päätuote.

        Edelleenkin, jos Peugeotista hajoaa osa jossa lukee vaikkapa Bosch, onko kyseessä ranskalaisauton huono laatu vaiko saksalaisen osatoimittajan? Jos Turkissa kootusta saksalais- tai japanilaisautosta löytyy vika, onko kyseessä saksalaisen opelin tai japanilaisen toyotan huono laatu?
        Jos autonomistaja ei pidä huolta autostaan, onko vika autossa? Jos merkkihuolto tekee ala-arvoista työtä, onko vika autossa?

        Peugeotin ongelma on ollut maahantuojan (miten on sitten nykyisen kanssa?) ja myyjäliikkeiden asenne, ei itse tuotteet.

        Lukemattomia määriä vikoja ei Peugeoteista eikä Citroeneista löydy niistäkään kuten ei muistakaan automerkeistä jos autoista on pidetty huolta eli huollettu. Auto tykkää uusista öljyistä ja maalipinnan pesusta, auton alusta rakastaa ehjiä renkaita joissa oikea määrä ilmaa sisällä.


        http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=11314.0

        Toisaalta, niin kauan kuin näitä provoja Peugeotin huonosta laadusta riittää, niin kauan saa erinomaisia käytettyjä autoja halvalla. :-)

        Asiallinen kirjoitus. Näinhän se on. Autot pysyy kunnossa hoitamalla ja huoltamalla.


      • ei pököttiä
        Komsikomsa kirjoitti:

        Todella hyvä paikka tiedon hakuun, keskustelu osioitu hyvin, aktiivista keskustelua, asiantuntevia vastauksia, mutta ei tarkoita sitä että Peugeotit olisivat vika-alttiimpia.
        Aivan kuten Toyota, Honda, Kia, VAG ym keskustelufoorumeilla, vioista kyseleminen on pääosassa.

        Autot pysyvät kunnossa kun ne huolletaan huolella. Nykyisenä rahastuksen aikana tahtoo vain olla, että merkkihuollot tekevät työnsä hutiloiden. Varsinkin, jos kyseessä on autotalolle taloudellisesti ei niin tärkeä merkki, jonkun toisen automerkin ollessa päätuote.

        Edelleenkin, jos Peugeotista hajoaa osa jossa lukee vaikkapa Bosch, onko kyseessä ranskalaisauton huono laatu vaiko saksalaisen osatoimittajan? Jos Turkissa kootusta saksalais- tai japanilaisautosta löytyy vika, onko kyseessä saksalaisen opelin tai japanilaisen toyotan huono laatu?
        Jos autonomistaja ei pidä huolta autostaan, onko vika autossa? Jos merkkihuolto tekee ala-arvoista työtä, onko vika autossa?

        Peugeotin ongelma on ollut maahantuojan (miten on sitten nykyisen kanssa?) ja myyjäliikkeiden asenne, ei itse tuotteet.

        Lukemattomia määriä vikoja ei Peugeoteista eikä Citroeneista löydy niistäkään kuten ei muistakaan automerkeistä jos autoista on pidetty huolta eli huollettu. Auto tykkää uusista öljyistä ja maalipinnan pesusta, auton alusta rakastaa ehjiä renkaita joissa oikea määrä ilmaa sisällä.


        http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=11314.0

        Toisaalta, niin kauan kuin näitä provoja Peugeotin huonosta laadusta riittää, niin kauan saa erinomaisia käytettyjä autoja halvalla. :-)

        Auton valmistaja voi halutessaan vaihtaa osan toimittajaa ja niin välttää huonosta laadusta koituneet vahingot vai olenko väärässä?????????????????????????????


    • pösöpösö

      Tuoreena 307:n omistajana voin todeta, että paskan myivät. Kaikenlaista pientä ja valitettavasti isompaakin ilmenee koko ajan. 190 000 km ajettu dieseli ja auto kuin loppuun ajettu. Pääsis jotenkin eroon vaan...

      • rtgerterter

        Kävele autoliikkeeseen ja myy pois. Sillä siitä pääsee eroon.


      • 307-06
        rtgerterter kirjoitti:

        Kävele autoliikkeeseen ja myy pois. Sillä siitä pääsee eroon.

        Aloittaja on selvästi provo, jolla ei ikinä ole ollut pösöä omassa käytössä.

        On kilometrejä 75000, vuosihuollot tehty, eilen katsastin. Ei vikoja, kommentti...auto on hyvässä kunnossa.
        Yhtään ylimääräistä huoltamokäyntiä ei ole ja väittäisin vielä, että lakkapinta kestää naarmuuntumatta esim. tojotaa paremmin...ajettavuudesta puhumattakaan.


      • Pösöt ovat hyviä

        Jos autolla on ajettu 190 000 km, niin taatusti jokaisessa automerkissä on vaihdettavaa osaa.


      • loppuun ajettu

        Niinpä niin paskan myivät ja sinä ostit sen mitään autosta ymmärtämättä ja suurin piirtein silmät kiinni. Ja uskoit todellakin saavasi uuden veroisen auton kun sillä on ajettu 190.000 km. Luotit myyjän puheisiin. Näitä käytettyjä heikosti hoidettuja ja ylläpidettyjä pommeja, joiden huoltoon ja kuluvien osien vaihtoon ei ole pantu latiakaan on myös kierrätyksessä ja myynnissä merkistä riippumatta. Käytetyllä ja käytetyllä voi 190 000 km:n jälkeen olla todella hyvin suuri ero kunnossa.


      • Pösön malli
        Pösöt ovat hyviä kirjoitti:

        Jos autolla on ajettu 190 000 km, niin taatusti jokaisessa automerkissä on vaihdettavaa osaa.

        Valitettavasti kokemus kertoo, että pösössä pitää vaihtaa kaikki, kun kilometrejä on 190tkm. (so. pösön elinkaaren loppu). Mutta ei siitä pösöä, eikä muitakaan nykyvalmistajia voi syyttää, että he osaavat tehdä tuotteen, jota pitää ostaa aina lisää. Ei tyhmä ole valmistaja, vaan ostajat.


    • afdafasdfasf

      Minulla on hieno Audi A6 -07 3,0TDi. Auto on vähän toista luokkaa kuin sinun moposi. Viime kesänä pelkästään öljynkiertohäiriön vuoksi paloi paalua 18.000 euroa, ihan myllyn vaihdosta vaan. Minä en nyt oikein ymmärrä tuota sinun kitinääsi. Pari tonnia korjausta vuodessa. Eikös noin pikkuiset rempat nyt tee ihan viikkorahoilla vaan?

      Ainahan käytettyä autoa vähän joutuu laittelemaan. Ei mikään auto nyt sentään ikiliikkuja ole.

      Huollettu Pösö on hyvä!

    • pököli

      Olen samaa mieltä. Omallani ei ole edes puoltamiljoonaa ajettu ja kyllä siinä vikoja on.

      • pösö 306 forever

        306 td liikenteessä ei erityisiä ongelmia. Huollot tehty ajallaan 15tkm välein, jakoremmi n. 120tkm välein. Auto on teini-iässä - vm 98. Ajettu 506 tkm. Korjauksias vain nimeksi.
        laturi, syyläri, pakoputken hitsaus, kertaalleen alapallot ja raidetangonpäät, pari kertaa koiranluut.
        Enpä viittis kovin huonoksia moittia.
        No onhan siinä toki vikojakin penkin lämmittimet ei ole toimineet aikoihin ja takaluukun ilmajouset sökönä ja radio temppuilee.
        Kehtasivat määrätä katsastuksessa vaihtamaan hammastangon suojakumin joka toki on ensimmäinen auojakumin vaihto - saisivat tehä vähän kestävämpiä.


      • ex 306 sw
        pösö 306 forever kirjoitti:

        306 td liikenteessä ei erityisiä ongelmia. Huollot tehty ajallaan 15tkm välein, jakoremmi n. 120tkm välein. Auto on teini-iässä - vm 98. Ajettu 506 tkm. Korjauksias vain nimeksi.
        laturi, syyläri, pakoputken hitsaus, kertaalleen alapallot ja raidetangonpäät, pari kertaa koiranluut.
        Enpä viittis kovin huonoksia moittia.
        No onhan siinä toki vikojakin penkin lämmittimet ei ole toimineet aikoihin ja takaluukun ilmajouset sökönä ja radio temppuilee.
        Kehtasivat määrätä katsastuksessa vaihtamaan hammastangon suojakumin joka toki on ensimmäinen auojakumin vaihto - saisivat tehä vähän kestävämpiä.

        Ja taka-akselia ei ole vaihdettu?....jokunen kallis remontti "unohtui" listastasi, jäähdytin, lämppärin kenno, vetoakseleita nippu turbo, satusetiä tälläkin palstalla..


    • Pösön malli

      406 sarja on täysi pommi. Alusta täynnä vikoja, ajotuntuma kehnointa mitä markkinoilla on. Sisätilat olemattomat, tavaratila naurettava, jne. Korjaamokäynnit viikottaisia, jos ei hyväksy ajo-omitusuuksia. Ei kannata edes harkita ko. mallin hankkimista. Ainoa sovellutus, johon ko. malli soveltuu on ns. lyhyen matkan ajoon. Lähikauppa parin kolmen kilometrin säteellä tms. Tavaraa ei saa tosin olla mukana montaakaan pussia. Maantiellä kyseinen "lepattaja" on täysin mahdoton. Olematon äänieristys, erittäin huono ajogeometria yms. antavat kyllä ihmiselle asenteen, että pakkohan tästä on eteenpäin pyrkiä. Ja sikäli, että kyseisellä mallilla ajamaan joutuminen kyllä motivoi hmistä tavoittelemaan elämässään asioita, mikäli sellainen sitten hyväksi on.

      Se on myös muistutus kurjuudesta. Ja sikäli jokaiselle hyväksi, että ihminen, jolla 406 pösöä ei ole, voi kuitenkin todeta, että elämään voi olla tyytyväinen, kun 406 pösä ei ole.

      • attero

        No, johan oli vuodatus. Mihin mennään nauramaan ! 406 ;sta koskeva keskusteluketju todella iso ja monen monilla mennyt hyvin.

        ja mitä kilometrimääriä !

        Tosiasia näyttää olevan että 406 kaikkein parhaita pösöjä kautta aikojen


      • efgsdfsdfs

      • arewalaatua!!!!
        attero kirjoitti:

        No, johan oli vuodatus. Mihin mennään nauramaan ! 406 ;sta koskeva keskusteluketju todella iso ja monen monilla mennyt hyvin.

        ja mitä kilometrimääriä !

        Tosiasia näyttää olevan että 406 kaikkein parhaita pösöjä kautta aikojen

        "Tosiasia näyttää olevan että 406 kaikkein parhaita pösöjä kautta aikojen" mutta huono kun verrataan oikeisiin autoihin.., paras pösö varmaan on: viikon toimii kun pari viikkoa korjaa...ainakin oma ex406 vaati kovasti huomiota...mittaristokin tilttasi alle 150tkm ajettuna, tuttu homma kun kyseli: kylmäjuotoksia, mutta hyvä jos joku tyytyväinen ala-arvoiseen laatuun: ranskalaiselta kun jotain kysyy, hän heiluttelee käsiään ja silmät muljahtelee ja juoksee karkuun kuten sodassa...eipä siinä ehdi rättisitikkaa parempaa autoa tehdä...


      • alsjdlakjflsdgjlsdfg
        arewalaatua!!!! kirjoitti:

        "Tosiasia näyttää olevan että 406 kaikkein parhaita pösöjä kautta aikojen" mutta huono kun verrataan oikeisiin autoihin.., paras pösö varmaan on: viikon toimii kun pari viikkoa korjaa...ainakin oma ex406 vaati kovasti huomiota...mittaristokin tilttasi alle 150tkm ajettuna, tuttu homma kun kyseli: kylmäjuotoksia, mutta hyvä jos joku tyytyväinen ala-arvoiseen laatuun: ranskalaiselta kun jotain kysyy, hän heiluttelee käsiään ja silmät muljahtelee ja juoksee karkuun kuten sodassa...eipä siinä ehdi rättisitikkaa parempaa autoa tehdä...

        Paas lukien audi palstaa, siellä korjataan mittaristoa ihan urakalla, täsmälleen samanlaisten juotosten vuoksi. Että ei ne viat aina niin pösöön pelkästään liittyviä ole.

        Ei silti, en väitäkään että 406 tai mikään muukaan pösö olisi ongelmaton. Toisaalta myös, kokemusteni mukaan 10 vuotta vanhoissa autoissa on kaikissa korjattavaa, merkistä riippumatta.

        Pösö on itselleni hyvä ostos siksi, että niitä saa käytettynä todella halvalla, ja kun osaa itse noita pikkuvikoja korjailla niin ei ne niin haittaa.

        Ymmärrän kyllä että "kädetöntä" tuo tilanne alkaa sapettamaan kun lompakko rankaisee jokaisesta hommasta.

        Eli yhteenvetona, pösö ei vaan ole sun juttu, ja sillä hyvä, eläköön erilaisuus ja erilaiset tarpeet.


      • Anonyymi

        joku kiihkoilija moittii pösöjä,
        itsellä ollu monien muiden merkkien mm mersuja, lisäksi peugeoteja
        mallit 309 , 404 , 504 , 505 ( 3 kpl ) , 605 , 406 3.0 automaatti ( 3 kpl ) tällä hetkellä 2
        lisäksi isälläni oli peugeoteja, joilla pikkupoikana ajelin,
        olen myös käynyt vuosikymmenien varrella koeajamassa eri merkkejä,
        harva auto on yhtä miellyttävä ajaa, kyyti on loistavaa , citikat samaa luokkaa,
        mersu on tarktori,
        toyota ei ole vakuuttanut minua koeajolla, kolhu kosla,
        korjaamollakin olen käynyt, vaikka huollankin autoni itse ja korjaan myös, tulpat, puolat,
        jarruosat, pakoputki, ym erilaisia pikkujuttuja en viitsi korjaamoon mennä,
        hyvän tunti tai päiväpalkan saa itselleen ja kiva tehdä, kun osaa

        käytetttyjä autoja ei voi vertailla, joku saa hyvin pidetyn auton, toinen huonolla pidolla
        olleen, toisella on ajettu asfalteilla, toisella röykkyisiä pikkuteitä, iskarit ja nivelet
        aina uusinnassa,
        autoja voi verrata vain ja ainoastaan, kun otetaan uusia autoja, joita robotit ajaa
        samanlaisissa olosuhteissa samat matkat, muuten ei voi verrata


    • Pösön malli

      Up

    • Pösön malli

      Alusta ja ohjaus ovat pösön kompastuskivet. Ne kun saadaan kuntoon, niin ehkä yksi parhaista autoista. Uudemmissa voi olla nykyautojen tapaan myös muita vikoja?

    • käyttöauto1
      • ostan kia p,een

        Tota tarkotin


    • PÖSÖ PELLE

      Kun olen joskus kaverin 206 pösön kyydissä, niin aina se kokemus saa hymyn naamalle. Nimittäin koen silloin aitoa vahingoniloa ja tekisi mieli huutonauraa kun kaveri pistelee menemään sillä kotterolla. Karmean arkinen ja halvantuntuinen kottero. Kaveri kehuu sitä urheilulliseksi ja maailman parhaaksi autoksi, HA HAA.

      • pellehermanni

        No niin ,menehän PÖSÖPELLE nyt sinne ikiomalle riisipussi-palstallesi.Siellä voit kertoa lisää satujasi.


      • Söpösöö
        pellehermanni kirjoitti:

        No niin ,menehän PÖSÖPELLE nyt sinne ikiomalle riisipussi-palstallesi.Siellä voit kertoa lisää satujasi.

        Kiitos koko leijonalaumalle (jos näin kärsii sanoa..) viihdyttävästä ketjusta; onpa ollut sekä ajattelemisen että naurun aihetta kerrakseen.
        Erityismaininta sille Audi-ihmiselle jolla oli kanttia kertoa mitä joskus saattaa maksaa hyvän halutun ison saksalaisen laatuauton pitäminen!
        Minulla on ollut Toyota, Renault, pari Opelia, pari Peugeotia, kaikki ns. tarpeeksi käytettyinä hommattuja. Tietenkin se ensimmäinen ikioma on ollut rakkain, joten saapi anteeksi että oli myös monipuolisesti pikkuvikaisin -ja ainoa joka on jättänyt tien päälle (joskus jätti lähtemättä mihinkään). Tosin aikakaan ei kultaa niitä ruosteisia muistoja; terveisiä Toyotalle jonnekin Afrikkaan. Paras ajaa ja parhaan näköinen oli pieni Rellu. Ehdottomasti eniten laittoa oli Opel Omegassa -scheiße sitä rahanmenoa!
        Nyt on 306 Pösö ja vaikka siinä muutama juttu odottaakin korjaamista niin sentään on auto alla eikä päinvastoin. Ihailla pitää ranskalaista suunnittelua; tästä ei ole yritetty kaunista vaan käytännöllistä, ja tehty näppärä tilaihme. Okei, siitä edestä sitten saakin raapia päätään siellä konepellin alla.. Mutta ei ainakaan pakkasen takia: aina lähtee!


    • ostan kian p.een

      107 viattovempia autoja

      • toyotabest

        "107 viattovempia autoja"


        -- 107 onkin tehty Toyotan ja Citroenin kanssa yhteistyössä. (Peugeot 107, Toyota Aygo ja Citroen C1 =sama auto)


    • Seppo Sepon Seppo

      Kiihkouskovaiset taas kinastelee automerkeistä.Oletteko avohoitopotilaita?

    • Kalastaja Eemeli

      On nää vaan kamalia katiskoja. Huh huh !

    • hmmmmm

      Jos on ajettu 100tkm ja ei ole määräaikaishuolloissa vaihdettu kuluvaa osaa, niin saat olla aivan varma, että vaihdettavaksi tulee iso liuta osia ihan autosta riippumatta. Paljon on myynnissä käytettyjä autoja, joilla on vain ajettu, eikä ole tehty tarvittavia kuluvien osien vaihtoja huolto-ohjelman mukaan.

      Aloittaja tuskin autoista yleensäkään tietää mitään ja on huollattanut autonsa jossain kalliillamerkkikorjaamolla. Hinnoissa on suuret erot.

    • Hoijjaaas..

      Höpön höpön! Taas näitä ihme itkijöitä, joilla ei ole varaa kunnon autoon.

    • jakke9

      Kyllä peugeot on rahamiesten auto olen sitä mieltä... Itselläni oli 406 ja kun olin siihen kahdessa viikossa syyntänyt 1700e rahaa päätin että ei minulla ole enää varaa pitää kyseistä menopeliä, vaihdoin audi a4 ja tyytyväinen olen ollut.

      Äidilläni oli 307. Alustan palikkaa sai olla laittamassa ihan reilusti joka kerta huollossa. Kytkin kyrvähti 120tkm ajon jälkeen. Polttimoita meni repullinen kuussa ja radion sekä ajotietokoneen kanssa oli ongelmia yhtenään. Onneksi äitinikin vaihtoi Volvoon, jolla on ajettu nyt jo ongelmitta pitkät pätkät. Että sellaisia laatuautoja.

      • ,.:ss:::oo

        Yes, olen " rahamies", kun olen ajanut Peugeotilla kymmeniä vuosia, ja säästänyt suuret summat rahaa,kun olen saanut edullista kyytiä pienillä kustannuksilla. Ja mikä viellä hyvä, että kyyti todella hyvää.


      • peugeot mies

        Minkä vuotuunen 406 sul oli? 2000 vuosimallis on jo väyläsähkö ni siitä johtuu kaikki sähköongelmat. Ja tais olla muutenki joku maanantai malli. ja 307 on kans väyläsähkönen paska.


      • mmjucuebbb

        Joo kun itse vaihdoin volvosta pösöön, niin eipä ole tarvinnut laittaa enää 5000€ remonttiin kahden vuoden aika janalla


    • pesöö

      Itse omistan vielä toistaiseksi Toyota Corollan vm 06. 1.6l bensakoneella auto ostettu 2010.

      Maksoin autosta n 10000e ja sillä oli 100t ajettu.

      Autossa on ollut jatkuvasti lukematonmäärä vikoja, sekä pieniä, että suuria. Toyota on jättänyt minut myös tienpäälle talvipakkasilla. Käsijarru jumittaa talvella.Minulla on mennyt autonremontteihin lähemmäs 4000e kahdenvuoden aikana. En enää koskaan osta Toyotaa, enkä ottaisi edes ilmaiseksi.

      Välttäkää ostamasta Toyotia.

      Aasinsiltana -Peugeot- Renault ja Citroen ovat myös useiden entisten omistajien mielestä parhaita autoja..

      Pysykää erossa Toyotasta, mikäli haluatte hyvän ja toimivan auton.


      • nippondenso kirjoitti:

        Että ostit 1,6L Corollan 2010 auto oli 4vuotta vanha hinta 10000€! Kyllä puheesi on keksittyä koska 4v vanhaa Corollaa tuskin saa sillä hinnalla! 3 Corollaa omistaneena tiedän niitten hinnat ja myös sen ,että niissä ei vikoja ole!
        4vuotiaat 1,6L Corollat maksaa noin 16000€

        Muutama esimerkki.

        http://www.nettiauto.com/toyota/corolla?id_vehicle_type=1&id_car_type=8&id_fuel_type=1&yfrom=2010&yto=2010

        Pitää mennä 7vuotta vanhoihin Toyota Corolla autoihin ennen kuin hinta on siinä 10000€ pinnassa!

        http://www.nettiauto.com/toyota/corolla?id_vehicle_type=1&id_fuel_type=1&pfrom=10000&pto=16000&yfrom=2006&yto=2014


      • net justiinsa
        nippondenso kirjoitti:

        Että ostit 1,6L Corollan 2010 auto oli 4vuotta vanha hinta 10000€! Kyllä puheesi on keksittyä koska 4v vanhaa Corollaa tuskin saa sillä hinnalla! 3 Corollaa omistaneena tiedän niitten hinnat ja myös sen ,että niissä ei vikoja ole!
        4vuotiaat 1,6L Corollat maksaa noin 16000€

        Muutama esimerkki.

        http://www.nettiauto.com/toyota/corolla?id_vehicle_type=1&id_car_type=8&id_fuel_type=1&yfrom=2010&yto=2010

        jaa ettei Corollassa vikoja,,,mitä ne D4D dieselit joita Corollassa Ja Avensiksessa, alumiinilohkolla olevat,,käyppä tsekkaamassa.


      • net justiinsa kirjoitti:

        jaa ettei Corollassa vikoja,,,mitä ne D4D dieselit joita Corollassa Ja Avensiksessa, alumiinilohkolla olevat,,käyppä tsekkaamassa.

        En ole eläessäni diesel autoa tarvinnu mihinkään joten ei ongelmia sen suhteen.
        Eikä minkään muunkaan suhteen!



      • älä jaksa
        nippondenso kirjoitti:

        Että ostit 1,6L Corollan 2010 auto oli 4vuotta vanha hinta 10000€! Kyllä puheesi on keksittyä koska 4v vanhaa Corollaa tuskin saa sillä hinnalla! 3 Corollaa omistaneena tiedän niitten hinnat ja myös sen ,että niissä ei vikoja ole!
        4vuotiaat 1,6L Corollat maksaa noin 16000€

        Muutama esimerkki.

        http://www.nettiauto.com/toyota/corolla?id_vehicle_type=1&id_car_type=8&id_fuel_type=1&yfrom=2010&yto=2010

        Taas yksi esimerkki, heti kun tollolootasta puhutaan niin pösöö palstan nykyinen vakio provo Tero on niin perskipee ettei ymmärtänyt taaskaan nimim.pesöö juttua jossa oli huumoria ja myöskin täyttä asiaa.


    • Peugeot

      Ostakaa 90 luvun pösöjä ku vähemmän huollettavaa ja talvellaki parempia ku ei oo kaiken maailman sähköhärpäkkeitä mikkä sitte kylmällä ja kostealla ilmalla alkaa takkuamaan. Itellä on 406 vm 98 ja hyvin toimii kesät talvet enkä aio vaihtaa pois.

    • pösö306td

      No miten sen ottais. 306 Td vm 9 eli ikää 15v ajettu 540 000 km. Huollot tehty ohjeen mukaaan. vaihettu laturi, syläri, pakoputkisto 520tkm kohdalla, ovien johtosarjat kerran ja ovat taas kohta rikki niin meni jarrutkin jo toisen kerran kunnostukseen vime kesänä.
      niin toki laadulla ja kestävyydellä on erilaisia tulkintoja mutta ite en viittis kestävyyttänyt niin hirveesti moittia.
      On muuten hakusessa samanlainen pakuksi tekisteröity par aikaa.

    • ruosteeton laatu

      Pösöt pörisee kun durasel pupu kun vain virtaa riittää tai bensaa tankissa.

    • hohohohoho

      Olet maksanut autostasi liikaa. 100tkm kohdalla tulee jo korjattavaksi monta kohdetta autossa kuin autossa ja jos olet nuo korjaukset ja huollot teettänyt merkkihuollossa, niin en ihmettele miksi autosi pitäminen on tullut noin kalliiksi.

      Tällä palstalla trollaa lähinnä ihmiset, jotka vähiten autoista tietävät ja sitten kitinä on aivan hirveä, kun ei auton päälle muutenkaan älytä paljoa ja joku korjattavissa oleva vika ilmenee.

      • ,,,sss,,,o

        Jotku purkaa paineta täällä, Ranskalaiset autot kohteena. Varmaan turhauttavaa olla, syrjäytynyt, työtön, saamaton, jne.


      • Jos olet tota mieltä et ymmärrä AUTOISTA mitään ! Kunnollista autoa ei tartte korjata ekan 100 000km jälkeen vielä mistään ! Ostakaa Toyota niin tiedätte mikä on auto! Kyllä varmaan Ranskispommeja ja muita Italian ihmeitä saa ja pitää korjata kokoajan, mutta kuka käskee niitä paskoja ostamaan kun oikeitakin autoja on olemassa!? Ne tosin maksaa hieman enemmän ,mutta ne myös kestää enemmän!


      • hmmmmmm2
        nippondenso kirjoitti:

        Jos olet tota mieltä et ymmärrä AUTOISTA mitään ! Kunnollista autoa ei tartte korjata ekan 100 000km jälkeen vielä mistään ! Ostakaa Toyota niin tiedätte mikä on auto! Kyllä varmaan Ranskispommeja ja muita Italian ihmeitä saa ja pitää korjata kokoajan, mutta kuka käskee niitä paskoja ostamaan kun oikeitakin autoja on olemassa!? Ne tosin maksaa hieman enemmän ,mutta ne myös kestää enemmän!

        Roska puhetta. Kaikki autot tarvitsevat huolenpitoa.


    • Retkeiliä

      Kannettee hankkia käytetty Peugeot 308 = parannettu 307

      Kokemusta 120 tkm molemmista HDI:stä. 307:ssa oli useasti vikoja ja toinen takavalo aina pimeänä. 308:ssa laatu noussut ainakin omassa yksilössäni ihan uudelle tasolle ja omasta mielestäni markkinoilla hinnallisesti aliarvostettu auto.

    • Komsikomsa

      http://www.iltalehti.fi/autot/2014071718499181_au.shtml

      Japanilaiset automerkit, kuten Honda, Toyota, Mazda ja Nissan, vastasivat kaikkein luotettavimmista markkinoilla olevista automalleista.

      Ranskalaiset Citroën, Peugeot ja Renault pitivät huolen, että Ranska sai kakkossijan.

      Kolmanneksi nousi Etelä-Korea, jonka luotettavimpiin merkkeihin kuuluvat Hyundai ja Kia


      Ei hullumpaa.

      • Seb. Löeb.

        Täyttä roskaa.
        Miten luotettavuus mitataan ja miten sitä tulkitaan?

        Pitäisi tuntea ajotyylit, vuosihuoltojen säännöllisyys, "kuka ja mikä merkki maksaa eniten selvää rahaa"?
        Näistä asioista ja tukku muista realiteeteista muodostetaan ns. luotettava auto.

        Eli tilastot ovat humpuukia ja maksettuja. Jaa, että miksikö menee läpi vuodesta toiseen....rahalla on ihmeellinen vaikutus.


    • Tuo on ollu tiedossa jo vuosikymmeniä ei ikinä ranskista !

    • häähähähähä

      Paskoja kaikki, ihan jokainen.

      • saksastalaatua

        Aivan.
        Tero Salosen Audi A5 seisoo turkulaisen autoliikkeen pihalla. Auton kylkeen on teipattu tarra, joka sanoo:

        ”Tämä Audi polttaa öljyä noin 4 l/1000 km. Koneremontti tulee maksamaan min. 6 500 e. Maahantuoja kieltäytyy korvaamasta valmistusvirhettä.”

        Salonen on aloittanut Facebookissa Öljynkulutus-yhteisön, jonka kautta hän on saanut sanojensa mukaan satoja yhteydenottoja samanlaisista ongelmista kärsiviltä Audin omistajilta. Tykkääjiä sivulla oli 29.5. aamulla 3 656 kappaletta. Tavoitteen on kerätä riittävästi ihmisiä, jotta asiasta voisi tehdä ryhmäkanteen.

        Salonen sanoo menevänsä asian kanssa ”niin pitkälle, kuin tarve vaatii”.

        ”En voi sietää tällaista epäoikeudenmukaisuutta!” Salonen sanoo.

        Mistä siis pähkinänkuoressa hänen mukaansa on kyse?

        ”Siitä, että VV-Auto Group ei halua kantaa vastuutaan valmistusvirheellisistä auton moottoreista”, Salonen sanoo.

        Salonen osti oman TFSI-moottorilla varustetun Audi A5:n 22.10.2010 raisiolaisesta autoliikkeestä. Hän huomasi, että auto syö ihmeellisen paljon öljyä. Autolla on nyt ajettu 110 000 kilometriä.

        Jupakasta uutisoineen Ylen mukaan öljyongelmassa on kyse vuosien 2008–2011 mallisten TFSI-moottorien tyyppiviasta. Auton moottorin männät tai männänrenkaat eivät toimi oikein.

        Salonen kysyi Turun Audi Centeristä, mitä vian korjaaminen maksaisi: vähintään 6 500 euroa.

        Maahantuoja ei halua osallistua kustannuksiin, vaikka Salosen mukaan kyseessä on valmistajasta johtuva vika.

        Salonen kertoo tarkastelleensa ensirekisteröintitilastoista, että ongelmista useimmiten kärsiviä, kyseisten vuosimallien TFSI-bensamoottorilla varustettuja Audi A4 ja Audi A5 -mallisia autoja on ensirekisteröity suomeen vajaat 5 000 kappaletta.

        Jo nyt hän on saanut satoja yhteydenottoja samoista ongelmista. Tämä viittaisi siihen, että kyseessä ei ole yksittäistapaus ja että prosentuaalisesti vikaa on monissa autoissa.

        Asiasta myös uutisoinut Ilta-Sanomat pyysi kommenttia asiaan auton maahantuojalta eli VV-Auto Group Oy:ltä. Maahantuojan mukaan kysymyksessä on yksittäisen asiakkaan tapaus.

        ”Siten emme voi kommentoida tapausta tarkemmin. Yleisesti voimme todeta, että vastaantulot edellyttävät muun muassa valmistajan huolto-ohjelman noudattamista. Tässä tapauksessa katsomme, että meillä on ollut perustellut syyt olla osallistumatta korjauskustannuksiin”, VV-Auto Group Oy:n viestintäpäällikkö Riitta Karjalainen sanoi IS:n mukaan.

        Salonen kertoo, että on huollattanut autoaan Audi-liikkeessä ohjeiden mukaan. Vika ei siis voi johtua virheellisesti tehdyistä huolloista.

        Salonen päätti esittää julkisesti kaksi kysymystä VV-Auto Group Oy:lle Facebookissa öljyongelman tiimoilta. Kysymykset kuuluivat tiivistettyinä:

        ”Jos Audi A5 2,0L TFSI vm. 2010 männät tai männänrenkaat eivät toimi kuin n.100 000 km, onko kyseessä valmistusvirhe?

        Ja:

        ”Miten perustelette, että nykyisen tai edellisen omistajan pitää maksaa em. korjauksesta euroakaan?”

        28.5. VV-Auto Groupilta vastattiin Saloselle. Seuraavassa suora lainaus yhtiön asiakaspalvelupäällikön sähköpostista, jonka Salonen välitti HS:lle:

        ”Esittämässänne mallissa öljynkulutuksen epäilyyn on ensisijaisena korjaustoimenpiteenä kampikammion huohottimen vaihtaminen ja moottorin ohjainlaitteen päivittäminen. Osaa mallisarjaan tämä toimenpide ei ole mahdollinen. Mikäli edellä mainittujen toimenpiteiden jälkeen öljynkulutus on korkea, niin autolle suoritetaan valmistajan ohjeiden mukainen öljynkulutustesti. Jos öljynkulutustestissä kulutus ylittää valmistajan ohjerajan 0,5L/1000km, niin auton moottori tarkistetaan ja tarvittaessa kunnostetaan.”

        Ja:

        ”Näihin korjauksiin jälleenmyyjillä on käytettävissä hyvät vastaantulot. Vastaantulot ovat aina tapauskohtaisia, ja niihin vaikuttavat muun muassa seuraavat asiat: virheen havaitsemisesta on ilmoitettu kohtuullisessa ajassa, auton käyttöikä, ajetut kilometrit ja valmistajan huolto-ohjelman noudattaminen. Vastaantulot saattavat olla myös erilaiset eri moottoreissa ja eri moottorin osissa.”

        Salonen ei ollut tyytyväinen vastuksiin.

        ”Mielestäni kysymykseni olivat hyvin selkeitä. Niihin tässä ei kuitenkaan todellisuudessa vastattu”, Salonen sanoo.
        Salosen mukaan ihmisille on Audi-huolloissa kerrottu, että öljynkulutus on normaalia kyseiselle mallille, vaikka se on ollut selkeästi valmistajan ilmoittaman maksimimäärän yläpuolella.

        Salonen kertoo, että autoliikkeet eivät halua ottaa vastaan viallista autoa vaihdossa – edes korjattuna.

        ”Autokeskus sanoi minulle suoraan, että emme ole ottamassa vastaan autoa, ja vaikka ottaisimmekin, niin vaihtohinta tulee olemaan tuhansia euroa pienempi mitä normaalisti’. Samantyylisiä vastuksia olen saanut kymmenissä eri liikkeissä Raision alueella.”

        Salosen mukaan monet ihmiset ovat ottaneet häneen yhteyttä nimenomaan yksityisviesteillä facebookissa tai sähköpostitse. He pelkäävät, että autoliikkeet eivät ota heidänkään autojaan vastaan vaihdossa, jos vika tulee autoliikkeiden tietoon.

        ”O


    • Pökötti.pöllö

      Ostin alle 200tkm ajetun 206 diisseli pösön 2000€ nyt 2 vuoden aikana huoltoihin uponnut toiset 2000€ eli korjaamot kiittää pösön omistajaa. Aika kallista menoa. No toisaalta Toyota laukesi totaalisesti motarille öljyt pihalle. Yaris 1,4 diesel d4d moottori suunnittelijoiden helmi paska jo syntyessään.

      • KerroRohkeasti

        Mitä autostasi on kahden vuoden aikana korjattu?


      • potilasliitto

        Kallista menoa?

        Väitätkö että autoilun kuluna 1000€ vuodessa huoltoon on paljon? Etenkin kun arvonalennus on autossasi olematon.

        Ostappa uusi 50t€ audi tai bmw ja maksat pelkkää arvonalennusta kymppitonnin ensimmäisen vuoden aikana.


    • 4_0_6

      Koko talvi mentiin 325 000 km ajetulla 406:lla ilman mitään ongelmaa. Ja katsastuksesta heittämällä läpi maaliskuussa.

      • OmaKokemusOnTämä

        Minun 406:lla on ajettu 375tkm ja viimeiset 5 katsastusta menneet läpi ilman huomautuksia.


    • fsdfsdfsdsfdfsd

      Peugeot 607 mennyt lävitse katsastuksesta viimeiset 3 vuotta huomautuksitta.

    • Anonyymi

      Mulla oli 307 diesel ajoin 90000 km oli 14 kertaa pajalla, ei koskaan Ranskan autoa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2890
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1870
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1532
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1310
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      258
      1144
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      983
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      79
      930
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      794
    Aihe