Onko "kulta" hyvä sijoituskohde?

kultajacka

Paljonko olet valmis sijoittamaan ;)

33

124

Äänestä

Vastaukset 33

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannaattalaisille

On.

• Kyöstix

Juu tietysti :) Kaikkeni laitan likoon :)

• Sijoituksen hyvyyttä on paha aina etukäteen arvioida...

• En kyl yhtään tiiä mistä tässä puhutaan. Mut siis, joo.

Öö. En puhu sijoittamisesta vaan antamisesta ja saamisesta.

• No saamisen määrää on vaikea arvioida etukäteen.

• hahmotelma kirjoitti:

No saamisen määrää on vaikea arvioida etukäteen.

Sit pitää antaa enemmän ;) :DD

• hahmotelma
        kanasutra kirjoitti:

Sit pitää antaa enemmän ;) :DD

Aa. Eli se on semmonen lama-ajan sijoitus. Mitään ei menetä vaan plus miinus nollassa pysyy sijoitus turvassa.

Onko mitään muita säästöratkaisuja... siis että se saaminen tulisi korkojen kanssa?

• hahmotelma kirjoitti:

Aa. Eli se on semmonen lama-ajan sijoitus. Mitään ei menetä vaan plus miinus nollassa pysyy sijoitus turvassa.

Onko mitään muita säästöratkaisuja... siis että se saaminen tulisi korkojen kanssa?

Olen meinaan aika pihi antamaan.

• hahmotelma kirjoitti:

Olen meinaan aika pihi antamaan.

Mä olen liian pervo vastatakseni tähän kysymykseen :DD

Jjoo. Korkojen kanssa tulee kaikki aina, mut se voi tulla viiveellä. Sen oon huomannut, hyvää kannattaa joskus odotella.

• hahmotelma kirjoitti:

Yhdeksän kuukautta sijoituksesta ja saat takaisin enemmän kuin todellakaan haluat.

Sanoi enkeli olkapäällä.

• hahmotelma kirjoitti:

Yhdeksän kuukautta sijoituksesta ja saat takaisin enemmän kuin todellakaan haluat.

Sanoi enkeli olkapäällä.

No oot kyllä likasempi ku minä! :O

• kanasutra kirjoitti:

No oot kyllä likasempi ku minä! :O

Ei, vaan minulla on vastuuntuntoinen enkeli. Se piru toisella olkapäällä tosin pitää kiinni enkelin kaulassa roikkuvasta talutushihnasta.

• hahmotelma kirjoitti:

Ei, vaan minulla on vastuuntuntoinen enkeli. Se piru toisella olkapäällä tosin pitää kiinni enkelin kaulassa roikkuvasta talutushihnasta.

Oisit söötti näky pirus ja enkelis kanssa, toki se talutushihnakin voi siihen visioon tulla. Voinkin miettiä tätä skenaariota loppuyön :D Haha.

Toivotaan, ettei mun likainen mieleni laita sitä talutushihnaa väärään kaulaan.

• hahmotelma
        kanasutra kirjoitti:

Oisit söötti näky pirus ja enkelis kanssa, toki se talutushihnakin voi siihen visioon tulla. Voinkin miettiä tätä skenaariota loppuyön :D Haha.

Toivotaan, ettei mun likainen mieleni laita sitä talutushihnaa väärään kaulaan.

No minun kaulaani se ei mene, voin vinkin antaa näin.

• hahmotelma kirjoitti:

No minun kaulaani se ei mene, voin vinkin antaa näin.

Saisinko piiskaa edes siitä hyvästä? ;D

• kanasutra kirjoitti:

Saisinko piiskaa edes siitä hyvästä? ;D

No voin sanoa, että jos tuot kaulapantasi, käsirautasi ja piiskasi mun luo, niin sinä et niitä käsittele...

• hahmotelma kirjoitti:

No voin sanoa, että jos tuot kaulapantasi, käsirautasi ja piiskasi mun luo, niin sinä et niitä käsittele...

..... Tulipas kuuma yhtäkkiä.. xD

Toi vois olla hyvä sijoitus, jos vetäis tän jutun takasin aiheeseen. :D

• zisel

Kävin myymässä just vähän aikaa sitten kihlasormuksen (ei oma, se oli yhden miehen) ja sain siitä 32e :)

• Kauhee oot, pokailet baarista miehiä ja viet niiden sormukset! :D

• zisel
        kanasutra kirjoitti:

Kauhee oot, pokailet baarista miehiä ja viet niiden sormukset! :D

Olin jotain... oiskohan ollut viikon verran "kihloissa" yhden miehen kanssa. Myin oman sormukseni baarissa, tietenkin mannelle 20eurolla kännipäissäni... Sanoin seuraavana päivänä "siipalleni" että suutuin siihen ja nakkasin sormuksen jorpakkoon. Tyhmä temppu mutta kihlat olikin vaan sellanen että olikohan kumpikaan loppujen lopuksi ihan tosissaan..

• Hmm,
        zisel kirjoitti:

Olin jotain... oiskohan ollut viikon verran "kihloissa" yhden miehen kanssa. Myin oman sormukseni baarissa, tietenkin mannelle 20eurolla kännipäissäni... Sanoin seuraavana päivänä "siipalleni" että suutuin siihen ja nakkasin sormuksen jorpakkoon. Tyhmä temppu mutta kihlat olikin vaan sellanen että olikohan kumpikaan loppujen lopuksi ihan tosissaan..

multakin vois löytyä jtn pientä kiiltävää, vaan puuttuu se personal rainer...

• zisel kirjoitti:

No tarina tämäkin :D Onko paljonkin aikaa kihloista?

• zisel
        Hmm, kirjoitti:

multakin vois löytyä jtn pientä kiiltävää, vaan puuttuu se personal rainer...

Suksi nyt kuutamolle niitten personal rainereittes kanssa :D

• zisel
        kanasutra kirjoitti:

No tarina tämäkin :D Onko paljonkin aikaa kihloista?

On siitä muutama vuosi. Tää mies jonka tunsin, käveli mua vastaan koiransa kanssa (sovittiin tapaaminen yhteen paikkaan). Istuttiin penkille ja se kaivoi sormuksen taskustaan ja samalla kun se rupes kysyy haluisinko sen kans kihloihin niin sen iso koira rupes vääntää torttua mun jalan päälle :D Romanttista.

• zisel
        zisel kirjoitti:

On siitä muutama vuosi. Tää mies jonka tunsin, käveli mua vastaan koiransa kanssa (sovittiin tapaaminen yhteen paikkaan). Istuttiin penkille ja se kaivoi sormuksen taskustaan ja samalla kun se rupes kysyy haluisinko sen kans kihloihin niin sen iso koira rupes vääntää torttua mun jalan päälle :D Romanttista.

"Tää mies jonka tunsin"

• zisel kirjoitti:

Ai vitsi, ihanaa tilannekomiikkaa :D Noi on pahoja.

Koira osotti mieltään. Sano jo vastalauseensa ennen kirkkoa.

• zisel
        kanasutra kirjoitti:

Ai vitsi, ihanaa tilannekomiikkaa :D Noi on pahoja.

Koira osotti mieltään. Sano jo vastalauseensa ennen kirkkoa.

Sillain se mieskin tuumas että "haiseva vastalause" :D

• On. Raha on vain maallista, kersatkin on vain lainassa, kulta se on joka pysyy jos sitä hyvin hoitaa.

• määmy

Ku muistaa tarkkailla kullan markkina-arvoo ei tuu takkiin.

Kulta on koruina, ei harkkoina. Jos olis ylimääräist, voisin ostaa. Neki kandeis ostaa ulkomailt.

• 30+ kultaseppä

Koruista et todennäköisesti saa kuin romukullan hinnan jälleenmyyntiarvona jolleivat ne oikeasti ole taideteoksia. Lisäksi kullan hinta on käytännössä ihan sama ympäri maapallon, joten mitään järkeä sitä ei olisi ostaa ulkomailta. Lisäksi ulkomaiden kautta tilaamalla tarvii vähän tietotaitoa kullan tilaamiseen jotta ei viilata linssiin.

• määmy
        30+ kultaseppä kirjoitti:

Koruista et todennäköisesti saa kuin romukullan hinnan jälleenmyyntiarvona jolleivat ne oikeasti ole taideteoksia. Lisäksi kullan hinta on käytännössä ihan sama ympäri maapallon, joten mitään järkeä sitä ei olisi ostaa ulkomailta. Lisäksi ulkomaiden kautta tilaamalla tarvii vähän tietotaitoa kullan tilaamiseen jotta ei viilata linssiin.

Tiedän, ulkomailla saa halvemmalla tehdyt. materiaali työkorvaus yhdistelmä halvempi vaihtoehto. Vaikka suomessa suurimman osan koruist ostan, ulkomail törmää monesti kopsattuihin Kalevala koruja.

• 30+ kultaseppä

Kullan hinta on jatkanut nousuaa jo parikymmentä vuotta. Ihan varmaksi sen hinta ei romahda missään vaiheessa. itselläni on muutama satagrammaan kultaa, mutta olenkin ammatiltani kultaseppä. Olen kyllä yleisesti sitä mieltä että kamalasti ei rahoja kannata säästellä vaan ostaan niillä sitten mitä tarvitsee tai haluaa. Ei raha mistään mökistäkään käteen sula ja omaa maata on kiva omistaa.

Jos taasen vihjaat sanalla naista, niin rahat on naisen kanssa yhteisiä. Eli sijoituksena hyvä jos nainen on fiksu.

• Jos puhutaan helyistä, niin kultaa en haali kuin korvarenkaiden muodossa. Niistä tykkään. Eri kokoisista korvarenkaista, kultaisista.

Jos taas "kulta" on yhtä kuin oma ihana muru mussukka, niin kaikkeni annan, vähempään en ryhdy. Ihminen sijoituksen kohteena kuulostaa vaan jotenkin hölmöltä. Toki mä ymmärrän sen myös niin, että kun "sijoitat" itsesi antamalla itsestäsi, toivot saavasi takaisin yhtä paljon ellet enemmänkin. Siinä mielessä sijoitusta. Harva elää ihmissuhteissa/rakkaussuhteissa täysin pyyteettömästi, elääköhän kukaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      21
      1361
    2. 67
      1305
    3. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1251
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1245
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1059
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      999
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      967
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      933
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      89
      886
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      871
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      801
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      696
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      666
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      663
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      646
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      628
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      628
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      612
    19. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      586
    20. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      52
      574
    Aihe