Oma juomiseni lisääntyi vuosien kuluessa ja alkoi vaikuttamaan jo käytökseeni, että oli pakko lopettaa ihan kokonaan.
Muutaman viikon jälkeen kysyin mieheltäni, voisiko hän olla myös juomatta (kaljaa, jota hän juo lähes päivittäin pullon tai kaksi ja saunailtoina 4-6), niin hän vastasi että kyllä voi - viikolla.
Olimme tänään saunassa (keskiviikko) ja hän joi kaljaa. Mainitsin asiasta, mutta sitten alkoi tummat pilvet kerääntyä taivaalle. Ei kuulemma ota huomenna mitään...
Onko miehen ottamat saunakaljat joku tabu josta ei saa puhua eikä siihen saa puuttua? "En ota kaljaa viikolla MUUTA KUIN saunassa".
Onko sauna ilman kaljaa pelleilyä ja hippien touhua?
Miehen kaljottelu
56
1221
Vastaukset
Noh.. Tiiätkö mitä.. Oon perehtynyt valitettavasti alkoholistin/juopon ajatusmaailmaan.
"En ota viikolla."
"Paitsi saunassa."
"Tänään laitetaan sauna."
"Samaten huomenna."
"Älä valita mun juomisesta."
"Lupaan olla juomatta, paitsi juhlissa."
"Tänään on Heikin tuparit."
"Tänään on Kallen synttärit."
"En mä huomenna juo."
"Kaveri soitti ja sanoi, että tarvitsee muuttoapua. Tarjoaa kaljat."
jne. jne. jne.
Kyllä juoppo syyt keksii. Usko pois. Aina vielä sellaset, että sä et ainakaan voi syyttää sitä lupausten rikkomisesta. Ainahan sen juomisen syy oli joku "special" keissi. Kerran oot ite juonut, niin tiiät nämä kyllä, jos oot ne itelles myöntänyt. En usko, että tolla "puuttumisella" on mitään tekemistä sukupuolen kanssa, että se on "väärin", vaan se on vaan juopon tapa pitää pullosta kiinni. Turhaa selittelyä se, että "miehen oikeus pulloon".. Aijaa, kumma juttu ku oon tavannut miehiä, joilla se pullo voi suosiolla jäädä.
Joo, en oo mikään natsipelle joka sanoo, että koskaan ei juoda. Mut pitää tunnistaa riippuvuus ja "normaali" kaljottelu.
Mä en ainakaan koskaan oo tarvinnut mitään saunakaljoja tai -siidereitä. Mun mielestä se on vähän raukkamaista yleensäkin, että viinaan pitää turvautua, jotta voi sosialisoida. Hohhoi.....mutta jos saunan päälle se yksi olut vaan maistuu niin hyvälle.... eikä siinä tarvitse sosialisoida...nautiskelee sen oluen ihan itsekseen vaikka... =)
iivar-runoilija kirjoitti:
....mutta jos saunan päälle se yksi olut vaan maistuu niin hyvälle.... eikä siinä tarvitse sosialisoida...nautiskelee sen oluen ihan itsekseen vaikka... =)
Kuten sanoin, pitää erottaa riippuvuus ja se "normaali" ;D
Juu kyllä kuulostaa tutulle. Jos kaapistakin löytyy viinapullo, se on tietysti kaverille. Hän vaan säilyttää sitä. Juomari keksii aina syyn juomiselleen ja riippuvainen riippuvuudellen.
Niinhän se menee.
- mies ilman naista
Joo, miehes ei juomista lopeta. Aina löytyy syy ottaa kalja tai kuus kaljaa.
- älä natise
No hei noin vähästä kaljasta mies ei ole edes nousuhumalassa, joten olet kontrollifriikki. Jos itse et kestä pariakaan keppanaa naisena, niin miksi se tarvisi kieltää mieheltä...CONTROL!
Yritä vaihtaa miestä, älä yritä vaihtaa miehen tapoja. Naiset ......
Olen ehkä pehmeämmällä kannalla. Anna se yksi tilaisuus ehdottomalla vaatimuksella muuttaa tapansa.
hahmotelma kirjoitti:
Olen ehkä pehmeämmällä kannalla. Anna se yksi tilaisuus ehdottomalla vaatimuksella muuttaa tapansa.
Siis jos kyse on ongelmaksi asti olevasta päihteiden käytöstä.
hahmotelma kirjoitti:
Siis jos kyse on ongelmaksi asti olevasta päihteiden käytöstä.
Ydinkysymyshän on se, että miksi vaatia toista muuttumaan, kun hätinä pystyy itsekään muuttumaan? Naiset yrittää aina muutta miehiä, eikä siinä ikinä onnistu.
- deft
relaxed_eyes kirjoitti:
Ydinkysymyshän on se, että miksi vaatia toista muuttumaan, kun hätinä pystyy itsekään muuttumaan? Naiset yrittää aina muutta miehiä, eikä siinä ikinä onnistu.
Mun mielestä se ydinkysymys olisi jotenkin toiste muotoiltu, mutta olen täysin samaa mieltä noin muutoin.
Vaikka naiset onnistuisivatkin muuttamaan miehiä niin joku kärsii aina. Ja pidemmällä aikavälillä moni kärsii siitä.
Eihän naisten ole tarvis muuttua, ne on jo valmiiksi korkeammalla ja sitä myöten oikeassa. Aina. Joten eivät naiset edes miehiä muuta (omassa mielessään)...se on kaikki jotain suurempaa "kehitystä". relaxed_eyes kirjoitti:
Kyl, samaa mieltä tosta toisen muuttamisesta. On se nyt kumpi sukupuoli vaan, miehetkin osaa vaatia ihan yhtälailla naiselta muuttumista.
Miks muovata ihmisestä mieleistään, kun varmasti sopivempiakin löytyy muovaamatta. Jokainen muovautuu itse jos kun tajuaa ja kokee tarvetta.voopotin kirjoitti:
Kyl, samaa mieltä tosta toisen muuttamisesta. On se nyt kumpi sukupuoli vaan, miehetkin osaa vaatia ihan yhtälailla naiselta muuttumista.
Miks muovata ihmisestä mieleistään, kun varmasti sopivempiakin löytyy muovaamatta. Jokainen muovautuu itse jos kun tajuaa ja kokee tarvetta.Tämähän on kovaa touhua. Virhe ja vaihtoon. Sitten etsitään jotain "sitä oikeaa".
hahmotelma kirjoitti:
Tämähän on kovaa touhua. Virhe ja vaihtoon. Sitten etsitään jotain "sitä oikeaa".
Meinaan vaan, kun esimerkiksi jonkun liiallisen kaljoittelun lopettaminen ja vaikka nollalinjalle siirtyminen... Ei ensinnäkään ole välttämättä vaikeaa ja se on todellakin hyväksi. Miksi ei yrittäisi muuttaa toista.
hahmotelma kirjoitti:
Meinaan vaan, kun esimerkiksi jonkun liiallisen kaljoittelun lopettaminen ja vaikka nollalinjalle siirtyminen... Ei ensinnäkään ole välttämättä vaikeaa ja se on todellakin hyväksi. Miksi ei yrittäisi muuttaa toista.
Mä oon joskus kokeillut muuttaa miestä ja sain siitä entistä kamalalmman kumppanin. Siksi en enää halua alkaa muovaamaan kaveria omaan muottiini. Sen sijaan jos joku asia muuttuu niin vaikaksi sietää miehessä, niin kyllä mä mielummin sitten elän ilman sitä miestä kun alan inhoamaan sitä poltellessani häneen käämejä kaiken aikaa. :)
Mä tiedän, että kuulostaa sille et heti vaan kiertoon kun yhenkin mokan tekee. Eii en ole niin herkkä miestä vaihtamaan, mä olen omasta mielestäni pitkämielinen ja kärsivällinen. Koitan kyllä asiasta sanoa, että mua häiritsee tuo, mutta en mä jaksa mielin määrinkään huomautella asioista. Mä luulen ettei mulla olis ollut niin paljon sydänsuruja, jos mä oisin aikaisemmin älynnyt sen ettei ihmisiä kannata muovata, ne muovaantuu itse jos ne älyää ja haluaa.
Joku voi olla herkiempi ottaman onkeensa toisen pahasta olosta ja se aktivoi hänen päässään ajatuksen, vaikka just kaljan juomisesta. Mut se vaatii siltä juoma puolen kaveriltakin tietynlaista kykyä ymmärtää toista ja toisenkin olotilaa siinä suhteessa. Monille joille se on intohimo se juominen tms. on vaikeaa sivuuttaa sitä omaa nautinnonlähdettään toisen vuoksi.
Yleensä se muutostyö lykätään niin pitkälle, että toinen on jo lopen kyllästynyt eikä enää nää mitään järkeä jatkaa. Eli rajoja kokeillaan liian pitkään, kunnes ne rajat tulee täysin vastaan eikä enää veny.voopotin kirjoitti:
Mä oon joskus kokeillut muuttaa miestä ja sain siitä entistä kamalalmman kumppanin. Siksi en enää halua alkaa muovaamaan kaveria omaan muottiini. Sen sijaan jos joku asia muuttuu niin vaikaksi sietää miehessä, niin kyllä mä mielummin sitten elän ilman sitä miestä kun alan inhoamaan sitä poltellessani häneen käämejä kaiken aikaa. :)
Mä tiedän, että kuulostaa sille et heti vaan kiertoon kun yhenkin mokan tekee. Eii en ole niin herkkä miestä vaihtamaan, mä olen omasta mielestäni pitkämielinen ja kärsivällinen. Koitan kyllä asiasta sanoa, että mua häiritsee tuo, mutta en mä jaksa mielin määrinkään huomautella asioista. Mä luulen ettei mulla olis ollut niin paljon sydänsuruja, jos mä oisin aikaisemmin älynnyt sen ettei ihmisiä kannata muovata, ne muovaantuu itse jos ne älyää ja haluaa.
Joku voi olla herkiempi ottaman onkeensa toisen pahasta olosta ja se aktivoi hänen päässään ajatuksen, vaikka just kaljan juomisesta. Mut se vaatii siltä juoma puolen kaveriltakin tietynlaista kykyä ymmärtää toista ja toisenkin olotilaa siinä suhteessa. Monille joille se on intohimo se juominen tms. on vaikeaa sivuuttaa sitä omaa nautinnonlähdettään toisen vuoksi.
Yleensä se muutostyö lykätään niin pitkälle, että toinen on jo lopen kyllästynyt eikä enää nää mitään järkeä jatkaa. Eli rajoja kokeillaan liian pitkään, kunnes ne rajat tulee täysin vastaan eikä enää veny.Sori typot. :)
voopotin kirjoitti:
Yleensä se muutostyö lykätään niin pitkälle, että toinen on jo lopen kyllästynyt eikä enää nää mitään järkeä jatkaa. Eli rajoja kokeillaan liian pitkään, kunnes ne rajat tulee täysin vastaan eikä enää veny.Mulla kun käy niinkin sitten, että kun tarpeeksi usein toinen sivuuttaa mun ajatukset ja pitää mua itsestään selvänä. Eikä välitä mun huonosta olosta suhteessa. Että mä kyllästyn olemaan aina vaan se itsestäänselvyys jonka puheista ja olosta ei tarvitse piitata.
Silloin se tykkääminen kääntyy inhoksi lopulta. No jos kumppaniaan inhoaa eikä hänestä enää välitä, eihän siitä mitään tule kuin sota. Mielummin erota ennen kun vihaa toisiaan, jos huomaa jonkun olevan mahdotonta sovittaa yhteen. Ei viitsi rääkätä toisiaan hengiltä olemalla väkisin yhdessä ja hakkaamalla päitä seinään aina jostain syystä, kun on olemassa ihmisiäkin joiden kanssa tulee harvoin vastaan mitään miksi hakata päätään seinään. :)
Ts. enemmän samankaltainen. Kyllä mä silti voin toivoa, että se toinen jolla ongelmia on joskus niistä yli pääsee ja tai löytää itselleen sellaisen kumppanin jonka kanssa istuu paremmin yhteen kuin minun kanssani. Mielummin luovutan siis kun alan vihaamaan tai inhomaan. Jos joku asia käy yli suureksi sietää jommin kummin. Eikä puheetkaan tehoa.voopotin kirjoitti:
Mulla kun käy niinkin sitten, että kun tarpeeksi usein toinen sivuuttaa mun ajatukset ja pitää mua itsestään selvänä. Eikä välitä mun huonosta olosta suhteessa. Että mä kyllästyn olemaan aina vaan se itsestäänselvyys jonka puheista ja olosta ei tarvitse piitata.
Silloin se tykkääminen kääntyy inhoksi lopulta. No jos kumppaniaan inhoaa eikä hänestä enää välitä, eihän siitä mitään tule kuin sota. Mielummin erota ennen kun vihaa toisiaan, jos huomaa jonkun olevan mahdotonta sovittaa yhteen. Ei viitsi rääkätä toisiaan hengiltä olemalla väkisin yhdessä ja hakkaamalla päitä seinään aina jostain syystä, kun on olemassa ihmisiäkin joiden kanssa tulee harvoin vastaan mitään miksi hakata päätään seinään. :)
Ts. enemmän samankaltainen. Kyllä mä silti voin toivoa, että se toinen jolla ongelmia on joskus niistä yli pääsee ja tai löytää itselleen sellaisen kumppanin jonka kanssa istuu paremmin yhteen kuin minun kanssani. Mielummin luovutan siis kun alan vihaamaan tai inhomaan. Jos joku asia käy yli suureksi sietää jommin kummin. Eikä puheetkaan tehoa.Niin jos ei puheet tehoa. Sitä minä tässä vähän...
hahmotelma kirjoitti:
Niin jos ei puheet tehoa. Sitä minä tässä vähän...
Jep, vasta jos ei puheet tehoa. :)
- zisel
Noniin, mä pääsin piirtää tän mun kolmion taas. Päihteiden käytön pelkkä lopettaminenhan ei poista ongelmaa siinä ihmisessä. Eli tavallaan karrikoidusti voidaan sanoa että hänen ongelma ei ole se alkoholin juominen vaan se joka sen juomisen aiheuttaa. Jos hän lopettaa tosta noin juomisen niin ongelma ei häviä mihinkään. Päihteiden käyttö (ja muut addiktiot) on vain pieni osa pyramidin huipusta, se koko loppuosa on itse ongelma tai sairaus jota kutsutaan tunne-elämän sairaudeksi.
http://aijaa.com/0015910849485- ::
Alkaaks sulla huomenna ne työt? Onko se joku päihdehoitola?
Tosin päihteiden käyttö saa aikaan tunne-elämän sairautta. Ja se voi hyvinkin korjaantua itsekseen aika paljon, kun päihteiden käyttö loppuu.
hahmotelma kirjoitti:
Tosin päihteiden käyttö saa aikaan tunne-elämän sairautta. Ja se voi hyvinkin korjaantua itsekseen aika paljon, kun päihteiden käyttö loppuu.
Tuo tunne-elämän sairaus ja sen uhrina oleminen, sopii hyvin yhteen kahdentoista askeleen ohjelman kanssa, jossa täytyy tunnustaa itse olevansa voimaton päihdeongelmansa kanssa...
Toki sinä sitä et ehkä niin tarkoita.- zisel
hahmotelma kirjoitti:
Tuo tunne-elämän sairaus ja sen uhrina oleminen, sopii hyvin yhteen kahdentoista askeleen ohjelman kanssa, jossa täytyy tunnustaa itse olevansa voimaton päihdeongelmansa kanssa...
Toki sinä sitä et ehkä niin tarkoita.Ai sulle on 12 askelta tuttu..? Joo no mulle itselleni henkilökohtasesti on kaikista vaarallisin tilanne lähteä juuri siihen uhriutumiseen. Eipä kyllä missään itsesäälissä ja marttyyrinä kieriskelyssä eläminen kenellekkään ole mitenkään rakentavaa mutta mä teen sen huomaamattani hyvinkin mielellään joskus. Mutta miten sä voit sanoa sellaselle ihmiselle (olkoonpa nyt kuka hyvänsä) että "lopeta toi perkeleen ainanen ruikutus!!" ilman että tää ruikuttaja vajoo entistä syvemmälle sinne "byhyyy, kukaan ei ymmärrä mua"- tilaan? Ja sitten on vielä se että kun se uhri-moodi iskee päälle niin jotenkin typerästi kuvittelee että mulle on kaikki sallittua koska vuonna 1765 mulle sattui sitä ja tätä... Enhän mä nyt tietosesti ajattele niin että "joo, mua vetästiin kerran turpaan niin mä lähden nyt hakkaa kaikki koska mulla on siihen OIKEUS!" vaan se jotenkin salakavalasti tulee joskus käytökseen mukaan. Eikä sitä huomaa ennenkun pysähtyy miettii että "hei ihan oikeesti. Minkä vitun takia mulle on tällanen sallittua ja toisille ei?" Sitten sen huomaa että vastaus on juuri toi että kun mä olen niiiiiiin UHRI. Ja nimenomaan päihdeongelmahan ei tule sillä mentaliteetilla paranee koskaan - päinvastoin. Niitä uhreja nimenomaan on just nää ojanpohjat pullollaan pulloineen.
Mut joo, tällasta itsetutkiskelua. Mulla on flunssa ja kuume ja kurkku niin helvetin kipee - "byhyyyyyy!" :D Ja pakko lähteä vielä maitoa hakee. Aaaaargh.
- ei tippa tapa
Olen nainen ja sain 10v kestäneen putken ihan ite poikki.Mun mies kuoli viinan tekemiin tuhoihin mut minulla siitä juominen kiihtyi.3v vedin niin täysii et olin monesti kuolla.Sit päätin et nyt loppu.Raittiina vuoden nyt.Mutta ottaako ukkos kännejä?Se on eri asia ku pari kaljaa iltaisin.En puolustele ketään mutta ei se mun mielestä paha juttu oo.Itse inhoon kaljan hajuukin.Tietty ne 4-6iltakaljaakin vois jäädä pois mutta et pysty vaikuttaan siihen.Sano sille et vaihtaa limuun.Se on tapa et pitää ne pari kaljaa olla.Siitä tavasta sen pitää ite päästä eroon.Turhaa riitaa tulee jos nalkutat.Mulla oli lopussa vaan tapana että kaljaloota piti olla vaikken juonut ku 5 kaljaa ni aamuksi piti olla.Mut oo tyytyväinen jos ei kännejä vedä mieti miltä se tuntuis.
- Happeaperkele
Juuri tästä olemme kavereiden kanssa jutelleet. On se jumankauta kumma juttu, ettei teille naisille nykypäivänä mikään riitä!!? Aloittajalla just toi tyypillinen esimerkki. Ensin puhutaan vähentämään. Sitten kun on vähennetty, niin pyydetään vähentää. Sitten kun vähennetään lisää, niin pyydetään lopettamaan kokonaan. On se nyt jumankauta yks wittu, ettei nykyajan ajan äijällä saa olla yhden yhtä pahetta! Naiset ei tyydy mihinkään vaan aina vaaditaan lisää. Jos mies on muuten kuin unelma, mut ottaa sit kerran pari viikossa muutaman saunakaljan, niin jo pitää sekin evätä pois. Antakaa nyt herranjestas miehillenne tilaa hengittää. Sit sitä ollaan suu auki ihemettemässä, kun ukko joku viikonloppu saa tarpeekseen ja lähtee pariksi päiväksi teille tietämättömille tuulettumaan. Se on vaan naisten tiukkapipoisuuden ansiota!
Se johtuu vain ja ainoastaan siitä, että te naiset vaaditte miehiltänne nykypäivänä ihan kohtuuttomia. Jos ottaa kerran viikos kunnon niitit tai kaks kertaa viikos muutaman sauna-/iltakaljan, niin johan on alkoholistin leima otsassa. Sitä sit päivitellään illat pitkät puhelimessa kavereille, "kun se on NIIN juoppo".
Tää ilmiö vaan on niin jauhettu loppuun kavereiden kans ja kaikki siitä yhtä mieltä.
Vaikka suhteen aluksi se muutaman kaljan ottaminen "ei haittaa yhtään", niin kylläpä jo lähikuukausien aikana köysi kiristyy ja vaaditaan absolutistiksi.
Ei riitä järki käsittämään. No, mikäs siinä, jos on valmis niiden muutamien kaljojen takia jättämään hyvän miehen. Valitkaa sitten heti kättelyssä, joku "ei kaikki muumit laaksossa" absolutisti, niin ei tartte käydä läpi sitä naukumis-/matalapainehelvettiä, millä pilaatte hyvän suhteen. Piste.- kotoa karanut
No sittenhän minullakin naisena on oikeus ottaa muutamat niitit ja jos mies pyytää vähentämään, suutun ja häviän teille tietämättömille muutamaksi päiväksi. Kyllä se ***:n homeperse oppii olemaan pyytämättä. Stana
ANTAKAA MUN HENGITTÄÄ!!!!! kotoa karanut kirjoitti:
No sittenhän minullakin naisena on oikeus ottaa muutamat niitit ja jos mies pyytää vähentämään, suutun ja häviän teille tietämättömille muutamaksi päiväksi. Kyllä se ***:n homeperse oppii olemaan pyytämättä. Stana
ANTAKAA MUN HENGITTÄÄ!!!!!Tasa-arvo se on tässäkin asiassa. Ja jos ei jompaa kumpaa miellytä, niin aina voi lähteä eri teille ja etsiä samanhenkisen kumppanin. Vai eikö tämä asia kukkakaaliaivoilla ajateltuna olekaan näin yksinkertainen?
- kotoa karannut
Ratikkakuski kirjoitti:
Tasa-arvo se on tässäkin asiassa. Ja jos ei jompaa kumpaa miellytä, niin aina voi lähteä eri teille ja etsiä samanhenkisen kumppanin. Vai eikö tämä asia kukkakaaliaivoilla ajateltuna olekaan näin yksinkertainen?
Kyllä on. Seuraava potilas!
- Happeaperkele
kotoa karanut kirjoitti:
ANTAKAA MUN HENGITTÄÄ!!!!!Nimenomaan. Se on sun oikeus ja sun valinta. Neropatti.
En väitä, etteikö kännääminen tai tissuttelu olisi paha tapa. Minua kuitenkin kiusaa kirjoituksessasi yksi asia. Se, että kun sinä ryhdistäydyit, niin ensin toivot ja sitten vaadit samaa mieheltäkin.
Samantyyppisiä asioita on muitakin. Joku lopettaa polttamisen, toinen aloittaa dietin, kolmas aloittaa kuntoilun. Valitettavasti se ei riitä vaan myös kumppanilta vaaditaan samanlaista elämänmuutosta, useimmiten huonoin tai korkeintaan väliaikaisin tuloksin.
Onnistuakseen muutoksen pitää lähteä omasta halusta, ei toisen vaateista. Sinun vaihtoehtosi on joko kestää nykytilanne tai lähteä lätkimään.- ajatteletoisinpäin
Euroopassa on on tapana nauttia aterian yhteydessä alkoholia 1-2 lasillista viinin muodossa, arkenakin, ja naisetkin. Saunan jälkeen ja kaljan juominen ja pullon suusta aiheuttaa martta-tätityypeille hengenahdistusta.
- sinkkuna suhteessa
Juuri näin. Oma oikeus ja toisen oikeus. Yhteiset pelisäännöt ja tasa-arvo
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10899713 Kyllä juoda saa jos osaa juoda sivistyneesti. Joka päiväinen kaljoittelu kertoo vaa sen et on alkoholi ongelma. Jos on vaimo ja lapsia niin kyllä se juominen häiritsee perhettä jos mies ajattelee vaan juomista. Kyllä vaimoaan pitää auttaa kotitöissä ja lapsien hoitamisessa. Itse kun olin mukula niin mun äiti lähti viikoksi aina jonnekkin ryyppäämään ja jätti mut ja veljeni kahdestaan kotiin.
Piti siinä sit käydä koulua ja selviytyä yksin. Piti varastaa myös ruokaa kaupasta kun äiti ei jättänyt yhtään rahaa. Sitten tuli sosku jossain vaihees ja vei meidät lastenkotiin.
Juominen tuhoaa perhe elämän ja lapset jää heitteille . Tiedän monta pariskuntaa jossa mies juo ja nainen yrittää saada miestä lopettamaan. Ei se juominen lopu. Mies ottaa mielummin eron kun lakkaa juomasta- mitenasioitahaluaaka
Moni martta-tätityyppi haukkuu miestä juopoksi vain sen takia, koska kaljan juominen on junttimaista heidän silmissä ja kaljapullot viittaavat pultsariin puiston penkillä.
äh, taaass.. taidan olla ainut akka joka ei oo ikinä valittanu miehen juomisesta, varsinkaan noin vähästä määrästä.. vasta silloin jos ja kun käytös muuttuu radikaalisti niin tokaissu että pitäisköhän sun vähä vähentää mutta jos ei niin miettiny enempi kumppanin vaihtoa.. kummaltaki väärin ruveta vaatimaan toiselta mitään.
voithan aina luovuttaa sen miehes mulle niin molemmat voi ottaa ööliä saunan aikana ja saunan jälkeen eikä kukaan valita :D- kysyn vaan
Lähteekö joku ryyppäämään. Vedetään kunon kännit ja haitatetaan akalle vi.tut
- uusio sinkku
Mene vaan. Takas ei ole tulemista, jos kerran tahdot haistatella.
Kyllä se on minullekin aika vaikea ymmärtää miehen muutamat oluet ovat sinulle ongelma.
Jos alkoholin juominen aiheutti sinulle ongelmia niin ihan hyvä, että lopetit sen juomisen. Ilmeisesti sinun alkoholiongelmasi on kuitenkin juomisen lopettamisen myötä muuttanut vain muotoaan. Nyt muidenkin juoma alkoholi aiheuttaa sinulle ongelmia. En tiedä miten sinä tuosta pääsisit helpoiten eroon...aika monet miehet käsittääkseni ottavat oluen jos toisenkin viikossa. Kannattais miettiä onko se miehen oluen juominen se oikea ongelma vai onko se oikea ongelma jokin muu.
Jos metsässä kaatuu puu ja kukaan ei ole kuulemassa, kuuluuko ääni?Niin, siis aloituksen mies käsittääkseni juo pari-kolme kertaa viikossa kännit ja kuivinakin päivinä vetää pari olutta.
Kyllähän tuossa tilanteessa mies on lievästi alkoholisoitunut. Jo kerran viikossa, tai useammin vedettynä tuollaiset sohvakännit ovat alkoholismin merkki.dazu kirjoitti:
Niin, siis aloituksen mies käsittääkseni juo pari-kolme kertaa viikossa kännit ja kuivinakin päivinä vetää pari olutta.
Kyllähän tuossa tilanteessa mies on lievästi alkoholisoitunut. Jo kerran viikossa, tai useammin vedettynä tuollaiset sohvakännit ovat alkoholismin merkki.Mutta mitä ilmeisemmin se miehen oluen juonti on isompi ongelma aloittajalle kuin sille miehelle itselleen ja sen takia kehoitin aloittajaa miettimään mitä hän itse voisi tehdä oman ongelmansa ratkaisemiseksi. Mies ratkokoon omia ongelmiaan pienessä maistissa tai selvin päin.
Richartti kirjoitti:
Mutta mitä ilmeisemmin se miehen oluen juonti on isompi ongelma aloittajalle kuin sille miehelle itselleen ja sen takia kehoitin aloittajaa miettimään mitä hän itse voisi tehdä oman ongelmansa ratkaisemiseksi. Mies ratkokoon omia ongelmiaan pienessä maistissa tai selvin päin.
Niin, eihän se mies varmaankaan näe sitä omaa ongelmaansa ja kokee, että hänen täytyisi vaan muuttua toisen vuoksi. Todennäköisesti mies ei ymmärrä olevansa alkoholisti.
Ehkä siinä vaiheessa, jos menettää työnsä ryyppäämisen takia se alkaa ajattelemaan asioita ja voi mennä johonkin AA-kerhoon mut siihen voi mennä 15 vuotta, tai sitten sitä ei tapahdu koskaan.
Niin, tai muijahan voi sen herätellä sillä, että jättää sen, mutta silloinkin se voisi pistää homman muijan piikkiin.- heikoillajäillä
dazu kirjoitti:
Niin, eihän se mies varmaankaan näe sitä omaa ongelmaansa ja kokee, että hänen täytyisi vaan muuttua toisen vuoksi. Todennäköisesti mies ei ymmärrä olevansa alkoholisti.
Ehkä siinä vaiheessa, jos menettää työnsä ryyppäämisen takia se alkaa ajattelemaan asioita ja voi mennä johonkin AA-kerhoon mut siihen voi mennä 15 vuotta, tai sitten sitä ei tapahdu koskaan.
Niin, tai muijahan voi sen herätellä sillä, että jättää sen, mutta silloinkin se voisi pistää homman muijan piikkiin.Kuulostaa entisen alkoholistin puheilta, halutaan nousta toisen yläpuolelle jos pientäkin mahdollisuutta siihen olisi. Entinen alkoholisti on alkoholisti vaikka voissa paistaisi, yrität vetää omaan joukkoon muutkin.
heikoillajäillä kirjoitti:
Kuulostaa entisen alkoholistin puheilta, halutaan nousta toisen yläpuolelle jos pientäkin mahdollisuutta siihen olisi. Entinen alkoholisti on alkoholisti vaikka voissa paistaisi, yrität vetää omaan joukkoon muutkin.
Minäkö kuulostan entiseltä alkoholistilta?
- Hank C.
heikoillajäillä kirjoitti:
Kuulostaa entisen alkoholistin puheilta, halutaan nousta toisen yläpuolelle jos pientäkin mahdollisuutta siihen olisi. Entinen alkoholisti on alkoholisti vaikka voissa paistaisi, yrität vetää omaan joukkoon muutkin.
Aforismi
*Parantuneet juopot ja uudelleensyntyneet kristityt ovat pahimmanlaatuisia ihmisiä*
Kyseinen herrasmies on alkoholisti, joskaan ei aivan pahimmassa muodossaan. Ehkä voisi sanoa, että miehesi on alkoholistin ammattiaan aloitteleva alkoholisti.
"oli pakko lopettaa ihan kokonaan."
-Oikein teit. Et jää paitsi mistään.
"kaljaa, jota hän juo lähes päivittäin pullon tai kaksi ja saunailtoina 4-6"
-Miehesi on alkki.
"Onko miehen ottamat saunakaljat joku tabu josta ei saa puhua eikä siihen saa puuttua?"
-Ei ole tabu, vaan huono tapa.- yksisilmäistätouhua
Mikä ihme siinä on, että lasi viiniä ruoan kanssa on ok, mutta pullo olutta saunan jälkeen niin olet juoppo?
- korjataan vähän
kyse ei ollut viinin määrästä.
- kaljaukkeli
"Oma juomiseni lisääntyi vuosien kuluessa ja alkoi vaikuttamaan jo käytökseeni, että oli pakko lopettaa ihan kokonaan."
Nostan hattua sinulle. Olet poikkeus meidän kaljottelijain joukossa. Pystyt lopettamaan kaljottelun.
"Muutaman viikon jälkeen kysyin mieheltäni, voisiko hän olla myös juomatta (kaljaa, jota hän juo lähes päivittäin pullon tai kaksi ja saunailtoina 4-6), niin hän vastasi että kyllä voi - viikolla."
Älä usko meitä kaljaukkoja. Tuon tuosta lupaamme lopettaa kaljoittelun. Varsinkin ryyppyputken loputtua kun sisäinen moraali/omatunto kolkuttaa, päätä särkee ja pumppu hakkaa tuhatta ja sataa. Silloin me hekistymme. Hetkiseksi vain.
"Onko sauna ilman kaljaa pelleilyä ja hippien touhua?"
On.- kaljaukkeli
Jatkan vielä. Varasin kallista aikaani (10 sekuntia) lukeakseni vastauksia aloitukseen. Silmissäni vilahteli pettyneitä naisia juoppo mieskavereihin. Olin huomaavinani vertauksia etelän viinikulttuureihin. Enempää en ehtinyt havainnoida 10:ssä sekunnissa.
Miksi sitten jeppe joi? Ethän vain sinä olisi ollut osasyyllinen jepen juomiseen?
Mitä tekemistä on etelän viininryystäjillä pohjolan kaljoittelijoille?
- Marja Mehuinen
Monenlaista on ollut kommenttia, puolesta ja vastaan.
Kertaan vielä mitä kirjoitin:
1. Muutaman viikon jälkeen kysyin mieheltäni, voisiko hän olla myös juomatta (kaljaa, jota hän juo lähes päivittäin pullon tai kaksi ja saunailtoina 4-6), niin hän vastasi että kyllä voi - viikolla.
--> Paino sanalla KYSYIN. En mäkättänyt enkä kitissyt, kysyin nätisti. Ajattelin hänenkin terveyttään ja sitä minusta olisi niin paljon mukavampaa kun kumpikaan meistä ei joisi. Ja hän lupasi olla juomatta mitään viikolla. Se sopi minulle erittäin hyvin ja olin mielissäni.
2. Olimme tänään saunassa (keskiviikko) ja hän joi kaljaa. Mainitsin asiasta, mutta sitten alkoi tummat pilvet kerääntyä taivaalle. Ei kuulemma ota huomenna mitään...
--> Näköjään hänellä on vaikea siitä vanhasta tavastaan kuitenkaan luopua, sauna ja kalja kuuluvat erottamattomasti yhteen. En pidä sanottavammin asiasta, mutta kai se on pakko vain tyytyä tilanteeseen jos aikoo perhesovun säilyttää ja rakkaan miehen pitää.
Pääasia ettei hän varsinaisesti juopottele ja vain ehkä kerran kuussa ottaa enemmän, että on selvästi humalassa. Ihanan näköistä ja kuuloista se ei ole, kun itse nyt elelen selvinpäin ja joudun sitä katselemaan, mutta olkoon.
Kaikkea ei saa, sanotaan. - röyh...
Veikkaan et se mies luopuu naisesta ennemmin kuin kaljan kittaamisesta.
Yllyttääkö miehesi juominen sinua mielessäsi juomaan? Siinäkö ongelma on?
Määrä ei mielestäni ole vielä lähelläkään ongelmakäyttöä.
Jos asia on niinkuin otaksun kerro asia suoraan miehellesi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3648233Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1592582- 76938
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60863- 55833
- 25826
- 12820
- 64812
- 46786
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss68713