VHH-palstan voi sulkea?

Buumi on ohi

Minunkin työpaikaltani noin puolet karppasi vuosi sitten ja nyt ei enää juuri ketään. Ihan hyvä että järki voitti viimein, sillä kyllähän se rasvan imeminen oli todella sairasta ja kolesteroli ja sydänkohtaukset siinä vain kasvoivat.

Nyt kun kukaan ei enää karppaa niin tämänkin voi sulkea onneksi ohi menneenä muoti-ilmiönä...viimeinen sammuttaa valot :)

17

476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • B Shit

      Nyt kun kukaan ei enääk karpaa niin sydänkohtauksen putoavat nollaan?

      Kolesterolilla ei ole sydänkohtauksessa kuin korkeintaan tervehdyttävä vaikutus, eikä luonnollinen eläinrasva, jota sinunkin vyötärölläsi on, aiheuta muuta kuin hyvää oloa.

      Sv-tautien syyt ovat aivan jossain muualla, mm. krooninen inflammaatio sekä hapettuvat kasvirasvat ovat ongelma. Jatkuva korkea insuliinitaso runsaista hiilihydraattien syömisestä on myös edesauttava tekijä.

      • Sv-taudit

        Sv-tautien syyt ovat nimenomaan karppauksesta ja eläinrasvoista johtuvia.Ne
        liikakilot vyötäröllä johtuvat liian vähäisestä liikunnasta ja liian paljosta
        herkkujen popsimisesta.Älkääpä selitelkö ja vääristelkö asioita,kun ette näytä
        tietävän yhtään mitään.


    • Kohtuus kaikessa...

      Ylimääräinen proteiini kuormittaa myös munuaisia... Mikään ruoka liikaa syötynä ei ole kaiketi hyväksi elimistölle? Eivät edes vitamiinit, joten eiköhän kaikkea - myös hiilihydraatteja - ole ihan terveellistä syödä kohtuudella.?

    • NäilläMennään

      Kohtuus hiilihydraatteja on n.100g/vrk

    • Valinnan vapaus

      Kun sinun työpaikallasi ei enää ole "karppaajia", niin palstan voi lopettaa? Ymmärtänetkö sen, että karppaajia on ollut ennen buumia ja tulee olemaan myös buumin jälkeen?

      Itse olen karpannut 10 vuotta ja kolesteroliarvoni ovat erinomaiset. Oma karppaukseni ei ole perustunut rasvalla mässäilyyn, vaan lisäaineiden, kovetettujen kasvisrasvojen, viljan, sokerin, maissin ja riisin välttämiseen.

      Syön myös luonnonmukaista ruokaa, en syö koskaan eineksiä, kasvatan itse osan vihanneksistani, sienestän, marjastan ja syön lihaa (lähitilalta), jota ei ole käsitelty. Kalaa syön myös monta kertaa viikossa ja riistaa silloin kun saan sitä jostain. Tietysti syön myös voita ja kermaa, mutta en minä kaikkea ruokaani aina voissa paista ja lurauta joukkoon kermaa. :D

      Karppaajat syövät myös pääsääntöisesti höyrytettyjä kasviksia lihansa ja kalansa kanssa.

      Karppauksen vastustajat ovat minulle kateellisia terveellisistä elintavoistani ja siksi haluavat, että palaisin heidän kanssaan samaan epäterveelliseen ruokavalioon. Varmaan minun pitäisi myös alkaa tupakoimaan ja vetämään viinaa?

    • LeikkiäHengelläKääk.

      Minunkin työpaikaltani noin puolet (25 henkilöä) karppasi vuosi sitten ja nyt ei enää ketään, sillä kaikki karppaajat saivat sydärin ja henki pois.

      • LeikkiäHengelläKahjk

        Ompas sulla omituinen huumori.
        Jo sinä vastustat karppaamista, mutta ei sitä tartte silti tulla suoraan valehtelemaan.


      • ................

        Olet sitten työpaikalla, jonne on koottu pelkästään typeryksiä, kun eivät osanneet edes oikeaoppisesti karpata. :D


    • En luovu VHH:sta

      Tässä avaajalle kaksi reseptiä:
      Munakasrulla VHH-reseptillä:

      http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=77

      Munakasrullia tavallisella versiolla:

      http://www.valio.fi/reseptit/munakasrulla-1/
      http://www.maku.fi/resepti/jauheliha-munakasrulla#axzz26jUiw2wv
      http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/23543/Munakasrulla/

      Täytyy olla avaajan kaltainen tollo, jos ei huomaa, että 1. versio ei poikkea muista muuten kuin pääsääntöisesti siitä, että ohjeeseen ei ole tarvinnut käyttää epäterveellisiä, valkoisia vehnäjauhoja. Karppiversio on yksinkertaisempi ja terveelisempi kuin tavisversio ja se on muuten paljon maukkaampikin, sillä vehnäjauhot leivinjauhe pilaavat munakkaan ja tekevät munakkaasta pannukakkua.

      • www.ravintoavain.fi

        www.ravintoavain.fi


    • Ohhoijjaa?!

      MITEN se tekee ruokavaliosta vaarallisemman, kun korvaa valkoisen ravinnottoman viljan monipuolisilla kasviksilla?!
      Minulle tämä ei ole dieetti vaan elämäntapa. On muuten vatsavaivat, ihottuma ja väsymys hävinnyt viljojen jättämisen myötä.

    • www.ravintoavain.fi

      www.ravintoavain.fi

    • lankesin

      Apua, söin kiivin. Menikö karppaus nyt pilalle? Hirmuisesti hiilareita oli siinä. Mutta kun teki niin mieli kun en ole vuosiin saanut hedelmiä.

      • Karpaten ja nauttien

        Onneksi ole kiiville allerginen, joten syön mustikoita. :)


    • Tasan sata

      Pudottelin painoni joskus 40 kg karppaamalla. Työt kun vaihtu niin tuli painosta pikkuhiljaa puolet takaisin. Taas varovasiti aloittelin hyvä karpiksen, niin on jo 10 kg hävinnyt pikkuhiljaa. Taitaa tulla tästä elämäntapa!

    • Terve jälki

      Näillä diabetes luvuilla ei karppausbuumi lopu, karppaukselle kulta-ajat tulossa. Karppaus"buumia" kiitän siitä, että se on avannut monien silmät erottamaan aidon ruoan "valeruoasta".

      Terveenä on kaikkein ekologisin tapa elää. Vain hiilihydraatteja hallitsemalla hallitaan insuuliinin tuotantoa.

      • Karpaten ja nauttien

        Itse olen korvannut perunan joko uunikasviksilla tai höyrytetyillä kasviksilla ja kummallista, kun olen ollut viikonloppuvierailulla näine omine eväineni, niin ei-karppaava isäntäväenkin kauha käy kovin mielellään "minun uunikasviksillani" ja perunat saavat jäädä syömättöminä kattilaan. :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe