Kysymyksiä perinteisiä naisia etsiville miehille?

Perinteinen nainen

Olen perinteinen nainen (ja onnellisesti avioliitossa), ja minua ärsyttää modernimpien kanssasisarteni puolesta miehet jotka valittavat että "perinteisiä naisia ei enää ole". Puoletkaan näistä miestä eivät oikeasti kykenisi käsittelemään perinteistä naista, koska perinteinen nainen tarvitsee perinteisen miehen. Kuka tahansa mies ei kykene olemaan perinteinen mies.

Eli siis perinteistä naista etsivät miehet, oletteko valmiita:

1) Kun lapset syntyvät niin vaimo jää kotiin hoitamaan lapsia vähintään 3-vuotiaaksi asti? Eli oletteko valmiita siihen, että perheen ansiotaso putoaa, koska tulonsaajia on vain yksi?

2) Ovatko perinteiset miesten taidot kunnossa? Miehellä täytyy pysyä vasara kädessä ja miesten hommien täytyy hoitua ilman käskemistä. Laiska mies on lähinnä lapsi. Jos ei palkata siivoojaa niin ei myöskään renkaita vaihdeta huoltamolla...

3) Osaatko kuunnella aidosti puolisoa? Perinteisissä rooleissa mies usein sanoo viimeisen sanan, mutta ei tee päätöksiä ottamatta vaimon mielipidettä huomioon.

4) Puhutko aina kunnioittavasti naisista? Feministi tai muuten vaan moderninainen voi kuunnella kiroilua ja katsoa sikailua, mutta perinteinen nainen etsii perinteistä herrasmiestä. Henkilökohtaisesti poistun välittömästi paikalta jos joku mies puhuu minun seurassani halveksuvasti naisista (siis tarkoitan ämmittelyä, huorittelua, sovinistisia vitstejä, naisten ulkonäön pilkkaamista, pippelikakkajuttuja jne..).

5) Ymmärrätkö, että kodinhoito vie aikaa? Ja se on myös työtä, etenkin jos se tehdään hyvin.

6) Oletko itse kunnollinen ja luotettava? Tämä on sanomattakin selvää, että täytyy olla.

7) Oletko terveellä tavalla itsevarma ja tasapainoinen mies, joka kestää myös ympäristön paineen? Perinteinen parisuhde herättää nykyihmisissä aina ulkopuolista naureskelua ja jopa suoraa halveksuntaa.

8) Ja ennen kaikkea: oletko aidosti valmis sitoutumaan avioliittoon? Perinteiset naiset haluavat avioliittoon ilman avioehtoja. Avoliittoja voidaan harrastaa hetkiä, mutta "juupas eipäs"-leikit eivät sovi perinteisille naisille.

9) Jos avioliitossa on huonoja aikoja pystytkö olemaan pettämättä?

10) Oletko valmis siihen, että sinä olet se perheen suojelija? Jos esimerkiksi lasta kiusataan koulussa niin SINÄ olet se, jonka odotetaan automaattisesti lähtevän omaasi puolustamaan. Perinteisen miehen tehtävä on suojella lapsiaan.

11) Uskallatko olla maskuliininen? Kaikissa miehissä on maskuliinisuutta, mutta läheskään kaikki miehet eivät uskalla tuoda sitä esiin. Kyse ei ole ulkonäöstä vaan itsetunnosta, henkisestä tasapainosta ja siitä, että uskaltaa tarpeen vaatiessa sanoa vaimollekin että "jumalauta ei sovi". Maskuliinisuus on itsetuntoa ja sitä voi kehittää.

12) Ymmärräthän, että kuninkaan puoliso on kuningatar eikä piika/rakastajatar? Jos haluaa, että nainen kohtelee miestä kuin kuningasta niin naistakin täytyy kohdella kuin kuningatarta. Kuningas ei muuten myöskään alistu kuningattaren rengiksi.

Ikävä kyllä suurin osa nykymiestä ei yksinkertaisesti kykene ylläolevaa listaa täyttämään, koska se vaatii mieheltä hyvin paljon. Perinteinen mies on muuten parasta mitä nainen voi löytää, sillä mikään ei ole niin ihanaa saada rakastaa ihmistä johon luottaa kaikissa asioissa.

Perinteinen mies ei myöskään mikään "alfauros" tai "ihmemies" vaan aivan tavallinen mies, jolla on itsetuntoa olla mies ilman uhoa ja laittaa myös naiselle vastaan. Jos ei pysty olemaan perinteinen mies niin kannattaa lopettaa kitinä siitä, että "naiset ovat läskejä", "naiset eivät osaa laittaa ruokaa", "naiset kohtelevat miehiä kuin orjia", "naiset ovat huoria" jne... Kannattaa myös lopettaa kitinä "venäläiset/virolaiset naiset ovat parempi kuin suomalaiset", koska nekin naiset odottavat näitä aivan samoja asioita miehiltä.

12

1453

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+6

Loistava kirjoitus!

t. ei ihan noin perinteinen nainen :)

• Näin meillä

Katsotaas...

1. Vaimo on ollut kotirouvana alusta asti. Vaimo on hoitanut kodin melko lailla yksin. Mutta katson, että lastenhoito on kummankin vanhemman vastuulla.

2. Ikean huonekalut kokoan, mutta esim. remonttihommissa tekisin enemmän vahinkoa. Renkaat vaihdatan tai vaihdan itse.

3. Annan vaimon tehdä kaikki perhettä koskevat päätökset. Hän ottaa mielipiteeni huomioon silloin harvoin, kun minulla sellainen on.

4. En ole kuullut kenenkään miehen puhuvan halveksivasti naisista. Kiroilua minä siedän vähemmän kuin vaimo.

5. En ole koskaan arvostellut vaimon työn jälkeä. Vaimo toivoisi minulta enemmän kunnianhimoa.

6. No comment.

7. En ole törmännyt naureskeluun tai halveksuntaan.

8. Ei ole avioehtoa. Sittenkin diili on taloudellisesti kotiäidille vaarallinen. Esim. eläkettä ei kerry eikä elatusvelvollisuutta miehellä ole, jos tulee ero. Minä puolestani aion vetää tämän loppuun asti.

9. Pettämiseen ei ole ollut tilaisuuksia eikä aikeita.

10. Onneksi suojeluun ei ole ollut vielä juuri tarvetta.

11. Olen mielestäni tasapainossa. En muista, milloin olisin sanonut vaimolle vastaan.

12. Meillä hallitsee kyllä suvereenisti vaimo.

• Realism,---

Kyllä tuossa listassa on kaikki mahdollinen. Perinteinen mies ei taida ihan noin moderni olla ajatuksiltaan tai käyttäytymiseltään.

Joten taitaa olla niin, että kukin tarkoittaa perinteisellä naisella/miehellä itselleen sopivaa omien perinteiden pohjalta rakennettua ihannetta.

Sellaisia ei ole olemassa. SInäkään et ole mikään perinteinen nainen vaatimuksinesi!

• Perinteinen nainen

Ajattelepa listaa näin:

Mies vaatii, että nainen tekee kaikki kotityöt, laittaa ruokaa ja on vielä kaiken päälle nätti. Nainen ei myöskään saa olla feministi ja höpistä tasa-arvosta. Tätä kuulee todella paljon miesten suusta. Perinteinen nainen on vanhanaikainen ihanne, mutta jos mies vaatii naiselta vanhanaikaiseen ihanteeseen pyrkimystä niin miehen pitää myös itse nähdä perinteisen miehen malli ihanteena. Jos nainen on valmis hoitamaan kodin ja paapomaan miestä, niin eikö naisella ole myös oikeus vaatia mieheltä jotain?

Minulla on perinteinen mies ja minä olen perinteinen nainen, me olemme lipuneet näihin rooleihin koska näin on meille hyvä. Molemmat on kasvatettu näin ja molempien vanhemmilla on ollut onnellinen parisuhde. Sovimme toisillemme ja olemme erittäin onnellisia yhdessä. Mutta perinteinen sukupuoliroolijako ei toimi jos kumpikin ei ymmärrä omaa osuuttaan hommasta ja yrittää käyttää sitä väärin.

Tottakai niin perinteisissä naisissa kuin miehissäkin on ongelmia, kaikissa yksilöissä on ongelmia. Kirjoitukseni tarkoitus oli lähinnä osoittaa, että ilmaista siivousta ei ole :D Siitä en jaksa alkaa keskustelemaan "kuka on perinteinen ja kuka ei".

• 20 + 5
        Perinteinen nainen kirjoitti:

Ajattelepa listaa näin:

Mies vaatii, että nainen tekee kaikki kotityöt, laittaa ruokaa ja on vielä kaiken päälle nätti. Nainen ei myöskään saa olla feministi ja höpistä tasa-arvosta. Tätä kuulee todella paljon miesten suusta. Perinteinen nainen on vanhanaikainen ihanne, mutta jos mies vaatii naiselta vanhanaikaiseen ihanteeseen pyrkimystä niin miehen pitää myös itse nähdä perinteisen miehen malli ihanteena. Jos nainen on valmis hoitamaan kodin ja paapomaan miestä, niin eikö naisella ole myös oikeus vaatia mieheltä jotain?

Minulla on perinteinen mies ja minä olen perinteinen nainen, me olemme lipuneet näihin rooleihin koska näin on meille hyvä. Molemmat on kasvatettu näin ja molempien vanhemmilla on ollut onnellinen parisuhde. Sovimme toisillemme ja olemme erittäin onnellisia yhdessä. Mutta perinteinen sukupuoliroolijako ei toimi jos kumpikin ei ymmärrä omaa osuuttaan hommasta ja yrittää käyttää sitä väärin.

Tottakai niin perinteisissä naisissa kuin miehissäkin on ongelmia, kaikissa yksilöissä on ongelmia. Kirjoitukseni tarkoitus oli lähinnä osoittaa, että ilmaista siivousta ei ole :D Siitä en jaksa alkaa keskustelemaan "kuka on perinteinen ja kuka ei".

"Mies vaatii, että nainen tekee kaikki kotityöt, laittaa ruokaa ja on vielä kaiken päälle nätti."

Ei liittoa voi koskaan perustaa "miehen vaatimuksiin". Kaikki on niin kuin yhdessä sovitaan. Nättiyden vaatimusta en ole ajatellutkaan.

"Nainen ei myöskään saa olla feministi ja höpistä tasa-arvosta."

Miehenä olen sitä mieltä, että kaikkien ihmisten pitäisi olla feministejä. Ei niin, että mistään ideologiasta pitäisi koko ajan olla höpisemässä. Feminismi tarkoittaa sitä, että naisella on oikeus itsenäisesti päättää elämänsä suunta eikä hänen tarvitse pakottaa väkisin itseään mihinkään kulttuurin muottiin. Minun kotirouva-vaimoni on kovan luokan feministi.

"Jos nainen on valmis hoitamaan kodin ja paapomaan miestä, niin eikö naisella ole myös oikeus vaatia mieheltä jotain?"

Kotirouvan tehtävänä ei ole paapoa miestä vaan hoitaa kotia. Siinä järjestelyssä miehen tehtävä on hankkia perheelle rahaa. Vaatimuksia ei pitäisi olla. Eli mies ei saa vaatia parempaa siivoamista eikä nainen miestä hankkimaan isompaa palkkaa.

• vuosi 2012....

Ajattelepa listaa näin:

Mikä sitten ongelmasi on? Miten voit perinteisenä (yksinkertaisenako) naisena väittää, ettei muunmallinen parisuhde toimi? Nainen voi oikeasti olla naisellinen ja perinteinen ja mies siltä väliltä tai moderni. On todella yksitotista ajatella, että vain tietyntyyppinen käyttäytyminen sopii tietyntyyppiseen käyttäytymiseen. Ajattelutapasi on turhan konservatiivinen, alkukantainen ja suppea.

• Cloetta...

Ajattelepa listaa näin:

Minut voidaan varmastikin lokeiroida perinteiseksi naiseksi vaikka käyn töissä siinä missä miehenikin ja tienaan suht hyvin. Olen pitkälle opiskellut ja vietän tyttöjen iltaa noin kerran kuukaudessa. Tykkään kotitöistä, ruunalaitosta ja mieheni paapomisesta. En kaipaa perinteistä miestä vaan nykyaikaisen naista arvostavan ja kotihommiin osallistuvan miehen. Mieheni mm. imuroi ja tamppaa matot sekä pesee vessa, näin esimerkkinä siitä, mihin ei käsitykseni mukaan se perinteinen mies suostuisi. Mieheni paapoo minua ja on tasavertainen puolisona niin hyvässä kuin pahassakin. Roolijako on meillä meitä molempia tyydyttävä ja siinä on ripaus perinteistä roolijakoa mutta modernilla tavalla ja tilanteen mukaisesti sovellettuna.

Myös asenteemme toisia pariskuntia ja erilaisia systeemejä kohtaan on huomattavasti ymmärtäväisempi kuin sinun yksipuolinen "totuutesi"

• Notkea Lotta
        Cloetta... kirjoitti:

Minut voidaan varmastikin lokeiroida perinteiseksi naiseksi vaikka käyn töissä siinä missä miehenikin ja tienaan suht hyvin. Olen pitkälle opiskellut ja vietän tyttöjen iltaa noin kerran kuukaudessa. Tykkään kotitöistä, ruunalaitosta ja mieheni paapomisesta. En kaipaa perinteistä miestä vaan nykyaikaisen naista arvostavan ja kotihommiin osallistuvan miehen. Mieheni mm. imuroi ja tamppaa matot sekä pesee vessa, näin esimerkkinä siitä, mihin ei käsitykseni mukaan se perinteinen mies suostuisi. Mieheni paapoo minua ja on tasavertainen puolisona niin hyvässä kuin pahassakin. Roolijako on meillä meitä molempia tyydyttävä ja siinä on ripaus perinteistä roolijakoa mutta modernilla tavalla ja tilanteen mukaisesti sovellettuna.

Myös asenteemme toisia pariskuntia ja erilaisia systeemejä kohtaan on huomattavasti ymmärtäväisempi kuin sinun yksipuolinen "totuutesi"

Olen aikalailla Cloettan kaltaisessa perinteisyystasossa ja mulle/meille tämä on myös hyvä kombo. Ymmärrän kuitenkin täysin ap:n pointin. Viesti on suunnattu niille usein sinkuille miehille, jotka eivät mielestään saa näistä siksi, että nykynainen ei ole kuvatun kaltainen "perinteinen". Nämä miehet ovat usein enemmän tai vähemmän sovinisteja eivätkä todellakaan täytä perinteisen miehen kuvausta yllä.

Mielestäni ap ei mitenkään väitä, että tuo malli olisi ainoa oikea, paras tai sinne päin vaan iskee vain terävän ja erittäin hyvin muotoillun vastapallon ikisinkkujen ja sovinistien nurkkapöytään. Siellä he nyt istuvat kaljatuoppiensa turvallisessa varjossa miettimässä, miten näille fiksuille, ei enää niin johdateltavissa oleville naisille saisi sanottua vastaan...jotta tuntisi taas olevansa mies, koska sai naisen hiljenemään! :P

Moderni fiksu mies on paras nykynaiselle. Jos siis ette yllä perinteisen miehen saappaisiin, luopukaa naisten halveksunnasta ja opetelkaa kotitöitä, puhumista ja pussaamista. :)

• mieluummin uusi aika

13) Seksi on saunan jälkeen lauantaisin 5 minuutin suoritus pimeässä makuuhuoneessa peiton alla. Suoritetaan lähetyssaarnaaja asennossa. Mitään muita vaihtoehtoja ei ole. Lasten saannin jälkeen jalat menevät ristiin.

Että kun on ikävä noita perinteisiä naisia.

• Myös perinteinen

Hieno kirjoitus ap. Minulla myös on ollut onni löytää kuvailemasi kaltainen perinteinen kunnon mies, todellakin harvinaisuus nykyään.
      Me molemmat omissa perinteisissä rooleissamme annamme kaikkemme ja palvelemme toisiamme onnellisina. Olemme ylpeitä toisistamme.
      Myös eroottinen jännite säilyy voimakkaana :)

• Perinteikäs

Hyvä kirjoitus! Perinteiset miehet ovat harvinainen luonnonvara -Yleensä ottaen he avioituvat ja pysyvät avioliitoissaan. - Perinteisiä naisia on enemmän kuin perinteisiä miehiä, siksi sinkkuna mennään ;(

• mies korvesta

pertsa nainen: seuraa eniintään sopivasti muotia/ei laita itseään liikaa/ei muotiilmiöistä välitä:ei kymmeniä kpl kutakin vaatetta. ei ole pikkutarkka maallakaan/luonnossakaan. osaa siis jotain tehdä eikä kauhistele pienistä. sukupuoliroolijaot eivät luhistu kokonaan. on tasapainoinen/uskollinen eli iltalehtien ym muitten poikkeukset ei kiinnosta tai saa evää värähtämään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3210
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      157
      1257
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe