Onko Nainen parempi opettaja?

Timoteus_2

Varmasti adventisti miespastorit pohdiskelevat ainakin unissaan ja mahdollisesti näyissään että onko nainen parempi opettaja kuin mies?

1. Onko se parempi että nainen oli adventtikirkon hengellinen johtaja (yksi 7. päivän adventismin perustajia) ja nykyaikaan koroitettu säätiöidyksi "profetian hengeksi"?

2. Tarvitseeko kristitty miespastori tai miespuolinen teologian tohtori naispuolista opettajaa "profetian hengen" valossa?

3. Onko nainen miespastoria parempi opettaja yli 2100 profetaallisine unineen ja näkyineen (enemmän kuin Raamatussa yhteensä)?

4. Oliko se suuri siunaus seitsemännen päivän adventisteille kun Ellen White hallitsi omaa miestänsä?

5. Ovatko Paavalin kirjeet Timoteukselle Jumalan Sanaa?

1. Tim. 2:12
Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä.

47

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei

1.) Nainen ei ole kirkon perustaja eikä ydin eikä keskus. Jeesus Kristus on sen sijaan sellainen Raamattu ja niin oli "naisellekin" asian laita.
      Ajan saatossa on erilaisia armolahjoja toiminut. Tässä ei ole housut eikä hameet kyseessä, niillä on merkitystä ainoastaan avioliitossa ja vessassa, - Vaan kyse on Jumalan sanasta jossa ei miehiä eikä naisia ole juutalaisistakaan puhumatta.
      > Gal 3:28, Kol 3:11. Miehiä piti olla vain pappisjärjestelmässä joka päättyi ristille.
      Vr; Apt 21:9, Tuom 4:4. Profetian lahja toimi miespappienkin aikaan naisillakin.
      Profetian Henki on sekin Jeesus Kristus, ei nainen mitenkään. Jeesusta se tarkoittaa Ilm 19:10. Jeesuksen todistajista kyse asiayhteydessä, ei naisesta.

2) Seurakunnalla on erilaisia armolahjoja valinnan mukaan. Maallikkovirkoja on olemassa ja koulutettuja pastoreita. Kvalifikoitumisesta kyse jossa sitten Jumalan Henki vahvistaa lahjoja ja valintoja.
      Opettajan ja puhujan lahjat ovat eri asioita kuin profetian lahja. Mies- ja naispastorit tulevat samasta tuutista/ oppilaitoksesta. Suomessa ja maailmalla voi miehet ja naiset kvalifikoutua vaikka avaruuslaivan kapteeneiksi tai sukellusveneen perämiehiksikin.

Profetian lahjaan on Raamatun ohje miten sitä arvostellaan;
      1 Tess 5:20-23, Lue tarkkaan. Kerron sen mekrityksen;
      . Pidä se minkä itse näet sillä hetkellä hyväksi olet nainen tai mies, pappi tai lukkari, pastori tai perämies. Käytä vaikka vessapaperina loppu paperi mitä et itse Sinä itse allekirjoita ja pidä hyvänä itse henkilökohtaisesti.
      Ihmisten omantunnon valinnat ovat aina yksilöliset eikä kirkkokaan niitä koskaan määrää. Raamatun ohje pätee kaikkiin, oli A-kirkkolainen tai ei, nainen tai mies, pappi tai pastori.

3.)
      Kyse ei ole sukupuolesta, vaan profetian lahjasta jota arvostellaan itse kukin nk edellä kerroin.

4.) Mrs EGW ei ole hallinnut miestänsä. Avioliiton touhut ovat aivan eri hommia kuin hengelliset ja kirkon hommat. Uskovaisen on turvallista valita samoin ajatteleva puoliso, siis uskovainen koska ristiriidatkin tulevat pakosta, mutta monet parit hallitsevat yhteiselon vaikka toinen ei olisi uskovainen. Riskit on olemassa ja tarvitaan suurta taitoa elää yhdessä. tai sitten satutaan olemaan niin ettei ole liian häiritseviä arvomaailman eroja aivan äärilaitoja siis.

5.) Paavalin kirjeet Timoteukselle ovat Jumalan sanaa joka sana.

6.) Kyse oli Paavalin ajoista joissa taas oli kyse yhteiskunnan tavoista. Naisia ei päästetty edes seurakuntaan. Jäivät majoihin pesemään pyykkiä, hoitamana lapsia, tekemään ruokaa ja palvelemaan siivouksessa ja sängyssä ja kaikkea mitä miehen mieleen juolahti.
      Paavali sitten päästi naiset seurakuntaan ja aluksi piti sanoa niin koska naisilla ei ollut sellaisia taitoja ja oliva pystymettästä pöllähtäneitä ja hälisivät kokouksissa. Miesten piti ottaa opetustehtäviä kotona akoille että akatkin oppisivat.
      Myöhemmin ei ollut esteitä palvelussa naisillekaan. Kyseessä oli siis sen ajan kulttuuri. Paavali ei halunnut olla tarpeettomasti napit vastakkainkaan.
      Paavali on itse sanonut ettei ole naista eikä miestä, jne, Gal 3:28.
      Naiset savimajoissa kuuluu aina pakanakulttuuriin josta oli suuria vaikuttimia sen ajan juutalaisessa lähiperinteessä.

Minä en ainakaan uskaltaisi olla Jumalan jakamien armolahjojen tiellä enkä näe että Jumala tekee vääriä valintoja kelle lahjojaan jakaa, vaan kertoo mielipiteensä asiassa jakamalla armolahjoja sukupuolesta riippumatta.
      Yhteiskuntajärjestys sallii ammatinvalinnat ja koulutukset molemmille sukupuolille tasapuolisesti. Myös uusi liitto. Jer 31:31-33, Hebr 8 luku. Siellä on Jeesus sielläkin naistenkin päällikkönä eikä heitä alista mies omantunnonkysymyksissä. Avioliitoissa kristillisissä ei keskustella yhteensopivuuksista eikä vallankäytöstä vaan avioliittoa määrää rakkaus jossa ei ole alistamista eikä valtaa vaan rakkautta. Paovalta sammuttaa aina rakkauden ja se ei ole Jumalan tarkoitus. Siksi Jumala antoi kaikille luoduilleen vapauden valita omantunnonkysymyksensä ja rakkautensa Jumalaan joka ei ole sitten koskaan vallantavoittelua ja -käyttöä vaan rakkautta Herrassa Jeesuksessa yksin uskosta ja armosta ettei kukaan kerskaisi vallalla eikä millään muullakaan.
      Avioliitossa ei kumpikaan hallitse toista vaan rakastaa.

yst. t. jari
      5.)

• johan sitä tuli!

jarlau puhu sinä minä pidän hevosta !

• johan sitä tuli! kirjoitti:

Hei

Hyvä että pollekin tulee pideltyä.

Kyllä siinä tuli päällimmäisiä.

On hyvä asiayhteydessä ymmärtää ettei joka mökin pojasta ja likasta tule mitä tahansa. Ihmiset kvalifikoituvat.

Naiset pyhittyessään Herran työhön ovat usein neiti ihmisiä sillä perhe ja synnytyslaitoskeikat miehenhoito vie oman aikansa ja pakosta perhe vie naiselta emotionaalisesti enemmän aikaa ja huomiota siten että on hankalampaa irroittautua työhön.
        Tämä on selvää. A-kirkossa nuo naiste tuppaavat olemaan neiti-ihmisiä siis mitkä ovat kokoaikaisessa palkkatyössä evankeliumin asioilla.
        Naiset oitse valinnoissa tiedostavat varmasti tämän mitä heidän duuninsa vaatii ja mitä siihen sopii lisäksi että duunit ja muukin on mahdollista.

Jokainen jotakin tekee ev. työssä tavalla tai toisella hyödyttää.
        Voimavarat tässä määräävät. Joillakin on perhe ja työ ja joillakin aikaa enemmän juosta Jumalan työn asioilla.

Kun nainen on nöyrä, ahkera, tiedollinen, tunnollinen, vastuuntuntoinen, rakastava ja hurskas ja täynnä kristillistä iloa olen nähnyt että jotkut naiset hakkaavat kirkkaasti miehet evankeliumin hommissa mennen tullen.

Huomautan tässä että ennenkuin ihminen joka miettii pitääkö papilla olla housut vai hame ymmärtävät vasta evankeliumin työssä naisia sitten kun itse ensin motivoituvat Jumalan asioille. Silloin ymmärtävät työn täkeyden ja hoksaavat ettei näissä hommissa poijat kattella onko housut vai hame.
        Eri asia sitten on jos kerran vuodessa käy kirkossa katselemassa onko papilla housut va hame ei voikaan päästä ymmärtämään ettei Jumalan työ katso pissavehkeitä, niitä tarvitaan vain vessassa ja avioliitossa.

Ylpeä toisten johtajaksi pyrkivä ei sovi näihin hommiin.

Siinä oli päällimmäisiä.

yst. jari

• miehiset naiset !
        jarlau kirjoitti:

Hei

On hyvä asiayhteydessä ymmärtää ettei joka mökin pojasta ja likasta tule mitä tahansa. Ihmiset kvalifikoituvat.

Naiset pyhittyessään Herran työhön ovat usein neiti ihmisiä sillä perhe ja synnytyslaitoskeikat miehenhoito vie oman aikansa ja pakosta perhe vie naiselta emotionaalisesti enemmän aikaa ja huomiota siten että on hankalampaa irroittautua työhön.
        Tämä on selvää. A-kirkossa nuo naiste tuppaavat olemaan neiti-ihmisiä siis mitkä ovat kokoaikaisessa palkkatyössä evankeliumin asioilla.
        Naiset oitse valinnoissa tiedostavat varmasti tämän mitä heidän duuninsa vaatii ja mitä siihen sopii lisäksi että duunit ja muukin on mahdollista.

Voimavarat tässä määräävät. Joillakin on perhe ja työ ja joillakin aikaa enemmän juosta Jumalan työn asioilla.

Kun nainen on nöyrä, ahkera, tiedollinen, tunnollinen, vastuuntuntoinen, rakastava ja hurskas ja täynnä kristillistä iloa olen nähnyt että jotkut naiset hakkaavat kirkkaasti miehet evankeliumin hommissa mennen tullen.

Huomautan tässä että ennenkuin ihminen joka miettii pitääkö papilla olla housut vai hame ymmärtävät vasta evankeliumin työssä naisia sitten kun itse ensin motivoituvat Jumalan asioille. Silloin ymmärtävät työn täkeyden ja hoksaavat ettei näissä hommissa poijat kattella onko housut vai hame.
        Eri asia sitten on jos kerran vuodessa käy kirkossa katselemassa onko papilla housut va hame ei voikaan päästä ymmärtämään ettei Jumalan työ katso pissavehkeitä, niitä tarvitaan vain vessassa ja avioliitossa.

Siinä oli päällimmäisiä.

yst. jari

Nykyajan naiset ovat pyrkyreitä ja vielä heille kuulumattomiin virkoihin. Ei Jumala naispastoreiden saarnoja sinetöi turhaa huulten heiluttelua. Ei naispastoreille aina hame kelpaa pitkikset ne olla pitää.

• ne helemat
        jarlau kirjoitti:

Hei

Siinä oli päällimmäisiä.

yst. jari

Jari ei ymmärrä, että evankeliumin työtä on montaa eri sorttia. Jari ajattelee, että vaan pastorit/seurakunnan kaitsijat voivat tehdä evankeliumin työtä.

Joten Jarille kelpaa opettajaksi neitipastorit, mutta ei rouvapastorit.
        Toivotaan, että Jari joskus kasvaisi mieheksi. Eikä tarvitsisi hame päällä viuhtoa. Jarille kelpaa sekä hamemiehet, että hamenaiset opettajiksi?

• johan sitä tuli! kirjoitti:

Hei vielä

Katso vielä EF 5:21-33 joka koskee avioliiton oloa ja eloa.

Tuossa on kyse rakastamisesta ja sen asian suhteista.

Inhottavaa että minun poetentiaalinen akka jäi saamatta.

Olisi mielelläni 50 villityksessä vakiintunut potentiaalisen subjektin kanssa.

Saattaa olla että sharmikkaan herran vanhanpojan päivät alkoivat.
        Minulla on kuitenkin tekemistä paljon.

En jaksa enää surra asiaa.

yst. jari

• ## Onko Nainen parempi opettaja? ##

Pirullinen kysymyksesi sopisi paremminkin osoittaa lestadiolaisille.
      Adventtikirkossa miespastorit ja muutkin miehet ovat niin sivistyneitä ja itsetunto kohdallaan, että voivat kaikesta sydämestään antaa tunnusta naispapeilleen ja joap kehaisa näiden olevan parempia.

Fil. 2:3
      Älkää tehkö mitään itsekkyydestä tai turhamaisuudesta, vaan olkaa nöyriä ja pitäkää kukin toista parempana kuin itseänne.

Antti

• Usko ilman tekoja...

Jos uskomme Jumalan Sanaan ja Jeesukseen niin ymmärrämme hyvin kehoituksen.

• Timoteus uhoaa
        Usko ilman tekoja... kirjoitti:

Jos uskomme Jumalan Sanaan ja Jeesukseen niin ymmärrämme hyvin kehoituksen.

Oikeaoppisista oikeaoppisin Timoteus Flink uhoaa mustaa valkoisella:
        "Olen sitoutunut Raamattuun ja löydän kaikki kirkkoni opit RAAMATUN sivuilta".

Mutta, MUTTA kun Raamatussa lukee..... "Sitä en salli, että nainen (EGW) opettaa" Timoteukselle ja muutkin adventistinaikkoset opettavat ?!?

Selkeästi Adventtikirkko ei usko tässäkään asiassa Raamatun sivuihin.

• Pure siitä
        Timoteus uhoaa kirjoitti:

Mutta, MUTTA kun Raamatussa lukee..... "Sitä en salli, että nainen (EGW) opettaa" Timoteukselle ja muutkin adventistinaikkoset opettavat ?!?

Jaaha, tarkoitat siis että jos nainen sanoo miehelle totuuden .. niin sinä et sitä salli..
        juupa juu. Kuka tahansa puhuu oikein, on se sallittua, vai eikö mielestäsi ole?

• Timoteus uhoaa kirjoitti:

Paavalin lausetta ei pidä ottaa pois historiallisesta lauseyhteydestään. Raamattu mainitsee useita naisia, jotka toimivat Jumalan profeettoina. Profeetalla on profeetan arvovalta, oli mies tai nainen. Paavalikin puhui naisten profetoimisesta :)

• Tottele Jumalaa
        TimoFlink kirjoitti:

Paavalin lausetta ei pidä ottaa pois historiallisesta lauseyhteydestään. Raamattu mainitsee useita naisia, jotka toimivat Jumalan profeettoina. Profeetalla on profeetan arvovalta, oli mies tai nainen. Paavalikin puhui naisten profetoimisesta :)

-Jos Jumala Sanoi: seurakunnan kaitsijan tulee olla mies, 1 Tim 3:2. Hän tarkoitti sitä!

• Tottele Jumalaa kirjoitti:

-Jos Jumala Sanoi: seurakunnan kaitsijan tulee olla mies, 1 Tim 3:2. Hän tarkoitti sitä!

Paavali sanoi kylläkin, että kaitsija tulee olla yhden vaimon mies. Sanat eivät tarkoita "vain mies" tai "mies", vaan ne tarkoittavat puolisolleen uskollista miestä. Samat sanat esiintyvät myös seurakuntapalvelijan kohdalla muutama jae myöhemmin ja kuitenkin Paavali roomalaiskirjeessä suosittelee naispuolista seurakuntapalvelijaa Foibea (room. 16:1). Tästä on pääteltävissä, että sanat "yhden vaimon mies" eivät ole ekslusiivinen ilmaisu, vaan ne täytyy ymmärtää historiallisessa lauseyhteydessään, joka on Efesoksen seurakunta Paavalin elämän loppuvaiheessa, jolloin seurakuntaan oli tullut Paavalin ennustamat sudet lammasten vaatteissa. He opettivat luopumusta ja olivat saaneet monet naiset puolelleen. Kirje on Timoteukselle, jonka Paavali oli lähettänyt Efesokseen setvimään seurakunnan ongelmat. Efesoksen kaupunki itse oli tunnettu siitä, että sen miehet käyttivät prostituoituja lähes päivittäin eikä sitä pidetty mitenkään vääränä ja arveluttavana asiana. Tällaisessa yhteisössä elävällä seurakunnalla oli vaara, että sen miehet alkaisivat toimia samalla tavalla moraalittomasti eikä moraaliton ihminen voi toimia seurakunnan vanhimpana. Siksi kyseinen ohje puolisolleen uskollisesta miehestä. Sitten on myös niin, että eri asia olla seurakunnan vanhin/kaitsija kuin olla Jumalan profeetta.

• Ei nainen kaitsijaks
        TimoFlink kirjoitti:

Paavali sanoi kylläkin, että kaitsija tulee olla yhden vaimon mies. Sanat eivät tarkoita "vain mies" tai "mies", vaan ne tarkoittavat puolisolleen uskollista miestä. Samat sanat esiintyvät myös seurakuntapalvelijan kohdalla muutama jae myöhemmin ja kuitenkin Paavali roomalaiskirjeessä suosittelee naispuolista seurakuntapalvelijaa Foibea (room. 16:1). Tästä on pääteltävissä, että sanat "yhden vaimon mies" eivät ole ekslusiivinen ilmaisu, vaan ne täytyy ymmärtää historiallisessa lauseyhteydessään, joka on Efesoksen seurakunta Paavalin elämän loppuvaiheessa, jolloin seurakuntaan oli tullut Paavalin ennustamat sudet lammasten vaatteissa. He opettivat luopumusta ja olivat saaneet monet naiset puolelleen. Kirje on Timoteukselle, jonka Paavali oli lähettänyt Efesokseen setvimään seurakunnan ongelmat. Efesoksen kaupunki itse oli tunnettu siitä, että sen miehet käyttivät prostituoituja lähes päivittäin eikä sitä pidetty mitenkään vääränä ja arveluttavana asiana. Tällaisessa yhteisössä elävällä seurakunnalla oli vaara, että sen miehet alkaisivat toimia samalla tavalla moraalittomasti eikä moraaliton ihminen voi toimia seurakunnan vanhimpana. Siksi kyseinen ohje puolisolleen uskollisesta miehestä. Sitten on myös niin, että eri asia olla seurakunnan vanhin/kaitsija kuin olla Jumalan profeetta.

Adventtiseurakunnassa ei nainen voi olla seurakunnan kaitsija.
        Naispapaittaria ei vihitä pastoreiksi, koska se on vastoin raamatun sanaa. Naispastorit toimivat siis muuten, kun seurakunnan kaitsijoina. He toimivat seurakunnan johtokunnan valtuuttamina, mutta johtokunnalla ei ole lupaa heitä vihkiä pastoreiksi. Koko adventtiseurakunta ei ole heitä valtuuttanut pastorin tehtäviin.

Palvelutehtävät ovat moninaiset ja myös naisia tarvitaan.

"Annan teille suositukseni sisarestamme Foibesta, joka on Kenkrean seurakunnan palvelija. Ottakaa hänet vastaan Herran palvelijana niin kuin pyhille sopii ja auttakaa häntä kaikessa, missä hän tarvitsee teitä. Onhan hän itsekin ollut tukena monelle, myös minulle" (Room.16:1-2).

Foibe on ollut Paavalin tukena ja myös monen muun tukena. Jotta Foibe voi olla taas tukena tarvitsee hän apua, kun saapuu uudelle paikkakunnalle.

• pyh!
        Ei nainen kaitsijaks kirjoitti:

Adventtiseurakunnassa ei nainen voi olla seurakunnan kaitsija.
        Naispapaittaria ei vihitä pastoreiksi, koska se on vastoin raamatun sanaa. Naispastorit toimivat siis muuten, kun seurakunnan kaitsijoina. He toimivat seurakunnan johtokunnan valtuuttamina, mutta johtokunnalla ei ole lupaa heitä vihkiä pastoreiksi. Koko adventtiseurakunta ei ole heitä valtuuttanut pastorin tehtäviin.

Palvelutehtävät ovat moninaiset ja myös naisia tarvitaan.

"Annan teille suositukseni sisarestamme Foibesta, joka on Kenkrean seurakunnan palvelija. Ottakaa hänet vastaan Herran palvelijana niin kuin pyhille sopii ja auttakaa häntä kaikessa, missä hän tarvitsee teitä. Onhan hän itsekin ollut tukena monelle, myös minulle" (Room.16:1-2).

Foibe on ollut Paavalin tukena ja myös monen muun tukena. Jotta Foibe voi olla taas tukena tarvitsee hän apua, kun saapuu uudelle paikkakunnalle.

Mitä sinä nyt höpiset? Eihän tuossa edellä puhuttu pastoreista, vaan siitä voiko nainen olla profeetta. Joku yritti (sinä?) väittää, että nainen ei voi olla profeetta vetomalla väärin Paavalin tekstiin. Mikä nyt oikein rassaa????

• onneton adventisti
        pyh! kirjoitti:

Mitä sinä nyt höpiset? Eihän tuossa edellä puhuttu pastoreista, vaan siitä voiko nainen olla profeetta. Joku yritti (sinä?) väittää, että nainen ei voi olla profeetta vetomalla väärin Paavalin tekstiin. Mikä nyt oikein rassaa????

Alkuseurakunnassa eivät naiset toimineet johtajina ja eikä 11 apostolin joukossa ollut yhtään naista.
        Nainen ei kelvannut edes Juudakseksi vaikka Eeva lankesi ensin syntiin.

• katos pyh
        pyh! kirjoitti:

Jos Flink puhuu kaitsijoista, niin minkä sinä pyh sille mahdat?
        Huomaa Pyh mitä Filink sanoo;
        "Sitten on myös niin, että eri asia olla seurakunnan vanhin/kaitsija kuin olla Jumalan profeetta."

• lue ketju paremmin
        katos pyh kirjoitti:

Jos Flink puhuu kaitsijoista, niin minkä sinä pyh sille mahdat?
        Huomaa Pyh mitä Filink sanoo;
        "Sitten on myös niin, että eri asia olla seurakunnan vanhin/kaitsija kuin olla Jumalan profeetta."

Timo vastas kylläkin siihen väitteeseen, että EGW ei saa opettaa ....

• pyh!
        onneton adventisti kirjoitti:

Alkuseurakunnassa eivät naiset toimineet johtajina ja eikä 11 apostolin joukossa ollut yhtään naista.
        Nainen ei kelvannut edes Juudakseksi vaikka Eeva lankesi ensin syntiin.

kyllä muuten toimi johtajina. olet vain misogynisti.

• profetoiminen

Profetoimisen armolahjan voi saada mies tai nainen.

• Älä syyttele koskaan

Varoitan kaikkia adventistien syyttäjiä jotka hakemalla hakevat vikaa adventisteista ja Adventtikirkosta etteivät he valheellisesti syyttele adventisteja ja adventtikirkkoa ja siten joudu häpeään.. sillä on kirjoitettu " nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos."

Joka ei rakasta totuutta jää ulkopuolelle.. ei ihmisen tarvitse tietää kaikkea, mutta hänen täytyy pyrkiä pysymään totuudessa kaikessa mitä hän elämässään tekee sillä missään muualla ei ole iankaikkista elämää.

• ollaan adventismissa

Pysytäänkö Raamatussa vai adventismissa?

Jumala antoi jo luomisjärjestyksessä naiselle tietyn paikan perheessä ja samoin myös seurakunnan johtaja on Jumalan mukaan yhden vaimon MIES ja naisella on tietty paikka seurakunnassa.
        Nainen voi profetoida ja antaa vain adventisteille "profetian henkeä" jopa haudankin takaa joten ottakoon he sen ymmärryksen vastaan mikä on lusikalla annettu.

• pyh!
        ollaan adventismissa kirjoitti:

Pysytäänkö Raamatussa vai adventismissa?

Jumala antoi jo luomisjärjestyksessä naiselle tietyn paikan perheessä ja samoin myös seurakunnan johtaja on Jumalan mukaan yhden vaimon MIES ja naisella on tietty paikka seurakunnassa.
        Nainen voi profetoida ja antaa vain adventisteille "profetian henkeä" jopa haudankin takaa joten ottakoon he sen ymmärryksen vastaan mikä on lusikalla annettu.

Kun pysytään adventismissa, pysytään Raamatussa. Sinä olet suksinut kuusikkoon ja pysyvästi.

• "rouva" pyhille
        pyh! kirjoitti:

Kun pysytään adventismissa, pysytään Raamatussa. Sinä olet suksinut kuusikkoon ja pysyvästi.

Oletko Timo Flinkin opettama adventisti!

• nainen ei pappi
        pyh! kirjoitti:

Kyllä se on pyh! niin, että jos Raamatussa pysytään, niin ei naisilla ole oikeutta olla pappi/pastori.
        Naisprofeettoja kyllä löytyy. Filippuksella oli neljä tytärtä, neitsyttä, joilla oli profetoimisen lahja, mutta eivät he pappeja olleet ja seurakunnan paimenia

• kuusimetsässä samoil
        pyh! kirjoitti:

Hyvä olisi pyhinkin käydä kuusikossa. Huomaisit luonnon tilan ja seurakunnan tilan. Naavat ja lupot ovat kaikkein herkimmin ilmansaasteista kärsiviä jäkäliä. Ne katoavat yleensä heti, kun ilman rikkidioksidipitoisuus nousee vähänkin

• pyh!
        nainen ei pappi kirjoitti:

Kyllä se on pyh! niin, että jos Raamatussa pysytään, niin ei naisilla ole oikeutta olla pappi/pastori.
        Naisprofeettoja kyllä löytyy. Filippuksella oli neljä tytärtä, neitsyttä, joilla oli profetoimisen lahja, mutta eivät he pappeja olleet ja seurakunnan paimenia

Raamatussa ei ole yhtään tekstiä, jossa sanottaisiin, että nainen ei saa olla pastori. Se on täysin sinun keksintösi.

• 5+5
        pyh! kirjoitti:

Raamatussa ei ole yhtään tekstiä, jossa sanottaisiin, että nainen ei saa olla pastori. Se on täysin sinun keksintösi.

pyh! Eikös Nykyaikalehden mukaan naiset ole menemässä vielä pidemmälle, sillä he alkavat vaatia pappisvihkimyksiä itselleen.

Naisten suuri lankeemus. Jeesus ei tule ennenkuin luopumus ensin tapahtuu.
        Viisi viisasta ja viisi tyhmää neitsyttä. Tyhmät jäävät oven ulkopuolelle.

• Totuus tärkein

Sinulla ei ole lupaa pitää veljesi vaimoa"..Ja kuitenkin monet adventistit pitävät veljiensä vaimoja puolisonaan... ja sanovat sapattikoulussa " Mitäs veli, olen pitänyt vaimoasi hyvin, paremmin kuin sinä. aikanasi... tapaamista en voi kuitenkaan järjestää.. tapaathan hänen sapattikoulussa, ja Jumalanpalveluksissa kun vain tulet.. saat kaukaa katsella ex-vaimoasi, mutta seurakunta on sanonut, ettet saa häneen kajota, koska silloin teet huorin!

" Pastorin tulee olla yhden vaimon mies, kerrallaan" ..jatkoi Pekka Tähti tätä puhetta

Pekka on mies, ja kun hän puhuu , hän puhuu totta toinen toisilleen

• kotkottajat

Minusta pitäisi luoda adventtikirkkoonkin kanakiintiöt pastorinvirkoihin, kuten maamme valtiollisiin tehtäviinkin ja virkoihinkin on luotu.

Kanakiintiö tarkoittaa siis sitä, että voimasuhteet naisten ja miesten välillä virkoihin nimitettäessä tulee olla maksimissaan 40% ja 60%.
      Kiintiö ei siis voi olla esim. 30% ja 70%, mutta voi olla esim. 50% ja 50%.

• pyh!

Höpöhöpö. Pastorin tehtävä on kutsumus, joten mikään ihmisten asettama kiintiö ei voi olla mahdollinen eikä sallittu.

• Kristuksessa

EI OLE miestä, eikä naista, vaan kaikki ovat yhtä Kristuksessa.

Siis jokainen IHMINEN jonka Jumala on kutsunut evankelistaksi, ei hänen tarvitse miettiä, että voi kun olen nainen.

Jumala itse tietää että kenet hän katsoo arvollseksi kutsua.

Tuo tullainen on tullut vain miesten toimesta Raamattuun kirjatuksi, syystä, kun Paavali kehoitti suupaltteja vaimoihmisiä vaikenemaan seurakunnassa, kun siellä niinkuin vaimoilla on usein tapana usein puhutaan omat ja naapurienkin asiat, niin että pääasia, eli Kristus unohtuu. Pitäähän siellä olla senverran vaiti, että saarnaajan äänikin tulisi kuuluksi.

Paavali ei tarkoittanut pahaa, mutta nämä nykyiset miehet, jotka sitovat "puivan härän suun" ovat vain vaimon alistajia, kuten esimerkiksi yksi "penkku", ei ihme että akka sai tarpeekseen ja häipyi.

• ha, ha, haa,

>kuten esimerkiksi yksi "penkku", ei ihme että akka sai tarpeekseen ja häipyi.

• Armon kautta totuute
        ha, ha, haa, kirjoitti:

>kuten esimerkiksi yksi "penkku", ei ihme että akka sai tarpeekseen ja häipyi.

Jos joku akka häipyy, niin älköön menettäkö mielensä malttia, älköönkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, jossa vihitään Herran sanalla , homot, lesbot, siunataan avionrikkojat, lapsenpäästäjät, ja epäjumalten palvelijat jne...sillä kaikki vääryys on syntiä.

Se, joka malttaa mielensä muuttuu ajan kanssa , mielensä uudistuksen kautta, tutkimaan mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää , otollista ja täydellistä...

Synti eli laittomuus, ei ole hyvää, otollista eikä täydellistä..koettaa benkki valistaa.

• mitä vielä

Pasttorin/seurakunnan katsijan tehtävät kuulluvat raamatun mukaan miehelle.

Miehissä niitä suupalteja löytyy ihan riittämiin.

Ei nainen ole mikään härkä!

• Oikein sinulle!
        Armon kautta totuute kirjoitti:

Jos joku akka häipyy, niin älköön menettäkö mielensä malttia, älköönkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, jossa vihitään Herran sanalla , homot, lesbot, siunataan avionrikkojat, lapsenpäästäjät, ja epäjumalten palvelijat jne...sillä kaikki vääryys on syntiä.

Se, joka malttaa mielensä muuttuu ajan kanssa , mielensä uudistuksen kautta, tutkimaan mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää , otollista ja täydellistä...

Synti eli laittomuus, ei ole hyvää, otollista eikä täydellistä..koettaa benkki valistaa.

>>>Synti eli laittomuus, ei ole hyvää, otollista eikä täydellistä..koettaa benkku valistaa.

• Hengellinen laki
        Oikein sinulle! kirjoitti:

>>>Synti eli laittomuus, ei ole hyvää, otollista eikä täydellistä..koettaa benkku valistaa.

Herrani tosin sanoi: " Olkaa täydelliset, niinkuin teidän Taivaallinen Isänne (Jeesus) täydellinen on"

Miksi Jeesus onnistui olemaan täydellinen? No , hänhän sanoi: " Minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan" Jeesus

Rakkaus Jumalan lakiin ja Jumalan armoon, tekee ihmisestä täydellisen!

Jeesus jonka jälkiä me seuraamme oli täydellinen, koska hänen kulkiessaan Jerusalemin katuja, hänellä oli totuus , eli laki toisessa kädessä ja toisessa oli Armo.

Jumalan laki on täydellinen Ps 19: 7..ja Armo on täydellinen Ef 2: 8 " Sillä armosta te olette pelastetut...

Mihin? Armo on Jeesuksen teko, ja armo luo ihmisen tekemään hyviä töitä Kristuksessa Jeesuksessa, ja juuri Kristus Jeesus valmisti, jo edeltä Jumalan lain, että me siinä vaeltaisimme!" Ef 2: 10..kts. kun Jeesus nikkaroi käskyt sulle 2 Moos 24: 12...31: 18..laki kertoo mikä on syntiä 1 Joh 3: 4 kts. Room 7: 7

Jos Jeesus ei työntänyt lakia kumoon Matt 5: 17..niin ainut mahdollisuus teille ja meille on se että kaadutte kumoon Kristuksen edessä.

Tällä tavalla teistä tulee suuria ja ihania kuten lakikin on Jes 42: 21

• tämä on tie, joka

Tuskin benkun akka on sitä varten saanut tarpeekseen että kompastuisi ja lankeaisi, toisen aviomieheen, kuten on käynyt.

Hänen ja muidenkin lankeemuksen kautta on tullut pelastus, niillekin jotka Herran enkeli on heittänyt takaisin mereen ( Kansojen sekaan)..jos heidän lankeemuksensa on maiilmalle rikkaudeksi ja heidän vajavaisuutensa rikkaudeksi, kuinka paljon enemmän heidän täyteytensä, kun he syntinsä tunnustavat ja hylkäävät, ja saavat armon ..ja syntyvät uusiksi luomuksiksi...todellisiksi Israelilaisiksi...sillä todelliset Israelilaiset, ovat todellisia Jumalan lapsia Gal 6: 15, 16

Mutta Herra ehti kirjoittaa: " Mahdotonta on niiden, jotka kerran ovat hyvää sanaa saaneet maistaa, ja tulleet tuntemaan totuuden, ja sitten siitä luopuneet, enää uudelleen saada totuuden tuntoon"! SANA

Miksei? No tietenkin kasvojen menettämisen takia, ja sen takia että seurakunta hyväksyy synnin, jonka se näkee ja tietää..koska syntiä hyljätessä, myös seurakunta joka on lankennut vahvistamaan pahantekijäin käsiä...menettäisi kasvonsa.

Seurakunta kun ajattelee..On parempi olla menettämättä kasvojaan, ja kalveta totuuden edessä, kuin pelastaa itsensä Herran päivänä, kun Hän tulee maata kauhistuttamaan!

"Me uskallamme tehdä syntiä, koska pahan rangaistus ei tule heti, niin siksi me emme tottele Herraa, vaan omaa seurakunta käsikirjaa. t. B

• "Jeesus on

heikoissa vahva:"

"älkää tuomitko, ettei teitäkin tuomittaisi:

Te kaunaiset suupaltit ja toisten tuomitsijat olette syntisempiä kuin ne, jotka HAIRAHDUVAT kaidalta polulta rakastumalla toiseen. Sillä te teette tuon ilkeyttänne ja anteelsiantamattomuuttanne, mutta nämä toiset tekivät sen inhimillistä heikkouttaan.

Antakaa te itse ensin anteeksi lähimäisellenne, niin Jumalakin antaa teille anteeksi teidän syntinne.

Sillä, niin se vain on, että "syytä on sysissä, jos on sepissäkin."

Jos mies olisi hellinyt ja hoitanut vaimoaan niinkuin Raamattu kehoittaa tekemään, niin tuskin vaimon olisi tarvinnut sydän itkien kaivata rakkautta ja hellyyttä muualta?

Avioerossa on aina kaksi osapulta. Jos kaksi ihmistä rakastaa toisiaan, niin he ovat rakkauden sitein niin sidotut toisiinsa, eikä siihen väliin silloin pääse kukaan.

Jos joku pääsee, niin se on merkki siitä, että heidän rakkaudessaan on jo halkeama.

• Nainen, vaimo

Jeesus on heikoissa vahva? Miten jos kaidalta tieltä rakastuu toiseen. Niin kehen silloin rakastuu Jeesukseen vai paholaiseen vai enkeleihin vai mihin tähän maailmaan? Heikko olen ja kun olen heikko voin kääntyä miesten puoleen, niinkö? Vai tulevatko miehet ihan vaan varmuuden vuoksi katsomaan kuinka heikko olen? Jos mun sydän itkee, pitääkö jonkun miehen tulla minua lohduttamaan ja millä tavalla?

Lähetätkö sinä kaikkien naisten luokse miehiä, jos sydän itkee? Kenet sinä lähetisitt minulle? Oletko aivan varma, että se on mulle sitä parasta ja ihaninta, joka kestää? Ei kai se kovin paha voi olla, jos lähetät miehesi minua lohduttamaan?

Rakastatko sinä Jeesusta? Onko Jeesuksen ja sinun väliin päässyt ikinä kukaan tai mikään?

Omasta mielestäsi tiedät kuka on syntisempi?

• ## Paavali sanoi kylläkin, että kaitsijan tulee olla yhden vaimon mies. ##

Siihen aikaan puhuttiin "miehestä", sillä ei vielä oltu TOTUTTU naistoimijoihin.
        Niinkuin meillä puhutaan oikeusasiamiehestä, vaikka vähintäänkin yhtä hyvin voisi kyseessä olla NAINEN. Paavali opettaa tuossa vain sitä, että seurakunnan johtavissa tehtävissä olevilla ei saa olla useampaa puolisoa. Olihan silloin vielä yleistä ja laillista moniavioisuus. Tosin tietenkään naisella ei ollut useaa miestä, kun oli totuttu siihen, että nainen kuuluu miehen haaremiin tai kynnysmatoksi.

## Onko Nainen parempi opettaja? ##

Mielestäni nainen ei ole parempi opettaja. Vaan on niin että siitä lähin kun Jeesuksen ansiosta naisenkin sanaa arvostettiin, nainen alkoi olla hyvä opettaja, sitten parempi opettaja ja nykyisin jo on paras opettaja.

Priskilal on mainio esimerkki ensimmäiseltä vuosisadalta. Hän alkoi opettaa, mutta antoi miehensä kokea niinkuin hän, mies, olisi opettaja tai johtava opettaja.

Ap. t. 18:26
        Hän rupesi rohkeasti puhumaan synagoogassa. Mutta kun Priskilla ja Akylas olivat häntä kuunnelleet, ottivat he hänet luokseen ja selvittivät hänelle tarkemmin Jumalan tien.

Miehet nääs, ainakin lestadiolaiset ja sleyläisistä useat, kokevat naisen astuvan korkokengän piikillään heidän varpailleen, jos ihan julkisesti ja näkyvästi opettaa.

Pyhäkoulun seunien suojassa mies ei edes viiitsisi nykyään opettaa, mutta lasten opettaminen on mitä arvokkainta.

Antti

• lähimäisesi

>>>Rakastatko sinä Jeesusta? Onko Jeesuksen ja sinun väliin päässyt ikinä kukaan tai mikään?

• rakasta ja armahda

"Nainen, vaimo":lle

Mukamas nainen!

Näkee heti ensi riveistä, että kuka on tuonkin kirjoituksen takana. Se sama tekohurskas ukkohan siellä sormi ojossa syyttää lähimäisiään.

Tuollainen tekohurskaus ja toisista vikojenhakrminen kielii rakkaudettomuutta, rakkaudettomuus on synneistä suurin.

• vahvista lakia
        lähimäisesi kirjoitti:

>>>Rakastatko sinä Jeesusta? Onko Jeesuksen ja sinun väliin päässyt ikinä kukaan tai mikään?

Tämä sekoilu odottaessa autuaallisen toivon täyttymistä johtuu tiedon puutteesta.

Miksi ette usko? " Jeesus antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta LAITTOMUUDESTA ( ei laillisuudesta) ja PUHDISTAAKSEEN itselleen omaisuuskansan, joka hyviä töitä ahkeroitsee" Tiitus 2: 14

" Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille" jae 11...Puhdistaminen tarkoittaa että Jumala nostaa miehen pääalaspäin että taskuista putoaa kaikki mikä siellä on laitonta.

Ja sitten armo vie peilin eteen, että sieltä katsoisi luonnolliset armon saaneen kasvot.. että vielä on pöydän ääressä toisen miehen vaimo leikkaamassa leipää ja hörppimässä keittoa, ja muutakin toisen miehen omaisuutta on varastettu X-käskyn rikkomisen kautta.

Jeesus nimittäin on määrännyt jo meidät edeltä lapseuteensa, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen armon kautta, että Hänen oma mielisuosio tapahtuisi"... eikä armon saaneen mielisuosio!!

Tämän saamamme armon kirkkauden kiitokseksi, minkä Hän on lahjoittanut meille siinä rakstetussa (Jeesuksessa).. me poistamme vieraat jumalat, ja annamme toisten puolisot takaisin jne... koska synti hallitsi meitä kuolemassa ( synnin palkka on kuolema")..mutta nyt armo hallitsee (ketä hallitsee) vanhurskauden ( oikein tekemisen ) kautta iankaikkiseksi elämäksi Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta!!

Koska Armo tulee Herramme kautta, turha luulla että armo on voimassa, jos heräät aamulla toisen miehen vaimon kautta ..tai samaa sukupuolta olevan henkilön kautta.
        Room 5: 21

Herran kautta ei tuoda iankaikkiseen elämään mitään laittomuutta, siitä pitää totuus ja armo huolen!

"Se, joka kunnioittaa vääriä jumalia, hylkää armonantjansa" Joona 2: 9.. joten armonantja kauhistuu jos rikot esim X- käskyn!

" Autuas se jolle Herra ei lue syntiä" Room 8: 4... Herra osaa lukea synnin synniksi, se on fakta! t. benkku

• Nainen, vaimo, äiti

Jumala tietää mitä sydämmessämme liikkuu, hän, näkee ja kuulee kaiken. Joten peljätkää häntä, joka on luonut taivaan ja maan.

!Rakasta ja armahda'!. Niin heikkouttasiko sinä suollat tullaista tekstiä? Jos sinulla olisi sinapinsiemen verran rakkautta, et sanoisi väärää todistusta lähimmäisestäsi.

Miksi minun pitäisi muuttua mieheksi? Olenhan Nainen äitini synnyttämä ja Äitinå synnyttänyt ja hoivannut lapsiani ja myös muita, jotka eivät omin avuin pärjää? Mistä vielä haluat minua syyttää? Syytätkö sinä kaikkia ja kaikkialla?

En ole tekeytynyt naiseksi, kun sitä olen ollut syntymästäni saakka, niin miksi minun pitäisi tekeytyä Naiseksi? Äidiksi minua lapseni kutsuu.

• armosta elän

Niin, minä olen vain heikko ja vajavainen ihminen, en pärjää alkuunkaan omillani, vaan tarvitsen Jeesusta rinnalleni kokoajan armahtamaan ja sovittamaan syntini. Vaikka minulla olisi tahto hyvään, niin niin ruumiini puhuu toista kieltä ja lankean.

En voi muuta kuin jatkuvasti kääntyä Jeesuksen puoleen, ja uskaltamatta edes kohottaa katsettani huuttaa hädissäni:"Jumala, ole minulle syntiselle armollinen."

Minulla ei ole mitään kerskattavaa hyvillä teoillani, minulla ei ole mitään vastalahjaa Jeesukselle tuotavana, voin vain ojentaa tyhjät käteni ja pyytää, että hän armahtaisi minut jälleen.

Jeesus on tullut etsimään eksyneitä ja armahtamaan syntisiä, siis minuakin.

Sillä eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat, eikä Jeesus tullut etsimään etsimään vanhurskaita, vaan syntisiä.

Tunnustan, että minä tarvitsen Jumalan armoa ja rakkautta joka päivä.

• nainen, åiti..

"ərmosta elävä" Lähimmäisesi testistä 20.9.2012 21:55; "Siinähän se just onkin, että kun olen heikko niin tarvitsen armoa ja anteeksi antamusta. En tee mitään syntiä kuitenkaan tahalani, vaan heikouttani".

Sanoisin näin: joka heikkona on vahva niin hän elää Kristuksessa. Vahvuus tulee Jumalalta meidän pelastajaltamme, niin että ei heikkona lankea. Lankeamiseen tarvitaan armoa ja anteeksi antamusta, ei heikkouteen. Heikkona tulee turvata ikiaikojen Jumalaan. Silloin heikkous on väkevyytemme, kun vahvuus tulee Jumalalta.

Jos lankeamme väkevyytemme on ollut paholainen, mutta kun tiedämme, että Kristus on voittanut hänet, voimme nostaa rohkeasti päämme ja kääntyä kohti pelastajaa ja tehdä parannus synneistämme. Ei mitään kunniaa paholaiselle. Langetessa heikoutemme ei ole ollut väkevyytemme.

Ramattu kehoittaa auttamaan uskossa heikkoja ja vahvistamaan heitä Jumalan Sanalla ja ruokouksella ja pysymään elävässä Jumalassa, että eivät he joutuisi ryöstetyksi. Langenneita kääntymään takaisin kirkaitten vesien lähteille, jossa he voivat ammentaa elävää vettä ja ravintoa. Eikä tehdä kompastusta yhdellekään pienimmälle/lähimaisellemme.

Kerskaus ei ole lankeemus, vaan Kristus lunastajamme, jolla on ikuisen elämän Sanat. Lunajastajamme elääm hån on valkeus, hänessä ole mitään pimeyttä!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1147
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      561
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      538
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      216
      500
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      50
      494
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      492
    Aihe