Miehiltä neuvoja?

sinkkunainen pulassa

Onnistuin jumiuttamaan paperisilppurin laittamalla sinne vahingossa liian monta arkkia kerralla. Mitä sinä tekisit että tilanne selviää? Tai miten paperin saa pois terien välistä. En löytänyt edes ohjetta siihen laitteeseen. :-O
Naisen logiikkani sai innokkaana ja ajattelematta laittamaan vain nivaskan sinne... Toiseen suuntaan -painike ei auttanut.

10

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä vaan

      Vaikee neuvoa täältä käsin kun ei nää miten se jumittui. Mut ota ainakin töpseli pois seinästä ja yritä repiä sitä käsin. Katso myös pääseekö niihin teriin käsiksi jotenkin avaamalla sitä suojakoteloa. Vaikee neuvoa tosiaan kun ei tiedä minkälainen silppuri se on. Luulisin et ne terät joustaa sen verran et saat voimalla repittyä sitä paperia takaspäin.

    • Kyöstix

      Pyydä joku mies pimppipalkaalla auttamaan ;)

    • Kyöstix

      Joo, ihme homma kun toi toiseen suuntaan nappula ei toiminu/auttanu asiassa.
      Virtatöpseli seinästä irti ja rivakasti irrotteleen sivu kerrallaan.
      Vähempi paperia sinne silppuriin ensi kerralla :)
      Osta järeempi silppuri :)

    • sinkkunainen pulassa

      Kiitos oikein paljon kaikille avusta! Sain paperit irti ja koneen toimimaan. Kun syötin sinne paperia äsken (saattoi tulla alle liikaa silppua) ja se alkoi käymään jotenkin täysillä. Mutta siitäkin selvisin.
      :)

    • Nainen 27

      Ensi kerralla, kun niin väistämättä kuitekin käy.. Oletan, että sinulla on sellainen pieni, kotioloihin hankittu silppuri.

      1. Sammuta virta (ota mieluummin töpseli irti seinästä)
      2. Revi näkyvät paperit irti
      2. Ota kapeat pinsetit (ei siis normit pulleat pinsetit, ne eivät sovi) ja tee seuraavia
      a) työnnä jämiä silppurin läpi
      b) nouki pinsetillä ulos ne paperinpalat, jotka eivät mene läpi

      Ellei koneeseen mahtuvia pinsettejä ole, ota ohut ruuvimeisseli tms. jolla voi työntää jumiutuneet paperit silppurista läpi. Pinseteillä poisto on joissain kohdin vähän helpompaa.

      Sitten tärkein: älä työnnä enää liian montaa paperiarkkia koneeseen. Tosin jotkut silppurit alkavat siitä huolimatta toimia hiukan kehnosti, koska paperipaloja jää teriin kiinni ajan mittaan. Elleivät paperit mene siististi läpi, tee sama kuin ohjeissa.

      Mitä neuvoja... Avaa suojakotelo. :D :D :D Ettette sekoittanut kopiokoneeseen? :D :D Ei kotimalleissa yleensä mitään suojakoteloita ole. Tampiot. Simppelimpää konetta ei juuri ole.

      • sinkkunainen pulassa

        Kiitos paljon sinullekin. Kuulostaa hyviltä ideoilta nuo. Nyt olen taas paljon viisaampi. :) Ajattelin silloin, että on parempi kysyä ensin neuvoa, etten repimällä saa konetta pahempaan solmuun.


    • paras neuvo

      Hommaa joku rakastaja mies joka hoitaa tälläset hommat sun puolesta

      • sinkkunainen pulassa

        Voi kun löytyisikin mies helpommin. :D Tosin mieluummin vakituinen, kun en osaa pelejä pelata. Mutta luulen, että joudun taas toisessa pulassa kysymään neuvoja joltakin palstalta, ellen löydä muualta ohjeistusta.


      • sinkkunainen pulassa
        sinkkunainen pulassa kirjoitti:

        Voi kun löytyisikin mies helpommin. :D Tosin mieluummin vakituinen, kun en osaa pelejä pelata. Mutta luulen, että joudun taas toisessa pulassa kysymään neuvoja joltakin palstalta, ellen löydä muualta ohjeistusta.

        Tai ei joudun, vaan paremminkin saan kysyä. :)


    • On se hyvä et löytyy avuliaita miehiä. Osaiskohan kukaan vinkata mistä sais ostettua kattolamppuun u-mallisen tukiraudan? ainakaan Bauhausissa ei sellasta ollu. Yleensä tulee lampun mukana valmiina, mutta kun mä olen sen vissiin muutossa hukannut :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1785
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1382
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      72
      1382
    4. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      295
      1290
    5. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      25
      1150
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      115
      1122
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1039
    8. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      967
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      889
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      848
    Aihe