Voiko kieltäytyä, ilman karenssin pelkoa?

Olek..

Elikkäs, minulle tarjottiin vuokrafirman kautta töitä eräästä yrityksestä ja työt olisi juuri koulutustani vastaavaa hommaa. Asiassa on vaan pari pitkää miinusta, joiden takia olen miettinyt kannattaako koko hommaa ottaa vastaan?

Ensimmäinen syy on työmatka, joka on noin 65km per suunta, eli siis 130km päivässä. Taloudessamme on yksi auto ja se ei aina ole minun käytössä ja julkisilla kulkeminen ei ole mahdollista, työpaikan sijainnin takia. Eli, pitäisi hommata kakkos auto, mihin ei oikeen ole varaa. Tästä päästäänkin toiseen miinukseen joka on palkka. Minusta vuokrafirma tarjosi aivan liian pientä palkkaa ottaen huomioon että minulla on ammattitutkinto ja työkokemusta alalta noin 4 vuotta.Kuulemma asiakasyrityksessä noudatetaan omaa palkajärjestelmää, eli palkasta ei juurikaan voi neuvotella. Ihan vaan mainintana että tämä uusi palkka olisi noin 3€/h vähemmän kun mitä sain edellisessä työpaikassa.

Voinko siis kieltäytyä tästä työstä, vai onko riski että saan karenssia jos työkkäri saa tietää että kieltäydyin hommasta?

5

2237

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täysin varma...

Jos työkkäri tietää/saa tietää tuosta työpaikasta, ja että sitä on sinulle tarjottu, etkä ota sitä vastaan, niin karenssi on 100%:n varma.

• /*/*/*/*

"Kuulemma asiakasyrityksessä noudatetaan omaa palkajärjestelmää, eli palkasta ei juurikaan voi neuvotella."

Tämä on juuri sitä tyypillistä kusetusta. Yleissitovat sopimukset ratkaisevat eivätkä mitkään firman omat palkkaräärälöinnit.

• Olek..

Tässä firmassa siis uudet työntekijät saavat aina saman palkan ja sitä nostetaan sitten kuulemma kun kokemusta ja vuosia tulee täyteen talossa. Jos heti alkuun saisi saman palkan kun ihmisillä jotka ovat olleet talossa jo kauan, se aiheuttaisi kuulemma eripuraa ja olisi epäreilua. Mutta kyllä siis maksaisivat ihan työehtosopimusten mukaista palkkaa.

Niin? Tuokin ehkä osittain totta, mutta kuten jo mainitsin minulla on ammattitutkinto ja työkokemusta useamman vuoden ajalta, joten ei kyllä millään aloittelijan palkalla kiinnostaisi lähteä.

• 12312312

Olin vuokralla jossa sovellettiin kaupan alan tessiä. Sain liksan 5. kokemusvuoden mukaan, vaikka minulla ei ole päivääkään kokemusta kaupan alasta. Hyvitys tuli koska olen ollut työelämässä yli 5 v.

Sitten hommat loppui ja oli haastattelu toiseen työpaikkaan, mutta vuokrafirma oli sama. Siellä esimies sanoi että lähdetään siitä mitä muut saa ettei tule mitään eripuraa eli 0. kokemusvuotta :)

Karenssista kannattaa kysyä työkkäristä joka sen päättää tädit ovat erilaisia siellä yks antaa karenssia helposti, toinen ymmärtää tilanteesi.

• kdf45453453453

Sen voin sanoa niinku joku tuossa jo aiemmin sanoi että jos työkkäri saa tietää että kieltäydyit niin karenssi tulee iha SATA varmasti. Jos ne vaan jollai konstilla karenssin voivat antaa niin nehän sen antaa eikä aiinä auta mitkää selitykset . Ei ne niitä kuuntele! Ja käsittääkseni työ on otettava vastaan jos se on 80 kilometrin säteellä.
      jos olisin sinä niin " möhlisin " haastattelun tahallani mut ei liian läpinäkyvästi sillai että ne eivät edes ota sua sinne. Menet haastatteluu likaisena haisevana , ehkä vähä myöhäs ja mumiset vaan että et oikee tiedä osaatko hommaa niin ihme on jos sut valitsevat. Ja näin työkkäri ei voi vetää mitää jekkukorttia että oot kieltäytynyt työstä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      111
      1348
    2. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      911
    3. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      736
    4. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      132
      697
    5. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      666
    6. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      616
    7. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      607
    8. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      55
      555
    9. Onko Sofia jälleen jätetty?

Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      94
      485
    10. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      20
      480
    11. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      468
    12. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      467
    13. Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .

EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuus­ongelmien vuoksi, sanoo alan e
      Kajaani
      94
      457
    14. Mitä jos...

Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät
      Sinkut
      142
      453
    15. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      115
      453
    16. Kuka se on

Kuhmon komein aikamies?
      Kuhmo
      5
      448
    17. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      49