Mitä miehet tekevät?

Kun parisuhde karahtaa kiville ja tulee ero, naiset soittavat ystävilleen ja puhuvat, juovat kimpassa kahvia, syövät lohtupullaa ja itkevät toisten olkapäätä vasten.

Mitä miehet tekevät? Vetävät kännit, haukkuvat naisia nettipalstoilla, pitävät murheen sisällään, menevät eroryhmään? Hyvin harvoin olen kuullut että miehille olisi sitä läheistä ystävää jolle puhua ongelmistaan tai surustaan. Vai pidetäänkö saunailtojen syvälliset pohdiskelut niin salaisina?

37

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuule itse olen aina kahvini juonut ja keittänyt, sekä itselleni puhunut, kiittosta on aina riittänyt, eikä ole tarvinnut naisia netissä kehua......eikä haukkua. Saunassakin on tullut käytyä joskus nuoruudessa ja meiläläinen kun alkaa oikeeni vihtomaan niin on ne lehdetkin vaan edessä siinnä huiskassa.

    • Ei mitään tietoa.

      Kerran on yksi tuttu erosi... Siitäkin erosta oli kulunut melkein vuosi ennen kuin kuulin asiasta ensimmäisen kerran. Tuolloin oli jo seuraava nainen kainalossa, joten menneitä ei sitten tarvinnut silläkään saunareissulla käsitellä.

      • Katsokaa peiliin!

        Kaikkihan sen tietävät, että siviilinaiset juoruavat miehestään jo parisuhteen aikana ja erityisesti sen jälkeen. Kuuluisin esimerkki on ehkä Susan Ruusunen. Eli se on miehen oma moka, jos sählää siviilien kanssa.


    • Mä en tehnyt mitään noista, vaan nautin olosuhteiden paranemisesta ja aloin opetella yksin asumista. Muuten on koko ajan edelleen päivät täynnä kaikkea puuhaa, joten ero ei oikeastaan ole kovin iso. Ei vaan enää tarvi kaiken päälle leikkiä parisuhdetta, jota oikeasti ei enää ollut.

    • savigolemi

      Miehet eivät halua juoruilla naisille asoistaan. Naiset ovat niin lörppöjä ja eivät pysty/eivät osaa pitää salaisuuksia.

      Eli ette voi kuin vain arvailla mitä miehet tekevät kun tuntuu pahalle.

      • murhe pois

        Netti on täynnä ilmoituksia sihteeriopisto ja muita. Niistä saa halavalla naisseuraa
        lohduksi


    • oli rankkaa

      Laitoin facebookkiin päivityksen, jossa totesin jotain esim. nyt on paska oli tms. Kelleen tutulle en puhunut asiasta sen enempää vaikka oli elämäni rankinta aikaa. Exälle, joka siis jätti minut, avauduin muutamaan otteeseen. Hän kun oli ainut kenelle koin voivani puhua aiheesta. Kaverit ja perhe olisivat varmasti kuunnelleet ja puhuneet asiasta mutta en halunnut vaivata ketään asian kanssa. Ulospäin esiinnyin siis niin kuin mitään ei olisi tapahtunut vaikka sattuikin.

    • Opati hopoti


      Vetävät kännit
      - ei ole tullut tehtyä, ei edes vaikka olisi ollut hankala päästä eroon.

      haukkuvat naisia nettipalstoilla
      - en ole tähänkään sortunut, vaikka kuinka olisi ollut todellinen noita

      pitävät murheen sisällään
      - murheen? kuinka niin murheen? ei kaikki erot ole miehille murheellisia

      menevät eroryhmään
      - miksi?


      ps. roikkuvat puhelimessa ja ruikuttavat ex-naisystäväänsä palaamaan kimppaan ja lopettaa vasta kun nainen säälistä luopuu elämästään puuttui täysin

    • Ööö ja se on jotenkin huonompi, kuin sille lähipiirille toisen haukkuminen?

      • Siis on se siinä mielessä huonompi, että yli pääseminen vaikeampaa ehkä. Unohit muuten reboud seksin tuosta ylipääsy strategioista.


      • eihän se että nainen purkaa tunteitaan erosta tarkoita automaattisesti exän haukkumista. Toisen haukkuminen on lapsellista käytöstä.


      • glittergirl kirjoitti:

        eihän se että nainen purkaa tunteitaan erosta tarkoita automaattisesti exän haukkumista. Toisen haukkuminen on lapsellista käytöstä.

        Se kun mies purkaa tunteitaan tarkoittaa sitä?


      • hahmotelma kirjoitti:

        Se kun mies purkaa tunteitaan tarkoittaa sitä?

        Toki annan itseni tulkita, että aloittaja näkee miesten tavan kovin negatiivisena ja kysyy siksi.


      • hahmotelma kirjoitti:

        Toki annan itseni tulkita, että aloittaja näkee miesten tavan kovin negatiivisena ja kysyy siksi.

        en tarkoita että miehen tunteiden purkaus olisi toisen haukkumista, käsitin sinun aikaisemmin siihen viittaavan. En osaa ajatella että miesten tapaa negatiivisena, kysyin siksi että kiinnosti tietää mitä ne miesten tavat oikeasti on.


      • glittergirl kirjoitti:

        en tarkoita että miehen tunteiden purkaus olisi toisen haukkumista, käsitin sinun aikaisemmin siihen viittaavan. En osaa ajatella että miesten tapaa negatiivisena, kysyin siksi että kiinnosti tietää mitä ne miesten tavat oikeasti on.

        Ai anteeksi. Se vaan jotenkin tuli tuosta, kun naiset itkee olkapäätä vasten ja syö pullan, miesten haukkuessa netissä ja juodessa viinaa. Väärinkäsityksiä vaan.


      • hahmotelma kirjoitti:

        Ai anteeksi. Se vaan jotenkin tuli tuosta, kun naiset itkee olkapäätä vasten ja syö pullan, miesten haukkuessa netissä ja juodessa viinaa. Väärinkäsityksiä vaan.

        kuhan hatusta vedin noita vaihtoehtoja ja toivoin että ne oli vääriä


    • Nasdaq

      Jou


      Mä kun erosin, niin vedin pari vuotta viinaa. Mutta sitten tömäsin baarissa elämäni rakkauteen, josta sittemmin erosin, vetääkseni taas pari vuotta viinaa.

      Että sellainen kierre.



      (närästävää naurua)

      • Nasdaq

        Tämä on muuten hyvin suomalainen tapa elää. Välissä tietenkin pusketaan duunia ja vittuillaan ohikulkijoille.


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Tämä on muuten hyvin suomalainen tapa elää. Välissä tietenkin pusketaan duunia ja vittuillaan ohikulkijoille.

        Eli kaikki jotka elävät jollain toisella tavalla kuin minä, ovat epäisänmaallisia.


        (kansallismielistä naurua)


    • ~c~

      Tähän liittyen tuli mieleen se, miten miehet kertovat erostaan/entisestä suhteestaan. Olen törmännyt sellaiseen, että kerrotaan siitä olevan jo muutama kuukausi (oikeasti kaksi viikkoa), tai sitten satuillaan, että takana on pitkä suhde (ei koskaan mitään suhdetta josta kaverit olis tienneet).

      Yksi suhari kertoi laittaneensa eropaperit käräjäoikeuteen "aikoja sitten" ja myöhemmin kävi ilmi, että tämä aikoja sitten oli kolme päivää ennen kuin sanoi, että aikoja sitten :)

      No sitten on näitä, jotka vaatii, että ulkopuolisille kerrotaan että on erottu yhteisestä päätöksestä, vaikka nainen halusi erota. Onhan se inhimillistä, mutta luultavasti erosta toipuisi nopeammin, kun sitä käsittelisi rehellisesti. Kyseinen kaveri haikailee exänsä perään vieläkin, eli ei ole toivuttu.

      Onneksi on niitä fiksujakin eroajia, joista jää hyvät muistot ja jäävät jopa hyviksi kavereiksi, jos suhteessa tai erossa ei ollut kauheaa dramatiikkaa.

      • Herra C.

        Onko loppuen lopuksi fiksua jäädä kavereiksi. Minun mielestäni ei. Exät on exiä ja voi heille moro sanoa ja thats it. Ei minua miehenä ainakaan pätkääkään kiinnosta mitä exille kuuluu ja ei minulla ole mitään sanottavaakaan heille. Kun ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Menneet on menneitä.

        Kerran on exä soitellut vaihtelemaan autonsa renkaita, en mennyt ylläripylläri. Toisen kerran minua pyydettiin apuun muuttoon, ei kiitos. Sitten on tultu puhumaan jossain baarissa kuin parhaat kaverit, mitä todellakaan emme enää ole kun emme ole yhdessä. On sitä tultu esittelemään itseään exänä uudenkin naiseni aikana, vaikka nainen on itse halunnut erota minusta. Tässä tilanteessa olen sanonut vain moro ja jatkanut juttelua muille.

        Nykyään olen jo avioliitossa, mutta en todellakaan halua mitään exiä facebook kavereiksi tai oikeastaan olla missään tekemissä heidän kanssaan. Elämässä on todistetusti olemassa järkevämpiäkin ihmisiä joiden kanssa viettää aikaa.


      • Herra C. kirjoitti:

        Onko loppuen lopuksi fiksua jäädä kavereiksi. Minun mielestäni ei. Exät on exiä ja voi heille moro sanoa ja thats it. Ei minua miehenä ainakaan pätkääkään kiinnosta mitä exille kuuluu ja ei minulla ole mitään sanottavaakaan heille. Kun ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Menneet on menneitä.

        Kerran on exä soitellut vaihtelemaan autonsa renkaita, en mennyt ylläripylläri. Toisen kerran minua pyydettiin apuun muuttoon, ei kiitos. Sitten on tultu puhumaan jossain baarissa kuin parhaat kaverit, mitä todellakaan emme enää ole kun emme ole yhdessä. On sitä tultu esittelemään itseään exänä uudenkin naiseni aikana, vaikka nainen on itse halunnut erota minusta. Tässä tilanteessa olen sanonut vain moro ja jatkanut juttelua muille.

        Nykyään olen jo avioliitossa, mutta en todellakaan halua mitään exiä facebook kavereiksi tai oikeastaan olla missään tekemissä heidän kanssaan. Elämässä on todistetusti olemassa järkevämpiäkin ihmisiä joiden kanssa viettää aikaa.

        Jos on yhteisiä lapsia joutuu sen exän kanssa olemaan tekemisissä loppuikänsä.

        Aika harva vastaajista on kokenut että miesten tarvitsisi purkaa eron aiheuttamia tunteita kenellekään.


      • c~~
        Herra C. kirjoitti:

        Onko loppuen lopuksi fiksua jäädä kavereiksi. Minun mielestäni ei. Exät on exiä ja voi heille moro sanoa ja thats it. Ei minua miehenä ainakaan pätkääkään kiinnosta mitä exille kuuluu ja ei minulla ole mitään sanottavaakaan heille. Kun ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Menneet on menneitä.

        Kerran on exä soitellut vaihtelemaan autonsa renkaita, en mennyt ylläripylläri. Toisen kerran minua pyydettiin apuun muuttoon, ei kiitos. Sitten on tultu puhumaan jossain baarissa kuin parhaat kaverit, mitä todellakaan emme enää ole kun emme ole yhdessä. On sitä tultu esittelemään itseään exänä uudenkin naiseni aikana, vaikka nainen on itse halunnut erota minusta. Tässä tilanteessa olen sanonut vain moro ja jatkanut juttelua muille.

        Nykyään olen jo avioliitossa, mutta en todellakaan halua mitään exiä facebook kavereiksi tai oikeastaan olla missään tekemissä heidän kanssaan. Elämässä on todistetusti olemassa järkevämpiäkin ihmisiä joiden kanssa viettää aikaa.

        No sehän riippuu millainen suhde on ollut. Pitkässä suhteessa jotkut ihmiset tulevat toistensa parhaiksi kavereiksi, vain intohimo puuttuu ja siksi suhde päätetään.

        Harvoin se nykyinenkään kumppani tuntee yhtä hyvin toista kun entinen pitkäaikainen kumppani, joka tietää toisen hyvät ja huonot puolet, ne myös eron hetkellä esiin tulleet, eikä katsele enää rakastunein silmin sitä ihmistä - mutta silti hyväksyy hänet ihmisenä ja osana menneisyyttä.

        Jos mielestäsi eksäsi eivät ole yhtä järkeviä kuin muut ihmiset keskimäärin, niin hehän olivat aikoinaan sinun valitsemiasi.

        Jos suhde tai sen päättyminen on tuottanut paljon tuskaa, on luonnollista ettei halua nähdä ihmistä, jos tunteet tulevat vielä pintaan. Mutta niinkuin gg tossa totesi, lastensa vanhemman kanssa on pakko olla jollain tapaa yhteyksissä. On muitakin asioita, esimerkiksi yhteiset bisnekset tai omaisuus, joiden vuoksi joutuu olemaan yhteydessä.


      • glittergirl kirjoitti:

        Jos on yhteisiä lapsia joutuu sen exän kanssa olemaan tekemisissä loppuikänsä.

        Aika harva vastaajista on kokenut että miesten tarvitsisi purkaa eron aiheuttamia tunteita kenellekään.

        Jos on yhteisiä lapsia joutuu sen exän kanssa olemaan tekemisissä loppuikänsä.

        On huomattavasti helpompaa ja lapsille parempi kun ei ole toimimattoman parisuhteen taakkaa kun lasten asioita hoidellaan. Lasten takia ei tosiaan pidä jäädä huonoon parisuhteeseen.


    • cc

      Yks mitä miehet itse ei vielä maininneet: uuden naisen etsintä välittömästi.

      • hyi.

        Just eli miehet heittävät aina edellisen roskakoriin kuin käytetyn esineen. Sairasta.


      • cc
        hyi. kirjoitti:

        Just eli miehet heittävät aina edellisen roskakoriin kuin käytetyn esineen. Sairasta.

        Moni tulee jätetyksikin, ja silloin varmaan oloa helpottaa ajatus, että saisi heti jonkun toisen.

        Naisille on taas naistenlehdet opettaneet, ettei uuteen suhteeseen kannata lähteä. ennen kuin on päässyt entisestä yli ja käynyt läpi, missä meni vikaan. Ettei tuo niitä samoja ongelmia myös uuteen suhteeseen... liipati laapati. Voivat olla oikeessakin, kampaajalla olen lukenut kun muuta luettavaa ei siellä ole :)

        Lennosta on kyllä joskus ihan piristävä vaihtaa.


      • hyi.
        hyi. kirjoitti:

        Just eli miehet heittävät aina edellisen roskakoriin kuin käytetyn esineen. Sairasta.

        Ihan kuin miehillä pitäisi olla ensin aina kaikki hyvin. Ja muilla ei mitään. Jotkut miehet ovat tosi itsekkäitä. Olen kiitollinen ollessani sinkku. Eri asia jos mies on jätetty huonosta syystä, sitten voi etsiä toki ja unohtaa aiemman.

        Miehet katkaisevat todella helposti yhteyden naisiin. Lisäksi jos viestiyhteys vaan katkeaa miehestä ei takuulla kuule mitään -vaikka olisi tunnettu vuosia. Ei perään voi kysellä joka suuntaan. Miehet eivät kykene olemaan yksin, tuntuu että aina pitää olla joku.
        Mies ei pysty olemaan edes tuttu naiselle. Tämä tekee paljon onnettomuutta ja yksinäisiä ihmisiä maailmaan. Selkeä kommunikointi tuntuu olevan ylivoimaista joillakin.


      • no juu
        cc kirjoitti:

        Moni tulee jätetyksikin, ja silloin varmaan oloa helpottaa ajatus, että saisi heti jonkun toisen.

        Naisille on taas naistenlehdet opettaneet, ettei uuteen suhteeseen kannata lähteä. ennen kuin on päässyt entisestä yli ja käynyt läpi, missä meni vikaan. Ettei tuo niitä samoja ongelmia myös uuteen suhteeseen... liipati laapati. Voivat olla oikeessakin, kampaajalla olen lukenut kun muuta luettavaa ei siellä ole :)

        Lennosta on kyllä joskus ihan piristävä vaihtaa.

        No se on eri asia se.


      • gg

        Ja mitä ei myöskään ole mainittu on "soittavat ystävilleen ja puhuvat, juovat kimpassa kahvia, syövät lohtupullaa ja itkevät toisten olkapäätä vasten." tarkoittaa tyttöporukalla liikenteeseen useampana viikonloppuna putkeen hakemaan ylipääsyseksiä niin paljon kuin ehtii.


      • cc
        gg kirjoitti:

        Ja mitä ei myöskään ole mainittu on "soittavat ystävilleen ja puhuvat, juovat kimpassa kahvia, syövät lohtupullaa ja itkevät toisten olkapäätä vasten." tarkoittaa tyttöporukalla liikenteeseen useampana viikonloppuna putkeen hakemaan ylipääsyseksiä niin paljon kuin ehtii.

        En osaa ottaa kantaa, en ole ikinä harrastanut seksiä yhden illan tuttavuuden kanssa tai muusta syystä kuin siitä, että oon rrrrakastunu.

        Kun on eronnut, ei yleensä vähään aikaan herraseura kiinnosta. Tulee yleensä aloitettua joku uusi projekti töissä tai vapaa-ajalla ja nautittua siitä.


      • gg kirjoitti:

        Ja mitä ei myöskään ole mainittu on "soittavat ystävilleen ja puhuvat, juovat kimpassa kahvia, syövät lohtupullaa ja itkevät toisten olkapäätä vasten." tarkoittaa tyttöporukalla liikenteeseen useampana viikonloppuna putkeen hakemaan ylipääsyseksiä niin paljon kuin ehtii.

        jaa-a ehkä jotkus naiset tekevät niinkin. hahmotelmahan jo tarjos tätä miesten selviytymiskeinoksi.

        Seksi tuntemattoman kans ei lohduta mua yhtään kun en ymmärrä muutenkaan yhdenyön juttujen päälle mitään. Mut joo, mä olen vanhanaikainen


    • mitä ihmettä

      En löydä yhtään lyhyttä ja järkevää vastausta selvään kysymykseen tästä ketjusta. Esim. listaamalla kertoo.

      • Ehkäpä siksi

        Johtuu varmaankin siitä, että eri ihmiset tekevät eri asioita. Ollaan siis kerrottu tapoja miten itse tehdään eikä käyty veikkailemaan mitä kaikkea voisi tehdä. Ehkä joskus sitten voi tehdä yhteenvetona vastauksen missä on pitkä lista eri asioita.


    • juu taas näin30

      Mitä miehet tekevät? En tiiä....viimeisin tuskin mitään tuskallista.
      Hän itse sanoi, ettei tunteita ole oikeasti olemassa.
      Lähtöni jälkeen hän saattoi olla hepottunut, feikata ehkä vähän ....että hävettäis tai jos ilmaisee surua, niin vain jotta saisi ruikutettua huomiota muilta (fb) naisilta. (Onko kenelläkään kokemusta asperger aikuisesta? Voiko tunteita opetella matkimaan?)

      Sen jälkeen voikin ohimennen mainita minut syylliseksi siihen, ettei hän enää etsi tässä elämässä naisia. Vaikka tosiasia on se, ettei häntä kiinnostanut alun alkaenkaan. Nyt on lunastettu lupa olla enää etsimättä. You know. Loputtomat sohvapäivät alkakoon. Leffoja ja pizzaa.

      Kyllähän mieskin tuntee, vain eritavalla kuin nainen. Ja suomalaiset kasvatetaan itkuttomiksi miehiksi, tosimiehet eivät itke eivät pussaa!! Nii Prkl.
      Jos katsot poikalapsia, niin kyllä poikalapsi vielä ilmaisee tunteensa ja itkee siinä missä tyttökin. Katsokaa kasvattajat peiliin, missä meni vikaan.
      Ja kaikki: sinä teet aikuisena päätöksesi, miten ja mitä ilmaiset.

    • Hmmm...

      Joskus nuorempana sitä vaan kärsi yksin. Ei huvittanut nähdä ketään, ei kuulla ketään, mikään ei toiminut, mikään ei näyttänyt onnistuvan. Jopa kaupassakäynti saattoi olla ylivoimaisen vaikeata. Kun sama olo jatkui pitempään, tuli kuvioon alkoholi. Eihän se nyt surua ja tuskaa poistanut, sen tiesi itsekin silloin dokasi. Mutta hetkellisesti helpotti oloa. Jossain ulkona käydessään saattoi jutella huolistaan jollekin tuntemattomalle, joka jaksoi kuunnella. Oli parempi jutella tuntemattomalle kuin tutulle, ei ollut väliä kenelle se tuntematon kertomani eteenpäin kertoo. Ja onneksi olis silloin muutama hyvä ymmärtäväinen ystäväkin, kenelle saattoi kertoa huolensa. Onneksi nämä samat ystävät ovat edelleenkin ystäviä.

      Jos nyt tulisi ero, niin ajattelisin vaan että shit happens. Saattaisin vetää lärvit tai pari ja jatkaa elämääni. Tässä iässä on jo oppinut, ettei mitään tässä ihmisten maailmassa ole luotu kestämään ikuisesti. En nyt tarkoita sitä, että odotan tulevaa eroani. Tarkoitan, että olen jo suhteen alusta lähtien ollut valmis mahdolliseen tulevaan eroonkin. En siis rakenna elämääni toisen ihmisen varaan ja toivon, ettei toinenkaan rakentaisi elämäänsä minun varaani.

    • Vaikka et rakentaisi elämääsi toisen ihmisen varaan, eikö silti ero satuttaisi?

      Kun olen deittimarkkinoilla törmännyt useampaankin mieheen jolla on pitkänkin ajan jälkeen entisen suhteen haavat auki, niin olen hämmästynyt että useimmat vastaajista ovat eivät pidä tunteiden purkamista niin tärkäenä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      277
      2943
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1552
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1320
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      261
      1152
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1001
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      951
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      814
    Aihe