Rintauinti, kalorit ym.

laihduttaja.......

Hei!

Olen reilusti ylipainoinen mies(183cm, 115kg), joka oikeastaan ensimmäistä kertaa laihduttamassa. Ruokavalion muutoksen takia on jo kiloja pudonnut hyvin pois (vajaa 10kg), ja nyt olen hiljalleen lisännyt liikuntaa tuohon kylkeen. Kokeilin kävelyä ja pyöräilyä, mutta niveleni ja lihakseni ovat niin heikossa hapessa etten niiden takia pysty liikkumaan yhteen putkeen tarvittavia määriä. Esim. kävelyssä minulla alkaa lihakset ja nivelet särkemään aivan tolkuttomasti jo vartin jälkeen, ja vaikka pystyn taistelemaan sen tunnin kävelyn, en hengästy missään vaiheessa koska vauhti on nivel/lihassärkyjen vuoksi niin hidas.
Pyöräilyssä taas ongelmana on reidet, jotka menevät hapoille jo muutaman minuutin pyöräilyn jälkeen, enkä pysty kuin 30min pyöräilyyn ja sekin on sellaista "10 polkaisua jonka jälkeen rullailua ja reisien palauttelua"-tyylistä.

Vaihdoinkin pyöräilyn ja kävelyn uintiin, ja yllätyksekseni pystyin uimaan yhtäjaksoisesti tunnin rintauintia 50m altaassa ilman taukoja. Olen nyt uinut kolmena päivänä peräkkäin 2km/päivä, johon on mennyt suunnilleen se tunti, pari minuuttia päälle. Olen ollut "aivan loppu" noiden settien jälkeen, mutta jotenkin se ei siellä altaassa kuitenkaan tunnu niin pahalle, eli luulen että olen löytänyt hyvän liikuntamuodon.

Olen laskenut syömisissäni kaloreita(ja hiilareita) melko tarkasti, ja haluaisinkin tietää paljonko minun kokoisella (183cm, 115kg, 27v) miehellä kuluu noita kaloreita suunnilleen 65 minuutin uinnissa jossa uin rintaa 2km? Olisi kiva tietää, niin tietäisi vähän missä lukemissa liikutaan.....

2

951

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moikka,

uinnin rasittavuus riippuu niin paljon uintitekniikasta, että energiankulutusta on melkolailla mahdoton laskea. Kuopion yliopiston sivuilla on oheinen laskuri:

http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet/energycosts.pl

Kuten sivulla todetaan "Huom! Lopputulos on aina arvio." Tarkkuus lienee kuitenkin parempi kuin "apina & tikkataulu" -metodilla.

• UimaKandi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      63
      4571
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      164
      3512
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      63
      2854
    4. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      149
      2811
    5. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2674
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1913
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1801
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1646
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      174
      1630
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      42
      1342
    Aihe